Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6465  Spityu 2017-10-14 22:16:00

Kezeket a paplan fölé: http://www.ebay.de/itm/Werkzeug-im-Wickel-/152672328636?nma=true&si=GaFjfHCnUWpl9KVftFIQTEJ9%252FGM%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557

6464 jocking _ 2017-10-08 20:10:43  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79934

Néztem azt az oldalt is, ott sincs C2. 6206 ZZ-jük van csak.

6463 Kacsándi Szabolcs 2017-10-08 19:38:08  Előzmény:jocking _: 79910

Én az MLT-ből tudtam venni.Talán a Csapi-nál is van.

6462 jocking _ 2017-10-06 14:56:34  Előzmény: Spityu: 79929

Igen, elöl 1-1 kétsoros csapágy van (DAC 34640037). Abból 5 ezer körül lesz jó minőségű, most csak ez a C2 dolog sz*pat jelenleg.

6461 jocking _ 2017-10-06 14:53:54  Előzmény:Piret Endre: 79930

Az általad linkelt oldalon 866 Ft bruttót ír jelenleg árra, az azért nem lenne rossz. :) Mindenesetre előbb megvárom, hogy a FAG-nál mire jutnak, annyira még azért nem sürgős, idén már úgysem fogom tudni visszatenni alá a futóművet.

6460 Piret Endre 2017-10-06 14:24:21  Előzmény:jocking _: 79928

Nekem előre (régi fajta ugye) innen került csapágy:
http://www.bearings.hu/webaruhaz/gordulocsapagy/golyos-csapagy/6206-c2-zkl-10
Árra nem emlékszem pontosan, ha jól rémlik, valamivel 2000 fölött volt pár éve.
Hátul amúgy normál hézagú FAG 6206-osok vannak. Ráadásul a teljesen zárt kivitel, eredeti formájában. Zsírt meg szimeringet csak mutatóba raktam a környékre anno :-) Pár évet ment így a felújítás előtt, mivel egyelőre nem volt baj vele, így hagytam.

6459  Spityu 2017-10-06 12:46:12

Hát, 6300 tényleg durva. :) 1-2000 a reális. Amúgy a tömítőgyűrűk megléte ne érdekeljen. Ha van, minimum a belülre kerülő oldalról szedd ki. Ja és tömd meg jól zsírral magát a csapágyat. A csapágyak közötti részt kevésbé, de ott is legyen zsír. Ha jól sejtem, neked új típusú elöl a féltengelyed, oda elvileg tökmás csapágy kell, ha jól gondolom. Mint a 4T-nél. Az pl. a Samarával kompatibilis. Úgy emlékszem, az is egy kommersz csapágy, de ott is kerülni kell a trágya minőségűeket.

6458 jocking _ 2017-10-06 12:29:43

Na, a "nemzetközi helyzet fokozódik".
Beszéltem a környékünk egyik nagy csapágykereskedésével. Most nem követtem el azt a hibát, hogy megmondjam, hogy milyen autóba kell, csak azt mondtam, hogy 6206 C2 kell kerékcsapágynak.
A válasz: nagyon ritka, a rendszerük fel sem ismeri, meg ők kerékcsapágynak 6206 C3-at (!!!) szoktak eladni... o.O

Jelenleg ennyit erről. A FAG-nál viszont meglepően jó arcok voltak, simán visszavették a "rossz" 6206-okat, és a beszállítóiknál is rákérdeznek a C2-re. Most a válaszukra várok, hogy van-e egyáltalán más gyártótól, és ha igen, milyen áron, mert a FAG C2-eséért kicsit sokalltam a darabonkénti 6300-as nettó (!) árat.. :rolleyes:

6457  Spityu 2017-10-05 17:53:05  Előzmény:jocking _: 79926

"Szokás." Az nem jelenti, hogy helyes is. Egyszerűen kicsi a piaca a C2-esnek ezért nem is tartanak. Emiatt viszik a normált. Nem is tudom, mibe kellhet vajon még ilyen... szóval emiatt valóban szokás. Próbáld meg esetleg levásárolni vagy becserélni más cuccra a megvett csapágyakat, ha találsz mást. Amúgy egy akármilyen lefutott csapágynál mindenképpen jobb még a normál is. ZKL-ZVL-ből én pár éve simán kaptam egy pécsi csapágyboltban C2-est, persze beszállítótól rendelte be ő is. Olcsó, jó. SKF-re valaki itt azt mondta, hogy 2x is nagyon hamar tönkre ment. Könnyű hamisba botlani annál.
MGM / DAEWOO RADAX lehet, az magyar gyártmány. Igazából nem rossz minőségűek, úgy hallottam. A ruszki csapágyakat kerüld mindenképpen, én azokból csak trágyával találkoztam. Kínaiból a HCH nem rossz. Koyo, FAG, INA, ezek, ha eredetiek, szintén jók.

6456 jocking _ 2017-10-05 17:43:45

Azért vannak itt disznóságok, amik menet közben derülnek ki...
A kiszerelt 4 db csapágyból kettő DKF, a másik kettő magyar (talán Radax, ha jól látom/volt ilyen). A felirat az összesen csak 6206, semmilyen "C" jelzés nincs rajtuk, ami elvileg a CN = normál hézag jelölése (vagyis "nemjelölése":p). Az mindenesetre érezhető, hogy az új kisebbet "kottyan" mozgatásra, mint a régiek, pedig azok sincsenek rossz állapotban. Azt hiszem, érdemes még kutakodni kicsit ebben a témakörben.

6455 jocking _ 2017-10-05 17:31:56  Előzmény: Spityu: 79924

Remek, akkor ezek szerint van négy használhatatlan 1500 pénzes csapágyam... :S
Már csak azt nem értem, hogy miért ilyet adnak, ha nem jó a kerékagyhoz... Főleg úgy, hogy rá is kérdeztem, és a boltos is mondta, hogy C2 helyett szokás berakni ilyet is...

6454  Spityu 2017-10-05 15:55:00  Előzmény:jocking _: 79923

Nem. Igen. Kotyogni fog a kereked a csonkállványhoz / csapágyházhoz képest. Normális műszaki vizsgaállomáson emiatt nem is megy át az autó műszakin. Más kérdés, hogy a 4T-mnél is kotyogott, mint az állat és le sem szarták, meg sem nézték. :) Én annyira nem foglalkoztam a kérdéssel, van egy rakat C2-es DKF, zsírpapíros, olyan ment bele. Néha ki lehet fogni webáruházban, van, amikor olcsón, kb. 1000-ért, máskor viszont drágábban, 3-4000-ért.

6453 jocking _ 2017-10-05 12:18:15

Csapágyasdi.
Sikerült találnom a futóműbe jó minőségű (FAG) csapágyat, 6206-osakat. Később egy ábrán viszont azt találtam, hogy 6206 C2 kell(ene) bele. Ettől függetlenül jó bele a "sima" 6206? Elvileg ha trabanthoz kérem, akkor is ezt adják, meg aztán a C2 kb négyszer drágább, mint a normál.. :/
Ha jól tudom, a C2 a normálnál kisebb csapágyhézagot jelöl. Számít ez valamit műszakilag ez esetben?

6452 jocking _ 2017-10-03 17:45:50  Előzmény: Spityu: 79921

Azt eddig is gondoltam, de azt nem tudom, hogy ezzel jött-e ki a gyárból. ;)

6451  Spityu 2017-10-03 11:15:25

Gyári.

6450 jocking _ 2017-10-03 10:58:35  Előzmény: Spityu: 79919

Van rajta felirat:
A másik felén meg egy körbe zárt E betű van, és egy 1-es szám.

6449  Spityu 2017-10-03 09:19:29  Előzmény:jocking _: 79918

Igen, akkor nem Jürgen volt másnapos. A gumilapot meg akartam mondani, csak elfelejtettem. :) Összeszereléskor érdemes lehet megkenni szilikonzsírral a rúdnál, hogy ne kapjon párát onnan a henger. A túloldalán vannak feliratok? BHL, IFA, ilyesmi.

6448 jocking _ 2017-10-03 09:02:41  Előzmény: Spityu: 79916

Fingom sincs, hogy gyári-e, de az biztos, hogy nem én szedtem szét először, mert ugye ott volt ez a fölösleges rugó, ellenben a rugó helyén nem volt porvédő gumikarika és a fedél füleiből is le volt törve kettő.

6447  Spityu 2017-10-03 00:13:57  Előzmény: Spityu: 79916

Rosszul írtam: vékony helyett vastag rugót kell érteni természetesen.

6446  Spityu 2017-10-02 22:28:37  Előzmény:jocking _: 79915

Ez még a gyári főfékhengere lehet a kocsinak? A kupak füleit nézted, te szedted le először? Amúgy az nem való oda, csak a 2-2-2 rugó, ami kell bele. Hirtelen nem emlékszem, de úgy rémlik, a dugattyúk rugói is egyformák. Amire ügyelni kell: a tartály alatti rugó tetején lévő gumik jól tömítsék a kupakot. Ugye annak az a lényege, hogy visszaengedett állapotban a kis golyócskák megbillentik a kupakot és így le tud folyni a tartályból a fékfolyadék, ha kell. Ahogy rálépsz a pedálra, a golyók eltűnnek, a kis dugó pedig zárja a tartály felé az utat, megakadályozva ezzel azt, hogy elszökjön arra a nyomás. Ez a fékezés szempontjából kulcsfontosságú alkatrész (ugyanígy a kupakok alatt lévő gumitömítés is, a gyári új főfékhengerről az egyiket le kellett vennem és meg kellett újra húznom, mert kissé eresztett, + darabokra szedtem, hogy kimossam a konzerváló trutyit). A két kimenő gumibasz pedig úgy működik, hogy taposáskor a gumilapok közepén áramlik a fékfolyadék a munkahengerek irányába. Amikor felengeded a pedált, akkor pedig a vékony rugó ellenében folyik vissza a fékfolyadék. + ugye valamennyire a dugattyúkban lévő rugók miatt maguk a dugattyúk is szívják vissza a fékfolyadékot. A gumilapoknak az a feladata, hogy egy enyhe nyomás tartson fent a körben. Ha kissé levegős a fék, akkor például ennek az alkatrésznek köszönhető, hogy egy-két taposás után felkeményedik a pedál. Ami némi szünetet követően újra puha lesz: ha a folyadékban összenyomott gázbuborékok szépen lassan visszanyomják a felesleges fékfolyadékot a vékony rugók ellenében.

6445 jocking _ 2017-10-02 19:32:07  Előzmény: Spityu: 79913

Még egy kis érdekesség/anomália:
Csináltam egy ilyen képet, hogy tudjam, mi hova megy vissza. A bal oldal az érdekes, ahová a pedál nyomórúdja megy be. Ahogy a képen is látszik, nekem ott a fedél alatt volt bent egy rugó, amit végül nem raktam vissza, mert semmilyen gyári képen / más által szétszedett főfékhenger képén nem találtam nyomát, hogy annak tényleg ott kéne lennie. Egyszerűen nem bírok rájönni, hogy minek rakták oda. Ha be van nyomva a pedál, csak lötyög, ha visszaengedem, akkor meg gyönge ahhoz, hogy bárminek is ellent tartson. Ráadásul a fedél fülei se arra lettek kitalálva, hogy állandóan feszítse hátulról a rugó.

6444  Spityu 2017-10-01 22:33:10  Előzmény:jocking _: 79911

Natúr volt. Pár éve még tudtam venni gyári újat. A kimenetek sárga horganyzásúak, a bemenetek feketítettek voltak. Nálam 3 év használat után sem rozsdás. Igaz, nem is nagyon éri víz és garázsban áll. Egy-két rozsdapötty van, ami attól van, hogy egyszer este mostam le és nem mentem vele, így nem száradt ki teljesen a kocsi, csak másnapra. De kb. fél perc alatt el tudnám tüntetni. :) Amúgy a kocsi eredeti főfékhengerét hőálló matt feketével fújtam meg. De sajnos annyira kráteres volt a pedál felőli karmantyú pályája, hogy nem lehetett jól összerakni.

Sajna nem találok képet. De alighanem, megtaláltam a legritkább javítóelemet a karosszériához. :D
http://www.ebay.de/itm/IFA-DDR-Trabant-600-601-Topf-an-Stirnwand-fur-Hauptbremszylinder-ORIGINAL-/172292478389?hash=item281d6e95b5:g:2u8AAOSw-W5UrUbx

6443 jocking _ 2017-10-01 20:23:30

Viszont, főfékhenger. Kicseréltem a karmantyúkat és lepucoltam az egészet fémtisztára drótkoronggal. Most viszont felmerül a kérdés: volt ezen gyárilag valami bevonat? Legszívesebben fújnék rá valami hőálló cuccot, mert ha így hagyom "pőrén", nagyon hamar visszarozsdásodik.

6442 jocking _ 2017-10-01 20:21:37  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79909

A "lehet hozzá kapni"-val nem nagyon tudok mit kezdeni, ha nem tudom, hogy hol. A keleti autós webáruházakban soha nem találtam még csak hasonlót sem. Meg aztán a fő gond, hogy ki se tudtam szerelni a tengelyt, mert a pillangószelep csavarjait nem lehet megmozdítani. :/

6441 Kacsándi Szabolcs 2017-10-01 19:50:47  Előzmény:jocking _: 79905

Lehet hozzá venni túlméretes tengelyt.Csak fel kell fúratni vagy dörzsárazni.Amúgy úgy rémlik hogy van benne horony,de ha lötyög akkor sosem lesz az igazi.Tessék normálisan felújítani,ne csak felületesen.

6440  Spityu 2017-10-01 13:19:40  Előzmény:jocking _: 79906

Jó kis beépített hőmérő!

6439 jocking _ 2017-09-30 19:14:28

Meg persze a kaszni is alakulgat, remélem, hogy a sok csúszás után most már 2 héten belül kész lesz.
(Bár a hátulja még kissé hányos.. :D)

6438 jocking _ 2017-09-30 19:09:31  Előzmény: Spityu: 79903

Semmi gond, nem sürgős, a motor úgyis csak jövő tavasz környékén fog sorra kerülni. :)
Mai termés: foglalkoztam kicsit a karbival, kivakartam a dzsuvából és kicseréltem a pillangószelep tengely tövénél lévő rugót, mert törött volt. A tengelyt nem vettem ki a karbiból, mert nem bírtam meglazítani a pillangószelep két csavarját, és nem akartam erőltetni. Nekem úgy tűnik, hogy eléggé kotyogós a cucc, lehet valamit tenni, hogy ne szívjon falsot? Pl. O-gyűrű a tövéhez, vagy valami?

Alakulnak a dolgok, eddig felújításra került a futómű, a váltó, az önindító, a generátor, a két féltengely, a pedálsor és most a karbi és a benzincsap. Holnap a főfékhenger lesz terítéken. :)

6437  Spityu 2017-09-30 14:27:44  Előzmény:jocking _: 79901

OK, nem volt kint az öreg, majd bemegyek hozzá. Nem mondom, hogy rögtön, de ha lesz időm, mindenképpen. Sajna elég hülyén van nyitva.

6436 jocking _ 2017-09-30 10:01:29  Előzmény: Spityu: 79898

Ez régen tényleg így volt, az elmúlt 1-2 évben viszont teljesen eltűntek a trabik a bontókból. Webáruházban valóban találtam paplant és siltet is, de összesen 50 ajrót nem adok értük.. -.-
Ha valóban tudsz a környékeden max. 3000 pénzért szép paplant, akkor mindenképp beneveznék egyre. :)

6435  Spityu 2017-09-29 22:49:41  Előzmény: Spityu: 79898

Még képet is találtam. :)

6434  Spityu 2017-09-29 22:24:54  Előzmény:jocking _: 79897

Szerintem mindkettőt találsz webáruházban. Gyári újat. Ha jól sejtem, a tiédnél műanyag patentos a silt rögzítése. Úgy emlékszem, megegyezik a műszerfal tető patentjeivel, de nem biztos. Na mindegy, a lényeg, hogy cserélhető. Az enyémnél fémszegecsek (!) vannak. Nem tudom, mikor volt olyan. Még sosem láttam, csak műanyag szegecsest vagy pántost.

Kabátból is szerintem találni gyári újat. Ha ráér (muhaha :D), akkor el tudok menni egy autósboltba, ahol pár éve vettem. De lehet, hogy kint lesz holnap a börzén a tulajdonosa, 2 éve még volt neki. 2-3e Ft, gyönyörű. Asszem, 2500 volt, amikor vettem, azóta lehet, hogy emelt, passz. Ha ennyiért ok, akkor veszek.

Használtat a fentiekből meg szerintem utánad hajítanak.

6433 jocking _ 2017-09-29 22:05:27

Megkérdem itt is, ha már úgyis motortér a téma.. :)
Két dolog hiányzik jelenleg a "leltáramból":
- motortakaró "paplan", és
- olyan ventillátor, aminek a "simlídere" ép. Az enyémen égésnyomok vannak, gondolom útban volt egy korábbi hegesztésnél..
Nincs valakinek esetleg fölösleges készlet (1-1 darab) a fenti cuccokból?

6432 Kacsándi Szabolcs 2017-09-29 21:19:42  Előzmény:Piret Endre: 79893

Régebbi típusnál máshol jön ki a bovden.Nem úgy van rögzítve mint a későbbi verzióknál.

6431  Spityu 2017-09-28 20:52:52  Előzmény:Piret Endre: 79893

Hááát, passz. Szerintem inkább régen máshogy volt. Sajnos ennyire részletesen nem ismerem a korai változatokat.

6430 Piret Endre 2017-09-28 20:29:45  Előzmény: Spityu: 79892

Na ez az, ami nálam másképp van. A szivató nálam kb az aksi szemből nézve bal alsó sarka alatt jön ki. Innentől persze kicsit rövid is bele a bowden, és alacsonyan is van. Mindenképpen hozzáér a váltórúdhoz, de a testkábel azért tud rajta emelni, ahogy írtad. Viszont fent a spirált csak a testkábelhez tudom kötni, valószínűleg nálam úgy volt.
Ez valami maradék tűzfal lehet nálam...

6429  Spityu 2017-09-28 19:44:40  Előzmény: Spityu: 79891

Készítettem egy móricka ábrát... elsősorban a sorrend könnyebb megértése miatt. Megjegyzés: az arányok nem biztos, hogy túl jók... A felső bilincs kb. a testkábel fölött van a valóságban, az előbbi fényképen még alakítatlan a testkábel.

6428  Spityu 2017-09-28 19:29:42  Előzmény:Piret Endre: 79890

HÁHH!!! Hihetetlen, mennyire tudom keverni a dolgokat 4 év után. 3 bilincs van nálam is! A szívató alul van hozzáfogatva a testkábelhez, felül a km spirálhoz. A km spirál alul pedig a kuplungbowdenhez. A váltórúd a spirál alatt fut. A testkábelt úgy alakítottam, hogy kb. párhuzamosan fusson lefelé a váltórúddal, de kb. 2-3 cm-rel magasabban. Felül a spirál és a szívató felülről kerüli a testkábelt, így gyakorlatilag utóbbi tartja őket. Így nem tud hozzáérni a váltórúdhoz a spirál. Persze azért a kuplungbowdennél is a megfelelő helyre kell tenni a bilincset és a megfelelő feszességűre kell húzni.

A szívató bowden nálam a km spirál és a váltórúd között jön ki félúton, a váltórúddal egy függőleges tengelyen.

Azt nem tudom, hogy minden bilincset ugyanoda tettem-e vissza, ahonnan levettem. Az biztos, hogy én vettem le őket először, óvatosan kiegyengettem őket, majd maratást követően mentek fehérhorganyra. Nem tudom, hogy gyárilag horganyzott vagy fényes (mint egy átlag mai orsós bilincs) vagy matt (tüzihorgany?) volt-e, mert mind rozsdás volt. A műszerfal alatti matt, és valami műanyag is rá volt húzva, gondolom, a vezetékek kidörzsölése elkerülése érdekében.

Nem emlékszem, hogy összeszereléskor megnéztem-e a régi képeket (most nem tudom), de jelenleg úgy vannak, hogy:
- az összefogandó kábelek alá tettem be a kiegyenesített bilincset,
- jobb oldalra esett a szemes vége,
- a szemes végét felfelé hajtottam,
- átdugtam a sima végét rajta, meghúztam,
- majd balra teljesen visszahajlítottam a sima végét.

6427 Piret Endre 2017-09-28 18:38:41

Ebben mindig is nagyon hülyén ment a szívatóbowden, belül a kormányhardy dörzsöli, kívül a váltórúd. Hosszas cibálással elérhető, hogy egyik se legyen vészes, persze aztán odébbhelyezkedik magától.
Az változott netán valamikor az idők folyamán, hogy a tűzfalon hol jön át a szívató?

6426  Spityu 2017-09-28 15:24:28  Előzmény:Piret Endre: 79888

Elbizonytalanítottál. Lehet, hogy 3 van nekem is? Megnézem majd. Azt tudom, hogy ha jól beállítottam őket, akkor a váltórúd pont elkerüli felül. De rémlik, mintha a testkábel idomításának is lett volna ehhez köze.

6425 Piret Endre 2017-09-28 14:15:16  Előzmény:Piret Endre: 79887

A harmadik szerintem a szívatóbowdent kötötte a testkábelhez, különben nagyon hozzáér a váltórúdhoz.

6424 Piret Endre 2017-09-28 12:16:22  Előzmény: Spityu: 79886

Nekem is kettő rémlik, de hármat találtam. A műszerfal mögöttivel együtt négyet.
A kuplungmadzag és az órasprirál közöttire emlékeztem, a maradék volt kérdés. Szépen látszik a képen, köszönöm szépen!

6423  Spityu 2017-09-28 10:57:09  Előzmény: Spityu: 79885

Tudtam, hogy rosszul emlékeztem. Felül a szívatóhoz van kötve. A képen látszik is. Alul éppen, hogy látszik a maszkolószalag mellett.

6422  Spityu 2017-09-28 10:50:02  Előzmény:Piret Endre: 79884

Én anno lefényképeztem ezt is. :) Igaz nekem 2 bilincs van. A km spirált jegyezd meg, mindkettő azon van. Felül a testkábelhez van hozzáfogva, alul pedig a kuplungbowdenhez. Arra már nem emlékszem, hogy a bilincs tájolására ügyeltem-e visszarakáskor, de megvannak a régi képek, majd megnézem őket, de azt mostanában nem tudom. A jelenlegi állapotról készíthetek képet.

6421 Piret Endre 2017-09-28 10:37:26

Az ember azt hiszi, hogy szétszedés közben minden fontosat lefotózott, aztán amikor elkezdi összerakni, akkor kiderül, hogy mit nem...
Van az a három, vékony lemezből készült izé, ami a motortérben kígyózó dolgokat fogja össze. Na de pontosan mit mivel hol? A legjobb egy olyan, hiteles állapotot ábrázoló kép lenne, amin a fűtéscsövek nincsenek bent, de minden más meg igen.

6420  Spityu 2017-09-24 20:28:16  Előzmény:jocking _: 79856

Ha esetleg nem gyári a meglévő fogód, lehet, hogy tudok olyat, ami Endre képén is látható. Az állapota is stimmel. Ma volt a vásárban az egyik ládában, biztos, hogy a jövő héten is ott lesz. Árat nem kérdeztem, de szerintem 3 számjegyű.

6419  Spityu 2017-09-24 20:24:03  Előzmény:jocking _: 79869

Mintha a hátsó lengőkarok esetében rémlene, hogy volt ott, ahol nálad is. Az elsőknél nem láttam.

6418 Piret Endre 2017-09-19 21:00:41

Igen, ott jártam pár apróságért, és láttam.
Köszi, de az autó saját önindítója elég jó egészségnek örvend. És van egy másik is tartaléknak,bár nem új. Egyébként úgy tűnik, pont az önindító a legfiatalabb alkatrész benne. Szeptemberi gyártású, és október 10-én már átvette apám Csepelen a kocsit. Az biztos, hogy jó sietősen volt lefestve :-) Alupajzsos, de azt is lefújták feketére.

6417  Spityu 2017-09-19 19:33:08  Előzmény:Piret Endre: 79876

Élőben láttad? A webáruházban nem találtam. Amúgy nem érdekel gyári új 6V-os önindító? Már újfajta öntésű, de még vaspajzsos. :)

6416 Piret Endre 2017-09-19 19:06:20

Ha esetleg érdekel valakit, van a Bárókerben egy vadiúj 6V-os dinamó. Eredeti dobozában, zsírpapírban stb, gyönyörű. Csorgattam rá a nyálam, de úgysem lenne szívem felszerelni.