Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6302 Piret Endre 2017-06-22 23:41:39  Előzmény: Spityu: 79700

Hát ez egy nagyon jó kérdés. Nekem az évek során a hőtől, kosztól stb folyamatosan mattuló fekete rémlik ezekre, feltételeztem, hogy fényes volt a kiindulási alap. De semmi sem biztos. Csak az, hogy az akkori fényes, főleg avval az "igényességgel" felhordva, biztos nem csillogott úgy, mint egy mostani.

6301  Spityu 2017-06-22 19:16:19  Előzmény:Piret Endre: 79699

Tényleg, a foszforsavas alapozókat el is felejtettem. Van a wash primer kategória, ezzel is lehet kezdeni a rétegrendet. Egy a lényeg, hogy előre ki legyen próbálva, ha nem egy gyári bevonatrendszert készít az ember. Annak idején nem volt időm a wash primerekkel való kísérletezésre, így a lenti valósult meg.
Endre Trabantjánál még annyiban más a helyzet, hogy emlékeim szerint nála még a tank, a fűtés hangtompító és a légszűrő (esetleg még más is) nem fényes fekete. De nem vagyok benne biztos. A változás jelentés említi a dolgot, az tuti.

6300 Piret Endre 2017-06-22 16:53:48  Előzmény: Spityu: 79695

Úgy látom, azért nagyon rosszul én sem csináltam :-)
- a rugó leszorító kis hasábokon én horganyt is, feketét is találtam. Végül aztán feketére fényeztem őket, mert így volt akkor egyszerűbb
- az akku leszorító "szögvas" nálam eredetileg fehér színter volt, most csak simán festve van, de nem tiszta fehérre, hanem színre (RAL 7035), hogy ne világítson
- A leszorító pálcákon én ugyanazt a fekete festéket véltem felfedezni, mint kb az összes fekete tárgyon (keverődoboz stb). Ahogy írtad, alapozás nélkül, elég rondán fújták mindenre. Érdekes egy anyag, mert oldószer nekem semmi sem akarta bántani, és ahol megtapadt (mert 40+ éve nem volt éppen rozsdás vagy olajjal összemancsolt a felület), onnan mechanikai úton is nehezen lehetett távozásra bírni
- a rugókat nem mertem szétszedni, miután a kovács összerakta. Egyszerűen fekete hammerite-tal lekentem, az kb mindenen fennmarad. Terheletlen állapotban kitekertem a csavart amíg volt menet, hogy valamennyire szétnyíljon a köteg, aztán benzinnel folyóssá tett grafitos zsírt tuszkoltam a résekbe, majd kitettem a napra, hogy a benzin távozzon. Szépen nyomta ki a felesleget, amikor újra összehúztam.
- én bizony fényesre drótoltam az egész kocsit. Szerencsére ahol volt baja, ott úgyis cserés volt a lemez, de ilyen nem sok volt. A nagyon eldugott zugokban segítettem egy 5000 Ft-os kínai homokfúvó pisztollyal, persze előtte mindent ledugóztam gondosan a környéken.
- RO55 leginkább saját magával jön le, aztán amíg nedves, vízzel. Mosogatószivacs zöld smirglis oldala hasznos tud lenni. Ha kifehéredik, akkor már jó, de ha igazán alaposan sikerült lemosni, akkor nem teszi. Persze a víztől sárgul hamar, én száradás után azonnal alapoztam. Budaprimer tartalmaz foszforsavat, tehát elvileg egy még leheletfinom rozsdaréteg nem gond.
- aljára nekem Sika 6060 ment, ez fekete bitumenes cucc, nagyban hasonlít az eredetire. A küszöbök külsejére és a kerékdobokba meg 6440, ami aztán színre lett fújva.

6299  Spityu 2017-06-18 16:08:27  Előzmény:jocking ***: 79696

Az RO-55 doboza szerintem szappanos vizet említ mint lemosási módszert. A nitró nem viszi. Maga a foszforsav viszi le, ismét rákenve. Csak akkor nem szabad hagyni újra rákocsonyásodni. Ha már csak vékonyan ragacsos, akkor érdemes jól behígítva lemosni saját magával és akkor jó esetben csak fehér por marad, amit le lehet mosni, törölni. Erre használtam én nitrót mindig.
A szappanos vízzel az a baj, hogy utána jó eséllyel vakrozsdás lesz.

Szép a műszerfal, a rádiótakaró viszont fordítva van benne szerintem.

6298 jocking *** 2017-06-18 00:36:40  Előzmény: Spityu: 79695

Jelen állapotában annyit csináltunk, hogy miután mindenhol végeztünk a drótkorongozással, a fémfelületeket lekentük ecsettel RO-55-el. Attól lett ilyen sötét, amúgy sokkal fényesebb volt nélküle. Elvileg leírás alapján erre nem jó festeni, már előre örültem is, hogy mehetek át majd rajta megint a dróttal, de jó tudni, hogy a nitró leviszi.

A csomagtér padló érdekes történet, a bal oldala tényleg jobban néz ki így tisztítás után, de még tartogathat meglepetéseket a merevítő körüli része. A merevítőnek leginkább a végei gatyák, igazából azon gondolkodom, hogy a merevítő ívén kívül eső részeket (és magát a merevítőt vagy részben, vagy egészben) cserélhetné a lakatos a csere padlólemezből, mert bár a felülről látható rész jobban néz ki abban a sarokban, alulról a doblemez "doboz" alja el van indulva, és magának a csomagtér lemeznek az a része sem valami extra, ahol össze van illesztve a hátfallal. A hátfalon egyébként a két szélső lemez a xar (amikre felfekszik hátul a duró), meg a kidudorodó alsó rész 2 oldalt, 40-40 centit befelé a kocsi széleitől. A jobb oldal nagyon gatya, a bal oldalon csak pici lukak vannak, szerintem lenne értelme egyben cserélni azt az egész alsó-hátsó részt.

A műszerfal már téma volt, kb. tavaly ilyenkor, az talán az egyetlen alkatrész, ami késznek tekinthető. Azóta is szobadísz a szekrény tetején. :)

6297  Spityu 2017-06-17 23:24:42  Előzmény:jocking ***: 79694

Jól szétkaptad... "Ebből már nem lesz autó." ill. "Mi folyik itt? Alu jobbra, vas balra?" :D

Jelen állapotában ne fújd le szerintem még semmivel a vázat. Hacsak nem lesz szemcseszórva. Akkor csak valami átlag fos alapozóval egy rétegben fújd meg, hogy ne rozsdásodjon, amíg a lakatosnál lesz. Aztán ha ott elkészül, akkor lehet szóratni, utána pucolni és rendesen alapozni. Vagy lakatolás előtt is lehet szóratni, alapozni, és csak a lakatolt részeken kell még egyszer átmenni, ha elkészül.
Én alapozáshoz Győrlakk Rapid 800 cinkKROMÁTos, illetve HB Body 989 epoxy alapozót használtam. Előbbi ipari, elméletileg nem adják ki, de gyakorlatilag az ANDA-ban nekem mindig odaadták. De Bp-en is biztosan van bolt, ahol árulnak és adnak.
Azt hiszem, a kocsi tetejére (padlólemez élétől felfelé, ajtók) 2 doboz (2x 0.75l) ment el némi nitrohígítóval, hogy jól terüljön. A festék nagyon kiadós, igen jól fed. Aztán erre jött még 2x 1l HB Body 989 epoxy alapozó. A kocsi alja (ami nálad az utolsó képen látszik) más kezelést kapott. Oda csak simán az utóbbi festék ment, ugyanennyi.
Szóval azért eltérő nálam, mert az volt az alapötlet, hogy rendbe teszem a kocsi alját és a hátsó futóművet, majd vissza lesz borítva a talpára és jön a teteje. Csak miután megcsináltam az alját, kaptam az információt, hogy vállalnak a közelben kíméletes szemcseszórást, így a kocsi teteje már ott készült. És csak akkor tudtam meg, hogy lehet kapni a jó öreg cinkkromátos festéket. Szerintem ezt jó közvetlenül a fémre fújni. A 989 is cink-foszfát tartalmú, az is korróziógátló, de azt meg a vízzárósága miatt tartottam célszerűnek fújni még a piroson felülre. De ez csak a padlólemeztől felfelé található részekre igaz. Alul ugye csak a 989 van. De jó az is, amennyi vizet ez lát... :) Ma így csinálnám: döntőkeret, szemcseszórás (kukorica torzsa bél darálék volt, nagyon jó), Rapid 800, HB 989. Ez utóbbi kis túlzással töltőnek is jó. Elég becsiszolni, szórózni, becsiszolni és mehet rá a fedő réteg.
Amúgy a padlólemezt tükörfényesre drótkorongoztam. Tányér és fazékkoronggal, fúrógépbe fogható, "előre mutató" drótkefével, csiszolópapírral, drótkefével. Aztán foszforsavval marattam, passziváltam, lemostam stb. Persze, tudni kell használni, mert különben csak egy ragacsos valami lesz a végeredmény, ami nem túl jó. A durvább rozsdáknál mondjuk töményen kell használni, ott ez elkerülhetetlen. A jó hír viszont az, hogy saját magával jól le lehet mosni. Amúgy kb. 10%-osra célszerű hígítani, ekkor fehér porként "megszárad" (vas-foszfát), amit le lehet mosni nitróval, ecsettel stb. Passziválásra ezt ajánlom, vagy a sima RO-55-öt, Evipass-t meghígítani (vízzel). De ez kísérletezést igényel.
Namármost erre a passzivált és jóóóól megpucolt felületre jól tapadnak a fenti alapozók. A különféle lemosásokhoz, festék hígításokhoz nyugodtan vehetsz 20l nitrót. Hidd el, el fog fogyni. Ne sajnáld, ha zsírtalanítani, portalanítani kell, akkor sem. Érdes (homokszórt) felületeknél ecsettel célszerű lemosni az adott tárgyat, mert a pamutrongytól csak tele lenne szöszökkel. Esetleg mikroszálas kendővel (600Ft/db, nem pedig a teszkó 399Ft/3db) meg lehet próbálni, az nem szokott szöszölni. 2011-ben még nem ismertem. :)
Egyébként, ha megszóratod felülről a csomagtér lemez bal oldalt, lehet, hogy azt a részt nem is kell cserélni. Ha felülről kezdett el rozsdásodni. A jobb oldala az eléggé rossznak tűnik mondjuk. De a lényeg, hogy a bordákat nem kell bántani, az jó hír!

1) A katalógus kép, amin alulról látszik egy Trabant, teljesen életszerűtlen, az valami beállított dolog, egy csomó minden nem így került ki a gyárból. A futómű fényes fekete. Az épen megmaradt részeket mostam el benzinnel (ami leszedett mindent, de a festéket se nem fényesíti, se nem mattítja), abból mondom ezt. Fényes fekete, de trehány minőségben, egyenesen a fémre. Alapozás nélkül. Úgy rémlik, mintha valahogy ráégették volna vagy valami ilyesmi. De nem porfesték, csak valami hőkezelést kapott. De ez abszolút nem biztos. A selyemfény szép, de csúsztatás.

2) A rugólapok fényezetlenek voltak. A kovácsolástól van rajtuk egy fajta kéreg, amit festéknek lehet gondolni, de nem az. Mindkét köteget szétszedtem, drótkorongoztam. Aztán LZS-2-vel jól bekenve összefűztem. Ma valamilyen MoS2-es és grafitos zsírral raknám össze, de igazából ez is teljesen jó, ami most van. A felesleget sokszor, jól letöröltem, ami összehúzáskor és az első terhelésnél kijött a lapok közül. A hátsó kötegnél (azt hiszem, nem minden rétegnél, de az úgy is látszik majd) nálam piros vulkánfíber szalagok voltak a lapok között, ezeket természetesen pótoltam. Tömítéstechnikai cégeknél lehet kapni, táblában. 1mm-es volt nálam ott.
A fékdobok felszabályoztatásra kerültek nálam, és az adott átmérőhöz készített fékpofákat kértem hozzájuk. A felszabályozott dobokat drótkorongoztam, kicsit marattam, majd újra korongoztam, maszkoltam, végül "CAR SYSTEM" hőálló matt fekete festékkel több rétegben megfújtam. A kerékagyak külsejét szintén. 200 fokon villanysütőben megsütöttem őket 1 nappal később. A fékdobok palástján nagyon halványan itt-ott látható némi korrózió, de sokkal jobban bírja, mint amire számítottam. Igazából ez túlrestaurálás, mert gyárilag max. valami vékony viasz szerű réteg volt rajtuk, az ismert zöld festék meg csak a pótalkatrészeken.

3) Műanyag tappancs(nak látszó) részekre nem emlékszem. Csak az első kötegnél a gátló fülénél van talán 1-1 szegecs, aminek feje van. Amúgy csak a sima lapok. Hátul meg csak a sima lapok és középen a magcsavar. Bontsd szét, úgy érdemes elpucolni. Pillanatszorítóval fogd össze a köteget és úgy lazítsd le a magcsavart. Összerakni szintén össze lehet akár egyedül is, 1-2 pillanatszorítóval. Az első kötegnél kicsit nyisd ki a kengyeleket, ahhoz, hogy ki tudd venni a közre fogott lapokat. Nem kell teljesen kinyitni, de ezt majd úgy is meglátod. Kalapács + vágó. A rugólapokat mindig jelöltem, a jobb végükre ütöttem egy-egy alig látható rovást, így minden ugyanoda került vissza, ahol volt. Amúgy a rögzítő csavaroknál lévő két-két vas hasáb felületkezelése kissé rejtélyes. Nekem úgy rémlik, sárga horgany nyomokat találtam rajtuk, pucolást követően. Ezért sárgák lettek. De láttam, Piret Endre feketére fényezte őket. Szabinál szintén találtunk feketéket. Szóval lehet, hogy volt ilyen is, olyan is. Az is lehet, hogy a feketék kombiknál voltak. Majd mosd el őket óvatosan, aztán a furatban vagy a csavarok feje alatt próbálj meg nyomokat keresni. A magcsavarok anyája alatt lévő négyzet alakú kis lemezke szintén kérdéses. Natúr fényes lehetett, de nálam nagyon ronda volt (kissé kráteres maradt a felület maratást követően), így a horganyzás mellett döntöttem.

4) Tank, légszűrő, trafóleszorító (ha nem sárga horgany): fényes fekete. A keverő doboz szintén. Az akksi leszorító fekete szinter. A tank-akksi pálcák nálam fehérre horganyozva, majd selyem feketére fújva. Leginkább annak nézett ki mosást követően az eredeti réteg. Az anyák sárgára horganyozva. Motorburkolat: na ez már nem egyértelmű, de inkább fényes, mint selyem, szintén pucolást követően. Műszerfal (bár már mondhattuk): matt fekete és ne távolítsd el az eredeti festést, ha lehet, mert azt nem fogod tudni utánozni. Inkább max. passziváld a rozsdás részt óvatosan, szintén óvatosan mosd le, és matt feketével fújd le. Gyönyörű, gyárias lesz. Pedálok: egyértelműen fényesek, van gáz és kuplungpedálom, gyári újak, azok alapján mondom. Ablaktörlő karok, visszapillantó fém részei: selyem (gyári új lapát és tükör alapján). Ülésvázak: mint a pedálok: fényesek, itt-ott hólyagosak. Ablakfűtő Y: fényes

5) Lásd korábban. Továbbá: tömítést az alapozott felületre vinném fel akkor is, ha lehet egyből a fémre kenni. Persze előtte festékpróba. Ja, fényezhető legyen (pl. poliuretán... a sziloról lepörög, de az amúgy is a fürdőbe való). Kitt, szórókitt: alapozóra. Bár némely kittet lehet a fémre is kenni, azt írja a csomagolás. Alvázvédőnek HB Body 930-at használtam, 3 kg-t. Egy kicsit talán vékony, legalább 5-öt fújnék. Amúgy fed mindenhol, ill. a doblemezeknél jól bekínáltam vele, de talán egy picit több lehetett gyárilag. A lökhárítótartókat ne felejtsd majd ki elöl. A varrattömítésre visszatérve. Nem fog kelleni nagyon, pl. alul. A fenti módon lefújt padlólemezen alig voltak rések... De máshol is. Pl. a szórható tömítőt is csak azért fújkáltam oda, ahol volt gyárilag is, hogy az eredeti hatást keltse a kinézete az adott helynek. A hattyúnyak talpainál van 1-1 sarok felül, talán a doblemezeknél. Ott az a sokáig képlékeny cucc volt, ami a díszlécek alatt is van az oldal és a felsőnél egyaránt. Előbbi helyen pöttyökben, utóbbinál végig. Ehhez nagyon hasonlít (már említettem): Mester karosszéria akril. Ja, a durók tetejéhez is ilyet használtam, a kasztni és a duró közé.

6296 jocking *** 2017-06-17 21:54:06

Néhány dologgal kapcsolatban kérnék iránymutatást. :)

Most leginkább bevonatokkal kapcsolatban. Bővebben:
1) A futómű alkatrészeinek és a bölcsőnek az én ismereteim szerint feketének kell lenniük. Van pár katalóguskép, amin látszanak ezek a részek, azokon ezek matt feketék, de nem egyértelmű, hogy az alvázvédő miatt-e, vagy egyébként is. Tehát a kérdés, hogy a futómű részei milyen fajta feketék? Fényes, selyemfényű, vagy matt?

2) Vannak részek a futóműben, amik sokkal jobban rozsdásodnak, mint a többi cucc, ezek a fékdobok és a laprugókötegek. Ezek azért sokkal rozsdásabbak általában, mert ezeken nem volt semmilyen bevonat, csak a pőre fém? A dobnál még bejátszhat, hogy leég róla, de a rugó az volt festve, vagy csak olajozva?

3) Úgy gondolom, a rugót úgy lehet legjobban eltakarítani, ha megbontom a köteget. Néhány helyen látszik a kötegben 1-1 nagy műanyag "tappancs", kb. olyasmi, mint a dugók a lökhárítóban, csak nagyobb fejjel, akkora átmérővel, mint a rugólapok szélessége. Ezeket lehet valahonnan pótolni, vagy ha nagyon gatyák, akkor ki lehet/szabad hagyni őket?

4) Ugyanaz, mint az 1. pont, csak a motor alkatrészeire vonatkoztatva. Nekem a légszűrőnél/tanknál/motorburkolatnál elég egyértelmű a fényes fekete, de inkább rákérdezek, mert végül a műszerfalnál sem volt igazam. :)

5) A padlólemez festésénél a pőre fémtől indulva milyen bevonati sorrenddel érdemes dolgozni? Én úgy gondoltam, hogy a kényes részekre cink spray, az egészet telibefújni rozsdagátló alapozóval, arra még valami alapozó vagy szórógitt, aztán mehet rá a szín és az alvázvédő. A sorrenden belül hol következik a varrattömítővel kencézős fázis? Én úgy sejtem, hogy az alapozás után, de cáfoljatok meg, ha rosszul tudom.

Kis update:
Végére értünk a csiszatolásnak. Az eddig tudott hibákon kívül szerencsére nem jött elő több nagyon gázos rész, csak 1-2 apróbb tökéletlenség. Remélhetőleg még ebben a hónapban eljut a lakatoshoz a gépezet. :)
https://www.facebook.com/pg/trabiweb/photos/?tab=album&album_id=1521550617878482

6295  Spityu 2017-06-07 16:28:44

https://library.hungaricana.hu/hu/view/DunantuliNaplo_1960_08/?query=trabant&pg=1&layout=s

6294 Piret Endre 2017-05-07 22:45:36  Előzmény:jocking ***: 79661

Köszi :-) Hidd el, én is tartanék már szívesen ott, ahol még nem tartok :-)
Úgy bő három éve volt annyira szétszedve, mint a tied. Plusz még a teteje is lent volt, mert rohadt alatta. Valamikor így tavasszal végeztem az alja vasig pucolásával, lett visszaborítva az oldaláról az éppenhogy alátett futóműre, hogy el lehessen trélerezni a lakatoshoz.

Időnként tettem fel képeket hol ide, hol a Trabant topicba. De amúgy a belseje még tök üres, az ablakok sincsenek még bent.

6293 Piret Endre 2017-05-07 22:39:01  Előzmény: Spityu: 79660

Azt megint nem tudtam, hogy később változott a koronás anya. Nekem még az van szerencsére. És itt nincs semmiféle rugógyűrű a harmonikánál.

6292 jocking *** 2017-05-07 20:54:13  Előzmény:Piret Endre: 79657

Ejj, ha már itt tartanék... Grat, szép lesz. Az autó többi részéről nincs kép? :)

6291  Spityu 2017-05-07 20:44:19  Előzmény:Piret Endre: 79659

Ha bírja a gyűrődést, akkor hagyd. Szerintem tárazz be tartalékba az 1.1-es gyáriból, az tuti. Kisiparit viszont ne vegyél, hamar oszlásnak indul.
Ugyanez igaz a féltengely gumiharangokra is. Az új típusúé kisebb átmérőjű és nem oldható SK szalaggal van rögzítve az agyhoz. Ugyanennél a típusnál szintén van egy ilyen nem oldható szalag a belső harangok kis átmérőjénél.
Amúgy, a kormányműharmonikánál a sarló felőli végére egy rugó gyűrű megy. Olyasmi, ami a szimeringek belsejében van. Réz(színű). A katalógus nem részletezi, nem is értem, miért nem.

http://trabkat.prokee.hu/kormany.html

Persze, lehet, hogy a koronás anyás verziónál még nem volt ilyesmi. Amúgy nekem már a biztosító lemezes van, az megy a fogasléc végére, sima anyával. A biztosító kissé ritka, így ha valamiért szét kell szednem, inkább kifűzöm a kormányoszlop felé a meghajtó tengelyt és leoldom a házat, majd lehúzom a kerék irányában, balra alászedett kerekeknél. Így a fent lévő biztosítót nem kell oldanom.

Neked még a képeken látható, tuskós gömbfej megy az irányítókarokhoz, ahogy nekem is. Örülhetsz, mert találni gyári újat, de kissé merevebb a kormányzás velük.

6290 Piret Endre 2017-05-07 19:28:58  Előzmény: Spityu: 79658

Én biztosan tanultam már valamit: a trapézcsavarról nem tudtam eldönteni, hogy merre áll. Nekem így lett volna logikus, elölről kapja a dzsuvát, ne arra álljon a menet vége. Majd ha legközelebb emelem az elejét, akkor megfordítom, úgysincs még meghúzva, azt majd terhelés alatt.
Ez a harmonika már nem a gyári, tizensok éve cserélődött, de most is tökéletesnek látszott. Némi pucolás után ment vissza. De kösz a tippet, ennek alapján beszerzek egy tartalékot.

Ez még bőven a régi fajta, belül diós féltengely. A képen látható harangok csak oda lettek téve, hogy távol tartsa a dzsuvát, amíg nincs összerakva. Egyébként azóta bekerültek a féltengelyek is, régóta nálam lapuló új gyári szett (természetesen továbbra is a régi fajta).
Az újfajtához való harang miben más?

A kürtnél egy hengeres fejű, egyenes hornyú csavar van látható hegesztés nélkül, ami viszont a legkisebb hajlandóságot sem mutatta a kijövésre. Tehát maradt,nem erőltettem.

6289  Spityu 2017-05-07 18:39:39  Előzmény:Piret Endre: 79657

Így tovább! Kötekedés: az első trapézcsavar feje hátul van. Réz fékcső helyett tudsz venni (ha akarsz) gyárit is és gyári jellegűt is. Nem látom jól a kormányműharmonikát, de 1.1-hez találni gyárit, ami sokáig bírja, teljesen kompatibilis. 601-esből soha nem láttam újan hirdetve. Kérdés: egy körös fékrendszer, de új típusú féltengely (gumiharang)? Vagy nem az? A kürtnél hegesztett csavar van nálad? Nem ismerem a korábbi évjáratokat, meg a kombit, lehet, hogy ma is tanultam valamit. :)

6288 Piret Endre 2017-05-07 18:12:38

Elkezdett fogyni a hatalmas hely az orrában. Persze még mindig eléggé üres :-(

6287 Kacsándi Szabolcs 2017-05-06 22:01:19  Előzmény:jocking ***: 79654

Csak a lámpagumik voltak szürkék,amúgy más minden fekete.Az enyémen is.Szürke díszléc gumikat már a 80-as évek elején ,de lehet előbb elhagyták.Azt nem tudom hogy az S sima specialt vagy Sonderwunsch verziót is jelentett a németeknél.Ezeket annyira nem szoktam figyelgetni.Lehet csak keverem a kettőt.Az biztos,hogy vannak bizonyos előkészítések a kasznin.Az automata öv egyáltalán nem belevaló ebbe a típusba.OT-ra meg átalakításnak számítana.Viszont létezett verzió amiben volt gyárilag,de nem tudom mihez kötni.Rokonomnak volt egy 87-es trabija és abban ilyen öv volt.De ez volt az egyetlen amivel találkoztam.Utána csak a 4T-n láttam ilyet.Fene tudja hogy mi döntötte el a beszerelését.

6286 Strázsi János 2017-05-06 19:14:51

Szép estét,Trabant P500-ast keresnék megvételre felújítót állapotú érdekelne elérhető vagyok janos6424@gmail.com.

6285 jocking *** 2017-05-06 16:51:00

Közben eszembe jutott, hogy mit felejtettem el megkérdezni a minap.
Tudtommal a hozzánk behozott 2T Trabik egy pont után mind 601 S-ek voltak (nem tudom pontosan mikortól, de 86-ban már biztosan - majd kijavítotok, ha rosszul tudom).
Namármost, az "S" az ndk-ban azt jelentette, hogy kérhették hozzá a deluxe extráit külön-külön. (bár lehet ez is fals infó a részemről) Tehát elvileg létezhetett olyan "nem deluxe" 601 S, amiben automata övek voltak pl.

Ez azért lenne fontos kérdés, mert bár a trabi eredeti, "statikus" biztonsági övei megvannak, azért én biztonságosabbnak tartanám, ha megtarthatnám benne az automata (4T-ből származó) öveket. "OT"-n mennyire néznek csúnyán egy ilyen "átalakításra"? (Jó, nyilván meg lehetne azt is csinálni, hogy OT-ra statikus öv, utána meg átszerelni, de itt most a fenti logika a lényeg. :) )

6284 jocking *** 2017-05-06 16:44:20  Előzmény: Spityu: 79651

A paldó festése mindenhol utólagos, amíg én használtam az autót, addig minden nyár elején volt egy "beltér ki - drótkefe - porszívó - festés" program. Azért pepita, mert az ezüstöt még én fújtam (alighanem az cink spray), a fekete már másodlagos kenés rokontól, aki utoljára használta a gépet. Gondolom már akkor is látszott, hogy mi a helyzet, és próbált vizuálisan javítani a dolgokon.

A gumiszínekkel kapcsolatban érdekes a merítés, nekem a 86-oson minden fekete, a lámpák alatti gumikat kivéve. Fekete a díszléc gumi, a zárak alatt minden (a kilincsek gombja is még fém kívül belül), és az ablakspricni is. :)

6283 jocking *** 2017-05-06 16:39:19  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79650

Jó tudni, és szerencse is, mert szerintem ez a szín nagyon hülyén nézne ki fekete tömítésekkel. :)
A beütött dátum és forgalomba helyezés között az eltérés kb. másfél hónap, így akkor azzal sincs gond.
Az alsó hézagkitöltő csíkok elvileg megvannak, egyedül jobb hátul nem találtam belőlük, de oda lesz másik a balos cseredarab sárvédőről. :)

Az akksinál ördögöd van, valóban festve volt, általam. De nem csak ott, az egész motorteret kifújtuk, bár ez anno inkább kozmetikai kezelés volt. (majd valahogy a festéket is le kell robbantanom a kábelkötegről, mert ahol átjön a tűzfalon, ott kicsit olyan lett az is)
A padlón a fekete cucc nem alvázvédő, hanem festék. Az már nem az én művem, hanem rokoné, aki a Trabi műszakijának utolsó 2 évében használta az autót.

6282  Spityu 2017-05-05 21:31:48  Előzmény:jocking ***: 79648

Én is így látom. A csomagtéren belül biztos, hogy utólagos a fekete trutyi. Viszont alulról szerintem még gyári. A friss képeken mintha látszódna a fehér ködölés az alvázvédőn, ami gyárilag rákerült. De lehet, hogy csak por.
A cserélt kasztni E betűs, valóban. A lámpáknál szerintem neked még szürke szigetelés kell legyen. Fekete, tudomásom szerint csak a vége felé jött be, ahogy a fekete ablakspricni is. Talán Bajáki Peti tudna ebben pontos infóval szolgálni a fórumolvasók közül. A szürke gumikból is volt világosabb, előtte sötétebb árnyalatú. A csomagtérzár alatti gumi nem tudom, mikor váltott feketére. Tippem szerint akkor, amikor a fémkilincsből műanyag lett. Ekkor a kilincseknél lévő gumi is fekete lett (ami nem is annyira gumi), és szerintem a csomagtérzárnál szintén ekkor. Ami biztos: '80-as bódém: fémkilincs, szürke gumi mindenhol (díszlécben is). '84-esem: kilincs, zár alatt fekete, gumik szürkék, díszlécgumi fekete természetesen, szürke spricni. '90-es 4T-m: fekete minden. Motorháztető gumi ütköző: szürke, szürke, fekete.

6281 Kacsándi Szabolcs 2017-05-05 21:19:37  Előzmény:jocking ***: 79648

Most visszanézegettem a felrakott képeid,és azok alapján a sárvédők alatt az eredeti ragasztások voltak,én legalább is így látom.Az akksi tájékán talán festettek,mert az akksi alátétgumijai is át vannak színre fújva.Az biztos,hogy hátul a fekete alvázvédő nem gyári,sőt egy szörnyű baklövés eredménye,miszerint a vastag fekete réteg ápol és eltakar,hát látszik mennyire.

6280 Kacsándi Szabolcs 2017-05-05 21:13:19  Előzmény:jocking ***: 79648

Nem hinném,hogy cserés lett volna a kaszni.Ha hivatalosan cserélték volna,akkor valóban E-s lenne.Nemhivatalosan meg egyszerűen csak áthegesztették a vázszám két ponthegesztését,de nem hinném,hogy ilyen lett volna vele.A váztábla melletti is azonosító év-hónap jelölés.Ez közel kell legyen az első forgalomba helyezés dátumához.De sok más alkatrészen is megtalálható a gyártási év beütése.Ezek is nagyjából az évjáratához igazodnak.A szürke lámpagumik eredetiek,az enyémen is ilyenek,és az enyém még nagyjából eredeti,öreg 86-éves tulajtól.Azt nem tudom mihez kötni,hogy mikor szereltek feketét,de korábbi és utolsó szérián is túlnyomóan szürke volt.Talán bizonyos színeknél használták a feketét.Nagyon sok trabi fordult meg már nálam,de ezt annyira nem figyelgettem.Ha az elemek alatt az alsó peremeknél meg voltak a szürke hézagkitöltő csíkok,akkor valószínű azokat sem szedték még le.

6279 jocking *** 2017-05-05 09:05:30

Alakulnak a dolgok, úgy néz ki, lett lakatos, május végén megy hozzá a gépezet, addig mi vakargatjuk még itthon. Jelenleg olyan lábakon dolgozok, amit az előbbi képeken látható zártszelvények végére csavarozva oldalra billenthető lesz a kaszni, így egyszerűbben meg tudjuk oldani az alvázvédő eltávolítást.

Viszont gondolkodtam azon, hogy a Trabi a szétszedés pillanatában mennyire volt "originál". Jó lenne tudni, hogy a leszerelt részletek gyárilag is úgy voltak-e, vagy már történtek rajta "facelift"-ek az idők során, illetve hogy a kaszni egyáltalán a sajátja-e.
A tűzfalon a tank helye fölött van beütve 4 nagy szám: "09 86" (vagy 86 09, nem emlékszem pontosan), ez gondolom a gyártási év/hónap. Az merrefelé látszik, hogy pl. a karosszéria cseredarab-e? Jól tudom, hogy cserekaszni esetén az alvázszám elé volt írva egy "E" betű?
A másik dolog, ami homályos, a világítótestek szigetelései. Mióta a családban van az autó, mindig is fehér/világos krémszínű szigetelés volt az első és hátsó lámpák alatt. Ez 86-ban még így volt, vagy akkor már feketével szerelték az autókat?

6278 jocking *** 2017-05-01 20:08:51

"Nur die Titanic liegt tiefer" :3

6277 jocking *** 2017-04-30 19:47:03

Na, véget ért a kibelezési fázis.
Kikaptuk az első és hátsó futóművet a Trabi alól, amit 40x60-as zártszelvénnyel helyettesítettünk, amit elöl a hattyúnyakra, hátul a rugótartó csavarok közül 2-vel rögzítettünk. Hátul a zártszelvényre felkerült két "kukakerék", előre meg egy láb, így az elejénél felemelve úgy lehet tolni, mint egy talicskát. :D

A bölcsőt is rápróbáltam a csere hattyúnyakra, úgy néz ki, jó helyen vannak a furatok.

Az is kiderült, hogy gömbfej se mostanában volt cserélve, mert szerintem ami benne van, az gyári. A fölső lapos részében látszik a beütött Sachsenring logó és egy szám. :)

6276 Kacsándi Szabolcs 2017-04-19 20:09:20  Előzmény:jocking ***: 79638

Kavicsok nagyon jól tudják dörzsölni a belsejét,de a sóder nem feltétlen a legjobb,mert túl gömbölyű.Talán a zúzott kavics lenne jó,ami apróbb ,de élesebb.Betonkeverőbe bele tudod tenni,de jól körbe kell szivacsozni,,mert összeveri a külsejét a keverő.Ha a tank már mozdulatlanul körbe van szivacsozva,akkor forgás közben csak szépen dolgozik a kavics a belsejébe.Persze csak megfelelő mennyiségűt lehet beletenni,de ezt könnyen ki lehet tapasztalni.Azért is jobb ez ,mert a karod leszakad mire kézi erővel elérnéd a megfelelő hatást.Kavics helyett még lehet valami csiszolóanyag,amit a szemcseszórásokhoz használnak.Ebből sok fajta létezik,különböző élességgel.Vagy létezik még a tankfelújító folyadék,de ez elég drága.Bár lehet hatékony.

6275 jocking *** 2017-04-18 21:11:49  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79635

Kifejtenéd bővebben? :) Rakjak bele sódert, és pörgessem a betonkeverővel?

6274 Kacsándi Szabolcs 2017-04-18 20:15:43  Előzmény:jocking ***: 79634

Kavics, betonkeverő,sok szivacs.Esetleg más csiszolóanyag, amit homokszóráshoz használnak, lehet hatékonyabb.

6273 jocking *** 2017-04-18 18:57:42

Benzintank belsejének rozsdátlanítására van valami jó praktika/vegyszer? Az enyém eléggé kipöttyösödött a 7 évnyi üresen állás miatt.

6272 jocking *** 2017-04-16 21:49:37  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79625

Nekem úgy tűnik, hogy ez egy ésszerű és elfogadott javítási eljárás lehet. Követek 'jautyúbon egy trabis vlogot, ott a srác ugyanezzel a módszerrel "jelölte" a hattyúnyak helyzetét.
https://youtu.be/AzEJfOETfhk?t=27m31s

6271  Spityu 2017-04-13 21:18:34  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79625

Valami rémlik, szerintem innen jött az ötletem.

6270 Kacsándi Szabolcs 2017-04-13 21:11:52

Nekem is gyári került fel,de még azon is igazítanom kellett.Én úgy csináltam,hogy az eredeti talpakhoz készítettem keretet,amit a kaszni egyes pontjaihoz kötöttem,úgy mintha a bölcső lenne felszerelve.Aztán levágtam a nyakat ,de a keret a helyén volt,így már ehhez lehetett az újat igazítani,mintha az eredeti gyári illeszkedés lenne.

6269  Spityu 2017-04-13 18:36:05  Előzmény:jocking ***: 79617

A hattyúnyaknál még olyasmi rémlik nekem (elbeszélésekből), hogy a két talp nem biztos, hogy függőleges lesz, ha csak feldobják 2m-ről a padlólemezre az utángyártottat. Szóval sok mindent meg kell nézni, az biztos. Ezen már sokat filozofáltam, ha egyszer cserélni kellene, hogyan történjen a régi pozíció megőrzése. Nyilván mérni is érdemes zsinórral vagy mérőszalaggal. Másik megoldás lehet, ha a hattyúnyak lefúrása előtt a bölcső rögzítésre kerül valami kis segédkerettel.

Fel lehetne használni például a két torony és mondjuk a lökhárító tartók furatait. Talán még hegeszteni sem kellene, csak magát a segédvázat. Persze a rögzítés előtt a bölcső környékén le kell előbb fúrni a régi hattyúnyakat, csak éppen hogy tartsa egy-két hegesztés, mert a bölcsőtől nem biztos, hogy hozzá lehet majd férni. De ezt csak elméletben mondom, nem csináltam ilyesmit a gyakorlatban.

Amúgy a gyári ilyen szempontból kicsit más, ott nincsenek furatok a talpakon. Valószínűleg miután összeállították a karosszériát, befogták egy újabb kalodába, ahol minden mm pontosan a helyén volt és egy sablonnal kifúrták a megfelelő helyeken a talpakat. Aztán a franc se tudja. Egy biztos, itt már megvoltak a furatok: https://youtu.be/hNSnG2ApGo8?t=579

6268 Matkó Ádám 2017-04-09 22:39:08  Előzmény:jocking ***: 79610

Szia!Először is kitartás!Nem mondom,de..nagy fa ez a fejsze..Enyémnek is volt baja,de elhanyagolható.Magam estem neki,ajtókeretbe vascső bepöttyintve,a műszerfal helyén a oszlopokat is összekötöttem,meg a hátsó ülés helyén,meg az ablak keretekbe tettem egy x-et.Aztán oldalraborít.Nem ide tartozik,aznap borultam motorral,majd negyedévig így pihent az oldalán,kitérő vége..Alsó hossztartókat cseréltem,köszönet a beszerzőnek,egy lakatos ismerősnek,ötezerbe volt a kettő!Még most se hiszem el.És passzolt,és cső volt benne emelő helynek,fekete alapozóval.Felső küszöböt egy bácsitól kaptam,nem gyári,de szépen illeszkedett.És a hattyúnyak..Vízszintes vonalban,a bölcső felől nézve,kb. középen végig volt rohadva,széltől szélig.Nagyon féltem tőle,sokan mondták,hogy nagyon el lehet rontani,főleg,ha utángyártott.Márpedig milyen lenne..Kilenc pénzbe érkezett a hossztartókkal együtt.Leforgácsoltam a régit,és némi kalapálással a padlólemezhez csatlakozó éleken,vagy szerencsém volt,vagy bármi,de helyére ment.A helyére.Nem tartja föl a motort,nem ferde,nem tudom ki készítette,de ügyes volt.Viszont csak matt feketével volt lefújva,így nitróval lemostam,és az összes lemez,vas így került be építésre,még ha küzdöttem is miatta,de rozsdagátló,alapozó,festés.A hegesztéseknél levakar a festék,ezért küzdelmes,de így biztos,hogy belül is védve van.És nem mindennel volt azért ekkora szerencsém,az első tornyok egy-egy ezerért égetnivaló szemetek voltak,minden szempontból..nagyon sokat faragtam,mire úgy álltak,ahogy kell.Kettes lemezből kapta a merevítő talpat,remélem egy darabig még kitart.És csak kicsit tartozik ide,rengeteg fotót csináltam,amit magával vitt a sírba a halott memória kártya..De az autó él,és rozsdafolt nincs rajta!A durók viszont annál inkább rajta vannak,betaseal szélvédőragcsa,igazából nem ez,hanem az a lényeg,hogy az alapozóját kenni mindenhova,ahol ragasztó lesz!

6267 jocking *** 2017-04-09 22:24:06  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79613

Öööö.. thx az ötleteket, de mivel a lakatos csinálja, így szerintem az ő felelőssége, hogy hova kerül végül a hattyúnyak. Én legfeljebb utánaellenőrizni tudom, de menet közben nem sok beleszólásom lesz. Majd felhívom a lakatos figyelmét a pontatlanságra, és gyakran ellenőrzöm a munkát még folyamatában.

Nekem az a véleményem ilyen téren, hogy egy Trabant azért nem rakétatudomány, és a "lakatolási bonyolultsági faktora" kb. a "lakatos iskola" 1. osztály 1. óra kategóriába esik (kis túlzással). Én legalábbis úgy látom, hogy egy szakmáját jól űző lakatosnál alapfeltétel, hogy ismerjen olyan alap fogásokat, amik egy Trabant javításához kellenek. Aki meg nem mér többször, nem pontos, nem tud méretre igazítani esetleges pontatlanságokat, az ne hívja magát lakatosnak. :)

A felajánlásokat szívesen fogadom és köszönöm így előre is. :)

(Btw, csak így ötlet szinten. Ha a hattyúnyak széleivel van a gond, akkor azokat akár simán le is lehet vágni, mert az új alsó küszöb végigér az első doblemezig. Így talán kicsit több a mozgástér.)

6266 Kacsándi Szabolcs 2017-04-09 22:01:47

A hattyúnyak gyáriban nehezen beszerezhető.Nekem szerencsém volt mert tudtam szerezni,de sok évig nem nagyon került elő,aztán csak sikerült.Az után gyártott kicsit vastagabb anyagból van mint a gyári,valószínű a rosszabb anyagminőséget a vastagsággal próbálták kiváltani.Viszont ami lényeges,hogy mielőtt elviszed hegesztésre,szórasd le homokkal,hogy a ráfújt fekete trutyi eltűnjön.Nagyon gáz bevonat és alóla kirozsdál,ledobja a fém idővel nedvesség hatására.Én így csináltam és normális cinktartalmú alapozóval kentem át több rétegben.Majd hegesztés után még ki lett fújva vastagon,hogy a hegesztett részek is festve legyenek.

6265 Kacsándi Szabolcs 2017-04-09 21:50:17  Előzmény:jocking ***: 79610

Után gyártott hattyúnyak használható,de nem pontos.Kicsit szenvedtem én is vele.Pl a talpak kifúrása nem igazán illeszkedett a bölcsőével.Ezt mielőtt felhegesztik,mindenképp nézd össze.Illetve a szélei sem igazán illeszkednek az alsó küszöb peremével.És még lehet más egyéb is,amikor beilleszti a helyére.Nagyon figyelj a méretekre.Mielőtt levágják szereld vissza a bölcsőt üresen.És a létező legtöbb pontját mérd le a kaszni adott pontjaitól.Sarkok ,élek,oldalszélességek,magasság felülről,sárvédő peremtől, tornyoktól,stb...Ettől pontosabb eredményt nem fogsz kapni,mint a gyári pozíciója.Utána ezekből vissza tudod ellenőrizni,hogy hova is került a hattyúnyak.Sajnos a legtöbb esetben,amiket javítva hoztak hozzám,vagy korábban cseréltek,mind el volt csúszva.Csak azért mert épp úgy illeszkedett,de a bölcsőt arrébb tolta felcsavaráskor és az egész ferde lett.Ennek következménye,hogy az egyes oldalakon a kerekek nem egyformán vannak bent,így 4 nyomon fut a kocsi.És a kormánymű is elárulja mert ferdén áll.vagy épp befeszül a kasznihoz.
Megnézem hogy nincs e itthon ilyen merevítő vége.Van egy levágott padlólemezem,de nem emlékszem,hogy azok milyen állapotúak.A gombafej is talán rajta van.Megnézem hátha szerencséd van,akkor azzal tudom segíteni a felújításod,fel tudom ajánlani.

6264 jocking *** 2017-04-09 00:26:38  Előzmény: Spityu: 79609

Igazából tudnék érvelni (nem ez volt a prioritás, anyagi oldal, nem gondoltam/tudtam, hogy ennyire xar állapotban volt elrakáskor, stb.), hogy miért nem lettek beszerezve korábban gyári elemek, de így utólag már szerintem fölösleges.
Küszöbök egyértelműen cserések, elvileg csak az alsók, de egyre inkább hajlok rá, hogy a felsőt is érdemes a "tiszta kezdés" miatt. A javítóelem megvan ahhoz is.
Húsvét után meg tartok egy bontó túrát, hátha tudok szerezni a bonyolultabban javítható részekből (doblemez "doboz" vége, gombaformájú kárpitlefogató basz) elfogadható állapotút, azzal is kevesebb dolga lesz a lakatosnak.
Meg aztán kell pár cucc, amiből valószínűleg már úgysincs kapható új, nekem meg vagy hiányzik, vagy csak roncsolással sikerült levenni (első lábtér szőnyeg alatti bolyhos gyapotlap, alulemez, ami lefogja a kédert az ajtóknál).

6263  Spityu 2017-04-08 23:49:55  Előzmény:jocking ***: 79608

Meg ne haragudj, de illett volna eddig beszerezni az egyes javító elemeket. A felsorolt dolgokból azért lehet találni gyárit, de nem egyből. Jobb, mint bármelyik utángyártott, de azok sem reménytelenül szarok. Na mindegy. Ebből valószínűleg hazai hattyúnyak lesz. Ha kicsit lyukacsos, akkor valóban jó eséllyel több helyen is már eléggé el lehet vékonyodva. A futómű csöcsök környékénél (előtte) tipikus az a fajta rohadás, amit írsz. Nekem a 4T full ilyen volt, a végén ki is szakadt mindkettő külső. A gólyaláb és a belső fogta + a leszakadt lemezdarab karistolta a fékcsövet, amíg mentem hegesztésre. :D Nálad is valószínűleg belülről rohadt ki, az üregvédelem teljes hiánya miatt. Ha hattyúnyakat cserélsz, akkor érdemes elgondolkodni a küszöbök komplett cseréjén is. Persze a kasztni legyen jól kimerevítve, ahogy kell. De majd a lakatos megoldja. Az említett csöcsöknél jó nagy udvarral kell foltozni, nekem ott kb. 20x20 centin gyakorlatilag megszűnt létezni az acél. Szóval jól meg kell kopácsolni, hol gyenge. És ha fel van tárva, szépen átnézni a dolgokat, a vízgyűjtő dolgokat (por, törmelék) alaposan eltávolítani. + az ilyenre tényleg az olaj a jobb inkább, mert a viasz nem biztos, hogy túl jól tapadna rá, ill. ugye be is zárhatja a vizet maga alá.

6262 jocking *** 2017-04-08 22:22:06  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79607

Erre gondoltam én is. Egyszer, elsőre szeretném jóra megcsinálni. Francnak se hiányzik, hogy 3 év múlva szedhessem szét megint, mert valahol előbújt a rozsda.

Utángyártott hattyúnyakkal mi a tapasztalat? Nem mintha lenne más lehetőségem, de azért jó lenne tudni, hogy anyám hányszor fog csuklani egy héten a lakatos miatt. :D

6261 Kacsándi Szabolcs 2017-04-08 22:05:00

Így már tényleg jobb ,ha cserélteted.Ha ott ilyen sok kis lyuk van ,akkor máshol is hamarosan lenne.Mert csak ráfújnál,de attól nem javulna meg.

6260 jocking *** 2017-04-08 10:23:10

Megvolt az aknából alánézés.
Egy kellemetlen és egy kevésbe kellemetlen meglepetés azért ért.

A kellemetlen az volt, hogy nekem úgy tűnik, hogy a hattyúnyak is cserés lehet. A hátsó fala teljesen jó, az alja is a doblemezekig, de a homlokfalán a két bölcsőtartó között van 2-3 kicsi lyuk, mintha légpuskával rálőttek volna. A nagyobbik baj, hogy a két nagy talp, amire a bölcső fel van fogatva, is végig van lyukadva két oldalt a tövénél. Szerintem emiatt a csere biztonságosabb megoldást jelentene. Talán még olyan szempontból is értelme lenne a cserének, hogy így mindenhol friss, teljesen rozsdamentes üregek lennének, ami rendes üregvédelemmel tényleg nagyon tartós lehet.

Másik, kevésbe kellemetlen (mert számítottam rá) meglepetés hátul van, a külső lengőkartartó "csöcs" és az alsó küszöb közötti lemezdarabon, ott is ki van lyukadva a "doboz" alatti részen, egy 2x5 centis darabon. (Amúgy fura ennél a hátsó "doboznál", hogy csak a két vége rossz alulról, középen, a laprugó alatti részen meg nem...). Mondjuk ott eléggé gázos, mert szerintem ott csak úgy lehet javítani, ha leszerelik a hátsó lengőkart.

Volt azért kellemes meglepetés is, a padlólemez az egy kis hátsó lábtérben lévő lyukon kívül tökéletes, ahogy a hátsó laprugó feletti "doboz" is, és nekem úgy tűnik, hogy a lengőkar tartó "csöcsökkel" sincs baj.

Egyébként más meglepetés nem volt, ami felül rossz, az természetesen alulról is az. Pl. alsó küszöb tök egyértelműen kuka alulról is, és a keresztmerevítő végei is kakik, amik oldalba támasztják a küszöböt.

6259 jocking *** 2017-04-07 23:07:52  Előzmény: Spityu: 79604

Valszeg tényleg jó lenne a szemcseszórás, csak sajnos a környéken nemigen van ilyesmivel foglalkozó senki.. :S Marad a kifújkálás és a komoly üregvédelem. Meg még azért benézek a dobozokba is a kis kamerámmal, hogy mi a helyzet kicsit beljebb. Nekem úgy tűnik, hogy csak a legvége a rossz, az is azért, mert ott a legrosszabb a csomagtér padló is. Ami azt kezdte el rágcsálni, az mászott rá a doboz végére.

6258  Spityu 2017-04-07 22:57:21

Hát, lesz mit szobrászkodni a dobozoknál. Meg lehet oldani gányolva is, de szépen is. Szabi erről tudna mesélni. Ugyanígy vagy még rosszabbul nézett ki ott a púposé, már nem emlékszem, de teljesen gyári lett a végére. Elég sok üreget meg kell nyitni, ha a környékeden van megfelelő szemcseszórás, elvinném. Utólag az enyémet is egyből elvittem volna, csak menet közben tudtam meg, hogy van rá lehetőség helyben. Akkor már alulról full készen volt. De elvittem a maradék miatt. Az oszlopok felső 10 centijét kivéve teljesen le lett szórva minden. + a tetőkárpit védelme érdekében drótpálcákkal rögzítettem egy vastag, áthatolhatatlan szőnyegpadlódarabot. A tetőt nem akartam megbontani semmiképpen sem. Ultraszívás lett volna, tök feleslegesen. Igazából azt akarom kinyökögni, hogy a szóróanyagból mindenképpen jut az üregekbe, hiába dugózza le őket az ember, a te esetedben sokkal könnyebben ki lehet a végén porszívózni. Én kétféle vastagságú mipolán csővel támadtam, felváltva. Egy napig szórakoztam vele, de szerintem megérte. Fontos, hogy mielőbb legyen alapozva, miután műszálas nitrós ecsettel portalanítva lett. Esetleg nitrós mikroszálas kendővel. A sima rongy nem jó, bolyhok válnak le róla még a selymes kasztni esetében is.

6257 jocking *** 2017-04-07 19:10:43  Előzmény: Spityu: 79599

Újabb ápdét, közelebbről is megvizsgáltam a csomagtartót és környékét. A két széle a legrosszabb, ott a doblemezek alján körbefutó "doboz" vége is lyukas. Érdekes módon itt is az történt, mint a küszöböknél, csak fordítva - nem "alul üreg, felette rohad", hanem "felül üreg, alatta rohad" - vagyis a körbefutó "doboz" alja nyitott a csomagtér felé. A jobb oldal a rosszabb, bal oldalon csak egy pici lyukat találtam ugyanott.
A merevítőnél ugyanez a helyzet, a két széle, ami a kocsi hossztengelyével párhuzamos, rossz, főleg a kifolyó lyukak körül. Ahogy bekanyarodik "keresztbe", ott már jónak tűnik.
Ami leginkább meglepett, az a szélsőséges állapotingadozás egy kis területen belül. Egyik helyen saláta minden, 2 centivel arrébb meg lepattan a kalapácstól az alvázvédő, és ott van alatta az érintetlen gyári szín.

6256 jocking *** 2017-04-07 18:59:03  Előzmény: Spityu: 79600

Nem is az a lényeg, hogy rokoné volt, hanem konkrétan ez volt az első autóm, ezen tanultam vezetni. :)

6255 Kacsándi Szabolcs 2017-04-06 22:25:02  Előzmény:jocking ***: 79598

Ha nem akarod cserélni a hattyúnyakat,akkor kis ügyességgel meg lehet pucolni belül.Viszont ehhez fel kell nyitni a végein.A doblemez belső része úgy is cserés,az majdnem benyúlik a talpakig.Ha azt kivágjátok,akkor onnan jobban ki lehet tisztítani,akár még kimosni is alaposan.Viszont ami tuti lenne,ha homokszóróval be lehetne fújni.Megfelelő hatásfokú géppel szépen lepucolható.Utána be lehet fújni alapozót,majd miután le lesz zárva akkor a többi részt is kifújni.Ha jó küszöbbakot akarsz,akkor nézel hasonló átmérőjű csövet aminek vastagabb a fala és azt kell beledolgozni.Nem bűn,ha kicsi eltérés van,de legalább stabil.

6254  Spityu 2017-04-06 22:23:49  Előzmény: Spityu: 79599

Közben olvasom, hogy közeli rokoné volt. :)

6253  Spityu 2017-04-06 22:05:33  Előzmény:jocking ***: 79598

Hát, szerintem a lehető legkevesebbet cseréltess. A lakatos valószínűleg azt választja, ami a könnyebb. De azzal nem biztos, hogy meg leszel elégedve. Beszéld majd meg vele, melyik módon, mennyiért csinálná meg. Élhegesztés javasolt, vagy ha azzal nem akar pepecselni, akkor legalább peremezve legyen és kívül ill. alul legyen síkban. Belülről a szőnyeg takarja a huplit. De én ahogy nézem ill. látom, talán elég a sarkokat, széleket cserélni. Esetleg amíg odaér a kocsi, nézegess bontókat, vastelepeket. Lehet, hogy találsz egy olyan példányt, aminél egyben vannak ezek a részek.

Amúgy amikor konzerváltad a kocsit, nem volt jobb állapotú példány? Nem rossz, nem azért kérdezem. Csak akkoriban még pláne lehetett ebből az évjáratból rohadásmentes(ebb)eket találni. Vagy családi autó?