Úgy néz ki megmentettem egy Ikarust!!!:)
Gyõrben pusztult ez a 250-es,a Kravtex udvarán (õk gyártják a Credo buszokat) azt láttam rajta hogy még régebbi kivitel (3 keresztlégbeömlõ a tetõn, 4 hosszabb ablak, nem 5 rövidebb, stb), évek óta elég sokszor elmentem mellette, a vandálok közben kidobálták kõvel az ablakait)
Így néz ki most:
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/091113/BIG_0005915765_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/091113/BIG_0005915767_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Van egy Ikarus-Csepel fanatikus barátom, pont az ország másik végében, kinyomoztam a kapcsolatot a Kravtexnél, és összehoztam õket.
Elõkerült a szürke forgalmija,õ a GA 95-84 (-> BU-18-24 -> CCJ-332), 1972-es évjárat, teljesen eredeti állapotra lesz visszaállítva, azaz ilyenre (ez az eggyel kisebb rendszámú testvére):
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/091113/ga9583_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/091113/70141-09R_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
A történethez tartozik még, hogy a Kravtex sok más BKV Ikarussal együtt azért vette meg ezt is, hogy felújítsa és eladja az oroszoknak. Ez a busz is teljes mindenre kiterjedõ felújítást kapott 94-ben (sajnos átalakítottak sok apróságot, de semmi sem megoldhatatlan), és azóta egy métert nem ment!!! Gyakorlatilag minden zsírúj benne!!! (Már amivel persze nem bánt el az idõ azóta, de úgy tûnik nagy baja nincs!!!!) Lábon fog hazamenni a jövõ hét utáni héten!!
Ikarus 250-est ugyan még látni, de ilyen elsõszériás kivitelû egy darab nem maradt (csak a makett a Közlekedési Múzeumban), ha nem is az enyém, de nekem sikerült megmenteni:)