Csucsu! Azt a levelet igazán beszkennelhetnéd.
Amit leírtál, az egy elég jó összefoglalása annak, ami infókat eddig is beszéltünk itt a fórumon.
DE:
én a MAVAMSZ-al kapcsolatos minden dolgot erõs fenntartással kezelek, amióta a májusban küldött panaszlevelemet arra sem méltatták, hogy egy nyavalyás választ kiizzadjanak rá.
az 1-es ponthoz: minden kocsit a gyártáskori paraméterek szerint kell mûszakiztatni.
a 2-es ponthoz: a rendelet szerint nem max. 5 év, hanem 5 év.
3: a Generalinál a minõsítés nem volt feltétel, csak a kocsi által betöltött 25 év.
4: én a luxusadót és a cégautó-adót nem hallottam, attól még lehet igaz.
8: nem egyben eredetiségvizsgálat, hanem a muzeális minõsített kocsikra NEM KELL eredetiségvizsgálat.
A 9-es pont annyiban igaz, hogy ha van adásvételid mindenrõl, akkor a központi okmányirodás ügyintézésnél nem szaroznak olyan sokat a dologgal.
A 10-es pont annyiban lehet igaz, hogyha az összeépített kocsi fõdarabjainak a származását adásvételivel igazolod, akkor veterán minõsítési céllal kicsit könnyebb a helyzet.
12: A FIVA minõsítés kb 50 ezerbe kerül, kicsit több a korlátozás a jármûvekre, de több kedvezményt nem adnak rá
Szóval ez az egész egy nagy vetítés, propaganda a minõsítés mellett, aminek érdekében féligazságokat mondanak. A MAVAMSZ NEM HATÓSÁG, hanem egy státusz nélküli valami, ami belekerült egyszer a kormányrendeletbe, és ezzel valamilyen hatósági kisegítõi státuszt kapott. Az más kérdés, hogy a veterán minõsítésnél 3-5 hónapra elõre kell helyet foglalni, mert nincs bejutás. + az OT zöldkártyamentességét a rendõrség körében + a mûszaki vizsgát végzõk körében nem propagálják, így azok alig tudnak róla. Az ügyintézés bonyolult, és a végén kapsz egy színes nyomtatóval készített veteránigazolványt...
A dolog érdekes, és még egyáltalán nincs letisztulva. A központi okmányban legalábbis lehet, hogy 1-2 dolog miatt elhajtanak, ha odamégy erre a papírra hivatkozva... vagyis, szerintem semmi javulás, de nagy mennyiségû önreklám és propaganda.
T.