Rzeszów-tól északra olyan sík a terep, mint egy tányér, szóval megpróbálható! :)
Észtország legmagasabb pontja 320 m körül van, és ezzel mindent elmondtam! :)
Probléma: Kassa és Rzeszów között nem lehet jól haladni, kis faluk, 40-70-es táblák vannak + rengeteg trafi "Fotoradar" a lengyeleknél, ezért ezen a szakaszon éjjeli vagy hétvégi utazás ajánlott! Pl. visszafelé mi is kifogtunk 2 kamiont, amit a szerpentinen + a korlátozások miatt nem lehetett kikerülni és 30 km-t kellett utánuk menni 40-50-nel. Pozitív, hogy a lengyeleknél csak ott mérnek, ahol ki van táblázva.
Utak: Szlovákoknál nagyon szarok; Letteknél egy fokkal jobbak, Lengyeleknél sok a lámpás útfelújítás + a nyomvályús szakasz, de összességében 90-100-al lehetett jönni, kivéve a Rzeszów és a szlovák határ közötti részt. Litván: ötcsillagos. Észt: a fő utak jók, a többi elég jó, de még sokat dolgoznak rajta.
Benzin: A magyar minőség közismert, szlovákoknál viszont a határ utáni Shell kúton tankoltam olyan jó benzint, hogy csak 5,5 L kellett belőle 100-on. Lengyel, litván, lett benzin I. o. az észt viszont rosszabb mint a magyar...
Probléma: szlovákoknál nagyon sok a bezárt benzinkút, ami mégis ki van táblázva. A 130 km-re összesen 5 (!) nyitva tartó kút esik, de ezek éjszaka zárva vannak. Egyetlen kivétel a Shell a határnál, de ott is csak benzint tudsz venni éjjel, se shop, se WC(!) nem megközelíthető. Szlovákián így sztem érdemes egy nagy lendülettel áthajtani. Magyar oldalon az utolsó MOL kút 25 km-re van a határtól, vagy állítólag Gönc községben van egy, 10 km-re, de azt nem álltunk neki megkeresni...
+ 1 dolog: Litvánoktól +1 óra időzónaváltás miatt.
Szállásokat tudok ajánlani, ha kell!
4T nem viselkedett rosszul; ha nem ekkora körútra és ismeretlen helyekre megyek, talán a Szürkét is bevetettem volna!
Szumma: 4503 Km.