Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1452 Őry Gábor 2009-10-13 17:50:13

Apropó, zöldkártya. Múlt héten meglett a zöldkártyám, de nem felhőtlen az örömöm. A CO ugyanis magas volt, ugyanakkor a CH megállt 1600 körül. Igaz, éppen csak benne volt a szondaipszosz.
1. Visszatettem a H 1-1-et abszolút gyári módon.
2. CO-csavar 2,5 fordulattal kitekerve.
3. Kipörzsöltem a kipufogót gázzal.
4. A gyújtást levettem olyan 2 mm-re
5. A motor teljesen rendben.
6. Tavaly 125-ös főfúvókával is 1 százalék alá ment a CO.
Azt írják az erre illetékes fejek, hogy a gyújtás csökkentése csökkenti a károsanyag-kibocsátást, mivel az elhúzódó égés miatt a kipufogógáz melegebb, és jobban elég benne minden. Vagy???
???????????

Pedig már azt hittem, értek hozzá....
[i](Módosította orygabor 2009.10.13. 19:54-kor)[/i]

1451 Muczán Gábor 2009-10-13 17:47:14  Előzmény:Bíró Norbert: 53290

Argooo!

Most hogy így közelről látni, tiszta hogy Combi volt valaha. Az első "csőlökhárító" is jópofa hajlítás csak. Sem a Tramp, sem a kübel első lökhárítója nem így nézett ki.
De szép öltet ez az esküvős Tra(mp)bi. Nekünk is a Trampunkban volt. Mondjuk jó rég, 1995-ben. Az őstagok ott is voltak majdnem mind.
Most még nem tudok képet beszúrni (tök ciki de nem), teszt topic nincs (ez is tök ciki mert még miattam nincs) de majd felrakom egyszer.

MG

1450 Bakó József 2023-05-22 08:40:11

Retroo
A képek : https://picasaweb.google.hu/Bakoj87/200910

1449 Bíró Norbert 2023-05-22 08:40:11

Ez ugyan off, de akit lázba hoz a Mini, és szeret kreatívkodni (mint pl én:) is annak érdekes lehet a Mini Design Competition:

[url]https://www.minispace.com/en_us/background/[/url]

1448 Bíró Norbert 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Muczán Gábor: 53284

Próbálom beizzítani tűzoltó kapcsolataimat, hátha sikerül eljutni hozzá:) Találtam még néhány képet:

[imgw]https://btsz.org.hu/sites/image/eskuvo_3.jpg[/imgw]

[imgw]https://btsz.org.hu/sites/image/eskuvo_4.jpg[/imgw]

Tényleg úgy tűnik, egy Trampesített kombi. Tetszik:) Amúgy nekem is régi ötletem egy tűzoltó Trabi, de nem egészen így. Majd meglátjátok. Egyszer, ha időm lesz rá:( (Nem a 75ösöm lesz természetesen erre áldozva, majd ha kezembe akad egy óccsó kombi, meg hely is lesz neki)

1447 Nagy Donát 2009-10-13 13:52:15  Előzmény:Kiss Gábor: 53288

Ez így van, 2004 nyara után vett kocsiknál 2000 a limit, de hogy ezt hogyan éred el, az rád van bízva. Sok lehetőséged van, de szerintem Gábor többet fog tudni mondani.

Én személy szerint olyan helyre viszek ZK-ra, ahol nem problémáznak ezen. Ja, és semmi kenőpénz meg ismeretség nélkül. Egyszerűen ők is felesleges huzavonának tartják (mármint az állomáson).

1446 Kiss Gábor 2009-10-13 13:44:20

Jó, hogy nem kell, de ha valaki 2004. után vesz Trabantot, és az érték több mint 2000, akkor nincs zöldkártya, vagy rosszul tudom?
Minden tiszteletem a klubelnök Úré, majd lehet, hogy hívom.(Ha lesz píz a telómon).:D

1445 Muczán Gábor 2009-10-13 13:02:15  Előzmény:Tóth Péter: 53286

tothpeter!

Oké.

Martinka meg hívjon fel, inkább elmondom úgy gyorsabb, és már mehet is átiratni, ha épp akarja. harminc 924 11 29

MG

1444 Tóth Péter 2009-10-13 12:51:04  Előzmény:Muczán Gábor: 53285

Rendben, bocsánat. De attól még a kéréds normális formában él.

1443 Muczán Gábor 2009-10-13 12:34:37  Előzmény:Tóth Péter: 53281

tothpeter!

"KITŐL VESZED EZT A BAROMSÁGOT?!?!?!"

Így azért légyszíves ne válaszolj!
Tényleg sokszor leírtuk hogy nem kell katalizátor. Azonban a kérdező vélhetően nem volt akkor még itt. Normálisan kérdezett, vagy nem válaszolsz ha idegesít a kérdés, vagy normális stílusban felelsz neki.

Köszi

MG


1442 Muczán Gábor 2009-10-13 12:30:18  Előzmény:Bíró Norbert: 53283

Argooo!

Érdekes nyitott Trabi.

Vagy combiból csinálták, mert combi hátfalas, de "Tramp-szerű" az oldala, és az első szélvédő íve. Ez a valószinűbb.
Vagy egy Tramp hátuljáról levágták a hátfalat, oldalfalat, és egy pár sárvédő felillesztésével, és combi hátfal felhegesztésével alakították ezt ki. Ez a kevésbé valószinű és életszerű teória ;-)

MG

1441 Bíró Norbert 2023-05-22 08:40:11

A kép jobb oldalán látható sárkányról tud valaki valamit?

[imgw]https://www.langlovagok.hu/kepek/2009/kovacscsaba/091010_budapestverseny/eredeti/091010_budapestverseny_32.jpg[/imgw]

1440 Nagy Donát 2009-10-13 09:42:01  Előzmény:Kiss Gábor: 53280

Sehol sem kell katalizátor, soha nem is kellett!

1439 Tóth Péter 2009-10-13 08:34:46  Előzmény:Kiss Gábor: 53280

Nem jól gondolod.
NEM KELL KATALIZÁTOR!! KITŐL VESZED EZT A BAROMSÁGOT?!?!?!
Ezerszer leírták már itt, hogy nem kell katalizátor!!!

A CH kibocsátást minden zöldkártyáztatás alkalmával újra mérik.
Ha ma elvinnéd, biztos, hogy más értéket mérnének.
A CH érték nem konstans!!
Függ az olajtól, a használat módjától (tötyögés vagy sportos vezetés)!

1438 Kiss Gábor 2009-10-13 08:16:30

Fontos! A segítségeteket szeretném kérni: abban,hogy a 2004. után vett Trabantokra a max. CH kibocsátás 2000 ppm lehet. Ha ez alatti az érték, akkor a 2004. után vett kocsira sem kell katalizátor, igaz? Azért kérdezem, mert most vettem észre, hogy nagyapám Trabantjának zöldkártyájába Ch [ppm] értéknek 1156 van beírva. Ha ez az érték valós, akkor saját nevemre vehetném a kocsit. Szerintetek ez az adat a valóságot tükrözi, vagy csak a "jóismerős" zöldkártyás csávó kamuzott egy kicsit, hogy biztos legyen a sikerben?:confused:

1437 Tóth Balázs 2009-10-13 08:11:36

az őszi találkozón fényképezett valaki?

1436 Nagy Donát 2023-05-22 08:40:11

A hétvégi szombathelyi találkozón jelen volt a városi TV is, mely a forgatott riportot állítólag Pénteken adja le a Szombathely TV-ben.

Kis előzetes, ami a híradóban volt:

https://www.youtube.com/watch?v=a73HTYvSs_c&feature=player_embedded

1435 Sipos Tamás 2009-10-12 19:59:42  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 53275

[justify]Köszönöm, de az a puha rongy nekem is megvan. A kemény, színes (barna) anyagra gondolok, aminek a rongy és a pótkerék között kéne lennie. Itt a fórumon az összeomlás előtt valaki állította, hogy az ő kombijában van. Gyári, és nem limóé.
Az alkatrész katalógus szerint a gyári száma: 03 02982 008 (csomagtér szőnyeg, kombi)
Ott a puha rongyot zajcsökkentő filcbetétnek hívják.[/justify]

1434 Őry Gábor 2009-10-12 18:12:56  Előzmény:tóth furdzsenxia: 53274

Hát ez az!

1433 Holnapy Gergely dr. 2009-10-12 17:54:21  Előzmény:Sipos Tamás: 53273

Hali!
Szerintem a kombiban a rétegelt lemez (vagy szerinted furnér) polcon a padlókárpit "kemény" barna vagy sötétszürke filce van, míg a kombi csomagtartó padlólemezén (a pótkerék alatt) csak a "puha" alátét semmilyenszürke filc van. ( a színes felső réteg -ami az utastérben is látszik, az nem biztos hogy igazán filc, de nem tudom pontosan a nevét) A padlón lévő puha filc egyezik a limójéval. Az én kombimét (1,1) lemérheted, ha ez segítség, de az Bp-n van.
Üdv:
G

1432 tóth furdzsenxia 2009-10-12 17:01:10  Előzmény:Őry Gábor: 53268

mi csináltuk, a nagybácsi az erőműben dolgozott és ráért ilyeneket csinálni.csak egy profi lyukasztó készlet kell hozzá.meg némi juggatni való anyag.

1431 Sipos Tamás 2009-10-12 16:06:50

[justify]Egy kis segítséget szeretnék kérni.
A 2T kombim szépítése már tényleg befejező szakaszába jutott, most a padlófilcet szeretném kicserélni. Zöldre, ha már az egész autó a zöld árnyalataiban fürdik. Sajnos a csomagtér aljáról hiányzik ez a filc. A honlap összeomlása előtt is felvetettem ezt a témát és többen megerősítették, hogy igenis van ott filc, nem csak a felhajtható furnér lapon. Sőt valaki írta, hogy az ő kombijában is van. Nem Limuzinból származik, hanem kimondottan kombi. (Az alkatrész katalógus is megemlíti.) Írtam is üzenetet az illetőnek, de úgy néz ki, már nem volt ideje olvasni; bekövetkezett az összeomlás.
Szóval kérem, hogy akinek van ilyen kombi hátsó padlófilce, jelentkezzen, mert szeretném kölcsönkérni, hogy a pontos méreteket levehessem róla.
Köszönöm![/justify]

1430 Muczán Gábor 2009-10-12 13:27:59

Kedves Klubtagjaink!

Beszámoló, és a nyertesek listája az Őszi Találkozóről a Klubelnök topicjában!

MG

1429  Spityu 2009-10-11 18:52:48  Előzmény:Tóth Péter: 53270

Szinte biztos voltam benne, hogy ez megoldja...

Mérj így is kompressziót, ha még nem tetted meg! Sokat elárulna a motorodról! Mennyire erős?

1428 Tóth Péter 2009-10-11 18:21:59

Megoldódott a fogyasztás gondom.
Mentem a Trabival 200 km-t és 12 volt az elfogyasztott benzin mennyisége.:)))))

1427 Őry Gábor 2009-10-11 16:51:48  Előzmény:Nagy Donát: 53263

Elég levenni a fűtéselosztót, utána hozzá lehet férni.

1426 Őry Gábor 2009-10-11 16:49:47  Előzmény:tóth furdzsenxia: 53264

És ilyesmit hol lehet szerezni?

1425   2009-10-10 16:48:41  Előzmény:Sonkoly Ádám: 53266

Nos, a Trabant minden téren jó választás :D

1424 Sonkoly Ádám 2009-10-10 16:36:45  Előzmény:Faragó Máté: 53239

Autó közlekedni a városba meg más városok közt de az sem baj ha kicsit ütött kopott a kasztni mert vadászni is használnám... üdv

1423 tóth furdzsenxia 2009-10-10 08:07:33  Előzmény:Nagy Donát: 53263

nem lehetetlen csak macerás ügyes kezek kellenek hozzá persze ha könyen kijön a műszerfal sokkal egyszerűbb szerelni de ezért nem érdemes kivenni én még az autópályán is raktam már össze széthullott szerkezetet.

1422 tóth furdzsenxia 2009-10-10 08:05:54  Előzmény:Őry Gábor: 53259

mindegy milyen tömítést teszel eddig legalább is nem volt változás nálunk ha tömítést cseréltünk pedig minden féle anyagot használtunk legutóljára teflont tettem be és bevált.

1421 Nagy Donát 2009-10-10 07:46:45  Előzmény:tóth furdzsenxia: 53258

Meg is lett a hiba, természetesen a rudazat. Hozzáférni meg lehetetlen :S.

1420 Szarvas László 2009-10-09 20:46:42  Előzmény:Nagy Donát: 53257

A múlt héten nekem is ugyanezt produkálta a gép.Hosszú matatás után kiderült,hogy az összekötő szerkezet vizszintesen mozgó "rudazata" beszorult a hideg-meleg levegőt szállító szellőző cső bal oldali részébe.

1419 Kiszter István Balázs 2009-10-09 18:22:24

Üdv!
Holnap talira elvileg hoznak nekem ventibilincset. Ha másnak is van hozzon, nem baj ha van több.:)Valamint kéne 1 köténylemez és Árpinak egy főfékhenger. asszem ennyi.kösz Holnap tal!
Filpo:cool:

1418 Őry Gábor 2009-10-09 17:46:26

Tanácstalan vagyok. Ma meglett a zöldkártyám, de nem felhőtlen az örömöm. Direkt kipörzsöltem a kipufogót, visszatettem a H 1-1-et, lejjebb vettem a gyújtást olyan két mm-re, gyertyákat is kipucoltam, a levegőszűrő kb 5000 km-es, a mechanika tökéletes.
Ehhez képest a CO alig akart 3 alá menni, a CH azonban simán lement 2000 alá, igaz, a szonda eléggé kilógott a kipufból.
???????????

1417 Őry Gábor 2009-10-09 17:42:19

Tanácsot kérek, kollégák. A HB-s karbi főfúvókatartója alá nem baj, ha vastagabb tömítést teszek? Ugyanis csak ilyet kapok. Ugyanis attól tartok, hogy a fúvókatartó kúpos vége nem ütközik fel az úszóházra. Vagy nem is kell?
A bontottakkal meg folyat. Nem fog a meneteknél hamis benzin folyni?

1416 tóth furdzsenxia 2009-10-09 14:16:54  Előzmény:Nagy Donát: 53257

szinte mindig a mechanika esik szét vagy szorul meg. a motor elég ritkán nyekken meg.

1415 Nagy Donát 2009-10-09 11:17:12

Pont most, hogy esősre fordult az idő, "elromlott" az ablaktörlőm :(. Az volt, hogy a lapátokat akartam lejjebb állítani, kicsit sajnos feszegettem, és a bal oldalinál valami roppanó hang volt. Na, és most, ha beindítom az ablaktörlést, pár mm-t mozdulnak a lapátok, és megáll. Az ablaktörlő motor nem forog (szóval nem a karok meg az összekötő szerkezet a rossz). Lehet hogy a motor lett hibás? Csak akkor nem értem, a lapátnál lévő roppanó hanghoz mi köze van. :O Van valami ötletetek?

1414 Muczán Gábor 2009-10-09 09:12:03  Előzmény:Kiss Gábor: 53255

A bal első és hátsó helyzetjelzők világítanak, ha a kulcs kivétele után balra állítod az indexkart. Ez arra szolgált, legalábbis az akkori NDK kresz szerint, hogyha nem a legjobban kivilágított helyen rakod le a kocsit, akkor ki legyen világítva a gép. De mégse 4 helyzetjelző, hanem csak 2 égjen, hogy ne merüljön le olyan hamar az akksi.
Nappal viszont vigyázz, mert ha bal indexxel beesel valahova parkolni, és úgy marad az indexkar, vmint a nappali fény olyan erős hogy nem veszed észre hogy "parkolófény üzemmódban" hagytad a kocsit, akkor könnyen lemerülhet az akksi.

MG

1413 Kiss Gábor 2009-10-09 09:00:24

Azt szeretném kérdezni, hogy 601 Trabantnál a bal irányjelző+P gyújtáshelyzet=parkolófény. de mi ez a parkolófény, és hol kell világítania, mert én ezt nem tudom.

1412 Huszta Tibor 2009-10-08 19:01:36

Urak! Van-e olyasvalaki, aki Balatonakarattya közelében lakik és jön a szombati talira? El kéne hozni egy cuccot, segítsetek, ha tudtok!

T.

1411 G J 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:G J: 53252

na az trabant ORR pörög e így?
https://auto.indavideo.hu/video/Kisse_beporgott

XD

1410 G J 2009-10-08 17:28:44  Előzmény:G J: 53230

jelentem meg lett a ZK meg a műszaki is :D:D:D

1409 Lizák Péter 2009-10-07 19:43:33

Ma láttam Kecsón egy fehér, vagy papírusz 601-est 70-es évekbeli Design-nal. ATM -es votl a rendszáma

1408 Lizák Péter 2009-10-07 19:42:13  Előzmény:Fonai László: 53245

Olaj annyi kell amennyit írtak a többiek is. Beleönteni szintén annál a csavarnál. Viszont próbálj meg a kuplungodnál állítani. Lehet, hogy a kuplungod fárad. Esetleg a pedál tartó konzol kopik ki, lásd nálam. Nekem is havonta mindig egy fél menetnyit állítanom kell rajta, hogy ne recsegjen. :(
Egyébként a 2-est mikor veszi nehezen? 1-esből 2-es gyorsításnál, vagy mikor lassítasz, és akkor raknád vissza 2-esbe?
Lassításnál hagyd, hogy egészen lelassuljon az autó, és akkor simán bemegy.
Vagy esetleg kissé jobbra húzd hátra a váltókart, mikor beteszed 2-esbe. Hátha akkor hamarabb beveszi. Esetleg a rudazatod nézd meg nem-e ki van kopva, laza, stb...
Nekem pl a hátramenetet egy erőteljes gázadásnál olyan lazán kiküldi, mint a huzat.

1407 Kolonics Tamás 2009-10-07 18:39:32  Előzmény:Tóth Péter: 53241

Köszi a segítséget!

1406 Fonai László 2009-10-07 17:59:10

Köszönöm a válaszokat!

1405 Benke Péter 2009-10-07 17:55:20  Előzmény:Fonai László: 53245

Szia!
Elvileg 1,2 liter kell. Megpróbálhatod azt is, hogy miaz a plussz olajmennyiség aminél még nem jön ki ott az olaj és akkor lehet, hogy sikerül úgy belőni, hogy szépen vált és még nem nyomja ki az olajat.

1404 Karches Attila 2009-10-07 17:55:18  Előzmény:Fonai László: 53245

Az, hogy nem veszi normálisan a sebességeket nem feltétlenül az olaj miatt van.
A nehezen hozzáférhető műanyag csavar a betöltő nyílás. Olaj mennyisége 1,2liter. Ellenőrző csavart megtalálod a balos féltengely fölött átlósan. (szintén nehezen hozzáférhető)
Különben lehet, hoyg a kuplungod kezdi feladni a harcot...
ja meg legközelebb a barkácsba írd az ilyen jellegű kérdésedet.
Remélem tudtam segíteni!:)

1403 Fonai László 2009-10-07 17:02:49  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 53244

Akár az is lehet, hogy sokat töltök bele, viszont utána nem recseg és egész szépen veszi a 2-est is :) Aztán ahogy telnek a napok és egyre csak gyűlnek a tócsák a trabi alatt, egyre rosszabb lesz a helyzet, 2-3-4 kuplungra sikerül csak 2-ba rakni. Utántöltés után megint viszonylag normálisan működik.
De, mivel semmiképpen sem akarom teljesen tönkre tenni a váltót, valaki mondja el legyen szíves, hogy mégis hol kell az olajat a váltóba tölteni és mennyit. Én két erre alkalmas helyet találtam a váltón: az egyik ez a csöcs, a másik pedig egy nagyobb méretű műanyag, menetes csavar, ami oldalra néz, és igencsak nehezen hozzáférhető. Minden tanácsot szívesen veszek...
Üdv.