Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Wartburg

Általános topic Wartburgokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

632 Kalma Kristóf 2010-04-04 10:51:10

Üdv márkatársak!

Egy kérdésem lenne. Ki szeretném cserélni szeretett 4T wareszom elsõ foteljeit, amik bár kényelmesek, de kanyarban kiesik belõle az ember :D Szóval az érdekelne, hogy milyen üléseket lehet belepasszintani, a legkisebb átalakítással, mert nyílván nincs olyan ami pont beleillik. Ha valakinek van ezzel kapcsolatos tapasztalat, írjon
köszi

631 Sipos Tamás 2010-04-04 02:19:14  Előzmény:Reining Ádám: 58277

[justify]És tényleg!
Azóta voltam megint náluk és õ is mondta a 24 ezret és azt is, hogy sajnálja. Nyilván õ sem tolhat minden idióta tulaj orra alá adásvételit, a bontási igazolás helyett.[/justify]

630 Reining Ádám 2010-04-02 07:14:57  Előzmény:Sipos Tamás: 58275

25 ezer km van benne! Km óra havernál van meg a motorja is már! Õ is sajnálta de egyben nem eladó így elhozta a 160 ig skálázott km órát és a motort a Wareszból! Egyébként racingbazar.hu-n hírdették vagy még hírdetik is Bonciék!

629 Tóth Gábor 2010-04-01 19:32:34  Előzmény:Sipos Tamás: 58275

Sajnos nem ritka, hogy ilyen ritka szép jószágok bontóba kerülnek...
2004-2005-ben mikor jött az elsõ hír hullám a 2T-el kapcsolatban rengetek ilyen makulátlan Trabant és Wartburg végezte így. :(

628 Sipos Tamás 2010-04-01 18:13:30

[justify]Ma délelõtt voltam a Bonci bontóban (Bp. Keresztúri út), és szörnyû dolgot láttam.
Egy szinte szalon állapotú, piros 4T Wartburg limo volt bent. A km-óra már hiányzott, de 30-40 ezernél többet biztos nem mehetett. A lámpaburák is gyönyörûek voltak, sehol egy karc, egy matt felület, vagy olajsár.
Na jó, nem vagyok szadista; abbahagyom.[/justify]

627 Tóth Ákos 2010-04-01 09:52:41

Tegnapi munkánk eredménye(Mégegyszer Köszön kedves fórumtag:).
Bitos ami biztos alapon nagyon alábakoltunk, mert igen sokáig itt fog állni!
Ja és gyönyörû a retro 2t Wareszod!köszönöm hogy vezethettem:)!)
[imgw]http://img2.tar.hu/szmuki/img/73890337.jpg#3[/imgw]
[imgw]http://img2.tar.hu/szmuki/img/73890338.jpg#3[/imgw]
:):D

626 Busa Attila József 2010-04-01 03:51:50  Előzmény:Bokodi Áron: 58272

Értem, elnézést kérek én is.

625 Bokodi Áron 2010-03-31 20:10:25  Előzmény:Busa Attila József: 58269

elnézésed kérem, félreértettél! nem arról van szó, hogy a 4T NDK autó nem hobbyautó, hanem a golf 1.3 és a polo 1.1. így már remélem nincs harag, én tisztelem, hogy ilyen is van, de nekem sose kéne. ez volt az elõzõ hozzászólásom lényege, továbbá az hogy 4T-sek közt egy fórumon nem érzem jól magam annyira, és ezért nem írok már.

624 Tóth Ákos 2010-03-31 13:08:35  Előzmény:Bokodi Áron: 58268

Bocsi az OFF-ért!
Ha már az MZ rövidítés felmerült:)
Ez az enyém:)->

[imgw]http://img2.tar.hu/szmuki/img/73854136.jpg#3[/imgw]
[imgw]http://img2.tar.hu/szmuki/img/73854137.jpg#3[/imgw]
Egyszóval imádok vele Motorozni!
Tegnap vettem még egy ilyet(bár ez közel nem ilyen állapotban van)
határba járni vele.
ON
Éljenek, és guruljanak sokáig a DDR masinák!

623 Tóth Ákos 2010-03-31 13:00:43  Előzmény:Busa Attila József: 58269

Ez így van ahogy az elõttem szóló beszél!
1977-es gyártású! tavaly tavasztól-õszig napi 40km ment(dolgozni jártam vele)
havi szinten 22-23alkalommal(kivéve akkor amikor nagyon esett az esõ!). Hiba, és gond nélkül! kb 5500km-t gurultam vele! Nem mindegy hogy 2litert eszik vagy 7-et!
Fõleg a mai benzinárakat tekintve...:(
[imgw]http://img2.tar.hu/szmuki/img/39144995.jpg#3[/imgw]
:D:cool:;)

622 Busa Attila József 2010-03-31 06:06:34  Előzmény:Bokodi Áron: 58268

Megértettem, amit írtál, viszont nem értek veled egyet. Szerintem nem kell annál több a kiforrott technikához, hogy ezek a motorok 21 év óta mennek, muzsikálnak szépen. Az is igaz, hogy a fent említett Golfok és Polok már rég döglöttek, azonban, ha reálisan tekinted a tényeket, akkor a 2T csodák is kihaltak rég és csak szinte hobbi célra léteznek. A másik érdekes kijelentésedet azt, hogy "egyik sem hobbyautó.", eléggé bizarrnak és durvának tartom.

Hobbi például különbözõ tárgyak gyûjtése, a barkácsolás, a sport és a mûvelõdés is. Az elmélyülten végzett hobbitevékenységnek következménye lehet, hogy valaki alapos ismeretekre, jártasságra és készségre, tudásra és tapasztalatra tesz szert egy vagy több területen. A cél mégsem az elõbbi, hanem az önmegvalósítás, vágyak kiélése, a személyes célok megvalósítása.

[i][/i]
A fenti wikipédiás hivatalos leírás szerint is nyugodtan vonatkozhat a hobbyautó megnevezés a 4T wartburgra is. Amirõl te beszélsz az már inkább a veterán kategória, és oda tényleg nem tartozik "még" a 4T. Azonban a 4T waresz is lehet hangulatos egyedi viselkedésû autó.

Kicsit rosszul esett, amit írtál, de elfogadom és meghúzom magam.
Köszönöm!
Üdv: Atesz.

621 Bokodi Áron 2010-03-30 21:27:09  Előzmény:Busa Attila József: 58265

a 4T alapból fényévekre van tõlem. én azért veteránozok, mert imádom a 2T gépeket.

van 4db 2T veterán motorom, abból kettõ MZ, aztán van még CZ472, és Jawa559

az autós része meg ugyancsak hasonló:
2db 2T wartburg, és egy 2T tarbant. véleményem szerint a 4T NDK autók távol voltak a kiforrott technikától, nullszériás jármûveket adtak el a gyártók meglehetõsen drágán, és a minõségük csak rontotta a gyárak régebbi jó hírét. ugyanazokkal a motorokkal szerelt volkswagenek már rég ki is döglöttek. 1.3 és 1.1 motoros golfot vagy polót már csak olyanok tartják akik nem tudnak váltani anyagi okok miatt. egyik sem hobbyautó. szerintem lelküket veszetették a négyütemû motortól ezek a hangulatos egyedi viselkedésû autók.

ezzel a hozzászólással senkit nem akarok megbántani, csupán személyes álláspontomat mondtam el a dögledezõ wartburg topicról.

azért nem szoktam már írni, mert mióta itt fórumozok, rajtam kívül aktív 2T-s nincs is. de ahogy elnézem elõttem sem volt sok.

620 Tóth Ákos 2010-03-30 13:02:30  Előzmény:Busa Attila József: 58265

Az hogy nem írunk,nem azt jelenti hogy nem látogatjuk a weblapot:)
Ha segítesz bontani egy 1.3 Wartyogó Kombit(persze ezzel párhuzamosan építeni BVB-met!Intézni ügyes bajos dolgoait,hogy a kasznizás,fényezés zökkenõmentesen mennyen) akkor megigérem hogy többet írok a fórumba:):D!
Üdv_Szmuki

619 Major Csaba 2010-03-30 10:10:22

Heló!
Szerintem azért vagyunk egypáran, azt viszont nemtudom , hogy miért nem írogatnak az emberkék.
Teszem hozzá, én sem vagyok klubtag, de méltányosságból részvehetek az írásban, stb.
Ezúton is is szeretném megköszönni akik ezt lehetõvé tették nekem!

618 Busa Attila József 2010-03-30 04:40:48

Sziasztok!
Azt megszoktam már, hogy egyre kevesebb 4T waresz van Magyarországon. De kicsit furcsa, hogy az utóbbi 2 hónapban nem ír senki sem ide a fórumba. Most az lett a gond, hogy nem tagok nem tudnak írni a fórumba? Mert ha így van akkor nem sok értelme van ennek a szûrésnek, mert mindenki el fog innen pártolni. Légyszíves írjátok meg észrevételeiteket ezzel kapcsolatban!
Üdv: Atesz.

617 Busa Attila József 2010-03-25 16:02:41  Előzmény:Muczán Gábor: 58263

Szia!
Én szívesen elmennék, de nem nagy szám a kocsim, vagyis, semmi óriási durranás extra nincs rajta, hacsak a rozsdamentesség és a kis egyediség nem az. Van arra esély, hogy ide a fórumba beírtok, hogy jön-e valaki? Milyen wareszok mennek? Mit kell mondani a klubról? HA megyek, akkor fel kell készülni valamibõl? Klubelnök is jönne?
Üdv: Atesz.

616 Muczán Gábor 2010-03-25 15:42:00

Sziasztok,

Hívtak az RTL-klubból, hogy hétfõn reggel szeretnének szép Wartburgokat és Trabikat, tulajaikat és a klubot bemutatni.

Ha valaki reggel, még munka elõtt ráér, az kérem hívja a szerkesztõket, vagy a klubot.


"Tóth Flóra vagyok az RTL Klub Reggeli címû mûsorából, és ahogy telefonon már beszéltünk róla – a segítségét szeretném kérni.



A jövõ hét hétfõi (2010. március 29.) Reggeliben nagyon szeretnénk különbözõ különleges Trabantokat és Wartburgokat mutatni. Az autóknak 6.45-re kellene megérkezniük, és fontos lenne, hogy jöjjön egy olyan autótulajdonos is, aki tud beszélni a klubról néhány mondatban.

Az ideális az lenne, ha 5-6 autót be tudnánk mutatni.



A pontos címünk: 1224, Budapest, Nagytétényi út 45-47.



Várom válaszukat, akár telefonon, akár emailben.



Köszönettel:

Tóth Flóra

RTL Klub, Reggeli

06-1/424-6830

06-30/417-2079

MG

615 Busa Attila József 2010-03-22 19:09:44  Előzmény:Bokodi Áron: 58261

lol
Vicces srác vagy.

614 Bokodi Áron 2010-03-21 23:34:22  Előzmény:Busa Attila József: 58260

önblogger:D

kb egy hete döglött a topic. nem tudom mi van itt:D

puposnál arra figyelj, hogy nehogy ott felejtsd :D

olyan mint a gruppenszex, semmi másra nem szabad figyelni, csak arra hogy ki ne maradj belõle:D

613 Busa Attila József 2010-03-21 16:24:55

Ha régi púpos Wartburgot szeretnék venni, mire kell odafigyelnem a vásárlásnál?

612 Busa Attila József 2010-03-19 05:53:43

Kérnék tippeket, hogy milyen autó típusok lökhárítói mennek fel kisebb-nagyobb átalakítással?

611 Busa Attila József 2010-03-15 19:27:09

Mit szólnátok egy wartburg kiránduláshoz?
Ki jönne?

610 tóth furdzsenxia 2010-03-15 16:43:29  Előzmény:Kovács Zoltán: 58256

valószínû még mindig sok a benzin.

609 Kovács Zoltán 2010-03-15 16:34:57

Ha valaki tud,segitsen!2T Wartburgba 2107-es Lada porlasztot tettem,megy mint állat de füstöl,beköpi a gyertyát és a zöldkártyát se fogja teljesiteni.A fõfuvokáknál csökkentettem a benzint és növeltem a levegöt,de még nem jó.

608 Erdei Tamás 2010-03-14 11:31:57  Előzmény:jocking .: 58254

köszi szépen a választ:)további jó napot! és olcsó benzint:)

607 jocking . 2010-03-14 11:07:11  Előzmény:Tóth Ákos: 58235

A porlasztó elé a benzincsõbe be van kötve egy kis fekete hengeres cucc. Abban van egy kis "turbina", amit meghajt a benzin, ahogy átmegy rajta. Ezt a jelet kapja meg a mûszer, ami a fordulattól függõen több-kevesebb LED-et villant fel. Szerintem úgy mûködhet, mint egy fordulatszámmérõ, csak kisebb feszültségekkel és sebességgel.

606 Varga Tibor 2010-03-12 19:49:25  Előzmény:Tóth Ákos: 58235

Hogyne lehetne.

605 Varga Tibor 2010-03-12 19:46:18  Előzmény:Őry Gábor: 58216

Annak a menetes csonknak a kábelen kéne lennie, tüskés csatlakozójú az, csak úgylátszik kijött a kábelbõl. Fogóval húzd ki belõle, és úgy tekerd a kábelba.

604 Mazák Viktor 2010-03-12 09:25:32  Előzmény:Tóth Ákos: 58250

Nem rossz, de szerintem nem feltétlen szükséges a kéttorkú, fõleg ha takarékosan be tudod lõni a pierburgot. Bár úgy csinálod ahogy neked tetszik, meg amire lehetõséged van. No, de ez már barkács, úgyhogy ha valami felmerül ezzel kapcsolatban, ott folytassuk :).

603 Tóth Ákos 2010-03-12 09:13:08  Előzmény:Mazák Viktor: 58249

Termékkel nem hinném hogy lenne baj. Janó embere csinálta.
Ha fent lesz ide mindenféleképpen direktszûrõ kell! Meg sok benya a hengerbe!
Lehet mégis csak nem Pierburg lesz(bár ez rohadt takarékos karbi, a gyárihoz képest) hanem Weber(nem a gyári, hanem ahol két torok nyit:)!

602 Mazák Viktor 2010-03-12 09:00:09  Előzmény:Tóth Ákos: 58248

Nekem pont emiatt a "rugalmatlansága" miatt lett kicsit elbizonytalanító, így rá sem kérdeztem, nehogy aztán esetleg bármi baj lenne a termékkel és problémák lennének, mindenesetre gratulálok a vételhez. Én is 4-2-1re szavazok, több nyomatékot meghagy, mint a 4-1.

601 Tóth Ákos 2010-03-12 08:44:49  Előzmény:Mazák Viktor: 58247

Ön nyert:D Igen!
Amúgy az ár nem fix volt. Ugyanis alkudtam belõle:)!:D:cool:

600 Mazák Viktor 2010-03-12 08:38:32

Hadd tippeljek, racingbazár, AZ ÁR FIX, POSTÁZNI NEM FOGOM hirdetés szöveg :).

599 Tóth Ákos 2010-03-12 08:31:27

Tegnapi kirándulásom célja( Balatonra:D)
->
[imgw]http://img2.tar.hu/szmuki/img/73291666.jpg#3[/imgw]
Most már lassan összeáll minden:)!:D:cool:

598 tóth furdzsenxia 2010-03-11 09:20:37  Előzmény:Petrovszki Dávid: 58237

kis csavarhúzó bedug és kitudod pattintani.

597 Tóth Ákos 2010-03-10 17:40:28  Előzmény:jocking .: 58241

A donor Õ
->
[imgw]http://img2.tar.hu/szmuki/img/73189367.jpg#3[/imgw]

596 Tóth Ákos 2010-03-10 17:36:39  Előzmény:jocking .: 58241

Akkor nézd meg jobban a képet:)!
A donorban nincs PoloGT váltó! csak sima gyári!
Ami a képen van ez a rendszámos BTE-478(5sebességes,polGT).
A donor még fent van a mátra alján.... ne is mondd ott is bontanom kell...
De most azért nem fogok felmenni.
Papíron beteg vagyok(táppénz). Közbe meg Wareszt szerelek:D!
Na hát na 4mûszakba nem lenne erre energiám!
Igaz Patron:D,ismered az érzést!

595 Tóth Ákos 2010-03-10 17:33:06  Előzmény:Tóth Ákos: 58239

Leömlõ idéglenes! 4-2-1-es 50-es Janó féle lesz rajta.

Csak Kisújszállásról nem akartam a Balaton aljáról elhozni(meg nem is lett volna rá idõm! Majd ha Hatvanban leszek onnan közelebb van a Balcsi, majd onnan legurulok érte:)!

Na úgy lesz kafa:)! Meg persze Pierburg karbival(de ide ugyan úgy felömlõ is kell(Pierburg-é) Ugyanis a Wareszé nem jó! De ilyet még nem sikerült szereznem....:(

ui:olvastam április végén lesz az elsõ nagyobb tali. Jó lenne ha ekkorra már egyben lenne a vas! És végre meg tudnék jelenni vele:)))!

Üdv_Szmuki

[i](Módosította Szmuki 2010.03.10. 18:38-kor)[/i]

594 jocking . 2010-03-10 17:31:31  Előzmény:Tóth Ákos: 58240

Ez a bontásra ítélt gépezet, vagy az amelyik az avatarodon van?:confused:

593 Tóth Ákos 2010-03-10 17:18:00

[imgw]http://img2.tar.hu/szmuki/img/73253002.jpg#3[/imgw]
[imgw]http://img2.tar.hu/szmuki/img/73252740.jpg#3[/imgw]

592 Tóth Ákos 2010-03-10 17:06:38

Fent van az új hengerfej:)!!
[imgw]http://img2.tar.hu/szmuki/img/73252737.jpg#3[/imgw]

591  Zsolt 2010-03-09 20:53:38

Sziasztok. Remélem nem bánjátok, ha feldobok ide egy pár témába vágó képet. Remélem, hogy nem lesz nehéz beazonosítani az autó pontos típusát...
[imgw]http://i802.photobucket.com/albums/yy302/Mairtin/wartburg/PICT1718.jpg[/imgw]
[imgw]http://i802.photobucket.com/albums/yy302/Mairtin/wartburg/PICT0003.jpg[/imgw]
[imgw]http://i802.photobucket.com/albums/yy302/Mairtin/wartburg/PICT0008.jpg[/imgw]
[i](Módosította Mairtin 2010.03.09. 21:57-kor)[/i]
[i](Módosította wartburg353w 2010.04.07. 21:07-kor)[/i]

590 Petrovszki Dávid 2010-03-09 17:46:52

hát hogy hogy lopták le azt nem tudom mert a felnik nemletek levéve
szal nem tom

589 tóth furdzsenxia 2010-03-08 19:54:05  Előzmény:Tóth Ákos: 58235

dehogynem

588 Tóth Ákos 2010-03-08 19:26:04  Előzmény:Petrovszki Dávid: 58232

Hogy a picsába lopták le??!!
Erre azért befizetnék!
Ezeket kívülrõl nem lehet kiszedni/kipattintani!
Csak akkor ha le van szedve a kerék és e felõli részrõl!:confused::eek:

587 Petrovszki Dávid 2010-03-08 18:33:27

oksa
köszike

586 Hudák Zoltán 2010-03-08 18:30:54  Előzmény:Petrovszki Dávid: 58232

Szia Badboy!!!

Egyszer már írtam neked MSN-en hogy az index fórumon keresd meg a BCR andrist neki van még talán:D

Üdv:Hudee

585 Petrovszki Dávid 2010-03-08 18:11:41

sziasztok
légyszíves segítsetek
olyan problémám volna hogy áltam a parkoloba a wareszal és leopták róla a irmscher felni közepeket mind a 4 et
és ezeket potolnom kéne aki tud légyszíves segítsen

584 Tóth Ákos 2010-03-08 07:30:39  Előzmény:Hudák Zoltán: 58230

THX a választ! Bízzunk benne nem lesz belerohadva:)

583 Hudák Zoltán 2010-03-08 07:09:27  Előzmény:Tóth Ákos: 58229

Szia Szmuki!!!

Oldalanként asszem 8 db csavar fogja a kasztnihoz, vedd le elõbb a hûtõmaszkot, utána bonthatod a lefelé az elemeket a dobokkal együtt, ami szívás lehet benne ami az alváz környékén van, ha bevan rohadva akkor annak flex vagy hidegvágó a vége. Jó szórakozást hozzá.

Üdv:Hudee