Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Nem irok helyet és nevet,de van egy megye a dunántulon,ahol megtudják oldani okosba az OT vizsgát.Én már beszéltem az illetövel,nem vicc,tényleg létezik.Nos ezért lehet látni pl 500as trabit átfúrt,átmenö csavarral felrögzitett diszléccel,és rajta virit az OT.......(Ja,csak mondom hogy akitöl kaptam a telszámot,annak olyan autót helyeztek forgalomba,hogy az ég világon semmilyen(!!!!!!)papirja nem volt.Egy alföldi pajtából szedték össze.Ugy lapátolták össze a kocsit,a fontos (itt a vicc)hogy kivülröl jól nézzen ki....Végül is ez a lehetöségek országa,aki akar él vele,a többi meg 8órában dolgozik valahol... :)
A szimering annyira nem tökéletes példa.Legalábbis az én estemben (mondjuk rá is fáztam emiatt).Mindenben az eredetiség volt a cél,de meggyõztem magam h az elsõ szimering helyére labintot teszek mert keveset fut majd a gép ,ne kelljen ennek a hibája (kiszáradása) miatt majd szétszedni.Most hányja a keveréket a labirintnál.....Zwickauban vettem pár db eredeti zöld szimeringet ami még puha is,ugyh csere lesz.Már csak egy 13mm-es szíjhoz való tárcsa kellene,mert az eredeti rövidebbre lett esztergálva h felférjen a fõtengelyre a labirint mellé...
Tudtommal alapvetõen nem. De amúgy annyira nem érdekel engem az OT vizsga.
1. A felújítás során egy csomó beszélgetésbõl az jött le számomra, hogy sokan úgy viszik oda a kocsit, hogy "jajj, csak észre ne vegyék, hogy nem eredeti". Kicsit más megközelítésbõl: mondom, hogy szimmeringgel rakom össze a motort, mert úgy volt gyárilag is, az az eredeti stb. Erre egy csomószor azt hallottam vissza, hogy "ugyanmár, tegyél bele labirintot, úgysem látják". Na, pont ez az, ami nem érdekel; nem vizsgabiztosoknak, magamnak építem. Ha valami, akkor az önáltatás biztosan nem jellemzõ rám. :)
2. Elnézve néhány OT-s autót, számomra hiteltelen.
Amúgy érdekes a dolog, a kései csavaroknál már nem spórolták el annyira a kromátot, mint korábban. Jellemzõen az 1mm-rel kisebb laptávval készült csavaroknál. Lásd ESKA készletben a lengõkar csavarok. [i](Módosította Spityu 2013.11.21. 21:02-kor)[/i]
Azért kellett felkötözni, mert akkor még nem tudtam, hogy van forgódobos galvanizálásra is lehetõség ott, ahol csináltattam.
A karácsonyfát úgy érted, hogy búcsús lett? :D Sajnos picit szebb, mint a gyári, de inkább legyen ilyen, mint rozsdás, vagy valami idegen autó / karburátor alkatrészei legyenek felhasználva.
A szívató karban lévõ pici hernyócsavar felkötözése vékony rézdrótra... na az volt az igazi perverzió. Galvánéknál (is) szerintem lebolondoztak a hátam mögött. :D
A karbi is összeállt: [imgw]https://www.kephost.com/images4/2013/11/20/a1_2013_11_20_d8km2y7df8.jpg[/imgw] [imgw]https://www.kephost.com/images4/2013/11/20/a1_2013_11_20_xlske6xktp.jpg[/imgw] [imgw]https://www.kephost.com/images4/2013/11/20/a1_2013_11_20_jl0uub66hp.jpg[/imgw]
A hibás megjelenítésnek az az oka, hogy talán 5 soronként / url-enként kell írni valamit, talán egy szóköz is elég. Egyszer prokee leírta, de már nem emlékszem. Bug.
Ezek vannak még nekem. Nem mind Trabant, de valamilyen szinten kapcsolódik hozzá. Esetleg ha valakinek digitális formátumban van más ilyen jellegû posztere, az ne tartsa magában!
Akkor szólok, mert van még hely a falon. Szerintem nekem eredetiek vannak, így üveg mögé tettem õket, ami nem volt olcsó. [imgw]https://kepfeltoltes.hu/131118/tusrajz_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Több fajta is van: -A4 - korabeli holland, német hirdetések -A3 - A Trabant 1,1 alkatrész katalógusában található robbantott ábrák -A1 - A [urls=https://www.trabant-original.de/otdbx/TDokumente_view.php]www.trabant-original.de[/urls]-n található robbantott ábrák, metszetek (Spityu, itt van 2T is, köztük az említett karbi is)
Mindegyiket én nyomtattam, nem eredeti, de így legalább nem sajnálom, ha rámegy valami. Ha valakit érdekelnek az A4-esek is, akkor szóljon, s feltöltöm õket.
Szerintem ez évjárat beli különbség.Az alu feliratos régebbin,ezek szerint ferdén,míg az újabb típuson egyenesen.Mig valaki ezt is megcáfolja 2 másik képpel...:)
Lehet elég hülye kérdés, de Universal-on így kell állnia/elhelyezkednie a DeLuxe feliratnak? [imgw]https://www.endangeredcars.com/wp-content/uploads/2013/10/Trabant-601-Deluxe-Universal-3.jpg[/imgw] (601 felirat eredeti helyen, deluxe jobbra)
Vagy inkább így? [imgw]https://farm5.staticflickr.com/4111/5193150453_ae816e29a9_z.jpg[/imgw] (balra tolt 601 felirattal)
Üdv Urak! Régebben árult valaki utángyártott 600-as Trabant dísztárcsákat! Azt hiszem árult ugyanõ bogárra valót is. Tud valaki valami elérhetõséget? Köszönettel..
Haverommal és kollégámmal 19-én elmentünk a Trabantommal Salzburgba és vissza kevesebb, mint 24 óra alatt Ausztria legnagyobb veterán kiállítására és vásárára. Most a rutinosabb versenyzõk felhördülhetnek, hogy 4T-vel könnyû (itt jelezném, hogy az az utazótempó, amit a motor is szeret kb 10-20km/h-val több csak, mint egy 601-nél), de ezt a kis könnyebbséget azzal ellensúlyoztuk, hogy igazi veterános életérzés céljából autópálya és GPS használata nélkül teljesítettük a túrát, másod, harmad és ki tudja hányad rendû utak használatával, a hegyekben tekeregve. Errõl készítette el beszámolója elsõ részét a Mitfahrerem, mely a készített képek 1/3-adát is tartalmazza. Fogadjátok szeretettel:
Ezen ne is agyalj,hiszen minden új termék(az autóipar alkatrészei,vagy bármi más,pl egy vasaló)úgy készülnek,hogy tanult,okos,szakképzett szerelö mérnök ember tervezi meg az adott dolog élettartamát/óra.Hiszen nem az a biznisz hogy örökre jó legyen,hanem hogy vegyél újat.Lehetne mesélni,hisz tele van vele a net.(egy autónál pl elég egy panel ami miatt nem indul egy autó,és akkor a tulaj elfogultan nem a márkát szidja,hanem a panel gyártóját,miközben kifizet 150+áfát azért a panelért,amire van egy év jótállás,és lám,2év múlva megint azt kell venni mert elromlott....(megtörtént eset,Merci kis busz)De sorolhatnám,futárként rengeteg alkatrészt vittem,és storyt halottam nem egy márka kereskedõnél....
Mindig úgy elcsodálkozom, amikor Trabi motort látok, fõleg ilyen kitûnõ állapotban. Igényes munka! Az a szerelõpad is praktikus.
Amikor én is szétszedem egy kis takarítgatásra, mindig megcsodálom. Pedig 50 éves tervezés, kicsi, de "zajos"(amit szeretek), gyege... de amikor beindítom, attól alig van jobb érzés a világon. Ez is biztos ilyen élményeket fog neked generálni, illetve tette azt, míg ment.
És ilyenkor mindig elgondolkozom, hogy ez a mocsok világ, meg a gazdaságpolitika nyomja az arcunkba a négyütemût, meg a retek dízelt, hogy annak is felemelhessék az árát, s nem hiszem el, hogy a mai technikával nem tudják megoldani a környezetkímélõ 2t-k gyártását. Bár az olaszok most csináltak valami brutál kis masinát, ami 50ccm és 14 LE, s tartja a környezeti normákat is. Csak semelyik gyárnak sem éri meg az, hogy mi itthon meg tudjuk szerelni, illetve, hogy kb 5 alkatrészbõl álljon az erõforrás. Arról nem is szólva, hogy már rég elektromos gépeknek kellene furikázni, bár mi örülünk, hogy még hangja van a fenevadnak. :)
Gondolkoztam rajta, hogy valamivel lekezelem. Pl. lemaratom és lefújom fekete hõálló feketével (utólag megtudtam, hogy amúgy lepörögne márkától függõen 10 perc - 1 év alatt). Ez esztétikus lenne, de nem lenne eléggé gyárias, így elvetettem az ötletet. A pácolás sem lenne idõtálló, szóval marad így. A leveles rozsdát eltávolítottam, a kúpot és a csatlakozókat megsíkoltam, ennyi.
Kicsit jobban aggaszt a kissé bemattult alu alkatrészek látványa, de annyira az sem vészes.
Ezt öröm nézni! Ráadásul a képek láttán csak megerõsödik az emberben az a hamis képzet, hogy milyen egyszerû összerakni a Trabi motorját... Pedig valami apróság mindig beköszön :)A leömlõ öntvényét nem próbálod valamivel óvatosan bepácolni szürkés-feketére? Szerintem a csavarok feketítésére használt folyadék (talán valamilyen ólomsó oldata) tudna ilyet. Bár az öntvényeknél mindig felvetõdik, hogy homogén lesz-e a végeredmény.
A szétszedéstõl ments meg, Uram, engem: [imgw]https://www.kephost.com/images4/2013/10/25/a1_2013_10_25_fwhglzfwsv.jpg[/imgw]
Egész finom kis nyomatékkulcs: [imgw]https://www.kephost.com/images4/2013/10/25/a1_2013_10_25_6lx2x9rcdy.jpg[/imgw]
Szimmeringház az egyetlen gyári tömítésemmel (köszönet Endrének!) [imgw]https://www.kephost.com/images4/2013/10/25/a1_2013_10_25_dspkdw54vd.jpg[/imgw]
Plató hónolás megfelelõ módon (a nem megfelelõ majdnem ugyanígy néz ki :) ) [imgw]https://www.kephost.com/images4/2013/10/25/a1_2013_10_25_98igy2x92t.jpg[/imgw]
Na, ott fújjál ki... (Ma hárman tették fel nekem a kérdést: "Mi ez a (Hermetic) szag?" Pár napig még fogom hallani.) [imgw]https://www.kephost.com/images4/2013/10/25/a1_2013_10_25_iukus1s0y0.jpg[/imgw]
Nem különösebben - na jó egy picit - meglepõ módon semmit sem kellett hajlítani a hajtókarokon. A gyûrû, tömítés nélküli fûzéskor simán billegtek a dugattyúk, teljesen szimmetrikus volt a pozíciójuk. Szerencsére ez a végére is így maradt. Holnap megy fel a két hengerfej, a leömlõ tömítéssel, ill. a 32-es, 36-os anya fixre. Akarom mondani, ma. :) [i](Módosította Spityu 2013.10.25. 00:45-kor)[/i]
Az elõnézeti képen nem jelenít meg semmit a fájlból, de alatta van egy "Get Manual" link, kattints arra! Csak átfutottam: van egy feszültségválasztó kapcsoló, és egy polaritásváltó kapcsoló. Utóbbival azt állítod be, hogy melyik van a kocsi testén. Jó, ma már minden kocsi negatív testelésû, de az õsidõben... A kimeneti csatlakozónál lévõ dolgokat már annyira nem néztem át. [i](Módosította Endre 2013.10.14. 21:22-kor)[/i]
Valaki be tud vezetni ennek a szörnyezetnek a bekötésébe? https://www.radiomuseum.org/r/stern_berl_konstant_a120_a_120.html Nem szeretném egy kósza ötlettõl vezérelt bekötögetés miatt elpukkantani.
Szabó Tamás klubtagunk [url=https://www.trabantklub.hu/twk/modules.php?name=userinfo&nev=tamasszabo](tamasszabo)[/url] el szeretné adni '90-es évjáratú Trabantját. Nincs ideje használni, és sajnálja, hogy a Trabi csak áll. A cél az, hogy az autó gondos gazdához kerüljön, aki hasonlóképpen óvja, mint ahogyan azt õ teszi. Az autó garázsban tartott, kiváló állapotban van, és érvényes mûszakival rendelkezik.
Érdeklõdni Tamásnál a nulla-hat húsz 356-0257 telefonszámon lehet. Ára: 200 ezer Ft.
Köszönöm az utánajárást! Szerintem inkább a trabantwelt-es állomány cseréjénél lenne célszerûbb lefolytatni a mûveletet, így talán nagyobb esély van rá, hogy jobb minõségût kapjak.
Tapasztalatom szerint a '78-'81-es évjáratú, garázsban tartott Trabantok kormánya a küllõnél kezd repedni középen, esetleg a küllõn. (Enyém is, keresztapué is, plusz 1-2 hirdetett példányé. A '80-as évek végébõl származóak meg össze-vissza repedezettek.
Az [url=https://www.oldtimer-youngtimer.hu/]Oldtimer&Youngtimer magazin[/url] szeptember-októberi számámban levõ 1980-as garázsos Trabi kormánya egyáltalán nem repedt. Igaz, 15.000 km van abban az autóban.
Utánajártam a trabantweltnél a kormány ügynek. A raktárban lévõk nagy része ugyanúgy szétrepedt. Ezek pedig sötétben, és érintetlenül álltak ott. Valószínûleg az õ készletüket is cserélni kell garanciában. A hónap végén el kell hoznom, és kicseréltetni. Remélem az ember hajlandó lesz rá. Annak keretében kéne Szabi kormányát is kicseréltetni.
De a trabantwelt is megigérte -hogyha találok jót a raktárban- hogy a következõ látogatáskor kicseréli Szabinak a kormányt
Hogy menyit rendelt elsõre, és miként cserélteti ki a sárgákkal, azt nem tudom, de a javított széria is többszáz darabot tartalmazott, és már megkapta - mutatta is nekem, hogy érdekes módon nemcsak az anyagminõség jobb, de az illesztési sorják is sokkal szebben vannak eldolgozva.
Legyünk optimisták. Legrosszabb esetben sikerült reprodukálni a gyári kivitelezést. :D
Amúgy szerintem elképzelhetõ valamiféle gyártási szórás, így talán némelyik kormány jobban bírja a... gyûrõdést.
Nekem két pöpec állapotú gyárim van, amik érdekes módon túlélték az elmúlt 20-30 évet, míg a kocsim eredeti kormánya már kb. 10 évesen elkezdett repedezni. Ugyanígy az utángyártottnál is el tudok képzelni szórást, még akkor is, ha egy szusszal gyártották le õket.
De a kormányból többek szerint emberünk Kínából kb. egy konténert rendelt, ami lehet 5.000 db is. Ezek után én nem bízom abban hogy -majd jön egy jobb széria!!! Ha a készlet elejérõl nem jók jönnek ki, akkor a konténer közepe, és vége is ugyanabból a gyártásból kerülhet ki, ....gondolhatnánk....
Azt kontingenst elõbb el kell adni mind a Trabisoknak, hogy megérje rendelni egy estleg jobbnak ígérkezõ szériát.
Hogy ennek mi a vége, azt nem tudom. De ezek után én félnék ettõl a terméktõl, és nem bíznék a jobb széria eljövetelében.
Kösz, de ha én kormányt gyártok, az a W313 Sport lesz (amúgy tényleg elõkészületben van), mert annak darabját nem 50, hanem 350 EUR-ért lehet eladni, és megéri a kézi öntést. A repedezést fröccsöntés esetén egyértelmûen a nem megfelelõ anyagminõség okozza. Az egy dolog, hogy a vékony váz miatt enyhén vetemedik a kormány, de ha egy megfelelõ hajlítószilárdságú, max Shore D65-70-es keménységû anyagot használsz hozzá, akkor annak ezt ki kell bírnia. Ha ennél keményebb anyagból öntik, vagy ha egyéb szempontból (is) silányból, akkor persze repedhet. Az a baj, hogy szegény Jani sem tehet róla - küld a gyártó pár mintadarabot, ami tök rendben van, aztán kifizet mondjuk ezret, és az valahogy más anyagból készül. Ami a legrosszabb, hogy nem rögtön látod, amikor átveszed, hanem 1-2 hónap múlva derül ki, hogy szart kaptál - mikor már a vevõknél van a nagy része.
mikor elolvastam Jocking válaszát, azt mondtam magamban hogy igaza van a repedezéssel kapcsolatban. Trabiszabi viszontválasza ellenben legalább ugyanolyan reális. Rá kellett döbbennem hogy 600-as kormánya tényleg jobb volt. Talán az nem volt a kiményítéssel úgy kigyengítve, vagy szerencsésebb anyagminõség-alapanyag-felépítés konstellációban született. Kérdés hogy gyártaná ezt /azt/ valaki? Mert jelenleg csak ezt gyártják?!?!
Sok választásunk egyenlõre sajna nincs.
Bagornak kéne ezt gyártatni. Õ már túl van a tûzkeresztségen:-)
Persze tudom hogy ez mekkora munka, és befektetés. Nem akarom húzogatni neki a csalánosban.....
Ezt már többen felvetették, de nem igazán hiszek benne, mivel a 600-asok kormánya kb dettó ugyanaz, így valószínû a váz is megegyezik, még sincs ilyen panasz náluk. Az 500-asok filigrán kis küllõirõl már nem is beszélve, s ott se téma ez a jelenség. De aztán az igazságot kb sose tudjuk meg...
Szerintem ezeknél a kormányoknál magában a konstrukcióban van a fõ hiba. Az egy dolog, hogy a gyári kormány mûanyaga egy idõ után elemészti saját magát, de szerintem a repedezés egyik fõ oka az, hogy a kormány váza vékony, gyenge fémbõl van, ami képes annyira vetemedni használat közben, hogy egy idõ után ledobja magáról a borítást.