Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1837 Csády Szabolcs 2009-12-01 18:38:39  Előzmény:Mogyorós Ákos: 62767

Amint az ábra is mutatja hamutartó:

[imgw]http://www.trabant.cz/img.php?i=cHJvL3A1MDE5NTk4cy8wNy5oaWRkZW4uanBn[/imgw]

1836 Mogyorós Ákos 2009-12-01 18:33:31

Üdv mindenki lenne egy olyan kérdésem h van egy 500-as trabantom és szereztem hozzá elsö kiadásu müszerfalat és a rádio melet van egy kör és nem tudom mi valo oda ha valaki todja kérem irjon mert kiváncsi vagyok. (pontosabban a rádio és a hangszoró között található Köszönetel kmogyi@freemail.hu

1835 Katona Zoltán 2009-12-01 11:32:10  Előzmény:Ék Roland: 62765

mondtam Alsóörsön, hogy elég ezekbõl a tuning szarokból :D

1834 Ék Roland 2009-12-01 11:24:32  Előzmény:Katona Zoltán: 62764

hy
na tuning után veteránozás?
amugy nagyon helyes:)

1833 Katona Zoltán 2009-12-01 11:12:59  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 62761

Hát ha van rá igény, teszek be többször. Jó alap, de csavarjaira szedtem. Kopó-forgó-morgó alkatrészek kellenek bele, amibõl lehet újat kap, de elvileg meg van minden (bár még nem minden nálam, és biztos lesz sok apróság amit keresni fogok).

amúgy több kép a [url]http://wartburg312.blog.hu[/url] címen, amit azért 2-3 hetente frissítek is mindig.

1832 Bíró Norbert 2009-12-01 09:31:23  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 62761

sajnos teljesen lekötnek az élet dolgai, én azért nem haladok:( Addig meg nem kezdem el szétszedni míg nem tudok nekiállni rendesen, mert akkor csak térdig járok az alkatrészben és csak egyre csökken az esélye hogy valaha is kész lesz...

1831 Kacsándi Szabolcs 2009-12-01 09:25:52  Előzmény:Katona Zoltán: 62759

Elég jónak látszik az alap.Hiányzik belõle valami?Vagy már csak felújítani kell?

1830 Kacsándi Szabolcs 2009-12-01 09:24:26  Előzmény:Katona Zoltán: 62759

Végre valami felújítás,legalább te haladsz a gépeddel.Sokan nekiláttak,de mindenki eltûnt.Már csak ritkán lehet látni ilyen képes beszámolót.

1829 Baranyai Gábor 2009-11-30 22:45:53  Előzmény:Biacsics Gábor: 62757

A púpos Wartburgokban is csak a jobb oldali tükör volt, fõleg a Coupéban. A balos ismeretlen.

1828 Katona Zoltán 2009-11-30 22:15:45  Előzmény:Biacsics Gábor: 62756

Jah, veteránba fogtam én is. OT a cél. Wartburg, az Úr 1962. évébõl

[imgw]http://trabantcabrio.extra.hu/vegyes/IMG_1553.JPG[/imgw]

[imgw]http://trabantcabrio.extra.hu/vegyes/IMG_1605.JPG[/imgw]

[imgw]http://trabantcabrio.extra.hu/vegyes/IMG_1768.JPG[/imgw]

[imgw]http://trabantcabrio.extra.hu/vegyes/IMG_1772.JPG[/imgw]

[imgw]http://trabantcabrio.extra.hu/vegyes/IMG_1774.JPG[/imgw]

1827 Sipos Tamás 2009-11-30 22:12:17  Előzmény:Muczán Gábor: 62746

[justify]Lakatosmunka 1,5 millió. Hmmm. Lehetséges.
Van egy 1970-es Vauxhall Viva HB-m (ezt talán már írtam is egyszer-kétszer), ami természetesen gyári állapotra lesz helyreállítva.
A kasznisnál, ahol 2006 augusztusa óta áll megszenvednek vele. Mondanom sem kell, hogy semmi sincs hozzá idehaza. Behozatni Angliából irtó drága, már ha lehet hozzá kapni.
A kasznis teljesen lebontotta, gyakorlatilag az elejét újragyártotta, küszöböt hajtatott hozzá, sárvédõ ívet hegesztett. A motorháztetõ rohadásai helyett új lemezeket szobrászkodott stb. stb. stb. Lényeg, hogy azt hiszem igazán jutányos árért vállalta; 400-at kér majd érte. Egyébként õ hozta rendbe kedvenc Trabikámat is.
Nem kétséges, hogy a szóban forgó Horch sokkal komolyabb feladat, és persze évek ha valaki nem csak ezzel foglalkozik. Az árat pedig csak úgy hasaltam, de lehetséges, hogy millió alatt is elvállalná.
No de ez megint csak elmélkedés, mert nem hiszem, hogy azzal hívná fel õt bárki is, hogy Figyu’ van itt egy Horch, nézd már meg légyszi’ mennyiért vállalnád![/justify]
[i](Módosította molyhos 2009.11.30. 23:13-kor)[/i]

1826 Biacsics Gábor 2009-11-30 21:22:52  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 62722

Nekem a kombiban,igaz csak fele van meg,de egyértelmûen a kisebb volt benn.Valami olyasmit hallottam hogy a 311-es kupéban,is hasonló tükör volt,talán azé...

1825 Biacsics Gábor 2009-11-30 21:17:49  Előzmény:Katona Zoltán: 62755

Dobjál be pár képet a Wareszodról,biztos érdekli a többieket is.Meg ha nem ismernélek azt hinném,a hozzászólásból hogy a kabrió trabidhoz vadászol nagykerekû cuccokat...:p

1824 Katona Zoltán 2009-11-30 20:45:21  Előzmény:Marics Nimród: 62748

hm.. lehet kéne belõl pár cucc

1823 Kacsándi Szabolcs 2009-11-30 19:30:26  Előzmény:Marics Nimród: 62748

Ahogy nézem ,ez még pár évet fog így állni.És utána is kétséges hogy lesz belõle valami.Azért jó lenne valamit kezdenének vele.

1822 Támba Csaba 2009-11-30 18:11:40  Előzmény:Pátkai Antal: 62751

Igen, reális az általad felvázolt kép.

Bár jómagam is már 4 éve faragok egy kocsit, de ebbõl az összes belefektetett idõ nem tesz ki 3-4 hónapnál többet és a karosszéria egyedi átalakításokkal, FIAT motoros bölcsõvel együtt 95%-ban kész.
Ha van szabadidõ és megfelelõ körülmények (az enyém jórészt egy szûk lakótelepi garázsban állt össze) akkor lehet haladni és nem is annyira pénzigényes a dolog. Más kérdés hogy az egyedi jelleg miatt a folyamatos agyalás folytán legalább 10 autóra való cuccot vásárolgattam össze és az bizony már kemény összeg :)

Mondjuk a konkrétan szóban forgó P240-es felújítása merõben más tészta lenne még egy profi karosszériás mûhelyben is.
Mert az O.K., hogy van pl. idõ, hely, szerszámok, gépek, javítólemez meg egyéb dolgok.
De sok esetben a hiányzó alkatrészek (akárcsak apró kiegészítõ elemekrõl legyen is szó) minta hiányában alapvetõen meg tudják gátolni, meg tudják akasztani a lakatosmunkát (is!), legalábbis ha valóban az eredeti állapot a cél.
Ráadásul azt is illik tudni egy ilyen öreg és meglehetõsen ritka jószágnál, hogy mi is hiányzik róla és mi az ami nem rá való bár rajta van.
Tehát elõször is fel kell tudni térképezni az autót. És mivel elég nehéz kis hazánkban találni egy körbejárható eredeti darabot, sõt még gyári dokumentációk és használható fényképek összekaparásai is nagyon nehéz lehet így már az elején kétségessé válhat egy ilyen projekt. És akkor még a karosszériamunkán túl ott van a hajtáslánc, a futómû, a beltér, stb, stb.

Saját példa P70 vonalról:
Van gyári szerelési könyvem, Kezelési útmutatóm és Alkatrész Katalógusom. (Ave Tiberius!)
A vakszerencsének köszönhetõen utóbbiból még egy eredeti MAGYAR NYELVÛ(!)példányt is féltve õrzök.
Mégis a karosszéria fa elemeihez a gyártási mintákat több autóból tudom talán csak valahogy összeszedni mert ezek az elemek rendszerint szét vannak korhadva.
Mert hiába megvan az összes elérhetõ gyári dokumentáció mégsem tartalmaznak minden egyes elemrõl méretezett alkatrészrajzot.

Magyarul merõben más tészta felújítani egy autót ha megvan a típusismeret és elérhetõek cserealkatrészek hozzá, vagy legalább minták/rajzok, vagy ha mindezek hiányoznak.



1821 Kiss Krisztián 2009-11-30 16:55:08

Igen,a 1,5 milla reális,ha odaviszed egy "karoszérialakatosmesterhez"akinek 4000+áfa a rezsi ora dija,és szol egy 1év mulva:kész a vas,ennyi lett!!!Én igy neki sem állnék.Egy kollegám járt igy,megtörtént eset,elromlott a szervo az autoján,gondolta felviszi a szervizbe ahova a céges kocsikat hordjuk,szedjék le,ö elviszi,felujitattja,és a szervizbe csak szereljék vissza.Tudjátok mennyit fizetett a fel-és le szerelésért? 24000 ft-ot!!Nem vicc.És még azt mondta a szaki(ja 3óra le,és 3óra a felszerelés 4000+áfás)az áfát hagyd,ismerjük egymást.Mondtam neki,ha egy láda sörrel megjelent volna nálam,leszedtük volna aknárol,majd megittuk volna a sört,illetve ugyanez vissza rakáskor.Melyikel járt volna jobban?Viszont az 1.megoldás az kényelmesebb.....

1820 Pátkai Antal 2009-11-30 14:04:53

Ha megengeditek én is hozzászólnék a lakatolós festegetõs témához.
Van nekem egy nagyon jó barátom akivel elhatároztuk hogy fel újítjuk az autóját, ami egy Skoda 1000Mb. Ekkor õ 18 éves volt én 17éves soha egyikõnk sem tanulta a hegesztést a lakatolást a festést mindent nekünk kellet kitalálni hogy mint is kell helyesen csinálni elhatároztuk hogy 1nyáriszünet alatt véghezvisszük a tervünket. A kettõ és fél hónapból egy év lett mire készen lettünk, közben neki álltunk az én Trabantomnak amit szintén egy év alatt nagyobb megszakításokkal sikerült ismét újjá varázsolni. Ezzel csak azt akarom mondani hogy ha az embernek van egy kis szabadideje meg egy kis vállalkozó kedve akkor nem tart egy autó felújítás több évig. Mind a két autót a lehetõ legkisebb költségvetésbõl építettük az én Trabim összköltsége nem éri el a 80.000 Ft
Tehát lehet kis költségvetésbõl is jó autót építeni.
De ez az én véleményem, az tény hogy ha nincs a barátom az autóink sem készülnek el.

1819 Huszta Tibor 2009-11-30 14:02:40  Előzmény:Marics Nimród: 62748

EEEkkora nagykerekût még nem láttam...!

1818 Támba Csaba 2009-11-30 13:52:22  Előzmény:Ék Roland: 62747

Ha ráérek kifizetni a felújítás után akkor hozzad! :)

1817 Marics Nimród 2009-11-30 12:12:11

Mire bukkantam ma egy raktárban:) Pár éve nekiálltak a felújításának, csak abbamaradt vagyis csak szünetel. Bocsi a képminõségért, mobilos képek...

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091130/K_p086_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091130/K_p087_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091130/K_p088_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091130/K_p089_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

1816 Ék Roland 2009-11-30 11:28:02  Előzmény:Muczán Gábor: 62746

hy
akár mennyiböl is lenne meg azért jó pár évig nem unatkózna az ember mellete,én szívesen haza hozom ha kell valakinek:)

1815 Muczán Gábor 2009-11-30 08:42:24  Előzmény:Sipos Tamás: 62743

molyhos!

Te restauáltál már autót? Bármilyet? Vagy Horch-ot amihez semmi nincs?

Nos ha szerzel egy fényezõt, és lakatost 1 milláért ehez a kocsihoz, akkor te vagy a legnagyobb király magyarországon a veteránosok között!

Ennek a reális lakatolási díja 1.5 millió.

MG

1814 Huszta Tibor 2009-11-29 23:57:50  Előzmény:Muczán Gábor: 62728

De ha a minõsítésbõl már csak 4 év van hátra, akkor is 5 évet kaphat, mert van minõsítése...? én ezt olvasom ki belõle.

1813 Kiss Krisztián 2009-11-29 23:48:49

[imgw]http://www.vatera.hu/retro_regi_kis_hatso_tolatolampa_157712757.html[/imgw]

1812 Sipos Tamás 2009-11-29 20:33:00

[justify]1795-ös hozzászóláshoz, de nem mûködik a Válasz gomb:

Kasznimunka és fényezés 1 millió, krómozás 500 ezer, kárpitosmunka 300 és még nem láttuk mi a helyzet a motorral, erõátvitellel, futómûvel. Nagyjából 4 milliót kell rákölteni. A vételár, behozatal, papírok stb. újabb másfél, tehát nagyjából 5-6 millióból szépen meg lehet csinálni. A Trabant könyv szerint 1382 készült mindösszesen.
Ez az autó kimondottan jó vétel.[/justify]

1811  Spityu 2009-11-29 17:44:07

Üdv.

Adott egy '81-es, tehát krómos, Wartburg Tourist, és a tulajdonos arra a kérdésre szeretne választ kapni, hogy mennyiért lehetne eladni.

38ezer kilométer, kb. 7 éve áll a garázsban (az elõtt is), amióta az akkori, idõs tulaj elhunyt. Gyönyörû bel- és kültér jellemzi, elméletileg valami vezetéket a motortérben elcsíptek a rágcsálók így nem indul. :)
Nem teljesen hibátlan, a hátsó krómlökös cserére szorul, de a karosszéria elméletileg jó, sehol nem rohad. A jobb elsõ lámpa alatt 3 pici horpadás, olyan mint a jégnyom, simán gittelhetõ. Még a Pneumant radiálok vannak rajta, nem repedezettek. Nagyjából ennyi jut eszembe. Mindennapos használatra is jó lenne, de én azt mondtam a tulajnak, hogy várjon még pár évet és akkor kitûnõ veterán alap lenne, akkor többet kapna érte. De lehet, hogy tévedek. Szerintetek?

1810 Zwick Gábor 2009-11-29 16:57:35

Ha esetleg pót tekercsre lenne szüksége valakinek akkor íme [url]http://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=157958906[/url] egy pupi wartburg gyujtása.

1809 Zwick Gábor 2009-11-29 16:52:37  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 62722

Igen én találkoztam már töbször is ilyen tükörrel, és a szélesebb is gyári. Ezeket a széles tükröket 500-as 600-as kombikba tették. Véleményem szerint a szélesebb tükür azért kellet, mert a hátsó szélvédõ messzeb van mint a limoban.

1808 tóth furdzsenxia 2009-11-29 14:32:27

még senki nem járt a trabant múzeumban???? valakinek képtára nincsen??szeretnék pár képet megnézni.:mad:

1807 jocking . 2009-11-29 14:15:50  Előzmény:Mogyorós Ákos: 62736

Minek? A képek ott vannak a hsz-ében, csak le kell õket menteni.;)

1806 Mogyorós Ákos 2009-11-29 14:00:47

ha valakinek kellenek 1970-es évjárat trabnhoz alkatrészek irjon kmogyi@freemail.hu

1805 Mogyorós Ákos 2009-11-29 13:58:40  Előzmény:Lizák Péter: 62714

Üdv lenne egy kérésem átt tudnád küldeni a trabikat a trabi500@freemail.hu-ra köszönöm

1804 Madocsai Gergely 2009-11-29 12:40:23  Előzmény:Muczán Gábor: 62733

Köszönöm a kimerítõ wálaszt! :)

1803 Bíró Norbert 2009-11-29 12:22:22

Ha már épp szóbakerült:

[url]http://www.atlas-editions.de/p/081197/DDR-AUTO-COLLECTION.html[/url]

1802 Muczán Gábor 2009-11-29 12:02:57  Előzmény:Madocsai Gergely: 62731

madogery!

Tagjaink doyenje, Gellért Pista bá, azt mondja hogy gyerekkorában látott párat, mint hivatali autó ithon is. Tehát szigorúan állami használatban.
Õ Framót is sokat látott, meg volt DKW Meisterklasséja, amihez a most Lónyainak hívott utcában, a P70 alkatrészboltban vett fék, és egyéb alkatrészeket, mert csereszabatosak voltak! Majd egyszer egy klubgyûlésre meghívjuk, és meséltetjük a korai Kelet-Német autós múltról!!!!


MG

1801 Támba Csaba 2009-11-29 10:12:56  Előzmény:Ék Roland: 62726

Nem sámli :)

Enyhe fénytörés érzékelhetõ ugyan rajta itt-ott, de egy kis pasztával kihozható :)

1800 Madocsai Gergely 2009-11-29 10:10:31  Előzmény:Muczán Gábor: 62729

Apropó, MO-ra került egyáltalán ilyen P240-es???

1799 Madocsai Gergely 2009-11-29 10:06:34  Előzmény:Őry Gábor: 62727

Ja, igen megelõztek;)...
[i](Módosította madogery 2009.11.29. 11:08-kor)[/i]

1798 Muczán Gábor 2009-11-29 10:05:30  Előzmény:Őry Gábor: 62727

orygabor,

"Ez is kétütemû?" Nem. De érdekesség hogy ezt a kocsit késõbb, a teljes államosítás után -de nem sokáig-
Sachsenring P240 néven forgalmazták, és Sachsenring embléma volt a géptetõn, vagyis a jól ismert S logó, ami a mieinket is diszíti! A múzeumban is olyan áll!
Egy hathengeres 2X2 ütemû :-) 2400 ccm-es moci van benne, ami az akkori katonai terepjáróban is megtalálható volt.
A képen látható rom ritkasága nem vitás, és innen szép gyõzni.
Ennyi energiával két-három Aston-Martint, vagy RR Phantom VI-et is fel lehet újítani, igaz azok tucatautók ehhez képest!


MG

1797 Muczán Gábor 2009-11-29 09:57:21  Előzmény:Huszta Tibor: 62713

Tiberius!

Az öt éves vizsga jó hír, kár hogy nyáron jelent meg és csak egy hete tudtunk róla! Azonban a FIVA minõsítés, melyet itthon is lehet már csinálni, az 10 évre szól hivatalosan! Namost én az OT-s Trabimat csont nélkül átviszem ott, akkor valójában nekem 10 éves mûszakit kéne beírniuk!? Ez lenne az igazi tuti dolog!

MG

1796 Őry Gábor 2009-11-29 09:55:04  Előzmény:Ék Roland: 62726

Ez is kétütemû?

1795 Ék Roland 2009-11-29 08:50:54

hy
[url=http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=123827420&pageNumber=8&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&maxFirstRegi strationDate=1960-12-31&maxPrice=5001&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&tabNumber=1]elado horch[/url]



[i](Módosította kezdo 2009.11.29. 09:54-kor)[/i]

1794  Spityu 2009-11-28 20:18:39  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 62724

Tyû... én is csak a szélsõk gumiszoknyáján találkoztam S logóval.

1793 Kacsándi Szabolcs 2009-11-28 20:16:03

Láttam már gyári gömbfejet és van is tartalékba,de ilyet még nem láttam amin az embléma is szerepel.[imgw]http://www.keptarolo.com/show-image.php?id=a44738694e19ad4eb8248cd8e229b8f4[/imgw]

1792 Kacsándi Szabolcs 2009-11-28 18:56:42  Előzmény:jocking .: 62721

Valójában az akna lenne a lényeg,csak valaki odatette a deszkákat rajta némi trabi alkatrésszel.

1791 Kacsándi Szabolcs 2009-11-28 18:52:49

Mindjárt is egy kérdés,aki találkozott már ilyennel.A két tükör nem egyforma,csak hasonlít.A jobboldali biztosan púposé.De a baloldali hova tehetõ?
Talán 601-esé korai változat?Akinek van ilyen vagy látott ,erõsítse meg.
[imgw]http://www.keptarolo.com/show-image.php?id=71acfc07ad3b233f5c1e5c84bd70cc38[/imgw]
[i](Módosította szabi 2009.11.28. 19:54-kor)[/i]

1790 jocking . 2009-11-28 18:52:17  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 62720

Mmmm... Szép szerelõakna borító deszkák...:D:evil:;)

1789 Kacsándi Szabolcs 2009-11-28 18:48:21

Mai szerzeményeim:[imgw]http://www.keptarolo.com/show-image.php?id=739fd979e76323d8ad37173214d00499[/imgw]

1788 Velikán Attila 2009-11-28 17:38:47

Veterán rajongók kérhetik karácsonyra :-)

[url]http://www.marotikonyvker.hu/products/product_7968.html[/url]

[url]http://belsoseg.blog.hu/2009/11/28/prolog_es_nekrolog_valamint_a_szocialista_auto[/url]