Nyilván az esetleges lyukakat tömíteni célszerű. Vagy a nagyobb hézagokat. Szerencsére nálam annyira pontosan illeszkedtek az alvázon a lapok egymásra, hogy már az első réteg alapozó (989) kitömített mindent. De felülről is hasonlóan jó volt a helyzet. Tekintve, hogy a 989 epoxy alapozó, akármeddig állhat rajta a víz, nem fogja átengedni, szemben szemben az akril festékekkel. A Rapid 800 jobb korróziógátló (a cinkkromát tartalma miatt), ami azt jelenti, hogy nehezebben terjed a festék alatt egy esetleges sérülés környékén a rozsda, mintha pl. natúran, akril (fedő) festékkel lenne fújva (vagy épp szinterezve lenne). A 989 szintén korróziógátló, mert cinkfoszfátot tartalmaz + vízzáró mivel epoxy festék, ahogy említettem.
A Body 999-ről találsz infót a neten. Nem tudom, mivel lehetne kiváltani. Nem rücsi, az más. Anda-nál meg tudod rendelni, 3 kilónál már nem biztos, hogy túl drága a szállítás fajlagosan... Veszprémben van partnere a totallux-nak, ha jól látom. Annyira az sincs messze. https://www.totallux.hu/festek-kereskedelmek/
+ hígítót is érdemes venned, szükség lesz rá ehhez is, máshoz is. Ha nincs semennyid, a projekt jelenlegi szakaszában szerintem nyugodtan rendelhetsz egy 10 literes kannát. Mester karosszéria akrilból is lehet 2x 310ml-t. Vagy ha fogytán a Rapid 800, akkor azt is akár. Na meg ha akarsz 989-et, akkor azt is. Ez utóbbihoz megvettem a saját hígítóját a biztonság kedvéért. Minden máshoz Nitrót használtam (Rapid 800, HB 999, Rezakryl 2K fekete). Illetve alkatrészek tisztításához is nitrót / benzint / petróleumot / denszeszt / trisót / sósavat / NaOH-t használtam. Felület egységesítéshez foszforsavat. Ehhez persze kell némi érzék és gyakorlat, kémia és fizika tudás. De ebbe most nem mennék bele.
Természetesen az alapozott felületre fújjuk a varrattömítőt. Vannak olyan kittek, amikre ráírják, hogy mehet közvetlenül a fémre is. Meg tömítőnél is láttam. De én nem vagyok a híve ennek, akármennyire jól van előkészítve a lemez, ha véletlenül mégis alámegy pl. egy sérülés következtében a víz, simán tud terjedni a rozsda, mivel a kittek nem korróziógátlók. Ahogy a varrattömítők sem. Szóval Rapid 800 -> HB 989 -> HB 999 nálam.
A durózást nem írnám le. Max. egy évvel ezelőtt nagyon részletesen megtettem itt vagy a Barkácsban. Esetleg a Trabant topikban. Sajnos nincs normális kereső funkció, de szerintem kézzel is hamar megtalálod. A kérdéses résznél kicsit eltérően csináltam, mint ahogy gyárilag volt. Ugye szárazon összeraktam, betettem a gumiprofilt is. (Jah, ha már viszed vissza igazításra, nézzétek meg, ha fel vannak téve a durók, akkor alul a peremnél kb. 2-4 mm hézag legyen a padlólemez él és a duró között pont emiatt). a megfelelő helyeken megkapta a furatokat a gumi is, a lemez is. Aztán összerakáskor az U profil belsejébe nyomtam egy kis K+D-t és felcuppantottam a padlólemez élére, majd közepesen rányomkodtam: annyira, hogy nagyjából illeszkedjen, de azért ne nyomjam ki alóla a tömítőt. Aztán elem felhelyezéskor a duró és a gumi alja közé került K+D (+ a többi helyre). A csavarok meg ugye érintőre + egy kicsit lettek alul behajtva. Ha nagyon meghúzod, akkor kidudorodhat a duró oldala, ami ronda. Szóval szárazon tényleg csinálj egy főpróbát, mert különben ultraszopás lehet a vége. Az alulról belehajtott csavarok persze egy kicsit felhajtják ezeket az U profilú gumikat felül, de ezt nem érzem nagy gondnak. Csak takarításnál kell figyelni rá, nehogy felsértse az ember kezét a csomagtérben.
Ha megtaláltad a részletes leírásomat, beírhatnád ide, hogy hol található. Ha nem, akkor megpróbálom megkeresni.
Ja, a végén ugye mindenhol elhúztam szépen a tömítőt. Oldalt, alul, íveknél, ívek alsó sarkánál. Utóbbi helyekre itt-ott kellett még nyomni anyagot. Ezt bármikor megteheted, akár másnap is. Persze a felesleget még frissen le kell törölni. Ahova nem került K+D (de szerintem ezt is leírtam): első elemeknél a lámpa alá (nem volt gyárilag sem semmi ott), ugyanitt a sarokhoz sem, csak az ív aljától van egészen az A oszlopig. Azért sem célszerű a lökhárító baba mögötti íves sarokhoz tenni, mert ha véletlenül befolyik a víz a fényszórónál vagy az indexnél található ablakon, akkor így ki is tud folyni. Persze pont emiatt van ott gyárilag kifolyó furat a lökhárító tartó sarlón. Jah, az ezen a kis íven található bőrszegecsről ne feledkezz meg.