A tegnapi videónak még lesz folytatása szerintem.
Tető, itt már látszik a háttérben a művelet: https://youtu.be/1M7qLzN0vno?t=1525 Később közelebbről is, és el is mondja a kommentátor. Szerintem a 2T-nél is így csinálták. Bár az is rémlik, hogy lehetett kapni (nagyon ritkán felbukkan) külön azt a linóleumszerűséget. Szóval lehet, hogy utólag rakták rá. Itt: https://youtu.be/emoF0EFxjjA?t=1630 van egy fóliadarab a kasztnira biggyesztve. De a tetőnél nem látok ilyet. Lehet, hogy utólag ragasztották oda, passz. A tetőnél még nem bontottam Trabantot. :) Én simán kimaszkoltam és kész. Ha tovább nézed a videót, később mintha ott lenne valami, két három alkalommal is, amikor be lehet látni a tető alá.
Hát... én először megcsináltam az alvázat, tükörfényesre drótkorongoztam, passziváltam, 2K epoxyval lefújtam (HB Body 989 2l vagy 2kg, nem emlékszem). Aztán a felújított hátsó futóművet aládobtam. + vissza tettem a felújítatlan elsőt is. Talpraállítást követően fejvakarás. Irány a szemcseszóró, kukorica torzsa bél darálékkal lehintették. Túl nagy feladatnak tekintettem a tetejét is lepucolni, ki is nyírtak volna a szomszédok. :) Aztán ez is passziváláson esett át, foszforsavval. Aztán ide már Rapid 800 (cinkkromátos) ment legalulra, és még rá 989 is. 2-2 l vagy kg. Tehát padlólemez alja + doblemezek alja + lökhárítótartó alja: Body 989, a többi (felül, ajtók, lökhárítók, homloklemez, motorháztető váza) pedig Rapid 800 és 989. (Csak ez utóbbiaknál tudtam meg, hogy lehet még kapni cinkkromátost, amit jobbnak találtam legelső rétegnek fújni, aztán "zárónak" meg a 989-et).
A padlólemez alját + doblemezeket még talpraállítás előtt Body kátrány-kaucsukos sima alvázvédővel fújtam le. Teljesen gyári jellegű. Aztán 1 évig így is volt. De nem tetszett + beláttam, hogy gyárilag színre volt fújva a doblemez + a küszöbök + ahova még mellékesen jutott némi köd (csomagtér merevítő alul) és lefújtam ezeket utólag.
Én azt javaslom, hogy az alját magad csináld meg. Pucold le, amennyire csak tudod, aztán alapozd le, utána kátrány-kaucsukozd. Aztán akár színre is fújhatod. De futóműnek csak valami átmenetit tegyél alá. Én mondjuk kimaszkoltam jól, még a laprugóköteget is hátul, sem a szemcseszórás, sem a fényezések nem ártottak meg neki. Az alapozást + alvázvédőzést szerintem mindenképpen te csináld meg, viszont érdeklődj a fényezőnél: tudja-e fogadni az általad gyártott kerettel a kasztnit. Ha igen, akkor hagyd meg neki a doblemezek, küszöbök kifújását. + így akkor az első futómű sincs alatta, és így hozzáférni a tűzfalhoz. A kátrány-kaucsukos alvázvédő természetesen nem fényezhető, ez rá is van írva. Ez csak annyit jelent, hogy a kavics szépen le tudja koptatni. De ha jól sejtem / remélem, nem napi használós, murván rallizós autó lesz, így emiatt nem kell aggódnod. Nekem kb. 9e km alatt 3-4 db borsszemnyi átmérőjű helyen pattant le, amiket fültiszítóval javítottam helyileg. Amúgy kb. 3 flakon ment el a 4 doblemezre és a két küszöbre. (Konverteres akril, nem 2K akril, így nem kellett sietnem a felhasználással). A küszöbdugók gyárilag később kerültek bele, tehát azokon nincsen bevonat, úgy tudom (nálam natúrak). Itt látható is egy pillanatra: https://youtu.be/emoF0EFxjjA?t=1910
Ha lenne normális helyem, időm, energiám, pénzem, ma így csinálnám: csutkára lebontás, csak a tető maradna. Tető kitakarása alulról, felülről vastag szövettel, pl. padlószőnyeggel. Ezután szemcseszórás a fenti darálékkal, esetleg dióhéjjal. Porszívózás 1 napig. Hiába dugóz az ember, biztos, hogy be fog menni az üregekbe némi anyag. Passziválás híg foszforsavval, ami után nem ragacs, hanem fehér por marad, vékonyan. Nitróhígító + ecset. Először oldalra döntött állapotban az alját mosnám le. Aztán Rapid 800, utána Body 989. Esetleg Wash Primer és ha mehet rá, akkor Body 989. De mindenképpen végeznék összeférhetőségi próbát. Utána kátrány-kaucsukos alvázvédő, 5kg: padlólemez, doblemezek, lökhárító tartó alulról. Felül szintén passziválnám, lemosnám. Minél gyorsabban, mert a szemcseszórt felület hajlamos a korrózióra, még nyáron is. (Emiatt lehet, hogy az alját csak alapoznám először, és csak a végén alvázvédőzném.) Ide szintén az aljánál alkalmazott alapozók mennének. Elemragasztás - sokszor leírtam már, hogyan csináltam, most is úgy csinálnám. Aztán ahol gyárilag is meg volt fújva varrattömítővel (pl. a motortér két oldala, a tűzfal környéke, bent a doblemezek körül), szintén lefújnám. Már nem emlékszem, mi volt az, de meg tudom keresni. Aztán irány a fényező, a tiédhez hasonló mozgató kerettel. Ő fújná színre a doblemezeket, küszöböket, na meg a tetejét is.