Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5137  Spityu 2012-11-20 09:46:07  Előzmény:Kunyi Tamás: 66067

Kétféle vizsgát kellene megkülönböztetni: MAVAMSZ ill. FIVA (nemzetközi, jóval szigorúbb, picit drágább).
MAVAMSZ-on belül a "Veterán" egy kategóriát jelöl:

"(A) antik 1905. év elõtt gyártott jármû,
(B) veterán 1905. évben és azt követõen 1919. év elõtt gyártott jármû,
(C) klasszikus I. 1919. évben és azt követõen 1931. év elõtt gyártott jármû,
(D) klasszikus II. 1931. évben és azt követõen 1946. év elõtt gyártott jármû,
(E) nosztalgia I. 1946. évben és azt követõen 1961. év elõtt gyártott jármû,
(F) nosztalgia II. 1961. évben és azt követõen 1971. év elõtt gyártott jármû,
(G) nosztalgia III. 1971. évben és azt követõen, de legalább 30 naptári évvel a
minõsítés éve elõtt gyártott jármû."

Szóval, a Trabik nosztalgia autók lehetnek, ha szigorúan vesszük a fenti táblázatot.

Az én 1984 márciusában forgalomba helyezett Trabantom legkorábban 2015 januárjában mehet OT vizsgára.
Természetesen a felújított autók is minõsíthetõk, ha az eredeti, gyári állapot lett helyreállítva. Ez a többi alkatrészre szintén igaz.

Hasznos linkek (a szövegben találhatók szintén):
[url]http://totalcar.hu/tanacsok/totalvam/090417/[/url]
[url]http://www.mavamsz.hu/muzealis_minosites/691/muzealis_minositesi_korhatarra_vonatkozo_rendelkezesek[/url]

5136 Kunyi Tamás 2012-11-20 09:20:24

Ha már témánál vagyunk, valaki fel tudna "homályosítani" engem, hogyan mûködik a veterán vizsga ill. az OT vizsga, mik a feltételei? Vagy ez a kettõ egy és ugyanaz? Mi a korhatár? No meg a lényeg, ha például ugye új fényezést kap az autó, az már nem lehet veterán?
Szóval errõl van infója valakinek :D

5135 Kiss Krisztián 2012-11-19 08:35:07

Már a prizmákért megéri!!
[url]http://www.jofogas.hu/bekes/Trabant_lampa__retro_7001955.htm[/url]

5134 Ackermann Balázs 2012-11-19 08:03:50  Előzmény:Kunyi Tamás: 66064

Egyetértek. :) Viszont sok esetben sokkal több tud lenni, ha szakszerûen megmenti az ember az eredeti fényezést, ami amúgy egy igen tartós, bár mattulásra hajlamos valami.

Persze ez pöcsölõs munka, de ha valaki türelmes érdemes az apró leverõdéseket vékonyan feltölteni és ecsetelni. Utána egy kiadós polír és wax. Minden egy síkba, egy színbe hozható és marad egy gyári fényû autód. :) Ezt csináltam már 2 Trabimmal is.

5133 Kunyi Tamás 2012-11-18 16:29:23  Előzmény:Bajáki Péter: 66063

Jómagam is osztom a véleményt. Ha rendbetesznek egy Trabantot - ezalatt azt értem, akkor annak nincs semmi baja, kulcsfordításra indul (nekem legalábbis a 4T) tehát gyári állapotában is rendkívül hálás autó.
A csilli-villihez csupán annyit jegyeznék meg, hogy az nekem sem jön át igazán.
Viszont mivel a Trabantomat teljesen rohadásmentesnek szeretném tudni egyszer, akkor ahhoz lehet szét kell majd szednem, hogy mindenhol megfelelõ védelmet kapjon. Így ha már festve lesz, akkor legyen szép a festése, ennyit csak megérdemel. Gondolom közületek már sokan láttak gyári festésû Trabit újkorában, és meg kell hagyni, a fényezése ott volt a helyén!

5132 Bajáki Péter 2012-11-16 22:41:01

[b]Heggla:[/b] egyetértek. Most már valahogy én is jobban gerjedek a patinás, de gyári, vagy közel gyári állapotért, mint a csilli-villi szoborért. ... és legszívesebben venném is, csak míg anyámmal élek, fõiskolára járok, nem lehetek kemény. :-) (Így annak az egynek örülök, ami van.) :-)

[b]Más:[/b] volt tegnap a hasznaltauto.hu oldalon egy szexi '75-ös fehér Trabant úgy 4-500 ezer Ft-ért, Törökbálintról. Sajnos nem érkeztem elmenteni a hirdetést és a képeket, ma meg már nem volt fenn. Valakinek véletlenül megvannak a hirdetés képei? Segítségetek elõre is köszönöm.

5131 Kiss Krisztián 2012-11-14 09:24:20  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 66061

Én ha ilyenem lenne,szét sem szedném,(már ha eredeti a fényezés)Müszakilag rendbe tenném,kapna egy polirt,jobban hozza szocreált,mint egy frissen fújt csillogó minden alu polirozott szép trabi.
Szerintem...
Ha kicsit számolgat az ember(látszik a garázs hátul),akkor ha bérleti dijat számolna a 33évre a tulaj,(a garázsban tartásért)akkor a vételárat vissza osztva,6ft60,ra jön ki egy nap....

5130 Holnapy Gergely dr. 2012-11-13 20:26:48

Talán nem rossz kiindulási alap, mûszakival...

http://www.jofogas.hu/vas/Trabant_601_kombi_1979_es_elado_6574279.htm

5129 Kiss Krisztián 2012-11-11 16:05:55  Előzmény: Spityu: 66059

Sajnos ilyen világot élünk..Ha eltünik valami valahonnan,az elöbb utobb elökerül,pl a vaterán,stb..

5128  Spityu 2012-11-11 07:54:31  Előzmény:Bajáki Péter: 66058

Jah, sejtettem, hogy valami néhány hónapja még komplett autóról származik. :)

5127 Bajáki Péter 2012-11-10 23:01:49  Előzmény: Spityu: 66057

Tudtam, hogy elõbb-utóbb megjelenik vaterán! Tudjátok, ez az orosházi '64-esé, ami miatt rinyáltam júliusban, hogy valaki vegye gondjaiba. Pl.: az egyesület. Amúgy ez csak nekem tûnik fel?

5126  Spityu 2012-11-10 11:06:49

[url]http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/karosszeria/lokharito/trabant_601_harom_reszes_lokharito_1669779833.html[/url]

5125 Ackermann Balázs 2012-11-10 08:27:15

Ha már festék:

Nem tudja valaki, hogy a '60-as évekbeli kékesszürke(inkább halványkék) szín létezik-e valamilyen RAL kód alatt? Szeretném kicsit rendbeszedni a '66-ost amíg telifényt nem kap a jövõben...

5124 Kárász Endre 2012-11-04 17:21:34

Javaslom, hogy keresd fel az újpesti víztoronynál lévõ [url=www.procolorkft.hu/]Procolor Kft[/url]-t, náluk van egy-két Trabi szín. Nekem a '90-es libafoszöldre volt már mintájuk, és tökéletesen egyezik. Egyébként is nagyon precízek, bátran ajánlom! Szóval ha mintát viszel, akkor is tuti eredmény. Du Pont és Mobi Hell termékeket (is) forgalmaznak.

5123 Múzer tibor 2012-11-04 17:15:11

Üdv!

Nem tudja valaki véletlenül, hogy a 81-83 között használt aquarienblau RAL vagy bármilyen festékgyártó (Standox, Mobihel,...) kódja mi?

Köszi.

5122   2012-10-31 18:19:22

Remélem nem leszek megkövezve,de úgy gondolom hasznos oldal lehet. A [url=https://www.facebook.com/groups/335253869854396/]közösségi oldalon[/url] van egy Veterán jármû adok-veszek oldal. Aki úgy gondolja, hogy érdekli lehet jelölni és népszerûsíteni.



5121  Spityu 2012-10-30 22:05:44  Előzmény:Kunyi Tamás: 66051

IGEN!

5120 Kunyi Tamás 2012-10-30 21:09:55  Előzmény: Spityu: 66049

Én emlékszem a nevére, és az nálunk is mindig volt: DOL vagy Super DOL
6 lyuk volt a tetején papírral leragasztva.
[i](Módosította slimtomi 2012.10.30. 22:16-kor)[/i]

5119 Csády Szabolcs 2012-10-28 17:11:18  Előzmény:Kiss Krisztián: 66047

Hát ma kipróbáltam a Sidolt is, de nem szedte le a fehéres foltokat, pedig háromszor is átmentem rajta. Többször kellene?
A Cif amúgy nálam is nagy favorit, a motortérben csodákat mûvelt nálam. A kerékdob fényezését úgy gatyába rázta, hogy nem hittem el, és még fényes is lett tõle.

5118  Spityu 2012-10-28 14:28:36  Előzmény: Spityu: 66046

Lehet, hogy nem Sidol volt, amivel elintéztük a kádat, sajnos nem tudom, mi a neve. Arra emlékszem, hogy karton henger volt a doboza, aminek fém volt az alja/teteje. Olyasmi, mint egy konzervdoboz. Por formában volt benne a szer.

5117 Ackermann Balázs 2012-10-28 14:03:14

Érdekes amit írtok, nekem a cif bevált, évek óta azzal szedem le mind a zsíros szerelõs ujjnyomokat, mind a karcokat, amik többnyire nem is karcok. Valóban be tudja mattítani a felületet, de sidollal újra fényes lesz.

Sõt, konkrétan több polírozószer közül Sidollal értem el a legszebb fényezést is, gépi polírral. Mûanyagokra is szuper. Szóval nálam a sorrend 1.cif, 2.sidol...

Minden Trabimmal így jártam el eddig. Csak ésszel kell, persze és géppel az igazi. :)

5116 Kiss Krisztián 2012-10-27 21:37:53

Nem szeretnék Úttörõ lenni,de a Sidolról még senki sem hallott?
Jó rézre alura,söt,ha kitartóan(kézzel)csinálod,megmattolt müanyag felület(pl lámpabúra)kifényezésére,illetve karcok, súrlódás nyomok eltüntetésére.
Régi dolog,igazi retro,mint a trabi is...
[url]http://www.henkel.hu/cps/rde/xchg/henkel_huu/hs.xsl/tisztitoszerek-1301_3741_HUU_HTML.htm[/url]

5115  Spityu 2012-10-27 19:46:17  Előzmény:Kunyi Tamás: 66045

Szerintem meg festésen Cif-et semmivel sem. Max. a fémet nem karcolja, de mattítja azt is szerintem. Egyszer az egyik albérletben a fél éves akril sarokkád lett - azt hiszem - Sidol-lal vízkõmentesítve. Sikerült is, de atom karcos lett. :D Azután sokkal jobban tapadt a vízkõ. :)

5114 Kunyi Tamás 2012-10-27 19:37:56  Előzmény:Csády Szabolcs: 66044

Azt sajnos nem tudom, milyen volt gyárilag :/ Azt hittem régen csillogósabb volt.
A Cif hatékony holmi, de más témát illetõen gyors megosztom a tapasztalatom. Off autómon az elsõ lökös színre fújva, gondoltam megtakarítom ciffel és sima mosogatószivacs dörzsis felével(ami ugye még nem is drótos). Az eredmény szanaszét karcos matt felület lett a metálfénybõl - szerencsére csak 2tenyérnyi felületen... Szóval festésen Ciffet talán csak nagyon puha ronngyal.

5113 Csády Szabolcs 2012-10-27 18:03:18  Előzmény:Kunyi Tamás: 66042

Nem a szappanos részé miatt alkalmaztam, hanem a drótszàlak súroló hatàsàért. Mivel az eredeti àllapot a cél, ezért nem polìroztam ki.
Spityu: igazàból ezt is edénytisztìtàsra ajànljàk, de majd kipróbàlom a Ciffet is.

5112  Spityu 2012-10-27 16:45:05  Előzmény:Csády Szabolcs: 66041

Polírozás tutira leviszi. Persze ettõl fényes lesz és az egész felületét meg kell csinálni. Megfelelõ pasztával mondjuk ez is eredményezhet matt felületet.

Ha gyáriasra akarod, akkor használj valamilyen edénytisztítót, amiben finom szemcsék vannak, pl. Cif-et. Próbáld meg tartani a gyári szálcsiszolás irányát, hogy ne legyenek össze-vissza karcok. Van rá esély, hogy leviszi, nálam leszedte, igaz, az nem Cif, hanem valami hasonló volt.

5111 Kunyi Tamás 2012-10-27 16:20:31  Előzmény:Csády Szabolcs: 66041

Ha a szappanos víz nem vitte le, akkor jöhet egy komolyabb lépcsõ - valami alu vagy krómpolírozó anyag. Mi itthon a haverommal egy köszörû kõ helyére csavarozható polírkorongot használtunk és azon políroztunk ilyesmit. Szóval ha szépre szeretnéd, akkor szerezz be valami polírozóanyagot.

5110 Csády Szabolcs 2012-10-27 14:25:27

A Trabim C oszlopján lévõ szellõzõjének alu "uborkareszelõjén" fehéres voltok vannak. "Szappanos párnával" (ez ilyen finom drótszivacs szappanos szerrel átitatva) meg próbáltam leszedni róla, de nem igazán sikerült. Valakinek van valami tippje, hogy lehetne kipofozni?

5109  Spityu 2012-10-16 06:14:14  Előzmény:Csády Szabolcs: 66038

Az enyém - igaz újfajta mûszerfalban - feketére oxált alumínium (kékes-fekete).

5108 jocking . 2012-10-15 22:35:34  Előzmény:Csády Szabolcs: 66038

Inkább olyan selyemfényû, mûanyagszerû.

5107 Csády Szabolcs 2012-10-15 22:10:27

A 601-es Trabi km órájának a kerete eredetileg fényes, vagy selyemfényû feketével van lefújva? A kép alapján nem igazán tudom belõni. Mondjuk már lefújtam fényesre, de még korrigálható.

[imgw]http://www.trabant.cz/img.php?i=cHJvL2xldGFrNi8wNC5oaWRkZW4uanBn[/imgw]
[i](Módosította trabiszabi 2012.10.16. 00:11-kor)[/i]

5106 Bajáki Péter 2012-10-15 17:34:57

Egy kis kitekintés: a legszebb kocka Wartburg: a csíkmûszerórás 353-as. Érdekesség, hogy az 1967-es modellévben még Wartburg 1000 felirat szerepelt jobb hátsó lámpabúra fölött.

[url=http://kultmobil.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=82&lang=hu][img]http://www.kephost.com/images4/2012/10/15/a1_2012_10_15_fp3nwxbui1.jpg[/img][/url]

A hirdetés leírása szerint összesen mindössze három darab van belõle hazánkban, ami könnyen lehet, hogy azóta már csak kettõ, mivel egy barátom tavaly télen a csongrádi bontóban látott egy csíkórásat. Ilyen világot élünk...

5105 Bajáki Péter 2012-10-15 16:49:01

A Veteránjármûvek, alkatrészek facebook csoportban láttam a következõt:

[img]http://www.kephost.com/images4/2012/10/15/a1_2012_10_15_lxmzuanmwh.jpg[/img]

[imgw]http://www.kephost.com/images4/2012/10/15/a1_2012_10_15_m67zy86lqa.jpg[/imgw]

forrás: [url]https://www.facebook.com/groups/335253869854396/[/url]

5104 Huszta Tibor 2012-10-07 22:53:39

Egy [url=http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jarmu_alkatresz/auto/veteran_1934_dkw_f_4_oldtimer_auto_1655370476.html]õsállatot[/url] valaki?

5103 jocking . 2012-10-06 08:13:01  Előzmény:Kiss Krisztián: 66033

Hát, a trabant.cz-n van egy motor/alvázszám alapú regiszter, lehet, hogy az megadja a színt is.

5102 Kiss Krisztián 2012-10-05 08:45:52  Előzmény:Bajáki Péter: 66030

Azt hogy tudnám megnézni mondjuk alvázszám alapján,hogy milye szinü volt eredetileg a verda?

5101 Múzer tibor 2012-10-05 06:36:17  Előzmény:Bajáki Péter: 66030

Köszi az infót és a két oldal linkjét!
Valóban aranyat érnek.

5100 Kárász Endre 2012-10-03 12:50:14  Előzmény:Bajáki Péter: 66030

WOW, a trabantserie oldalról még nem is hallottam, teli van aranyat érõ infóval, amit eddig sehol sem leltem! Köszönöm!

5099 Bajáki Péter 2012-10-03 11:21:24  Előzmény:Múzer tibor: 66029

A poliuretán (PUR) kormányokat 1982. novemberétõl kezdték szériában alkalmazni a de Luxe, illetve S de Luxe modellekben. Késõbb az S modelleket is ezzel szerelték szériában, de csak németben; magyarországra minden 601 S perec kormánnyal jött, S de Luxe-ot a Merkur nem rendelt, így az elvétve fordul elõ. Arról nincs infóm, hogy a Merkurnál lehetett-e a valóságban PUR kormányosat rendelni, illetve autósboltban lehetett-e hozzá PUR kormányt kapni.

A PUR kormány nullszéria: '82. október.
Széria:
F LS/LX 3184474L alvázszámtól
F KS/KX 3747213U alvázszámtól.

Forrás:
[url]http://www.trabant-original.de/trsort/1982.html[/url]
[url]http://trabantserie.de/html/1982.html[/url]


5098 Múzer tibor 2012-09-30 17:39:13

Üdv.

Meg tudja valaki mondani, hogy a deluxokat mikortól szerelték 4 küllõs kormánnyal?
Illetve ez volt külön rendelhetõ is, vagy csak deluxhoz járt?

Köszi!

5097 Bajáki Péter 2012-09-27 00:07:17  Előzmény:Bajáki Péter: 66027

Sõt, ha szétnézünk [url=http://www.vatera.hu/listings/index.php?obd=2&re=&c=&us=herrcarlos&tmpsb=Keres%E9s]az eladó további termékei[/url] között, akkor egész érdekes dolgokat találunk, például ilyen [b]Karosseriewerk Meerane emblémát:[/b]

[url=http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/kulso_autofelszereles/markajelzes_automatrica/karosseriewerk_meerane_trabant_wartburg_emblema_1642198781.html][img]http://www.kephost.com/images4/2012/9/27/a1_2012_9_27_had08rwca1.jpg[/img][/url]

vagy egy ilyen házilag összeeszkábált feliratot:

[url=http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/kulso_autofelszereles/markajelzes_automatrica/trabant_regi_veteran_krom_felirat_ritka_1642197170.html][img]http://www.kephost.com/images4/2012/9/27/a1_2012_9_27_rc7samibwv.jpg[/img][/url]

vagy éppen M18-as gyertyákat.

[i](Tök hosszú ideig tart ilyen szépen megírt, linkelt posztok írása, de kezdek belejönni. - Remélem nem bánjátok... )[/i]


[i](Módosította BajakiPeter 2012.09.27. 02:10-kor)[/i]

5096 Bajáki Péter 2012-09-26 23:32:29  Előzmény:Bajáki Péter: 66026

[b]Apropó üléshuzat:[/b] egyszer nézelõdtem a mobile.de-n, hogy milyen Trabik vannak németben, és több autónál figyelmes lettem egy általam még nem látott és nem ismert üléshuzatra. Elõször azt hittem, hogy ez valami védõhuzat, de nem, gyári. Magyarországra ilyen nem került, csak németben volt. Íme:

[url=http://suchen.mobile.de/auto-inserat/trabant-601-merzenich/167220514.html][img]http://www.kephost.com/images4/2012/9/27/a1_2012_9_27_8rvsb3zef2.jpg[/img][/url]

[b]Aztán derengett valami egy prospektusból, a képen az elsõ:[/b]

[img]http://www.kephost.com/images4/2012/9/27/a1_2012_9_27_y0hquzp9m0.jpg[/img]

[b]És most szeptemberben láttam egy ilyet a vaterán is herrcarlos nevû felhasználónál:[/b]

[url=http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/utaster_csomagter/uleshuzat/trabant_601_limusine_gyari_ndkbelpiacos_uleskarpit_1642201028.html][img]http://www.kephost.com/images4/2012/9/27/a1_2012_9_27_bodbpq78wg.jpg[/img][/url]

Az üléshuzat érdekessége, hogy egy olyan '87-es autóból származik, amit [b]a rendszerváltáskor itt felejtettek a németek[/b] Baja mellett egy kis faluban. Egészen tavaszig egy fészerben pihent a maga [b]harmincvalahányezer kilométerével,[/b] majd egy illetõ megkapta munkadíj fejében. Neki nem kellett, így hamar túl akart adni rajta: idén tavasszal meg is hirdette a neten a [b]magyar forgalomba soha nem helyezett autót.[/b] Egy kicsit nekem is fájt rá a fogam, mégis egy keveset futott, ritka belterû Trabi, ráadásul 35 ezer forintért, de nem volt lehetõségem elhozni. Így az autó kb. két hét leforgása alatt hamar elkelt, Nyíregyházára került. Ezek után nem is nagyon lepett meg, hogy a huzatokat fent látom a vaterán.


[i](Módosította BajakiPeter 2012.09.27. 01:40-kor)[/i]

5095 Bajáki Péter 2012-09-26 22:48:53  Előzmény: Spityu: 66020

Az üléskárpittal kapcsolatban:

Ez a minta legjobb tudomásom szerint '71-ben jött be az "új" ülésekkel együtt. A [url=https://picasaweb.google.com/112301966341597320164/HegyiFelfutoVisegrad2012?noredirect=1#5783915051491797730]'72-es Stiller-féle rallye replikában[/url] is ez a fajta ülés van, eredeti(!) kárpittal. Sõt, még '73-ban is ezt használták egy cseh újságcikk tanúsága szerint:

[center][url=http://www.trabant.cz/clanky/testy/trabant-601-de-luxe-test-sm-c-42-1973][img]http://www.kephost.com/images4/2012/9/27/a1_2012_9_27_od7ita1qoz.jpg[/img][/url][/center]
[center]Ugyanez az üléshuzat létezett pirosban is.[/center]
[center]A cikkben szereplõ de Luxe érdekessége, hogy már az újfajta, szürke-fehér ajtókárpittal szerelték, de még nem a "kishuplis" mûszerfallal,[/center][center]valamint érdekes a Doblina öv, ilyet még nem láttam."[/center]
[img]http://www.kephost.com/images4/2012/9/27/a1_2012_9_27_u6pq939wmp.jpg[/img]

Egy hirdetés képe alapján '74 novemberi autóban már piros cikk-cakkos "újfajta" üléshuzat volt gyárilag, és az azt követõekben. Hallottam olyan véleményt, hogy az autó színétõl függött, hogy szürkét vagy pirosat raktak bele. Tudomásom szerint '76-ban kiment a divatból a piros, és maradt a szürke cikk-cakkos. Viszont a huzat varrással vagy anélküliségérõl nem tudok semmit.

Az epedás, vékony háttámlájú, 1971-ig gyártott üléseknek tudtommal [url=http://mobil.pappenforum.de/board117-technik-pflege/board120-pflege-konservierung/20895-sitzbezugsstoff-rot-trabant-kombi-ab-1965/]ez a fajta[/url] mintájuk és színük volt, de arról nem hallottam még, hogy az említett "rombuszmintásban" is lett volna... (kétlem.) ...most nézem, hogy volt [url=http://pf31.pappenforum.de/board117-technik-pflege/board11-technik-allgemein/22068-passen-diese-sitze-in-einen-p60/]régifajta bordó pufi de Luxe ülés is.[/url] Még nem is láttam ilyet... max. csak [url=http://www.trabant.cz/galerie.php?list=01:02:03:04:05:06:07:08:09:10:11:12:13:14:15:16&dir=data/pro/letak7/&pos=4]prospektusban.[/url]

Egyébként szeretem az ilyen kérdéseket, mert finom részletekre derül fény, és ugye az ördög a részletekben rejtõzik. :)

[i](Módosította BajakiPeter 2012.09.27. 13:02-kor)[/i]

5094 Gyapjas Gergely 2012-09-24 15:52:16  Előzmény: Spityu: 66020

Spityu!

Én találkoztam ilyen mintájú kárpittal de az egy 68-as évjártaú limuzinba volt, és részben fa vázas volt. Piros kárpittal aminek a mintája a szürkével egyezik olyannal egy ismerõsöm 76-osában már láttam.

5093 jocking . 2012-09-21 19:51:30

Fú, láttam ma egy olyan 601-est a tecsó parkolóban...
- szürke kéderek
- szürke díszlécgumi
- mûanyag embléma elöl, mûanyag feliratok hátul
- vékony B oszlop, szürke biztonsági öv a hátsó ablak alatt rögzítve
- gömbölyû lökösök
- alukilincs
- alukeretes hátsó prizma

Nem volt épp patika állapotú, de ilyen "fícsörökkel" nem látni gyakran trabit, tudtommal elég ritka, hogy a fenti dolgok 1 autón szerepeljenek.:)

5092 Csády Szabolcs 2012-09-20 19:36:13  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 66022

Ott a probléma, hogy ez fekete, s a 601-esben csak az üléskàrpitok oldala volt fekete mûbõrbõl,de annak a hàtoldalàn fehér szövet van, ezen meg fekete. Vagy az pont ez az anyag, csak az enyém az idõk soràn valahogy befeketedett?

5091 Holnapy Gergely dr. 2012-09-20 18:46:25  Előzmény:Csády Szabolcs: 66021

Hogy a 601esnél hogy van, nem tudom pontosan, de gondolom ugyan úgy mint a 600asnál. A világosabbik oldalkárpit anyagából van visszahajtva a mûszerfal szélvédõ felõli végén egy csík, úgy hogy egy kis átmérõjû gumicsõ köré van hajtva a kárpitanyag. Ez az egész van felszegecselve mûszerfalra.
Most képem errõl nincs, de ha érdekel akkor a hétvégén fotózok...
G

5090 Csády Szabolcs 2012-09-20 18:28:47

A kisablakos Trabi mûszerfal ablak felõli élére szegecselt szövetrõl tud valaki valamit? Nincs a legjobb formàban,s jó lenne kicserélni.

5089  Spityu 2012-09-20 12:12:42

[url]http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jarmu_alkatresz/alkatresz/utaster_csomagter/trabant_601_hatso_ules_uj_1642123568.html[/url]

Ez a mintázat mikor volt? Egyrõl van tudomásom, az egy '72-es kombi, abban ilyenek voltak. Maga az alapanyag, persze a varrás-csíkok változhattak az idõk folyamán. Talán '76-ig volt ilyen a szürke kárpit? Utána az új fajta szürke csak éppen pirosban ('76-'78), aztán új fajta szürke, különféle varrásokkal, mûbõrrel vagy anélkül, és végül a barna, szintén különféle varrással, mûbõrrel. (Utóbbiak kiviteltõl és évjárattól függõen.)
Valaki tudja ezt pontosan? :)

Azt tudom, hogy a 76-78-as piros elõtt is volt egy másik fajta piros (vagy nevezzük bordónak õket).

5088  Spityu 2012-09-17 16:04:11  Előzmény:jocking .: 66018

Nem értetek hozzá... ez 501-es lesz!