Köszönöm az elismerést! Hihetetlen, milyen szemed van, amiket észrevettél ezen a telefonos homályos képen. Bár, a horganysprayt a leömlőn, meg a matt fekete kipufogó dobot elfelejtetted megkritizálni :-)
Az ablak gumikkal jó nagy szopás volt / van. Ebben eredetileg világos színűek voltak, emlékeim szerint a 80-as éveket sem nagyon érték meg. Szélvédőnél aztán fekete, kétrészes volt benne. Találtam egy ilyet újat, de úgylátszik azt megviselték az évtizedek, mert miután nagynehezen ráfeszegettem az üvegre, egyszercsak csíkokra hasadt. Utána vettem elő ezt, ami szerintem utángyártott, mert magyar feliratos cetlivel együtt volt nejlonzacsiba hegesztve. Ez nagyon kellemes puha, gond nélkül vette a kanyarokat a sarkokon, és aztán két perc alatt simán beraktuk. Igaz, aki jött segíteni, ő párszáz alkalommal már csinálta más típusokon.
Az oldalablakokkal majdnem ugyanez van. Régebben valamikor tettem is be képet a rendelkezésre álló profilokról. Az eredetinek tűnő nem élte túl a berakást. Van viszont itthon a szélvédőével azonos gyártásúnak kinéző, legalábbis a csomagolása ugyanolyan. Ez is kellemes puha, de minden irányban annyival nagyobb, hogy esélytelennek érzem a berakást. Nem tudom, mi lesz, mert a képek alapján mindenhol ezt kapni. Kénytelen leszek kisebb üveget gyártatni vagy nem is tudom.
A gyertyakábeleket csak felkaptam a próbához onnan, ahová 4 éve ledobtam. Nem látszik, de az összes gumi meg a pipák belseje is gatya. A gyújtásház gumi nem tudom, mikor került rá, biztos ez volt csak kéznél valamikor. Sajnálom, mert nincs másik, és a házhoz is kell valami.
A pipa biztos cserélődött az évek alatt. Szét tud kopni a belseje, ezek sem túl stabilan állnak.
Ezek teljesen a saját lámpái, persze rendbetéve. A bilik szürkék voltak, de világosabbak, mint most. A sárga részek nekem kadmiumosnak tűntek a maradványok alapján.
A légszűrőházra valóban szegecselve voltak a gumilapkák, de az egyiket már korábban lefúrta és csavarral helyettesítette valaki. Vagy apám, vagy én, de egyikünk sem emlékszik rá, és az okára sem. A másikat most fúrtam le a felújításhoz, egyszerűbb volt. Egyelőre csavarral megy vissza, aztán egyszer lehet, hogy újraszegecselem.
A turbina pánt a sajátja. Van itthon új, ami sárga, de az akkor valószínűleg utángyártott. Ha elárulod, hogy mivel szeded le a sárga kromátot, akkor lehet, hogy visszafehérítem.
Hát, egyszer biztos lesz belőle szép, vizsgás, üzembiztos autó, de az még mindig nem holnap lesz...