Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Wartburg

Általános topic Wartburgokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

226 Irinyi Norbert 2009-09-23 17:37:51

Sziasztok!! Egy kis segítségre lenne szükségem arra lettem figyelmes a családi 4T Wartburgnál hogy ha felkapcsolom a tompítottat akkor csak az irányjelző világit minden oldalon, ha kiteszem a vészvillogót akkor hátul rendesen müködik elől pedig a helyzetjelző villog mint egy stroboszkóp.kicsit nagyon össze vannak keveredve a dolgok benne már átnéztem a biztosítéktáblát de semmi ott minden oké, és most kicsit tanácstalan lettem mit tegyek???
Jó lenne ha tudnátok segíteni.
Előre is köszi.

225 Csády Szabolcs 2009-09-23 17:23:49

:cool:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/view/090923/Sandman-warti1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
[/imgw]

224 Bokodi Áron 2009-09-22 17:08:32  Előzmény:Bodnár Zsolt: 57870

kicsi elektronikus, vagy régi alu fedelű elektromechanikus?

223 Bodnár Zsolt 2009-09-22 06:11:34

Eladó egy Varesz fesz.szebályzó (új,dobozában)
Ha valakit érdekel: kisboci1@citromail.hu

222 Tóth Ákos 2009-09-22 06:07:23  Előzmény:Busa Attila József: 57867

OkÉ! Úgy legyen!
Csörögtök telón és szabaddá teszem magam(gipszkartonozok:)). Amúgy Heves megye Ecsédre kellene hogy jöjjetek.
Még ha nem is veszitek meg, akkor is nagy élmény lesz a a poloGT váltó:)

221 Oláh Olivér 2009-09-21 15:09:39  Előzmény:Busa Attila József: 57867

Üdv mindenki?
Nincs valakinek szüksége két wartburg emelőre?

220 Busa Attila József 2009-09-21 14:19:39  Előzmény:Tóth Ákos: 57866

Gratula Szmuki a kocsihoz. Faterom agyát már elkezdtem fűteni. Ő is nagyon szereti ezeket a ketyeréket. Szóval, lehet, hogy a hétvégén megyünk is érte, ha még meg lesz. Nem vezettem még 5-ös váltóval wareszt, nagyon kíváncsi vagyok rá, szóval megnézni tuti, hogy megnézzük.
Üdv: Atesz.

219 Tóth Ákos 2009-09-20 18:40:19  Előzmény:G J: 57865

Go Italy. Na ja.
Bizony, bizony!!Kincset érnek! Főleg az összeállítás(Irmscher ALU,Irmscher kormány, Manta tükrök Honda sportdob...stb. Ezt hajtani kell hogy átjöjjön a feeling!!:):cool::D;)

218 G J 2009-09-19 18:35:11  Előzmény:Tóth Ákos: 57861

no hová mész itt hagyod a hazát :D
ijj az a KMGY műszer
meg az 5ös váltó

217 Soós Árpád István 2009-09-19 17:50:19

Sziasztok!
Hallottam valahol,hogy állítólag létezett olyan,hogy szürke ülés gyárilag 1.3-as Wartburgba.Ez igaz?:)

216 Szedlacsek Ottó 2009-09-18 18:38:59  Előzmény:Szabó Gábor: 57853

Köszi a rajzot Bajusz. ;)

215 Tóth Ákos 2009-09-17 19:40:40

Jó link-> http://www.hasznaltauto.hu/3217786_wartburg_1.3_1989

214 Tóth Ákos 2009-09-17 19:35:03

Sziasztok!

Sajnos idő, és helyhiány miatt mégis csak eladom a Wareszom(fájjó szívvel).

2011 augusztus 19.-ig van rajta műszaki!!

Íme a link elég baráti áron adom. Wartburg fannak akár az is megoldható hogy üzembentartóival oda adom. Alku nincs! Ez a leg-leg-legminimálára!

http://admin.hasznaltauto.hu/index.auto?command=osszeshirdetes&sID=42f56f1e756fd70262df70f7beb72200

Csak a miheztartásvégett a váltó alkatrész árban 70e+beszerelés(ez már kész van)

Alufelni 40-50e

KMGY műszer 15-20e

Irmcher kormány 15e

+a sok rengetek, felírhatatlan motyó amit adok hozzá.

Akit érdekel hívjon, vagy írjon.

213 Soós Árpád István 2009-09-17 17:14:35

Szmuki megkért,hogy írjak helyette,hogy eladó a Wartburg 1.3 Touristja,5-ös váltóval,KMGY műszerrel,Irmscher kormánnyal,Irmscher felnikkel,2011 08.-ig érvényes műszakival.
Részletek és képek:
http://www.hasznaltauto.hu/3217786_wartburg_1.3_1989

212 G J 2009-09-17 14:14:03  Előzmény:Velikán Attila: 57858

nem lenne rossz ötlet

211 Velikán Attila 2009-09-17 12:49:09  Előzmény:G J: 57857

ja... még a Barkast is fel kéne támasztani :)))

210 G J 2009-09-17 12:43:48  Előzmény:Velikán Attila: 57856

látom megelőztek akkor már nem linkelem :P
ilyen ez a hét feltámadnak gyöngyszemeink

209 Velikán Attila 2009-09-17 10:21:30

Trabant nT után újabb érdekesség.


[url]http://totalcar.hu/magazin/hirek/2009/09/17/ujra_tamad_a_keletnemet_sportkocsi/[/url]

208 Tóth Péter 2009-09-15 16:57:56  Előzmény:Soós Árpád István: 57851

Írtam privát üzit a felni miatt.

207 Busa Attila József 2009-09-14 19:52:04

Hali!
Óriási segítség lenne, ha valaki megmondaná a waresz lökhárítójának a belső, a felszereléshez szükséges kerületét.
Üdv: Atesz.

206 Szabó Gábor 2009-09-14 11:44:29  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 57846

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/090813/_tfoly_sm_r__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Erre gondolsz?

205 Kiss Krisztián 2009-09-13 20:07:49  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 57850

ddr-es az biztos,az embléma az oldalán,a gyártási,ugyanaz mint a trabié,és a tipus száma alapján a GOOGLE azt dobta ki hogy p70.

204 Soós Árpád István 2009-09-13 19:20:21  Előzmény:Horváth Máté: 57848

www.zsombicar.hu

203 Kacsándi Szabolcs 2009-09-13 15:54:21  Előzmény:Kiss Krisztián: 57849

Tiberiust kellene megkérdezni neki is van P70-ese.Én is csak tippelek,esetleg valami korai ddr produktum

202 Kiss Krisztián 2009-09-13 11:07:59  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 57845

köszi a segitséget.A felfogatása nagyobb,(töcsavartáv,szivonyilás)mint a trabié.Akkor lehet p70?

201 Horváth Máté 2009-09-13 08:47:22

Üdv Mindenkinek

Érdeklődnék, hogy nem tudtok-e valami jóféle autósboltot, vagy akármilyen helyet Budapesten, esetleg Zala megyében, ahol Wartburg alkatrészeket árulnak?
Vagy ha esetleg vannak valakinek elfekvő cuccai az írhat ímélt is.
Üdv: kolbász:)

200 Bokodi Áron 2009-09-12 21:56:17  Előzmény:Muczán Gábor: 57844

nincs régi biztosításom, az autó ideiglenesen ki van vonva, és most vettem:)

így már gondolom egyszerübb:)

199 Szedlacsek Ottó 2009-09-12 21:02:58

Hello,
Átfolyásmérős, hőfok- és benzinszint jelző műszer csatlakozó kiosztására lennék kíváncsi.
Tud valki segíteni?

198 Kacsándi Szabolcs 2009-09-12 20:25:51  Előzmény:Kiss Krisztián: 57838

A karbi nem Wartburg,mert annak elfordítva van a szívókönyök.Legjobban a P50-es karbijára hasonlít,állítható úszóházas.Viszont az sem pont ilyen volt.De nagyon hasonlít rá.Ékes kollégának mutasd meg a veterán fórumba.Én talán P70-re tippelnék,bár azé elvileg azonos a trabiéval.

197 Muczán Gábor 2009-09-12 08:59:57  Előzmény:Bokodi Áron: 57842

waresz!

Jöhetsz személyesen is.
De felmondani csak nov. 1 és nov. 31. között lehet a régit.
Átkötni meg dec 31-ig.

MG

196 Prokop Gábor 2009-09-10 18:58:52  Előzmény:Kiss Krisztián: 57838

[img]http://kepfeltoltes.hu/090909/465518515DSCF2215_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
Talán így, bár nem használom a kepfeltoltes.hu-t.

195 Bokodi Áron 2009-09-10 18:47:19  Előzmény:Muczán Gábor: 57840

köszönöm a választ!

oly sok infót találtam már ott, hogy az tényleg túl sok :D

az ár valóban kedvező, áttanulmányozom a részleteket.

a wartburg gondolom lehet rendes klubtag, az MZ-k meg pártolók, vagy hogy?
ha személyesen elmegyek a klub székhelyére, akkor ott meg lehet kötni mindent? nem szeretem a postai megoldásokat.

194 Szabó Gábor 2009-09-10 07:28:01  Előzmény:Oravecz Kata: 57829

Pl. '89-es évjárat, NZ motorkód (előredőlős). Ugyanúgy néznek ki, mint a Wartburg motor.
Tibke tanácsi is megszívlelndők.
Ha majd kerül SZERELŐ, célszerű ellenőrizni a kuplungbowdent alaposan, nem e szakadozott, nyúlott meg ill. a bowdenház is szokott eltöredezni a végeinél.
A kuplungvillát is érdemes ellenőrizni, el szokott repedni több helyen. Ezt még beszerelt állapotban is érdemes. Ha ezek rendben vannak, akkor érdemes csak a szerkezetre és a tárcsára gyanakodni.
Rendes műhelyben, ahol van akna, emelő, segéd, max 3 óra alatt kész kéne legyen, nem értem a 'szerelők' hisztijét.

193 Muczán Gábor 2009-09-10 06:39:26  Előzmény:Bokodi Áron: 57839

Szia waresz!

Emlékszünk a TS-re természetesen. Jó színfolt volt a találkozón.
A biztosítással kapcsolatban semmit ne csinálj!!!
Csak húzd balra, kissé lefele az egeret, és kattints a kilóméterórát formázó nosztalgia regiszteres logóra.
Tök véletlenül ez klubunk egyik fontos profilja.
Évfordulóval minden járműved bekerülhet a kedvezményes rendszerünkbe.
Vigyázz, sok az infó az oldalon, de legalább bőséges ;-)

MG

192 Bokodi Áron 2009-09-09 21:49:17

Üdv a kedves NDK barátoknak!

Új vagyok a közúti trabant-wartburg körökben, eddig csak különböző hobby gépekkel foglalkoztam, most vettem 4. wartburgom(ez már végre forgalmis), és már volt két trabantom is.

"waresz" néven ismernek 2T motoros körökben, MZ motorjaim vannak, idei tavaszi találkozón TS-125 gépemmel vettem részt. talán valaki emlékszik:)

a nemrégiben vásárolt wartburg elég szép állapotú, első tulajtól van 81-es évjáratú, de-luxe, homokbarna(nem biztos hogy ez a pontos színelnevezés). minden eleme gyári, minimális változtatást tervezek rajta: első ülések cseréje, kényelemseb példányokra, generátor elektronikus fesszabályzósra. mindent úgy oldok meg majd, hogy hamar visszaalakítható legyen a gyári állapot. a cél: nem napi, de rendszeres használat. átiratás elött állok, a legolcsóbb negyedéves biztosítás 16-17ezer ft. lehet-e ennél olcsóbbat kötni? gondolom ezek napi kérdések itt, biztos unalmasak, de nagyon örülnék a segítségnek. egyáltalán nem vagyok jártas autóvételben, minden tanácsot, jó megoldást elfogadok. esetleg sorrendet az átiratási mizériában. az autónak lejárt a müszakija, és a zöldkártyája, továbbá, november nemtudomhányadikáig ideiglenesen ki van vonva a forgalomból. mivel kezdjem? ja, és szürke forgalmis.

néhány kép bemutatkozónak:
nem rég elkészült új szerelem MZ TS-250/1:
http://kepfeltoltes.hu/090825/SL747497_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

amit már láthattatok TS-125:
http://kepfeltoltes.hu/090909/SL744206_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

videó a hobby wartburgomról(érdemes végignézni:)):
http://www.youtube.com/watch?v=KQWT4KOGkUc

a de-luxe-ról majd csinálok képet:)

191 Kiss Krisztián 2009-09-09 20:10:12

Van egy régi waresz(talán?)karbim,a száma H 362.Ha valakit érdekel,nekem pluszba van... http://kepfeltoltes.hu/view/090909/465518515DSCF2215_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

190 Csády Szabolcs 2009-09-09 19:09:56  Előzmény:Muczán Gábor: 57833

Köszönöm szépen a gyors választ!

189 Varga Tibor 2009-09-09 19:05:52  Előzmény:Szabó Gábor: 57825

Annyival egészíteném ki, hogy illik a biztonság kedvéért kicsit a lamellák végéből reszelni, hogy ne darálja adott esetben a kinyomócsapágy vezetőgyűrűjét.
Qh még lehet egy köztes állapot, az is egész tűrhető eredmény tért el mikor betettük pár Trabantba, és olcsóbb mint a sachs.
Vagy bontó, és gyári wartburg szerkezet, bele pedig mondjuk qh tárcsa, vagy sachs.

188 Varga Tibor 2009-09-09 19:01:04  Előzmény:zzzzzzzzz bbb: 57828

Nézd meg hogy függőlegesen áll-e. ha már nem teljesen függőleges, nem húzza vissza. ha még így se megy vissza, akkor csere.

187 Muczán Gábor 2009-09-09 18:58:41  Előzmény:Muczán Gábor: 57833

trabiszabi!

Én botor, most olvasom hogy Trabis vagy. A nickből sem tűnt fel. Hiába a kor!

Szóval T1.1 hajtáslánc ötös váltóval kell gondolom neked. Akkor Tibke itt a szakembrió, aki ezügyben kompetencialista ;-)

MG

186 Muczán Gábor 2009-09-09 18:54:03  Előzmény:Csády Szabolcs: 57831

trabiszabi!

Ezek az ötös váltók gyekorlatilag elérhetetlenek.
Kisérleti széria volt, pár tucat darab készült a legtöbb az Irmscher féle kivitelbe került, illetve az utolsó indianrot Wartburgba, ami a sorról a múzeumba ment. Állítólag volt ami két ezer euróért kelt el, de legalább kiforratlansága miatt rossz is volt. Felejtős! Keresd a VW hajtásláncot.
Van a klubban is példa, pl Polgár Tibi púpos bódés 1.3-asa.
A 160-as órát elvétve láttam kocsikban. Volt olyan tulaj, aki nem is tudta hogy ez ritkaság. Óra-óra, ezt adták, mondta, amikor felvilágosítottam.
Nem jöttem rá a koncepcióra, hogy Eisenachban milyen alapon raktak 160-as, vagy régebbi órát a kocsikba, de sztem akkor már ők sem tudták. Rakták ami jött a rogyadozó, megszűnő kis beszállítóktól. Az órába egyébként céljuk volt hogy elhelyezzék az utánfutó visszajelzést, ami akkortól kötelező volt a műszercsoportban már az egyesülő Németország nyugati felén. A nálunk honos külön kis zöld utánfutó visszajelző ott nem volt elfogadható. Emiatt fejlesztettek új órát, és akkor már 160-ra állították be, ha úgyis újat csináltak. Aztán a sors másképp alakította a dolgot, és a 160-as órák ma sok klubtagunk kedvenc vadászzsákmánya.

MG

185 Muczán Gábor 2009-09-09 18:41:21  Előzmény:jocking .: 57830

jocking!


" tudtommal 1.3-as 353-as wartburgot nem gyártottak"

Ez félig igaz! Bármily furcsa, de a gyári tipuskódja az 1.3-nak SNE .353...ahogy az alvázszámból látszik.

Biztos 1.3-ra gondolt, hiszen szimplán kizárásos alapon látszik hogy 1990-es a kocsi, akkor meg már csak emlék volt a 2T verzió.

MG

184 Csády Szabolcs 2009-09-09 18:35:09

Üdv!

Trabis lévén nem vagyok otthon a Wartburgok terén...Hallottam róla, hogy a Wartburgokat az utolsó években 5 sebességes váltóval szerelték. Az lenne a kérdésem, hogy ezeket milyen évjáratú Wartikban kell keresni? Meg, hogy ezekben volt-e 160-as óra?

Előre is köszönöm a felhomályosítást!

183 jocking . 2009-09-09 17:55:08  Előzmény:Oravecz Kata: 57824

Nagy feladat lesz találni hozzá, mert tudtommal 1.3-as 353-as wartburgot nem gyártottak... Most akkor tulajdonképpen a 353-ra vagy az 1.3-ra gondoltál?:confused::rolleyes:;)

182 Oravecz Kata 2009-09-09 11:43:44  Előzmény:Szabó Gábor: 57825

Nagyon köszönöm a segítséget.
Fel is hívtam egy két bontót, de elakadtam az ügyintézésben, mert azt kérdezték, hogy melyik évjáratút keresem, mert állítólag az sem mindegy.
Vagy hogy mondjak motorszám elejét.....
Esetleg tudna ebben is segíteni?
Aztán még kell találnom egy embert, aki elvállalja, hogy be is szereli, mert a mi szerelőnk közölte, hogy ő inkább nem nyúlna hozzá.
Köszönettel:
O. Kata

181 zzzzzzzzz bbb 2009-09-09 08:52:40

AC bemeneti részéből kiesett az a kis henger,amire a gumi benzincső van rábilincselve.Kérdésem,be lehet e ragasztani azzal a "maszmókkal",amit a karburátor alá is tettem?
Másik,a biztonsági öv nem nagyon akar visszamenni a helyére.A rugó fáradt el benne?Lehet e javítani,vagy kuka?

180 Sabján Balázs 2009-09-08 16:55:14  Előzmény:zzzzzzzzz bbb: 57819

Cserélj rotort is.. vagy legalábis nézd meg hogy nincs-e megszakadva elsősorban, avagy a közepén a tengelynél a fedél irányából érinti egy szén "pöcök" ott tiszta-e a réz a rotoron illetőleg ahol üti a szikrát nincs-e szétégve( fordulatszámszabályzós nélküli 5-600 forint, nemtom megéri-e vele baszkurálni)
ha még nem volt hozzányúlva a gyújtókábeljeidhez, akkor nézd végig mind a 4et, a pipának 5Ohm ellenállásnak kell legyen, a kábellel együtt ilyen 6 körül. ha ezek az értékek kb megvannak még mindig lehet hogy elrepedt a pipád és félrehúz..

179 Muczán Gábor 2009-09-08 07:03:52

Hali Mindenki!

Egyébként a közgyűlés időpontja engem is foglalkoztat, de nem jutottam semmire.

Van valami javaslat?
Jó lenne vmelyik péntek este, de mindenképp szeptemberben.
Figyelembe kell venni, hogy sokan csak levélben elérhetőek, és nyomtatni, csomagolni, meg kivárni hogy bedobja a postás, az kb 10 nap. Tehát modjuk a szeptember 18 péntek, az szoros határeset! De legalább nem "időhúzós" verzió!

Kérem azokat akik eljönének, meg akiknek el kell jönnie :--))) hogy akkor vitassuk meg. Ha nem sikerül, akkor kijelölök egy időpontot, és lesz ami lesz:-(

Akik fórum moderátori, illetve helyettesítési funkcióra jelentkeztek, azoknak is fontos lenne, hogy vagy a közgyűlést megelőző megbeszélésen, vagy (ha nem tudnak különböző okok miatt jönni) egy zárt topicon, amit csak ők (mi) látunk megbeszéljük a moderálási leosztást.
Akik eddig is voltak, és megerősítették részvételi szándékukat: Tiberius (veterán topicot jelenleg is csinálja), Tibke

Akik újonnan jelentkeztek: 4TRed , mr120bpm (helyettes moderátor). Ők küldték el mailban a jelentkezést a klubnak.
Voltak akik csak említették valahol a fórumokon hogy segítenének, ne hezitáljanak, hanem írjanak a klubnak.
Várom a jelentkezéseket, hogy elkezdhessük az érdemi munkát a zárt topicon.

MG

178 Szabó Gábor 2009-09-07 12:00:42  Előzmény:Oravecz Kata: 57824

Hát olyat nehéz, hogy minden kívánság egyszerre teljesüljön.
A kulung cuccok mindig drágák voltak és sajna csak azok a márkák jöhetnek számításba, amiket írtál, esetleg a Valeo még. Ezek gyári beszállítók is, nem csak utángyártók. A SACHS gyárt kuplungalkatrészeket Wartburghoz és Trabihoz is, de azokat valami távoli országban (talán Dél-Afrika) csinálják, nem a németek. Szemmel láthatóan nem az a minőség, hiába mondják a boltban, hogy ott a benszülöttek ügyesebbek. De a golf1-es 1,3-as, benzines, mondjuk '82-es évjárat kuplungja egyezik a Warburgéval és annak a dobozában eredeti német alkatrészek vannak. Készletben olcsóbb, mint darabonként (csapágy,tárcsa,szerkezet) megvenni, még úgy is, hogy a csapágy nem kell belőle.
Ha ilyen megoldásban gondolkodtok, az anyagköltség kedvezmény nélkül minimum 60ezer. Gyári számban, cikkszámban tudok segíteni esetleg.
Van alternatív megoldás, ami anyagköltségben kedvezőbb, szerelni ugyanannyit kell kb. El kell menni bontóba, keresni egy golf2 1,3-as benzines motort, arról elhozni a kuplungot a lendkerékkel együtt. Egész újszerűeket lehet kifogni. Ezeken 190mm-es átmérőjű kuplung van ellenben a Warburg 180mm-ével, emiatt kell a lenkerék is. De ez egy kiforrottabb, strapabíróbb szerkezet már, tökéletesen passzol a Wartburghoz és a pedált is kb negyede erővel kell nyomni a másikhoz képest. Szerintem max 10ezert kérnek érte, de sok tizezer km-re el lehet felejteni a kuplungproblémákat.
Nem mellékes, hogy ehez a tárcsa és a szerkezet olcsóbb, ha a későbbiekben kéne.
Pesten nem ismerek autószerelőket, de a normális az ritka, mint a szemüveges ...

177 Oravecz Kata 2009-09-07 09:45:39

Sziasztok,

tudna valaki segíteni, hogy hol tudnánk édesapám 353-as 1.3 as 90 es évjáratú Wartburgjához nomrális minőségű kuplung szerkezetet venni, ami nem egy évig bírja mint a mostani és nem horror áron adják?
Eddig a SACHS márkát javasolták én olvastam még LUK os ról is, de ismerni egyiket sem ismerem.
Valamint kéne egy szerény, dolgához értő szerelő is ha ismertek és létezik még ilyen egyáltalán (dél Pest felé esetleg, vagy a környékén), mert a mostani "modern" autók szerelői hülyét kapnak a Wartburgonktól és így csak összedobják a melót, aztán bírja amíg bírja.
Előre is köszönöm a segyítséget.
o. Kata