Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


A Klubelnök topicja

Itt lehet feltenni a Klubelnöknek szóló kérdéseket - kérünk mindenkit, hogy az itt feltett kérdésekre való válaszadás lehetõségét hagyjuk meg neki !

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

242  Bandi 2009-10-08 16:04:45

Ha minden igaz,tiszteletünket tesszük 3 autóval...

241 Muczán Gábor 2009-10-08 14:42:17

Sziasztok,

A közelgő tali alkalmából várom hogy egy-két önkéntes jelezze hogy tud segíteni.
Semmi extra, csak reggel 8-9 között össze kéne állítani a pavilont-sörpadot a klubirodának. A beérkezőknek a kapunál adni tájékoztató anyagot.
A hudee ma már volt, és lepróbálta a hangosítást, azt reggel ő összerakja.A hudee 10 óra fele elmegy, onnantól kéne hogy valaki néha ránézzen a cuccra, ha megint makrancoskodik. Meg valaki kéne, aki írja a listát a kategórianyertesekről. A Roomster Tibi szokta ezt hagyományosan csinálni. Remélem olvassa:-)

Köszi, viszlát a találkozón

MG

240 Szarvas László 2009-10-08 07:06:00  Előzmény:Muczán Gábor: 58980

Számomra a legelszomorítóbb az egészben az hogy a kiállításhoz a MAVAMSZ hivatalosan adja a nevét,és a honlapján büszkén reklámozza! Ott egye meg a fene az egészet! Megint K@rva nagyot csalódtam!

239 Muczán Gábor 2009-10-08 06:08:26  Előzmény:Polgár Tibor: 58979

wartburg312!

Megértem a döntést.
Azt mondta hogy "jövőre"? Jövőre sem hiszem hogy "luxuskategóriává érünk"?!
Menjen a .....ba, jövőre is!

Csabeee!

Háát ja. A kiválasztottak népe ünnepelteti (reklámozza) magát ezen a "kiállításon".
Az, hogy az általa "laikusnak" nevezett közönségből majd sokan felsikítanak egy emberközelibb, kelet-európai, vagy az akkori utakon látható nyugati verdák láttán, az nem különösen érdekli a Californiából tucatszám veteránokat importáló kufárokat, hiszen abból nem élnek meg.

Emberünk azt írta hogy a nosztalgia kategóriát felejtőre akarja tenni, és a veteránt nyomatni. Nos a veterán kategória az a háború előtti gépeké inkább. A nosztalgia pedig a 60-as 70-es éveké. Remélem nem lesz kint 70-es évekbeli MB, vagy Porshe, mert az mind fiatal nosztalgiajárgány!

MG

238 Polgár Tibor 2009-10-07 19:53:58

AWE!

Az enyém lett volna a másik kiállított jármű (w312 cabrio), de több okból végülis nem lesz ott. Nincs rajta műszaki és nem sok időm lenne most ezzel foglalkozni. Aztán a fejlemények sem sarkalltak túlzottan, ezért ma lemondtam. Hogy mennyire való egy "replika" cabrio egy ilyen show-ra, az kérdéses, de mint kiderült, csak a látszat és a pénz számít. Emberünk azzal köszönt el, hogy majd jövőre. Meglátjuk...

Üdv, wrt312

237 Kalmár Csaba 2009-10-07 17:56:01

Szerintem egy probléma lesz itt is ugyanúgy, mint az ot expóval, hogy mindig ugyanazokat az autókat láthatjuk!Évről évre alig 2-3 új autó kerül elő kiállítottként!Számomra ezért elég érdektelenné válnak ezek a rendezvények!Vicces volt az expón is, hogy a parkolóban sokkal érdekesebb autókat lehetett látni, mint a kiállításon!Ez néhány merci restaurátor és a pásztor classic "árverése".

236 Muczán Gábor 2009-10-07 11:08:25  Előzmény:Lávich-Szabó Szilvia: 58976

sylva!

Köszi a hozzászólást!
Megerősítettetek abban, hogy megfelelően, a tagok "össz"érdekének figyelembe vételével határolódtam el a kiállítást szervező szellemiségétől.
Viszont annak örülök, hogy a közvetítésünkkel sikerült bejutni ide a "fogattal", ami tényleg szemet vonzó lesz a látogatóknak.
Így a kecske is jóllakott, és a káposzta is megmaradt. Neked sem rontottam el az örömöd. De örök tanulság, hogy az ilyen kivagyi, sznoblehúzásra apelláló alakoktól távol kell tartani magunkat klubszinten.
Az OT-expo jobb hangulatú volt, így utólag. Ott nem volt ilyen "szelektálás", pedig üzleti jellege annak sem volt kisebb. Csak az utolsónál dobtam be a türcsit, amikor egy szűk, zsúfolt, homokos-kavicsos sátorban kellett kiállítani, úgy hogy a hátsó búrákat már dörzsölte a sátor vászna, amikor lengette a szél. Az ajtókat nem lehetett kinyitni, mert egymás autóját levertük volna vele. Ott megfogadtam hogy méltatlan körülményekért nemcsak hogy baromság fizetni, hanem ingyen sem érdemes sorbanállni. Ezért nem fért be az utánfutós 600-asod. Amivel később jobban jártál, mert a fűtőházban meg értékelte a közönség. Ott meg csak porosodtak a kocsik, és a kutya sem látta, mert gyakorlatilag "mindenki a sarokban volt"!
Na mindegy, túl vagyunk a dolgon, az a lényeg. Azért örülnék hogy ilyen egy aktív Trabantos hölgy mint Te, ennyi eredménnyel, sikerrel nem tartaná távol magát a honlapunktól, és használná maga és mások hasznára. Ha már egyszer klubtag ;-)

MG

235 Lávich-Szabó Szilvia 2009-10-07 10:01:15

Kedves Fórumozók!

1. Teljesen egyetértek MG-vel, hogy ilyen feltételek mellett nem tartja helyesnek a Klub szereplését a kiállításon, hiszen mint klubelnök, a tagság képviseletét kell ellátnia.
2. Nem korrekt hozzáállása a szervezőnek a szelektálás, és a minél nagyobb értékű kocsik kiállítása. Mivel ebben a világban minden profitorientált, így a nagy értékű autók kiállításával várja a nagyobb érdeklődést, és nagyobb bevételt is. Ez az Ő saját szegénységének a bizonyítéka, ha Ő így tartja helyesnek, legyen..
3. Saját tapasztalatból tudom, hogy egy-egy „kaviáros” veterán versenyen való részvételkor igen is kinézik az autót, hogy „nah ez is ide merészkedett”, de a verseny végére kb. 5x több fénykép készül a Trabiról, mint bármi más autóról. A nézettsége is tapasztalható abból, hogy két mercedes közé beállva csak itt állnak meg, és beszélgetnek, a többire meg csak ránéznek.
4. Ha soha nem viszi senki ilyen helyekre a kocsit, nem tanulják meg a nagyokosok, hogy mi is létezünk, élünk, és gurulunk, sőt ki merünk állni bárki mellé, büszkén.
5. Tisztában vagyok vele, hogy nagyon sok mindenkinek nem tetszik, hogy az én autóm nyerte meg az OT-Expot, megjelent újságokban, szerepelt a Páratlan Évek című sorozatban, idén 8 oldalt kapott a Veterán újságban. Nem OT rendszámos, nem full gyárira van újra építve, két körös a fék rajta, ( nem rajonganék, ha elmenne az egykörös fékem, és az utánfutó a hátamban landolna ), és még egy csomó apróság, ami a szemeket szúrja. Én NEM CSAK a saját kezemmel építettem újjá, hanem segítséggel, de ugyanúgy megdolgoztam érte. De nekem így tetszik, magamnak csináltam, nem másoknak. A panoráma rendszámos kombi OT-s lesz, de biztos, hogy arra is lesz „panasz”.
6. Miért nem örülnek egymásnak az emberek, hogy igenis készült megint egy szép Trabi, legyen az bármilyen típus, veterán, gyári, vagy tuning.. A lényege, hogy életben tartjuk ezt a márkát. Ne köpködjetek állandóan egymásra egymás háta mögött, nincs értelme, inkább legyetek büszkék, hogy ilyen autótok van, és vagyunk még egy páran, aki szívvel lélekkel ápolják ezeket a kocsikat.
7. Én büszkén viszem ki a kocsit a futóval a kiállításra, és mosolyogva fogom fogadni a sok kaviáros ferde nézését, hiszen ezért készült, hogy leesett állal fotózgassák, és beszéljenek róla.
8. Gábor kérésére írtam a fórumba, ezután sem fogok beleszólni a beszélgetésekbe, csak a megfigyelésem, a véleményem kérte.

Ne felejtsétek: „ csak a guruló kerekek nem mohásodnak „!

Üdv.: -sylva-


234 Huszta Tibor 2009-10-07 06:33:33

Tegnapi hír volt, hogy idén nem lép életbe a sárga matricás fővárosi rendelet. Az okát ki sem tudnátok találni: A KRESZ még nem lett módosítva, így nincs olyan tábla, amivel meg tudnák tiltani a sárga matricások belépését az érintett területre. Állítólag a bent lakók 3 éves mentességet (sic!) kaptak a rendelet hatálya alól.

Istenem, miért nem tudja valaki beismerni ebben a Qrva országban, hogy hibás, irreális vagy irracionális döntést hozott és egyszerűen kidobni a hibás szabályokat??? (2ütem és határértékek, csendrendelet, sárga matrica, hogy csak a legnagyobb visszhangot kiváltókat említsem.) Inkább halogatnak, tologatnak, módosítanak, de hibás döntést kiiktatni, azt neeem....


A döntés bennünket érintő vonzata: lehet évzáró találkozót tartani a felvonulási téren.


Ha valaki tudná a pontos jogszabályi számokat, átküldhetné mailben.

Tib

233 Huszta Tibor 2009-10-07 06:25:05  Előzmény:Katona Zoltán: 58973

Így igaz, a meghívóban is ki volt emelve, hogy az eladó kocsiknak milyen nagy hirdetési lehetőséget biztosítanak.

Luxuskategória... eeehhhh... MG, ezt a választ átküldeném a két kiállítónak, hátha maguktól is visszalépnek és nem mennek el kiállítani egy nyálcsorgatást célzó trendi-OT magamutogatásra... hisz egyikük sem OT-s, még utóbb kinézik őket onnan... :S

T.

232 Katona Zoltán 2009-10-06 17:23:02  Előzmény:Dobolyi Roland: 58972

Nem! Ez pont az a hely lesz, ahol az autók 70%-a eladó lesz. Luxusautókat nem ám otthon reszelgették össze, mint a magunkfajták, ezzel együtt nincs is kötődésük a kocsi iránt. Eladják ha pluszba jönnek ki vele! Ez meg egy olyan hely, ahol aki akar venni, na Ő biztosan ott lesz.

231 Dobolyi Roland 2009-10-06 17:02:03  Előzmény:Muczán Gábor: 58968

Sziasztok!

Azt gondolom a levélre adott válaszból körvonalazódik,hogy ez is egy olyan "show"-lessz ahol a kiálított lekerített autók körül csupa olyan emberke"tulaj" lessz jelen akinek a tekintetéből kiolvasható lessz a "Na ilyenre nem lessz pénzed soha te k.cs.g".
Szeretem az ilyen kiállításokat ahol ha megnézel tüzetesebben egy autót azzal kezdik,hogy tetötől talpig végignézik milyen ruciban vagy(hánykiló vagy).

Dehát az egész világ erről szól Pénz ,Profit,Pénz és még több pénz....

230 Őry Gábor 2009-10-06 10:36:14  Előzmény:Muczán Gábor: 58968

Emberünk nem érti a lényeget. Egy Daewoo Nexia is érték lesz negyven év múlva gyári állapotban.
Tényleg, okosabb lett volna, ha a helyhiányra hivatkozik. Pláne a válaszlevelében.

229 Biacsics Gábor 2009-10-06 10:16:02

Látszik hogy a felső 10ezerből való,ebből kifolyólag rosszul ítéli meg a vásárlóközönsége igényeit.

228  Spityu 2009-10-06 09:43:35  Előzmény:Muczán Gábor: 58968

Nagyon egyszerű a képlet. A kulcsszó: profitorientáltság, mégcsak véletlenül sem a valóság visszaadása a cél. Persze ettől még elmehetnek a...

227 Muczán Gábor 2009-10-06 09:37:17

Sziasztok!

Elküldtem válaszomat az Oldtimershow szervezőjének, mely így szól:

"Tisztelt Kiss Tamás!

Örülünk hogy sikerült találnia járműveket a segítségünkkel.
Az általunk közvetített Trabant és Wartburg tulajdonosokkal immár közvetlenül intézheti az egyeztetést.
Amennyiben sikerül velük egyeztetni, kérem egyéni kiállítóként kezelje őket.
Klubszínekben nem kívánunk jelen lenni mert megjegyzésével nem értünk egyet, miszerint:
"A 601-es Trabantot annak okán nem szeretnénk
kiállítani, mert még viszonylag sok fut belőle az utakon."

Szerintünk veterán autót, különösen Muzeális Minősített járműveket ilyetén megkülönböztetni nem szabadna. Nyáron pl különösen sok Kaliforniai import MB SL-ek különböző változata fut az utakon, néha nagyobb számban, mint bármilyen szedett-vedett utcai Trabant. Egy-egy veterántalálkozón, versenyen is több van a fenti tipusokból, mint pl egy korai, gyári 601-es deluxe kivitelű, OT-s Trabantból.
Ezen az alapon őket sem, vagy OT-s Zsigulit sem érdemes kiállítani.
Most kezdjünk el gyerekesen számolgatni a kiállítás napján? És lehet hogy találunk olyan járművet, amiből több lesz akkor az utakon? Szerencsére erre nincs időnk, és kedvünk.

Ha azon az alapon nem tart igényt egy szervező egy járműre, mert nem fér a keretbe, vagy csak indok nélkül nem kíván ilyen járművet kiállítani, azt el kell fogadnunk. De az "utcán sok fut belőle" indok, számunkra nem elfogadható diszkrimináció!"

Erre a válasz:


"Ön félreértett engem. A szakmai indokait értem és elfogadom. Kérem, hogy ön is értse meg a szervező szempontjait: a látogatók 90%-a teljesen laikus, hozzá nem értő ember lesz, akik között sok lesz az olyan, aki azt fogja mondani, hogy ilyen vagy olyan ismerősének is van 601-es Trabantja. Ezért fizettek ki pénzt belépőjegyre.? Szó sincs diszkriminációról! A helyzet az, hogy gyakorlatilag ekkora kiállítási helyen mindössze 260-270 jármű fér el, több nem. Igyekszünk a „luxus” és az „oldtimer” kategóriánál maradni. „Nosztalgia” járművet minél kevesebbet szeretnénk bemutatni.

üdvözlettel: Kiss Tamás"

Ebből a válaszból levonható, hogy 1; nem ért meg minket elvileg, és azt hiszi hogy mi értettük őt félre. 2;Luxust akar, nem igazán minket, és szinte rühellné ha a látogatók pénzéért nem luxus autók állnának a drága helyein. 3; mit keresünk mi ott, és mit akar ő valójában tőlünk, ha kifejezetten drága luxusautó kell neki??? /a harmadik pontból igazából semmit nem lehet levonni, csak tök nem értem hogy akkor mit akart tőlünk, ha luxust akar. Az egyébként feltűnő és szép 600-as az utánfutójával, és a W kabrió feltűnő és ritka, de nem az a kifejezett kaviáros luxus kategória/

Ennyi.

MG



226 Huszta Tibor 2009-10-04 08:56:56  Előzmény:Sipos Tamás: 58961

molyhos:

"Alapvetően Tiberius álláspontján vagyok; de a körülmények ismeretében helyeslem Gábor döntését."

a kettő nem feltétlen üti egymást, MG döntése éppen a köztes megoldás volt az elzárkózás és az odaadás között.


mr:

"Úgyis a kis szürke a leghíresebb veterán az országban... "

Ez jól esik, de azért nem feltétlenül igaz...

T.

225 Hack Csaba 2009-10-04 06:26:19  Előzmény: : 58965

Üdv. Én már tapasztaltam mindkettőt. A "levet-eresztős" kormány nálam olyasmi volt,mintha enyhén kenhető,olyan kicsit nedvesedő anyaggá alakult volna át a fekete műanyag. Nem tudom,hogy van-e jelentősége,de ebben az esetben a Trabi egy kicsit párás épületben volt és ott alakult ki ez a jelenség. A "kiszáradás" szerű dologgal is találkoztam,és nem tudtam megállítani ezt a folyamatot sem,hiába raktam napvédett száraz helyre és vigyáztam rá. A fehér kormányok valahogy tényleg jobban sikerültek. Üdv

224   2009-10-03 23:57:00  Előzmény:Muczán Gábor: 58964

Régóta gondolkodom én ezen... Szerintem simán költségcsökkentés gyanánt olcsó sz@rt használtak a kormányhoz. A fehér és szürke kormányokkal miért nincs gond, pedig régebbiek? A Wartburg egy "felsőbb" kategória volt és annak sincs gond a kormányával. (Eltekintve itt a fémektől.) A műanyagipar az elmúlt 10 évben is óriásit fejlődött. Az én gyanúm inkább az lenne, hogy nem volt UV stabil ez az anyag. Én még sosem tapasztaltam olyat, hogy levet eresztett egy kormány. Inkább olyat, mintha kiszáradt volna. Szimplán elbomlik. Ezért is kérem folyton, hogy valaki mondja meg a kormány alapanyagának nevét, mert akkor mindenre fény derül. Itt 1X írta valaki, de nem találtam meg mikor kerestem.

Egy példa a végére a morzsálódó műanyagokról: még itthon nem léteztek a multik csak a Kádár bácsi, mikor nyaranta rengeteg német látogatta kis hazánkat. Az egyik ilyen alkalom után maradt vissza egy reklámszatyor. Felkerült ősszel a padlásra telepakolva. Tavaszra szó szerint szétmállott. Ez a korai zöld technika remeke volt. Nem volt UV stabil és szétporladt. Gondolták így könnyeben lebomlik...

223 Muczán Gábor 2009-10-03 14:21:36  Előzmény: : 58963

mr120bpm!

Örülök hogy nem csak én érzek úgy, ahogy érzek.

Olvastam hogy te "polimermérnök" vagy. Akkor talán te is megerősítesz abban, hogy az oroszok porladós műanyagja,amik pl a Moszkvicsban vannak, gyakorlatilag inkább szárított "kutyacsontenyvnek" tekinthetők, mint polimernek. Ezért morzsásan "korrodálnak", zsugorodnak. Talán a Trabi kormányban is lehetett valami "hiánypótló" szoci adalék, ami helyettesített valami nyugati valutáért beszerezhető komponenst, és ezért porlad ez is. Vagy csak simán nem bírta az acélváz eltérő hőtágulását, és azért válik el tőle lemezesen?

MG

222   2009-10-03 09:01:32  Előzmény:Muczán Gábor: 58941

Nos valóban érdekes a mai magyarországi veterános közösség. Tele van az ország Floridából visszaimportált MB SL-ekkel, Rolls-okal. Én elsősorban a magam örömére építem a saját kombi De Luxe-mat de nem titkolt szándékom, hogy a legszebbek egyike legyen az országban. A rendezőknek azt üzenem, hogy a Trabantot a mai napig jobban kedvelik a fiatalok és öregek egyaránt, mint az MB-t, mivel mindenkinek van legalább egy története/élménye a márkával kapcsolatban. Talán mert nem mindenkinek MB-je hanem Trabija volt. És egyaltalán nem ciki a márka, és az ex keleti blokk autói sem... Ha annyi pénzem volna pont, hogy választanom kellene egy Pontom és egy Csajka között melyiket vegyem, nem lenne kérdéses a döntés...

Ha nekik ciki akkor nem kell elvinni egyet sem. Úgyis a kis szürke a leghíresebb veterán az országban...

221 Muczán Gábor 2009-10-03 08:59:22  Előzmény:Sipos Tamás: 58961

molyhos!

Köszi a véleményt.

A nyíregyházi találkozót már kétszer is támogatta (tavaly, meg tavalyelőtt)a TWK a közgyűlésen klubtagok által magszavazott szerény, de jelzésértékű 30.000 Ft-tal. Idén már nem kérték, mert gondolom helyi szponzorokkal ügyesen megtámogattatták a rendezvényt, amely ezáltal már saját lábán állva tekint a jövő elé.
Ne felejtsd el, hogy a 2000-es évek elején én kezdeményeztem és rendeztem a Szocialista Járműipar Gyöngyszemeinek Tavaszi seregszemléjét május elsején. Előbb a Közlekedési Múzeum előtt majd a felvonulási téren, ahol közel 600 járgány jelentette számunkra a csúcsot. Később Kelet-európaira neveztem át a rendezvényt, majd szakítva a nekem sok bajt okozó társrendezővel a Skodás gyerekkel leléptem róla. Ő rácsapva mint gyöngytyúk a taksira csinálja tovább, mintha mindig is ő csinálta volna.
Sebaj, én tudom amit tudok, és már semmilyen porcikám nem kívánja hogy bármilyen rendezvénybe belefogjak, hálátlan légkörben ripacskodva loholjak fel-alá, ahelyett hogy családommal szórakozva töltsek egy-egy szép hétvégét.
A TWK-s rendezvényeket is csak azért csinálom, mert alkalmazottja is vagyok a Klubnak,ezért kötelességem. De kedvem hozzájuk már régóta nagy O!
Az utóbbi években, látva vergődésemet már segítetek nekem, és így könnyebb.
De az első tizenvalahány év hatvanvalahány rendezvényét sokszor az első telefontól a műsor megszervezése és levezetése mellett, az utolsó részvevő által eldobott taknyos pzs összeszedéséig egyedül nyomtam sokszor. Ezért bocsi, de nem igazán érzem hogy tanácsért vagy bármiért kéne fordulnom bárkihez.
A TWK rendezvénytámogatási rendszer működik, aki kér, az kap segítséget.
A lelkes Trabant Team Szekszárd is kapott. És nem csak azért mert besegítettek az alsóörsi műsor levezetésével.

MG

220 Sipos Tamás 2009-10-03 08:35:00

[justify]Sajnos csak most értem netközelbe, (amikor már Gábor elküldte a választ) de véleményt azért írok.
Alapvetően Tiberius álláspontján vagyok; de a körülmények ismeretében helyeslem Gábor döntését.
Ha ez a rendezvény, nyíltan vagy burkoltan az elit autók mutogatását tűzte ki célul; ám legyen. Egy idő után a rendezvényszervezők rá fognak döbbenni, hogy ennek idehaza nincsenek gyökerei. Itt a Kádár-korszak nosztalgiája sokkal erősebb ennél, a széles néprétegeknek sokkal többet jelent egy 601-es, mint egy ritka Mercedes. A gyerekkor a fiatalság, a szerelmek mind-mind a szocialista típusokhoz kötődnek, és egy rendezvénynek nem lehet az a célja, hogy olyan autókat mutogasson, amire kevesebben jönnek el, mintha egy Lada, Moszkvics, Trabant, Skoda stb autókból álló kiállítást szerveznének.
Meggyőződésem, hogy néhány év múlva, a rendezvényszervező (a mi szempontunkból dilettáns) szakma ezt fel fogja ismerni. Bár még nem voltam a nyíregyházi találkozón, de úgy gondolom ez az irányzat abból fog kinőni.
Gábornak javaslom, hogy ápoljon szorosabb kapcsolatot a nyíregyházi szervezőkkel, hogy a klubunk esetleg élére állhasson ennek a feltörekvő irányzatnak. Azután az összes ilyen pökhendi show szervező tehet egy szívességet.[/justify]

219 Muczán Gábor 2009-10-03 08:26:52

Argooo, Biacs, Tiberius, Szabi, kezdo, Adam,orygabor,dolar, EnergieQuality, Flucky, meg a privátban hozzászólók!

Köszi a hozzászólásokat!

A két érdekelt most már a "főszervező" Úrral közvetlen tárgyal. A többi az ő megegyezésükön múlik már.
A klub meg felejtőágra teszi emberünket, és klubszinten távol marad mint kiállító. Így marad minden ahogy indult, ki lesz állítva a két autó, ha ők megegyznek. Én meg küldök neki egy levelet amiben kifogásolom egy veteránautó "leutcaizását", és ezáltal negatív megkülönböztetését. A levél persze semmilyen hatással nem lesz rá, sőt még magában hánykolódni is fog rám.
Na bumm! De tőlem elvárják a tagok, hogy ne engedjem lenézni semmilyen szinten járműveinket.
Ennyi.

MG

218 Bíró Norbert 2009-10-02 18:44:40  Előzmény:Huszta Tibor: 58958

Most olvastam, tényleg elég elszomorító hozzáállás. Nyáron ahogy jártam a várost, napsütéses napokon volt hogy láttam vagy 15 Pagoda és Fecske Mercit (állólámpást fekvőlámpást nem is említve), Trabantot egyet se....

A szoci autókhoz meg tényleg kötődnek az emberek, az én kocsim egy tök átlag szürke Trabant (na jó azért a 70-es évekbeli dísztárcsás csúcsos lökhárítós azért már ritkább falat) de így is ha néha előhozom próbálgatni (és ez egyelőre sajnos nem sokszor történik meg) mindig kapok mosolyokat, integetést, egy-két jó szót "én is bejártam vele annakidején fél európát" című beszélgetéseket, ezek tök jól esnek. (néha még megmaradt cuccokat is...) Elindult szerintem a Trabant felfelé a lenézett kategóriából, csak van aki még nem tart itt...

217 Huszta Tibor 2009-10-02 18:14:18  Előzmény:Biacsics Gábor: 58957

A másik meg, hogy a szoci autókhoz van személyes kötődésük az embereknek, ezért nagyobb a tetszésindexük is.

216 Biacsics Gábor 2009-10-02 17:40:56  Előzmény:Muczán Gábor: 58954

[i]"az embernek az autó kell"[/i] -szerintem ez a lényeg,egy ilyen bugris rendezvényszervező miatt ne vonjuk meg a kilátogató emberektől a keleti autók élvezetét.Az a tapasztalatom egy bármilyen autós kiállításon egy szép keleti autót legalább akkora érdeklődés övez mint egy csilli-villi sportautót.A tisztelt rendezvényszervező úr szakértelmét tükrözi hogy voltak a mezőnyben eredetibb autók is,ráadásul a sok oda nem illő dolog közül képes volt kiszúrni az alufelnit és azt kritizálni,ha épp nem veterán kiállítást szervezne még meg is dícsérhetnénk,milyen ügyes.DE!-mindez nem számít mindkét autó nagyon teszetős,biztos sokan kíváncsiak rájuk,köztük én is sokadszorra.Gratulálok a tulajdonosoknak,szerintem ott a helyük!

215 Kacsándi Szabolcs 2009-10-02 17:20:20  Előzmény:Muczán Gábor: 58954

Így már azért más a dolog,érthető az elhatárolódás.

214 Ék Roland 2009-10-02 16:51:49  Előzmény:Muczán Gábor: 58941

hy

én mind egyik érdekelt szeretnék pár sort irni.
az általam benevezni kivánt autó mindenek felet az erredetiséget megtartva lett kész aki látta tudja és ráadásul ebböl a szériábol nem ismerek másika.
a 2 db autó ami bekerült csak képröl láttva is sokk nem erredeti alkatrészel van szerelve.

213 Muczán Gábor 2009-10-02 16:49:51

Hali All!

Asszem a két elfogadott jelölt kiállíthat, de egyénileg.
A rendező úrról megtudtam időközben egy-két dolgot. Egy veterános körökben jól ismert (mellékesen minősítő bizottsági tag) felvilágosított hogy emberünknek a veteránokhoz nem sok köze van. Egy rendezvényszervező. Az első rendezvény után Csikós Zsolt, amindenki által jól ismert veterános újságíró egy-két kritikával illette a kiállítást a Veterán szaklapban. Emberünk erre tízmilliós perrel kezdett fenyegetőzni, majd látva hogy ezzel felsült, fenyegető kampányt indított az úságíró ellen. Kilátásba helyezve némi bántalmazást is.
A mostani kiállításra állítólag hirdetésben eladni kívánt járművek gazdáit hívogatja hogy hozzák ki az autót, annyira nem jelentkeznek elegen. Vélhetően az eddigi tapasztalatok okán. Napi kapcsolatban vagyok sok veteránossal,akik felvilágosítottak ezekről. Most rákérdeztem hogy ezt miért nem mondtátok eddig? Hát Gabikám mert nem kérdezted! F@sz@! Tényleg nem, mert eddig nem érintett. Ez van. Ennek az alaknak a meghívására nem kéne olyan büszkék lennünk. Én levélben lemondom a Klubszinten való részvételt az általam kifogásolt megjegyzés miatt. Viszont hogy Szilvi, meg Tibi kiállíthassanak egyénileg, azt bucsuzásként felajánlom neki. Az érintettekkel már egyeztetett is telefonon.

A TWK ehhez nem adja a nevét! Az más kérdés hogy az embernek az autó kell, és lehet hogy lsz@r minket, de nem számít.

MG

212 Kacsándi Szabolcs 2009-10-02 13:56:54

Sérelem ide vagy oda,szerintem kicsit örülni kellene a felkérésnek.Persze nem esik jól a lenéző szövegük senkinek,de lássuk be nagyon nem lehet válogatni a felkérések közül.Attól függetlenül hogy lenézik ezeket a kocsikat,igen is élni kell a lehetőséggel és bemutatni a kocsikat.Már csak azért is.És biztos vagyok benne,hogy sok csilli-villi drága kocsi közt igen is meg fogják nézni őket az emberek,mert hát keleti ország lévén,szinte mindenkinek fűzhető valamilyen élménye a típusokhoz.Úgyhogy ez is egy újabb béka amit le kell nyelni,ha nehezen is.De ezzel is lehet bizonyítani hogy igen is számít ez a maroknyi társaság.Én így látom.

211 Reining Ádám 2009-10-02 08:23:51  Előzmény:Muczán Gábor: 58950

Hupsz valamit elnéztem!
Akkor Tiberius választotta ki az autókat mert azt írod őt kérted meg de a lényeg a lényeg hogy ezt szerintem még vállaljátok be aztán jövőre majd Kiss Tamás keressen ahol akar Trabantot, meg Wartburgot a rendezvényére!

210 Muczán Gábor 2009-10-02 08:20:06  Előzmény:Huszta Tibor: 58947

Tiberius!

A két "fogadott" jármű tulaja kiállíthat egyéniben is. Egyeztettem velük, tudnak a dologról, rövdesen ide is írnak majd.

A véleményem az, hogyha valaki Old-Timer kiállítást rendez, az ne tegyen különbséget OT minősített autók között. Mégha -szerinte- több is van valamelyikből az utakon. Amit mi neveztünk az Oldtimer minősített. Akkor most kezdjük el számolgatni hogy melyikből mennyi fut az utakon? Nyáron meg kiderül hogy több kabrió Merci mint Trabi? Mekkora égés lenne!
Ez az ember nem méltó arra hogy OldTimer Show néven szervezzen rendezvényt. Rendezzen "Csilivili-ritkadrága-veteránautó showt" vagy amit akar.

MG

209 Muczán Gábor 2009-10-02 08:13:56  Előzmény:Reining Ádám: 58949

Adam!

"Jövőre pedig ha újra megkér Gábor téged hogy szedjél össze autókat mondd meg neki felejtős dolog szerezzen autókat ahonnan akar!"

A Gábor én vagyok, én nem erőltetem ilyen hangulatban a részvételt. Akivel a bajunk van, az Kiss Tamás OT-Show főszervező.
Vagy nem olvastál vissza rendesen? Nehogy kabátlopásba keverj!!!

MG

208 Reining Ádám 2009-10-02 08:10:19  Előzmény:Huszta Tibor: 58947

Szerintem is jól mondja Tiberius amíg tart a rendezvény addig le a 4 alufelnivel és fel 4 gyári kereket a Waresz cabrióra aztán had örüljön a majom hogy úgy történt ahogy kívánta! Jövőre pedig ha újra megkér Gábor téged hogy szedjél össze autókat mondd meg neki felejtős dolog szerezzen autókat ahonnan akar!

207 Őry Gábor 2009-10-02 07:49:51  Előzmény:Muczán Gábor: 58941

Szerintem is egy idióta a tisztelt szervező.

206 Huszta Tibor 2009-10-02 07:24:39  Előzmény:Ifj. Hirháger Gábor: 58945

Attól függetlenül ez egy ilyen találkozó, tehát le azzal a 4 alufelnivel a rendezvény idejére.

205 Ifj. Hirháger Gábor 2009-10-02 07:10:05  Előzmény:Huszta Tibor: 58944

Ez igaz. Jobban belegondolva igazad van,gondolkodjunk felnött fejjel. Ér ez az ember meg ez a rendezvény annyit h idegeskedjetek. Legalább elmondhatjuk h a klubb itt is volt.:D

204 Ifj. Hirháger Gábor 2009-10-02 07:07:05  Előzmény:Katona Zoltán: 58943

Sziasztok,
Ujjoncként sok beleszolásom nincs és túl sok tapasztalatom sincs, ezt tudom de azért eléggé érdekes megközelités ez a "cseréljen 4 kereket vagy nyista ott lét...". De ne kövezzetek meg mert "gogole a barátod" cimszoval utána néztem és 2 autoról beszélünk... Az elnök egy W353 cabrió, míg a rendezvényszervező egy 312-es Wartburg Cabrioról. Jó, ha a 2 autó 1 és ugyan az ok de laikusnak nem úgy tünik. Szerintem is amugy nem éppen fear dolog ezt így megfogalmazni mint ahogy megkaptuk mert azok az autok amik ott vannak nem hiszem h futnak is évente legalább 1kmtert. (Pláne a tavaszin ahol egy porche egy légbura alatt volt...?) Eléggé furcsa elgondolos kicsit olyan, h nee ott lehettek aztán örüljetek... Jó persze megértem a 601est de mondjuk én nem találkoztam sdeluxal és sajnos nem is vágom milyen lehet...:( Engem mondjuk érdekelne. Az 500ról nem is beszélve amit az első találkozón láttam h jéé ilyen is létezett... Úgy gondolom, mind a 4nek ott lett volna a helye... Nem szeretnék leoltást kapni ez a véleményem, nincs 1 éve h trabizok úgyhogy csak gondoltam elmondom mit gondolok.

203 Huszta Tibor 2009-10-02 07:01:28  Előzmény:Muczán Gábor: 58941

"Mi a Ti véleményetek?"

Akármennyire is sérelmes a dolog, az embereket nem illik hülyíteni. Ne vedd el a Szilvitől és a Tibitől a lehetőséget egy ilyen balfék miatt, hogy az autóját a nagyközönség elé vigye. Vedd tudomásul, hogy a rendezvényszervezők nem veteránosok hanem marketingszakemberek, akik nem értenek annyit a kocsikhoz, mint mi.

"Mit tegyen a Klub?"
Szerintem ne csinálj belőle problémát, egy kultúrált hangvételű levelet lehet dobni a koma felé, hogy nem teljesen az a helyzet, ahogy ő látja a dolgokat. Ha a válasz elutasító, akkor: 1) ha nagyon lenézően reagál, esetleg visszaléphetsz; 2) ha nem lehet rá hatni, max. jövőre nem élünk az általa biztosított lehetőséggel.

Bár szerintem az 1)-es esetben is a két tagra kéne bízni, hogy mennyire érzik sértve magukat, különben az lesz a helyzet mint az 1984-es olimpia bojkottjával.

T.

202 Katona Zoltán 2009-10-02 06:34:07

[i]> A Wartburg csak abban az esetben, ha a gyári kerekekkel fel tudja
> szerelni a tulajdonos.
> Remélem, hogy nem haragszik meg, de az Oldtimer Show-n kizárólag
> típustiszta
> autókat tudunk kiállítani[/i]

Én azt gondolom, a Tisztelt válaszadó nem pont makulátlanul típustiszta autókat válaszott ki, ezzel mondjuk itt hitelét vesztette a rendezvény. [b]Temészetesen minden tiszteletem a két kiválasztott autónak és tulajdonosainak, hogy ilyen szép járgányt birtoloknak![/b]

201 Fluck Dávid 2009-10-02 06:25:26  Előzmény:Muczán Gábor: 58941

Üdv MG!

Sajnos azt kell mondanom, hogy csak egyet tudok veled érteni...

Én is sajnálom Szilviéket, de ez az ember elég meredek...
Én visszamondanám a részvételünket.
Nem érdemlik meg... Azt se tudja miről ugat, csak mondja....

200 Muczán Gábor 2009-10-02 06:18:23

Sziasztok!

Fontos! Klubtagjaink tanácsát, véleményét kérem!

Tömören, tőszavakban a story:

Az Oldtimershow szervezője meghívta a Klubot kiállítóként okt 23-ra a showra.
Tiberiust megkértem hogy válasszon közületek.
Jelentkezett Roland az 500-assal, Szilvi a 600-as+futóval, Ádám a 601deLuxéval, és Tibor a W353 cabrióval. Oké. Mindenki örül, lista összeáll, elküld embernek.

Erre válasz Tiberiusnak: "Tisztelt Huszta Tibor!
> Az ön által küldött 4db autó közül kettőt tudunk kiállítani az Oldtimer
> Show-n. Az egyik a fehér Trabant utánfutóval, a másik a 312-es Wartburg
> Cabrio. A Wartburg csak abban az esetben, ha a gyári kerekekkel fel tudja
> szerelni a tulajdonos.
> Remélem, hogy nem haragszik meg, de az Oldtimer Show-n kizárólag
> típustiszta
> autókat tudunk kiállítani. A 601-es Trabantot annak okán nem szeretnénk
> kiállítani, mert még viszonylag sok fut belőle az utakon.
> Megértését megköszönve, üdvözlettel: Kiss Tamás ügyvezető"

Erre én: "A szöveg amit küldött a 601-essel kapcsolatban viszont vérlázító. Mennyi 60-as 70-es évekbeli 601 deluxe fut az utakon? Lassan kevesebb mint amennyi SL Mercit látni. Vagy több RR Silwer Shadow van már OT-s rendszámmal, mit Trabi. A rohadt életbe, ezt a dumát nem kellett volna megeresztenie! Ezt a
fajta beszólást nemigen tűrhetem, a tagjaink nevében sem! Legszívesebben
visszamondanám az egészet emiatt a beszólás miatt. Csak nem akarom elrontani
a jókedveteket.
Még gondolkozom. Ha nem tudom megemészteni, akkor lehet hogy elküldöm a
faszit a francba."

Most nem tudom mi legyen? A veterán korú -és nem utolsósorban OT rendszámos- 601-esek ilyetén kezelése lehet hogy csak nekünk érzékeny pontunk. De akkor is én ezt nem tűrhetem. A veterán versenyeken, de bármilyen veterántalálkozón indul/részt vesz tucatnyi MB SL, MB Pagoda SL. Jaguar, RR, és megannyi Porsche. Trabi meg fényévente. Akkor kit érdekel hogy mennyi van az utakon.
Másrészt: Pl Budapest útjain (ahol lesz a kiállítás) egy nap hágy Trabit lát a faszika. Sztem kb egyet! Egyéb veterán -különösen nyáron- meg korzózik rendesen a városban!
Akkor OT-s Zsigulit sem fogunk látni? Tavaly pedig volt. Lomtalanításkor a dickek pedig húzzák a futót velük rendesen!!!

Én ott tartok hogy visszamondanám az egészet! A veterános életben ismernek markáns stílusomról, úgyhogy belefér nekem simán egy ilyen válasz.
Sajnálnám a Szilvit meg a Tibit mert ők büszkén mutatnák meg autójukat.
De a szeretett márkáink nevében viszont a megkülönböztetést visszautasítom.

Mi a Ti véleményetek? Mit tegyen a Klub? Ti mit éreztek ilyen esetben?
Ide a várom a válaszokat.

Ne vitatkozzunk most, hanem írja le mindenki mit tenne a klub nevében. Aztán gyorsan dönteni kell. Én nem tudok higgadtan, mert q ideg vagyok, és csak negatívan tudok hozzáálni most.

MG


199 Németh Kornél 2009-10-01 16:46:45

Tiberius, TWK-001!
korrekt válaszok, mindenkinek igaza van, bogarasoknál tényleg van keveredés, az eddig fórumon megismert stílust követő kollégák pedig tényleg olyanok,amilyenek.sajnos.
ha a későbbiekben szükség van segítségre, és időben tudomást szerzek a dologról, szívesen állok rendelkezésre.
téma tehát elnapolva egy későbbi időpontra;)
Kornél

198 Muczán Gábor 2009-10-01 15:48:54  Előzmény:Németh Kornél: 58937

Szia Kornél!

Köszi javaslatokat. A tuning topic lesz első körben az, ami felöleli ezeket a témaköröket. A bogarhatu-nál, de egyébként sok más ilyen jellegű oldalon eluralkodott topicrengeteg jópofa ötlet, de ahogy láttam, a "keresztbe írás" -ezáltal offolás egy olyan témával, ami egy sorral lejjebb egy másik fórumon abszolult ontopic- az ottani szerkesztőknek is elég nagy gondokat okoz.
Az hogy most örvendetesen jelentkeznek moderációra eddigi topiclakóink, az kellemes meglepetés, de nem szabad hogy elbizakodottá tegyen minket hosszútávon.
Előbb megindulunk egyszer egy viszonylag "alap" kínálattal, ami ennél bővebb, de a réginél picit szűkebb lesz.

Aztán majd meglátjuk, hányan leszünk a feladatra fél év múlva. Akkor döntünk megint.

MG

197 Huszta Tibor 2009-10-01 15:42:12  Előzmény:Németh Kornél: 58937

Az ötlet jó, bár az említett irányzatok általam megismert tagjai eléggé elásták magukat előttem.

T.

196 Németh Kornél 2009-10-01 15:28:41

Tisztelt Klub!
Javaslatom lenne topic témára. arra gondoltam, hogy lehetne egy, a tuningirányzatokat gyűjtő topic. ez több, a miénknél szerintem jóval nagyobb fórumon is működik, példaként a pappenforum.de oldal "Retro und Rattenstyle", valamint a hazai bogarhatu.hu oldal "Rat, Resto Cal, Cult" topicjait tudnám felhozni.
felépítésben ezek a topicok egyrészt linkgyűjtőhelyek, ahol a különböző átépített autók bemutathatók, másrészt pedig az ötletek,megvalósítási módszerek publikálhatók.
talán egy ilyen topic elindítása megoldhatná a felmerült veterán-félveterán-csakkicsitnemeredeti problémát, hiszen éppen ezekről az autókról szólna. hiszen a fent említett resto-cal stílusnak pont ez a lényege. hibátlan,eredeti külső,belső, csak éppen porig ültetve.
nyilván a topic nem lenne kötelező senkinek, így "akinek nem inge, nem veszi magára".
moderátor szerepkörére, bár jelenleg nem vagyok aktív klubtag, szívesen jelentkeznék, trabiszabi kollégával együtt szívesen elvállalnánk egy ilyen jellegű topicot...persze egy pontos megbeszélés,egyeztetés és moderátorképzés után:)
remélem kicsit hosszúra sikerült gondolatmenetemmel nem zavartam senkit...

Mély tisztelettel:
Kornél alias nemetk

195 Muczán Gábor 2009-10-01 11:02:30  Előzmény:Szarvas László: 58934

Jimmy!

Az ötlet jó, és "jogos".
Felrakjuk az idevonatkozókat, rajtunk ne múljon.
Az más kérdés hogy senki nemigen fogja olvasgatni, sokan kiröhögnek majd, vagy megjegyzéseket tesznek hogy mit atyáskodunk má felettük.
Mi felraktuk, olvasni nem kötelező, ha gáz van, nem mi leszünk a felelősek.

Mondjuk a zártkörű, csak tagoknak lehetséges regisztrálási rendszerben már nemigen lesz ilyen magából csak nicket (esetenként egy ember több nicket) adó, fikagyík. Abban a rendszerben egy higgadt, egymással szemben is elkötelezetteb társaság fogja eszmecseréjét folytatni. Megspórolva egy halom időt, amit eddig provokátor fikanickeknek való felesleges válaszolgatásra költöttek.
Az E-85 topiccal azért kár összehasonlítani. Ott számos "lakónk" részletesen, szakszerűen kielemezte a dolgot. Komolyan közzétettek olyan írásokat is, ami tisztességes szakértelemre vall. Örültem is nekik, köszönet érte a szerzőiknek. Azonban erről nem lehet évekig társalogni. Az értelmes hozzászólásokat statikusan közzétenni fontos szolgáltatás tagjainknak. De diskurálni róla végtelenségig szükségtelen.
Szerintem jó volt a topic, de betöltötte funkcióját.

Köszi mindenkinek az építő jellegű hozzászólásokat (előre is :-) )

MG

MG

194 Benke Péter 2009-10-01 10:51:48  Előzmény:Szarvas László: 58934

Igen ez jó ötlet. Nem mindenki tudja mi a megengedett és mi nem. Vagy, ha változtat mennyit lehet. pl. gumiméreten stb.

193 Szarvas László 2009-10-01 10:30:45  Előzmény:Muczán Gábor: 58933

Bocsánat,hogy beleszólok.Lenne egy szerény javaslatom a leendő "tunying" topikkal kapcsolatban ha már lesz...
Javaslatom a következő: A topik nyitó oldalán jól látható helyen legyen egy hivogató ablakocska, melyre ha rákattintanak "belibbenne" pl: az 5/1990.(IV.12)KöHÉM rendelet amibe ugye le van írva mit hogyan, milyen feltételek mellett lehet átépíteni,átalakítani.Sok tuningolni akaró szerintem azt hiszi, hogy szabadon ültethet,szélesíthet,dobfék ki,tárcsa be,más motor,sebváltó,felfüggesztés, stb,stb.Azaz megteheti,de a forgalomban nem vehet részt,csak ha vastagon a zsebbe nyúl.Véleményem szerint a topik "karrierje" hasonló lesz mint az etanol-85 topik,bár tévednék.