Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1150 Szarvas Gyuri 2009-09-23 07:22:12  Előzmény:Mazák Viktor: 52991

Sziasztok uj vagyok!!!Remelem h valakivel ossze hawerkodok most szereztem be 1 trabit, de ezenkivul van meg 2!!!1 ami uzemkepes!!!Meg most csinalom a masikat!!!A 3dik meg donor!!!XD

1149 Mazák Viktor 2009-09-23 07:03:56

Nemrég írtam a fórumon, hogy melegedett az 1,1s kékcsodám. Mint az utóbbi napokban kiderült, elengedett a termosztát rugója, így kisebb nyitást produkált, ami miatt kevés víz érte a gombámat, így nem működött rendeltetésszerűen, nameg persze emiatt melegedett is a víz mint a barom. Nem hiába, 19 év, az 19 év.
2900 volt most egy termosztát.


Viktor

1148 Kiss Gábor 2009-09-23 06:43:26

Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy a 601-es Trabantokban hogyan működik a tartalék és hogy baj-e, hogyha tele a tank, és tartalékkal megyek, vagy ha kevés a benzin, de teljesen ki van nyitva a csap?:confused:

1147 Csády Szabolcs 2009-09-22 20:02:25

Üdv!

Régebben kerestem ilyen sárvédő gumit:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/view/090710/DSC00466_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Az ajánlott Cinkótai úti boltban azt mondták, hogy nincs ilyenük. A fórum összeomlása előtt valaki említette, hogy neki is van épp egy. Érdekelne a dolog. Ha valakinek van szóljon! Köszönöm!

1146 Kiss Krisztián 2009-09-22 19:23:26

Hali.Van egy trabi tankom,86 10es beütéssel,gyári jeladoval.Ha valakit érdekel,üzenjen![imgw]http://kepfeltoltes.hu/090922/1121790424DSCF2339_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

1145 Nagy Donát 2009-09-22 18:55:13  Előzmény: Jana: 52981

A TWK Klubot (ez a honalp :P) keresd meg ezügyben e-mailen, most nem tudom hogy van, de régebben foglalkoztak ezzel (is).

1144 szilágyi József 2009-09-22 18:38:08

hali mindenkinek! A szentesi srác akinek a derekegyházi tali napján összetört a trabija egy forddal ütközött ő merre található?????????? gondoltam mi helyi trabisok tartsunk össze:D:D

1143 Kristóf Máté 2009-09-22 16:47:05

köszönöm a segítséget!!!

1142 Tóth Péter 2009-09-22 15:38:46  Előzmény:Kristóf Máté: 52983

Simán megoldhat, nekem is ilyen van.
Kell 6 db mondjuk 6-os csavar, kb 6 cm hosszú (a fölösleget majd levágod).
Ki kell fúrni a lámpatököt és a lámpákat (a hely az adott).
Majd az anyákkal beállítod a lámpát.
Én úgy oldottam meg, hogy egy csavarra jut 3 anya.
1 rögzíti a csavart a lámpatökhöz.
2 pedig a lámpát rögzíti.

1141 Kristóf Máté 2009-09-22 15:24:04

Helló
Segítségeteket szeretném kérni!!
1.1 és Trabantomba szeretnék golf 1 és lámpát beépíteni lehet e ilyet??
És milyen akadályokba ütközik??
Válaszotokat előre is köszönöm!!

1140 Lizák Péter 2009-09-22 13:15:22  Előzmény:Hack Csaba: 52979

Simán el lehet indulni vele előre hátra is, csak idegesít ez a hang. És nem tudom mi ropog. A váltó konzol felől jön. És csak tolatásnál jön.

1139  Jana 2009-09-22 09:51:16

Üdv mindenkinek! Spoilerekkel kapcsolatba lenne szükségem egy kis segítségre. 2T trabi hátsó rövid küszöb spoilert keresek láttam is Alsóörsön de nem vettem meg mert már úgy volt hogy postán van és érkezik amit rendeletem. Tudna valaki eladó ilyent vagy elérhetőséget azokhoz akik ott is árultak?

1138 Hack Csaba 2009-09-22 08:26:17  Előzmény:Hack Csaba: 52979

Ja,bocs,most látom,hogy 4T-ről van szó. Amit az előbb nálam leírtam az 2T-re vonatkozik,úgyhogy nálad nem lehet az a hiba... Üdv

1137 Hack Csaba 2009-09-22 08:23:15  Előzmény:Lizák Péter: 52977

Hali. Amúgy simán finoman el lehet vele indulni hátrafelé? Nálam volt egyszer egy olyan hiba,hogy akármit csináltam,hátramenetben borzasztóan rángatott induláskor,de előre nem volt semmi gondja. Akkor a kuplungbowden külső részének volt kb 2mm holtjátéka a kaszni és a váltóház között. Persze szerintem nálad nem valószínű,hogy ez lehet a gond. Üdv

1136 Németh Mihály 2009-09-22 08:15:26  Előzmény:Lizák Péter: 52977

Hali!
Nekem a kanyarstabilizátor szilentje adott érdekes hangot tolatásnál. Ja és ha cseréled terhelt állapotban húd le az anyát, mert én is kicseréltem és nem szünt meg, aztán ráhúztam terhelten és megszűnt.

1135 Lizák Péter 2009-09-22 06:53:46  Előzmény:Ivacs István: 52959

bakot megcsináltam de hátramenetrnáél ugyanúgy ropog még valami. De nem tudok rájönni mi az.

1134 Tóth Balázs 2009-09-22 06:53:27  Előzmény:Ivacs István: 52956

ja...valószínűleg...:evil:

1133  Spityu 2009-09-22 05:55:25  Előzmény:G J: 52970

Úgymond elősegíti a kipufogást. Valamikor a 60-as években váltottak szimmetrikusra, ha jól tudom 601-esek is készültek ilyennel. Bár lehet, hogy most a nagy gyertyamenettel keverem össze és csak púposokon volt ilyen kialakitású égéstér. A gyertyamenet mindkét típuson.

1132   2009-09-22 05:45:50  Előzmény: Spityu: 52935

No, még ma reggel is frankón működik ;D

1131 Ifj. Hirháger Gábor 2009-09-22 05:13:47  Előzmény: Bandi: 52972

Szép reggelt mindenkinek!
Tegnap voltam a kárrendezőnél, sikeresen megtörtént a dolog, hála, h a felmérőnek is volt trabija.:D:D:D Embrerünknek trbi volt az első autoja, és hát nosztalgiázott 1et.:D Utána rögtön megugrott egy kicsit az ár kapásból 15 lett a vége, mondván fényezve volt az autó stb stb stb...:D Ahhoz képest h örültem volna 5nek is, nagyon jól jártam. Nagyon rendes volt a pali, kapásból trabi már "a kis drága lett" számára.:D

1130  Bandi 2009-09-22 04:22:33

Jó reggelt mindenkinek!!!

1129 Gyapjas Gergely 2009-09-21 21:58:54

üdv!

Régóta irokatok az oldalra. Mostanában elég kevés időm van erre. Az elmúlt 6 évben sok trabanot szereltem. Sokszor írtam kommenteket amiket sajnos sok sok tanulópénz árán fizettem és sokszor talált süket fülekre. Most megint előkerült egy olyan téma ami minden fél év után előkerül. És most megint vitatkoztok hogy a sima arol milyen jó vagy milyen szar. Ezzel csak egy bajom van. Van köztünk olyan komoly mérnök(ök) akik ismerik fent említett olaj gyártási eljárást és ők már többször leírták hogy már semmilyen szabványnak nem felel meg, és ti annak ellenére használjátok.
Leírom mi a problémám ezzel:
Ti akik használjátok istenítitek hogy milyen jó utána, amikor áttértek egy félszint vagy szint olajra utána meg jön a baj. És fújtok hogy a drága olaj ellenére beállt s motor. És szidjátok az olajat a jót. De a hiba ott van megveszitek a jó olajat és azt hiszitek, hogy ettől már egy verseny trabant motorja van az autótkban, tiszelet a kivételnek, és úgy kezditek el használni a sok futott motorokat amik ettől kifekszenek. A kifekvés oka hogy, ami kokszréteg a rossz olajtól beleégett a sok tízezer kilométer alatt a motorokba azt egy jobb olaj használatakor elkezdődik feloldódni és ilyenkor a már logó csapágyakból kikerül a "hézagoló" kokszréteg és megindul a lavina. Szóval ha lehet akkor ha már felújítottátok a motort akkor nem kell semmiféle 1.33-as keverék az csak felesleges környeztszennyezés, hanem betartani a kezelési utasítás szerinti arányt. Nagyon sok féle olaj van a piacon. Figyeljetek arra, hogy api tc szintet telesítse az olaj, ne szivatózatok sokáig, legyen beálítva a gyújtás és a kipufogórendszer és a motor kokszmentes. Egy átlagos félszintetikus olajat már meg tudtok venni 1400ft/l áron és használjátok azt. Kerüljétek a névtelen gyártmányokat és a teljesítmény szint nélküli fajtákat.
A hozzászólásommal nem szerettem volna senkit megbántani, csak jó lenne ha hallgatnátok olyanokra akiknek van rá látása a dolgokra vagy olyanokra akik már megfizették a drága tanulópénzt.;)
U.i: Én félszint olajat használok az utcai autómba egy az 50-es keverési arány mellett.
A versenyautóban a castrol használom mert bevált. 1.40-be.

1128 G J 2009-09-21 20:56:43  Előzmény:Kiss Krisztián: 52967

megkérdezhetem miért jobb ez mint a sima?

1127 Czelder Attila 2009-09-21 19:47:07

Keresnék olyan Trabantost, akinek Waresz moci van beépítve a kocsijába. Nekem is az van, de a vízzel problémáim vannak, nem tudom légteleníteni rendesen. HBM.- i vagyok, ha van a közelben aki tudna segíteni jelentkezzen. Lehetőleg személyes üzenetet küldjön. Köszönöm. Attila.

1126 Czelder Attila 2009-09-21 19:43:59

Sziasztok!

Trabantba nyitható oldalablak eladó.

http://racing-bazar.hu/alkatresz/egyeb/trabant_(_601__1.1_)_gyari_nyithato_oldaluveg_es_tetoablak_

Sosem lesz már működő apróhírdetés rovat?????:mad:

1125 Kiss Krisztián 2009-09-21 19:19:39

Valaki,keresett eltolt égésterü trabi hengerfejet.De már nem tudom ki volt.A lényeg:birtokomba került 2db,és elado![imgw]http://kepfeltoltes.hu/090921/DSCF2329_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

1124 Csády Szabolcs 2009-09-21 18:36:56

Üdv mindenkinek!

Régebben kérdeztem, hogy lehet a 4T Trabi hőgombájához hozzá hangolni a Wartburg hőfokmérő műszerét...Akkor azt a tanácsot kaptam, hogy egy 100 Ohmos ellenállást iktassak be a jeladó és a műszer közé. Ez meg is történt, de annyit értem "csak" el vele, hogy mikor ráadom a gyújtást nem egyből akasztja ki, hanem szép lassan menet közben. De legalább már jó helyen van hidegen a mutató tűje. Arra gondoltam, hogy egy potmétert még be kellene iktatni, s azzal belőni a megfelelő tartományba a tűt már üzem meleg állapotban. Milyen értékű potmétert ajánlanátok hozzá?

Előre is kösz a segítséget!

1123 Muczán Gábor 2009-09-21 15:57:33  Előzmény:Nagy Donát: 52964

Lancelot!

Szerintem sem gond, akkora a távolság. Nincs tulajdonképpen "átfedés" emiatt.

MG

1122 Nagy Donát 2009-09-21 15:49:50  Előzmény:Muczán Gábor: 52962

Őszintén, tényleg nem néztem meg. De amúgy sem hiszem én sem, hogy valaki az egyik miatt nem akar menni a másikra.

1121 Muczán Gábor 2009-09-21 14:10:59  Előzmény:Bakó József: 52961

Csodabogar!

Igen, a találkozón is be lehet lépni. A bejáratnál, a regisztrációt végző lányoknál, lehet klubtagságit is váltani.

MG

1120 Muczán Gábor 2009-09-21 14:08:18  Előzmény:Ivacs István: 52956

ornagy!

"Lehet, hogy csak ezt az oldalt ismeri!"

Sajnos sokan csak a fórum részt ismerik! Amikor még a prokee oldalon volt a fórum, és "csak itt" a Kezdőlap, akkor még kevesebben ismerték a híreket.
Azt gondoltuk hogy "egy oldalon" belül már felnéznek a kezdőlapra.
Hát nem! Csak a topikcsevelyt figyelik, aztán meg lámaság van, amikor hetek óta fent van valami a hírlevélbe. A szombathelyiek sem nézték hogy már kint van egy ideje a hírlevélben az őszi tali. Ők is ugyanakkor tartják, most jelentették be.
Mondjuk itt nincs baj, tök nem üti egymást a kettő, mert az 1 naposokra ritkán autóznak 200 kilométert a mai benzinárak mellett.

Szóval manapság csak az a hír jut el valahova, ami topikokon is olvasható, azon belül is inkább a csevegős fórumok a nyerőek. A kifejezetten információközlésre szánt topikokra sem figyelnek, csak ha off-os csevely indul el rajtuk.
Ez van

:mad:

MG

1119 Bakó József 2009-09-21 12:42:30  Előzmény:Ivacs István: 52953

A találkozón be lehet majd lépni a klubba?

1118 Bende Endre 2009-09-21 10:01:58

Kedves barátaim!

Nagyon jól éreztük magunkat veletek Visegrádon. Remélem még az ősszel sikerül összehozni még egy kiruccanást. (veletek, és azokkal akik el szerettek volna jönni, de nem tudtak )

Üdv: Andrew

1117 Ivacs István 2009-09-21 08:16:41  Előzmény:Lizák Péter: 52958

Nagy valószinüséggel a hátsó motortartóbak a ludas! Nekem ez volt a 2T-nél! Kicseréltem és a morgás megszünt!

1116 Lizák Péter 2009-09-21 08:02:10

Egy érdekes jelenségre lettem figyelmes a minap. Trabant 1.1. Tolatásnál mikor elindul az autó, olyan hangot ad ki, mintha a féltengely ropogna. De nem lehet a féltengely, mert a csuklói tavasszal voltak cserélve. Meg ez a hang csak tolatásnál jelentkezik. Ergo ha a féltengely lenne, akkor előlre mozdulásnál is jönne. A hang a váltó felől jön. A kuliszza felől hallom. A bak van felszakadva, vagy a kihajtás a hibás?

1115 Huszta Tibor 2009-09-21 07:48:26  Előzmény:Ivacs István: 52956

:DDD

1114 Ivacs István 2009-09-21 07:40:13  Előzmény:Huszta Tibor: 52954

Lehet, hogy csak ezt az oldalt ismeri!

1113 Ivacs István 2009-09-21 07:39:01  Előzmény:Őry Gábor: 52943

Sajnos a 2T-nek hátul van szaga! Ez az üzemfajtából adódik, a nagy CH kibocsájtás miatt! Állandó használat mellett a Sprint 2T csak hidegen füstől, motor védelem érdekében keverek még Fimol 2T-t (molibdéndiszulfid)az olajhoz! 20 l benzinhez 0,4 l Sprint (1:50) és 20 ml Fimol! Hidegen egy kicsit füstöl, de kb.:5 km után a füst elmarad, és csak akkor indul el újra a füst, ha országútra térek, de ott sem erősen, kb.: 10 km-ig.A Fimolnak nagyon áldásos hatásaa motor védelem terén, van aki nem ismerné!
Szerintem felesleges több ezer forintos 2T oljakat használni!

1112 Huszta Tibor 2009-09-21 07:34:51  Előzmény:Tóth Balázs: 52952

Retroo, ha elolvastad volna a főoldalon kitett hírlevelet, akkor most nem kellett volna külön neked felesleges postokat betenni...

T.

1111 Ivacs István 2009-09-21 07:29:05  Előzmény:Tóth Balázs: 52952

A találkozó helyszíne, a RETRO Cash&Carry áruház parkolója, Budapest, XI. Kondorosi út 4/b (a Kondorosi út, Fehérvári út, és a Lágymányosi híd felé vezető Szerémi út közé eső szakasza).
Időpontja: 2009. október 10. szombat. Gyülekező 09. 00 órától, megnyitó 10. 00-tól

A Retro Áruház vezetőségével sikerült megállapodni egy "esőnap"-ban is! Amennyiben szombaton 10. 00 órakor is "reménytelenül esne az eső", akkor vasárnap 09. 00 órai kezdettel fogjuk megtartani találkozónkat. Belépés klubtagoknak ingyenes, nem tagoknak 1000 Ft/autó.
Az áruházban csak vevő kártyával lehet vásárolni, de a cég lehetőséget biztosít minden klubtagunknak, hogy akár lakossági, akár céges vevőkártyát váltson, és kedvező áron vásárolhasson élelmiszert, illetve vegyi árut. Így egyben lesz egy "óriási büfénk" is, méghozzá a nagyobb bevásárló központokkal vetekedő áron.

A találkozó programjai:
A megnyitót követően beszámolót tartunk a nyári találkozókról, eddigi éves programjainkról. Majd elkezdjük a leg-ek értékelését a szokásos rendszer szerint. A versenyszámok részletes listáját a találkozó előtti héten tekinthetitek meg a honlapunkon.
Azt követően kb. 13 órakor felsorakozunk a rendezvény utolsó eseményére, a felvonulásra, a Lágymányosi híd, Hungária körút irányába.
Kívánságra készültek klubos rendszámkeretek, rendelhetők, átvehetők a klubnál és a találkozókon!

1110 Tóth Balázs 2009-09-21 07:24:40

mikor lesz a klub őszi találkozója és hol?:confused:

1109 Muczán Gábor 2009-09-21 06:01:56  Előzmény:: 52941

FLEXES!

Nem azt írtam hogy kétezer! Nanem hogy kétezer felett! Az nem kétezer!
Az lehet bármennyi, akár négyezer is!:D

A lényeg amit akartam akkor mondani, hogy 1500-2000 körül vannak jó olajak! Csak kutakodni kell. A TTS, illetve az utódja meg kár hogy nekünk drága!

Ennyi volt a lényeg, nem a 2000-es TTS!

MG

1108 Kovács Imre 2009-09-20 21:23:18  Előzmény:: 52941

Tavaly az R2 ami a TTS utódja lett De már annak is más a neve ha jól tudom annak volt 4000Ft litere.:)

1107 Huszta Tibor 2009-09-20 20:48:47  Előzmény:Ackermann Balázs: 52946

ABalu: Valahol van 2 db-om, gyere ki egyszer és feltúrjuk a rejtett sarkot. :)

T.

1106 Huszta Tibor 2009-09-20 20:47:41  Előzmény:Bíró Norbert: 52945

Argooo: beszéljünk valamikor, adok kapcsolatot.

T.

1105 Huszta Tibor 2009-09-20 20:47:01  Előzmény: Spityu: 52937

Spityu: így van.
Váltóolajból is ua. az értékek, amik a 60-as évek beli gépkönyvekben szerepelnek.

1104 Ackermann Balázs 2009-09-20 20:29:14

Nincs valakinek elfekvőben egy Hycomat váltókarja? Csak egy komplett, jobb állapotú "sétapálca" kell sima váltós Trabihoz még a jeladója sem kell jó legyen. Persze reális áron keresnék. :)

1103 Bíró Norbert 2009-09-20 19:22:52  Előzmény:Huszta Tibor: 52936

Olyat hol lehet szerezni? És mennyiért? (utóbbi a kevésbé fontos, az olajat nem sajnálom bele, csak maradjon meg vele jó sokáig egészségben) Úgyse napi használat a cél.

1102  Spityu 2009-09-20 19:00:41  Előzmény:: 52942

Szia!

Megvannak még a Pneumantok?
Multkor is írtad, hogy van egy jó állapotú, érdekelne! Trabira való 5.20-as diagonál természetesen. Köszi előre is!

Spityu

1101 Őry Gábor 2009-09-20 17:57:22  Előzmény:Kiszter István Balázs: 52939

Tényleg, én is észrevettem, hogy a Sprint büdös lett, és a Garden 2T-nek se ilyen szaga volt régebben, de tény, hogy a Garden keveset füstöl. Legalábbis nekem