Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1530 Zwick Gábor 2009-11-11 17:41:46  Előzmény:Csády Szabolcs: 62460

Ja-ja ezt egyszer már megfejtettük meg, a korabeli kapcsolási rajzokon is úgy van. 500-600-nál is meg a lámpafoglalat is úgy van beszámozva hogy ha rajz után mész akkor alulra kerül az index! És ez teljesen érthetõ a púpos lámpáját nézve mert abban a középen lévõ elválasztó úgy csúszik be az izzók közé, hogy az alsó gömbizzó (jelen esetben index) és a középsõ szofita közé. Na már most akkor marad a felsõ részre a piros burával ellátott szofita meg a felsõ gömb izzó ami fék lesz. Ha fékezünk akkor halvány pirosas szint kölcsönöz a szofitára ráverõdõ fény, de ha világít a helyzetjelzõnk ami piros csövön keresztül szép pirosra festi a felsõ búra részt és rásegítünk a fékkel akkor is megmarad a piros szín.

Bocsi ha hosszú és unalmas lett.

1529 Csády Szabolcs 2009-11-11 17:24:11

Íme a bizonyíték, hogy anno a 601-esnek az indexe a hátsó lámpában lent, a féklámpája pedig fent helyezkedett el :

[url]http://www.youtube.com/watch?v=xOUA6aDprko[/url]

1528 Zwick Gábor 2009-11-11 17:09:22  Előzmény:Szedlák Tibor: 62457

Az kár, de ha körbenéz õ mint ott dolgozó esetleg csinálna pár képet. Akkor azt is megtehetné ha õ szakszerûen kibontaná a kelleõ dolgokat vagy esetleg egyben az egész autó ha olyan állapotú!

1527 Reining Ádám 2009-11-11 17:07:53  Előzmény:Kalmár Dániel: 62449

Szia D303!
Írtam egy személyes üzit!
Láttam nemrég fennt voltál de nem válaszoltál!
Majd nézd meg!

1526 Szedlák Tibor 2009-11-11 15:42:30  Előzmény:Zwick Gábor: 62456

Az a baj, hogy nem lehet bemenni a bontóba szétnézni, nem tom mit féltenek ...

1525 Zwick Gábor 2009-11-11 14:15:39  Előzmény:Szedlák Tibor: 62455

Ha küldessz képet meg árat akkor még meg is nézhetem hátha érdemes velük valamit kezdeni. Vagy a haverod elérhetõségét.

1524 Szedlák Tibor 2009-11-11 13:54:53  Előzmény:Zwick Gábor: 62454

Szolnok az egyik bontós mondta, hogy van ekik 62-es trabijuk, de hogy milyen állapotban van azt nem mondta. :(

1523 Zwick Gábor 2009-11-11 13:49:33  Előzmény:Csády Szabolcs: 62452

Akkor a feladat adott, valahonnan kellene szereznem ilyen kárpitot a 65-ösbe. elsõt meg hátsót. Legalább a csomagtartóba meg van az eredeti. Hogy is mondjam 1/3 siker? ;)

1522   2009-11-11 08:54:18  Előzmény:Csády Szabolcs: 62446

Az én 68-asomban is ilyen van, de sajnos a vezetõ oldalon már foszlik, de jobb állapotút találni lehetetlen.

1521 Csády Szabolcs 2009-11-11 06:41:32  Előzmény:Zwick Gábor: 62451

Itt találtam :

[url]http://www.trabant.cz/clanky/monografie/mezinarodni-sraz-aice-v-plzni[/url]

1520 Zwick Gábor 2009-11-10 21:54:36  Előzmény:Csády Szabolcs: 62446

Ezt a kárpit képet a trabant.cz-n hol találtad van több kép is a kocsiról?

1519 Bíró Norbert 2009-11-10 20:06:09

Ma találtam meg itthon:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091110/000_0043_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[i](Módosította Argooo 2009.11.10. 21:06-kor)[/i]

1518 Kalmár Dániel 2009-11-10 20:01:32  Előzmény:Muczán Gábor: 62429

Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget! :)

1517 Csády Szabolcs 2009-11-10 19:56:58  Előzmény:Kiss Krisztián: 62447

Köszi, ezt lesegetem, csak gondoltam ha 7000ret karcolja már alulról az ár, akkor már érdemesebb lenne itt megvenni annyiért...

1516 Kiss Krisztián 2009-11-10 19:41:21  Előzmény:Csády Szabolcs: 62441

Nekem volt,de elvitték.Most van egy a vaterán,13-án jár le[imgw]http://www.vatera.hu/trabant_601_kormany_156406834.html[/imgw]

1515 Csády Szabolcs 2009-11-10 19:21:47

Lehet, hogy valakiket érdekel ez a kép. Egy '65-ös Trabi eredeti szõnyege van rajta. Szerintem ilyen lehetett az 5-600-asokban is hátul, mivel az is szegélyes.

[imgw]http://www.trabant.cz/img.php?i=cnNyLzIwMDUwOVBsemVuLzA2LmpwZw==[/imgw]

1514 Bíró Norbert 2009-11-10 18:29:55

Így kéne az én kocsimnak is kinéznie!!!!
(és fog is így kinézni:)


[url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/601/trabant_601_hycomat_6_voltos-3399729[/url]

1513 Bíró Norbert 2009-11-10 18:28:54  Előzmény:jocking .: 62443

Így vagyok vele én is, meg a legtöbb ilyen alkatrész amúgy is szép autón van, sose bontanám meg õket (de még a nem szépet se, azzal is lehetnek tervei a gazdának)

1512 jocking . 2009-11-10 17:44:04  Előzmény:Ackermann Balázs: 62442

Nekem is sokszor megindult a nyálelválasztásom egyes parkoló trabik néhány alkatrésze láttán, de semmi nem tudott rávinni, hogy bármit is leszereljek. Egyrészt mert nem vagyok bûnözõ [s](egyésfeledrészt pedig mert túl fehér a bõrszínem hozzá:evil::D )[/s], másrészt meg csak a másik trabist szopatnám meg, ami trabisok között nem szokás.

1511 Ackermann Balázs 2009-11-10 17:10:54  Előzmény:Bíró Norbert: 62435

Na ezektõl a lopkodásoktól tud úgy felmenni bennem a pumpa, hogy kijön a számon! Hogy a jóóóba gondolja, hogyha a cucc neki kell akkor leszedi a máséról és nekem majd nem fog hiányozni???

Tök mindegy meg nem tudná magyarázni aki ilyet csinál. Nekem is szedtek már le ezt azt, szakadjon ki a veséje. De könyörgöm, ha otthagyja a szélvédõn a telefonszámát és azt hogy szeretne egy ilyen mittomén: feliratot - de inkább nem akarta lelopni. Lehet adnék neki az õszinteségért! Már ha van még készleten... :D

1510 Csády Szabolcs 2009-11-10 16:08:57

Üdv!

Régebben árult itt valai hibátlan pereckormányt. Ha még megvan, akkor dobjon egy mailt legyen szíves! Köszönöm!

1509 Marics Nimród 2009-11-10 13:40:06  Előzmény:Bíró Norbert: 62435

Én imbuszcsavarral tettem fel a narancssárga búrákat, talán nincs még imbuszkészlet az alkatrészgyûjtõknél... Amúgy én se szívesen hagyom kint az utcán a gépet, sok rajta a ritka alkatrész... Krómozott hátsólámpakereteket féltem nagyon, nehogy valaki lefeszegesse vagy összekarcolja... De ilyenkor télvíz idején leszedek mindent szépen...

1508 Lizák Péter 2009-11-10 08:58:05  Előzmény:Velikán Attila: 62437

Ha már az alkatrészlopkodásnál tartunk. Nálunk Rio De Kiskunfélegyházán néhány éve volt egy ilyen hullám, hogy sorra tûntek el az autókról az emblémák. Nekem a 88-as kombimról is lemûtötték az orremblémát, szülõk Skoda Feliciájának is ez lett a sorsa. Mondjuk én olcsón megúsztam, mert ugye 100 pénzért vettem másikat. De szomszédomnak nem volt ennyire egyszerû a dolog. Neki a hondára (valami nagy hajóméretû gép) a hátsó embléma volt valami 17000.
Aztán rendõrségi ügy lett a dologból, mikor teli lett a város emblémáktól megfosztott kocsikkal. Végül két sulis suhancot meg is fogtak, valami nemtom mekkora mennyiségû cuccot találtak náluk.
Éppen ezért a trabira én nem is tettem soha az eredeti orremblémát, hanem a bolti vékonyabbkarikás utángyártottat. Azt nem sajnáltam ha leszedik.
Tesóm Astrájáról az antennát csórták le egyszer.
Bármilyen autónál haragszom az ilyesmiért, de egy Trabi esetében még inkább felkapom a fejem ilyet hallva.

1507 Biacsics Gábor 2009-11-09 21:37:50  Előzmény:Velikán Attila: 62426

Köszi!Nekem a vebfordítás sem bírt vele (vagy én voltam béna),de hülyeségeket írt.Ez a március még akár valós is lehet,ugyanis 1963 árilis 19.-i forgalombahelyezésû.

1506 Velikán Attila 2009-11-09 21:09:06  Előzmény:Bíró Norbert: 62435

Pontosan ezt csináltam én is. Alufelirat,dísztárcsa,stb le van szedve és csak alkalomra rakom vissza.

Az, hogy roncsolással lehet csak leszedni a felcsavarozott feliratot, hát.... nem nyugodtam meg. Még az kéne, hogy aláfeszítsen egy csavarhúzóval és oda a hátfal is. Szerintem már csak azért is lepiszkálná a félkegyelmûje. Neeem, nem adok lehetõséget rá. Ezért vadászok még egy másik szárnyas emblémára, meg index párra. Legyen tarcsiba.

1505 jocking . 2009-11-09 20:50:48  Előzmény:Bíró Norbert: 62435

Én az alufeliratot simán felraktam több okból is. Az egyik, hogy belülrõl van csavarral rögzítve, így nem lehetne a felirat roncsolódása nélkül lebuherálni, a másik meg, hogy van mááásik.:D:evil::)

1504 Bíró Norbert 2009-11-09 20:27:50  Előzmény:Ackermann Balázs: 62434

Hát igen, épp ezért van hogy én is csak felpróbáltam a kocsira a narancs lámpákat, meg a sárga ködlámpákat, de még az alu feliratot is...
De sztem veszélyben vannak ezek a cuccok 10 év múlva is, szerintem egy ilyen retrógyerek lekopasztana egy T-modellt is...

1503 Ackermann Balázs 2009-11-09 20:11:27  Előzmény: : 62428

Ez lenne a normális hozzáállás. Sajnos vannak ilyenek, akiknek ez a tisztességes megoldás, hogy összeszedik a cuccot enyves kézzel. Néha úgy érzem nem is kell veterán Trabant mert inkább mindent lekapnék róla ha megállok valahol minthogy más tegye meg... Sajnos amíg dívik ez a retrosítás dolog minden régi cumó potenciális célpont. 10 év múlva ha már tényleg csak veterános õrületbõl tartunk Trabantot, a megszállottak talán egymás iránti tiszteletbõl sem csinálnak majd ilyesmit.

1502 Velikán Attila 2009-11-09 19:15:09  Előzmény:Muczán Gábor: 62432

igen, szoktam arra járni, én is láttam. sajnálom, mert jó kis bolt volt. Igazából a telefonszám miatt irtam be az oldalt

1501 Muczán Gábor 2009-11-09 19:10:06  Előzmény:Velikán Attila: 62431

FEC351!

Én is felléptem közben oldalukra, írtam is nekik, de a gáz az, hogy a cím az a régi Víztorony melleti. Az a ház meg konkrétan egy pár éve egy szellemház, kitört ablakokkal, csövesek ürülékével stb.

MG

1500 Velikán Attila 2009-11-09 19:01:10  Előzmény:Muczán Gábor: 62429

[url]http://www.procolorkft.hu/[/url]
[i](Módosította FEC351 2009.11.09. 20:02-kor)[/i]

1499 Lizák Péter 2009-11-09 19:00:35  Előzmény: : 62428

Hali!

Adok linket, itt megírtam, legalább is amit én találtam errõl anno...
Oldalcím a megszólalás aljánál.
Egyébként [url=http://trabantegyegy.uw.hu/Models.html]Itt! :)[/url] a Trabant DeLuxe-okról néhány szó. Meg Képek is.
A spricni szerintem ugyanott, ahol az 1.1es kombikon is.

1498 Muczán Gábor 2009-11-09 18:58:07  Előzmény:Kalmár Dániel: 62424

D303!

Az újpesti víztorony mellett volt ez a festékbolt, de megszûnt. Neve Pro-Color Kft volt. Lehet hogy csak elköltöztek, és gúgliban megvannak. Rápróbálok.

MG
Engem azért elszomorítanak ezek a történetek. Ez olyan velünk pusztuló történelem effektus. Én is nézegetek alkalmakként egy 2T Trabantot az egyik bolt parkolójában, mikor épp vásárolni megy vele a tulaj, de nem kapom le a krómkarikákat róla. Majd összefutok az idõs tulajjal véletlenül és felajánlok egy cserét. Hátha összejön. De ha nem akkor sem lopom le.

Más:

Valaki tud arról, hogy létezett-e valaha kombi De Luxéba hátsó ablakmosó és ha igen hol volt a spriccnije? Estleges képeknek örülnék.

1496 Ackermann Balázs 2009-11-09 17:39:08  Előzmény: : 62422

Egy része visszakerült, a tükör pl amint látszik nem...

1495 Velikán Attila 2009-11-09 17:06:02  Előzmény:Biacsics Gábor: 62419

bøezen – kvìten 1963 = valószínûleg 1963 márciusában

1494 Csády Szabolcs 2009-11-09 15:17:39  Előzmény:Kalmár Dániel: 62424

[imgw]http://totalcar.index.hu/images/hteszt/trabant60166/galeriaorig/trabant60166_048.jpg[/imgw]

1493 Kalmár Dániel 2009-11-09 14:25:04

Sziasztok.

Tudnátok betenni nekem képet 601-es motortér világításról?
Az érdekelne hogy hol helyezkedik el, merre vezet a kábel hozzá stb.

Más: Valaki említett néhány hónappal ezelõtt hogy tud egy boltot ahol megvan még az eredeti Trabi színkódoknak egy része, csak már nem emlékszem arra hogy ki mondta, és hogy hol van az a bolt, és a hsz-t sem találom. Valaki nem emlékszik esetleg rá?
Egyébként letettem a Neptunblauról, mert vaktában nem szeretnék színt kevertetni.Inkább Pastelblau lesz, ahhoz talán könnyebb színkódot találni.

Elõre is köszi.

1492 Lizák Péter 2009-11-09 09:28:46  Előzmény:Bíró Norbert: 62418

Na megekerestem a kombim cuccait. Annak a vázszáma alapján valóban papírusz kombit jelenít meg, mert eredetileg tényleg az volt. De 601-et ír, pedig 610S valójában.
Az évjárat stimmel, valamit június júliusi gyártásúnak azonosította be a trabit, ami azért érdekes, mert tudtommal 88 áprilisi forgalombahelyezésû.
P65-ös motor 28H1-1 karbival.

Most olvastam végig az eredetiségvizsga lapját
Figyeljetek! Szállítható személyek száma: 5 (!)


Megnéztem szülök régi (néhai) kék trabiját is. Ez pedig egy limo, és
79-es gyártású a trabi. 79 november decemberre tippelve.
ugyanúgy P65-ös motor, de 28 HB 2-9 E karbival.

1491   2009-11-09 08:47:11  Előzmény:Bíró Norbert: 62379

Jut eszembe ez az alkatrészlopásos ügy: nem adta vissza az embernek a kertvégi Trabiról lelopkodott alkatrészeket a Retró koma?

1490 Bíró Norbert 2009-11-08 21:36:13  Előzmény:Biacsics Gábor: 62419

hónapot [url]http://www.webforditas.hu[/url] fordította.:)

1489  Spityu 2009-11-08 21:22:29  Előzmény:Biacsics Gábor: 62419

Lehetséges, hogy helyenként hibádzik az adatbázisuk és a régebbi karbitípusokat keveri... egyedül a januárt tudtam "lefordítani", viszonylag sok betû megegyezik a cseh és a magyar januárban. :)

1488 Biacsics Gábor 2009-11-08 21:18:30

Nekem a 63-ashoz HB2-2 karbit hoz.Nekem HB2-3 van hozzá,van valami jelentõs különbség a kettõ között,egyáltalán mi lehet a különbség,fúvókaméret?A hónapot hogy sikerült lefordítani?Nekem bøezen – kvìten 1963 ezt írta gondolom ez lehet a hónap.

1487 Bíró Norbert 2009-11-08 21:12:02  Előzmény:Bíró Norbert: 62417

a szín nem változik de a 75-ösnél a rajzon csúcsos lökös, dísztárcsa, a 88-asnál szögletes lökös, érdekes módon ezen is dísztárcsa.

1486 Bíró Norbert 2009-11-08 21:10:25  Előzmény:Bíró Norbert: 62415

A grafika tényleg változik a kocsi korának megfelelõen, megnéztem az ex autómat is:

EUY-735, forgalomba helyezés 1988.11.08

alvázszám: 4147736
motorszám: 5B-2057734 (a motorszámnak még a formátuma is más lett 88-ra?)

gyártás 88-október-december
a motor is 88-as (úgy tudom ennek is sajátja volt benne)

karburátor 28h1-1 (stimmt)
keverési arány 1:50

1485 Jósvay István 2009-11-08 21:08:47

A szín fehér marad nálam is, szerintem csak véletlen volt az egybeesés.
Négyütemûvel nekem sem mûködik.

1484 Bíró Norbert 2009-11-08 20:56:48

1284555 1969 május július, a motorszámát nem tudom, ez a bizonyos pirostetõs 69-es...

1483  Spityu 2009-11-08 20:53:38  Előzmény:Bíró Norbert: 62413

A keverési arány rendben, hiszen 74 áprilisában lett tûgörgõs a fõtengely. A karburátor elméletileg 2-7-es gyárilag, 75 áprilisától 2-8-as. A forgalomba helyezés és a gyártás között tipikusan 2 hónap telik el.

1482 Bíró Norbert 2009-11-08 20:47:38  Előzmény: Spityu: 62411

Most megnéztem az én kocsimat

alvázszám 2191090
motorszám P65-078426

74 november-decemberi gyártású szerinte a kocsi ami tök igaz lehet, mert 75.01.10 a forgalombahelyezés.

Motorszám alapján a motor szintén 74-es, 28 HB2-7 karburátor (HB2-9 van most rajta, az különbözik valamiben?), keverési arány 1:50

1481 Bíró Norbert 2009-11-08 20:37:34  Előzmény: Spityu: 62411

A szín eddig nekem mindig fehér volt.