Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Indítás elõtt mindenképpen vedd ki a gyertyákat, a gyertyafuratokon keresztül önts bele hengerenként némi 2T olajat, de ne túl sokat mert majd nem gyõzöd gyertyapucolással! :) Ha ez megvan kézzel forgasd át párszor a motort mondjuk a vízpumpatengelynél vagy ahol szimpatikus! Ja a gyertya még mindíg ne legyen bent! Vedd le a karbit, pucold át tiszta benzinben a fúvókákat meg az úszóházat is, tûszelepet ellenõrizd le hogy elzár-e és könnyen kell hogy járjon. Ajánlatos lenne a karburátor tömítéseit is kicserélni. A tankban ha van üzemanyag az már biztos hogy döglött, úgyhogy azt le kéne engedni, ezt a fantáziádra bízom hogy hogyan, de a tank alján lévõ leeresztõ csavart NEHOGY megpróbáld kihajtani mert a nyakával együtt fog letekeredni ha elõtte nem sikerült már lesarkítani a hatlapolást! Tapasztalat. Tipp vedd le a tankot, nem egy nagy munka. Ha csak megindítani akarod akkor mondjuk egyenlõre a tankos tökölés helyett szívathatod vele az anyagot egy kannából is, bár én ennek nem vagyok a híve. Na ha mindez megvan, a karbi a helyén, gyertyák a helyükön, ü.a.-ot kap (valahonnan), Tételezzük fel van szikra is, akkor én személy szerint szoktam a karbi torkába löttyenteni kb. fél deci benzint majd szivató rá, és ha minden ok hamarosan már hallhatod is a semmivel össze nem hasonlítható 3 hengeres hangot!:) Bocs ha egy kicsit hosszú voltam de örömet okoz hogy rajtam kívül vannak akik még látnak fantáziát a Wareszokban !
Légy szíves, írd meg mindenképpen ide, hogy mi az, mik azok a járható utak! Viszonylag kevés bejegyzés van ezzel kapcsolatosan, és sokaknak jól jönne némi infó. Köszi elõre is!
Köszi! Amint sikerül kivarázsolni a garázsból, rendesen átnézzük. Szerinted mielõtt megpróbálnék ráindítani, mit nézzek meg mindenképp? Vannak persze ötletek, no de ha már pár ilyen csodát újjáélesztettél biztos vannak jó tanácsaid. Elsõ körben gumikat keresek, mert még a gyáriak vannak rajta, aztán hûtõ megy nyoásvizsgára és stb. stb :)
Bezony, 28 :) Ma beszéltem az okmányirodával és csodálkozva fogadták a történetet. Érdekes módon nagyon segítõkészek voltak. Mivel tudjuk a régi rendszámot utána is nézett és megnyugtatott, hogy bõven van járható út a forgalombahelyezéshez. Holnap hívnak, hogy mire jutottak.
Gratulálok a géphez! Én éppen most vagyok bent egy 1978-as felújításában, ami még színre is olyan mint a Tiéd! :) Ha a felújítással valahol elakadnál írj, szívesen segítek! Van még egypár plusszos alkatrészem hozzá! Én már túl vagyok jópár Waresz újjáélesztésén! Üdv!
28 év? Az igen... szerintem simán vissza lehet helyezni forgalomba, ha van valami papírod, ha nincs. Legrosszabb esetben egy messzirõl jól látható összeggel elmész az okmányirodába, és valahogy megoldást adnak a visszahelyezésre. Tudtommal csak a pár éve behozott alvázszámkivágóselbontós rendszerben kivont autókat nem lehet visszahelyezni. Kitartást [s]a bürokrácia útvesztõiben[/s] az egyablakos ügyintézés során!
Sziasztok! Újként írnék nektek és ezúton mutatnám be az új szerzeményt, melyet az alábbi képeken láthattok. Nos õ egy 1972-es 353 DeLuxe, 95000 km-el. Mint kiderült családunk régi tagja, mely 28 évet töltött egy porszáraz garázsban, ezzel megvédve õt az idõ vasfogától. 1973-ban lett forgalomba helyezve és 13 évig rótta az utakat. Sajnos végleg ki lett vonva a forgalomból és 3 betû 3 szám típusú rendszáma sosem volt. Mindenképp a talpraállítás a cél, de ahhoz még idõ kell mire innen sikerül kivrázsolni.
Elsõ lépésként nézz szét ezen a honlapon. 1-1,5 óra alatt képbe kerülsz mindennel, ami az Oldtimer Vizsgát illeti.
[url]https://mavamsz.hu/muzealis_minosites[/url]
Abban, hogy mit kell javítani, cserélni, felújítani csak úgy tudunk segíteni, ha látjuk is az autót élõben, vagy képen. Linkelj galériát, és / vagy látogass ki a Velodrom Millenárisra július 19-én, s biztos akad aki segít a témában.
Sziasztok . van egy 72 es 6 voltos aránylag elég eredeti ,601 es trabim . Szeretném le OT NI . Mint írtam is pár dolog kivételével ,eredeti . (ajtó kilincsek , fûtés , ûlések ûlés sínek , kéder gumik, porlasztó ,tud e valaki segíteni hol tudom ezeket az alkatrészeket beszerezni ill van e valakinek ilyen évjáratu , o t gépe , mit is kéne csinálnom rajta hogy sikerüljön a vizsga . Vagy vállalná e valaki a javítást stb . Biatorbágyon lakom . elõre is köszi . sziasztok .
A véleményünk akkor egyezik! Most már csak meg kell vegyem a 2 pontos övet meg egy hosszabb csavart a rugóköteghez mert nekem kb 3 menet van kint az meg kevés.
Hivatalosan ez úgy ahogy van, tilos. Ahol nincs gyári biztonsági öv, vagy elõkészített rögzítesi pont, oda utólagy nem szabad övet beszerelni. Mondjuk az szerintem is alap, hogy a gyerek ne ficeregjen ide-oda hátul, ill. legyen jól rögzítve a gyermekulesben. Én is olyan ulesben nõttem fel mint amit Trabantman kolléga belinkelt, de az a mai forgalmi viszonyok közt -igazi forgalomban, nem kempingben meg udvarban- nem biztonságos. Egy hátul jól rögzített gyermekules, és benne jól rögzített gyerek, a Trabantban is talán max olyan 50km/h sebességû utkozesig -a direkt sérülést kivéve- javarészt védett, legalábbis a kirepules ellen. Ennél nagyobb sebességû ütközést meg ne is vizionaljunk a veteránjainkkal. Az anyuka fogja metódus meg nem jó, mert baleset esetén a gyerek repül, anyu meg rá is zuhan. A rendõr itt meg másodlagos. Nem hiszem, hogy egy makulátlan veterant igazoltatva a gyerekules rogzitesi pontjait fogja keresgetni. Te tudd hogy mihez rogzitetted a gyerekulest es ha nem facsavarral az üléskarpitba, akkor az szerintem baj esetén csak a gyerkoc javára válik. Soha ne kelljen ezt tesztelnunk!
Ohh, köszi a gyors és sok választ, jogi háttérrõl is tudna valaki valami használható infót? Teszem azt azért érdekel, mert ha esetleg elmegyünk fagyizni vagy csak 1-2 karikát teszünk az utcában és nincs gyerekülésbe csak anyuka fogja (mint régen minket) és még is közúti ellenõrzést kapnék hogy akkor mi van? Természetesen nem akarok ebbõl rendszert csinálni. De tegnap pl kocsi mosás után tettünk így néhány kört az utcában.
Nekem is elsõdleges a biztonság így hát megfogom csinálni az utólagos és roncsolás mentes elõkészítést a gyerkõc miatt.
Vagy egy ilyen gyerekülés amit a hátsó ülés támlára lehet akasztani. [url]https://www.antikregiseg.hu/kep.php?nev=egyeb_regiseg_retro_mubor_gyerekules_24975&id=_1[/url]
Szia Csucsu! Két verzió van úgy, hogy ne kelljen a kasztnit furkalni és mégis biztonságos legyen. Alaphelyzet hogy a gyerkoc már menetirány szerint, de még saját ovvel rendelkezõ gyermekulesben ül. 1/ a gyerekulest a 600-asban a hátsó ülésen kozepen helyezed el, az ülést kétpontos övvel rögzíted. A kétpontos öv két vége a hátso laprugo középsõ felfüggeztési pontjaihoz rögzítheto belülrõl, mivel az alulról behajtott csavarok a csomagtartó felé bõven túlérnek. Övet pedig az ulolap és a tamla közt elõrevezeted. 2/ a kétpontos öv rögzítesenek egyik pontja a sárga szalag (jobb v. bal oldalon) rögzítesi pontja, másik pedig a már említett rúgó csavarok. Limoban egyébként könnyebben manipulálhatsz a keresztmerevitovel is.
Kérdés az lenne hogy adott a kis Púpos Trabim, amiben ugyen gyárilag nincs öv, továbbá adott a kicsi Fiam ( 9 hónapos Olivér). Hogyan párosítható a két szépség? Szóval meg kellene oldani a metematikai egyenletet. Megoldásokat várom.
Jó, hogy betetted ezt a képet a csat mûanyagjáról, én pont egy ilyet keresek, mert az egyikbõl egy kis darab ki van törve. Nem azt mondom, hogy menthetetlen, de egyszerûbb lenne az életem. Szóval ha van valakinek elfekvõben, az kérem ne tartsa vissza! :)
Konkrétan nem próbáltam. Különféle besárgult, eredetileg szürke gumikat fehérítettem hypoval. Az elv nagyjából ugyanaz: oxigén szabadul fel, ami - ki hinné :D - eloxidálja a színezékeket vagy az elszínezõdésekért felelõs anyagokat.
Oxidációs elvû fehérítõket javasolnám. HA! valóban a fehérebb változat volt a tiéd. Tapasztalatom alapján két színárnyalattal készült a világosabb része: a '84-esemen a vajasabb színû volt, ill. van egy gyári új pár, az is ugyanolyan (egymás mellé téve is). Aztán van egy hibátlan párom egy '82-es Trabiból, az sokkal világosabb, nincs benne vaj árnyalat, világos szürkének nevezném. A gyári új párról keresek fotót, aztán teszek fel.
Valami ilyesmi a gyári újam: [imgw]https://pf31.pappenforum.de/index.php/Attachment/28238-P1000878-JPG/[/imgw] [i](Módosította Spityu 2014.06.22. 19:53-kor)[/i]
Valakinek van esetleg valamilyen bevált módszere, amivel a szürke ajtókárpit alsó (most) sárga részét újra fehér közeli állapotba lehetne hozni? Súrolóport, cif-et, ultra derm-et próbáltam, eredmény: 0.
Azt hiszem, talán én is feltettem anno ezt a kérdést ugyanazon videó kapcsán. Peti akkor (és ahogy látom, most is) elég jól megválaszolta, talán ugyanezen kocsival illusztrálva.
Tegnap éjszaka már nem volt kedvem nekiállni még egy terjedelmes hozzászólásnak.
Szóval a [i]Sonderwunsch[/i] pecsét. Azt nem tudom, hogy minden 601 [b]S[/b] tûzfalára nyomtak-e ilyet, de annyi biztos, hogy a 2011. tavaszi TWK találkozón részt vevõ '79-esen van ilyen. Le is fotóztam.
Az autót Nagy Zoli rakta rendbe, s mondta a tulajnak, hogy milyen ritka, és milyen szerencsés, hogy ennyi idõre is megmaradt ez a pecsét.
A felirat a tank alatt a tûzfalra van nyomva - itt speciel fejjel lefelé sikerült.
[center]A "Sonderwunsch" jelentése "külön kívánság"; az angol prospektusban, kezelési útmutatóban: "Special Request". Talán innen jön a magyar "601 Special", melynek - valljuk be - elegánsabb hangzása van, mint a "zundervunsnak" :-)[/center]
[center]Ez a szín, ez az évjárat nagyon bejön. - Az autó meg példamutatóan szép és tiszta.[/center]
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/140606/2011-04-09_-_Tavaszi_TWK_tal_lkoz__109_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw] [center][i]Teleki István, az autó gazdája feszít benne.[/i][/center]
Az autó átmeneti széria a '70-es és '80-as évek Trabantjai között. Még íves lökhárítós, de már új prizmás, mûanyag felnikupakos. Már fekete az öv, új a csat fogókája - és vele együtt az öv beállítása - viszont még szürke kédergumi fut körbe az ajtónál.
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/140606/2011-04-09_-_Tavaszi_TWK_tal_lkoz__042_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw] [center][i]Ennél az évjáratnál tudtommal már oldalt jött ki a kipufogó hazánkban is.[/i][/center]
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/140606/2012-12-08_-_T_li_TWK_Tal_lkoz__79_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw] [center]Új a csat, de nem teljesen egyezik meg a késõbbi évjáratokéval: rajta van a "meósegyes", meg a TGL szám.[/center]
A slusszpoén az egészben, hogy errõl a Sonderwunsch pecsétrõl beszéltünk korábban is: 2012 decemberében. Ismerõs volt a kép. :-) Katt [url=https://www.wartburgklub.hu/twk/modules.php?name=forum&file=olvas&id=4a64d0c624985&kezdo=5178]ide![/url]
A trabantweltrõl beszerezhetõ [url=https://www.trabantwelt.de/images/product_images/popup_images/10084_0.jpg]cirmos szövetrõl[/url] nincs infóm - sem megerõsíteni, sem cáfolni nem tudom. :-)
A színe érdekes. Olyasmi árnyalat, mint a mi négyütemû Wartburgunk felnije. A Trabanté tudtommal olyan ezüstös árnyalat. De meglepõ módon a [url]trabant-original.de[/url] oldalon is szerepel ez a kerék, ez a szín. Csak ott a felnibe J35-2 van ütve, ide J35-1. - Nem tudom mit jelent a szám.
Minek a kereke volt ez?Ne hamarkodjátok el a választ.Zsir új,ez a gyári szine,még csak fel sem volt szerelve soha... [imgw]https://kepfeltoltes.hu/140605/tr_k_007_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw] [imgw]https://kepfeltoltes.hu/140605/tr_k_008_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw] [imgw]https://kepfeltoltes.hu/140605/tr_k_010_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Zsákmányoltam 2db vékony támlás ülést, ami korábban egy ´64-es Trabantban volt. Sajnos még nem készítettem képet az ülésekrõl, de pont ugyanez a kárpit van rajtuk:
Az elsõ képen lévõvel megegyezõ szövetet tud valaki? Szemezgetek ezzel a szövettel is, amit úgy tudok, hogy csak púposokban volt (cáfoljatok, ha nem így van!), de mivel nem OT-s gépbe kerül, ezért megbocsátható lenne. Egyik nagy elõnye, hogy beszerezhetõ.
Ahogy nézem, még 500-at sem gyártottak belõle... Pedig ez még a "sima" púposnál is szebb. Egyszer régen próbáltam ilyenbõl egy 1:18-as fém modellt szerezni, de az is olyan baromi ritka, hogy égen-földön nem lehetett találni.
Véget ért az aukció, 39.550 ojrónál állt meg. Ezek szerint akárki is vette meg, az jó boltot csinált. Kár, hogy nem nyertem még sose a lottón, egy ilyenre biztos beruháznék... (Sokat javítana a nyerési esélyeimen ha egyáltalán vennék lottót. :D )
Közben sikerült képet is "lopni" a videóból (miután nagy nehezen megtaláltam a videót is:D ): [imgw]https://static.kepfeltolto.com/big/2014/05/27/7ac9518b7246ae582faeca198a7bb965.jpg[/imgw]
Mondjuk úgy, elõszéria. A nyár második felére gyártok le mennyiséget, és addigra remélhetõleg a rögzítõ bolhákra is találok normális áron forrást, mert most majdhogynem többe kerül a 600-ashoz szükséges 46db rugó, mint a hozzá való alu léc :mad:
Az a helyzet, hogy ez most 35 ezer Euronál áll, és a leütésnél még sokkal több lesz! Hallottam hogy 70 ezerért is ment el. Korrekt a kép az okádék futómû festésrõl, alvázról, a lakótelepi padlószõnyeg kárpitozásról. Látszik hogy egy teljes felújítást igénylõ, vastagon fehérre festett, mozgó alkatrészraktárról van szó. De el fog menni horror áron. Mert horror ritka.
Lenne egy kérdésem. Ugyebár a Magyarországra érkezett Trabantok nagy része 601S volt. Nemrég láttam egy bemutató videót egy jelenleg német tulajdonú eredeti trabiról, ami úgyszintén 601S volt. A videó egyik snittjében látható volt a tûzfal benzintank alatti (benzincsaptól jobbra esõ) része, ahol látni lehetett egy krumplinyomdával vetekedõ minõségû, pecsételt "Sonderwunsch" feliratot. A 601S-eket tényleg jelölték így a tûzfalon, vagy ez csak valami ultraspéci ritka cucc volt?
Nekem ne mondd, ismerõs a dolog:) Én kismotor alkatrészt gyártok, illetve gyártatok, de nehéz megmagyarázni a nagykernek is, hogy különösen CNC technológiánál csak bizonyos darabszám felett lehet "jóárasítani" a vasat:)
Ez így ebben a formában nem igaz. Rendelj bármit Kínából 50.000-es példányszámban, és megkapod egész jó áron :-) Ja, hogy csak 5 darab kell valamibõl, ami a világon nincs? Tessék megfizetni.
Felesleges legyártani, amit elfogadható áron is kapni. Csak pl. nem feltétlen a Trabantwelttõl kell rendelni mindent: [url]https://www.otto-schinke.de/shop/article_60130410/Gummipuffer-f%C3%BCr-T%C3%BCrfangschalen-Gr%C3%B6%C3%9Fe-1.html?sessid=3IKlyoEVVcGoREvk5hV8Iea1avBvE5oJlrKh0wwkoKku9uLpaUZzT0XkCPcRjMuB&shop_param=cid%3D1%26aid%3D60130410%26[/url]
Csak ha semmi másra nincs innen szükséged, akkor hiába 1.000Ft, többe kerül a végén postával, mintha mégis a Trabantwelttõl rendeled más cuccokkal együtt.
Akinek meg sok az 1-2e forint, az faragja ki magának egy gumitömbbõl.
E heti mûhelyképek: [img]https://galleryplus.ebayimg.com/ws/web/301191909726_1_0_1/1000x1000.jpg[/img]
Én anno lefotoztam a cikket,a képröl amit ide is feltettem az látszik a leirásban,hogy a különbözö paragrafusok amire hivatkoznak,az 75,és 77.Tehát a cikk az újságban ennél késöbbi számban volt...(sajnos nem jegyeztem meg.) [imgw]https://kepfeltoltes.hu/130425/DSCF6321_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw] [imgw]https://kepfeltoltes.hu/130425/DSCF6322_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw] [imgw]https://kepfeltoltes.hu/130425/DSCF6323_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Nem tudom, hogy évkönyvek is vannak-e fent, de úgy rémlik, hogy abban volt valami évenkénti kivonat/tartalomjegyzék, ami alapján meg lehetne találni az adott témát. [url]https://oldradio.tesla.hu/em.htm[/url]