A megrepedt furatok miatt nem kellene még elemet cserélni. Pl. fúrhatsz mellé (picit arrébb) újat. A régit meg kiegészítheted, teljesen jóra meg lehet csinálni. Amúgy az ívhez úgyis oda fogja fogni a ragasztó-tömítő. Gondolom, te is poluretán alapúval fogod alul és oldalt ragasztani (felülre Mester Karosszéria akrilt ajánlok továbbra is, mert az bőrösödik, de rugalmasabb marad, és később könnyebben oldható). Igazából a szegecsekre nincs is szükség, mivel a PU simán kibírja a karosszéria csavarodását. Pontosabban a duroplast, és nem válik le belőle egy réteg... Fontos, hogy ez max. úgy teljesül, ha nincs behúzatva pl. pillanatszorítóval a lemezhez. Ebben az esetben ugyanis feszültség kerülne a kötésbe, aminek hatására az első gödörnél, karosszériacsavaordásnál leválna egy réteg a duroplastból. A ragasztó-tömítő lényege pont az, hogy nem kell vékonyra préselni magát a ragasztót (szemben a pillanatragasztóval), így a duroplast természetesen hullámos széleinek ragasztására teljesen kiváló. Én így rögzítettem (karosszéria alapozva, duroplast tisztítva, érdesítve, előtte szárazon rápróbálva, minden passzol-e):
- Mester a felső kasztni peremre,
- PU a duro oldalára, aljára, íveire (oda, ahogy gyárilag is volt),
- durot feltettem felül a helyére, kb. 4 csavarral megfogattam, de még csak nagyjából,
- leengedtem, rá az ívre, bedugtam a popszegecseket az ív 3 furatába,
- bekapttam az alsó csavarokat, ahol vannak,
- becsavartam felül a maradék csavarokat, meghúztam őket,
- popszegecseket szegecshúzóval behúztam,
- az alsó csavarokat annyira húztam meg, hogy ne dudorodjon az oldala a duroplastnak. Gyakorlatilag érintőre + egy kicsit,
- nyálazott ujjal elhúztam a PU-t mindenhol. ha esetleg valahol levegős maradt, oda húztam még (íveknél semmiképpen ne legyen) Nitrós rongy jól jön kéztisztításra...
- másnap lefúrtam a popszegecseket és rápréseltem a gyári bőrszegecseket. Tényleg csak díszként funkcionálnak, úgy fog a PU.
Alul a gumiprofilokat innen-onnan kukáztam, jó állapotúakat. Azokat előbb kinyomtam belül, mielőtt feltettem a kasztni peremére. A végén ezeket is kihúztam, nehogy meg tudjon állni a víz, ha véletlenül odakerülne. Ezeket akár külön sessionben is megcsinálhatod. Fontos, a csavarok furatait készítsd elő, vagyis a gumik legyenek megfelelően kilyukasztva, ne a ragasztáskor kelljen szöszmötölni.
A duroplastok széleit nem nyomogattam, úgy hagytam, ahogy lenni akart, a már említett okokból kifolyólag. Ha restaurálsz, így érdemes. Ha szalon autót akarsz építeni, akkor persze lehet törekedni arra, hogy ne legyen hullámos, de akkor is inkább azt javasolnám, hogy a ragasztó-tömítő változó vastagságban legyen a hézagban, ahogy a helyzet megkívánja, és inkább a duroból csiszolj le, a szomszédos elem ívének figyelembevételével.
Egyedül is simán fel tudtam rakni (főpróbával), de azért nem árt, ha van valaki, aki segít. Nálam 6 x 310 ml PU és kevesebb, mint 1 Mester ment el. (A kocsi egyéb részeire kellett még egy: hattyúnyaknál a bölcsőtartó két pofája mögött felül a sarokban gyárilag ilyen volt, a tető és duro díszléceknél szintén.)
A hattyúnyak belsejében az két merevítő, Szabi is erről írt. Ha már van egy kis felszíni rozsda, nem kell kétségbe esni. Ne hallgass rám, mérlegelj, és döntsd el, mi a szimpatikusabb üregvédelmi technológia: trafóolaj vagy viasz. Nekem az a magánvéleményem, hogy a viasz csak felújított vagy új üreghez használható jó eredménnyel, ugyanis egy idő után leválhat (ahogy ridegül) a felületről, ekkor megrekedhet a víz alatta, ami nem jó. A trafóolaj sokkal trágyább munka, de tényleg nagyon jó hatásfokú. Nem zár be semmit sehová. De konkrétan a te esetedben: mivel van egy kis felszíni rozsda itt-ott, a viasz nem nagyon tapadna (na meg a porra sem), ellenben az olaj jó volna, ugyanis az filmet képezne a felületen, ami kizárja a vizet. gyakorlatilag megállítja a rozsdát. Mi kb. 20 éve fújtuk ki a kocsit trafóolajjal, gyakorlatilag ennek köszönhetően szinte hibátlanok voltak az üregek. Csak a két küszöbvég volt rossz, az is kívülről befelé. Minden üreg kapott: a laprugó doboza és a hátsó doblemezek előtti dobozok is. Egyedül ez utóbbinál kell ügyelni arra, hogy szivárogni fog a hátsó lábtér felé (úgy emlékszem). Bár mondjuk a szőnyegen nem volt semmi nyoma sem, szóval lehet, hogy rosszul emlékszem. A lényeg, hogy a többi üregnél csak a kocsi alatt lesz néhány hétig olajcsepp. De utána megáll, nem kell aggódni... Amúgy a küszöb alján lévő furatok még felújítás után is olajgőzösek. :)