Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Wartburg

Általános topic Wartburgokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

534 Szarvas László 2010-02-15 11:13:20  Előzmény:Bokodi Áron: 58178

A téma jó,de folytassuk inkább a barkácsban,mivel odavaló.Az áltad leírt ellenõrzésbõl levont következtetés nem oké.Azonos fordulatszámon meghajtott Km-óra függetlenül attól,hogy meddig van skálázva,azonos értéket mutat.A lényeg az, hogy a sebváltóból a Km-óra a spirálon keresztül azt a pontos fordulatszámot kapja ami neki kell.
A K-100 szám jelölheti azt is,hogy a Km-óra ház átmérõje 100mm,mivel ez esetben pontosan annyi.Trabi,wartburg egy méret.A múlt héten egy kis boltban találtam egy 140-es wartburg órát de ott hagytam, mert nekem nem kell.

533 Tóth Ákos 2010-02-15 10:25:25  Előzmény:Bokodi Áron: 58178

Nekem egy 150-es gyári Waresz óra van szétszedve. Csak annyit változtattam rajta hogy kapott egy Trabi mutatót(piros és középen krómos)
Nem az bugyuta fehér mutató. Mindjárt rakok fel képet. Milyen is.
És azért is jó mert a mutató túl lóg a számozáson.

532 Mazák Viktor 2010-02-15 08:18:48  Előzmény:Bokodi Áron: 58178

Persze ez mind igaz, de ha belegondolsz, akkor a sebességet nem csak a váltó és a motorfordulatszám határozza meg. Ott van még a differenciálmû, és a legfontosabb a kerékátmérõ is. Mondjuk ebbõl a leírásból kiindulva a wartburgórának inkább többet kéne mutatnia mint kevesebbet, hisz a trabantéhoz képest nagyobb átmérõje van a felniknek, így azonos motorfordulatszámnál a wartburg gyorsabb. (Bár nem tudom, hogy van-e különbség a két autó differenciálmûjében/váltójában.) Én is nemrég vettem 4 felnit nyári gumival 8000 forintért, egyetlen szépséghiba benne az, hogy a gumik 145/70esek, de semmi gáz, jobban gyorsul, meg talán a kanyarstabilitás megnõ. Ez azt jelenti, hogy az óra szerinti 100km/h-nál a kocsi 92km/h-t fog produkálni. Apropó, van valami módja az óra buherálásának, újrakalibrálásának?

Áhá, így már értem mért ritkább a 160as óra. A számlapváltoztatás csak úgy megy, ha a gyári számlap mintájára továbbskálázod, esetleg kiveszed a 0km/h-s "támasztótût" (bocs, nem tudom hogy hívják :S.), hogy át tudjon fordulni az óra. (már ha átforog.) Esetleg még pontos bemérésre lehetne GPS-t használni, de én ezt meg sem próbálom. Az én sebességmérõmben kattog a mutató, valószínûleg a magyar gyártmányú spirál, vagy a váltó kihajtása szar, majd ha bejönnek a melegek ezt is meg kell néznem...

531 Bokodi Áron 2010-02-15 00:16:49  Előzmény:Petrovszki Dávid: 58176

ha a 160as óra csak számlapba különbözik a 120as trabiórától, akkor nem is kell. az egy akkora ordas nagy hazugságot mutathat akkor, hogy az röhej. nekem ez a 120as

http://kepfeltoltes.hu/100215/DSC01540_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

wartburgba rakva kicsit csalt csak lefelé. a piszkált 2T blokkos gép így is 110ig ment óra szerint 3.ba. ott az már 120-125 volt valójában. na de ha ott már 160van, akkor az hülyeség. parasztvakítás.. nekem viszonylag pontos mûszer kell. nem a beûlõ hozzá nem élrtõket akarom behülyíteni egy vagány értékeket mutató mûszerrel. a trabi óra kb 130-140re kalibrálva lenne talán reális wartburgban.barkasokba volt 140es anno, de nem hinném hogy találni. akkor marad a trabi mûszer pontosra kalibrálva. csinálok egy picit nyújtott 140es skálát. úgyis rövid váltó lessz a gépbe, elég addig kalibrálni.

ha már mûszernél tartunk... minden NDK óra hátúlján van egy szám: K-1.00
szóval egy egységnyi meghajtási fordulatszámmal lehet az órát a számozott skála végéig hergelni??? magyarúl, ha fogok egy stabil fordulaton járó szabályozható fordulatú villanymotort, akkor egy 100ig skálázott ifa óra, ami ugyanúgy néz ki mint egy trabi, egy 120ig skálázott trabióra, egy 150es wartburgóra, egy 160as wartburgóra, egy 140es MZ óra, egy 8000ig skálázott MZ fordulatmérõ, egy 1300ig skálázott forschritt kombájn dobfordulatmérõje......stb mind-mind ugyanazon a fordulaton kéne a skálájuk végén állniuk. NEM? nem! mivel ezeket már kipróbáltam(a 160as óra kivételével). az ifa meg a trabi ugyanúgy a skála végén volt, a wartburg még nem tartott ott, az MZ a skála végén volt, az MZ fordulatmérõ már azon túl kissé, a kombájn dobfordulatmérõ meg a többihez képest már félfordulatszámon is a pöcökig ment. kiváncsi lennék, egy 160as óra, és egy 120as óra különbségére.

bocs, a hosszú szövegért, de azt hiszem jó téma.. javítsatok ki ha nem!

530 jocking . 2010-02-14 20:13:01  Előzmény:Petrovszki Dávid: 58176

Komment írásánál a mehet gomb felett van 2 sornyi gomb, a felsõ sor a szmájliké, az alatta lévõ pedig a szövegszerkesztõ cuccoké. Ebben az alsó sorban a jobb oldali legszélsõ ikonra katt és bejön az (imgw)(/imgw) parancs, csak kapcsos zárójelek között. A 2 középsõ )( zárójel közé írod be a linket, ahol a kép megtalálható. Pl. felteszed képfeltöltés.hu-ra, ott jobb gomb a képen, tulajdonságok és ott van az elérési út, amit át lehet másolni.

529 Petrovszki Dávid 2010-02-14 19:59:24

ha elmondjátok nekem hogy kell felrakni ide képet megmutatom
egyébként othon is gyári órából lehet csinálni 160 as órát és nem tul bonyolult

528 Petrovszki Dávid 2010-02-14 19:58:27  Előzmény:Mazák Viktor: 58172

hát igen nem túl gyakori kb olyan mint a KMGY fordulatszûámérõ óra a wareszokba
nekem szerencsém van mindakettõbõl 2 db om van

527 jocking . 2010-02-14 19:31:40  Előzmény:Mazák Viktor: 58172

[imgw]http://img.carstyling.hu/usercars/00/04/80/48/48048_1250194214.jpg[/imgw]

526 jocking . 2010-02-14 19:29:05  Előzmény:Mazák Viktor: 58172

Elvileg csak a Trans-okban volt, szóval nem túl gyakori.

525 Mazák Viktor 2010-02-14 19:25:39

Csak érdeklõdésképp, ritka a 160as óra?

Nem minden 4 ütem wartburg azzal volt szerelve?

524 Petrovszki Dávid 2010-02-14 18:05:47

hát igen ki hol veszi
de ez van
lehet mázlid volt
én edig akiktõl kérdeztem mind 5 felet árulta
énis bontozok és ott vetem olcsoban de 5 alat biztos nem adom el

523 jocking . 2010-02-14 12:25:36  Előzmény:Petrovszki Dávid: 58169

Drága? Én 500 Ft-ért vettem az enyémet.:evil::D:D:D:cool:

522 Petrovszki Dávid 2010-02-14 12:04:59

hali szia
nekem van 2 db 160 as órám
igaz az egyik még kocsiba van a másikat meg eladtam
de olyan 5-10 ezerig terjedõ az áruk kb annyi ba kerül
de mivel ritkaság ezért drága is
ha tudok neked szerezni akk szolok
ha van irmscher akk az én órámat odaadom
pl egy irmscher kormányért vagy egy Kmgy órájért

521 Bokodi Áron 2010-02-14 11:29:09  Előzmény:Oláh Olivér: 58166

nézd meg légyszi, hogy milyen benne a km óra!

KERESEK 160ig kalbirált wartburgórát!!!

520 Mazák Viktor 2010-02-12 21:48:38

Szevasztok

Ezúton is szeretnék gratulálni az LKF-230as rendszámú (remélem jól láttam) kék 4T Wartburg Tourist tulajának, nagyon pöpec a gép. Ma láttam fehérváron, a buszpályaudvarnál fordult ki a palotai útra.
[i](Módosította 4TRed 2010.02.12. 22:49-kor)[/i]

519 Oláh Olivér 2010-02-12 21:41:54

Kell valakinek valami most 4T Wartburghoz? Pár napja láttam egy limót az egyik MÉH-ben. Még nem gyûrték be, és még nem is markolták össze, a hátsó burái is egész jók. Hátha valamit kitudok bontani belõle.

518 Soós Árpád István 2010-02-10 12:17:32  Előzmény:Oláh Olivér: 58164

Múltkor volt fent a Vaterán egy ugyanilyen,azt meg is vettem. :):)

517 Oláh Olivér 2010-02-10 08:52:45

Esetleg, ha valakit érdekel ilyen:
[url]http://www.vatera.hu/wartburg_kituzo_162836759.html[/url]

516 Őry Gábor 2010-02-09 16:35:53  Előzmény: Spityu: 58162

Ez egyelõre dupla nullás államtitok!

515  Spityu 2010-02-09 16:33:21  Előzmény:Őry Gábor: 58161

Hmmm... egyik nap elektronikai zseni, most meg 4T Waresz trafó... itt valami gyújtás tuning van a levegõben, 2T-re. :D

514 Őry Gábor 2010-02-09 16:18:14

Nem tudjátok véletlenül, hogy néz ki egy 4T Waresz trafó? Esetleg kép róla, különös ismertetõjel...?

513 jocking . 2010-02-07 14:46:15  Előzmény:zzzzzzzzz bbb: 58159

Kacsa. Ez egy 462000 éves kép, amin egy opel tanulmányautó van, csak valaki ügyesen megfotóboltolta.

512 zzzzzzzzz bbb 2010-02-07 12:41:09

Nem is tudtam,hogy gyártanak újra Wartburgot.Lehet hogy csak kamu bulvárhír?Íme:
http://www.bulvaros.hu/cikk/tc0twb/

A barkács topicban tettem fel egy 4T Wartburgos kérdést,kuplungszerelés ügyben,de lehet hogy itt kellett volna?

511 Bokodi Áron 2010-02-06 02:09:44  Előzmény:Petrovszki Dávid: 58156

tirisztoros gyújtás soha az életbe nem volt akkumlátoros gyújtású jármûbe. az összes gyári ebza, meg trabi, és MZ gyújtás mind tranzisztoros. annak idején valami idióta elindította világjáró útjára a tirisztoros történetet, azóta néhány kivétellel mindenki így ismeri. Mecseki Zsolt mester gyárt remek wartburg gyújtást, (hall-IC-s, FET végfokkal) csak be kell szerelni a gyári megszakítós alaplap helyére, rá kell húzni az excenterre egy müanyag gyûrût, ami tartalmazzaa mágneseket, meg oda kell vinni, egy pozitív szálat az egyik trafó 15ös pontjáról. több éve gyötrök néhány példányt, kinyírhatatlan. egyszer be kell állítani, le kell rögzíteni valami festékkel a csavarokat, és örök élet. még azt is kibírja ha rajtafelejtik a gyújtást. sõt, ha csak simán ráteszik a gyújtást, nem is égeti le a trafók valamelyikét. a ZSombicar-nál tutira lehet kapni, bár én közvetlen a mestertõl vettem, a telszáma nem tudom hogy publikus-e. a zsombinál 16200ft.

510 Soós Árpád István 2010-02-05 06:15:17  Előzmény:F. Robi: 58060

Szia!
Nem tudom,találtál-e már egy kombit:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/wartburg/1.3/wartburg_1.3_tourist-3589831 ;)

509 Petrovszki Dávid 2010-01-31 19:17:41

hali sziasztok
követklezõ kérdésem nem e tud valaki 2t wartburg tirisztoros gyújtás
nagyon sûrgös lenne

508 Kacsándi Szabolcs 2010-01-27 17:24:35

Ide is belinkelném.Régi 79-es hegyiverseny.Látható mozgásban Kardos Lajos híres Wartburgja
[url]http://lepold.magyar-bau.hu/index.php?a=static&w=balint_arpad[/url]
[i](Módosította szabi 2010.01.27. 18:31-kor)[/i]

507 Soós Árpád István 2010-01-25 13:03:23

Nem rossz:D

http://www.hasznaltauto.hu/auto/wartburg/353/wartburg_353_sl_gyujtok_figyelem-3566084

506 Horváth Ferenc 2010-01-25 10:36:09  Előzmény:jocking .: 58152

Mondjuk igen ez alap igazság fõleg ezeknél az autóknál korukból fakadóan:D
Azért annak örülök,hogy "csak" ennyi volt a nyûgje.
Mondjuk azt még nem tudom a torpanós "darabos" motornak is ez lehetett-e az oka,de lassan meglesz a teszt kör akkor tuti kiderül minden:)

505 jocking . 2010-01-25 10:17:10  Előzmény:Horváth Ferenc: 58151

Ami elromolhat, az el is romlik. A rotorban is vannak illesztések, amik eresztésekor leeshet az érintkezõ, a kátrányos cucc alatti vezetõréteg is elhasználódhat. Inkább az az érdekes, hogy van, hogy akkor sem megy tönkre, ha ez már indokolt lenne. Nekem már volt olyan rotorom, aminek a külsõ érintkezõjéhez épp hogy hozzáértem ellenõrzés gyanánt és erre leesett (mármint az érintkezõ). Pedig biztos, hogy nem akkor vált ilyen lötyögõssé, amikor levettem az elosztófedelet, hanem már jóval leõtte.

504 Horváth Ferenc 2010-01-25 09:46:39

Szép napot!
Neki estem kocsinak.Kezdés képen kicseréltem rotort és meglepõ módon pöcre indult pedig az éjszakát az utcán töltötte.Szóval minden bizonnyal tegnap a rotor szívatott meg.Most még azért átnézek ezt azt a biztonság kedvéért.Mondjuk azt tök nem értem egy ilyen dolog hogy tud meghalni:S

503   2010-01-25 01:06:21  Előzmény: : 58149

ja hogy a bowden feszítés nem segít, akkor marad a csiszolás.

502   2010-01-24 23:22:03  Előzmény:Horváth Ferenc: 58148

Én levenném a dobot, csiszolópapírral megcsiszolnám a fékpofákat, meg a dob belsejét, ha ezek után sem fog, akkor nem tudom hogy mit lehetne tenni, a trabimnak ennyi segített. Esetleg lehetne kicsit feszíteni a fékkar bowdenjén, lehet az megoldás lenne.

501 Horváth Ferenc 2010-01-24 22:11:11  Előzmény: : 58147

Köszi a gyors választ:)
Utolsó kérdésem mára:$
Ha már ott matatok a hátuljában mit kellene megmacerálnom,hogy legyen kézifékem?Mert koppra (kb. 5 kattanás) behúzva sem fog igazából semmit:S Állítani már próbáltam az nem segített.

500   2010-01-24 22:05:03  Előzmény:Horváth Ferenc: 58146

Az ilyen morgó hangokra én is azt mondanám, hogy kerékcsapágy. én olajoznám a spirált, valami sûrû hajtómûolajat adnék neki, de végülis mindegy, csak legyen kenés.

499 Horváth Ferenc 2010-01-24 21:51:44

Eszembe jutott még pár dolog:D
Mivel ugye hazafelé vontattak nem volt nagy zaj kocsiban és feltûnt pár fura zörej.Elsõ körben a kilométer óra spirálja igen hangosan súrlódik.Mi a megoldás erre?Lehet zsírozni vagy ilyesmi?
A másik dolog hátulról jött.Igen hangosan búgott valami vagy nem is tudom hogy írjam le:D
Szóval én naivan kerékcsapágyra gondoltam.Az lehet?
Drága lenne orvosolni ezt a dolgot?Illetve nagyon bonyolult mutatvány ez?:D

498   2010-01-24 21:35:39  Előzmény:Horváth Ferenc: 58144

ha az új aksi hamar lemerült, akkor lehet hogy a töltésed sem a legjobb, rá kéne mérni, persze ha járna a motor.

497 Horváth Ferenc 2010-01-24 20:38:28  Előzmény: Spityu: 58143

Hát igazából vegyes volt amikor hirtelen rántott/torpant volt amikor finomabban.Szóval akkor gyújtás lehet...Hogyan tudnám kiszûrni a hiba pontos helyét?Vagy ez esélytelen?

496  Spityu 2010-01-24 19:47:11  Előzmény:Horváth Ferenc: 58142

Amikor akadozva ment, akkor nagyon hirtelen volt a váltás a mûködõ - nem mûködõ állapotok között, vagy úgymond "puhább"? Ha nagyon éles rángatást tapasztaltál, akkor tuti gyújtás. Kapcsoló, trafó táp, fõkábel valamelyike.
[i](Módosította Spityu 2010.01.24. 20:47-kor)[/i]

495 Horváth Ferenc 2010-01-24 19:33:48

Sziasztok!
Van egy igen nagy problémám.Ma délután fél 6 felé elindultam kocsival elmentem a kb. 10 km-re lévõ kúthoz oda felé furán viselkedett az autó egész konkrétan azt csinálta,hogy kb. negyed gázig nem történt semmi tovább nyomva fél gázig kb. torpant fulladt le akart állni akadozott majdnem padlón pedig pörgött mint az örült,de alig húzott.Gondoltam fázik illetve megviselte a pár napos pihenõ.Tankoltam és elindultam vele az elõbbi dolgok ugyan úgy megmaradtak.Mentem kb. 30 km-t majd egyszer csak a gázpedál hatástalan lett azt hittem elszakadt bovden,de nem mert kb. fél perccel késõbb le állt a motor.Félre álltam meglestem mi lehet a gond.Szemmel láthatóan nincs hiba.Aksi jó önindító forgat anyagot kap moci viszont az istenért sem indul.Szomszédot hívtam haza húzott.Útközben sikeresen lemerült az aksim ami kicsit fura nekem mert attól,hogy kb. 1.5 órán keresztül megy az elakadás jelzõ nem kellene lenullázódnia egy 1 hónapos aksinak.Mindegy ez már mellékes.Holnap neki esek megkeresni mi lehet a hiba motorban viszont semmi ötletem.Itt jöttök ti a képbe:D
Elmondaná valaki mégis mi a p***a baja lehet most?
Mert mint írtam minden mûködik.Gyújtás lenne?Mert nagyon más nem marad:S

494 tóth furdzsenxia 2010-01-24 19:24:07  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 58138

teljesen bele borzongtam a látványba gyönyörû ezeket a dolgokat látni. a lada egyik testvérét vagy valami hasonmását volt szerencsém nekem is látni egyik mátrai hegyi versenyen.igaz az fekete volt de brutál volt.kár régi szép idõk.

493 Petrovszki Dávid 2010-01-23 19:15:55

hali sziasztok
érdeklõdnék hogy a wartburg 160 as km órámba az izzó az mien
annyit tudok hogy bajonettzáras
de jóvolna tudni a pontos megnevezését és számát
vagy esetleg mivel tudnám ezt helyettesíteni

Létszíves segítsetek

492 Mihály Dani 2010-01-23 13:23:51

Sziasztok wartburgosok és trabantosok!!!

Megújult a web oldalam.
Ha valaki szeretné megnézni akkor itt a cím:..trabant-wartburg.5mp.eu

491 Kacsándi Szabolcs 2010-01-20 21:21:35

Ezt érdemes látni![url]http://kardos-wartburg.gportal.hu/gindex.php?pg=7717108&sid=0&offset=0&replyid=5741968[/url]

490 Szabó László 2010-01-19 05:50:47

A héten megnézésre kerül egy garázs mélyén eldugott 4T 60e km rel :D:D:D
dobokmajd képeket
(jah cél a megszerzés):):):)

489 Tóth Ákos 2010-01-18 19:45:36  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 58135

6.2litert eszik 100km-en! ha 105km/h-val megyek(3000f/p).
Kevesebbet eszik! És az utazója 105 nem 90! Ez sokat számít!
Igen nagy munka, meg sok pénz!

488 Kacsándi Szabolcs 2010-01-18 19:38:26  Előzmény:Tóth Ákos: 58133

Fogyasztásban mik a tapasztalatok?Mérted már hogy gazdaságosabb e?
És amúgy nagy munka volt beépíteni?

487 Horváth Ferenc 2010-01-18 18:02:12

Sziasztok!
Utána jártam fent fogó kuplungom hibájának.A hibát sikeresen elhárítottam,de a hibában nem igazán vagyok biztos:D
Tehát a helyzet az,hogy mikor megvettem Wareszt elsõ körben kicseréltem pár dolgot
többek között a kuplung bovdent is.Na most próbáltam állítgatni,de sehogy sem volt jó.Leszedtem bovdent elõtúrtam régit ami Wareszon volt mikor vettem és az amit én raktam rá hosszabb.Kezelésbe vettem a régit felraktam és sikeresen be állítottam most pöpecül 4cm-nél kezd el indulni szekér:D
Szóval a kérdés az,hogy a hosszabb bovden lehetett a hiba forrása?
Másik esemény,hogy elég furán járt motor és nem is akart igazán menni.Próbáltam mindent,de sehogy sem lett jó.Majd tegnap este ismét neki estem és viszonylag hamar ki derült,hogy a gyújtás elosztón lévõ vákumdoboz és a karburátor közötti csõ gumi része halott így nem látja el a feladatát.Kicseréltem és a motor is elkezdett szebben muzsikálni:D
Most majd még 1-2 dolgot átnézek valószínûleg hamarosan tömérdek kérdésem lesz:$
Bocsesz a hosszú irományért:D

486 Tóth Ákos 2010-01-18 15:11:04

Sokan faggadtak már, hogy eddig miért nem töltöttem fel eddig videót az 5gangról. Hát íme itt van:-> http://www.youtube.com/watch?v=T-iLHzR5ROQ :D

485 Tóth Ákos 2010-01-18 12:50:30  Előzmény:Sipos Tamás: 58131

Hi! Képet nem tudnál küldeni róla?