Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1085 Kiss Krisztián 2009-09-19 11:39:36  Előzmény:Sipos Tamás: 52914

A leirtakhoz csak annyit füznék:mivel az évjáratokbol adodoan,ezek a 2T otto motorok,olmozott benzinnel futottak(ugye most már mindenhol csak olom mentest kapni)én szigoruan teszem bele az olompotlo adalékot,(10Literhez 10ml)ugyhogy egy flakon,(1.5 dl kb:1250ft)sokáig elég,és 1:33as keverékkel.Az 1:50 "szegényités",már a hazánkat is elért,kapitalista szemlélet,(a késöbbiekben az alkatrészvásárlás,Lásd:fötengely,hengerek stb,->haszon)és nem az hogy Te,mint tulaj évtizedekig be se nézz a boltba!Szoval,1:33,olompotlo,és nem lesz baj.Itt egy leirás,egy 1970es Áfor könyvböl:[imgw]http://kepfeltoltes.hu/090915/DSCF2262_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

1084 Zwick Gábor 2009-09-19 09:25:14

Hali!
Olyan kérdésem lenne hogy tudja-e valaki 2T hátsó fémfékcső méretét? légyszi kellen a méret.

1083 tóth furdzsenxia 2009-09-19 01:05:45  Előzmény:Őry Gábor: 52918

kb 2 forint körül tudsz venni börzén hiánytalanul.de csak a 250-esé jó. egy közdarabot kell csinálni a trabi motorhoz hogy fel lehessen illeszteni,de csodát művel a motorral.sokkal dinamikusabb lesz és a fogyasztás sem ugrik meg drasztikusan.

1082 tóth furdzsenxia 2009-09-19 01:03:25

a 2t trabihoz mindig 1:40 benzin kell vagy 1:33 akkor nem áll meg benne a csapágy vagy a tűgörgő.az olaj minősége nagyon fontos az nem igaz hogy egyformák az olajak.ki kell próbálni az arol 2t-t meg egy kevésbé ismert olajat royal purple.nem kevés árban a különbség de nem mindegy hogy 2 évente van motor generál vagy 10 évente.meg bátran merem ajánlani mindenkinek a nagyobb főfúvókát is mert igaz hogy valamivel többet fogyaszt a kisautó de meghálálja a dúsabb üzemanyag keveréket.

1081 tóth furdzsenxia 2009-09-19 00:57:22  Előzmény: Spityu: 52904

inkább a xar gumik miatt de ha tudsz csináltatni karmantyút akkor több az esély a sikerre csak kicsit drágább csináltatni mint a felujító szett.

1080 Varga Tibor 2009-09-18 20:47:24  Előzmény:Sipos Tamás: 52921

Sztem inkább a gyújtás nem egyforma.

1079 Sipos Tamás 2009-09-18 19:18:21  Előzmény:Őry Gábor: 52917

[justify]Annál persze jobban füstöl, mint amikor Repsol Moto Scootert használtam, 1:50-el. Ez igaz. Miután kiérek a városból, jól felforrósítom a rendszert és a füst is alábbhagy.
A kokszról pedig annyit, hogy amikor a karbit kipucoltam augusztusban, akkor levettem a kipufogó öntvényt és bekukkantottam a kipufogó csatornán. Érdekes módon a jobb oldali hengerben nem volt koksz, a bal oldaliban viszont igen. Ezek szerint nem sikerült egyformára fúrni a két hengert?[/justify]

1078 Balázs Bálint 2009-09-18 19:13:25  Előzmény: Spityu: 52874

Sokan rárepülnének ha elárulnám:)A lényeg annyi h ritka DDR cucc:)

1077  Spityu 2009-09-18 19:11:35  Előzmény:Sipos Tamás: 52914

Utcára szerintem is elég a félszintetikus. Versenyen azért nem árt megválogatni.

Elmondom az én történetemet is, vagyis a legutolsó főtengelyemét: 2006-ban vettem egy komplett motort, nagyon szép, vajpuha hanggal, végig 1:40-et tankoltam, Shell 2T vagy Sprint 2T olajból.
Aztán körülbelül 2008. őszén-telén gondoltam egyet, és 1:50-nel kezdtem járni. Egy hónapra rá előjött a hátborzongató kerepelés. Kb. fél évig jártam így, de 1:40-nel. Aztán természetesen durvulni kezdett a helyzet, majd kicserélétem a "sűrűgörgős" Mihályfi féle tengelyre, amit szintén 1:40-nel használok.

Az elhalálozott főtengely egyébként már volt felújítva, a hajtókarok alsó szeme perselyt kapott (nem a csap) a generálozás során. A lendkerék felőli ment el, kb. 0.5mm-es függőleges holtjátékot produkál! :D Oldalra pedig... hajjajj... :D
A másik hajtókar olyan 90%-osnak tűnik.
Azt még megjegyezném, hogy a lendkeréknél lévő mélyhornyú csapágy elforgott a tengelyen, így lehet, hogy emiatt feszült meg a közelebb lévő hajtókar (szárazfutás -> egyenes út a halálba).

Mindenesetre furcsa, hogy a keverékszegényítést követően jött elő a hang. :)

Az is lehet, hogy az 50-es keverékből kevés olaj jutott a golyóscsapágyra, ami ettől elkezdett rakoncátlankodni, majd elforgott... és így okozta - közvetetten - a tűgörgők vesztét.

1076 Őry Gábor 2009-09-18 19:09:15  Előzmény:tóth furdzsenxia: 52902

Egyszer voltam akkora marha, hogy otthagytam a MéH-telepen egy ETZ karbit. Igaz, hiányos volt, de...

1075 Őry Gábor 2009-09-18 18:57:04  Előzmény:Sipos Tamás: 52914

És nem füstöl nagyon?
Én most éppen Mol garden 2T-t használok, 1:33-ban, alig van füstje még hajnalok hajnalán szívatózva is. A koksz sem mindegy.

1074 Szabó Gergõ 2009-09-18 18:29:18

Ma is tanultam valamit. Ne autózz, ha rossz a benzinszint-jelződ... Még soha nem történt velem olyan, hogy kifogyott volna a benzin. Ám ma megtörtént. Már pár hónapja nem tökéletes, ezért napi km számláló alapján szoktam autózni, úgy hogy teletankolom az autót és lenullázom. Nos igen, de legutoljára nem én tankoltam és mint kiderült aki tankolt nem tele tette. Berhidán egy "s" kanyarból kijövet gázt adván kettőt dadogott majd a buszmegálló környékén megállt. Aztán se kép se hang... :( Szerencsére egy jófej vw Golf 2 tulajdonosa megajándékozott 3 literrel, amivel elutaztam a következő benzinkútig. Ott tele tankoltam, majd nulláztam. Csak meg kéne csinálni végre a szintjelzőt... :D

1073   2009-09-18 18:27:00  Előzmény:Szabó Gábor: 52912

Kettes golfé van, nem tudom, hogy bele lehet e tenni, de biztos meg lehet oldani.

1072 Sipos Tamás 2009-09-18 18:26:55  Előzmény:Muczán Gábor: 52905

[justify]Amikor 2007 májusában megvettem az autót, először Arol 2T-vel jártam 1:33 arányban (1986-os). Aztán itt a fórumon, 2008 elején többen, együttes erővel meggyőztek, hogy vegyek bele szintetikust és hígítsam nyugodtan a gyári 1:50-re. Áttértem tehát Repsol Moto Scooter, teljesen szintetikus olajra. Őszre főtengelyes lett a gép. Lehet, hogy már eleve úgy vettem, de akkor még ennyire sem értettem a Trabantokhoz, és amíg a 2008-as őszi találkozón nem mondták a vájtfülűek, hogy gond van, észre sem vettem. Tehát nem állítom, hogy a híg keveréktől ment volna tönkre.
A Mihályfi műhely generálozta meg, és ott, az évtizedek óta Trabantokkal foglalkozó szakibácsik azt mondták: ez a szintetikus-mánia egy marhaság, ugyanolyan jó az Arol 2T. A keverési arányra pedig azt, hogy ők kimondottan nem ajánlják az 1:50-es mixet, mert lehet, hogy az NDK-soknak volt valami repceolajos trutymójuk, és azzal minden rendben volt, de a bőséges kenés igenis fontos. Elmondtam nekik, hogy én elsősorban hosszútávon, tartósan, viszonylag magas fordulaton használom, amire az volt a válasz, hogy akkor az 1:33 és 1:40 közötti értéket javasolják.
Azóta 1:37-es keverékkel járok (és tessék kapaszkodni!) Arol 2T-vel. Köszönöm, minden rendben. Igaz, még csak 5000 km-t mentem generál óta.
Amint megláttam ezt a TSZ melléküzemág, ki-mit-lop kft gyártotta terméket, eszembe jutottak a szakibácsik, akik azt mondták, hogy tökéletes az Arol is. Úgy okoskodtam; ha jó az Arol, ami nem csúcsminőség, akkor ez a lötty is megteszi.
Lehet, hogy tévedek, abból is az óriásit; de elképzelhető, hogy ezzel a löttyel igazán még senki sem próbálkozott, és a rossz híre csupán előítélet. Mindenesetre nem voltam annyira bátor, hogy sokat vegyek belőle.[/justify]

1071 Szabó Gábor 2009-09-18 18:24:17  Előzmény:Sipos Tamás: 52903

Igaza van TWK-001-nek, ha még nem késő, ne tedd bele. Fina, Repsol, Castrol, LiquiMoly szintetikusok kipróbálva, mindenféle 2T motorban jól szerepeltek.
A te kocsid nem az olcsó 2T olajok tesztelésére való szerintem:)

1070 Szabó Gábor 2009-09-18 18:18:50  Előzmény: : 52911

Escort főfékhengere a megoldás utána:)

1069   2009-09-18 17:52:18  Előzmény:Tóth Balázs: 52900

Folyamatosan beesett a pedál fékezéskor, egy próbát megér ;D És köszi a biztatást :) :D

1068 Nagy Donát 2009-09-18 17:41:02  Előzmény:Sipos Tamás: 52903

Nem értem miért akarsz ártani a kocsinak :(.

1067  Bandi 2009-09-18 17:14:37  Előzmény:CIX Digitcam Laca :): 52906

No Comment!

Ez ismét kíváló lett Laca!!

Grat.!:D:D:D

1066 Huszta Tibor 2009-09-18 16:39:22  Előzmény:gagyi laszlo: 52907

A kezelési útmutató "Műszaki adatok" c. fejezetében.

1065 gagyi laszlo 2009-09-18 16:25:47

halli!
megmondaná valaki hol találom a Trabi kerékabroncs nyomásadatait?Vagy,hogy mennyiek??

1064 CIX Digitcam Laca :) 2009-09-18 15:58:08

[b]Trabant-Wartburg találkozó volt Tolnán aug. 29-30-án.[/b]

[url=http://www.videoplayer.hu/videos/play/417137]összefoglaló videó[/url]
[url=http://www.videoplayer.hu/videos/play/417141]felvonulás videó[/url]

Üdv.:
CIX

1063 Muczán Gábor 2009-09-18 14:57:25  Előzmény:Sipos Tamás: 52903

molyhos!

Fél literért mégcsak nem is "gyanúsan" olcsó! Az 800 Pezó! Egyszerűen csak olcsó. Annak megfelelően xar is szerintem. A piros színű Midland olajat és a kék Fina olajat próbáltuk mikor hollandiába vittük a 8 Trabantot akkor 1200 körül vettük ezeket. Ma sem lehet több ez 1500 Forintnál. A kipufogóvégek eszményien szárazak voltak, a kocsik nagyon élvezték, pedig 1:50-nél picit hígabbra is kevertük az Érchegységet elhagyva, ahonnan már sík út vezetett tovább, nem terhelve a kocsikat.
De ha jobb Scooter olajat keresünk, vagy kedvezménnyel szerzünk be valami nagykerben, akkor is ennyi körül megáll 1 liter jó olaj. Majd megint utánanézek.
A Castrol TTS lenne a legjobb de az tényleg drága, 2000 felett lehet literje. De vannak kevésbe prémium Castrol 2T olajak, amiket lehet venni.
Ilyen olajat ne önts soha a kocsiba!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ha már mindenképp kárt akarsz magadnak és a környezetednek okozni, ha mindenképp büdös füstöt akarsz látni, akkor döntsd ezt a tecsós olajat egy kupac jól átázott avarra, hogy hamarabb meggyulladjon. Így némi (kétes) haszna is lesz eme terméknek:D

MG

1062  Spityu 2009-09-18 13:38:52

A főfékhenger felújítás általában mi miatt nem sikerül? Rossz gumi miatt, vagy a henger kopásából adódóan?

1061 Sipos Tamás 2009-09-18 13:25:48

[justify]Ma voltam TESCO-ban és láttam nagyon olcsó 2T olajat. Gyanúsan olcsó volt; 400 Ft/flakon (1/2 liter). Valamo VIP Car kft. Gyártja Kiskunlacházán. Kísérletképpen vettem egy flakonnal, talán nem teszi tönkre a gépem.
Van valakinek tapasztalata erről a csoda olajról?[/justify]

1060 tóth furdzsenxia 2009-09-18 13:19:17  Előzmény:Őry Gábor: 52896

nekem mondod már egy pár fajta karbit kipróbáltam de eddig az etz vált be a legjobban.:D

1059 tóth furdzsenxia 2009-09-18 13:17:56  Előzmény: : 52894

jó móka csak 10-ből 7 szer nem ér semmit

1058 Tóth Balázs 2009-09-18 12:21:26  Előzmény: : 52894

csak kínszenvedés lesz, de sz*rt sem fog érni a karmantyúzás...:S

1057   2009-09-18 11:46:31  Előzmény:Lizák Péter: 52898

Gondolom 750-900 között, persze nem ingadozva.

1056 Lizák Péter 2009-09-18 10:25:20

Alapjáraton normál esetben mekkora a 4T fordulatszáma? üzemmeleg motornál

1055 Horváth István 2009-09-18 08:35:50

Sziasztok Srácok!

Nem találom a szerelési útmutatóban, hogy a 4T Trabi váltóján hol van az olajszint ellenőrző csavar.
Légyszi segítsetek nekem. Hol találom?

Előre is köszi: HerrWatt

1054 Őry Gábor 2009-09-18 05:53:26  Előzmény:tóth furdzsenxia: 52888

Most már nem agyalok rajta, mert megszűnt a probléma.
Egyébként a HB-s karbik azért is jobbak, mert kanyarban nem szarakodik, legalábbis annyira, mint a H 1-1.

1053  Bandi 2009-09-18 04:16:51

Szép reggelt mindenkinek!:D

1052   2009-09-17 21:58:06

Folyamatban a főfékhenger felújítás. :)

[imgw]http://www.kepfeltoltes.hu/090917/DSC00875_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://www.kepfeltoltes.hu/090917/DSC00876_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

1051 Lizák Péter 2009-09-17 21:35:53  Előzmény:G J: 52881

Erről nemrég én is olvastam vmelyik autós ujságban. Tényleg él a Melkus cég.

1050 Mazák Viktor 2009-09-17 20:30:01  Előzmény:F. Robi: 52889

Szia Robi!

Ment egy privát üzenet, nézd meg.

1049 Mazák Viktor 2009-09-17 20:29:46  Előzmény:F. Robi: 52889

Szia Robi!

Ment egy privát üzenet, nézd meg.

1048 F. Robi 2009-09-17 19:39:37  Előzmény:Barkó Zsolt: 52884

Szia!

Előre is köszönöm! Ha lehet, akkor a képek között legyen motorkép is, pl az olajnyomásgombák helyéről, a gyújtás/alapjárat elektronikákról,a csövekről, azok honnan/hová tartásáról.
Csőből van elég, és gondolom nem mindegy, mi hova megy.
A te géped biztosan eredeti, szeretném mintának használni.
A csomagtartó és érdekel, mi hogyan volt eredetileg.
R.

1047 F. Robi 2009-09-17 19:35:51  Előzmény:tóth furdzsenxia: 52888

A porlasztót kipucoltam olyan szinten, hogy az ismerős aki látta azt mondta, hogy utoljára ilyen tiszta a gyárban volt. Szerintem valami gyújtás-elektronika gondja lehet.Jó lenne egy etalonként használható Trabit találni a közelben (Székesfehérvár), akiről leellenőrizhetném a kábelek helyes kötését. tudom, van kötésrajz, de sokkal könnyebb lenne a másik megoldással...

R.

1046 tóth furdzsenxia 2009-09-17 18:45:42  Előzmény:Őry Gábor: 52865

a rángatás a karbi miatt lehetett amikor elbillen a benzinszint akkor szokott"dadogni" a motor ilyenkor kevés a benzin egy magasabb benzin szinttel lehet kompenzálni vagy egy komolyabb karbival aminek nem olyan az úszója mint a trabantnak hogy erős kanyarodáskor elzár.

1045  Bandi 2009-09-17 16:15:16  Előzmény:Bakó József: 52885

igen,ez a másik dolog!!!

1044  Bandi 2009-09-17 16:14:39  Előzmény:Barkó Zsolt: 52882

Az enyémben 133000km van nekem most lett elosztófedél és rotor csere és megoldódott a rángatás problémám,
S ki lett cserélve a váltóm és az egész kuplung(tárcsa+szerkezet)
A szerkezetben szét volt törve az egyik összefogó patent amit abszolut nem lehetett hallani út közben.
A régi váltómnak a kulisszája is ki volt kopva.
A mostani úgy működik mint ahogy a nagykönyvben meg van írva.
Szinte úgy szippantya be a sebességeket!:D:D:D

1043 Bakó József 2009-09-17 16:07:50  Előzmény:Barkó Zsolt: 52882

Szia

Én egy karbi takarítással megpróbálkoznék. Nézd meg nem e szorult valami a fúvókákba. Nekem is rángatós gondom volt ,de ez megoldotta.

1042 Barkó Zsolt 2009-09-17 15:05:30

Szia Robi!

Hamarosan küldök képeket.

Üdv.

1041 F. Robi 2009-09-17 14:44:54  Előzmény:Barkó Zsolt: 52882

Szia Zsolt!

Az enyémben 34.000km van. Az általad leírt dolgok nálam is jelentkeznek:
rángat a motor (egyesben és ha csak "érintem a gázt" pl. lakott terület 4. fokozatban.

Küldenél képeket a járgányodról? A motortérről főleg, sajnos pár szerintem nem a gyári megoldás, ezeket szeretném kiküszöbölni. Persze a többi is érdekel.
18.000km - irigyellek!
Most fogom az összes vákuum, benzin, olajcsövet cserélni, mert gyáriak és szétrepedtek... :(


A címem: szurkefules@gmail.com
Remélem kapunk segítséget,kevés trabis fórum van.


Robi

1040 Barkó Zsolt 2009-09-17 14:34:23

Sziasztok!

Én is hasonló cipőben járok, mint robi91.
Én is egy alig használt combi 4T Trabi tulajdonosa lettem.
(18.000 km, idős házaspáré volt, garázsban tartották)

Sajnos a következő problémáim vannak:
- nehezen veszi be az egyest és a hátramenetet
(az szokott segíteni, ha kinyomom a kuplungot s újra próbálkozom)
- sokszor érezhetően rángat a gép, holott nyomom a gázt
ha leveszem a gázról a lábam méginkább rángat, holott a sebesség
elég lenne a fokozathoz

Ha tudnátok tanácsot adni, hogy mi lehet a gond megköszönném.
(Egy éve van nálam a gép,a problémák most jelentkeztek.
Tavaly volt ékszíj, vezérműszíj, osztófej csere, elvileg megbízható helyen.)


Üdv:
Zsolt
:):(

1039 G J 2009-09-17 12:42:21  Előzmény:Velikán Attila: 52879

tök igazad van bocsánat inkább csak olyan összefoglalásként akartam hogy új trabant és hogy ...

a béke kedvéért átrakom a Wareszosba is :D

1038 G J 2009-09-17 12:40:13  Előzmény:G J: 52877

aki még nem unja a Tabant nt-s híreket képeket azoknak újabb képekkel :
[url]http://totalcar.hu/magazin/hirek/2009/09/15/zsenialis_az_uj_trabant/[/url]
néztétek a kormány váltót? 2 állása van csak

egyébként belegondoltam 30 millió euró nem is sok 7,5 milliárd forint az semmi egy ilyen ágazatban 10 millió eurót simán adnék rá (ha lenne:) bár biztosan benzines vagy hybridest csinálnék

1037 Velikán Attila 2009-09-17 12:34:05  Előzmény:G J: 52877

Hú öcsém, Te bátor vagy ! Én nem mertem berakni ide a cikket, csak a Wartburg topicba. :-)
Remélem a moderátor bácsik megenyhülnek ha elolvassák a cikket és elfelejtik letépni az arcod :DDDDDD

1036 Ivacs István 2009-09-17 12:02:46  Előzmény:Őry Gábor: 52875

Felejts el az egészet!! Az összekötőcső csak vezeti a gázt!!!A rezonanciát az első és a hátsó dob befolyásolja!! A rögzítetlen dobnak semmi köze a kipufogórendszren belüli gázlengéshez!!!!!!!!!!!!!!