Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1500 Szarvas László 2009-10-17 20:04:43  Előzmény:Őry Gábor: 53328

Ha jól látom a képen, a gyári állapotú gépet az akksi környékén,és a doblemeznél a rozsda alaposan kikezdte.No meg a hibátlan perecet is megnéztem volna.
[i](Módosította Jimmy 2009.10.17. 22:05-kor)[/i]

1499 jocking . 2009-10-17 14:11:34  Előzmény: Spityu: 53339

Úgy biza'.:)

1498 Muczán Gábor 2009-10-17 14:11:29  Előzmény:Sipos Tamás: 53335

molyhos!

Jelenleg tényleg nem lehet egy kevés kilométerest annyiért eladni, amennyibe egy felújítás során csak a lakatolás kerül. A 15.000 Km-t futott Hycomatom épp ezért került a kanadai unokaöcsémhez, mert itthon rá sem hederítettek, ő meg nem akarta hogy egy tízezer forintos Trabit motor-futómű-lakat-fény fejújítással évekig kínlódjon, esetleg a projekt felénél megunva, sok-sok százezer befektetéssel ne jusson vele semmire, hogy még a végén ne is legyen elégedett vele. Kivitte. elvitte vizsgára, ott mindenki lefordult a székről, majd hazavitte, és kész. Egyet kipróbált az olcsó verzióból, és most ugyanannyiban van mint a másik, csak nem olyan szép. Látszik rajta hogy olcsóbb alapból van.
A Wartburgomat, amiben 541 kilométer van (ebben tényleg, nem úgy mint sok párszáz/párezer kilométeresnek kínáltban itthon), és a Veterán is lehozta éppen ezért nem is kínálgatom, mert minek. Úgysem hiszik el az emberek, mertb az általános morálból, vagy épp magukból indulnak ki, és egyenlőre semmi értéke. Majd egyszer.

MG
[i](Módosította TWK-001 2009.10.17. 16:15-kor)[/i]

1497  Spityu 2009-10-17 14:09:05  Előzmény:jocking .: 53338

ÁÁÁÁÁÁÁ... tréleren vitték a helyszínre? ;)

1496 jocking . 2009-10-17 13:49:42  Előzmény: Spityu: 53337

Az se lehetett semmi... :cool:
Közben találtam pár képet a lentebb említett 4T-ről:
[imgw]http://titus.dumanet.hu/jocking/egyeb/uj4t/1.jpg[/imgw]

[imgw]http://titus.dumanet.hu/jocking/egyeb/uj4t/2.jpg[/imgw]

[imgw]http://titus.dumanet.hu/jocking/egyeb/uj4t/3.jpg[/imgw]

[imgw]http://titus.dumanet.hu/jocking/egyeb/uj4t/4.jpg[/imgw]

[imgw]http://titus.dumanet.hu/jocking/egyeb/uj4t/5.jpg[/imgw]
[imgw]http://titus.dumanet.hu/jocking/egyeb/uj4t/6.jpg[/imgw]

[imgw]http://titus.dumanet.hu/jocking/egyeb/uj4t/7.jpg[/imgw]
:cool::):)

1495  Spityu 2009-10-17 12:25:36  Előzmény:jocking .: 53336

Bennem a Merkúr telepről hazáig tartó utat megtevő 2T hagyta a legmélyebb nyomot, talán 140km volt benne, mikor hirdették használtautón... kíváncsi lennék mi van vele... :)

1494 jocking . 2009-10-17 12:09:47  Előzmény:Sipos Tamás: 53335

Számomra eddig az idei nagykarácsonyi talin látott, 700 (!) km-t futott 4T vitte a pálmát... Azzal az igazi újtrabant szaggal, minden eredeti színben, összes figyelmeztető matrica megvolt, nem összegyűrődve-leszakadva, na meg a fiolában az eredeti színű javítófesték, amit még a merkúrnál adtak hozzá...:)

1493 Sipos Tamás 2009-10-17 02:10:05  Előzmény:Őry Gábor: 53328

[justify]Az őszi találkozón volt ennél kb 10000 km-el kevesebbet futott gép is. Az aztán tényleg patent volt!
A használtautót szinte minden nap megnézem, van-e friss hús. Sok az ismerős autó, ami már tényleg hónapok óta ott van (ha nem évek). Kíváncsi lennék kötöttek-e üzletet használt 2T-re (ami nem volt átalakítva, és persze nem Tramp) 300 ezer fölött. Kétlem. Pedig egy autót szépre megcsinálni jóval többe kerül. Mégsem adnak egy Trabiért ilyen sokat. Bizonyára ez régi beidegződés.
Majd 30 év múlva kell megnézni a használtautót! (vagy ami akkor lesz)
Ha nagy néha látok az utcán parkoló, elhagyatott gépet (főleg 2T), úgy sajnálom. Szeretnék még néhányat megmenteni, de szembe kell néznem a valósággal; ezt már nem engedhetem meg magamnak, és persze az örök gond; a hely. Utcán nem szabad értéket tárolni.
Furcsamód a szakadt példányok vonzanak, amelyek a sok nélkülözés után csak egy szerető tulajdonos után sóvárognak.
Most már értem azokat, akik menhelyről választanak kutyust, és mindig a legszomorúbb szeműt.[/justify]

1492  Spityu 2009-10-16 14:44:17  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 53332

Most is, itt van elméletileg 3 utcával arrébb.

1491 Kacsándi Szabolcs 2009-10-16 14:26:32

Ma voltam a vasgyűjtőbe.Sajnos megint vagy 6 trabit számoltam meg a rakásban.Meg egy platós barkas ami még egész jó állapotban volt és viszonylag komplettnek tűnt,a platóján szintén trabanttal,de az már erősen bomlott.Szinte mindegyiknek csak a kasznija volt összezúzva,a motortér motor -váltóval apró kiegészítőkkel együtt szinte érintetlen.Egy típustáblát azért elhoztem megint,egy 88-as elejéből.Volt egy 89-es évjáratú gyári zöld szín,sajnos már a szendvics közepén.És volt egy 4T kombi is kicsit hiányosan,de nem volt jelentősen rohadt,és minden futóműve benne volt.

1490 Kacsándi Szabolcs 2009-10-16 14:20:04  Előzmény:Őry Gábor: 53328

Korábban még Pécsen árulták.

1489 Muczán Gábor 2009-10-16 13:24:04  Előzmény:Őry Gábor: 53330

Sziasztok!

Szerintem nem gépelési hiba. Kb év elejétől fent volt egész nyáron ezen a milliós áron. (még rímel is)
Aztán eltűnt. Nem hiszem hogy ekkorát engedne hirtelen.
De egyszerűbb felhívni!

MG

1488 Őry Gábor 2009-10-16 13:00:07  Előzmény:Őry Gábor: 53328

Persze, szerintem is inkább gépelési hiba, azért, ha valahol, itt érdemes odafigyelni erre. Viszont kettőötvenért meg bagó. A hasonlókat fél miskáért adják. Nekem egyébként az ötszázkilencvenezres kék limó a titkos szerelmem, akit tudom, hogy sohasem kaphatok meg...

1487  Spityu 2009-10-16 08:11:49  Előzmény:Őry Gábor: 53328

Sőt, nemrég árulta háromszázért is! De az lehet, hogy gépelési hiba volt...

1486 Őry Gábor 2009-10-16 07:51:35

Na azért... [url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/601/trabant_601-1434524[/url]
Ezt nemrég még hétszázért árulta.
Ha nem akarja eladni, minek teszi a használtra? Tenné fel ide, hogy nézzétek, csöpögjetek!

1485 Lizák Péter 2009-10-16 06:17:28  Előzmény:Bíró Norbert: 53325

Én 59-es Impalának néztem. Egyszer egy 61-est láttam és az így nézett ki, csak az két ajtós kupé volt, ez meg egy 4 ajtós szedán volt. A Verdák című filmben a Ramon-t megszemélyesítő autó is 61-es Impala.

1484 Őry Gábor 2009-10-15 19:36:35  Előzmény:Muczán Gábor: 53320

Az jelent valamit, hogy sötétben végigtapogatva a kábelt halvány derengés volt a kezem és a vezeték találkozásánál? Vagy ez még belefér. Egyébként milyen kábelt érdemes venni?

1483 Bíró Norbert 2009-10-15 19:15:53  Előzmény:Őry Gábor: 53324

Nem, legalábbis ennek az évjáratnak nem. A Bel Air hátsója egész más, függőlegesek a lámpái (jobban hasonlít a Trabira) és az eleje is Trabisabb:) Impala amúgy sokféle volt az évek során, a Bel Air-nek csak azt az egy generációját ismerem, lehet volt több is de ez Impala az tuti.

1482 Őry Gábor 2009-10-15 18:41:29  Előzmény:Bíró Norbert: 53316

Az Impalának nem különálló hátsó lámpái vannak? Az amerikaiak egyébként barbárok...

1481 Őry Gábor 2009-10-15 18:37:53  Előzmény:Muczán Gábor: 53320

A gyertyákban nincs sok futás, és ha minden igaz, eredeti Isolatorok (vagy kínai hamisítványok?)de megpróbálom a kábelcserét. Viszont ma például semmi gondom nem volt.

1480 Csády Szabolcs 2009-10-15 17:11:03

Üdv!

Valaki nem tudja, hogy ilyen sárlehúzó gumit, mint ami a tűzoltó Trabin van hol lehet kapni, vagy milyen cég gyártja?

Előre is köszönöm a segítséget!

[imgw]http://www.langlovagok.hu/kepek/2009/kovacscsaba/091010_budapestverseny/eredeti/091010_budapestverseny_32.jpg[/imgw]

1479 tóth furdzsenxia 2009-10-15 17:10:20

lenne egy kérdésem a tapasztalt kollégákhoz mi a véleményük a szerelhető gyertyákról mennyire voltak azok megbízhatóak vagy nem-e lenne velük érdemes manapság foglalkozni?

1478 Muczán Gábor 2009-10-15 16:07:34  Előzmény:Őry Gábor: 53319

orygabor!

Igen, az esti lézershow a motortérben érdekes jelenség. Nappal ebből semmi nem látszik. A pipák ellenállását szokták mérni,azt csak úgy nem lehet csekkolni, de égés-repedésnyomok sem mind észrevehetetlenek. Sokszor a még gyári zavarszűrő-árnyékoló aluház gyors fogó általi lepucolása is segít a pipa átmeneti működészavarának feltérképezésében :-) Pipa nélküli teszt-szikraugratás segítene még a pipa hibájának kiszűrésében, de azt az elekrtonikus gyújtásnál nem szabad, mert a tranyó korai halálát okozza.
A tranzisztorok betegeskedhetnek valóban, de kezdjük mindig a gyújtásrendszer vizsgálatát a legvégénél. A gyertyák sokszor nem csak azért szórakoztatják a gyújtásrendszert mert kokszosak, hanem mert zárlatosak, kezdenek repedezni a porcelántestjeik, vagy szigetelésük, mert igen gyenge minőségűek. A régi ős Isolatorok ideje sajna elmúlt, amikor tiz-húszezret ment némelyik. Mondjuk a nyugati Bosch gyertyák sem a régiek már. Hitvány kínai xar ma már minden!

MG

1477 Őry Gábor 2009-10-15 15:20:04  Előzmény:tóth furdzsenxia: 53318

Köszi az ötletet!

1476 tóth furdzsenxia 2009-10-15 14:01:39  Előzmény:Őry Gábor: 53309

gyujtást megnézni este a legjobb látod ha lehúz valahol ha sérült lenne a szigetelés.
[i](Módosította furdzsenxia 2009.10.15. 16:02-kor)[/i]

1475 Bíró Norbert 2009-10-15 13:26:08  Előzmény:Bíró Norbert: 53316

Bocs ezt a veteránba akartam

1474 Bíró Norbert 2009-10-15 13:18:45

Ezen most kicsit felszaladt a pumpa...... Amerikában talán nem akkora ritkaság egy Impala (és nem Bel Air ahogy írják), de akkor is...

[url]http://www.youtube.com/watch?v=_xwYBBpHg1I&feature=player_embedded[/url]

1473 Bíró Norbert 2009-10-15 13:03:22  Előzmény:Bíró Norbert: 53314

Működőképesség szempontjából lesz akkor okés ha meglesz az aksi, meló azért még rengeteg lesz... Időm meg semmi... De tavaszra szeretném már végre összehozni. (fékfelújítás, küszöbcsere, némi elektromos piszka itt-ott)

1472 Bíró Norbert 2009-10-15 13:00:58  Előzmény:Muczán Gábor: 53307

Gyertya, gyertyapipa, kábel, trafó, trafó rögzítőlemeznél oxidáció, testkábelek szakadozottsága

Nemrég ezeket raktam mind helyre, azóta szuper minden. Még egy aksit kell majd vennem, és megállíthatatlan lesz:)

1471 Őry Gábor 2009-10-15 11:28:55  Előzmény: Spityu: 53312

A Trabié is kettős működésű, és a legtöbb autóé nyomásra kevesebbet csillapít. Az öregedésről nem tudok, szerintem nem. Valamilyen hígabb olaj van benne gyárilag, legalábbis a Skodáéban, ami nekem elöl van, kb a fékfolyadékhoz hasonló sűrűségű.

1470  Spityu 2009-10-15 10:56:24

Üdv.

Kérdés: a széria 2T lengéscsillapítónak alapvetően csak egyik irányba (szétnyitáskor) kell csillapítania, ugye? Összenyomáskor is van ellenállása, de jóval kisebb.
Másik kérdésem az lenne, hogy a benne lévő olaj az idők folyamán, állásában megöregszik-e egy gyári új esetén?

1469 Szabó Gábor 2009-10-14 20:26:10  Előzmény:Nagy József: 53300

Nagyobb gubanc lesz ott, mint a relé. Műanyag olvad, biztosíték meg engedi?
Melyik vezeték saruja melegszik pontosan?
Egyébként működik az index 3 lábú relével is, csak akkor másképp kell a visszajelzést megoldani.
Volt ennek valami előzménye?

1468 Nagy József 2009-10-14 18:19:13

ma voltam egy olyan helyen ahol az öreg ember (76)éves trabant wartburg lada és fordra specializálódott szakmája autószerelő technikus mester!!! és nagyon pötyke a trabija mondta hogy indítsam be! én beindítottam és motor hangot nem lehetett az utastérben hallani:) van nála sok gyári alkatrész a-z-ig és hozzáteszem nem horror áron!!!!! lespanoltam az öreggel egyből:)

1467 Őry Gábor 2009-10-14 18:08:47  Előzmény:Muczán Gábor: 53307

Az a gyanús, hogy a két üzemmód között semmi átmenet nem volt. Hazafelé vígan száguldott a gép. Apropó: a pipát hogy lehet lecsekkolni?

1466 Őry Gábor 2009-10-14 17:07:07

És a tranzisztorok kezdődő haldoklása nem lehet? Vagy az azonnal végleg meghal. A gyertyákat múlt csütörtökön pucoltam.
Mindegy, szétnézek.

1465 Muczán Gábor 2009-10-14 16:11:05  Előzmény:Őry Gábor: 53305

orygabor!

Gyertya, gyertyapipa, kábel, trafó, trafó rögzítőlemeznél oxidáció, testkábelek szakadozottsága, korróziója, mindezek időleges vacakolása, kezdődő "megdöglése" is lehet a dologban.

MG

1464 Kacsándi Szabolcs 2009-10-14 15:47:00  Előzmény:Őry Gábor: 53305

Nézd meg mit mutatnak a gyertyák.

1463 Őry Gábor 2009-10-14 15:22:00

Na most meg olyanom volt délután, hogy egyszer csak hirtelen elkezdett egyhengerezni. Mentem még vagy ötszáz métert, megálltam vásárolni, mondom, majd utána megnézem. Már veszem elő a tartalék vezérlőt, mikor beindítom, melyik henger nem megy, hát megint ment mindkettő. Hazáig már nem is volt gond. Ez mitől lehet? A helyzet azért is volt ciki, mert éppen a belső sávban túrtam le a forgalmat, haha!

1462 Ifj. Hirháger Gábor 2009-10-14 15:03:31  Előzmény:Nagy József: 53300

Szerintem is relé... De magyart semmi képpen ne vegyél... Inkább bontoban nézelödj. Hátha találsz olyat.

1461 Őry Gábor 2009-10-14 11:29:14  Előzmény:Nagy József: 53302

Az melyik? A fémszínű? Most nem emlékszem hirtelen, hogy néznek ki, de tavaly én is cseréltem, és nem ugyanolyat tettem bele, mint amilyen volt. A fekete műanyag volt benne és a fémházasat tettem bele csereként. Volt rajta bekötési rajz is.

1460 Nagy József 2009-10-14 11:24:15  Előzmény:Őry Gábor: 53301

sajna nem tok sehonnan szedni bontottat nekem 5 lábú kellene de csak 3 lábút tudok szerezni! Sajna

1459 Őry Gábor 2009-10-14 10:41:01  Előzmény:Nagy József: 53300

Szerintem ez relé lesz. Cseréld ki egy bontottra.

1458 Nagy József 2009-10-14 10:33:12

Segítségeteket szeretném kérni! Az a nagy bajom hogy nincs indexem! Bizti rendbe, kontakthiba kizárva! a vészvillogó kapcsolómnál az egyik saru körül megolvadt a műanyag! A kapcsolót kicseréltem de most se jó! sőtt ha bekapcsolom a vészvillogót autómatikusan gyújtásra rakja magát! és tegnap csinált olyat is hogy beindítottam és nem lehetett leállítani csak akkor ha lefullasztottam! Az index relé lehet a hibás? vagy valami más? SEGÍTSETEK MERT NEM TUDOK KÖZLEKEDNI A TRABIMMAL!! A TRABANT AZ ÉLETEM ÉS MOST OLYAN MINTHA LEVÁGTÁK VOLNA AZ EGYIK LÁBAM!!!!!!

SEGÍTSETEK!!!!!!

1457 Őry Gábor 2009-10-14 10:30:58  Előzmény: Spityu: 53296

Tulajdonképpen az istennek nem akart 3 alá menni hosszú ideig, pedig meleg motorral mentem oda.
Még a légszűrő játszana, de nincs benne több 5000 kilométenél, meg hát a teljesítményen nem lehet érezni, amúgy se járok olyan nagyon poros utakon.
Bevallom, most nyugisan mentem a vizsgálatra, eh, mi baj lehet, úgy le volt butítva a gép, alig vánszorogtam vele, aztán tessék. Más helyen simán kivágtak volna.
[i](Módosította orygabor 2009.10.14. 12:39-kor)[/i]

1456 Oláh Olivér 2009-10-14 10:15:29  Előzmény:Tóth Balázs: 53279

Üdv!
Ha kellenek képek én is csináltma párat.

1455 Őry Gábor 2009-10-14 09:37:11  Előzmény: Spityu: 53296

A végén 1,48, ill 1,44 lett, ami bőven az előírt alatt van, de volt benne némi trükközés pl: alig ért a szonda vége a csőbe, stb, az alapjárati CH 1575 lett. Ja, és a lambdaérték miatt is pampogtak, hogy túl sok a levegő a kipufogógázban, mintha lyukas lenne... De nem az.

1454  Spityu 2009-10-14 08:20:16  Előzmény:Őry Gábor: 53294

Beírnád a mért értékeket? Alapjáratit és emeltet egyaránt.

1453 Kiss Gábor 2009-10-14 08:04:30

Ez csak találgatás, de lehet, hogy kevés a benzin-levegő keverékben a levegő. Ha több levegőt kapna, akkor lehet hogy a CO nagy része CO2-vé égne el, nem? Ez csak egy találgatás...:rolleyes:

1452 Őry Gábor 2009-10-13 17:50:13

Apropó, zöldkártya. Múlt héten meglett a zöldkártyám, de nem felhőtlen az örömöm. A CO ugyanis magas volt, ugyanakkor a CH megállt 1600 körül. Igaz, éppen csak benne volt a szondaipszosz.
1. Visszatettem a H 1-1-et abszolút gyári módon.
2. CO-csavar 2,5 fordulattal kitekerve.
3. Kipörzsöltem a kipufogót gázzal.
4. A gyújtást levettem olyan 2 mm-re
5. A motor teljesen rendben.
6. Tavaly 125-ös főfúvókával is 1 százalék alá ment a CO.
Azt írják az erre illetékes fejek, hogy a gyújtás csökkentése csökkenti a károsanyag-kibocsátást, mivel az elhúzódó égés miatt a kipufogógáz melegebb, és jobban elég benne minden. Vagy???
???????????

Pedig már azt hittem, értek hozzá....
[i](Módosította orygabor 2009.10.13. 19:54-kor)[/i]

1451 Muczán Gábor 2009-10-13 17:47:14  Előzmény:Bíró Norbert: 53290

Argooo!

Most hogy így közelről látni, tiszta hogy Combi volt valaha. Az első "csőlökhárító" is jópofa hajlítás csak. Sem a Tramp, sem a kübel első lökhárítója nem így nézett ki.
De szép öltet ez az esküvős Tra(mp)bi. Nekünk is a Trampunkban volt. Mondjuk jó rég, 1995-ben. Az őstagok ott is voltak majdnem mind.
Most még nem tudok képet beszúrni (tök ciki de nem), teszt topic nincs (ez is tök ciki mert még miattam nincs) de majd felrakom egyszer.

MG