Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1523  Spityu 2009-10-21 08:38:11  Előzmény:Korpai Tamás: 53363

Beszélj Mihályfiékkal, azt hiszem még van gyári dugójuk. Ha nem lenne, akkor segítek...
Ez a szimmering érdekes... gondokodtam én is így, de végül arra jutottam, hogy nem labirintosan rakom össze. Az ok hasonló: nehogy már egy síró gyűrűért kelljen szétszednem?! :D Léteznek jó anyagú szimmeringek, amik szerintem teljesen jók. Bár tény, hogy labirint sírva is ugyanúgy tömít...

1522 Leskó Krisztián 2009-10-21 07:35:55

molyhos!!! és egri vagyok és az autó egerbe van. ismeem a tulaját.Nem tudom hogy az a motor gyári e mert az ülések szarrá vannak szakadva. szépen kitakarították a belsejét is meg a motorteret is. én hallottam a hangját de szerintem az enyémnek szebb hangja van még igy 53 ezer kilométerrel is.nekem 35 körüli árat mondtam. ja és nincsen semmi paptrja a tulaja meghalt.

1521 Korpai Tamás 2009-10-20 20:12:55  Előzmény: Spityu: 53355

Az eredeti motorba gondoltam. Most ugyan gyári van benn, de golyós, ez helyett illendő volna görgőset betenni. Már meg is van osztott bordás hengerekkel együtt, csak fel kellene újítani+hengerfúrás, amihez viszont gyári dugó kellene. Viszont valószínűleg labirinttal raknám össze, nem fut sokat a motor, nehogy má húsz év múlva egy szimmering miatt kelljen szétszedni. A tuning az teljesen szét van választva, a másik trabiba van, oda meg valami felújított kerül.
Az egyik főtengelyen MGM van, szerintem nem rossz minőségű csak már nem gyártják azt sem.

1520  Spityu 2009-10-20 15:40:16  Előzmény:Őry Gábor: 53361

Nem tudom, főtengelyen eddig két alkalommal találkoztam ilyen gyártmányúval, azokkal nem volt gond. Ebből következik, hogy ezek felújított tengelyek voltak a hajtókarcsapágy előbb megadta magát. :P

Az újabb típusú annyival jobb talán, hogy még egyszer sem láttam azt, hogy megforgott volna a csapon. A 6009-ből meg csak olyat... illesztés ide vagy oda, beszerelés előtt érdemes lehúzni és megérdesíteni kicsit a tengelyvég felületét. Jobb mint a Loctite és ingyen van. ;)

1519 Őry Gábor 2009-10-19 20:42:46  Előzmény: Spityu: 53359

Jut eszembe: Az MGM-ek milyen minőségűek?

1518 Őry Gábor 2009-10-19 20:33:01  Előzmény: Spityu: 53359

Egyébként melyik bírja jobban a strapát?

1517  Spityu 2009-10-19 20:26:24  Előzmény:Őry Gábor: 53358

Igen, a 6008 valóban 40-es belül, de kívül 68. A lendkeréknél lévő új típusú, annak ellenére, hogy későbbi változat, nem szabványos. Pótlására általában vastagabb belső gyűrűjű de lényegében a 6009-essel teljesen megegyező MGM-RADAX-ot szoktak használni. A gyári 014010-es nagyobb és kevesebb számú golyóval készül, itt-ott kapni még.

1516 Őry Gábor 2009-10-19 20:13:55  Előzmény: Spityu: 53357

A 40-es belméretű asszem 6008-as. Egyébként igazad van, lassan ideje lesz megnézni, nem lötyög-e, mielőtt kinyírja a hajtókarokat. Ahhoz képest, hogy ezt egyszerűbb megnézni, mint itt leírni, edig még lusta voltam megvizsgálni.
Az a két kis pöcök oldalirányban nem sokat tart, mert inkább a gyűrű elfordulására koncentrál. Elég, ha egy-két tizedet mozog, és kész...
Mit beszélek, nem 6008-as, hanem 014010-es.
[i](Módosította orygabor 2009.10.19. 22:15-kor)[/i]

1515  Spityu 2009-10-19 20:06:50  Előzmény:Őry Gábor: 53356

6009.

Viszont van rajta a két elfordulás elleni pöcök, az valamelyest tartja őket. Szumma szummárum a lendkerékcsapágy a lelke a főtengelynek. :D

1514 Őry Gábor 2009-10-19 20:04:04  Előzmény: Spityu: 53355

De a középcsapágyak nem teljesen tartanak, csak ha hornyosak, biztosítógyűrűvel. Én gondolkodtam rajta, esztergáltatni hornyot, de felesleges, mert nem lehet kiszámítani, hova menjenek a hornyok, hogy ne feszüljön össze az egész rendszer. Így csak a 6008-as tart.

1513  Spityu 2009-10-19 19:58:14  Előzmény:Korpai Tamás: 53354

A gyári motorba, vagy tuningba? Előbbibe mindenképpen eredeti fajta menjen. :P
Utóbbiba meg... frász tudja... a hengergörgős nagyobb terhelhetőségű, ami a támcsapágyakat illeti, viszont nagyobb a gördülési ellenállása is. A könnyebb futáson kívül a stabilabb tengelyirányú fekvés is a golyóscsapágyas mellett szól. Az élettartam meg úgy is a hajtókaroktól függ. :)

1512 Korpai Tamás 2009-10-19 19:09:57  Előzmény: Spityu: 53353

Épp nemrég gondolkoztam a dolgon, a kombin is 7,6os van (kizárólag a nyugodt alvás miatt) és szerintem mintha pörgősebb lenne vele. Ez ugye egy 88-as motor és a próbaideje alatt 7,8as volt rajt, úgy talán "nyomatékosabb". Bár könnyen lehet hogy ez csak képzelődés. Meg szintén a nyugodt alvás miatt egyre többet gondolkozok egy hengergörgős főtengely és az osztott bordás beszerelésén is.

1511  Spityu 2009-10-19 17:50:03  Előzmény:Őry Gábor: 53352

Kizárólag, hogy nyugodtan tudjak aludni. ;) Amúgy senki nem nézné, venné észre... csakhogy magamnak csinálom, nem vizsgabiztosoknak. :)

1510 Őry Gábor 2009-10-19 17:38:42  Előzmény: Spityu: 53351

A 7,6-os csak a típustisztaság miatt kell?

1509  Spityu 2009-10-19 17:20:22  Előzmény:Őry Gábor: 53350

Nem olyan ritkaság, régóta megvan, de 7.8-as. Az enyém pedig ugyebár gyárilag 7.6-os volt, csak tele van kráterekkel, amit az első motor alsó csapágydarabjai nyomtak bele. Sikerült találnom 7.6-ost, így számomra feleslegesek.
Nemrég találtam egy boltot ahol elég sok darab van belőlük (de csak 7.8-as), 4.700 forintos darabáron, ennél nagyságrendekkel kevesebbért odaadom.
[i](Módosította Spityu 2009.10.19. 19:24-kor)[/i]

1508 Őry Gábor 2009-10-19 16:51:19  Előzmény: Spityu: 53349

Hogy mik elő nem kerülnek, vazze!

1507  Spityu 2009-10-19 16:40:43

Apróhirdetés hiányában: ha valakit érdekel 2db gyári új 7.8-as hengerfej Trabihoz, akkor írjon egy körülbelüli árat pm-ben vagy email-ben. Nem kérek érte sokat, de egy bizonyos összeg alatt marad a polcon. Lángot, gyertyát nem láttak. :)
A kép illusztráció, ennél jobban néznek ki. :P

[img]http://i.ebayimg.com/04/!BcOcSkgCGk~$(KGrHqMH-C8Equz5C7kPBKzivWW7Pw~~_12.JPG[/img]
[i](Módosította Spityu 2009.10.19. 18:51-kor)[/i]

1506 Mogyorós Ákos 2009-10-19 13:41:52

Sziasztok találtam régi 601-es alu ablak tekerőt 3 barabot eladnám vagy elcserélném trabant 500-as alkatrészre kmogyi@freemail.hu

1505 Őry Gábor 2009-10-19 12:22:22  Előzmény:CIX Digitcam Laca :): 53346

El ne felejts fényképezni!:p

1504 CIX Digitcam Laca :) 2009-10-19 10:38:58

Üdv.
Egy kis kiruccanás:

Október 23-25. Székesfehérvár-Sopron-Fertőrákos-Bécs.
Ha valakinek van kedve a 3 napos túrához jelezze.

Kb. 600 km. Kb. 180 Eur (szállás+kaja)


Sopron (csavargás, szálláskeresés éjszakára)
Fertőrákos (Kőfejtő, páneurópai emlékmű)
Bécs (csavargás, fotósboltok felkeresése a Mária-segítség utcán, Vidámpark...)

Szállás Bécsben panzióban a külvárosban.

Semmi konkrét program nincs :)

CIX
u.i:
Indulás péntek reggel Székesfehérvárról 07:00 körül.
Meleg ruha, okmányok, fényképezőgép a kötelező, a többi kiegészítő választható :)
[i](Módosította CIX688 2009.10.19. 12:40-kor)[/i]

1503  Spityu 2009-10-19 05:44:57  Előzmény:Sipos Tamás: 53344

Szerintem tényleg annyit futott. Az ülések lehet, hogy takarítás miatt lettek kivéve vagy akármi... de az is lehet, hogy valaki megvette külön a sajátjába, mivel valószínűleg hibátlanok...

1502 Sipos Tamás 2009-10-19 05:15:40

[justify]A használtautón most láttam egy állítólag 35000 km-t futott 1988-as kombit, mindössze 45-ért. Ha ez tényleg igaz, akkor azzal biztos jól jár az új tulaj. Márpedig nem látszik rajta, a használat.
Sajna elég pici képek vannak fent, és úgy néz ki, hogy az ülések hiányoznak. Na, de akkor is![/justify]

1501 Mogyorós Ákos 2009-10-18 12:17:49

Üdv mindenki! valaki segítsen nekem veteránitok egy trabant 500-ast és kéne nekem bordáskormánykerék meg km/óra

1500 Szarvas László 2009-10-17 20:04:43  Előzmény:Őry Gábor: 53328

Ha jól látom a képen, a gyári állapotú gépet az akksi környékén,és a doblemeznél a rozsda alaposan kikezdte.No meg a hibátlan perecet is megnéztem volna.
[i](Módosította Jimmy 2009.10.17. 22:05-kor)[/i]

1499 jocking . 2009-10-17 14:11:34  Előzmény: Spityu: 53339

Úgy biza'.:)

1498 Muczán Gábor 2009-10-17 14:11:29  Előzmény:Sipos Tamás: 53335

molyhos!

Jelenleg tényleg nem lehet egy kevés kilométerest annyiért eladni, amennyibe egy felújítás során csak a lakatolás kerül. A 15.000 Km-t futott Hycomatom épp ezért került a kanadai unokaöcsémhez, mert itthon rá sem hederítettek, ő meg nem akarta hogy egy tízezer forintos Trabit motor-futómű-lakat-fény fejújítással évekig kínlódjon, esetleg a projekt felénél megunva, sok-sok százezer befektetéssel ne jusson vele semmire, hogy még a végén ne is legyen elégedett vele. Kivitte. elvitte vizsgára, ott mindenki lefordult a székről, majd hazavitte, és kész. Egyet kipróbált az olcsó verzióból, és most ugyanannyiban van mint a másik, csak nem olyan szép. Látszik rajta hogy olcsóbb alapból van.
A Wartburgomat, amiben 541 kilométer van (ebben tényleg, nem úgy mint sok párszáz/párezer kilométeresnek kínáltban itthon), és a Veterán is lehozta éppen ezért nem is kínálgatom, mert minek. Úgysem hiszik el az emberek, mertb az általános morálból, vagy épp magukból indulnak ki, és egyenlőre semmi értéke. Majd egyszer.

MG
[i](Módosította TWK-001 2009.10.17. 16:15-kor)[/i]

1497  Spityu 2009-10-17 14:09:05  Előzmény:jocking .: 53338

ÁÁÁÁÁÁÁ... tréleren vitték a helyszínre? ;)

1496 jocking . 2009-10-17 13:49:42  Előzmény: Spityu: 53337

Az se lehetett semmi... :cool:
Közben találtam pár képet a lentebb említett 4T-ről:
[imgw]http://titus.dumanet.hu/jocking/egyeb/uj4t/1.jpg[/imgw]

[imgw]http://titus.dumanet.hu/jocking/egyeb/uj4t/2.jpg[/imgw]

[imgw]http://titus.dumanet.hu/jocking/egyeb/uj4t/3.jpg[/imgw]

[imgw]http://titus.dumanet.hu/jocking/egyeb/uj4t/4.jpg[/imgw]

[imgw]http://titus.dumanet.hu/jocking/egyeb/uj4t/5.jpg[/imgw]
[imgw]http://titus.dumanet.hu/jocking/egyeb/uj4t/6.jpg[/imgw]

[imgw]http://titus.dumanet.hu/jocking/egyeb/uj4t/7.jpg[/imgw]
:cool::):)

1495  Spityu 2009-10-17 12:25:36  Előzmény:jocking .: 53336

Bennem a Merkúr telepről hazáig tartó utat megtevő 2T hagyta a legmélyebb nyomot, talán 140km volt benne, mikor hirdették használtautón... kíváncsi lennék mi van vele... :)

1494 jocking . 2009-10-17 12:09:47  Előzmény:Sipos Tamás: 53335

Számomra eddig az idei nagykarácsonyi talin látott, 700 (!) km-t futott 4T vitte a pálmát... Azzal az igazi újtrabant szaggal, minden eredeti színben, összes figyelmeztető matrica megvolt, nem összegyűrődve-leszakadva, na meg a fiolában az eredeti színű javítófesték, amit még a merkúrnál adtak hozzá...:)

1493 Sipos Tamás 2009-10-17 02:10:05  Előzmény:Őry Gábor: 53328

[justify]Az őszi találkozón volt ennél kb 10000 km-el kevesebbet futott gép is. Az aztán tényleg patent volt!
A használtautót szinte minden nap megnézem, van-e friss hús. Sok az ismerős autó, ami már tényleg hónapok óta ott van (ha nem évek). Kíváncsi lennék kötöttek-e üzletet használt 2T-re (ami nem volt átalakítva, és persze nem Tramp) 300 ezer fölött. Kétlem. Pedig egy autót szépre megcsinálni jóval többe kerül. Mégsem adnak egy Trabiért ilyen sokat. Bizonyára ez régi beidegződés.
Majd 30 év múlva kell megnézni a használtautót! (vagy ami akkor lesz)
Ha nagy néha látok az utcán parkoló, elhagyatott gépet (főleg 2T), úgy sajnálom. Szeretnék még néhányat megmenteni, de szembe kell néznem a valósággal; ezt már nem engedhetem meg magamnak, és persze az örök gond; a hely. Utcán nem szabad értéket tárolni.
Furcsamód a szakadt példányok vonzanak, amelyek a sok nélkülözés után csak egy szerető tulajdonos után sóvárognak.
Most már értem azokat, akik menhelyről választanak kutyust, és mindig a legszomorúbb szeműt.[/justify]

1492  Spityu 2009-10-16 14:44:17  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 53332

Most is, itt van elméletileg 3 utcával arrébb.

1491 Kacsándi Szabolcs 2009-10-16 14:26:32

Ma voltam a vasgyűjtőbe.Sajnos megint vagy 6 trabit számoltam meg a rakásban.Meg egy platós barkas ami még egész jó állapotban volt és viszonylag komplettnek tűnt,a platóján szintén trabanttal,de az már erősen bomlott.Szinte mindegyiknek csak a kasznija volt összezúzva,a motortér motor -váltóval apró kiegészítőkkel együtt szinte érintetlen.Egy típustáblát azért elhoztem megint,egy 88-as elejéből.Volt egy 89-es évjáratú gyári zöld szín,sajnos már a szendvics közepén.És volt egy 4T kombi is kicsit hiányosan,de nem volt jelentősen rohadt,és minden futóműve benne volt.

1490 Kacsándi Szabolcs 2009-10-16 14:20:04  Előzmény:Őry Gábor: 53328

Korábban még Pécsen árulták.

1489 Muczán Gábor 2009-10-16 13:24:04  Előzmény:Őry Gábor: 53330

Sziasztok!

Szerintem nem gépelési hiba. Kb év elejétől fent volt egész nyáron ezen a milliós áron. (még rímel is)
Aztán eltűnt. Nem hiszem hogy ekkorát engedne hirtelen.
De egyszerűbb felhívni!

MG

1488 Őry Gábor 2009-10-16 13:00:07  Előzmény:Őry Gábor: 53328

Persze, szerintem is inkább gépelési hiba, azért, ha valahol, itt érdemes odafigyelni erre. Viszont kettőötvenért meg bagó. A hasonlókat fél miskáért adják. Nekem egyébként az ötszázkilencvenezres kék limó a titkos szerelmem, akit tudom, hogy sohasem kaphatok meg...

1487  Spityu 2009-10-16 08:11:49  Előzmény:Őry Gábor: 53328

Sőt, nemrég árulta háromszázért is! De az lehet, hogy gépelési hiba volt...

1486 Őry Gábor 2009-10-16 07:51:35

Na azért... [url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/601/trabant_601-1434524[/url]
Ezt nemrég még hétszázért árulta.
Ha nem akarja eladni, minek teszi a használtra? Tenné fel ide, hogy nézzétek, csöpögjetek!

1485 Lizák Péter 2009-10-16 06:17:28  Előzmény:Bíró Norbert: 53325

Én 59-es Impalának néztem. Egyszer egy 61-est láttam és az így nézett ki, csak az két ajtós kupé volt, ez meg egy 4 ajtós szedán volt. A Verdák című filmben a Ramon-t megszemélyesítő autó is 61-es Impala.

1484 Őry Gábor 2009-10-15 19:36:35  Előzmény:Muczán Gábor: 53320

Az jelent valamit, hogy sötétben végigtapogatva a kábelt halvány derengés volt a kezem és a vezeték találkozásánál? Vagy ez még belefér. Egyébként milyen kábelt érdemes venni?

1483 Bíró Norbert 2009-10-15 19:15:53  Előzmény:Őry Gábor: 53324

Nem, legalábbis ennek az évjáratnak nem. A Bel Air hátsója egész más, függőlegesek a lámpái (jobban hasonlít a Trabira) és az eleje is Trabisabb:) Impala amúgy sokféle volt az évek során, a Bel Air-nek csak azt az egy generációját ismerem, lehet volt több is de ez Impala az tuti.

1482 Őry Gábor 2009-10-15 18:41:29  Előzmény:Bíró Norbert: 53316

Az Impalának nem különálló hátsó lámpái vannak? Az amerikaiak egyébként barbárok...

1481 Őry Gábor 2009-10-15 18:37:53  Előzmény:Muczán Gábor: 53320

A gyertyákban nincs sok futás, és ha minden igaz, eredeti Isolatorok (vagy kínai hamisítványok?)de megpróbálom a kábelcserét. Viszont ma például semmi gondom nem volt.

1480 Csády Szabolcs 2009-10-15 17:11:03

Üdv!

Valaki nem tudja, hogy ilyen sárlehúzó gumit, mint ami a tűzoltó Trabin van hol lehet kapni, vagy milyen cég gyártja?

Előre is köszönöm a segítséget!

[imgw]http://www.langlovagok.hu/kepek/2009/kovacscsaba/091010_budapestverseny/eredeti/091010_budapestverseny_32.jpg[/imgw]

1479 tóth furdzsenxia 2009-10-15 17:10:20

lenne egy kérdésem a tapasztalt kollégákhoz mi a véleményük a szerelhető gyertyákról mennyire voltak azok megbízhatóak vagy nem-e lenne velük érdemes manapság foglalkozni?

1478 Muczán Gábor 2009-10-15 16:07:34  Előzmény:Őry Gábor: 53319

orygabor!

Igen, az esti lézershow a motortérben érdekes jelenség. Nappal ebből semmi nem látszik. A pipák ellenállását szokták mérni,azt csak úgy nem lehet csekkolni, de égés-repedésnyomok sem mind észrevehetetlenek. Sokszor a még gyári zavarszűrő-árnyékoló aluház gyors fogó általi lepucolása is segít a pipa átmeneti működészavarának feltérképezésében :-) Pipa nélküli teszt-szikraugratás segítene még a pipa hibájának kiszűrésében, de azt az elekrtonikus gyújtásnál nem szabad, mert a tranyó korai halálát okozza.
A tranzisztorok betegeskedhetnek valóban, de kezdjük mindig a gyújtásrendszer vizsgálatát a legvégénél. A gyertyák sokszor nem csak azért szórakoztatják a gyújtásrendszert mert kokszosak, hanem mert zárlatosak, kezdenek repedezni a porcelántestjeik, vagy szigetelésük, mert igen gyenge minőségűek. A régi ős Isolatorok ideje sajna elmúlt, amikor tiz-húszezret ment némelyik. Mondjuk a nyugati Bosch gyertyák sem a régiek már. Hitvány kínai xar ma már minden!

MG

1477 Őry Gábor 2009-10-15 15:20:04  Előzmény:tóth furdzsenxia: 53318

Köszi az ötletet!

1476 tóth furdzsenxia 2009-10-15 14:01:39  Előzmény:Őry Gábor: 53309

gyujtást megnézni este a legjobb látod ha lehúz valahol ha sérült lenne a szigetelés.
[i](Módosította furdzsenxia 2009.10.15. 16:02-kor)[/i]

1475 Bíró Norbert 2009-10-15 13:26:08  Előzmény:Bíró Norbert: 53316

Bocs ezt a veteránba akartam

1474 Bíró Norbert 2009-10-15 13:18:45

Ezen most kicsit felszaladt a pumpa...... Amerikában talán nem akkora ritkaság egy Impala (és nem Bel Air ahogy írják), de akkor is...

[url]http://www.youtube.com/watch?v=_xwYBBpHg1I&feature=player_embedded[/url]