Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7630 Pajer Thomas 2020-01-23 14:30:44  Előzmény: Spityu: 81553

Szia. Nem ez hátul még az eredeti. De elöl nagyon ronda, mert ki szívta a nap. De így v.mi "kleine" forint megoldást még ki kell találnom... Bontott újabb vagy kárpitos..

7629  Spityu 2020-01-23 14:27:33  Előzmény:Pajer Thomas: 81552

Szép, gyárias. Pontosabban illeszkedik a gyári színvilágba. Sajnos a műbőr már csak ilyen, rideg és hideg, télen nem árt alulra párna. Hátul a könyöklő burkolata is cserélve lett, vagy ennyire hasonlít színben az ülések világosabb része?

7628 Pajer Thomas 2020-01-23 14:20:31  Előzmény:jocking .: 81342

Sziasztok! Ez az ülés tuning 2.0 igaz nem olyan drága, meg nekem kellett összeraknom, de legalább Drezdában varrták. Igaz az esténkénti hideg miatt a műbőr még merev, de majd be simul a helyére. Szerintem jó lett. Vagy? ;)

7627 jocking . 2020-01-17 20:51:44  Előzmény:jocking .: 81534

Ezt a részt elcseszerintettem, helyesen:
"Ezután jött a 7/2002 (VI. 29.) GKM-BM-KvVM együttes rendelet. Ebben voltak könnyítések annyiban, hogy a 2000 ppm-es értéket csak azon autóknak kell tudni teljesíteni, amik 2004. július 15-e UTÁN kerültek a mostani tulajdonosukhoz (mármint akkori, de ez most lényegtelen)."

7626 jocking . 2020-01-17 19:07:32  Előzmény: Spityu: 81530

Pont téma volt a múltkor egy másik felületen, ki is lettem okosítva ezzel kapcsolatban. :)
A helyzet a következő:
Először volt ugye egy rendelet, amiben megszabták a 2000 ppm-es CH értéket. Ez az érték csak katalizátorral teljesíthető elviekben, amiből mindenki azt vonta le, hogy kötelező a katalizátor, pedig a rendeletben magában ez nem szerepelt.

Ezután jött a 7/2002 (VI. 29.) GKM-BM-KvVM együttes rendelet. Ebben voltak könnyítések annyiban, hogy a 2000 ppm-es értéket csak azon autóknak kell tudni teljesíteni, amig 2004. július 15-e előtt kerültek a mostani tulajdonosukhoz (mármint akkori, de ez most lényegtelen). A 2004. július 15-e előtti tulajokra és autóikra 2020. december 31-től kezdve vonatkozott volna ez a szigorított érték. Amennyire észreveszem, jelenleg ez a rendelet él a legerősebben a köztudatban, mindenhol ezt szajkózzák azok, akik tájékozottnak hiszik magukat. (Pl. ahová először vittem volna a trabit műszakira a felújítás után, ott is ezt a marhaságot szajkózta a szerelő...)

Aztán érkezett vala a 77/2009 (XII. 15.) KHEM-IRM-KvVM együttes rendelet, ami az előzőleg említett rendeletet 2010. január 1-ével hatályon kívül helyezte. Ebben az új rendeletben már egy szó sem szerepel a szigorított határértékekről, a 2004-es tulajdonosváltási és a 2020-as "kedvezményi" dátumokról, ezek a részek egy az egyben eltűntek belőle. Ha rákeresel a rendeletre, azon belül pedig a "kétütemű" szóra, összesen 5 helyen szerepel benne, és abból az 5 helyből ez az egy hely az, ami konkrétumot tartalmaz, de ez is annyira rébuszokban van, hogy bárhogy lehet értelmezni:
"A benzinmotoros járművek környezetvédelmi felülvizsgálatára alkalmazott gázelemző műszer konstrukciója feleljen meg a mérőműszerek forgalmazására vonatkozó tagállami jogszabályok harmonizálásáról szóló európai parlamenti és tanácsi irányelvnek és a méréstechnikai előírásoknak (OIML, ISO)
- kétütemű Otto-motoros járművek esetén: egy komponenses II. osztályú (csak CO mérő műszer 2020. december 31-ig, CO-CH mérő időhatár nélkül alkalmazható kétütemű Otto-motoros járművek felülvizsgálatára)"
Nincs benne se egy határérték szám, se egy vizsgálati mód, se egy hivatkozás egy külső helyre, ami összegezné ezeket. A mellékletek között is csak az elvárt CO értékek vannak megjelölve, a CH nincs. Így jelenleg az a "mondás", hogyha a gyújtás és a 'vezérlés' beállítása gyári, akkor a "mérés" sikeres.

Így áll a helyzet jelenleg. A fő gond az, hogy sajtó ezen az utolsó módosításon nem pörgött annyit, mint az előző kettőn.

7625 Piret Endre 2020-01-17 16:42:31

Közben kiderült a főtengelyem másik baja: a kettes hajtókarcsapágy kosara repedt, a főtengelycsapon a felületen van némi kipattogzás. Érdekes, mert a másik tökéletes, és alig érződött valami ennél is. Kép sajnos nem készült.
Tanulság: olyan nincs 45 év és 150e km után, hogy valamit nem szedsz szét mert biztos jó az.

7624  Spityu 2020-01-17 10:59:49  Előzmény:Piret Endre: 81531

Hát, akkor valami "jó" helyre vidd. A bejáratós keveréknél kiakadna a mérőműszer. :)

7623 Piret Endre 2020-01-17 09:56:01  Előzmény: Spityu: 81530

Márciusban elvileg kiderül. Esedékes akkor a vizsga, bejáratós motorral.

7622  Spityu 2020-01-16 22:17:30  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81529

Azt hiszem, úgy van jelen állás szerint, hogy:
- teljesítenie kell a kocsinak a szigorított CH határértéket, ami 2000 ppm (eddig nem mérték egy ideje, csak a CO-t),
- vagy muzeális minősítéssel kell rendelkeznie a kocsinak,
(- vagy csókos műszaki)

Azt hallottam, hogy jó minőségű, 50-be kevert olajjal ez hozható. De azért valószínűleg a kipufogó rendszernek is eléggé jó állapotúnak kell lennie. Őszintén szólva nincs kedvem bíbelődni, sem a rendszer csereberélésével, sem azzal, hogy egy gyűszűnyi olaj mehet-e még a benzinbe vagy sem a vizsga erejéig... A veterán minősítés meg elvből gatter nálam. Teljesen abszurd dolog, hogy egy szar OT rendszámra le kell cserélni a meglévőt ahhoz, hogy érvényesíthetők legyenek a kiváltságok. 2020-at írunk, ha a különféle rendszerekben ez alapján bírálják el a felmentesülésre való jogosultságot, akkor b*sszák meg a veterán minősítésüket.

7621 Kacsándi Szabolcs 2020-01-16 18:27:41  Előzmény: Spityu: 81528

Ebből a cikkből a legutolsó mondat a legérdekesebb.Megint kitaláltak valami szankciót a kétüteműek ellen?

7620  Spityu 2020-01-16 16:25:49

https://ripost.hu/politik/insider/ezert-szerezte-vissza-30-ev-utan-nagyapja-imadott-trabantjat-a-magyar-fiu-2242756/

7619 Piret Endre 2020-01-15 22:40:32

A napközbeni főállású tevékenység "jótékony" hatása a gondolkodásomra: estére már nem megy térben... Igazad van, holnap este megpróbálom.

7618  Spityu 2020-01-15 22:25:04  Előzmény:Piret Endre: 81525

Nem gond, ha alapméretes a próbahenger. Az egyik vége a másik fölé fog kerülni, és meglátod, mekkora az átfedés. Abból már lehet kalkulálni. Ne számolgasd, én már megtettem, lépcsőnként 0.78 mm-rel nő a gyűrűk (hengerfal) kerülete. Tehát ha egy alapméretes hengerben kb. fél mm-t fed át egy gyűrű, akkor az jó eséllyel első javítós. Ha 1.3 mm-rel, akkor második. És így tovább.
Leszerelt állapotban eléggé nehéz összehasonlítgatni a gyűrűket. Különböző méretűeket is mértem közel azonosnak és fordítva. Továbbá megfigyeltem azt is, hogy akármennyire is rugóacélról van szó, mintha lenne egy kis emlékezete, vagy pont hogy nem. Volt pár ugyanakkora gyűrűm, valamiért egy üres dugattyúra feltettem egyet belőlük. Miután levettem, a felhasznált darab "kinyílt" a többihez képest. Érdekes...

7617 Piret Endre 2020-01-15 21:25:26  Előzmény: Spityu: 81524

Ezt a szörnyűséget láttam a múltkor is...
A gyűrűket 72.50-esnek adták. Az az érdekes, hogy míg a tőled származók és a német dugóval jöttek így kirugózott állapotban is teljesen egybevágóak, ezek azokhoz képest összenyomottabban állnak. Be kellene próbálni őket hengerbe, de csak alapméretes van kéznél. Illetve a tartalék motorban még nem jártam, de most sem a helyhiány, sem a hőmérséklet nem kedvez annak, hogy szétszedjem azt is.

7616  Spityu 2020-01-15 21:04:21  Előzmény:Piret Endre: 81523

Nagy keletje van, nem csoda, amikor ilyeneket is "gyártanak": http://trabantklub.hu/forumkepek/files/tugorgo.jpg
Egyébként leginkább az a baj azzal a gyárihoz képest, hogy a görgők végei élesek, emiatt jobban vágják a hajtókarszemet. Vághatják. Hertz-feszültség.

Ez a TW-s gyűrű 2. javítóméretes? Gyári... Lehet, kéne rendelnem néhány méretben, ha van még. :)

7615 Piret Endre 2020-01-15 20:53:05  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81521

Ez van most a Bárókerben, és elbeszélés szerint nagy keletje van. Valami boltfelszámolásból származó maradék készlet.
A képen a trabantweltes gyűrű végét lehet látni.
A könyvet köszönöm, lementettem.

7614 Kacsándi Szabolcs 2020-01-15 19:07:39  Előzmény:Piret Endre: 81520

74-es szerelési:http://trabant.se/trabrep_601.pdf

7613 Kacsándi Szabolcs 2020-01-15 18:22:12  Előzmény:Piret Endre: 81517

Szerintem elég jó utángyártás.Van nekem is rengeteg ,meg bontott is.Szerintem nem nálunk készül,soha nem hallottam róla hogy ilyet forgalmaznak nálunk.Ahhoz túl jónak tűnik,de ki tudja.Lehet kintről importálják mint a gyűrűket,vagy hajtókar csapágyat.,vagy főtengely csapágyat.Utóbbiakból jött szlovák és orosz gyártmány is,ilyenekből van itthon bontott.

7612 Piret Endre 2020-01-15 16:18:55  Előzmény: Spityu: 81519

Akkor jól gondoltam, hogy jóféle utángyártott, köszi.

7611  Spityu 2020-01-15 12:46:40  Előzmény:Piret Endre: 81517

Ezt hívom magyar utángyártottnak. Nem tudom, ki és hol készíti, készítette őket, lehet, hogy nem is nálunk gyártották le őket. Gyakran találkozni velük felújított motorokban, felújított főtengelyekben, ahogy eddig láttam. Van belőle nekem pl. 2.2-es tűgörgőkkel szerelt is. Az egyik motorom szétszedésekor például ki is potyogott néhány görgő, de szerintem ahhoz nagyon sokat kell futniuk. Rossznak nem mondanám, de ha teheted, maradj a gyárinál.
https://img-cdn.shopgate.com/10617/14/a213aaae9c480a46af2dcccde27466381058ae83aa76f800278568c0d938c2d5?w=640&h=640&zc=resize&fillc=FFFFFF

7610 Piret Endre 2020-01-15 09:18:45  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81514

Köszönöm szépen a megerősítést.
Ma erről szeretnék szakvéleményt kérni :-)

7609 Kacsándi Szabolcs 2020-01-14 21:33:56  Előzmény:Piret Endre: 81511

Gyári csapágy.Végigfutottam a bontott gyári csapágyakon és ilyen szám van rajta.Viszont van egy amin meg 30 a kis szám,az is gyári.

7608 Piret Endre 2020-01-13 18:09:35  Előzmény: Spityu: 81512

Ha volna ilyen itthon, összehasonlítanám...
A mosás rá fog férni, ragad attól a sem viasz sem zsír konzerváló trutyitól, ami magába szívott pár évtized koszt is.

7607  Spityu 2020-01-13 18:03:16  Előzmény:Piret Endre: 81511

Igen, szerintem nyugodtan felhasználhatod majd. Csak jó mosd ki benzinnel (utána olajozd meg). Esetleg hasonlítsd össze normál vagy szorosabb illesztésű 6009-essel, mennyire billeg a két gyűrű egymáshoz képest.

7606 Piret Endre 2020-01-13 18:00:28  Előzmény: Spityu: 81510

Ez jól hangzik, mert ott nekem is van egy 33-as szám. Akkor ezek szerint van gyári új főtengelycsapágyam?

7605  Spityu 2020-01-13 17:54:03  Előzmény:Piret Endre: 81508

Ezeken csak ennyi szokott lenni, P66. A 6304-es váltócsapágyaknál és a 6206-os kerékcsapágyaknál szoktam látni a hézagra utaló számjegyet is. Előbbinél P636, utóbbinál pedig P626 felirat. Viszont azt vettem észre, hogy a gyűrűk oldallapján olvasható a márkajelzésen és a méreten kívül még egy szám is. Az eddigi tapasztalataim alapján az első számjegy a hézagra utal. Pl. 36 -> C3-as.

7604 Piret Endre 2020-01-13 17:02:12

Ugye azt jól sejtem, hogy ez nem C3-as hézag? Mert a DKF DDR 6009N stimmel, C3-nak mondták, de ez így nem kerek :-(

7603 Kacsándi Szabolcs 2019-12-26 22:27:06

A wartburg kezelési szerint menet közben is kapcsolható.Egyidejű gázadás mellett.

7602  Spityu 2019-12-26 21:16:10  Előzmény:jocking .: 81473

Nem fordítottam le, de szerintem az egyik képen kb. azt jelenti a felirat, hogy a kis bekezdések azért vannak a "házon", hogy könnyebben lehessen kapcsolni. Azt nem tudom, hogy hivatalosan szabad-e egyáltalán mozgó járművön kapcsolgatni, de szerintem alapjáraton pöfögő motornál, finoman mindenféle károsodás nélkül kivitelezhető a művelet.

7601 jocking . 2019-12-26 21:04:54

Na, ezzel már lehet kezdeni valamit.
http://wiki.w311.info/index.php?title=Freilauf
A menetes külsejű cucc a km óra kihajtása lehet. Alatta van egy fogaskerék formájú cucc, ami a tengelyhez képest nem tud elforogni és a szabadonfutó közepébe illik. Ezt mozgatja a kinyomóvilla szerűség ki-be. Már csak az a kérdés, hogy ezzel hogy lehet menet közben kapcsolni, mert a fogai egyenesek, szinkronnak meg nyoma sincs.

7600 jocking . 2019-12-26 20:57:55  Előzmény: Spityu: 81471

Nemrég gondolkodtam ezen. Ezt találtam:
http://www.wartburgpeter.de/tg_getriebe3.htm
Úgy látszik, nem a nyelestengelyre hat, hanem a csoporttengely végére van ráhúzva. A kapcsolást egy kinyomóvilla szerűség csinálja egy menetes külsejű korong szerűséggel (a szakszavak... :D ). Arra még nem jöttem rá, hogy mit kapcsol és hogyan, de még túrok.

7599  Spityu 2019-12-26 17:38:02  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81470

Én sem néztem még utána, de sanszos, hogy valami központi szabadonfutóról van szó. Eléggé túlkomplikálná a dolgokat, ha minden fokozatnál külön-külön lenne. Szerintem mindjárt a nyelestengely váltón belüli részénél ott van.

7598 Kacsándi Szabolcs 2019-12-26 16:57:23  Előzmény:jocking .: 81469

Nem tudom ez miért jó.De így még nagyobb a terhelés a szabadonfutóra.Meg ezt megfelelően csapágyazni is kell,az itt nem derül ki.Inkább az 5. sebességet kellene beleépíteni.Én megszoktam hogy üresbe teszem,még negyedikbe is kiváltok nem nagyon használom a szabadonfutót.
Wartburgnál nem tudom hogy oldották meg hogy kapcsolható legyen minden fokozatnál,de majd egyszer szétszedek egy váltót és meglesem.

7597 jocking . 2019-12-26 15:16:35

Kellemes ünnepeket mindenkinek, ajándékként itt egy friss videó, trabi váltó szabadonfutós harmadik fokozattal. :)
https://www.youtube.com/watch?v=jDcjcMJ3peQ

7596 Piret Endre 2019-12-26 12:48:05  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81466

Szép gyűjtemény :-)
Megnéztem most az enyémeket. Maga a lemez teljesen szimmetrikus, tökéletesen fedi az egyik a másikat bármelyik oldalával. A furatok elhelyezése viszont már gyárilag sem lehetett az, csak ezt nehéz meglátni a kopás miatt. A nagyobbik átmérője nálam is megvan vagy 10 mm. Tehát valóban lehet, hogy szükség volt valami jelölésre a szalagnál tervteljesítő elvtárs számára, hogy ne a lyukak helyét kelljen sasolnia, amikor beszórja a tárcsákat. Később az egyre aszimmetrikusabb változatok ezt feleslegessé tehették.

7595 Kacsándi Szabolcs 2019-12-26 12:37:02  Előzmény: Spityu: 81464

igen írja a régebbi könyv,hogy merre álljon a felirat.Gyújtáshoz nincs köze mert az belül nem jelentkezik,annak jelöléseit a szíjtárcsán helyezték el.A korai könyvekben látszik az ablakos dugó,de azt egy kicsit későbbiben már elhagyták,a kép megszólalásig azonos csak kisatírozták az ablakot.sok képet nem frissítettek így azt a későbbi könyvek nagyon sokáig hozták.amikor már a 601-es bőven gyártva volt.Ezáltal az egészen korai széria képei 500,600 is még sok helyen szerepelt.

7594 Kacsándi Szabolcs 2019-12-26 12:29:50

Összegyűjtött tárcsák a javítások során és a nagyon használt verziók.

7593 Kacsándi Szabolcs 2019-12-26 12:26:08  Előzmény: Spityu: 81464

Nem teljesen szimmetrikusak szerintem,csak mivel nincs a kis letörés az egyik sarkon ezért úgy tűnik.Átnéztem az évek során összegyűjtött tárcsákat és találtam párat.Ha szembe forgatom akkor azért nem teljesen fedi egymást a kettő.A kinyúlt furatok kicsit el is csalják.156db-ból ennyit találtam ami a képen van.Feliratot nem láttam rajta igaz nem is pucolgattam.Az új tárcsákon sem láttam ,ezt biztos elhagyták később.
A második képen meg erősen elhasznált tárcsák vannak.a 8-as furat inkább már a 12mm felé tolódott,de működött a motor,én szedtem ki,nagyjából az összeset javítások során

7592  Spityu 2019-12-25 20:31:59  Előzmény:Piret Endre: 81463

Boldog karácsonyt mindenkinek!

2 dolog jut eszembe lehetséges magyarázatként. Az egyik, hogy a tárcsáknak csak az egyik felületénél volt garantálva a teljesen sík felület, technológiai okokból + nem teljesen szimmetrikus a kialakítás. A másik, hogy csak szimplán nem volt teljesen szimmetrikus a tárcsa, emiatt elővigyázatosságból és az egyszerűbb szerelhetőség miatt készítettek 1-es és 2-es feliratú tárcsákat is a hengereknek megfelelően, amiket az írással a főtengely felé kellett felhelyezni a megfelelő sonkára. Mintha valamelyik könyvben írták is volna ezt, fénykép is rémlik Zyl. 1, és Zyl 2. felirattal. De az lehet, hogy gyújtással kapcsolatos.

7591 Piret Endre 2019-12-25 16:07:11  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81462

Boldogat Neked is!
Igen, pont ebből a kiadványból fotóztam ki én is az enyémre még a legjobban hasonlító alakú tárcsát. Nekem csak a függelék van meg, szóval a szöveget nem ismerem hozzá. Azt mondjuk nem egészen értem, hogy újkorában miért lehet megkülönböztetve a két tárcsa. Oké, hogy nem teljesen szimmetrikus, azaz van eleje, azaz forgásirány szerint első éle, de ettől még - újonnan - simán mindegynek kellene lennie, hogy melyik hengeré.
Hát, nem ez az első furcsaság ebben az autóban. Valószínűleg tényleg úgy vadásztak össze alkatrészeket hozzá, hogy meglegyen a terv.

7590 Kacsándi Szabolcs 2019-12-25 13:01:33

A vezérlőtárcsával kapcsolatos témához.Tanulmányoztam a birtokomban lévő összes könyvet.A legkorábbi a 17.sz. alkatrész katalógus.Talán ennél nincs is korábbi.Ebben valóban szimmetrikusnak látszik az ábrázolás.Viszont a leírásban említi hogy 1. és 2. hengerhez.Viszont a szerelési könyvekben nem tér ki képes ábrázolással a tárcsákra.Csak említi hogy jelölték a megfelelő oldalon a hengerhez tartozást,ezt ki is emeli.Végignéztem a könyveimben 66,69,73,76 kiadású és ezekben is említi hogy nem összecserélhetőek.Ugyan nem említi hogy szimmetrikus volt e valóban és ha igen meddig vagy mi okból.Az viszont biztos hogy a vezérlési idők mind ugyan akkor történnek mind a korai mind a későbbi motoroknál.Hogyha szimetrikus lenne a tárcsa akkor eltérést kellene mutasson a két vezérlési idő az asszimetrikussal szemben.Lehetséges hogy nagyon korai 500-as motornál másabb volt,de az nagyon kis széria lehetett.Az első daraboknál sok mindent máshogy ábrázoltak,széria gyártásba viszont nem biztos hogy került vagy csak kis számban.Szerintem talán nekem is van itthon szimmetrikus verzió,de nem tudom évjárathoz kötni.Az biztos hogy szedtem szét 500-as trabi motorját és abban nem szimmetrikusra emlékszem.Szóval ha volt is ilyen akkor azt a 74-es szériába tévesen építették bele.Szedtem szét 74-es blokkot is,abban sem az volt.A korai blokkok és későbbiek szívónyílásai megegyeznek.A hengereket nem mértem,de esélyes hogy magasságuk azonos csak szűkebbek az átömlő és beömlő nyílások.Szóval ez igen érdekes.

7589 Kacsándi Szabolcs 2019-12-25 12:35:08

Boldog Karácsonyt!

7588  Spityu 2019-12-23 21:22:38  Előzmény:Piret Endre: 81457

Kb. valami ilyesmi ábra rémlett. Talán a púposokhoz volt valami egész jó, fényképekből álló alkatrészkatalógus. Valószínűleg ott is látszik.
A képen mondjuk van egy-két alkatrész, amit nem igazán tudok "hová tenni", legalábbis így magyarázó szöveg nélkül. Az rémlik, hogy szintén a P50-eseknél a lendkerék felőli szimmering egy külön kis fém perselyt kapott, nem egy komplett fedelet. Hasonlóan, mint a nyelestengely is a motor felől.
De ez a kép nekem elég réginek tűnik. Furcsa volna, ha '70-es évekbeli lenne. Viszont már ott van az a C alakú hézagoló lapka, amit viszont csak valamelyik '70-es évekbeli SRI-ben említenek / vezetnek be. Legalábbis én úgy értelmeztem.

7587  Spityu 2019-12-23 21:16:57  Előzmény:Piret Endre: 81455

Úgy tudom, leginkább az alacsonyabb fordulatszám tartományban érezteti a hatását, ha pl. fordítva van betéve a legújabb típusú. A múltkor valamelyik SRI doksiban fél szemmel arról is olvastam, hogy van megengedett kottyanása a tárcsáknak, talán 8.5 mm-es furatátmérőig azt javasolják, ne cseréljük még ki. Vagy valami ilyesmi. Mert problémát jelentett egy időben, hogy ha kellett, ha nem, mindig újra cserélték, és hát ugye ez nem tesz jót a népgazdaságnak. :)

7586  Spityu 2019-12-23 21:03:08  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81454

Sajnos már nem emlékszem, hogy pontosan milyen feliratok voltak az én gyári pogácsáimon, de úgy rémlik, hogy a cikk szám és a Kowalit felirat is rajtuk van. És természetesen a Pneumant logó is. Viszont úgy rémlik, hogy nem azon a kis belső peremen, hanem a mellette lévő "lapján" voltak. De az biztos, hogy ennyi év után is eléggé puhák voltak, igazából csak deformálódtak. A második képen jobb oldalt láthatóakból tudtam szerezni újakat, azok lettek betéve. Nekem egy kissé keményebbeknek tűntek, de bőven jók. Laprugó összehúzó nélkül kellett egy kicsit játszani, mire jók lettek, de különösebb komplikáció nem lépett fel. Nekem még van néhány sarkosra gyártott, jelzés nélküli is, na, azok olyanok, mint a beton. Kb. rally autóba valók.

7585 Piret Endre 2019-12-23 20:50:07

És ott van az ábrán a szimmetrikus vezérlőtárcsa.

7584 Piret Endre 2019-12-23 10:19:12  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81454

Na ezekből is össze kellene szedni egy szettet... Most valami régebbi utángyártottak vannak alatta, ki tudja, meddig tartanak. A sajátjai is megvannak természetesen, csak azok meg ugye közel 45 évet töltöttek beépítve.

7583 Piret Endre 2019-12-23 10:17:00  Előzmény: Spityu: 81453

Egymásra téve mindenhol csak pár mm-nyi az íven mért eltérés, nem hiszem, hogy a vezérlésbe annyira beleszólna. Főleg, hogy mint tudjuk, 2 mm-t simán tud kopni a stift-furat páros is. Inkább csak a zárás fokozatossága más, ami nem tűnik túl jelentősnek. Talán még a tárcsa felületének a kenését tudja befolyásolni a ferdébb első él.

7582 Kacsándi Szabolcs 2019-12-22 22:48:09

Múltkor volt szó a gumipogácsákról.Pakolgattam az alkatrészeket,és összeszedtem nekem hány fajta van itthon.A képeken látszó sor mind különböző illetve még egy hatodik is van.Külön képen.A két darab bal oldalról feliratos.Az első tuti gyári,pneumant jellel és kovalit felirattal.Mellette levőt nem tudom az írásból nem derül ki,de jó minőség és teljesen egyező puhaságú a gyárival.A középső is feliratos de utángyártott start autónál lett vásárolva anno,vagy inkább ott forgalmazták.közepesen kemény,de használható.A szélén két felirat nélküli,az egyik közepes mint az előző ,az utolsó már nagyon gagyi,kőkemény.Biztosan használható az is,csak ember legyen aki beküzdi a helyére.A hatodik is gyári puhaságú GUWE feliart van rajta,nem tudom hol gyárthatták.

7581  Spityu 2019-12-22 22:10:42  Előzmény:Piret Endre: 81451

Ez nagyon érdekes. Most fogom fel, hogy a motorodból származó példányok totál szimmetrikusak. Egyszer jó volna szögmérővel megmérni a vezérlési időket és összehasonlítani a specifikációban lévő fokokkal. Többféle tárcsával. Na meg a többi motortípusét is. Illetve utána kellene olvasni az SRI doksikban. 2019 decemberéig abban a tudatban éltem, hogy egyetlen változatban készültek a tárcsák P50-től P66-ig. Egyetlen könyv sem tesz említést ilyesmiről. Más kérdés, hogy a régebbi változatokhoz készült szervizleírásokban előfordulhat olyan kép, amin látszik a megszokott, záró típusól eltérő változat. Például az egyik német nyelvű könyvben tisztán kivehető a korai P50-esek ablakos dugattyúja, sőt, a felömlő gázok áramlási iránya is jelölve van nyilakkal, ha nem csal az emlékezetem. :)