Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1352 Fogarasy Balázs 2009-10-01 17:25:41

Sziasztok!
155-ös gumi van a négyütemű Trabimon, mennyit kell bele fújni????

Köszi;)

1351 Csády Szabolcs 2009-10-01 15:06:21  Előzmény:Szarvas László: 53192

Akkor már csak az a kérdés, hogy hány lyuk kell. Még egy észrevétel: a 4mm-es "szívó" lyuknak nem kellene ilyen kis csövet hagyni, amire rá lehet húzni a gumicsövet, meg a benzinszűrőt, ami jelen esetben légszűrőként üzemel?

1350 Szarvas László 2009-10-01 13:59:38  Előzmény:Csády Szabolcs: 53191

"Csak kisebbre veszem az átmérőt, s mindent hagyok eredetiben?"
Igen,vagyis a furatátmérő 32mm.

1349 Csády Szabolcs 2009-10-01 12:20:22  Előzmény:Szarvas László: 53187

Ok, de ha én nem szeretnék karbit cserélni, akkor mégis, milyen méretekkel kellene dolgoznom? Csak kisebbre veszem az átmérőt, s mindent hagyok eredetiben? Vagy ez befolyásolja a kis lyukak hajlászögét is?

1348 Szarvas László 2009-10-01 12:14:47  Előzmény:jocking .: 53185

Ehhez én csak annyit tudok mondani, hogy olvasd el a1345.sz hozzászólást.

1347 Őry Gábor 2009-10-01 12:11:30  Előzmény:jocking .: 53185

Valóban, az UIS leírás szerint normál esetben lejjebb esik a fordulatszám, ezért a keverékcavaron birizgálni kell.

1346  Spityu 2009-10-01 12:07:20  Előzmény:jocking .: 53185

A mondjuk 4x0.5mm-es furat nem sokat zavarna be, szerintem legalábbis. A közép és felső üzembe biztos, hogy nem. Max az alapjáratba.
Emiatt gondolom kellene tekerni egy ilyen 2T karbin.

1345 Szarvas László 2009-10-01 12:05:44  Előzmény:Csády Szabolcs: 53184

Nagy valószinűség szerint maga a motorblokk trabi,benne a lényeg viszont wartburg. Ezért a karbi is wareszé,aminek a szívótorok átmérője 34mm.Legalábbis így gondolom ezért.

1344 jocking . 2009-10-01 11:55:01  Előzmény:jocking .: 53185

Első mondat végén pont a kérdőjel helyett.:D

1343 jocking . 2009-10-01 11:54:23  Előzmény:Szarvas László: 53180

Na, akkor már csak 1 kérdés áll? Hogy lehet ez jó? Máskor mindig mindenki igyekszik elkerülni, hogy a karbi és a karbitalp között bejusson a fals levegő. Most akkor mégiscsak jó, ha irányítottan falsot szív a moci?

1342 Csády Szabolcs 2009-10-01 11:49:02

Nekem még az nem világos, hogy miért 34-es a gyűrű belső átmérője, ha a Trabant szívócsonkjának b. átmérője 32-es...

1341 Oláh Olivér 2009-10-01 11:39:28  Előzmény:Szarvas László: 53181

Üdv!
Hol vana Trabi helyileg, tudnál képet küldeni privátban?
Üdv: Olivér

1340 Őry Gábor 2009-10-01 11:32:16  Előzmény:Szarvas László: 53181

Az, hogy itt nem a pluszlevegő-bevitel a lényeg, hanem az, hogy a beáramló levegő megtekeri a légáramot, és jobban szétporlasztja a benzint. Persze, voltaképpen hasonlóan működik, vagyis padlógáznál semmi plusz, de itt nem (csak) a szegényítés a cél.

1339 Szarvas László 2009-10-01 11:02:52  Előzmény:Őry Gábor: 53179

Azon "morfondítozok",hogy maga a plusz levegő bevitele elv nem ugyanaz mintha feltennék egy 28HB4-1 karbit? Illetve ha nem, miben különbözik a müködési elvük?Miben másak?

1338 Szarvas László 2009-10-01 10:56:35  Előzmény:jocking .: 53175

Nem egészen,mert a "légkamra" egy 4mm-es furaton keresztül kapja a levegőt,onnan tovább a karbiba csak egy 0.5mm-es furaton keresztül jut el a plusz levegő.De beindította az ötlet az agyalapi mirigyeimet,én másképp csinálnám.

1337 Őry Gábor 2009-10-01 10:45:46  Előzmény:Szarvas László: 53173

Nekem már körvonalazódik az ötlet 2T-re. A külső elem egy karbitalp-ból lesz! Csak fel kell fúrni és a belső gyűrűt leesztergáltatni, plusz egy beömlőcső.

1336   2009-10-01 10:45:11  Előzmény: Spityu: 53177

Szerintem legalább 4 kéne, 90 fokonként elhelyezve.

1335  Spityu 2009-10-01 10:39:42  Előzmény:jocking .: 53175

Igen, az egy kamra, hasonló az elve, mint a gázrózsának. Közelebbi példával az LPG keverőfejnek. Biztos, hogy több lyuk kell rá.

1334 Szarvas László 2009-10-01 10:38:17  Előzmény:Szedlák Tibor: 53174

Anyagát tekintve szerintem a bakelit sem rossz,sőt van egy nagy előnye.Szerintem könnyebb belevarázsolni azt a félmilis furatot.

1333 jocking . 2009-10-01 10:34:49  Előzmény: : 53163

Számomra is az derült ki a rajzból, hogy csak egy furat kell. De akkor meg miért kell 2 darabból csinálni és a belsőre azt a hornyot marni? Összerakva az a horony elvileg a "légkamra" ami ellátja a belső elferdített furatot. Ha csak egy furat van, nem lenne egyszerűbb, hogy ferdén befúrok, azt jólvan? Legfeljebb máshogy áll a kivezető cső és annyi.

1332 Szedlák Tibor 2009-10-01 10:04:40

Egyik ismerősöm bakelitből csinált Lada samarához házilag. Először csak levegőt később vízbefecskendezőhöz használta. :)

1331 Szarvas László 2009-10-01 09:07:18  Előzmény:Lizák Péter: 53170

Rossz biztosan nem lehet,hisz a korábbi hozzászólásokban már írták, hogy a zsigákon,ladákon van hasonló, és jól teszi a dolgát. Egy próbát szerintem megér.
Azt,hogy mennyibe kerül megcsinálni azt nem tudom, de az esztergályos meló nem több vele, mint jó bő 0,5-óra. Ez abban az esetben igaz,ha viszel magaddal egy kb:80x80x8-as,és egy 45x45x8-as aluminium lapból kivágott lapokat. "/így már az anyagköltség kilőve/" A nagyobb lapba csak a 42-es furatot kell megcsináltatni,és 6mm-esre leoldalaztatni.A többi meló otthoni barkácsmunka. az alátétszerű anyagot meg készre.
Még egy jótanács: Ha az esztergályostól jön a duma,hogy ő ebből az anyagból nem, meg ő tudja hogy miből,stb,kerüld el,mert kevés melóért sok pénzt akar.Ugyanis ez szakmailag sima kis rutinmeló.

1330 Őry Gábor 2009-10-01 08:58:36  Előzmény:Lizák Péter: 53170

Szerintem egy esztergályos megcsinálja max. kétezerér'.

1329 Csády Szabolcs 2009-10-01 08:50:27  Előzmény:Lizák Péter: 53170

Az biztos. Bár ha minden kérdéses részt tisztázunk az alkatrészrajzzal kapcsolatban, az is megfelel nekem.

1328 Lizák Péter 2009-10-01 08:20:20  Előzmény:Szarvas László: 53166

De ha beválik, és nem kerülne sokba egy ilyet megcsinálni, szerintem többen is érdeklődnénk rá nem?

1327 Őry Gábor 2009-10-01 06:02:46  Előzmény: Spityu: 53153

Gondolom az az egy csak a példa.

1326  Spityu 2009-10-01 05:46:41  Előzmény:Sipos Tamás: 53159

Szerintem is csak kiürült a rendszer. Életemben egyszer 4T-ztem, úgy két hete, akkor egy április óta egy helyben álló járgányt kellett beröffenteni. A zsír új akksival kb. fél percig köszörültem, persze szakaszosan. A bajokat tetézte, hogy azt sem tudtam, hogyan működik ennél a motornál, karbinál az automata szivató.

1325 Csády Szabolcs 2009-10-01 05:32:38  Előzmény:Szarvas László: 53166

Köszi, így már egyből más a helyzet.

1324 Szarvas László 2009-09-30 22:55:18  Előzmény:Csády Szabolcs: 53154

A jobboldali az a bal alsó,csak 90 fokkal elfordítva,,és a jobboldali a nyers befoglaló méretet tünteti fel,a bal alsó pedig a tényleges alakját mutatja.
A jobboldali kép ne zavarjon,az nem is kellett volna, mert minden lényeges méretet megadhatta volna a bal alsó rajzon,de nem méretezte be. De amúgy érthető, és olvasható,a tapasztalat másokkal való megosztása pedig elismerésre méltó.

1323 Reining Ádám 2009-09-30 22:49:45  Előzmény:Sipos Tamás: 53159

Hali!
Én ma néztem meg azt az autót!
Szerintem öntsetek bele benzint mert beszéltük vele hogy lehet le is szívták amióta ott áll tegyétek bele a te akksidat és indítozzatok be fog indulni mert semmi rendellenességet nem láttunk a Trabin! Ha azzal a rossz akksival indítóztatok ami benne van akkor valószínű nem tekert olyan gyorsan hogy beinduljon a Trabi mert ennyi állás után egy jó akksival is minimum 1 percig köszörülni kell mire felszívja a benyát és beindul!

1322 Szarvas László 2009-09-30 22:37:37  Előzmény:Szabó Gábor: 53135

Egyetlen egy "sanda" kérdés a rajz alapján:
-Nem azért 34mm-es a furat,mert az autó trabi, de a karbi wartburgé?

1321   2009-09-30 22:09:53  Előzmény:Csády Szabolcs: 53155

Az a rajz csak egy furatot ír elő.

1320  Spityu 2009-09-30 20:30:45  Előzmény:Lizák Péter: 53161

Mindegyit nézd meg minél jobban... ha a féltengely új, akkor más nem nagyon okozhat ropogást. Illetve mégis, de az csak 2T-nél: laprugó. Bár az inkább "nyöszörgés".

1319 Lizák Péter 2009-09-30 20:27:42  Előzmény: Spityu: 53157

Melyik szilentet nézzem akkor meg jobban?

1318 Lizák Péter 2009-09-30 20:27:08  Előzmény:Korpai Tamás: 53156

Lám a trabik érdekessége. Más más eredetű hiba is okozza ugyanazt a jelenséget, és ugyanaz a hiba is tud más más jelenséget okozni...

1317 Sipos Tamás 2009-09-30 20:19:08

[justify]Van egy ember, annak egy 4T Trabija. Szeretné eladni, de nem indul el, és így nem szívesen néz a vevők szemébe. Megkért, hogy segítsek. Az akksija eléggé le van merülve, gyengén forgatja az önindítót. De más is feltűnt: az üzemanyag-szűrő teljesen száraz.
Vasárnap ismét meglátogatom az illetőt és az az ötletem támadt, hogy az ő akksiját átteszem az enyémbe, és ha beindul vele, akkor máshol van a baj.
Ezután a karbiját felöntöm benzinnel, átteszem az én akksimat az övébe, és meglátjuk. Ha beindul, akkor gyanakodhatok AC pumpa hibára?
Kiegészítésképpen még annyit, hogy hónapokkal ezelőtt használta utoljára és akkor még semmi baja nem volt. (ez így szokott lenni)[/justify]

1316 Korpai Tamás 2009-09-30 19:57:30  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 53147

Igen tudom hogy kellett volna rózsa+bolygókereket is cserélni, de nem sikerült venni, meg a régin sem láttam kopást, rendellenességet így maradt a régi. A külső csukló szerintem jó, mert a régi féltengelynél is ugyanez volt a hiba, ezért is cseréltem újra (komplett gyári féltengelyre). Összerakásnál szárazon kipróbáltam külön a kulisszákat, meg a tengelyt is, nem volt játéka, csak a csap irányába ami meg természetes is. A gumibakok bontott gyáriak, de biztos hogy nem szakadtak. Ha lesz alkatrész kicserélem, addig meg megpróbálom másik váltóval.

1315  Spityu 2009-09-30 19:54:26  Előzmény:Lizák Péter: 53145

A ropogás szilent - szerintem. Nézz alá, azt könnyű kiszűrni. Az elhasználódott szilentből adódhat pl. kerékösszetartás-módosulás, ami esetleg okozhat félrehúzást. Bár ahhoz annál nagyobb kell - szerintem.

1314 Korpai Tamás 2009-09-30 19:45:20  Előzmény:Lizák Péter: 53145

Nem valószínű hogy ugyanaz a hibánk, nekem még a régi csuklós féltengelyek vannak, és 2T :)

1313 Csády Szabolcs 2009-09-30 18:54:15  Előzmény: Spityu: 53153

Ez az, hogy én is csak egyet látok, de lehet hogy ez csak jelzés erejű, hogy 90 fokonként ilyen szögben kell elhelyezni a furatokat.

1312 Csády Szabolcs 2009-09-30 18:52:05  Előzmény:Őry Gábor: 53151

Eddig én is eljutottam, hogy a bal fölső belemegy a bal alsóba. De a jobb oldali az micsoda?

1311  Spityu 2009-09-30 18:50:38  Előzmény:Őry Gábor: 53151

Így van, de én csak egy 60 fokos furatot látok, de az is lehet, hogy én vagyok a rossz rajzolvasó. :P A Lada UIS meg van AutoCAD-ben valahol, megnézhetem, hogy mennyit lenne érdemes.

1310 Csády Szabolcs 2009-09-30 18:48:07  Előzmény:Őry Gábor: 53150

aha

1309 Őry Gábor 2009-09-30 18:41:51  Előzmény:jocking .: 53141

Megvan! A hornyos gyűrű az "elosztó", a horonyban áramlik a levegő és a kis furatokon megy a torokba. Ez megy bele a nagyobbik gyűrűbe, amibe a levegőt vezetik.

1308 Őry Gábor 2009-09-30 18:33:49  Előzmény:Csády Szabolcs: 53146

Mármint, hogy a csonkon beáramló levegő négy csatornán megy a szívócsőbe?

1307  Spityu 2009-09-30 18:24:01  Előzmény:Őry Gábor: 53148

Szerintem minden karburátoros autóra meg lehet. Illetve van egy olyan alapötlet is, hogy már a karburátor előtt becsavarják a levegő áramlását, egy betéttel, de jelentős szűkítés nélkül. Képzelj el egy olyan széles műanyag csíkot, mint a gumicső a légszűrőház és a karbi között. Magassága (hossza) mondjuk 20cm. Anyagvastagsága minimális, mondjuk 0.5mm. Ezt gondolatban rögzítsd spirálisan a csőben. A működési elv egyértelmű. Hatásfoka kérdőjeles. :)

1306 Őry Gábor 2009-09-30 18:02:33  Előzmény: Spityu: 53139

2T-re is meg lehet csinálni?

1305 Kacsándi Szabolcs 2009-09-30 17:25:56  Előzmény:Korpai Tamás: 53132

Próbáld meg a váltóscerét,de ha mindent kicseréltél kellett volna a kihajtást is cserélni.Mivel csak két ponton hajt meg tudja koptatni a belsejét.Ha feszül vagy akad esetleg akkor a tengely már nem tud központosan futni,hanem excentrikus kört ír le és akkor már előjöhet egy kilengés amit átvezet a futóműre.Sajnos a régi féltengelynek elég nagy mozgása van gyárilag is,okozhatja a hullámzást a külső csukló is.Függetlenül hogy új.És érdemes megnézni a gumibakokat is,ha túl lágy vagy elszakadt akkor az egész motortömb is bemozdulhat.

1304 Csády Szabolcs 2009-09-30 14:31:37  Előzmény:Szabó Gábor: 53135

Valaki lenne szíves s elmagyarázná, hogy is áll össze az alkatrész? Mert se nekem se ismerősömnek nem áll össze a kép. Ezen amúgy csak 1 lyuk van? Csak azért kérdem, mert a ladáén négyet számoltam össze.

Előre is köszi!

1303 Lizák Péter 2009-09-30 06:31:31  Előzmény:Korpai Tamás: 53085

Neked konkrétan mi a hiba?
Nekem Trabant 1.1-nél erősebb gáznál elhúz oldalra az autó, meg ha tolatni akarok akkor ahogy megindul a kocsi ropog vmi, mintha féltengelyes lenne de én sem találok semmit ami erre utalna. Féltengely meg a csuklók kizárva, mert tavasszal a kuplung cserével az is megvolt.