Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1285 Lizák Péter 2009-09-29 19:18:24  Előzmény:Pátkai Antal: 53124

Szerintem normális. Nekem 4T limom van de az is ilyen.
Tanulság, a trabant is nő, nem szereti ha nyomkodják a farát... :-D

1284 Pátkai Antal 2009-09-29 19:11:56  Előzmény: Spityu: 53125

A lengés azonnal meg áll ahogy vissza ér a földre. Lehet hogy az a gondja hogy Limo és túl könnyű a segge?
:confused:

1283  Spityu 2009-09-29 18:51:44  Előzmény:Pátkai Antal: 53124

Én úgy tudom, hogy akkor jó egy lengéscsillapító-rugó páros, ha lengetést követően 1-2 periódus után beáll. A lényeg, hogy adott rugóállandójú rugóhoz adott kapacitású legéscsillapító szükségeltetik.

1282 Pátkai Antal 2009-09-29 18:45:47

Sziasztok!
A lengéscsillapítókról lenne kérdésem. Van nekem egy 601s Trabim hátul spirálrugós ami teljesen fel lett újítva . A hátsó lengéscsillapítók ki lettek szedve és félretéve. amikor oda jutottunk lefestettük és vissza tettük. Amikor mind a kettőt be szereltük akkor kipróbáltuk. Le nyomtam a kocsi farát és úgy vissza pattant azt hitten állon vág:). Az lenne a kérdésem hogy ez normális -e .
Előre is köszi.

1281 Ifj. Hirháger Gábor 2009-09-29 17:54:51  Előzmény: Spityu: 53115

Sziasztok,
Most nézem az oldalt, tulajdon képpen miről megy a vita? Tuning trabi vs veterán?

1280 Tóth Péter 2009-09-29 17:02:23  Előzmény:Őry Gábor: 53119

Köszönöm, sejtettem,hogy nem lehet bízni benne.

Ezek után ne csodálkozzon, ha ilyen a véleményem róla.

1279 Kolonics Tamás 2009-09-29 16:59:21  Előzmény:Lizák Péter: 53096

Szia!Én is sika-flex 256-ot használtam én is.Nagyon jó anyag,jól lehet vele dolgozni,csak érdemes szerintem kötésjavítót használni hozzá!Vagy nagyon jól le kell zsír és portalanítani.Nagyon fontos!!!A bauhausba vettem Kereken 1860 Pengőért/tubus.

1278 Chornitzer Miklós 2009-09-29 16:39:00  Előzmény:Tóth Péter: 53106

Peti!Gyere föl msn-re. Van ötletem!

1277 Őry Gábor 2009-09-29 16:33:09  Előzmény:Tóth Péter: 53106

Az úszóház fedele és az úszó között legyen olyan 16 mm, amikor a tűszelep teljesen zárva van, és a tűszelep rugója is fel van nyomva ütközésig. Tapasztalatom szerint egy-két mm oda vissza nem sokat számít.

1276 Huszta Tibor 2009-09-29 15:45:48

Urak és klónok, az anyázást és a sárhajigálást kéretik privát üzenetben vagy valamelyik csetoldalon, esetleg személyesen elintézni, a további OFF hozzászólások moderálva lesznek.

Üdv:

T.

1275 Chornitzer Miklós 2009-09-29 14:17:19

Uraim! Nagy nehezen visszaregeltem, de nem tudok eladást föltenni, tehát itt tenném meg engedelmetekkel: Apám által gyártott, specifikusan Trabi-ra készült tetőrács, hibátlan állapotban, mivel teljesen rozsdamentes acélcsőből van. kb. 4 perc a le-föl szerelése. Mivel már régen nincs Trabantom, eladnám. Aki megveszi, annak örök darab. Nem nehéz, viszont aránylag nagy súlyt is képes tartani, megintcsak a rozsdamentes acélosságából eredően. Kérem, akit érdekel, telefonon: 30 36-53-298, vagy mail-ban: chmiklos@gmail.com tegye. Köszönettel előre is!
(a cucc Szentendrén van, mérete miatt nem postázható, így marad a személyes átvétel. Kérésre a fotó megoldható)


Ui:
Megpróbálok ott lenni az őszi talin, mert nagyon honvágyam van.

1274 tóth furdzsenxia 2009-09-29 14:07:37  Előzmény: Spityu: 53115

én csak ezt szerettem volna mondani minden csak szemlélet kérdése és nem akarok megbántani senkit.de ha valaki nem tud egy karbit össze rakni nem a világ vége senki nem az annyában tanulta meg el kell vinni egy olyan emberhez aki ért hozzá,és nem azt mondtam hogy autószerelőhöz mert már sokszor bebizonyosodott hogy nem az autó szerelő csinálja meg az autót hanem egy lelkes amatőr aki lehet hogy annyira fanatikus hogy ismer mindent a-tól z-ig ezen a járművön.

1273  Spityu 2009-09-29 13:57:59  Előzmény:tóth furdzsenxia: 53112

Na! Ez már egy érdemes/értelmes, vitára való hozzászólás! Van benne igazság: pl. a fullos fényezés: a Trabant attól szép, hogy hullámos és nincs rajta kigittelve minden. Ettől jön elő az egyedisége: egy darab műanyag a kasztni.
A kárpitban félig-meddig értek csak egyet. Mivel a 84-es szürkémhez még találni hibátlan szettet, az utolsó követ is meg fogom mozgatni... de egy hibátlan púposnál már nem ilyen egyszerű a dolog.

1272 Bíró Norbert 2009-09-29 13:56:27  Előzmény: Spityu: 53111

Na igen, az ilyen "gyűjtők"-ről jobb ha nem is beszélünk...

1271 (Törölt felhasználó) 2009-09-29 13:54:41  Előzmény:tóth furdzsenxia: 53112

Azt elfelejtetted, hogy Ocsmányban 2db csavar a nem eredeti! Pedig, hogy nézki!

1270 tóth furdzsenxia 2009-09-29 13:50:37  Előzmény: Spityu: 53111

na de őszintén az ültéssel ha a gyári rugót variálja nem lesz eredeti?ha a kárpitot újra húzatja az eredeti?vagy a fullos 2 komponensű festés az eredeti?vagy ha annyira megfáradt a rugó és vissza fordulaz már ültetés mert nekem van egy ismerősöm akinek már felfelé kanyarodik a púpos trabiban a rugó és esze ágában se volt ültetni na most akkor az már nem eredeti?

1269  Spityu 2009-09-29 13:42:15  Előzmény:tóth furdzsenxia: 53110

Azért a halmozati gyűjtőket ne keverjük össze a veteránosokkal...

1268 tóth furdzsenxia 2009-09-29 13:34:50  Előzmény:tóth furdzsenxia: 53105

az hogy ha ültetve ha choppolva de minél több trabant megmaradjon.te mit vennél szivesebben 10 ültetett trabit az utcán vagy 1 db veterán trabit valahol vitrinbe tárolva amivel nem mernek sehova menni?hö?

1267 tóth furdzsenxia 2009-09-29 13:26:40  Előzmény:tóth furdzsenxia: 53105

nekem meg van egy meglátásom mé kell minden autóból olyan autót csinálni mint ami most jött le a szalagról.az ültetés miatt nem veszti el az autó a csodás történetét nem szélesíteni akart.ha vagy 2 szer odacsapta volna az alját biztos hogy feljebb emeli.de ez ha vétek a az ültetés akkor keresztre feszítenétek azt is ha valaki beesne egy 58-as p -50 nel a montekárlós optikával hiába hogy makulátlan a járgány mert az úgy lenne igazán veterán vagy nem?vagy a trabant nem nyerte meg többször is zsinórban a monte carló rallyt?vagy ilyenkor mi van.vagy a Tomit aki évek óta jár alsóörsre a piros fekete gyönyörűséges gyöngyszemmel(P-60)annak miért nem p....zik senki.

1266 Tóth Péter 2009-09-29 13:23:37  Előzmény:tóth furdzsenxia: 53105

Még valami...
Öszinte választ kérek!
Szerinted azok után meg kellett volna bíznom benne?!?!

1265 Bíró Norbert 2009-09-29 13:20:44  Előzmény:tóth furdzsenxia: 53105

Na az ilyen ingyen fölajánlok csak hozd ide téma ez meg a Dudás Zolika óta büdös... Lehet ő is benne van a haveri körben...

1264 Tóth Péter 2009-09-29 12:32:01  Előzmény:tóth furdzsenxia: 53105

Amiről beszélsz az a 4-1-es karbi volt, az a multé!

Ez eddig jó volt, csak állítottam az úszószinten próba gyanánt.
Akkor nem mértem és jegyeztem meg az úszószintet, most viszont 8 litert eszik és szeretném visszavenni, de nincs kedvem probálgatni, ezért kérdeztem meg.

Mondjuk Tőlled nem is vártam korrekt választ!

1263 tóth furdzsenxia 2009-09-29 12:25:34  Előzmény:: 53103

keress egy normális karbit és add oda olyannak aki ért hozzá mert ha jól emlékszek 2 hónapja karbi problémád van. biztos akadna olyan ember aki tud segíteni

1262 Tóth Péter 2009-09-29 12:18:38  Előzmény:: 53103

Mekkora az úszószinted és mennyit eszik városban?

1261 (Törölt felhasználó) 2009-09-29 11:58:15  Előzmény:Tóth Péter: 53100

Az enyémen!

1260 Holnapy Gergely dr. 2009-09-29 08:47:13  Előzmény:Léber Balázs: 53087

Sikaflex 256 szélvédőragasztó.
Darti is ezt használta a honlapja szerint, én ezzel ragasztottam a 600-as kombimat körbe. 6 db 300 ml-es kartus elég a 6db duró felragasztásához.
Nem olcsó, de a Sika termékek között középáras. Kb 2000 Ft darabja.
Üdv:
Gergő

1259 Lizák Péter 2009-09-29 08:19:45  Előzmény:Varga Tibor: 53097

aha

1258 Tóth Péter 2009-09-29 08:07:59

Üdv!

Kinek van H1-1-es karbi az autóján?

1257  Spityu 2009-09-29 08:02:23  Előzmény:Varga Tibor: 53094

Esetleg tudsz forrást? :)

1256  Spityu 2009-09-29 08:00:30  Előzmény:Lizák Péter: 53096

Szerintem nem bántja, annyira nem durva anyag, bár a 96%-os töménységű egyszer leszedte az "ujjlenyomatomat", vagyis csak a felső 1mm-t. :P Szerintem inkább az organikus dolgokra veszélyes.

Viszont óriási különbség van az egyes szilók között, van amelyik egy hét után is kocsonyás állagú marad - semmire sem jó. Az FBS tutira bevált gyártmány, de lehet, hogy van olcsóbban is ami használható.

1255 Varga Tibor 2009-09-29 07:49:25  Előzmény:Lizák Péter: 53096

Nekem nem volt ilyen észrevételem. Sima szilikonos sziloval csináltuk pedig.

1254 Lizák Péter 2009-09-29 07:23:21  Előzmény:Varga Tibor: 53095

A sziloplast nem marja fel az ecetsav tartalma miatt a kasztnit?

1253 Varga Tibor 2009-09-29 06:53:35  Előzmény:Varga Tibor: 53094

Amúgy ha rendesen ki van húzva kivül belül, gumi alatt is szilóval, nem ázik be, nekem sokáig úgy volt míg nem lett új gumi.

1252 Varga Tibor 2009-09-29 06:52:59  Előzmény:Szedlák Tibor: 53093

Új szélvédőgumival. Még gyárit is lehet fellelni.

1251 Szedlák Tibor 2009-09-29 06:24:19

Sziasztok!
Ma jön haza a festőtől a trabim és olyan kérdésem lenn, hogy mivel tudnám megelőzni az első szélvédőnél a beázást? Eddig sziloval volt kihuzva de az semmire se jó. :(

1250 Ivacs István 2009-09-29 05:38:22  Előzmény:: 53091

Nekem van Sir Muczán G. által felújított!

1249 (Törölt felhasználó) 2009-09-29 05:30:12

Hello!
Keresek 601es Trabanthoz önindítót budapesti átvétellel 12V-osat.
SOS!
06 30 760 3340
deelr@index.hu

1248  Spityu 2009-09-28 20:53:07  Előzmény: Spityu: 53089

Vagy a féloldalas emelés, az emelt oldalon kerék nélkül (könnyebben differál a kis tömeg miatt). Holnap megnézzük.

1247  Spityu 2009-09-28 20:51:01  Előzmény:Korpai Tamás: 53088

Jah, mégegy diagnosztizálási eljárás: bakold fel a kocsit, esetleg vedd le a kereket. Fogd le kézzel az egyik féltengelyt és kérj meg valakit, hogy ésszel gyorsítson mondjuk 40-ig. Majd ugyanezt a másik féltengellyel. Így ha kenetlen belső csukló okozza, legalább az oldalt meg lehet határozni.
(kézzel való lefogás helyett fékpedál is használható, csak akkor az egyik gumifékcsövet el kell szorítani pl. franciakulccsal)

1246 Korpai Tamás 2009-09-28 20:24:46  Előzmény: Spityu: 53086

A kormányművet mindenképp megnézem, remélem hogy "csak" az lesz a hiba. Gondoltam még arra hogy próbaképpen jól megszorítom a kormányművet, aztán ha úgy nem rángat akkor jó, bár kicsrélni se túl nagy munka. Diffinél én is csak fényesedéses kopást láttam, nagyon valószínűtlen hogy az ilyen hibát okozna.

1245 Léber Balázs 2009-09-28 20:21:28

Sziasztok!

Volt már róla szó, duro visszaragasztás.
Többen ajánlottátok a Sikaflex nevű ragasztóanyagot.
Na most ezen a néven vagy 20 féle ragasztó fut.
Konkrét bevált fajtát tud valaki ajánlani?
Most aktuális a kérdés, kerékív már kihegesztve,
régi ragasztó levakarva, mehet vissza a sárvédő.
Ha más nem lesz összerakom epokittel, az is megfoja.
Ja, a duro tetejénél (meg az aljánál is) lévő tömitőanyag
véletlenül nem sima gitt, amit üvegesek is használnak?
Mert fura hogy 20 év után sincs megkeményedve.
Vagy rosszul gondolom?

Pár óra barkács, aztán újra szállhat a gép!

1244  Spityu 2009-09-28 20:15:15  Előzmény:Korpai Tamás: 53085

A kormányhoz: amikor összerakod, kétféle kotyogást nézz: az ék által határolt körbe-körbe kotyogást, ill. a ház általi sugárirányút, természetesen mindkettőt a fogaslécen nézve.

Diffihez: fater egyből arra fogta, meg az autószerelő ismerős is... mindkettőjüknek van tapasztalata a témában, nem csak Trabantban... de én még mindig reménykedem, hogy maximum zsírozni kell. :D
Én is mindent összejelöltem, ill. megnéztem, hogy hogyna állt, és sehol nem láttam olyan kopást, ami ilyesmit okozna. Igazából a legnagyobb kopás is inkább csak fényesedés volt!

1243 Korpai Tamás 2009-09-28 19:59:21  Előzmény: Spityu: 53084

Az túlzás hogy cibálja a kormányt, de gyorsításkor érezni hogy a kerék forgásának ütemébe ráz, meg nagyobb sebességnél is elő szokott jönni. Minden szilent, kerékcsapágyak (C2), kompletten az egész első futómú felújítva. A kormánymű még az egyetlen amit csak kipucoltam és nem cseréltem semmit benne, talán lehet... Van egy kevés kilóméteres trabiból származó, azt még megpróbálom. Nagyon remélem hogy nem diffi hiba lesz, nincs túl sok kedvem megint szétszedni a váltót ha egy mód van rá. A diffit persze a gyári összejelölés szerint raktam össze.

1242  Spityu 2009-09-28 19:48:45  Előzmény:Korpai Tamás: 53082

Ejj-ejj... nálad is ez a jelenség: lassú menetnél is cibálja a kormányt, periodikusan, szinte érezni, ahogy mozog a fülke alattad? Szilentjeid, perselyeid, kormányműved milyen? Félő, hogy tényleg diffi lesz. Jó volna kicserélni a váltót.

1241 Kiszter István Balázs 2009-09-28 19:44:17

Halihó!
Tud valaki valami infót a visegrádi túráról?

1240 Korpai Tamás 2009-09-28 19:36:10  Előzmény: Spityu: 53070

Igen sajnos nekem is megvan még a rángatós hiba. LZS 2-vel raktam össze a belső csuklókat, a 84-esbe is ez van, nem valószínű hogy ez lenne a hiba, van bőven zsír is benne. A kulisszák is újak a belső csuklónál, a rózsakerék ugyan nem, de nem volt rajta mérhető kopás, berágódás amikor összeraktam. Diffit is kizárnám, az se volt kopott, csak bolygókerék tengelyt cseréltem benne biztos ami biztos. Pedig valahol itt kellene hibának lennie, nem tudok másra gondolni. Talán egy váltócserével kiszűrhető lenne. A külső csuklókat azóta szétszedtem kíváncsiságból, de azokon még karcok sem látszódnak, úgyhogy a kenés is jó lehet.
A sürítés nálam 7,5 bar körül mozog, a kisebb sürítésű hengerfejjel.

1239 Varga Tibor 2009-09-28 19:25:44  Előzmény:Nagy József: 53079

A hengerfejtömítéshez nem kell semmi trükk, 4 normális menet/tőcsavar páros kell a hengerekbe, és sose fúj ki. Valamint természetesen nem görbe hengerfej.
Magyar boltban kapható tőcsvarokkal mindig kifújt nekem, gyáriakkal sose, azokat keményen meg lehetett húzni. Valamint szabályoztattam a felfekvési felületét is többször is.(mindig lesett pelőle pár mm:D

1238 Varga Tibor 2009-09-28 19:23:06  Előzmény:Őry Gábor: 53074

lakk, papír, lakk, én így szoktam.

1237 Nagy József 2009-09-28 19:18:40  Előzmény: Spityu: 53078

Egy trabant szerelő azt mondta hogy trabantnál ne nagyon próbáljam ki mert kifogja köpni:) hát igen ez azért csak 300 ccm egy hengernél nem pedig 49ccm
A simsonom régen piros zománcal volt összerakva és csak akkor kellet szétszedni amikor már összetört benne 2 csapágy nem volt egyszerú feledat (összenőtek az alkatrészek) :) az én trabimat utoljára sziloplasztal rakták össze igaz azt is a forgattyúsházhoz meg a hengertalphoz! és jó így is de én esküszöm hogy a zománc az igazi egy próbát megér!! az a lényeg hogy be kell tartani a száradási idő 2-3 szorosát és akkor tuti nem lessz gond!!!! ajánlom azt is hogy régebbi zománcfestéket szerezz be mert annak jobb a minősége! nevet nem tudok mondani de majd utánna járok!!!

1236  Spityu 2009-09-28 18:59:07  Előzmény:Nagy József: 53077

Na igen, zománccal is találkoztam már. :D Jó kis postaládapiros. :D

Nem gondoltam volna, hogy hengerfejhez is jó, de ha nálad bevált... a Trabin is?