Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6667 Piret Endre 2018-04-15 23:14:48

Késznek nem mondanám, mert egyrészt sosem lesz kész, másrészt van egy hosszú listám. Tökéletesnek sem, mert semmi sem tökéletes, és én is másképp csinálnék dolgokat másodszorra. Viszont van papírja, és nincs semmi olyan ismert nyűgje, amitől holnap reggel ne merészkednék el vele valahova a környékre.
Eddig 4 év 9 hónap volt.

6666 Piret Endre 2018-04-15 23:00:16  Előzmény: Spityu: 80220

Én a felszúrós cucchoz való alvázvédő/rücsi pisztollyal fújtam, ennek megfelelően a tartály egy kiürült rücsis doboz volt. Abba töltögettem a felhigított 999-et, és úgy fújtam. Saccra két éve, mert most virágzik a nagy cseresznyefa, és arra viszont emlékszem, hogy akkor a mindent beterítő szirmokkal is szívtam :-)

6665  Spityu 2018-04-15 21:44:25  Előzmény: Spityu: 80218

A lényeg lemaradt, 1kg HB 999-et használtam valamilyen rücsi pisztollyal vittem fel. Ami azért furcsa, mert konzervdobozban árulják, de nem emlékszem, hogy tartályt kaptam volna a kölcsön rücsi pisztolyhoz (köszönet Tsaby-nak). Ja, mit csinálnék másként ma? 3kg-t fújnék fel. De igazából az 1kg is hozza az érzést.
Milyen szóráskép legyen? Hááát... ne prüszköljön túl szélesen. A jelölt helyeken 8-10 cm-es sáv legyen lefedve az anyag nagy részével, de ha további 5-5 cm-re fújódik néha egy-egy kósza fröcsek, az elmegy - szerintem.
Amivel számolni kell: ha sűrűre fújsz egy következő réteget, a fent lévő nem nagyon fog elmosódni. Viszont ha mondjuk a 2. rétegre (ami mondjuk hígabb) fújsz egy következőt, ott már kissé meghullámozhatja a már felfújtat, ha nem vártál egy kicsit előtte, hogy szikkadjon. Egy túlhígított cuccnál ez azért nem 5 perc. :) Szóval szerintem kezdd a tűzfallal belülről, ott kitapasztalod, hogyan viselkedik. Aztán menj előre vagy hátra, addigra már érezni fogod a dolgokat.

6664  Spityu 2018-04-15 21:37:16  Előzmény:jocking .: 80217

Akkor jó. Próbálj meg oda is szerezni letörtet. Amúgy igen, én is úgy emlékszem, hogy a sarkos alacsonyabb is. :( Végső esetben szerintem textilbakelitből esztergáltathatsz perselyt, 1-2 ezerért szerintem megcsinálnák. Ha kell, méretezek, van gyári újam mindkét fajtából.

6663  Spityu 2018-04-15 21:34:29

Sajnos csak felületesen tudom leírni, hogyan csináltam, csinálnám. Szóval az alap: karosszéria alapozva, elemek felragaszt szimpatikus ragasztóval (nálam K+D alul oldalt, és Mester karosszéria akril felül). A ragasztás, rögzítés módját ne írom le, az utóbbi 1-2 évben párszor már megtettem, sokkal részletesebben.
Igazából alulról annyira tömített volt minden, hogy nem használtam semmiféle varrat ill. lemez találkozás tömítést. Az alapozó simán elég volt (ott még csak HB 989-et használtam, nem rég írtam, miért) Egyedül elem ragasztást követően húztam ki a K+D-vel a duró íveket és a durók alsó sarkát. Ott, ahova Jürgen egy nagy gümecset nyomkod oda. :D Az alsó élnél szintén hasonlóan, ezt is leírtam korábban.
Felül, miután ugye megvoltam a ragasztással, tömítéssel a képeken sárgával jelölt szakaszokat tömítettem le, de igazából ez is csak esztétikai művelet volt, hogy pont olyan ronda legyen, mint a gyárban. Valójában tömítettek voltak szintén az alapozás miatt (Rapid 800, HB 989). Úgy fújtam meg HB 999-cel, hogy kirepedezzen száradást követően. Annyira kell behígítani, hogy ne folyjon meg, de azért legyen benne annyi hígító - arányaiban -, hogy annak elillanását követően kirepedezzen a felszín az anyaghiány miatt. Pont, mint a gyári. A kutyát nem érdekli, ha víz jutna bele, nem tud semmi rosszat csinálni ott. Ha esetleg nálad nem tömítené ki a jelölt helyeket az alapozó, akkor fújj egy normál kapaszkodó réteget, ami nem reped meg. Kis várakozás után mehetnek rá az újabbak, hígabb változatban. Gyárilag a jelölt helyeken volt kitömítve, amit a saját és egy '90-es Trabantról néztem le.
A motortérben a doblemezen 2-2 furatra (jelölt helyeken) ragasztószalag csíkokat vágtam, gyárilag is volt. Több kocsit megnéztem, beleértve a sajátomat is, és így láttam, ezeken a helyeken volt.
A hátsó doblemezek tetején nálam van 1-1 furat. Ezeket kis fémkoronggal fedtem be, úgy, hogy odataknyoltam némi maradék K+D-vel őket. Nem emlékszem, hogy gyárilag hogyan volt, lehet, hogy csak valami ragacs volt ott. Valamiért az rémlik, hogy csak egy korongot gyártottam le (és mintha a másik meg lett volna). De lehet, hogy nem volt ott fémlemez, és mindkét helyre én készítettem. Passz. Most az van, az biztos.
Még van egy tömítőzős rész, amit most érdemes megcsinálnod (ha kell): a hattyúnyak és a doblemezek találkozásánál vagy a bölcsőtalpak mögött, a padlólemeznél van 1-1 lyuk mindkét oldalt. Az gyárilag a soha ki nem keményedős cuccal volt kitömve, ezekre a helyekre használtam a Mestert. Ide, duró tetejéhez, felső díszléc és tető találkozásához, alsó díszléc alá néhány pötty, ahogy gyárilag volt.
Ha valami nem egyértelmű, kérdezz nyugodtan. Megpróbálok válaszolni.

6662 jocking . 2018-04-15 21:11:09  Előzmény: Spityu: 80216

Köszi a tippeket, de a dörzsárazás már megvolt, minden passzol. :) A perselyeket nem bíztam a véletlenre, új DDR van alul-felül. Már csak ezzel szívok, hogy alul mintha hosszabb lenne a tengely 1-2 mm-rel, mint kéne. Viszont lehet hogy ez a lecsapott fej lesz a megoldás, mert úgy emlékszem, hogy az alsó sarkos. Elképzelhető, hogy a sarkosnak alacsonyabb a feje, azért van ekkora tengelyirányú játék alul, ennek majd még utánajárok.

6661  Spityu 2018-04-15 20:38:43

Endre jól írta szerintem. A dörzsárazásra ügyelj, hogy többször próbáld. Fontos, hogy ne legyen korrodált a rugóvilla tengelye, mert akkor csak ideig-óráig lesz jó, kotyogni fog. Nálam az alsó függőcsapszegnél teljesen gyári még most is, és full kottyanás mentes. Nem hittem el egyszerűen...
A rugóvillánál úgy szoktam csinálni, hogy alulról és felülről is bedugdosom néha a rugóvillát. Nehogy az legyen, hogy mire felül elkészül, alul már túlméretes lesz. Bár nem volna szabad, a gyakorlatban mégis bármi megtörténhet. Az utángyártott zöld rágógumit felejtsd el, azt tanácsolom. Van kemény műanyag is (fekete), akkor már inkább azt, bár az is ritka. Néha lehet találni gyárit, ez rongy-/papírbakelit, barna ill. zöld színű általában. Ügyelj arra, hogy a tiédhez (ahogy az enyémhez is) felül (felül) nagy átmérőjű, 45 fokban letört kerületű betét szükséges. Alul (alul) szintén 45 fokban letört kerületű, nem a sarkos. Az, azt hiszem, a korai futóműveknél volt szükséges.
A hézagoló készlettel az a legnagyobb gond, hogy azonos a vastagságuk... ritkán felbukkan egy-egy zacskó, amiben eltérőek vannak. Bontások alkalmával érdemes félre rakni belőlük, hogy legyen sokféle méretben.

6660 jocking . 2018-04-15 12:45:04  Előzmény:Piret Endre: 80214

Köszi az infókat, ez alapján majd átnézem a dolgokat. Az a fura, hogy az új alkatrészek között két csomag hézagolót találtam, és mindkettő a rugóvilláé, valószínűleg rosszul küldték el a csomagban. Na mindegy, beszerzek majd alulra való nagyobbat, még úgyis lesz pár dolog azon kívül amit be kell szerezni. Az a 200 ft meg nem pénz érte.

6659 Piret Endre 2018-04-15 09:43:57  Előzmény:jocking .: 80213

Elég rég raktam össze, de szerintem felülről lefelé:
- a rugóvilla közvetlenül a persely lapján ül, legalábbis nekem tuti nem volt ott közte semmi
- rugóvilla menetes végén kellő mennyiségű hézagoló alátét kell, ehhez párszor szét-össze raktam
- aztán nagy alátét, rugós alátét, lapos anya. Utóbbit tényleg csak a rugós alátét és a megtépés tartja a helyén, én is furcsállom
- alul szintén először a perselyház megy fel először a csapra minden nélkül, persze a megfelelő felével felfelé
- utána ugyanaz a sorrend: hézagolók, nagy vastag alátétszerűség, koronás anya. Rugós alátét itt nem rémlik.
A belső átmérők egyértelműen eldöntik, hogy mi való alulra és mi felülre, lévén a két csap különböző átmérőjű.
Remélem nem hagytam ki semmit...

6658 jocking . 2018-04-14 19:33:03

Egy kis (vizuális) útmutatásra lenne szükségem.
Nagyjából összeraktam az első futóművet, ráfogattam az alsó perselyházat és a rugóvillát a csonkállványra. Viszont valamiért nincs fényképem ennek a résznek a szétszedéséről, így a hézagolók elhelyezkedéséről csak halvány elképzeléseim vannak (bár képpel sem mennék sokra, a két oldalon 3-féleképpen voltak az alátétek a tengelyek alján, látszott, hogy már piszkálták korábban). A robbantott ábra sem egy nagy segítség, mert pont a lényeg nem látszik rajta.

Perpillanat annyira raktam össze, hogy a rugóvilla alá beraktam egy nagy hézagoló alátétszerűséget, ami nagyjából akkora átmérőjű, mint a felső csapszeg persely teteje (vagyis elég nagy, ezért gondoltam, hogy az oda való - ez szétszedéskor nem volt benne, ezt már én vettem). Aztán van két csomag hézagoló alátét címszó alatt futó kis alátétem, szerintem az a rugóvilla csapjának a túlvégére való, az anyához.
De hogy az alsó persely háznál hova milyen hézagoló megy, arról nincs semmi infóm. Pedig valami biztos kell, mert jelen állapotában összerakva tengelyirányban legalább 2 mm-t tud mozdulni a tengelyen.

Kútfőből annyit sikerült kiderítenem, hogy mindkét csapszeg végére egy jó nagy átmérőjű alátét megy, arra egy rugós alátét, végül az anya (alulra koronás). A rugóvilla anyájánál is furcsállom, hogy ott elvileg egy normálnál alacsonyabb anya van, és nincs semmi biztosítása, akkor annál mi akadályozza meg a lelazulást (nincs se sasszeg, se kontraanya, semmi).
Van valami infótok arról, hogy hova milyen hézagoló kellene, és mit milyen sorrendben kell összerakni?

6657 jocking . 2018-04-12 10:14:12

Kis update:
Írtam, hogy kiigazítok ezt-azt a kasznin, de most inkább úgy néz ki, lesz egy kis garanciális javítási feladata a lakatosnak. :/ Most először próbáltam fel "normálisan" a durókat, és jobb hátul valami nagyon nem kóser, a csomagtér aljánál a perem beljebb van, mint kéne, elől kijjebb, és a doblemez is szélesebb szerintem 1-1.5 centivel. Nem tudom, hogy sikerült ezt így összehozni, de tök szépen látszik, hogy csökken a munka minősége, ahogy egyre közelebb kerültünk a már sokadik halogatott elhozatali dátumhoz. Egy rejtett gond is most tűnt fel, a biztonsági öv alsó "kocka" anyájának a dobozkája eltűnt a B-oszlop belső oldaláról.
Mindegy most már, ennyi zsé kifizetése után remélem nem fog gondot okozni, hogy egy fél délelőttöt még eltöltsön a kasznival. Szerencsére minden más szépen passzol, egyedül a jobb hátsó durónál vannak gondok.

6656 jocking . 2018-04-10 14:39:34  Előzmény: Spityu: 80208

Dehogy, az még odébb van, előbb még bepirosítom a padlólemezt felülről is, meg kiigazítok rajta ezt-azt. Meg szerintem előbb a durót kéne felrakni, és majd utána varrattömítőzni, bár a cáfolatnak mindig van helye. :) Most hétvégén festegetek, meg fúrogatok (a hiányzó lyukakat). Vasárnap, mert szombaton Biatorbágy. :)

6655  Spityu 2018-04-10 10:21:37  Előzmény:jocking .: 80203

Mennyire sürgős, hétvégén már tömítenéd? Alapozóra szórd majd, azt addig csinálhatod, de majd leírom részletesen, hogyan csináltam én, csak most nagyon nincs időm, a garázsba is ki kellene mennem megnézni, egy-két részben már nem vagyok biztos.

6654 Kacsándi Szabolcs 2018-04-09 21:40:57  Előzmény:jocking .: 80206

Okés,úgy akkor mindjárt más.De azért ne úgy csináld,hogy majd úgy is eltakarja valami.A képekből ítélve nem erre törekszel,mert akkor nem ilyen alapossággal építenéd.

6653 jocking . 2018-04-09 19:02:58  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 80204

Ma megnéztem közelebbről is a belső oldalt, és a képpel összehasonlítva egyáltalán nem annyira vészes. Egyáltalán nem hullámos a lemez, pedig a képen úgy néz ki, mintha szét lenne verve kalapáccsal. Valszeg valami fényjáték lehet, amit a telefon kamerája így reagált le.

6652 jocking . 2018-04-08 21:10:40  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 80204

Ebből a képminőségből nem tudom, hogy sikerült ezt leszűrni... :D
De amúgy igen, nyilván nyoma van a javításnak, egy kicsit még dolgozni kell vele, hogy normálisan nézzen ki. Elsősorban az utastér felől van benne egy kis lépcső, de azt majd megoldom, meg majd a polc is takarja, ami kezelés után még látszani fog belőle esetleg.
Én igazából már annak is örültem, hogy egyáltalán volt bármilyen mód a rendbehozatalára, mert az a rész azért a többihez képest elég bonyolult forma, és ott konkrétan nem volt semmi lemez, így az én szememben már csak ez is javít rajta. Jó lesz az, ha kész lesz. :)

6651 Kacsándi Szabolcs 2018-04-08 19:33:09  Előzmény:jocking .: 80203

Nem akarok beleszólni ,mert nem vagyok szakember,de ott az aksi környéke nem lett valami szép.

6650 jocking . 2018-04-08 10:25:45

Voila.

6649 jocking . 2018-04-05 22:10:35  Előzmény: Spityu: 80198

Oks, hétvégén megpróbálom megejteni a fotózást.

6648 Kacsándi Szabolcs 2018-04-05 21:10:51  Előzmény:jocking .: 80193

Jófogáson pár napja volt felújított kormánymű.Több is van talán az eladónak.7000ezret kért érte.Kicsit külalakra kell dolgozni rajta,de az jobb mint egy kopott.

6647  Spityu 2018-04-05 20:28:21  Előzmény:jocking .: 80199

Valahol megvannak a vázlataim. Ha csinálsz 4 képet, hamarabb meglesz, ha azokon berajzolom, hova mi kell. 1 kép szemből a motortérről. 1 a hátsó ablak felől bekukucskálva, úgy, hogy a képen látszódjon a szélvédő keret alja és a kézifékkar is. 1 kép az első szélvédő helyéről, látszódjon a kalaptartó vasa és a B oszlopok alja. 1 kép a csomagtérről, lehetőleg látszódjon a csomagtér padlólemez hátsó vége és a toronymerevítő is.

6646 jocking . 2018-04-05 20:19:35  Előzmény: Spityu: 80198

Pl. a hátsó dobok körüli első nagy doboz (hátsó futómű első bekötési pont), a tűzfal és a padlólemez találkozása, az első doblemez és a taréjlemez találkozása úgy néz ki, mintha fújták volna.

6645  Spityu 2018-04-05 20:02:09

Sorold fel tételesen, hogy mely helyekre gondoltál. Illetve mit értesz gyári tömítő alatt. Több féle volt alkalmazva, szinte mindegyinek megvan a mai megfelelője. Aztán leírom, hol mi volt gyárilag, ill. felújítás után nálam. 1 dolgot változtatnék csak, de ott is csak a mennyiségen.

6644 jocking . 2018-04-05 19:27:09

Kicsit újabb téma, varrattömítőzés.
A lemezek találkozásainál mindenképp fogok varrattömítőt használni (ahol gyárilag is volt valami trutyi, meg persze a javítások mentén), ezzel kapcsolatban szeretnék pár dolgot tisztázni.
Az első, hogy milyen anyagot érdemes használni? Az uretános cuccost mellőzném, mert az drága (meg tudtommal nem 'rendes' varrattömítő, inkább ragasztó, mert rohadt keményre szárad), így abból csak annyit veszek, amennyi a durók felrakásához kell. Így marad a "Mester" és a Sika-cuccok. Melyiket érdemesebb használni? Én úgy gondolom, hogy valami olyasmi kéne, ami nem köt betonkeményre, hogy tudja követni a kaszni mozgásait. A kemény cucc szerintem idővel kirepedezne.
A másik dolog maga a felhordás. Egyszerűbb eszközökkel és kézzel simán meg lehet oldani, hogy mindenhova jusson és ellássa a feladatát. Viszont ha valahogy megoldható, a "rendes" réteg fölé valahogy meg kéne oldani, hogy hasonlítson a gyári tömítőanyagra, ami levakaráskor úgy nézett ki, mintha fújva lett volna. Mi volt az az anyag, mivel lehetne pótolni, és hogy lehetne a gyárihoz hasonlító kinézetet előállítani?

6643  Spityu 2018-04-03 20:18:41  Előzmény:jocking .: 80195

Jófogáson nézz szét. Láttam nem egy gyári új kormányművet / felújító készletet. De ha csak a fogasléc kotyog a házban, ügyes esztergályos talán meg tudja perselyezni. Központosan kiesztergálja a szélét, majd illeszt bele egy bronzperselyt. Egy hirdetésben talán gyári gömbfejjel szerelt nyomtávrudat is láttam. Sajnos a két gömbfejet nem találtam meg, amit említettem. De hétvégén megyek börzére, lehet, találok ott is. 2-3e / db a reális értük szerintem. Írd meg, mennyiért jöjjön, ha látok. 15-én is megyek, ha jó idő lesz.

Ütköző alatt a bölcső és a hattyúnyak talpait értem. :D

6642 jocking . 2018-04-03 20:03:38  Előzmény: Spityu: 80194

"Ekkor a bölcső 6 csavarját is fellazítottam, hogy a kasztni "lecsússzon" a két ütközőn, mivel ugye az az üzemszerű."
Itt most elakadtam, mert nem igazán vágom, hogy milyen ütközőről van szó. :)

Cserélve lesz minden, szereztem komplett új nyomtávrudakat, így nem probléma a régi gömbfej idomulása. Csak kormányművem nincs még (meg ugye a fékbetét, amit írtam). Gömbfejből valóban csak utángyártottam van, eléggé illúzióromboló az önzáró anya a koronás+sasszeg helyett. Ha tudsz belőle gyárit, szívesen fogadom az infót. :)

6641  Spityu 2018-04-03 19:35:18  Előzmény:jocking .: 80193

Hát, ha van elég ember, aki segít ráemelni a kasztnit, és nem hivatkozik arra, hogy náthás a tengerimalaca / elvágta az ujját / temetésre megy stb., hajrá. Bár én még úgy sem vagyok a híve. Gyárilag is eléggé nehézkes, ha megnézed a videót. Az első dobot semmiképpen nem tenném fel házi körülmények között, a többi talán mehet. Még a kormányműben sem vagyok biztos. Én egyszerűen felcsavaroztam érintőre a bölcsőt a kasztnira, utána rugó (ezt meg lehet húzni, mert a magcsavar központosít), két lengőkar, két csonkállvány, kormánymű. Váltó, motor. A bakok csavarjainál és a féltengely száraknál védeni a bölcsőt. A motor mellett a doblemezt szintén. A szilenteket csak akkor húztam le, amikor már tele volt pakolva a kocsi és a földön volt, ezt nem is szabad máshogy (trapéz, rugóvilla). Ekkor a bölcső 6 csavarját is fellazítottam, hogy a kasztni "lecsússzon" a két ütközőn, mivel ugye az az üzemszerű. Pár tized, de számíthat. A nyomtávrudak mindkét vége maradjon laza, lődd be durván a 0-ás összetartást, és szintén a földön keresd meg, hol érzi legjobban magát minden, és úgy húzd meg a kúpokat. A belső, tuskós gömbfejek az évtizedek alatt valószínűleg már idomultak amúgy a pozícióhoz. A szélsőket, gondolom, cseréled és már rendes gömbfej van nálad. Nálam még nem. Ritkán, de néha találni gyárit. Ha érdekel, szólj, nemrég láttam valahol hirdetve.

6640 jocking . 2018-04-03 16:37:21

Ma végre bekerültek a csapágyak az első csonkállványba és a dörzsárazás is megvolt. Technikailag az egész első futóművet össze lehetne szerelni a bölcsőn, hogy aztán csak alá kelljen gurítani a kaszninak. Már csak egy jobb állapotú kormánymű és pár fékbetét kellene.

6639 jocking . 2018-04-03 08:43:34  Előzmény: Spityu: 80191

Persze, levettem a csapágyról a gyári porvédőt, és teleküldtem zsírral kívül-belül. Porvédő volt mindkét külső oldalon, 1-1 kerek lemez. A szerelési sorrend a szíjtárcsától kezdve: seeger - porvédő - csapágy - műanyag távtartó cső középen - csapágy - porvédő - seeger. A belső oldalakon nem volt porvédő.

6638  Spityu 2018-04-02 21:58:17  Előzmény:jocking .: 80190

Azt egyébként én sem értem, miért annyira durva ott a kötés. Lehet, kikezdené a motor, egy fordulaton belüli gyorsulása-lassulása, és szép lassan elforgatná a tengelyen a tárcsát, ha csak zsugorkötés lenne? Passz. Az illesztést lehetne nagyon kicsit lazábbra venni, azt gondolom. Az éket meghagynám. Mindegy már. Nálam szétszedés előtt és után is hangtalan volt. Igazából a piros lapátot cseréltem ki, ha már sikerült beszerezni egy másikat. És akkor már meg is csapágyaztam. Ha már volt 2 garnitúra gyári új csapágyam bele. Megzsíroztad rendesen, a csapágyakat és a közöttük lévő teret is, amennyire kell? Arra nem emlékszem, volt-e porvédő, de mintha az egyik oldalon lett volna, a másikon nem? Úgy rémlik, mintha a két külső oldalon meghagytam volna, belül pedig lefeszegettem volna. De az is lehet, hogy porvédő nélküliek, már nem emlékszem. Rémlik még valami műanyag közbetét is, meg talán 1-1 lapos fémtárcsa is.

6637 jocking . 2018-04-02 21:52:43

Na, véget ért a téli álom, kezdetnek összeraktam a korábban szétszedett ventilátort az új csapágyakkal. Hát mit ne mondjak, szép kis szívás volt, főleg miután elsőre fordítva sikerült feltenni a szíjtárcsát... -.- Még jó, hogy találtam egy másik ventit, amiről (aránylag) könnyen lejött. Érdekes módon új csapággyal sem mondanám halkabbnak, mint az eddigiek, ugyanúgy van egy ilyen alap surrogása. Az összerakás során jó sok keletnémet anyuka kaphatott csuklási rohamot. :D Egyszerűen nem értem, miért csinálták ilyenre ezt a sz@rt. A tárcsát úgy rászorították a tengelyre, mint a barom, egy olyan ékkel, ami még a főtengelyre is nagy lenne, nem hogy egy szutyok propellerre. Mintha arra számítottak volna, hogy a hirtelen (ékszíjon át...) rászabaduló nyomaték eltekeri a tárcsát... :D

A silt rögzítésére még megoldást kell találnom, vagy legalább egy céget, ahol ilyen autókárpit patent féleségeket lehet kapni.

6636  Spityu 2018-03-29 16:42:27  Előzmény:Piret Endre: 80188

Na, akkor vágj hozzá egy üveg pezsgőt. :D

6635 Piret Endre 2018-03-29 14:37:51  Előzmény:Piret Endre: 80178

Megvan a műszaki. Az ünnepek után valamikor megpróbálok eljutni az okmányirodába.
Persze addig is van dolog vele, mert messze nem tökéletes, de egyelőre semmi nagy dráma nincsen (kopp-kopp).

6634 Kacsándi Szabolcs 2018-03-22 21:06:06  Előzmény: Spityu: 80185

A gyakorlat igazolja magát.

6633  Spityu 2018-03-21 21:15:09  Előzmény:jocking .: 80181

http://www.trabant-original.de/otdb/table1_view.php?SelectedID=420
1987. 11-et írnak nullszériának.

6632 jocking . 2018-03-21 19:36:37  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 80183

Én sem láttam még 86-ost spirálrugóval, bár az én merítésem azért kisebb. :D Én is csak az interneten leírtakra tudok hivatkozni.
"Minden, amit az interneten írnak, igaz." /Petőfi Sándor/
:D

6631 Kacsándi Szabolcs 2018-03-21 19:30:50  Előzmény:jocking .: 80181

Ha jól emlékszem 88-nál korábbi autónál nem találkoztam csavarrugóval.Vagy nem ért ide kis hazánkba,vagy én nem futottam bele.De 86-os évjáratú autót szinte minden hónapból javítottam és az 100 hogy egy sem volt ilyen.Nekem úgy rémlik hogy 88 elején talán 87 végén vezették be.Csak az tudja igazolni akinek tényleg van ilyen évjáratú kocsija.

6630 jocking . 2018-03-21 11:39:49  Előzmény: Spityu: 80180

Nem is kell, így is látom a lényeget, és az enyém egész biztosan nem ilyen. :) Valószínűleg ez is egyike az olyan alkatrészeknek, ahol nem lehet megmondani váltásra pontosan a hónapot, mert épp azt használták, amijük volt. Pl. több helyen is úgy olvastam, hogy 86-ban jött be a csavarrugós hátsó futómű. Nálam az októberi autón még laprugós.

6629  Spityu 2018-03-21 09:32:28  Előzmény:jocking .: 80179

Közelebbit nem találtam: http://www.kephost.com/images4/2013/7/25/a1_2013_7_25_w9nkeid7ck.jpg

6628 jocking . 2018-03-20 21:38:07

Ma megnéztem a 4T-ben az ajtótömítés lefogatót, és összehasonlítottam a 2T amortizáltjával. Tök egyforma a kettő. Van esetleg valami kép a "másik" verzióról, csak kíváncsiságképp? :)

6627 Piret Endre 2018-03-19 19:17:21  Előzmény:Piret Endre: 80177

Ja, és még gumit kell rendelni, aztán valamikor besorolni a gumishoz egy összerakásra.
A felnik készen vannak. Nem tudom, hogy a képen mennyire látszik, de tényleg kicsit csillogósabb és kevésbé szürke, mint a gyári. De azért ez így szerintem elmegy.

6626 Piret Endre 2018-03-19 19:12:30  Előzmény: Spityu: 80176

Nyilván eszem ágában sincs kivinni nemhogy sólében, de még lehetőleg langyos nyári esőben sem.
Mi van hátra? Ment már 13 km-t (természetesen nem közúton, hiszen nincs forgalomban). Ennek alapján egyelőre nagy baja nincs. A főfékhenger kicsit szivárog az utastér felé, azt még szét kell szedni. A szoknyalemezt (sajnos persze utángyártott, újfajta) már feltettem. Sárfogó gumik (szintén a most kapható fajta) valamelyik este felmennek. Fényszóró állítás. Díszléc gumicsík beszabása. A biztosítást már elkezdtem intézni Csillával. Vizsga, okmányiroda, közút.
Persze teljesen kész sosem lesz, van még egy jó hosszú másik lista. De azt majd üzemben.

6625  Spityu 2018-03-19 18:30:11  Előzmény:Piret Endre: 80175

Valószínűleg igen. De a szép csavarokon hamar korrodálódna a galvánréteg, sajnos. Egyébként szubjektíven / objektíven mi van még vissza, mi kell ahhoz, hogy közlekedtethető legyen? Nyilván ha összeáll, akkor még készre kell csiszolni, ezt-azt visszabontani, erre készülj is lelkiekben. :) Enélkül kérdem.

6624 Piret Endre 2018-03-19 18:15:24  Előzmény: Spityu: 80172

Mivel az a bejegyzés még a tavaszi szombatra vonatkozott, ezért volt is kint :-) Így, hogy tél lett, inkább hozzáfogtam a papírozáshoz.
Egyébként épp azt beszéltük itt, hogy jelen állapotában inkább sólé álló, mint eddig bármikor, illetve a használós, 12 évvel fiatalabb, de fellelt állapotú OFF autó...

6623 jocking . 2018-03-19 17:56:48  Előzmény: Spityu: 80173

Restaurálni nemigen lehet, mert az, ami bent volt, a szétszerelés áldozata lett. A csavarjaiban egyáltalán nem volt "slicc", csak fejlecsiszolós módszerrel lehetett őket kiszedni, és ezt a lefogató is megsínylette. Egyébként ha más nincs, átrakom a 4T-ből, mert abban is ugyanilyen van. Legalábbis amit a 2T-ből kiszedtem, az is csak alul fogta a gumit, nem kanyarodott felfelé a küszöbön.

6622  Spityu 2018-03-19 17:07:06  Előzmény:jocking .: 80171

1. Szerintem gyárilag semmilyen célországba nem szállították első sárcsapóval a Trabantokat. Az viszont biztos, hogy néha szoktak feltenni előre is, hasonlóan a hátsóhoz, csak szélesebb kivitelben. Német webáruházakban szoktam látni ilyet. Manapság a hátsóból is nagyon ritka a gyári, nemhogy elsőből. Ha egyáltalán volt elsőből gyári kivitel. Talán hasonló a sztori, mint a lökhárító gumiütközőinél, amik kaphatóak voltak külön és (tudomásom szerint) volt belőlük gyári és utángyártott is. Amúgy pár éve láttam dobbetétet is Trabanthoz. Nem tudom, milyen gyártmány volt, de az is eléggé rondán néz ki. :)
2. Abból ugyebár kétféle kivitel van, a tiédnél talán még az van, amelyiknél a két vége kissé hegyesen ki van vágva, hogy egy darabig kövesse felfelé a gumit. És alumínium. A másik, ami a 4T-mben volt (és emlékeim szerint a kései 2T-knél is), csak alul fogta le, szimplán egy lemezdarab egyik széle meg volt hajtva derékszögben (padlólemezre menő rész), a másik pedig ívesen (a gumira illeszkedő). Ez utóbbi tüzihorganyzott volt. Szerintem nézz szét a webáruházakban. Ha találsz, hurrá, ha nem, lehet restaurálni. :) Finoman ki kell koppogatni az esetleges horpadásokat, többször felpróbálni stb. Aztán a horzsolásokat finom csiszolópapírral eltüntetni. Ezután gumikesztyű + foszforsav + dörzsi szivacs, utána öblítővíz segítségével szépen homogén kinézetűre lehet hozni a felületüket.

6621  Spityu 2018-03-19 16:56:19  Előzmény:Piret Endre: 80170

Irány a sólé! :)

6620 jocking . 2018-03-19 14:38:39

Két kérdés, az első egy amatőr lesz:
1) '86-ban volt az első kerekeknél sárfogó gumi? Én hajlok rá, hogy nem, mert furat nem volt ott, és a perem is elég kicsi hozzá (lakatolás előtt is kicsi volt). Emellett milyen sárfogó való egyébként az autóra? Amit leszedtem róla, az egy jelölések nélküli sima, vékony gumilap volt.
2) A küszöbnél ami van alumínium profil, ami lefogja alul az ajtó tömítését, azt be lehet még szerezni valahonnan?

6619 Piret Endre 2018-03-16 08:58:44

Szombaton már nagyon jött volna kifelé :-)

6618 Pető József 2018-03-09 22:39:36  Előzmény: Spityu: 80167

Írtam többet is, de vmiért nem ment át