Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1236  Spityu 2009-09-28 18:59:07  Előzmény:Nagy József: 53077

Na igen, zománccal is találkoztam már. :D Jó kis postaládapiros. :D

Nem gondoltam volna, hogy hengerfejhez is jó, de ha nálad bevált... a Trabin is?

1235 Nagy József 2009-09-28 18:52:57  Előzmény:Őry Gábor: 53074

Én per pillanat egy régi szerelőtől tanultam igaz simson hogy a hengerfejet és az összes illesztést zománcfestékkel kell mekkeni és úgy összerakni igaz 10 év után alig lehet szétszedni!!:) Nagyon jó módszer én mindig így rakom össze a simót és a trabit!!ja és szoktam papírt is rakni!!

1234  Spityu 2009-09-28 18:46:29  Előzmény:Őry Gábor: 53074

Olyannal is találkoztam már, de én tettem papírt is.

1233 Nagy József 2009-09-28 18:42:30

helló
van egy hülye kérdésem kinek van kireszelt blokkja és mi a véleménye róla
én most políroztam a szívócsatornákat végig tükör símák ez majd sokat dob a gépen?? a szivótorok tükör síma a forgyattyús házba a beömlő nyílásokat csak 1 milivel tágítottam föl le!!

1232 Őry Gábor 2009-09-28 18:30:05  Előzmény:Varga Tibor: 53071

Csak simán lakk papír nélkül?

1231 szilágyi József 2009-09-28 18:10:32  Előzmény:Biacsics Gábor: 53053

nem ez már az új fajta főtengely új fajta blokk is! de nem to miért csinálhatja egyszer csak előjött:(:( de csak nagy terhelésnél.

1230   2009-09-28 17:48:11  Előzmény:Kiss József: 53069

Jól csináltad. Nekem összerakás után padlóig lehetett benyomni a pedált, nem folyt a hengerbe a fékfolyadék. Nincs semmi gond. Miután összeraktad a főfékhengert, légteleníteni kell. Először bal első kerékkel kezdtem, átlátszó benzincsövet tettem a légtelenítőcsavarra, a cső végét egy flakonba tettem, kinyitottam a légtelenítőcsavart , és megkértem a segítőmet, hogy pumpálja a féket. Pár pedálnyomkodás után jött egy kis fékfolyadék, aztán jó sok levegő, majd ismét fékfolyadék. Ezt minden keréknél el kell játszani, nekem egy kerék után picit keményedett a fék pumpálás közben, aztán a másik oldalt kezdtem légteleníteni, és akkor már rendesen felkeményedett.

Remélem sikerül :)

1229 Varga Tibor 2009-09-28 17:38:52  Előzmény:Tóth Péter: 53061

Hengertalp alá hibátlan, én azzal raktam régen a motorokat.

1228  Spityu 2009-09-28 17:27:24  Előzmény:Korpai Tamás: 53054

De szép képek...

Még nem sikerült sajnos megoldanom, nálad is van akkor, jól értem? Amúgy belső csuklókra gyanakszom. Lehet, hogy túl kemény az a zsír amivel feltöltöttem tavasszal. :(

1227 Kiss József 2009-09-28 15:05:24  Előzmény: : 52894

Szia Jurij!

Jól látom-e a képeiden hogy a karmantyúk iránya, ha a féklámpakapcsolótól balról jobbra haladunk, a következő: > >< > [b]>[/b].
Megcsináltam a felújítást, de a hengerekbe nem hajlandó folyadék befolyni. Arra gondoltam nem néztem e el a karmantyúk irányát.

Köszönöm.

1226 Tóth Péter 2009-09-28 13:42:55  Előzmény:Gyapjas Gergely: 53067

Igazad van.
Sorry:rolleyes:

1225 Gyapjas Gergely 2009-09-28 13:41:08  Előzmény:Tóth Péter: 53066

Az a sűrítési arány. Amit te mértél az sűrítési végnyomás, nem összekeverendő a két dolog.

1224 Tóth Péter 2009-09-28 13:37:51

Közben megnéztem a trabi.hu-n, ott 7,8+0,2-t ír.

1223 Tóth Péter 2009-09-28 13:27:15  Előzmény:Gyapjas Gergely: 53064

Ezek nekem elég túlzó számoknak tűnnek.
Nekem is az rémlik, amit Spityu írt.

Végülis lényegtelen, a lényeg, hogy nagyon megérett a tömítések cseréjére.

1222 Gyapjas Gergely 2009-09-28 13:16:12  Előzmény:Tóth Péter: 53057

Üdv!

Valahol úgy olvastam hogy a gyári értékek 9 és 9,5 között szóródnak. 6 bar a javítási határ. Általában 8,5-9bar egy jól felújított motoré.

1221 Tóth Péter 2009-09-28 13:00:39

Kinek van egy fölösleges összekötő csöve ninauszhoz??
Szívesen megvenném.

1220  Spityu 2009-09-28 12:50:33  Előzmény:Tóth Péter: 53061

Alá nagyon jó...

1219 Tóth Péter 2009-09-28 12:48:36  Előzmény: Spityu: 53060

Lehet, hogy nem oda tettek, de én csak a henger alá akartam.

1218  Spityu 2009-09-28 12:29:46  Előzmény:Tóth Péter: 53059

Kipuffhoz, vagy a hengerfejhez akarsz lakkot? Szerintem szétégne, de ha valaki tényleg kent oda és be is vált neki, akkor elnézést kérek...
Én feltenném a tömítést, rá a hengerfejet, lehúznám, járatnám pár percig és utánahúznék hidegen. Ez bevált.

1217 Tóth Péter 2009-09-28 12:26:10  Előzmény: Spityu: 53058

A talpakhoz csak lefolyt az olaj, ott nem láttam szivárgást.
Megnézzük tüzetesebben a dolgot és lehet ka lakkot.
Régebben írta valaki, hogy lakkal rakja össze, most talán megpróbálom én is.
Remélem ez volt az oka a nagy fogyinak, bár tegnap vettem el kaját.
Reggelre kiderült, hogy olyan jól sikerült elvenni, hogy a szívató kikapta a benyát és nem indúlt be. Picit küzdöttem vele reggel, de csak sikerült beindítani,.
Ma megnézem mekkora a szint, mert tegnap csak kapkodtam és hasraütésre hajlítottam az úszón. Tudom, hogy nem voltam szakszerű, ne kövezzetek meg!:)

Aki csinált már lakkos dolgot:

Miután bekentem lakkal a felületeket kb. mennyit várjak, hogy huzzon a lakk?
Gondolom rögtön nem szabad összerakni.

1216  Spityu 2009-09-28 11:50:00  Előzmény:Tóth Péter: 53057

Az igen...
A kompresszióviszony 7.6 később 7.8 601-nél. Ehhez hozzájön az ablakok magasságából adódó veszteség ill. az összenyomáskor felhevülő levegő nyeresége. Így kb. 8-9 körül mozog a jó. Tavasszal 8.3-at ill. 8.5-öt mértem. Ha jól emlékszem azt írtad, hogy a talpaknál is ereszt, az említett tömítések cseréjekor érdemes lenne oda is kenni valamit.

1215 Tóth Péter 2009-09-28 11:32:37

Üdv!

Mekkora kompresszió kellene lenni a 2T mociban?Én 7-8 körül tudom, de lehet hogy tévedek.
Az enyémben 5-5 van. A héten cseréljük a tömítéseket, mert kifúj a heng.fejnél és a kipuff.-nál is.

1214 Csády Szabolcs 2009-09-28 10:26:08  Előzmény:Benei Tibor: 53055

Üdv!

Gratulálok az új szerzeményedhez! Ezen az oldalon az útmutatók közt megtalálod, amit keresel:

[url]http://trabi.hu/[/url]

1213 Benei Tibor 2009-09-28 10:00:26

Tisztelt Trabi tulajdonosok!
Segítséget szeretnék kérni, hogy honnan lehetne elérni Trabant 1.1-hez kezelési utasítást, ha lehetséges elektronikusan. Most jutottam hozzá egy szép 1.1-hez, eddig csak 2T-s Trabim volt, így ezt a típust még nem ismerem. Kérem, segítsenek! Üdv: Benei Tibor

1212 Korpai Tamás 2009-09-27 19:35:07

Trabiztunk ma kicsit az Alpokban a Schneeberg és a Rax környékén. Ez volt az első komolyabb külföldön tartózkodása a trabinak, de kiválóan működött, öröm vele autózni. 270 km-t mentünk, 6,3 literre jött ki a fogyasztás, pedig volt benne bőven ketteses emelkedő, úgyhogy asszem kap egy 100as kiegyenlítőt, néha be is csörren.
Spityu: a féltengely rángatós problémádat sikerült orvosolni? Mert én nagyon nem tudok rájönni mitől lehet. Hegymenetben eléggé lehetett érezni, de semmi más hiba nem jelentkezik.
[imgw]http://www.kepfeltoltes.hu/view/090927/Rax__2__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://www.kepfeltoltes.hu/view/090927/Rax_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

1211 Biacsics Gábor 2009-09-27 19:05:36  Előzmény:szilágyi József: 53048

Ha a főtengelyen a régi fajta labirint van középen ami nincs stifttel rögzítve a blokkhoz,elképzelhető hogy megforog a blokkban.Kezdeti stádiumban semmi más jele nincs csak hogy ciripel,közben+ szépen koptatja a blokkot,és egy idő után már összedolgozik.

1210 szilágyi József 2009-09-27 18:39:48  Előzmény: Spityu: 53051

fúrt és gyári dugós és most jött elő ez!

1209  Spityu 2009-09-27 17:17:55  Előzmény:szilágyi József: 53050

Szerintem derékszögelés... vagy csak mostanában kezdte el? A levegőszelep nagyon sokat nem játszik bele a dologba, úgy kell beállítani, hogy az alapjárati (tehát zárt) pillangóállásból 7-fokot térjen ki a tengely, amikor a rudazat kinyitja a levegőszelepet.
A henger fúrt és gyári dugós, vagy alapméretes gyári?

1208 szilágyi József 2009-09-27 17:02:03  Előzmény: Spityu: 53049

egy bizonyos terhelésnél jön elő de ma állítottam rajta most már a levegő szelep később kapcsol be és nem igazán csinálja csak nagy terhelésnél de padlógáznál!de 3000 van a motorban gyári minden benne!nem felújított nem utángyári! nem tom mitől lehet ez...

1207  Spityu 2009-09-27 13:45:40  Előzmény:szilágyi József: 53048

Ciripelést a dugattyúk KIS mértékű kotyogása okozhat, illetve esetleg még a kompressziógyűrűk. Vagy a rossz derékszögelés.

Előbbire az jellemző, hogy egy idő után megszűnik (a fordulatszám növekedtével), utóbbira pedig az, hogy egyre jobban előjön - nyilván a derékszögtől való eltéréstől is függően.

1206 szilágyi József 2009-09-27 13:21:50  Előzmény:Őry Gábor: 53042

ciripel!nem csörgés de már néztem és semmi nem rezonál!

1205 Bíró János 2009-09-27 11:57:39  Előzmény:Nagy József: 53043

szia pepe,hát nemtom,szétvan rohadva,max 2500-at adnék érte,igyis ha felújítanád,legalább250 000-böl jönne ki és még óvatos voltam.:)

1204 Őry Gábor 2009-09-27 11:17:53  Előzmény: Spityu: 53045

Kössz!

1203  Spityu 2009-09-27 11:09:37  Előzmény:Őry Gábor: 53044

Klingerit. Víz- gázszerelvény boltban szerintem találni, bár még sosem kerestem.

1202 Őry Gábor 2009-09-27 11:03:30

Nem tudjátok, hogy karburátorhoz cavarok alá való tömítéseket hol lehet szerezni? Egyébként milyen anyagból vannak? Műanyag? Klingerit?

1201 Nagy József 2009-09-27 10:59:46

Tegnap felderítő úton voltam és mit találtam! egy 1990 06 havi 2t trabit rajta a tank felfogató fülei és a tankbetöltő nyílás!! És 25000 ft ba kerül igaz rég kivonták a forgalomból!! szétvan rohadva a küszöb a tornyok! a gyári alvázvédő van még rajta!! Lehet hogy megveszem!!!!!!!

1200 Őry Gábor 2009-09-27 10:52:10  Előzmény:szilágyi József: 53037

Pontosan milyen hang? Ciripelés, vagy csörgés? Nem lehet, hogy valami rezonancia?

1199 Ifj. Hirháger Gábor 2009-09-27 09:08:16  Előzmény:jocking .: 53040

Szerintem relé. Nekem legalábbis az volt. Probáld meg mind a 2 kütyü pár forint.

1198 jocking . 2009-09-27 09:06:08  Előzmény:Varga Tibor: 53039

Mármint az egész bajuszostul mindenestül, vagy csak a mögötte lévő relé a cserés?

1197 Varga Tibor 2009-09-27 06:03:29  Előzmény:jocking .: 53035

Kapcsoló csere.

1196 Varga Tibor 2009-09-27 06:01:20  Előzmény:szilágyi József: 53037

Elsőnek a gyújtásra kell ránézni, nem-e túl nagy az előgyújtás.
Másodiknak pedig hogy nem-e kap fals levegőt valahonnan, ugyanis azért csöröghet.

1195 szilágyi József 2009-09-27 05:31:29

Hali!2T-nél az a problémám hogy frissen újított motor van benne 3000km és eddig nem csinálta zat hogy ha nagyobb gázt adok pl előznék a félgáznál nagyobb de ne nem padló tehát 3/4 gáznál elkezd cirpogni.HB4-1 -es karbim eddig jó volt.jah és csak ennél a gáz állásnál van gond padlón nemcsinálja csak néha egy picit.tudna vki tanácsot adni mit állítsak??????

1194 Ifj. Hirháger Gábor 2009-09-26 22:45:47  Előzmény:jocking .: 53035

Szia,
Nekem is volt ilyen problémám igaz 2Tnél tök 1xrüen megoldottam a problémát bontóból kerestem egy ilyen ketyerét amit nálam a biztositékok mögött van, ilyen kapcsoló (most nem jut eszembe mi a neve). Azt ha kicseréled akkor újra fog müködni. Tapasztalat magyar gyártmányt NE vegyél én is vettem kemény 1000ftért és nem is müködött még szerencse h vissza vették. Bontóban utánad dobják 100ftért.

1193 jocking . 2009-09-26 16:59:34

Apropó: van 1 kis ablaktörlőproblémám a 4T-n. Egy ideig jó a szakaszos üzemmód, aztán 1 idő után (pár perc) már szakaszos módban is folyamatosan töröl. Ha ilyenkor kikapcsolom (akár szakaszos akár folyamatos üzemmódból) akkor nem megy vissza a lapát alapállásba, hanem ott marad, ahol éppen járt a törlés. Valakinek nincs ötlete, hogy mi lehet elrottyanva?

1192 jocking . 2009-09-26 16:57:06  Előzmény:Lorincz Peter: 53032

Ezzel csak az a gáz, hogy nem az én garázsomban...:( :D

1191 Szarvas Gyuri 2009-09-26 12:14:01  Előzmény:Nagy József: 53015

Pepe87 köszi a biztatást!!!Megfogom csinálni és majd meglátja mindenkiÍ!!!XD

1190 Lorincz Peter 2009-09-26 12:06:53

Csontszínű trampot láttam az előbb a garázsban..)

1189 Nagy József 2009-09-26 06:23:40  Előzmény:jocking .: 53028

Az a sárga az egy Kiskunmajsai csávójé látásbol ismerem!!!!

1188 Varga Tibor 2009-09-25 20:02:30  Előzmény: Spityu: 53021

Autodatában csak amotorvezérlés, és az ABS bekötése szerepel minden tipusnál.

1187 Bakó József 2009-09-25 19:18:29

Én egy zöldet sokszor a kispesti temetőnél, de már egy ideje nem jár arrafelé.