Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2137 G J 2023-05-22 08:40:11

nagy OFF:
[url]https://www.hasznaltauto.hu/auto/gaz/chaika/gaz_chaika-3492793[/url]
autofiliára való
de nem tudom ott kit kell keresni

2136 Madocsai Gergely 2009-12-25 20:06:36  Előzmény: Spityu: 63066

Nekem az - úgy emléxem - összes régi +wan bekötwe, anno még egy szomszéd wágta hozzám, elõtúrom, ha gondolod!
[i](Módosította madogery 2009.12.25. 21:06-kor)[/i]

2135  Spityu 2009-12-25 19:32:38

Lenne egy olyan kérdésem, hogy a nagyon régi Autó-motorok elérhetõk valahol a neten? A hivatalos honlapon csak 2002-tõl vannak fent a számok (részletei). Konkrétan az 1979. májusira lenne szükségem. Köszi elõre is!

2134  Spityu 2009-12-25 10:28:30  Előzmény:Madocsai Gergely: 63064

Pedig szerintem gyakran hívják így õket. :P Szinkroncsillagot tudok tonnaszámra, ha kellene, de az annyira nem kopik.

2133 Madocsai Gergely 2009-12-25 10:04:36  Előzmény: Spityu: 63062

Hûû, ezt a szinkrondob-ot így ebben a formában még nem hallottam;)!
Ha a kapcsolókerékre(legkülsõ fémgyûrû) gondolsz, amiben a golyók reteszelnek, wagy esetleg a 3 ágú szinkron agyra, nem egyiket sem tudok sajnos.

Az enyémben a kis golyók koptak 100 oldalú "kockákká"(1-2. fokozaté), ezek woltak nagyon szembetûnõek.

2132  Spityu 2009-12-25 09:44:59  Előzmény:tóth furdzsenxia: 63061

Sehonnan, de a motorral eddig is szoktak trükközni, gondolom nem mondok ezzel újat. 500-as helyett 600-as motor, vagy épp erõsebb fõtengely, stb.
Van aki magának csinálja a veteránautót, van aki vizsgabiztosoknak, ezt úgy értem, hogy utóbbi esetben nem feltétlenül törekszik az eredetiségre, ha el lehet azt takarni. Más kérdés, ha olyan alkatrészrõl van szó amit beszerezhetetlensége miatt muszáj más típusúval pótolni, vagy hasonló. Meg az is más, ha veteránjellegû autót épít az ember, a "fíling" miatt és nem akar éveket sz.rakodni vele. Persze általában így is nagy, nehézkes és nem utolsó sorban költséges meló vár az emberre.
[i](Módosította Spityu 2009.12.25. 10:55-kor)[/i]

2131  Spityu 2009-12-25 09:33:22  Előzmény:Madocsai Gergely: 63060

Jézusom, én anno ezerért jutottam hozzá, de csak 8 volt, Szabival elfeleztem. Dobot illetõen szinkrondobra gondoltam. :D Bár az elsõ kipuff is jó volna, nagyon. :(

Egyébként ahogy megfigyeltem, maga a kúpos része nem kopik annyira, sokkal inkább, ahol a szinkroncsillag 3 ága "meneszti". Ott deformálódik. És így sajnos egy idõ után késésben lesz a gyûrû a csillaghoz képest, vagyis a kapcsolófogak elõbb összeérnek, mint hogy felütközne a gyûrû és így összefékezné a fogaskereket a szinkrondobbal.

2130 tóth furdzsenxia 2009-12-25 09:31:56

micsoda most már egy 80 pacis trabi is lehet veterán?egy pár hónapja még nem lehetett.egy kérdés ha nem jikov karbi van a hegyes gépen,hanem 32-es gyári akkor honnan tudják a veterán vizsgán hogy az egy szétreszelt 3 felömlõs motor?mert hát vizsgán nem szedik szét a motort.

2129 Madocsai Gergely 2009-12-25 08:51:43  Előzmény: Spityu: 63059

;)))...

Ezek a szürkék autó közelében (nem rajta!) legutoljára Zwickau-ban lehettek, úgy 30-40 éwe, amikor készültek.
Régi: szürke, utána fehéres (sztem ez a szebb, de relatíw), ilyen wolt a '87-esemen is, ezeknek az elsõ lámpabili "csipáinál" el wan wékonyítwa az alsó része, hogy odaférjen.
Az szinkrongyûrû az nekem is régi álmom, a Zsombi tud még szerezni, de mint korábban írtam, 4ropi/db áron, nem olcsó. Majd összehasonlítom ezeket a régi wáltómban léwõkkel, h mennyire csúszik fel a kúpra az új.

Dobot sajna nem. Én is próbálok életet lehelni egy használt elõ dobba, csak nem tom, hogyan lehetne kíméletesen fémtisztára pucolni a lerakódásoktól a belét wmi löttyel.

[i](Módosította madogery 2009.12.25. 09:54-kor)[/i]

2128  Spityu 2009-12-25 08:22:45  Előzmény:Madocsai Gergely: 63058

Ugye? Ebayen találtam még másfél éve. Az én raktáramról nem merem feltenni a fotót. :D
Apropó szürke lámpagumik. Kb. 3 hete mostam ki õket hipóban, érdekes, árnyalatilag különbözik mind három pár (2 elsõ, 1 hátsó). A legvilágosabb a hátsó, de mind nagyon keveset futott, vagy új. Változtathatták az évek folyamán, vagy csak épp "olyanra sikerült"? Az én hátsó alátétem valahol félúton helyezkedik e a tiéid és a csomagtérzár-mûanyag színe között, abból a bizonyos makulátlan '89-es Trabiból származik amit szétlapítottak a vastelepen.
Szinkrongyûrût tudsz még? Kéne tartalékba. Esetleg dob is. :)
[i](Módosította Spityu 2009.12.25. 09:30-kor)[/i]

2127 Madocsai Gergely 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Spityu: 63048

De szép, zöld játékok:)!
Nálunk is járt ám tegnap a Jézuska, így mostanság errefelé a [url=https://kepfeltoltes.hu/091225/DSC01493_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]szürke[/url] lett a diwat;)

2126 Bíró Norbert 2009-12-24 21:23:54  Előzmény:Csády Szabolcs: 63055

Ezek egész jók!!!!! Köszi!!!

Van egy még részletesebb papírtrabim is, de még nem raktam össze azt se...:) Talán most lesz rá idõm, idén már nincs meló:)

De ez a Vespás lány is megfogott:)

2125 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 63019

Ez nem az én képem, de ezt találtam a gépemen. Ha lesz egy kis idõm az enyémet is felteszem.

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/091224/2307158777_0d71511f25_b_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[i](Módosította trabiszabi 2009.12.24. 21:23-kor)[/i]

2124 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Bíró Norbert: 63054

Szerintem inkább itt menj a downloadra s válaszz egy neked való évjáratot:

[url]https://trabant.jinak.cz/[/url]

Kellemes Ünnepeket!

2123 Bíró Norbert 2023-05-22 08:40:11

OFF de szerintem tetszeni fog, én kinyomtatom és össze is rakom szerintem:)

[url]https://paper-replika.com/index.php?/Transportation/Vespa-Girl.html[/url]

2122 Kacsándi Szabolcs 2009-12-24 18:24:23

Boldog,Békés Karácsonyt minden kollégának!

2121   2009-12-24 18:20:17

Szeretetteljes, békés ünnepeket, sok-sok gyári alkatrészt, és leletmentésben gazdag újévet kívánok minden DDR és veteránautó tulajdonosnak, rajongónak, és nektek kiváltképp!

2120 Ék Roland 2009-12-24 18:01:34  Előzmény:Bíró Norbert: 63050

HY
én 10000-röl is halottam.

2119 Bíró Norbert 2009-12-24 17:07:10  Előzmény:Ackermann Balázs: 63041

Fõleg a 60 lóerõ körülire reszelt, 7000-et pörgõ Trabimotorral... Tudtak a mesterek már akkor is....

2118 Ék Roland 2009-12-24 16:35:28

Mi is Boldog Karácsonyt Kívánok mindenkinek!

2117  Spityu 2023-05-22 08:40:11

Lehetõleg nem detonációs égésbõl származó csilingeléssel aláfestett békés karácsonyt és [url=https://kephost.com/images/44440b_3.jpg]zöldfestékes alkatrészekkel[/url] kibélelt padlásterekkel, leletmentõ utakkal, veteránbörzékkel teli 2010-es évet kívánok minden IFA-jármû tulajdonosnak!

2116 Hack Csaba 2009-12-24 16:17:22

Én is Boldog Karácsonyt Kívánok mindenkinek!

2115 Bíró Norbert 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Huszta Tibor: 63044

Én is hasonlókat kívánok mindenkinek!!!!!

[img]https://kepfeltoltes.hu/091223/TrabantWinter_00_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

2114 Bernáth Zoltán 2009-12-24 15:48:48

Kellemes Karácsonyi Ünnepeket minden veterános kollégának!

2113 Huszta Tibor 2009-12-24 15:48:47

Boldog Karácsonyt, gyári bronzperselyes fõtengelyt, leforrasztott csomagolású Arol 2T-t és egy kanna 86-os benzint a fa alá mindenkinek!

:)

T.

2112 Zwick Gábor 2009-12-24 15:20:48

Kellemes Ünnepeket kívánok minden Trabantos és Wartburgos kollégának!!!

2111 Gyapjas Gergely 2009-12-24 14:32:53  Előzmény:Sultis Gábor: 63038

Igen borultam. Csak mióta láttam lenyomorodni embert bukócsõ miatt 2x is meggondolom, hogy hol legyen az ülés a csõtõl.

Kellemes Ünnepeket Mindenkinek!

2110 Ackermann Balázs 2009-12-24 12:28:30  Előzmény:Gyapjas Gergely: 63037

Nem a veteránságért kell az a flokk oda, a csajkínzásért. (nagyobb a fíling) :D Ha full veteránra csinálsz egy versenyautót, pláne Trabantot - nem fogsz merni beleülni sem, nemhogy rallyzni vele. Persze én is csinálnék a gyári csapat színeinek megfelelõ p50 rallyautót, de valahogy félnék a tojgli, íves csontkormányt markolászni a gyorson...

2109 Holnapy Gergely dr. 2023-05-22 08:40:11

Boldog Karácsonyt mindenkinek!

egy alu ventillátor az újévre ha valakit érdekel:
https://www.vatera.hu/trabant_hutoventillator_158758846.html

Gergõ

2108 Soós Árpád István 2009-12-24 11:04:50

Mindenkinek boldog karácsonyt,és Trabantokban,Wartburgokban gazdag új évet kívánok!:D:D:)

2107 Sultis Gábor 2009-12-24 10:56:18  Előzmény:Gyapjas Gergely: 63037

borultál már trabanttal?mert én már nem egyszer.hiába volt kagylóülés meg négypontos öv,néha úgy megfejeltem a bukócsövet hogy csillagokat láttam.na.ennyi

2106 Gyapjas Gergely 2009-12-24 10:34:32

Üdv!

Srácok akit nem csap meg a rallye szele, ráadásul egy öreg technikával az nem tud megéretni minket.
Mi anno mikor kitaláltuk a 800-as gondolatát akkor historic rallyekon akartunk indulni és ott ugye vannak etapok amikor normál közúti forgalomba közlekedik a versenyautó.
A trélerezés se megoldás mert a kész versenyautót ki is kell próbálni.
A bukócsõhöz pedig elég nagy gond ha bekötve hozzáér a fejed. A védõ szivacs kötelezõ, de nem szeretném soha megérezni hogy a sisakomhoz érjen.

Ja és ne offoljuk szét a fórumot privátban válaszolok a kérdésekre szívesen.

Amúgy egy veterán rallye Trabantba ne való a flokkolt kormány és mûszerfal.

2105 Madocsai Gergely 2009-12-24 09:38:34  Előzmény: Spityu: 63035

Igen, a zülést + az 5 pontost kihagytam. Én bukót húznék, mekkora flash már;)!
A ketrec CSAK akkor wéd, ha minõségi anyagokból, szakember készíti, kókányolásnak helye nincs! Ez pedig így több százezres tétel!:S

[i](Módosította madogery 2009.12.24. 10:39-kor)[/i]

2104  Spityu 2009-12-24 09:23:42

Hát... szerintem a versenyautó az versenyautó, utcára azért a bukóketrec túlzás, csõszivacs ide vagy oda, adott szituációban bukósisak nélkül többet tud ártani mint használni, márpedig gondolom sisakot nem húzna senki sem utcára.
Az átalakíthatóság inkább azért volna jó, mert akkor nem kötnének bele sem a rendõrök, sem a vizsgabiztosok a kerékdöntésbe, szélesítésbe, eltérõ felni vagy gumiméretbe, stb. Bár ezeket nagynehezen de bele lehet iratni a forgalmiba kápéeméknél. Az ülésnek meg ugye a gyári helyre kell passzolni, a biztonsági öveknek pedig (E) jelzéssel kell rendelkezniük.
Egyedül azt hiszem a bukócsövet nem lehet beiratni utcai autóba, legalábbis azon dolgok közül, amit a rendõr is kiszúr.
Azért volna jó ha ezeket valahogy engednék gépkönyv nélkül is, mert akkor az amatõrök nyugodtan elmehetnének a környékbeli versenyekre tréler, és egyéb eszköz nélkül, amihez (mivel hogy amatõrök) nem biztos, hogy olyan olcsón hozzájutnak. Egy ilyennek a bérlése kb. 4000-tõl kezdõdik, ismerõs esetén 2 sör. Átlagos ára pedig vetekszik, ha nem több egy RTE-s Trabiénál.

2103 Madocsai Gergely 2009-12-24 09:09:46  Előzmény:Ackermann Balázs: 63033

Ott a feeling! :)

2102 Ackermann Balázs 2009-12-24 08:46:20  Előzmény:Madocsai Gergely: 63032

Na meg azért ott a fíling amikor be kell mûteni a barátnõt a csõketrecbe. :D Szõnyegeket alap, hogy kihajigáljuk és máris iszonyat lesz a hangzás. Be kell még szúrni 2 sisakot és úgy állni a lámpánál flokkolt kesztyûben. :D

Anno rajztanárom Focusára akartunk McRae dizájnt... :P

De ha orrporcon-korcolni kell, akkor 240 kombi. :D Mondjuk azért élményre gyök-Trabi. De ha jobban végig gondolom én is elszaladgálnék egy csövezett jószággal. Kivülrõl pedig kapna egy '70 elõtti versenyautó optikát.

2101 Madocsai Gergely 2009-12-24 08:34:16  Előzmény:Sultis Gábor: 63031

Egyetértek, de nekem utcai autóba kellene a csöwezet azért, h ne roggyanjon meg a kasztni ha megkoccol egy körömcipõben kétségbeesetten kuplungolni próbáló szõke, wagy egy ego-meister giorgio armani az X5-tel.
Azaz, h még legyen utána esélyem "orrporcon-korcolni" a tagot...;)

Nyáron beszéltem a egy Trabis wersenyzõwel, aki elmondta, h sikerült egyszer 120-nál eldobni a wasat. Egy akadály megdobta a kocsi seggét úgy, h repülés közben átfordult (az autó segge megelõzte az elejét), és ennél a sebességnél a tetõwel "tompították a murwát". Sem õk, sem a kocsi nem köszönték meg, de ha nem az a többkapus, X merewített, lebrutálisabb csõ figyel benne, akkor - a srác állítása szerint - biztosan nem õk mesélik el a sztorit...

Uhh, elnézést az offért!

[i](Módosította madogery 2009.12.24. 09:44-kor)[/i]

2100 Sultis Gábor 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Madocsai Gergely: 63029

minek nektek papiros verseny trabi?nekem van több(3)csövezett trabim is(egy épitett farmotoros traburg,egy 1,3as rallikrosszra,és egy roncsderbis),de az a jó ha nincs gond a papirokkal.csak feldobom a trélerre és vihetem is a versenyre.egy versenyautó egyébként sem utcára való.szerintem.[url=https://kepfeltoltes.hu/view/091224/K_p207_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]https://kepfeltoltes.hu/thumb/091224/K_p207_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=https://www.kepfeltoltes.hu]https://www.kepfeltoltes.hu[/url]

2099 Lizák Péter 2009-12-24 06:59:02  Előzmény:Bíró Norbert: 63028

Gondolom én, hogy igen, mert gyanúsan rohrgelbnek tûnik...
Bár a könyvben csak rajzot találtam róla a színskálán. De valószínûleg ilyen lehet a 600 sárga csíkja.

2098 Madocsai Gergely 2009-12-24 06:13:00  Előzmény:Dávid Márk: 63024

Naja. Én is szeretnék már nagyon régóta egy tisztességes több kapus csöwezetet a Trazsiba, azaz a köwetkezõbe. Hallottam, h hiába szaki csinálja, ha nem papírozom le, úgy +b*sz a rendõr, h szétreped a rózsám. Mondom, no para utánanézek, h hogyan lehetne ezt, de mikor megtudtam, h wersenyautóként kéne forgalomba helyezni, éwente mûszaki, biztu + ezeken túl egy walag zsé, jegeltem a témát...

2097 Bíró Norbert 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Lizák Péter: 63025

Bár ez 500-as, de ilyesmi lehetett nem?

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/091120/100_1588_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/091120/100_1589_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

2096  Spityu 2023-05-22 08:40:11

[url=https://n2.vatera.hu/photos/b7/54/e69_1_big.jpg]A legújabb vitrintárgy 1986-ból.[/url] :D
[i](Módosította Spityu 2009.12.23. 22:43-kor)[/i]

2095 Gyapjas Gergely 2009-12-23 21:41:39  Előzmény:Dávid Márk: 63024

Keress meg privátban beszélünk.

2094 Lizák Péter 2009-12-23 21:37:28  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 63019

Rohrgelb árnyalat, a trabant story címû könyvben. Pastellgrau alapon rohrgelb csík...
[i](Módosította PEDROH 2009.12.23. 22:39-kor)[/i]

2093 Dávid Márk 2009-12-23 21:08:30  Előzmény:Gyapjas Gergely: 63020

Hát igen, most nagy a fejetlenség!

Petinek szerencséje volt, ráadásul a Wartburgot könnyen le lehet vizsgáztatni veterán versenyautóként, mert ugyanabból a típusból volt utca és versenygép is. Viszont a 110R és a 130RS két különbözõ típus és ez okozza gondot. Szerencsére gépkönyvezéshez nem kell feltétlenül 130RS alapnak. Erre a célra tökéletesen megfelel egy sima 110R is.
Én egy fejessel beszéltem a pécsi közlekedési felügyeletnél. Sajna ott elég pesszimisták voltak és leakartak beszélni a gépkönyvezésrõl. Megmondták, hogy az átalakítási kérvényt elfogadnák minden további nélkül, viszont minden egyes átalakításhoz tervrajzot(ezek szerencsére megvannak)és anyagvizsgálat kell mellékelnem(na ez a neccesebb). Ha megkapja a gépkönyvet, akkor "hivatalosan" csak versenyen használhatom gépet, évenként mûszakira kell vinnem, igen magas lenne a biztosítási díj, a gépkönyvön szereplõ tulajnak éves szinten egy csomó pénzt kéne kifizeti asszem az MNASZ-nek. Nos én ezeket az infókat hallottam gépkönyvezésrõl. De akkor ezek szerint a gyakorlatban egy kicsit lazábban mennek a dolgok?

Ha tudnál segíteni átalakítási engedéllyel kapcsolatban, akkor azt nagyon megköszönném.

2092 Tóth Ádám 2009-12-23 20:54:50  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 63021

hát amikor fotóztam a kocsit akkor szét volt szedve kicsit, de csináltam róla pár jó képet! ha gondolod vegyél fel msnre és átküldöm. címem: trabiman1990@hotmail.com

2091 Dávid Márk 2009-12-23 20:45:07  Előzmény: Spityu: 63015

Igen, vmi ilyesféle gép összehozása a cél. Cuccok már megvannak hozzá, már csak a papírt kell elintéznem, és ha ez rendben akkor neki állok összerakni.:evil:

2090 Kacsándi Szabolcs 2009-12-23 20:28:01  Előzmény:Tóth Ádám: 63017

Esetleg lenne rá lehetõség hogy néhány képet csinálj ,meg pár infót tudnál írni róla?Ha jól látom ugyanolyan mint az én kocsim,még a színe is talán.Csak azért kérdem mert így több infóm lenne a típus sajátosságairól évjáraton belül.Persze csak ha nem nagy kérés.

2089 Gyapjas Gergely 2009-12-23 20:17:10  Előzmény:Dávid Márk: 63014

Az a baj hogy te is áldozatul estél a fejtelenségnek ami az NKH-nál van.
(Hajtós Peti levizsgáztatta a Wartburgot veterán versenyautónak igaz akkor neki már megvolt a Fia veterán gépkönyve meg csomó külföldi papírja. Amúgy nála is az alap autó a szülei merkuros autója volt.)
Csak a helyi NKH hatóságnál te beadod a kérvényt az átalakítási engedélyére hogy versenyautóvá akarod alakítani az autót általában el szokták fogadni.
A gépkönyvhöz tényleg kell versenyzõi lincensz de van egy kiskapu. Mivel a gépkönyvön szerepel a tulajdonos és versenyzõ és a kettõ ugye nem mindig azonos.
A forgalomban én semmiféle korlátozásról nem tudok...

Na ezek miatt nem harcolok a bürokráciával, volt már elég gondom a fekete megoldásokból..

Átalakítási engedélyjel kapcsolatban ha kell segítség tudok segíteni.

2088 Kacsándi Szabolcs 2009-12-23 20:12:39  Előzmény:Csády Szabolcs: 63010

El tudnád küldeni mailben?Én is hallottam róla,de sehol nem találtam képet.Közben kiderült hogy a szóbanforgó kombinak kék volt a csíkja,megtaláltuk a sok réteg festék alatt.De a tulaj sárgára szeretné majd a csíkot,viszont ennek nem tudjuk még körülbelül sem az árnyalatát.