Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Végül is a 60 méret sem rossz csak azzal a 100-as tempónál kb 2-3 km/h-t fog csalni a mutató :D De végül is te tudod, én csak a valós váltóméretet adtam meg, nekem is az volt fent a kocsin.
köszi szépen és ugye elvileg a 185/60 r 14 es gumikal nem fog csalni az óra am nekem elöl 175/65 r14 van hátul meg 185/60 r 14 de egységesiteni akarom de a 185 volt elöl csak kicseréltem és igyis 6.5 6 liter jöt ki 100 ra de megfogadnám a tanácsod
hali sziasztok olyanhoz fordulnák akinek a wartburgján gyári alufelni van gumiocsere elõt ál az 5 alufelnim és érdekelne hoghy mekkora gumikat vegyek rá hogy ne csaljon a km órám véletlen se szeretnék egy cseket kapni
Kedves Wartburgosok! Akit érdekel: Retroautók újságnál tegnaptól Wartburg 312 limousine! Itt van egy rövidke videó az enyémrõl: [url]https://www.youtube.com/watch?v=7rCz3KqKqgo[/url]
A 4T trafójának van valami spéci csatlakozója? Mert egy kis menetes csonk van benne, mint a pipában, de az istennek se akart belemenni a kábelbe. Mit tegyek?
-"..ha ugyanazon meghajtó fordulatszám mellett a 150es wartburg óra 130-135nél tart, míg a trabi óra éppen eléri a 120at, akkor azok nem csereszabatosak. ha a 160as óra teljesen trabant alapokra épül, akkor annak végeredménye átverés lesz, mert 160at fog mutatni az óra miközben a kocsi csak 130-135tel megy. remélem éthetõ az aggodalmam! :D:D már napok óta nem tudok aludni emiatt, de ha mégis, akkor üvöltve ébredek álmomból. "
Hát ez kész rémálom,sõt káosz a köbön!Valszeg én is üvöltenék. A valóság mint ahogy már korábban leírtam az,hogy azonos fordulatszámmal meghajtott km-óra tipustól függetlenül azonos értéket mutat.Most már nincs kedvem képeket + ba készíteni,de hidd el:- a trabi órát csak kb150-ig tudtam megküldeni fordulatszámügyileg ellenõrizve és semmi eltérés,azaz oké. Ime: Km-óra, magyar gyártmány: [img]https://www.kepfeltoltes.hu/100216/66277070301_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img] -Cseh gyártmány: [img]https://www.kepfeltoltes.hu/100216/39003801402_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img] Régebbi trabi óra: [img]https://www.kepfeltoltes.hu/100216/1304601303_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img] Újabb,napi számlálós: [img]https://www.kepfeltoltes.hu/100216/42646485804_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img] Wartburg óra most nincs kéznél,de annak is ezt az értéket kell tudnia,eltérés nuku. Remélem segítettem.
Egyet a bontóban találtam 3000 ft-ért odaadta a bontós,de ha tudta volna hogy milyen érték akkor biztos a dupláját is elkérte volna.A másikat újságban,egy hirdetésben találtam,10.000-ért.Megvettem ezt a kék Wartburgot,ami a képen is kint van,a harmadik KMGY meg abba volt. Annyira nem billeg mint a kilóméter órája.
Honnan szülitek ti a KMGYket? Valahol van egy nagy KMGY mûszergyár, csak én nem tudok róla.
Ja, hogy ne legyen ennyire üres a hozzászólás, a kombinált mûszer fordulatszámmérõje mennyire csillapított? Szépen, stabilan jár benne a mutató, vagy illeg-billeg? (fõleg váltásoknál, stb.)
szerintem a KMGY mûszer amúgy elég ronda darab. a funkcionalitását tekintve hibátlan konstrukció, de nem passzol egyik jármû müszerfalának dizjánjához se igazán. én most vettem(rohadtdrágán, de zsírúj, eredeti dobozában leírással midnennel) a wartburgba nagyonechte fordulatmérõt,iszonyat ronda szerkezet, de ez passzol a jármû cockpitjához(jézusmáriaszentjózsefuramirgalmazz, de gyönyörûûû szóó!!!). csak még épp azt nem tudom, hova tegyem. amúgy frankón mutat meg minden, pontos is. biztos ismeritek,így néz ki:
piros hosszú mutatóval pofás a warnyú óra. ez tetszik!
JIMMY! a K:1,00jelölés a legtöbb NDK órán rajta van, így semmi köze az óraház 100mm-es átmérõjéhez. vagy hát mindenki döntse el maga! az MZ órák, meg a kombájnóra is 82mm-es, és mégis a K:1,00 felirat van a seggükön. érdekes: IFA fordulatmérõ.. annak nem az van a hátulján, pedig 100mm-es az is.. nem tudom, mi van rajta pontosan.
4TRED! a km óra pontossága(na meg a menetteljesítmény viszonyok) természetesen nagyban függ a kerékátmérõtõl, így érdemes belegondolni abba, hogy egy gyárilag 165/80as gumin gördülõ wartburg hogy viselkedik egy 155/60as gumin. jól gyorsúl, óra többet mutat a valóságnál, a ténylgesen megtett km-ek száma csökken, a fogyasztás megváltozik(NÕ). a difimûvet kár idekeverni, a 2T és a 4T váltó velejében más semmi közük egymáshoz. na meg azt kitalálták gyárilag, hogy hogyan lesz relatíve pontos az óra. az óra pontossága, vagy pontatlansága az órát meghajtó fogaskerék áttételtõl függ. pl: MZ-zek vadul, biztos van aki emlékszik a 125ös piros TSre a tavaszi taliról, és a kék 250/1es TS-re az õszi taliról. a 125ös-nek 18"os a hátsó kereke, míg 250es-nek 16". a km óra meghajtás a hátsó tengelyrõl érkezik. ennek áttétele NEM ugyanaz mindkét motoron a kerékátmérõbõl adódóan. ha 18"os kerékhez való áttételt belerakom a 16"os kerekûbe, akkor az 100nál már kb 130-140et mutat. ugyanígy fordítva, ha a nagy kerékhez rakom be a 16"os áttételét, akkor az a motor sosem fog óra szerint 70-80nál többet menni. ezen van a lényeg.
hogy ha ugyanazon meghajtó fordulatszám mellett a 150es wartburg óra 130-135nél tart, míg a trabi óra éppen eléri a 120at, akkor azok nem csereszabatosak. ha a 160as óra teljesen trabant alapokra épül, akkor annak végeredménye átverés lesz, mert 160at fog mutatni az óra miközben a kocsi csak 130-135tel megy. remélem éthetõ az aggodalmam! :D:D már napok óta nem tudok aludni emiatt, de ha mégis, akkor üvöltve ébredek álmomból. :D
ettõl függetlenül elképzelhetõ, hogy nem csak a meghajtás áttételét variálták a már meglévõ kommersz mûszerhez, ami többféle óraházzal, és többféle számlappal létezett, hanem magát a müszert is. vagy kisebb-nagyobb mágnesek, vagy alu serleg kombinációval, vagy más a mutatót elõfeszítõ rugóerõvel... sokminden lehetséges, na de akkor jó volna tudni, mi az a K:1,00.
amúgy a szerkezet kalibrálhatósága valószínûleg a rugóerõ módosításával lehetséges.
Ez az amit soha nem lehet megfejteni csak a gyárba dolgozók tudták mi alapján tettek bele egyikbe ilyet a másikba olyat! Kb. olyan mint a Pneumant P33 vagy P47-eket mi alapján variálták a 4T Trabikon meg Wareszokon! Mindegyikre tettek ilyet is meg olyat is! P47-et sokkal kevesebbre tettek Trabinál is meg Waresznál is és gyárilag ez a szélesebb gumi mindegyiknél, Trabinál 155/70 , Waresznál 175/70! Lehet ezek voltak a sport változatok, de nekem jobban is tetszik a Trabim mint a 145 széles Pneumantokkal! Na mindegy! [i](Módosította Adam 2010.02.15. 20:09-kor)[/i]
Én se magamtól találtam ki, de ha utánanézel, akkor ezzel az órával kapcsolatban annyi infót lehet tudni, hogy csak a Transokat szerelték vele. Mondjuk szerinem is túlzás egy platós furgonba 160-ig mutató óra, de ugyanilyen soknak tûnik egy "sima" wareszba. Tehát a hivatalos adat az, hogy a Trans órája, de ahogy az más sokszor tapasztalva volt, elõfordulhatott az "ami épp raktáron van" elv is, ahogy annyi másnál az NDK-ban.;)
Akkor hozzáteszem hogy mindegyiket bontóból szereztem az ország különbözõ pontjain és a 90%-a tetõcsomagtartós nagypapás Wartburgokból volt! Volt amibe 30 vagy 40 ezer km és soha nem piszkálta senki! Vagy ment a nagyfater az autósboltba és mondta hogy: "csáó 160 as óra kell nekem mert mikor a nagyival 150 felett megyünk a telekre már nem tudom követni a tempót!" Hidd el nem csak Transba volt!
Csak a Trans-okba raktak ilyen órát. Az idõk folyamán elõfordulhatott, hogy átrakták más jármûvekbe az órákat. Én is egy 4T limó wareszból szedtem ki, de abba is úgy tehették át valószínûleg.
Ez nagy butaság, hogy csak abban volt! Régebben itt az apróhírdetésen keresztül eladtam vagy 5 db 160-as órát! Mindegyiket sima Limusin Wareszból szedtem ki! Most is van egy 160-as órám nemrég szereztem szintén egy sima mezei munkás Wareszból! Én értelmét nem látom a gyárilag munkásautónak szánt Transokat minek szerelték volna ilyennel de ha te abból szedted ki vagy így tudod lehet hogy neked is igazad van, ezt nem vitatom! De én ahányat bontottam ki autóból mind normál Limusin Waresz volt vagyis egy volt kombiból de szerintem abba is úgy rakták utólag mert tuning Waresz volt!
Elnézést,hogy félbeszakítom a témát,csak ezt akarom elújságolni: Végre,teljesült az egyik álmom,sikerült beszereznem még egy Wartburg Transot,alkatrésznek. :)
Annyira nem ritkaság, de jó áron van: [url=https://duen.hu/hirdetes.php?o=hir_resz&hirkod=46d0c6a0de15cbad1cdb8e727dc30520&s=6470]egy torkos Wartburg karbit valaki?[/url]
A téma jó,de folytassuk inkább a barkácsban,mivel odavaló.Az áltad leírt ellenõrzésbõl levont következtetés nem oké.Azonos fordulatszámon meghajtott Km-óra függetlenül attól,hogy meddig van skálázva,azonos értéket mutat.A lényeg az, hogy a sebváltóból a Km-óra a spirálon keresztül azt a pontos fordulatszámot kapja ami neki kell. A K-100 szám jelölheti azt is,hogy a Km-óra ház átmérõje 100mm,mivel ez esetben pontosan annyi.Trabi,wartburg egy méret.A múlt héten egy kis boltban találtam egy 140-es wartburg órát de ott hagytam, mert nekem nem kell.
Nekem egy 150-es gyári Waresz óra van szétszedve. Csak annyit változtattam rajta hogy kapott egy Trabi mutatót(piros és középen krómos) Nem az bugyuta fehér mutató. Mindjárt rakok fel képet. Milyen is. És azért is jó mert a mutató túl lóg a számozáson.
Persze ez mind igaz, de ha belegondolsz, akkor a sebességet nem csak a váltó és a motorfordulatszám határozza meg. Ott van még a differenciálmû, és a legfontosabb a kerékátmérõ is. Mondjuk ebbõl a leírásból kiindulva a wartburgórának inkább többet kéne mutatnia mint kevesebbet, hisz a trabantéhoz képest nagyobb átmérõje van a felniknek, így azonos motorfordulatszámnál a wartburg gyorsabb. (Bár nem tudom, hogy van-e különbség a két autó differenciálmûjében/váltójában.) Én is nemrég vettem 4 felnit nyári gumival 8000 forintért, egyetlen szépséghiba benne az, hogy a gumik 145/70esek, de semmi gáz, jobban gyorsul, meg talán a kanyarstabilitás megnõ. Ez azt jelenti, hogy az óra szerinti 100km/h-nál a kocsi 92km/h-t fog produkálni. Apropó, van valami módja az óra buherálásának, újrakalibrálásának?
Áhá, így már értem mért ritkább a 160as óra. A számlapváltoztatás csak úgy megy, ha a gyári számlap mintájára továbbskálázod, esetleg kiveszed a 0km/h-s "támasztótût" (bocs, nem tudom hogy hívják :S.), hogy át tudjon fordulni az óra. (már ha átforog.) Esetleg még pontos bemérésre lehetne GPS-t használni, de én ezt meg sem próbálom. Az én sebességmérõmben kattog a mutató, valószínûleg a magyar gyártmányú spirál, vagy a váltó kihajtása szar, majd ha bejönnek a melegek ezt is meg kell néznem...
ha a 160as óra csak számlapba különbözik a 120as trabiórától, akkor nem is kell. az egy akkora ordas nagy hazugságot mutathat akkor, hogy az röhej. nekem ez a 120as
wartburgba rakva kicsit csalt csak lefelé. a piszkált 2T blokkos gép így is 110ig ment óra szerint 3.ba. ott az már 120-125 volt valójában. na de ha ott már 160van, akkor az hülyeség. parasztvakítás.. nekem viszonylag pontos mûszer kell. nem a beûlõ hozzá nem élrtõket akarom behülyíteni egy vagány értékeket mutató mûszerrel. a trabi óra kb 130-140re kalibrálva lenne talán reális wartburgban.barkasokba volt 140es anno, de nem hinném hogy találni. akkor marad a trabi mûszer pontosra kalibrálva. csinálok egy picit nyújtott 140es skálát. úgyis rövid váltó lessz a gépbe, elég addig kalibrálni.
ha már mûszernél tartunk... minden NDK óra hátúlján van egy szám: K-1.00 szóval egy egységnyi meghajtási fordulatszámmal lehet az órát a számozott skála végéig hergelni??? magyarúl, ha fogok egy stabil fordulaton járó szabályozható fordulatú villanymotort, akkor egy 100ig skálázott ifa óra, ami ugyanúgy néz ki mint egy trabi, egy 120ig skálázott trabióra, egy 150es wartburgóra, egy 160as wartburgóra, egy 140es MZ óra, egy 8000ig skálázott MZ fordulatmérõ, egy 1300ig skálázott forschritt kombájn dobfordulatmérõje......stb mind-mind ugyanazon a fordulaton kéne a skálájuk végén állniuk. NEM? nem! mivel ezeket már kipróbáltam(a 160as óra kivételével). az ifa meg a trabi ugyanúgy a skála végén volt, a wartburg még nem tartott ott, az MZ a skála végén volt, az MZ fordulatmérõ már azon túl kissé, a kombájn dobfordulatmérõ meg a többihez képest már félfordulatszámon is a pöcökig ment. kiváncsi lennék, egy 160as óra, és egy 120as óra különbségére.
bocs, a hosszú szövegért, de azt hiszem jó téma.. javítsatok ki ha nem!