Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Wartburg

Általános topic Wartburgokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1123 Takács János  2017-11-28 22:55:48  Előzmény:Szabó Sándorné: 79705

Sziasztok
Tíz év kihagyás után ismét szeretnék egy Wartburgot vásárolni. 353 vagy 353W érdekelne, lehetőleg hátulhűtős.(ha elölhűtős az sem gond). Nem a muzeális darabok érdekelnek, de azért ne legyen rozsdahalom. Ha vki tud ilyet írjon. Köszi

1122  Spityu 2017-11-28 20:50:23  Előzmény:Dalnoki János: 80021

Persze, hogy érdekel. De nem tudom, eljutok-e addig hozzád, amíg nálad van. Tényleg, helyileg hol is található? Láttam a hirdetést, abból Budapest rémlik. Amint jön a börze szezon, biztosan megyek fel, tavasszal. Akkor megnézném, ha meglesz még.

1121 Dalnoki János 2017-11-28 08:58:55

Szia Spityu!
Megjöttem. Ha még érdekel megnézheted a wartburgomat. Persze más érdeklődőt is szivesen látok.

1120 Hilbert János 2017-11-26 13:42:43

Sziasztok.
Még új vagyok, van egy wartburgom amit el szeretnék adni. Első nem dohányzó tulajdonos.
Az autó 1989-es,gyári alkatrészekkel. 4 ütemű,fehér színű, a forgalmi szerint típusa: 353
2019.októberéig van rajt műszaki.

1119 Szaller György 2017-11-14 14:15:16

Üdvözletem!! 1.3 Wartburg futógyűrűt keresnék sürgősen!! Esetleg valami biztos ötlet valakitől??? Köszönettel:papa

1118 Dalnoki János 2017-09-07 17:51:12  Előzmény:Barna György: 79729

Kedves Spityu!
Most elutazom, ha visszajöttem akkor megbeszélhetünk egy találkozót.

1117  Spityu 2017-09-03 22:14:41  Előzmény:Dalnoki János: 79844

Gratulálok, ez nem semmi. Ilyen 10 évente egyszer kerül elő. Valahol meg lehet majd tekinteni élőben? Ugye nem akarod használni? :) Ezt vétek volna, mondom ezt annak ellenére, hogy nem vagyok a híve a szoborautóknak. De ez kivétel, mivel még gyári, nem restaurált.

1116 Kacsándi Szabolcs 2017-09-03 18:23:58  Előzmény:Dalnoki János: 79844

Remélem nem haragszol meg ,de ezt a jó hírt megosztottam másik fórumon is.Index fórum-Wartburg topic.Sokan olvassák,gondolom őket is érdekli ez a téma.

1115 Kacsándi Szabolcs 2017-09-03 18:14:04  Előzmény:Dalnoki János: 79844

Hú ez tényleg durva.Gyakorlatilag egy gyári új autó.Kell egy kis polír és kozmetika hogy felfrissüljenek az anyagok.Aztán egy portaszító védőponyva a későbbi tároláshoz.Mindenképp egy óriási lelet és talán egyedülálló.Szerintem érdemes lenne írni a Veterán magazinnak.Talán ismered az újságot vagy olvastad már.Van weboldaluk is www.veteran.hu.Szerintem keresd meg őket,jó lenne bemutatni részletesebben az újságban.Én legalább is szívesen olvasnék róla.

1114 Dalnoki János 2017-09-03 15:42:35

Köszön az őszinte, önzetlen tanácsaidat Szabolcs . Sajnos leveledet csak most olvastam és a kiszabadításon már túl vagyok. A kocsi már az én garázsomban van, biztos helyen. Sajnálom, hogy a kiszabadítását nem dokumentáltam, ez is azt mutatja, hogy milyen amatőr vagyok. Sikerült teljesen sértetlen állapotban haza szállítanom, persze nem a saját lábán. Úgy van ahogy mondtam, teljesen ép a kocsi, még le sem mostam. A gumikon még a gumiszőrök is rajta vannak, eredeti diagonál gumik. Csatolok három képet, remélem elég meggyőzőek.
(a csatolt képeket én nem tudtam megnyitni, remélem Te megtudod)

1113 Kacsándi Szabolcs 2017-08-20 12:40:17  Előzmény:Dalnoki János: 79797

Várjuk a képeket.Ha kiszabadítod akkor mindent fotózz le.Még a környezetet is ami a kiszabadítást akadályozza.Remek kis leletmentési történetet lehet belőle összehozni.Fényképes vagy akár videó formájában.
Irigyellek hogy ilyenhez jutsz hozzá.Mindenképp próbáld megtartani.Még ha kevésbé értesz is hozzá,az sem gond.Lesznek barátok ismerősök akik segíthetnek a feltámasztásában.Ritka a gyári eredeti darab már,érdemes üzembe helyezni,de csak a nagyon szükséges alkatrészek felújításával.Amennyire lehet maradjon gyári állapotban.Ha nem is kerülne forgalomba,akkor is egy jó kiállítási darab lehet belőle.Amit meg lehet majd mutatni a közönségnek.Az értéke csak felfelé megy.

1112 Dalnoki János 2017-08-20 07:44:27

Köszönöm a segítségedet Spityu. Sokat segítenek tanácsaid, főleg ami annak konkrétságát illeti. Még nem lehetett a garázsból kitolni az autót a napvilágra, hogy lefényképezzem, mert a kert annyira tele van a lim-lommal, amit először el kell takarítani, konténerrel elvitetni. Erre valószínűleg már szeptember elején sort tudok keríteni. Az akkor készített fényképeket be fogom mutatni.

1111  Spityu 2017-08-14 20:31:48  Előzmény:Dalnoki János: 79753

Semmi esetre se fogadd el ajándékba. Irányítsd hozzám. :D Komolyra fordítva a szót: nagyon ritka példány, nem egyedi, de ritka. Ha valóban szép állapotban megmaradt és csak kb. a gumi alkatrészek ernyedtek el + a vezetékeket sem rágták szét a nyestek + a kasztninak sem tolták neki a fűnyírót, biciklit, akkor elég szép pénzt ér. A motort érdemes lehet átforgatni kézzel, a gyertyanyíláson át önteni neki egy kis olajat előtte. Füstölni fog emiatt az elején, de nem gond. A karburátort biztos, hogy tisztítani kell, de szerintem elég lesz csak a fedelet levenni és úgy kimosni az úszóházat. A tankba érdemes benézni. Esetleg kivenni, kiöblíteni. Biztos, hogy abban is van döglött benzin. A legfontosabb, hogy kiszereléskor óvatosan kell csinálni mindent, lehetőleg ne legyen nyoma a műveletnek, és így nem rontja le a "gyári új" érzést. A fékek kérdőjelesek. Lehet, hogy beálltak, de az is lehet, hogy 3. taposás után már mozog minden. Glikolos fékfolyadék van benne, de ha szerencséd van, nem rohadtak be a munkahengerek. A benzinpumpa még kérdéses lehet. Ha jól tudom, a Wartburgnál is membrán van, az simán el tud ennyi idő alatt öregedni állásában. Ugyanígy érdemes megnézni az üzemanyagcsöveket is, nem ernyedtek-e el. Na és persze a gumifékcsöveket. Majd azért szúrhatnál be egy pár képet, kíváncsi vagyok rá. :)
Ja, a hűtőrendszert sem árt átnézni, ott is főként a gumi csövek az érdekesek, a fém alkatrészek talán megúszták, de persze lehet, hogy nem. Az majd kiderül menet közben.

1110 Dalnoki János 2017-07-31 13:57:55

Új regisztrált vagyok. Mit gondoltok, elfogadjam-e ajándékként egy Wartburg 353 WDL kocsit, amit 1983-ban helyeztek üzembe, gurult 600 km-t, és azóta letakarva egy garázsban alussza mély álmát. Azóta csak az történt vele, hogy 1992-ben kivonták a forgalomból.A kocsi teljesen sérülés mentes, még az eredeti polietilén üléstakaró is rajta van, Ez nem mese, vagy beugratás, hanem garantáltan a valóság. A kocsi dokumentációja már nálam vannak (forgalmi, slusszkulcs, garancialevél, stb), A gépkocsi valódiságát ellenőriztem az Önkormányzatnál levő nyilvántartásban, megtaláltam.
Én nem vagyok nagy autós. főleg a régi kocsikhoz nem értek. De azt sejtem, hogy nem szabad csak "úgy egyszerűen beindítani, még megpróbálni sem". Mit tanácsoltok vesződjek vele (átírási ktg, törzskönyv ill. eredetiségvizsgálat, vizsgadíj, biztosítás és az egyáltalán nem elhanyagolható üzembe helyezési költségek anyag és munkaijáról. Vagy próbáljam értékesíteni így ahogy van. Vajon mit érhet ebben a "mély komában". Várom a hozzáértő véleményeiteket, tanácsaitokat. Esetleg olyan szakember jelentkezését, aki vállalná a kocsi üzemképes állapotba hozását.

1109 Barna György 2017-07-14 22:32:21

Sziasztok tud segíteni valaki wartburg 312 alkatrésszel kapcsolatban?

1108 Heim György 2017-07-10 12:51:19

Wartburgosok figyelem találtam a garázsban egy gyári most kibontott tető csomagtartós garázst zsír új ha érdekel valakit nem használom el másra. Árajánlatokat kérek ha érdekel valakit.Összes tartozékával narancssárga barnával.

1107 Szabó Sándorné 2017-06-23 22:17:56

Sziasztok !
Van egy 1987-es Wartburg 353 kétütemű autó , gyári alkatrészekkel , első tulajdonos , lejárt műszakival.
Szeretném eladni.

1106 Gábor Petus 2017-06-12 09:17:04

Sziasztok! Bobhoz (Wartburg 1.3 Limusine) keresek jobb első sárvedőt doblemezzel. Akár bontott, akár utángyártott. Bármilyen megoldás érdekel. Színe jó lenne világos barnában, mintakép csatolva, de ebben igazából már nem is reménykedek, szóval bármit tudtok az segít. Kösz!!!

1105 Sudár Szilárd 2017-05-14 22:49:31

Sziasztok
Érdeklődnék wartburg váltó robbantott ábrája valakinek lenne az nagyon megköszönném

1104 Ádám Bence 2017-04-09 21:26:00

Sziasztok.

3 éve van jogosítványom, 6 éve vagyok büszke tulajdonosa egy S51-es Simsonnak , amit utolsó csavarig gyári állapotra építettem újjá, és mivel nagyon megfogott a 2T szag, ezért már régebben is gondolkoztam egy Trabant vagy egy Wartburg között, főleg trabin mert a szomszédba is áll egy 4 éve, szép állapotban, de a "gazdája" nem hajlandó eladni, "gyűjti" ( ehhez van némi kétségem de mindegy) De elgondolkodtam, hogy nem sok pénzért lehet Wartburg 353-at is kapni, és ebben szeretnék tanácsot kérni tőletek.

Engem annyira nem az érdekel hogy mennyire modern egy autó, hanem mekkora érzés benne ülni, vezetni, szerelni, és ezért szeretnék 2T NDK-s járművet, és a kérdésem az, hogy mire érdemes oda figyelni 353 vásárlásakor? Mik a kizáró okok, hogy ne vegyem meg ha ez a baja? Mennyit érdemes kiadni 1-ért? Hozzáteszem nem használnám sokat havi 4-5 alkalomnál, szeretek bütykölni, értek is hozzá, úgy hogy erősen örömet lelném benne.

Előre is köszönöm.

1103 Adorján Attiláné 2017-03-02 08:22:57

Sopronban wartburg ùj motorháztető eladó 6000- ft

1102 Kotowsky Mozes 2017-02-14 13:57:17

Kedves Klubtársak! 87 éves öregúr vagyok. Idősek otthonába költöztem. Jogosítványom ebben az évben lejár. Az autómat unokámnak szeretném átadni. A "Wartburg 1.3 Kezelési útmutató" füzetecske alapján minden kezelési és karbantartási dolgot feldolgoztunk, figyelembe véve a benne lévő ábrák értelmezését is. Egy dologra nem tudtunk rájönni, hogy a füzet 53. ábráján a Porlasztó (1) Üresjárati beállítás pontban az állító csavar mire szolgál. Eddig minden problémámat a volt utcánkban levő műhelyben megoldották. A műhely bezárt. Ezért fordultam most Önökhöz megismételve kérésemet amit a 7985 bejegyzésben tettem. Unokám készített is egy kis fényképet (mellékeltem) arról amit kérdezünk.
Várom válaszukat tisztelettel Mózsi bácsi.

1101 Révész András 2017-01-03 13:33:30  Előzmény:Süle Gábor,Imre: 79358

Motorolajnak a 15w40 a jó!

1100 Süle Gábor,Imre 2017-01-02 15:38:43

sziasztok vettem egy 4 t warnyut abban szeretnék segitséget kérni milyen olajat tegyek bele én 15w40 vettem bele de az egyik szerelő azt mondta hogy ne tegyem bele mert az sürű bele 10w40 mondott inkább.Előre is köszi.

1099 Ötvös Noel 2016-05-20 22:55:14

Sziasztok!
Szeretnék kérni a KJE-179 rendszámú wartburgról egy képet, a gyűjteményembe!
Előre is köszi!

1098 sebők andrás 2016-05-15 14:23:12

sziasztok keresnék hütöbordás wartburg fékdobot lehet bontot is de jó álapotban legyenpersze csak 1/pár érdekelne köszi elérhetöségem 06704087034 trabantra akarom fel tenni

1097 Baksa-Tóth Balázs 2016-05-02 08:57:20

Sziasztok!
Én még új vagyok itt, és a Wartburg témákban is úgyhogy a segítségeteket kérném.
Nemrég vettem egy 1988-as 353-as kombi Wartburgot ami 14 évig állt. Szerencsére karburátor tisztítással, Ac pumpa javító készlet segítségével, és néhány kisebb alkatrésszel( gyertyák, csövek) sikerült beindítani, valamint a fék megjavításán és légtelenítésén is túl vagyunk. VIszont még van pár kisebb elektromos hiba. Először is a tolató lámpa nem világít rükverc sebességében... Tudtok olyan hibákat, ami biztos cserére szorul? Biztosíték tábla rajzot sem találtam csak kapcsolási rajzot, ami nekem (még) kínai. Előre is köszönöm.

1096 Báhidszki Márton 2016-03-21 09:23:51  Előzmény:Muczán Gábor: 79069

Te jó ég, te Wartburgokat sétáltatsz a kertedben? És milyen olcsó! Veled megéri jóban lenni! :)

1095 Muczán Gábor 2016-03-21 09:13:57  Előzmény:Léber Balázs: 58741

Szia, van egy forgalmi nélküli, /átírásmentes:-)/üzemképes 353-as limuzin. Nem korróziómentes a bódé, látszik rajta hogy sok évet állt kertben de alváz-motor-váltó-stb donornak jó. A kocsi jön megy a kertben, de semmi több:-) 30 ezerért válnék meg tőle.

1094 Léber Balázs 2016-01-03 21:22:36

Sziasztok!

Wartburg kerestetik donornak, egy (jelenleg szita állapotú) Trans-ban születne újjá. Köszi! Üdv

1093 Gábor Petus 2015-12-01 18:20:40

A baj persze nem jár egyedül, és hát Bobbal az élet sokszor nem csak móka és kacagás.

Ilyet még nem láttam tõle, úgyhogy most mindenki okulására közlöm a történetet.

Szóval megyek az m3 bevezetõ szakaszán a városliget felé, amikor egyszer csak Bob összes belsõ lámpája felvillan, diszkófényekben úszik, a motor elkezd gyengülni, a kipufogó sûrû fekete füstöt okád. Pont jókor jött az agip kút, ahová begurultam, majd meg is álltunk. Végleg. Újraindítani ugyanis nem lehetett. A kulcs elfordításával ugyanis diszkófények, kattanás, és néma csend.

Hogyaza'országútszéllénálldogálló....

Semmi elõjele nem volt a problémának. Hacsak az nem, hogy néha, és ez már évek óta ment, hidegen indítva a gyújtás-lámpa félig világított. Nem teljes erõvel, de azért látszott, hogy ég. Viszont mivel egy perc után mindig kialudt, és csak ritkán fordult elõ, kezdtem nem figyelni rá. Na ez hiba volt. A baj csak szépen kialudta magát mielõtt lecsapott.

A diagnózis megállapította, hogy a kánya a generátorban van. A szerviz idejére jegyeket váltottam a bkk élményparkba. :eek:

A vége a tízes gyûjtõjegy nélkül huszonháromezer. hogyazistenaki...

A lakatolás, a festés, a cserealkatrészek után lassan megközelítem a kéccászat. Persze ebbõl lejön a GTK, úgy még száz se nincsen.

De kinéz egy kuplungcsere, ami megint nem lesz olcsó, és már azt sem húzhatom sokáig. Talán a tavaszt megvárom vele. remélem addig már nem lesz gond.

Illetve lesz. Vagyis van. Valahol befolyik a víz. Persze csak ha esik. A kesztyûtartóban gyûlik össze. Nem tudom honnan jón, megpróbálom kideríteni. Talán beszerelek egy két vízcsapdát és megnézem honnan jön az áldás. Azt még egy két jól irányzott kacsaragasztószalag is megoldja.

1092 Bencze Robi 2015-12-01 09:23:49


[imgw]http://kepfeltoltes.hu/151201/2015-11-28_11.45.24_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/151201/2015-11-28_11.49.47_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/151201/2015-11-28_11.52.29_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

1091  Spityu 2015-11-30 15:05:34  Előzmény:Gábor Petus: 58737

Szép munka! De azért rohadjon meg az a madár, amelyik felavatta... :)

1090 Gábor Petus 2015-11-30 12:07:27

Nem megy nekem ez a weboldal szerkesztés.

Szóval ilyen volt:

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/151130/874913132WP_20150916_005_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/151130/874913132WP_20150916_005_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]

és ilyen lett!

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/151130/117468101WP_20151118_003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/151130/117468101WP_20151118_003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]

1089 Ladik Márk 2015-11-30 12:02:24  Előzmény:Gábor Petus: 58735

Szívesen segítek ha tudok, semmi probléma ;)

1088 Gábor Petus 2015-11-30 11:53:28

Üdv mindenkinek!

Jelentem Bobon a szépészeti beavatkozások a végéhez értek.

Ilyen volt:



és ilyen lett:



A foltok a csomagtartó fedelén csak a víz miatt vannak. Ha valakit érdekel egy jó karosszérialakatos, én tudok egyet. :)

Ezúton szeretném megköszönni ladikm kollégánknak a segítséget! Végül is nem volt szükség az általa felajánlott alkatrészre, de neki kellett engem felhívni, szóval ezúton kérek elnézést még egyszer!
[i](Módosította NemNemaBob 2015.11.30. 12:55-kor)[/i]
[i](Módosította NemNemaBob 2015.11.30. 12:58-kor)[/i]
[i](Módosította NemNemaBob 2015.11.30. 13:05-kor)[/i]

1087 Bencze Robi 2015-11-24 06:36:32  Előzmény:Bencze Robi: 58733

"In meinen Unterlagen steht :
Wartburg 353 W Trans 1983 - 1984 - 1985 : keine gesonderten Fahrgestellnummern.
1986 : 21 70 038 ... 21 71 516 = 478
1987 : 22 70 066 ... 22 71 375 = 309
1988 bis zum 29.03. : 23 70 012 ... 23 70 539 = 527
1988 bis zum 18.08. : J80 70 466 ... J80 71 057 = 591

Wartburg 1.3 Trans Vornulleserie 3 Stück :
- K90 50 200
- K92 00 002
- K93 00 551

1989 : K92 00 001 ... K92 00 003 = 3

Stückzahl 353 W Trans = 1.905
Stückzahl 1.3 Trans = 6

Weiter Daten besitze ich nicht."

ennyit találtam egy német oldalon darabszámokról

1086 Bencze Robi 2015-11-23 09:01:36

Sziasztok!

Régi vágyam teljesült, hozzájutottam egy Trans-hoz. :)
1987-es, elõtörténete ismert szerencsére, régóta szemmel tartottam a sorsát. A felújítás még odébb van, de minden dokumentációt szívesen fogadok ha van valakinek esetleg. és szívesen meg is osztaná. Gyártási darabszámok is érdekelnének, mert nem nagyon találni sokmindent ahogy látom. Képeket rakok, amint lesz idõm körbefotózni.

Üdv.:Robi

1085 Gábor Petus 2015-10-08 08:57:25  Előzmény:Ladik Márk: 58731

A lokharito meg erdekel, kuldtem uzenetet! :D
[i](Módosította NemNemaBob 2015.10.08. 10:59-kor)[/i]

1084 Ladik Márk 2015-10-07 00:53:56  Előzmény:Gábor Petus: 58730

Szia!
Nem barna hanem fehér, de van, ha érdekel, szólj, lökhárító is van, gyári mûanyag.

1083 Gábor Petus 2015-10-05 05:24:46  Előzmény:Gábor Petus: 58729

Javítás: Ami kell, csomagtartó hátfal + lökhárító. Köszönöm!

1082 Gábor Petus 2015-10-03 16:37:35

Szervusztok!

Itt a baj már nem kevés! :eek: Múlt héten Bobba belerongyolt egy Opeles kolléga, miközben a macisajtnál álltam. Nekem nem lett bajom, az idegeskedést leszámítva, de Bob farán csorba esett. A csomagtartó hátsó falának vége, cserélni kell. Most a biztosító verdiktjére várok, amihez nem fûzök túl sok reményt, de van már karosszériás, aki véleményezte a helyzetet.

Szóval farlemez + hátsó lökhárító csere. Ennek érdekében valahonnan be kellene szereznem a cseredarabokat.

Nézegetek mindenfelé, de arra gondoltam, hogy ide sem ártana, egy posztot elhelyezni, mert a kedves klubtagok között mindig akad valaki, aki segít. :D

Kedves klubtársak, kérlek benneteket, hogy amennyiben tudtok egy, a törzskönyv találó meghatározása alapján Barna(Drapposszürke)(?) színben pompázó, elfogadható állapotú csomagtartó hátsó fal, illetve egy szürke lökhárító létezésérõl akkor azt legyetek szívesek jelezni nekem.

Még mielõtt elfelejteném: Bob = 1991 Wartburg 1.3 Limusin.

Segítségeteket elõre is köszönöm!

1081 Csády Szabolcs 2015-09-04 06:38:31

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni a Wartburgos kollégáktól.
A 4T Trabimban régi fajta Wartburg mûszerek vannak beépítve, a kis kerek fajták. A hõmérsékletet jelzõ új kora óta rendetlenkedik. Anno a 4T jeladója kapásból kitekerte, úgyhogy egy potméterrel lett belõve, de gondoltam inkább mégiscsak a gyári jeladóval kellene mûködtetni, az pontosabb lenne.
Mivel a 3., hozzáteszem gyári DDR-es dobozból elõhúzott jeladóval is rosszul mutat, így enyhén gyanús, hogy a mûszer van megmakkanva.
Az utánpótlás keresése közben akadtam a képen látható felfestésû darabra, amin a piros mezõben van egy fekete vonal. Ennek mi a funkciója?
Elõre is köszönöm a választ!

[imgw]http://i.ebayimg.com/t/Traktor-B1000-Wartburg-ZT-300-303-W50-Multicar-Temperaturanzeige-12-V-Manometer-/00/s/MTU0MlgxNTM5/z/VTIAAOSwPhdVLorY/$_57.JPG[/imgw]

1080 Nagy Donát 2015-08-29 21:23:37  Előzmény:Nagy Donát: 58726

Illetve elég, ha csak a négy imbuszcsavart kiveszem?

1079 Nagy Donát 2015-08-29 21:19:21

Sziasztok!

Vezérlést cserélnék Wartburg 1.3-ban, de a szíjtárcsát sehogy sem tudom levenni. Mi a trükkje?

Köszönöm!

1078  csabailaci 2015-08-23 23:20:30  Előzmény:Kunyi Tamás: 58724

Kössz ,majd írok,ha tovább jutottam.Állítólag szeptemberben jönnek új alkatrészek.Végül is ,ha most összeraknám kissebb utakra jó lenne,de városban idegesítõek a hiányosságai.A másik a hatótávolság : 38 liter benzin a tankban 20litert szabad vinni kannában és 38 liter gáz a gáztartályban az kb 1000 km.
Az nem ebben az országban van.Onnét hazahozatni elég drága lehet.

1077 Kunyi Tamás 2015-08-21 11:37:22  Előzmény: csabailaci: 58723

Igen, ez ilyen autó, de egyszer rendbeteszed, akkor nagyon hálás autó lesz.
A másik dolog! Lehet, hogy közhely, de a vezérmûszíjat 2x is nézd meg. Nekem ebbõl volt problémám nyár elején! Oltári nagy mázlim volt, hogy nem kócolódtak a szelepek :)
A féltengely végén található alkatrész pedig a csillagkerék, ez levehetõ a félltengelyrõl. Asszem egy zégergyûrû hivatott a helyén tartani.

1076  csabailaci 2015-08-21 03:34:09  Előzmény:Ladik Márk: 58722

Szia!
Valamennyit haladtam .Vettem szerelési könyvet a Marótitól.Majdnem 6000Ft volt Kb a fele információ van benne mint ami kéne.Voltam az alkatrész boltban az eladó megnézte nekem a vezérmû tengely végét.Normális jobb menetes és a fõtengelyen is.
A forgás iránya miatt ez kitekeredhetne ,de finom menetes és így jó.Nálam ki kellett venni mert a nagy csavar átmegy mind a két tárcsán.Lehet valaki már alakította.Sajnos ez a bordás kerék is megkopott a fõtengelyen,most nem kapható sehol.Vízpumpa volt vettem komplett 5800-ért.Vezérmû szíj nem volt a régi jól néz ki ,össze akartam hasonlítani a boltban hogy nincs-e megnyúlva,visszarakom.
Vezérmû szíj 108 fogú vezérmû kerék 44 fog hajtó kerék a fõtengelyen 22 fog.

Közben láttam már van vákuumos gyujtásszabályzó vettem egyet 1600-ért.A bicikligumival javított jó lesz tartaléknak.5800+5800+1600 most 13200Ft-nál járok.

A fék majd következõ akció lesz.Megnéztem a boltba olyan a formája ,hogy teljesen rátud rohadni egymásra a fékdob és a kerékagy.Egy nagy átmenõ csavar fogja kívülrõl koronás anyával sasszeggel az agyat.Belülrõl lehet megfogni aknára kéne vele menni.
Sajnos az aknán most még mindég a 2T Trabant van.Lehet hogy be kéne tenni a motorját?

A sebességváltóba szinkron gyûrû nem kapható, az biztos kelleni fog.
Szimering és ami el szokott kopni és a boltos mondta,hogy a féltengelynél van egy alkatrész amin van 3 golyószerû és a középsõ részen egy lyuk ami belûl bordázott és ez megy tönkre úgy hogy ezek a golyószerü közlõdarabok elhajlanak.
Ehhez a motort ki kell szedni majd.Kupplung tárcsát már vettem az is 6000 körûl volt.Nem tudom idén jutok e odáig.Ezen a kocsin minden félig jó.
Bp XVII ben lakom. Üdv: Laci

1075 Ladik Márk 2015-08-13 12:14:35  Előzmény: csabailaci: 58721

Szia, ha még aktuális akkor tudok egy pár hasznos infóval szolgálni.
1.Van komplett gyújtás szabályzó egység(vez.tengely végén lévõ)
2.A sajátomat felújított fékbetéttel raktam össze, most már nincs problémám több nagyobb fékezéssel sem. A dob levételéhez nem kell semmit levenni csak a kereket, kézifék kötélen kicsit lazítani.
3.A váltóba 1.1 Liter olaj kell, a tetején az a csavar (19-es kulcsnyílású) csak betöltõ a szintellenõrzõ a váltó oldalán található kb a féltengely magasságában.
4.A vezérlés leszedéséhez nem kell levenni se a fõtengelyen se a vez.tengelyen lévõ nagy csavart, a fõtengelyen kell levenni az ékszíjtárcsát, 4db imbusz csavar.
Nem tudom merre laksz de ha a közelben vagy szívesen segítünk a szerelésben.

Üdv. L. Márk

1074  csabailaci 2015-07-28 14:54:03

Üdv mindenkinek, mivel most vagyok itt elõször ezen a fórumon.

Múlt évben vettem W 1.3 Turistot mindenféle hibával ,de azt gondoltam jó lesz mivel olcsó LPG vel is megy van rajta vonóhorog tetõcsomagtartó és a kombi részbe is lehet pakolni.Itt ugyan egy kis helyet elvesz a pótkerék mivel az eredeti helyén a gáztartály van. Azért még van hely benne.Szerszámra létrára ilyesmire gondoltam.Szegedrõl hoztam haza 120-al jött ,de csúszott a kuplung és recsegett a váltó, fõleg mikor betettem 2-es be.Mindig a fokozatba rakásnál.Szeptemberben sikerült levizsgáztatni papírok minden rendben.Ehhez persze kicseréltem a benzin és a vízcsöveket ,hogy ne csöpögjön a benzin és a víz és a wéber karburátoron a gyorsító pumpa membránja is ki volt szakadva.Aztán a középsõ kipufogó dobot és hátul a dobfék betéteit cseréltettem a vizsga alkalmával a szervízesekkel mivel nekik van aknájuk és nem fogott a kézifék sem.Szarul gyorsult egy nagy luk volt sõt még megis ált ha hirtelen léptem a gázra.Vákuum és röpsulyszabályzó a gyujtáshoz de sehol nincs ,ideiglenesen bicikli belsõbõl vákuum membrán és a röpsulyos is besülve a tengelyen a müanyag csuszkák elkopva.Mindegy összehoztam gyorsult de kiderült ilyenkor már gyenge a fék.Gondoltam mi van az új fékbetétekkel amit a szervízben odaadtam hogy tegyék be.Nem sikerûlt levenni hátul a fékdobot (hogy tették bele az újat ha még a rozsda is rajta van?)
össze van nõve a kerék aggyal pedig ezek után már a kerék csapágyak állapotára is kiváncsi lettem.Gondoltam leveszem az agyat a dobbal együtt.Középen van a koronás anya kivettem a sasszeget nehezen sikerült megforgatni az anyát ,de a csavarja is elforog.ITT van egy kérdésem ,hogy ezt hogy lehet szétszedni?A dobnak rögzítõcsavarja nincs, csak csapot láttam egy fényképen.Annak ki kéne jönni.Rozsdás az egész, kapargattam mégsem láttam rögzítést.A váltóban nem volt olaj öntöttem bele több mint 3 litert mégsem érte el a szintet.Alatta nem volt olaj akkor még.. Levettem a jobb elsõ kereket a szervízes mondta hogy az egyik fék dugattyú meg volt szorulva.(Nagyszerû megcsinálták gondoltam)Látszik a féktárcsán hogy egy helyen szívesen tartózkodik a fékbetét.Ezen az oldalán a váltón jó sok olaj van kívûlrõl.A jelenség:megy az ember 3-as négyesben de fékezni kell.Kuplung fék viszaváltás 2 be amikor a kuplungot kiengedem nagy kattanás és a motor lefullad.Újraindítok megy csak vissza ne kelljen váltani.
Vettem kuplungtárcsát, de mi lehet az amit cserélni kell még féltengely? váltó?Konkrét KÉRDÉS a fõtengely és a vezérmûtengely végén a csavart jobbra vagy balra forgatva lehet kinyitni? Vízpumpa miatt. Üdv Laci