Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4237 Kiss Krisztián 2023-05-22 08:40:11

Vettem 2db régi tipusú vizszintes csikozású 601-es burát.Tipikus 70-es évek ,nagyon tetszik.[imgw]https://kepfeltoltes.hu/110130/K_p_078_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

4236 Ék Roland 2011-01-29 08:53:04  Előzmény:Zwick Gábor: 65144

hy
lehet hogy akor azért vacakol a kuplung felöli henger a 601 esen.
hogy tudom kiszürni hogy biztos az a baja?

4235 Támba Csaba 2011-01-28 19:51:34  Előzmény:Huszta Tibor: 65161

Cirka 3 hete láttam ezt a paripát egy másik hirdetõ lapon kevesebb pénzért.

Rácsörögtem, aztán közölte a tulaj, hogy már elkelt.

4234 jocking . 2011-01-28 19:40:21  Előzmény:Kiss Krisztián: 65163

Biztos Multicaré volt... :evil::D:D:D:D:D

4233   2011-01-28 19:18:21  Előzmény:Kiss Krisztián: 65163

A vissza jelzõk valóban hiányoznak, de szerintem nem fakult meg, mert a mutató szép élénk piros. Mindenesetre szép darab...

4232 Kiss Krisztián 2011-01-28 17:32:49  Előzmény: : 65162

Szerintem nem szürke csak kifakult(vagy a fényképezö igy adta vissza)
De nem trabi,nincsenek benne a visszajelzök..

4231   2023-05-22 08:40:11

Kevés meglepõ és szép dolgot láttam, de [url=https://racing-bazar.hu/alkatresz/muszerfal-kormany-legzsak/trabant_160_as_ora]EZ[/url] nem semmi! Miért szürke a számlap? Valaki tud errõl valamit?

4230 Huszta Tibor 2023-05-22 08:40:11

[url]https://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/500/trabant_500-4465046[/url]

4229 Ackermann Balázs 2011-01-27 22:18:32  Előzmény:Csády Szabolcs: 65158

Én megõrülök nélküle, legalábbis nem hittem hogy számít, amíg nem ültem olyan Trabiban amiben nincs, valami oka van, hogy odacsinálták... :)

4228 Kiss Krisztián 2011-01-27 18:47:05  Előzmény: : 65153

Én már adtam el gyárit,88asban volt.Ide is feltettem anno az apróba,asszem itt is adtam el.

4227 Csády Szabolcs 2011-01-27 18:24:24  Előzmény:Ackermann Balázs: 65157

Most komolyan, ez ennyit számít? Nekem nincs felszerelve, mert részben lusta voltam hozzá, részben pedig annyira nem is tetszik. De ha tényleg van értelme, akkor lehet veszem a fáradtságot, mert a hátsó ülésrõl kaptam már olyan visszajelzést, hogy jópofa ahogy elöl mindenkinek száll a haja, hátul meg meg se moccan a levegõ :)

4226 Ackermann Balázs 2011-01-27 15:43:13  Előzmény: : 65151

Próbáld ki nélküle, letépi a fejed a szél! :D

4225 Zwick Gábor 2011-01-27 14:42:34  Előzmény: Spityu: 65145

Az én 65-s 601-emen is van és, úgy is van hogy azok még a szélesebb változatból vannak.

4224  Spityu 2011-01-27 12:45:23  Előzmény: : 65153

Tudtommal De Luxe verziónál volt választható átfolyásmérõ helyett. De nem esküszöm meg rá. :)

4223 Támba Csaba 2011-01-27 12:42:01  Előzmény: : 65153

Igen volt, de csak egyes változatokban. Talán Tiberius tudja pontosan az adatokat.

Az AUTÓKER viszont árusított gyárilag üzemanyagjelzõ-csonkos üzemanyagtartályokat. Nekem is AUTÓKER-es megmaradt készletbõl van egy az egyik kocsimban.

4222   2011-01-27 12:19:00

Én pedig azt kérdezném a tapasztaltabb márkatársaktól, hogy végül is mi a helyzet a 2T üzemanyagszint jelzõvel? Volt gyárilag vagy sem? Ha rakok bele mekkora az esélye, hogy belekötnek a minõsítéskor?

4221  Spityu 2011-01-27 11:53:03

Igen, akkor valószínûleg az enyémben is volt bal oldalt. A jobbos már tiszta hmmm... fehérbor színû... jó aszús. :D Ezért is vettem anno 3 párral, na nem ennyiért, mert viszonylag hamar besárgul.

4220   2011-01-27 11:50:08  Előzmény: Spityu: 65149

Az enyém '81-es és gyárilag volt rajta (és lesz is). Azért volt, mert idõvel elrepedeztek, megsárgultak, és néha még opálosan be is fehéredtek. Inkább voltak útban, mint hasznosak. Ezért a szemét telepen végezte a legtöbb...

4219 Reining Ádám 2011-01-27 11:49:38  Előzmény: Spityu: 65149

Ja értem!
De nézzed meg a gyári prospektusokat!
Mindegyiken ottvan!
Csak elég könnyû csutkára letekert ablaknál ha kinézel kifejelni, aztán hopp már nincs is légterelõ csak a kis fülei maradnak bent a gumi alatt! :)

4218  Spityu 2011-01-27 11:47:20  Előzmény:Reining Ádám: 65148

A gyárit úgy értem, hogy gyárilag szerelték be? Az oké hogy "eredetigyári" stb... egyértelmû.

Azért kérdõjeleztem meg, hogy utólagos-e, mert relatíve kevés kocsin láttam, látok. Gondoltam biztos valami 80-as évekbeli gyári kiegészítõ, amit mondjuk meg lehetett venni a boltokban.

4217 Reining Ádám 2011-01-27 11:39:58  Előzmény: Spityu: 65147

Persze hogy gyári!
Nemcsak a 80 as években volt ilyen hanem egészen az elejétõl kezdve csak akkor nagyobbak voltak és még a 4T-ken is ott figyel!
Tiberius nagy szakértõ biztos hogy a legelsõ 601 eseken volt e vagy nem de hogy késõbb már pakolták mindegyikre az tuti!
Vagy csak viccelsz hogy nem tudod hogy gyári e?
[i](Módosította Adam 2011.01.27. 12:45-kor)[/i]

4216  Spityu 2011-01-27 07:58:48  Előzmény:Csády Szabolcs: 65146

Én leginkább 80-as évekbeli kocsikon láttam. Azt nem tudom, hogy gyári-e, vagy utólagosan lehetett vásárolni... Az enyémen pl. csak jobb oldalt van. Majd megkérdem az õsöket.

4215 Csády Szabolcs 2011-01-27 07:45:36  Előzmény: Spityu: 65145

Akkor én jól jártam, mert ingyen kaptam egy párt :)
Amúgy mikortól szerelték ezekkel a Trabikat?

4214  Spityu 2023-05-22 08:40:11

Valaki keresett ilyet: [url=https://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/karosszeria/egyeb/trabant_ablak_spoiler_uj_1439569203.html]Pneumant légterelõ oldalablakhoz[/url]
780 egész jó ár szerintem, múltkor 1500/darabért kapkodtak el néhány darabot, ha jól emlékszem. Érdemes lecsapni rá.

4213 Zwick Gábor 2011-01-27 06:45:16  Előzmény:Pap János Szilveszter: 65143

Az 500-as blokknál sajnos szét kell szedni mert nincs a 3 csavaros szimeringház. A 600-as trabantnálnál már váltottak erre, a könnyebb szerelhetõség végett. Szóval én szívtam rendesen.

4212 Pap János Szilveszter 2011-01-26 20:38:30  Előzmény:Zwick Gábor: 65142

Az a jobbik eset mint a másik fele mert akkor teljes szétszedés igaz egyik sem jó!

4211 Zwick Gábor 2011-01-26 20:11:11  Előzmény:Ék Roland: 65139

Nekem is volt ilyen felpörgõs dolog igaz, nem egyhengerezett. Remélem nem az lesz a baj mint nekem hogy a fõtengelyszimeringet megkajálta az üzemanyag és falsot szívott a kuplung felöl.

4210 Pap János Szilveszter 2011-01-26 19:12:04  Előzmény:Ék Roland: 65139

Próbáld ko legelõször hogy kiveszed az egyik gyertyát a másikat benne hagyod tehát csak egy hengerbe menjen a szikra beindítod és ha megy akkor csere!Ha másik is megy akkor már kizártad a gyujtást!Viszont mivel az én 2t-is felpörög mert farsot szív!Próbáld ki amit írtam!Ezzel kiderül tényleg egyik hengered megy csak vagy mind 2 megy!

4209 jocking . 2011-01-26 19:02:35  Előzmény:Ék Roland: 65139

2T-nél ilyen hiba esetén szerintem bármi lehet. Elsõ körben nézd meg, van e jó szikra, aztán hogy kifúj e valahol és végül a porlasztó és a fals szívás ellenõrzése. Bár én a gyújtásra gyanakszom.

4208 Ék Roland 2011-01-26 18:59:28  Előzmény:Huszta Tibor: 65131

hy
igen de ugy felpörög a motor hogy rosz halani kb 6 mp re aztán vissza áll 1 hengeresre.

4207 Pap János Szilveszter 2011-01-26 12:44:22  Előzmény: Spityu: 65137

Hello!

Hát nálunk Kecskemét-Katonatelepen van egy homokfúvó akit én már megkérdeztem és a trabira mondott vagy 20-25 ezret mindennel 1ütt!Ha esetleg akarsz beszélni vele is írj és megadom a számát!

4206  Spityu 2011-01-26 12:24:36  Előzmény:Támba Csaba: 65136

Igen, hasonló okokból kifolyólag hosszú távon én is szeretnék építeni egy a tiédhez hasonló rendszert, egy megfelelõen nagy kabinnal. Maszekolással szerintem lazára véve 1 év alatt kitermelhetõ lenne, de nem ez a cél.

4205 Támba Csaba 2011-01-26 12:16:17  Előzmény: Spityu: 65135

A kukoricacsutka, dióhéj, stb. szóróanyagok messze kíméletesebben dolgoznak a natúr homoknál.
És a 24.000,- Ft-os ajánlat tényleg nagyon baráti.

Mondjuk ehhez a technológiához kell a legnagyobb léghozam, ezeknél a szóróanyagoknál már rendszerint csavarkompresszor szállítja a levegõt bõven 1000 l/min feletti teljesítménnyel. Persze ezeket a puha szóróanyagokat jellemzõen keverik üvegporral.

Én azért állok rá az otthoni szórásra, mert felénk horror összegekért végeznek rossz munkát akár több hetes várakozással. Nekem erre sem pénzem, sem idõm, sem idegzetem nincs :)
Másrészt a frissen leszórt árut illik azonnal alapozni a tisztítás után, mert pillanatok alatt jön a vakrozsda. Ezt sem tudják mindenhol megoldani, vagy ha igen, akkor nincs benne köszönet.

4204  Spityu 2011-01-26 11:50:56  Előzmény:Támba Csaba: 65133

No most meg kaptam egy újabb árajánlatot. Púpos kasztni, szóróanyag: kukoricatorzsa darálék, valami brutális infrastruktúrával (8CENTIméteres szállítócsõ) - 24.000Ft
Azt hiszem, az otthoni szórást - egyelõre - elfelejtem. :)

4203  Spityu 2011-01-26 09:16:52

Köszi a válaszokat. Azt hiszem a karosszériát mindenképpen rábízom másra. Állítólag egy helyen nem rég csináltak egy Porsche-t. Szórás + alapozás talán 80ezer? Az baráti, fõleg, hogy a végeredmény is jó lett, nem lett kráteres.
Egy Trabis árajánlatot biztos, hogy kérek...

4202 Támba Csaba 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Spityu: 65129

Üdv!

Épp tegnap hozta meg a futár a nyomott tartályos új homokszórómat :)

Nos, a kérdésedre nincs egyetlen, egyetemes válasz.
A légszállítási igény függ a homokszóró berendezés kialakításától, a tisztítandó anyagtól, az elvárt felületi minõségtõl, a szóráshoz használt abrazív anyag tulajdonságaitól, fúvókaméreteketõl stb.

Itt egy táblázat segítségként:


[imgw]https://kepfeltoltes.hu/110126/Homoksz_r_s_t_bl_zat_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Saját részre amúgy én most építek egy kompresszort 2x2 hengeres kivitelben.
Egy 160 l-es DEFÉM gyári légtartály az alap, 2 db TK-200-as RÁBA légsûrítõt hajtok meg egy 4kW-os 1440 f/min fordulatú 3 fázisú villanymotorral.
Középen a villanymotor, a tengelyén 2 db dupla ékszíjtárcsával, kétoldalt a légsûrítõk. Nyomáslapcsoló, biztonsági- és egyéb szerelvények ízlés szerint.

Cirka 600 l/min légszállítás várható 10 bar csúcsnyomással. 6-8 bar nyomás mellett folyamatos üzemben.
De ahogy a táblázatból láthatod jóval kisebb légszállítással is mûködhet a dolog, bár így a termelékenység is jóval kisebb.

Mindenesetre a 24 l-es barkácskompresszorok például nem homokszórásra valók, Azoknál komolyabb kell mind tartályméret, mind teljesítmény szintjén.

4201 Huszta Tibor 2011-01-25 21:54:57  Előzmény:Sipos Tamás: 65127

molyhos: természetesen!
Ebbõl még akár publikálni is lehetne.
nekem a gépjármûigazgatás ca. 120 oldal + mellékletek...

4200 Huszta Tibor 2011-01-25 21:53:28  Előzmény:Ék Roland: 65128

úgy érted, gázadásra beindul mindkét henger?

4199 Léber Balázs 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Spityu: 65129

Nagyon is on, csak meglévõ infrastruktúra nélkül otthon nehezen megvalósítható.
Egy kis okosság hozzá:
[url]https://www.homokfuvo.hu/homokfuvoberendezesek.html[/url]
Használhatót megvalósítani nem is olyan egyszerû mint amilyennek látszik.
Hogy ne menjünk bele nagyon, honnan lesz ekkora kompresszorod, utána mivel hajtod meg?

4198  Spityu 2011-01-25 18:02:49

Talán nem annyira off topic... akinek van tapasztalata, hány liter / perc szállítású kompresszor kell homokszóráshoz, különféle dolgokhoz. Gondolom kasztnihoz jóval erõsebb kell, apróbb alkatrészekhez elég a kisebb is.

Én olyasmit hallottam hogy 600l/min-tõl már lehet. De nem mindegy, hogy mit...

4197 Ék Roland 2011-01-25 10:38:36

hy
Kis tanács kellene:
Elindítottam a 601-esemet és egyhengerezik; gázadásra felpörög. Szokásos dolgokat megcsináltam de nem javul!



[i](Módosította mr120bpm 2011.01.25. 11:48-kor)[/i]

4196 Sipos Tamás 2011-01-25 07:27:24  Előzmény:Huszta Tibor: 65126

[justify]Most a szakmérnökin volt egy féléves feladatom: A hazai gépjármû kereskedelem története 1949-89. Kicsit hosszú lett; 45 oldal pdf. Kéred?[/justify]

4195 Huszta Tibor 2011-01-24 19:38:50  Előzmény:Sipos Tamás: 65125

basszus és én még azt hittem, hogy én vagyok itt az egyetlen fanatikus a rendszámos mániámmal.

welcome to the club :D

Majd késõbb akár koprodukcióban is gyárthatunk valamit :)))

T.

4194 Sipos Tamás 2011-01-24 14:19:41  Előzmény:Baranyai Gábor: 65122

[justify]Szó sincs mendemondákról, ide csak komoly dolgokat írok!
Elmentem az Országos Széchenyi Könyvtárba és elkezdtem kigyûjteni a Sportfogadás címû lapból mikor, milyen autót lehetett nyerni. Megvan pontosan a húzások dátuma és a típusok is, de egyelõre 1982-nél tartok a feldolgozásban. Nemcsak a hivatalos tárgynyeremények jegyzékét néztem át, hanem az egyéb Centrum Áruház, Borítékos Sorsjegy, OKBT, Totó, stb akciók nyereményautóit is. Készül egy Excel táblázat év/típus/darab bontásban, ha kész, szívesen átküldöm.
A könyvtárban megvan az OTP gépkocsinyeremény-betétkönyvek hivatalos nyereményjegyzéke is, 1976 májusától (60. szám). Ezt átnézni viszont nagyon macerás, mert a betétkönyvek sorszáma szerint van rendezve, a típusok pedig ömlesztve; 8 oldal több hasábon keresztül sûrûn teleírva. Nagyon nehéz pontosan kihámozni.
A Wartburg Sport átvételérõl két cikk is van, és azt is felírtam melyik számban. Az egyiket egy békéscsabai varrónõ, a másikat egy pesti takarítónõ nyerte, õk nyilatkozták, hogy eladják. Ezen kívül még kettõt sorsoltak ki (összesen négyet). Az sokan tudják, hogy Kazal Lászlónak is volt egy ilyen autója.
Gondoltam, írok errõl az egészrõl egy cikket, hátha érdekel valakit; mondjuk a Szerencsejáték Rt-t.[/justify]

4193 Baranyai Gábor 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Huszta Tibor: 65123

Itt vannak a képek: [url]https://www.wartburg.eu/sachsenring_p240_kombi.html[/url]
Az elsõk gyári fotók, aztán a kocsi korábbi és mostani állapotáról.
Biztonsági elsõ szélvédõüveget és dísztárcsákat szállítok hozzá, Lipcse környékén van a kocsi egy restaurátornál.
Van ott egy Cabrio is, az már teljesen kész, majd legközelebb lefotózom azt is.

4192 Huszta Tibor 2011-01-24 06:13:24  Előzmény:Baranyai Gábor: 65122

persze hogy érdekel, jöhet ide a közösbe is!

hol találtad?

4191 Baranyai Gábor 2011-01-23 23:00:07  Előzmény:Sipos Tamás: 65115

És a lottó tárgynyereményrõl már konkrétumot is találtál, vagy csak mendemondák alapján indultál el? Ha találtál konkrét cikket is, azt örömmel venném, ha esetleg át tudod küldeni, ugyanis sok adatom, fotóm van a Sport Wartburgokról, és jelenleg azt hiszem egyedül én ismerem az összes itthon meglévõ autót, ami egyébként 8db.
Cserébe ha bármilyen Warburgos infó kell, szívesen segítek.

Ja igen, érdekel itt valakit néhány Sachsenring P240 KOMBI (!!!) fotó?
Pénteken fotóztam egy restaurálás alatt levõt, már le van fényezve...

4190 Csády Szabolcs 2011-01-20 20:11:27  Előzmény:Karner Miklós: 65120

Szerintem az "Alkatrészt keresek" részbe írd ezt.

4189 Karner Miklós 2011-01-19 21:56:37

Sziasztok,

segítséget kérnék:

már a barkács topikba írtam, de ide is beírom, hogy

keresek:
- vízlehúzó gumit, szürkét, párban
- hátsó laprugó köteget
- régi Trabant sportkormányt (a fém küllõset)
- fém vagy mûanyag házas kerek ködlámpát/kiegészítõ távfényt (kettõ ilyet, kettõ olyat, amivel raliztak, vagy jó az utcai is)

Ha valakinek van eladó, vagy tudja, hol kaphatok ilyeneket, ne tartsa magában!

köszönöm,

Karner Miki

4188 Huszta Tibor 2023-05-22 08:40:11

Van egy kolleganõm, aki dolgozott kint az NDK-ban még a 70-es években, mûszaki területen.
[url=https://ndk.hu]Ezen a honlapon[/url] (is) tartják a kapcsolatot azóta is.

érdekes.