Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1740 Kiss Krisztián 2009-11-15 11:43:52  Előzmény:Bakó József: 53579

Nos,erre a kérdésre sajna nem tudom a választ...

1739 Bende Endre 2009-11-15 10:08:11

Ma délután 13_25-kor az m1-en Papírtabi német dokumentumfilm.

Egy film a Trabantról, amely többek között azzal is büszkélkedhet, hogy design tekintetében megelõzte nyugat-európai társait.
Papírtrabi

"Az évek során ez a kis autó kultikus népszerûségre tett szert; a világon mindenütt ismerik a keleti blokk sztárját. A Trabant megteremtette a szabadság illúzióját, az NDK-idill jelképe lett. Az újraegyesítés után értéke rohamosan lecsökkent, és akár egyetlen márkáért is bárki hozzájuthatott. Mára azonban ismét régi fényében tündököl."

12 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott

rendezõ: Max Spohr
zeneszerzõ: Udo Lindenberg [b][/b]

1738  Spityu 2009-11-15 09:49:14

Múltkor szóbakerült a Vip Car nevû mocsok (motorolaj). Tegnap mentem vele egy hosszabb távot, 200km-t és 5.8-as fogyasztás helyett 5.5-öst mértem. Jelenleg utángyártott dugók vannak, amik nem igazán bírják a terhelést, legalábbis volt, hogy a Sprint 2T-bõl kevert 40-es nafta kevésnek bizonyult: hegymenetben elerõtlenedett, már már megszorulás határon volt a moci. (Alig várom, hogy összerakjam az eredeti blokkot.)

A 200km-en 3 helyen múltkor is és most is megnéztem, hogy mi a motor felsõ határa, harmadik: üveg, negyedik: végsebesség. Az út többi szakaszán azonos átlagtempót mentem. Vip Car esetén a végsebesség 120 és a reflektorvisszajelzõ között volt.
Másik érdekesség, hogy ugyanolyan érintõ gázpedál állásnál 80 helyett kb. 85km/h. (Gumik mindkétszer ugyanannyira felfújva, csomagok, szállított személyek száma megegyezik.)

Nem akarom agyondícsérni, de kellemesen csalódtam, és az eddigi tapasztalatok alapján simán jobb a Sprint 2T-nél. Legalábbis az én motorom kopott Bertái szeretik. :D

Molyhos kolléga nyugodtan elhasználhatja szerintem azt az egy dobozt. :)

(Megjegyzés: a motorral különösebb tervem nincs, azért merek kísérletezgetni vele, az eredetinek nem hiszem, hogy ilyenbõl fogok keverni. :P)
[i](Módosította Spityu 2009.11.15. 10:51-kor)[/i]

1737 Bakó József 2009-11-15 06:03:17  Előzmény:Kiss Krisztián: 53575

Az lenne a kérdés ,higy az égéstér ugyan úgy van kialakítva mint a Wartburgnál, a dugattyúban?

1736 Palásti Attila 2009-11-14 21:14:29  Előzmény: Spityu: 53577

A 84-es Trabimon,piros turbina van. Az autót 1984 februárjában gyártották,a trabant.cz szerint.

1735  Spityu 2009-11-14 19:56:40

Lenne egy olyan kérdésem, hogy mikor voltak piros turbinával szerelve a 2T mocik? :) Eddig a sajátomon kívül egyen sem láttam, csak a fémlapátosat, no meg a világosbarnás/vajszínût.

1734  Spityu 2009-11-14 19:46:21

Ránézésre NDK-s felújított, de hátha valakit így is érdekel:

[url=http://www.expressz.hu/vegyes/hirdetes-17296118/]Gyári új fõtengely.[/url]

1733 Kiss Krisztián 2009-11-14 16:09:08  Előzmény:Bakó József: 53574

Én tudnék,de most vitték el!:))))))))))Mi a kérdés?

1732 Bakó József 2009-11-14 07:09:13

Srácok , tudna valaki képet mutatni 4T trabant hengerfejérõl?
Alulról, hogy látszódjanak a szelepek.

1731 P. Kovács Viktor 2009-11-13 20:56:36  Előzmény:Muczán Gábor: 53570

Üdv Gábor!

Na jó, a 25.000 km messzebb van.
Újra itthon vagyok, és vettem is egy 4T kombit. A narancs Marylandben kötött ki, meg vittem még egy tökéletes állapotú 2T kombit, ami Brightonig jutott.

NT

1730 Őry Gábor 2009-11-13 07:49:28

Egy ismerõsöm kérdése:
Az 1-es golf karbija és szívócsonkja átépíthetõ az 1.1 trabira? A golf
blokkja 1.1 vagy 1.05 (ezt mondták). Így ránézésre hasonlít is a kettõ
egymáshoz (a szívócsonk és a vezetékezése).

1729 Bende Endre 2009-11-12 20:21:18  Előzmény:Madocsai Gergely: 53562

Hátakkó itten most a megnyugvás területei vannak :)

1728 Muczán Gábor 2009-11-12 19:37:32  Előzmény:P. Kovács Viktor: 53563

NewTone,

Szia, régen hallottam felõled! Megvan kint a Trabi jól?

"szerintem a legmesszebre jutott magyar trabant:"

Na ezt cáfolnám: A Trabanttrekesek (lásd trabanttrek.org)3 Trabiból 2-vel elérték lábon Kambodzsát. Az 25.000 kilométer lábon!!! Magyar rendszámmal!
Az egyik ugyan Z-s rendszámmal, a másik meg a sajátjával. Igaz visszaküldék nekem, hogy vonjam ki végleg, mert nem tudtak az éber Magyar hatóságtól szabadulni. Az unokaöcsémnek pedig tavaly kiküldtem Kanadába egy Trabit, hogy a Ladája ne legyen kelet-európai társ nélkül. Hát az is van vagy 8.000 kilométer.


MG

1727 Tóth Péter 2009-11-12 07:57:41  Előzmény:Szarvas László: 53568

Rendben, én se akartam tovább forszírozni.

1726 Szarvas László 2009-11-12 07:52:30  Előzmény:Tóth Péter: 53567

..Mivel nem trabi téma,tehát tabu.Az egész egy cég önreklámozása. Hagyjuk a francba az egészet,mielõtt a topik éber õre le nem csap ránk.

1725 Tóth Péter 2009-11-12 06:59:29  Előzmény:Szarvas László: 53564

A csajszi azt írta, hogy nem Berci nevén van a Merci. :)

1724  Spityu 2009-11-11 22:26:28

Valaki nemrég tõcsavart keresett szélesítéshez, Trabantra. Van behajtós és beütõs egyaránt a következõ linken:

[url]http://duen.hu/hirdetes.php?o=hir_resz&hirkod=72a7276f6af7c343365f09143d366a8f&s=66[/url]

1723 P. Kovács Viktor 2009-11-11 21:03:16

Ezen is rajta van (narancs).

http://www.youtube.com/watch?v=Dlv1RO_VomU

1722 Szarvas László 2009-11-11 20:54:09

Hali!
Meg tudná valaki mondani, hogy a gépjármü tulajdonos tudta,és beleeggyezése nélül hogy lehet egy autót hivatalosan eladni? "/szivatom a Bercit,eladom a Mercit/"

1721 P. Kovács Viktor 2009-11-11 20:51:27

szerintem a legmesszebre jutott magyar trabant:

http://www.youtube.com/watch?v=Usa4JHlecuA

Budapest - Cambridge (UK) - Washington DC (USA)

1720 Madocsai Gergely 2009-11-11 20:09:32  Előzmény:Bende Endre: 53546

Nyugotttság wan he'! ;)

Itt figyel az enyim mellett tarcsiba'.

Addigis [url=http://www.youtube.com/watch?v=Bz5ceNAdE2k]reddná-reddná[/url]...

1719 Tóth Péter 2009-11-11 07:37:42  Előzmény:jocking .: 53555

Lehet, de éb amikor néztem az oldalt, azt írták, hogy ha 5 percen belül másik licit jön, akkor az az nyertes.

EnergieQuality meg azt írta, hogy elkelt 9 mp alatt.

Ezért érdekelt volna az eladási ár.

1718 Szedlák Tibor 2009-11-11 02:02:14

Nah felmentünk Pestre és én is magamhoz vettem a megrendelt modell trabit. Már csak azt kéne kitalálni mit, hogy csináljak, hogy ne b***am el, sose csináltam még ilyet. Leginkább a festéstõl félek, nem kell egyedi festés, csak szép legyen. :S

1717 Őry Gábor 2009-11-10 19:11:14  Előzmény:jocking .: 53552

Kár, hogy a Trabin nem ilyen egyszerû!

1716  Spityu 2009-11-10 18:56:01  Előzmény:Bíró Norbert: 53557

Á, szerintem manuálisan, én másodpercenkénti frissítésre állítanám a progit. Persze lehet, hogy egy idõ után kitiltja az IP-met a szerver. :D

1715 Bíró Norbert 2009-11-10 18:44:35  Előzmény: Spityu: 53556

Valószínû, ilyennel vitték el...

1714  Spityu 2009-11-10 17:15:59  Előzmény:Katona Zoltán: 53553

Azon gondolkodom, hogy kéne írni egy szkriptet, ami pollozza az adott aukció oldalát folyamatosan... amennyiben aktív, leüti. Gyakorlatilag azonnal. Holnap felvetem a cégnél ezt az ötletet. :D

1713 jocking . 2009-11-10 16:47:32  Előzmény:Tóth Péter: 53554

Villámár, 50 rugó. Gondolom én legalábbis, ha ilyen hamar ment...:):rolleyes:

1712 Tóth Péter 2009-11-10 16:43:39  Előzmény:Katona Zoltán: 53553

Helló?

Mennyiért kell el?

1711 Katona Zoltán 2009-11-10 16:04:52

ne... elkelt a berci-merci, 9 másodperc alatt :)

1710 jocking . 2009-11-10 15:52:20

[url]http://www.keptelenseg.hu/keptelenseg/olvas/ekszij-csere/[/url]:rolleyes::eek::eek::cool::cool:

1709 Őry Gábor 2009-11-09 19:23:00  Előzmény: Spityu: 53544

És az ICET kondi nem gyári?
Igazából az egyész téma nem véresen komoly, csak tartaléknak akarok eltenni egy megszakítós gyújtást, ha ottmaradok valahol, de akkor már legyen jó.

1708 Bíró Norbert 2009-11-09 19:22:53  Előzmény:Nagy Donát: 53547

Lengyeleknél volt már:)

1707 Lizák Péter 2009-11-09 19:18:56

Kicsit OFFolnék ha megengeditek. Bizonyára sokan tudjátok hogy ma 20 éve nyílt meg a "határ".
[url=http://www.youtube.com/watch?v=yZcJjk0NKGA]Egy video[/url]
2 perc 16-nál egy trabi van a falon :-)
Érdekes ahogy rengeteg Trabant, és Wartburg lepte el a környéket. LEgalább is amit a TVben láttam a minap.

1706 Őry Gábor 2009-11-09 18:43:27  Előzmény: Spityu: 53544

Ja, köszi, ilyenem is van, de a bakelites igényesebbnek látszik, és az üllõje lyukas, ami jobb, mint a sima. Viszont az alaplapon nincs felirat. Lehet, hogy ez esetben az utángyártott a jobb?

1705 Nagy Donát 2009-11-09 18:34:46  Előzmény:Tóth Péter: 53542

Nekem már megvan az a Trabi, amit ahhoz fognak adni :).

1704 Bende Endre 2009-11-09 18:33:07

Apropó Retróautók! :)

MadoGery..

Ugye nem passzoltad még le a Zsigás újságomat? :) meg-e van-e még-e a Zsigám-e? :)

1703 Bíró Norbert 2009-11-09 18:29:56  Előzmény:Tóth Péter: 53541

Igen, a Lada és a Wart, holnap jön az M21-es Volga

1702  Spityu 2009-11-09 18:28:32  Előzmény:Őry Gábor: 53543

Hááát... én eddig gyári újként hirdetett alaplapon csak a sima fehéres, vajszínû megszakítót láttam, ami ICET gyártmányú, vagy legalábbis az ICET-é dettó olyan (Made in W. Germany). Ugyanakkor van textilbakelitesem is, ami szintén ugyanolyan. A fene tudja! Faterom a textilbakelitesre esküszik...
(Most ugrik be: DODUCO-m van és legutóbb ICET-et vettem, ezek tuti jók)

Kondenzátor: kékes bélyeg van a gyárin, talán FER de ez nem tuti!

Alaplap: DDR és évszám-felirat nélküli, négyzethálósan pöttyökkel borított lemez. (Utóbbi a gyárira is igaz, de a hazai más egy kicsit).

A fentiekre egy példa:
[img]http://www.zsombishop.hu/images/2009_03180032.JPG[/img]
[i](Módosította Spityu 2009.11.09. 19:32-kor)[/i]

1701 Őry Gábor 2009-11-09 17:42:52

Nem tudjátok véletlenül, hogy a Trabiba melyik típusú megszakító és kondenzéátor a gyári? A textilbakelites megszakító a kóser? Létezik utángyártott alaplap? Nekem van olyan, amelyiken nincs DDR-es felirat.

1700 Tóth Péter 2009-11-09 12:37:39  Előzmény:Tóth Péter: 53541

Már megtaláltam: [url]http://www.retroautok.com/index.php?page=1[/url]

1699 Tóth Péter 2009-11-09 12:36:02

A retró autók újságba mikor lesz a Trabi??
Eddig a Lada és a Wartburg volt?

1698 Tóth Péter 2009-11-09 12:34:10  Előzmény:jocking .: 53539

Ennyire nem értek hozzá.
A kormányt sajnálom nagyon, hogy ezt a csúnya szart rakták bele vagyis kénytelen vagyok bele rakni. :)

1697 jocking . 2009-11-09 12:27:35  Előzmény:Tóth Péter: 53538

Pont ezt csináltam én is.:D
Egyébként az valójában a DeLuxe ülés is egyben, úgyhogy mégsem nevezhetõ kakukktojásnak. Fõleg ha megnézed, hogy elöl ködlámpa, hátul tolató/ködlámpa, fejtámlás ülés, 4 küllõs kormány... Szerintem DeLuxe kivitelt lehetne belõle építeni, azért van így megoldva.



[i](Módosította jocking 2009.11.09. 13:29-kor)[/i]

1696 Tóth Péter 2009-11-09 12:24:23  Előzmény:Török Máté: 53520

Ma megvettem a Trabi makettet.
Sajnos tényleg 4T ülés van benne, de ha licsípem a fejtámlát, akkor olyan, mintha 2T lenne! :)

1695 Őry Gábor 2009-11-08 17:45:40  Előzmény: Spityu: 53536

Ma már nem lehet csinálni egytonnaalatti autót, mert valami a kárát látná. Biztonság, kényelem, költség. Oda pedig motor kell. A Lupo is egy tonna felett van, aztán alig tágasabb a Trabinál, csomagtere meg nincs. Ha az ember körbenéz, láthatja, hogy a nyugati világban már ne lehet jelentõsen csökkenteni a fogyasztást abban a szegmensben, ahol ez szempont. Mert a kényelmes nyugati embernek elvárásai vannak, menjen is, masszív is legyen, tele legyen extrákkal, igazából az a k..rva alacsony ogyasztás se szempont.

1694  Spityu 2009-11-08 16:17:11  Előzmény:Őry Gábor: 53535

Gyakran hallok 4.5-ös fogyasztású kétütemû Trabikat. Kenés szempontjából már ez is kevés, viszont ha az alapmotort újragondolnánk, a hatásfokát növelnénk (lenne mit!), külön olajozást alkalmaznánk szerintem még lejjebb lehetne vinni biztonságos üzemelés mellett. Lupo nagyságú, de könnyû karosszériába beépítve, 135-ös gumikkal. Tény, hogy lakott területen kívül rosszabb lenne a Trabinál, de jobb mint az 50 köbcentis rendszám nélküli csettegõk.

1693 Őry Gábor 2009-11-08 16:09:57  Előzmény: Spityu: 53534

Én a három literben se vagyok biztos. Anno a Volkswagennél próbálkoztak a Lupóval, lett belõle egy használhatatlan, lomha, fülsüketítõ dízel. Három litert csak a négyütemû robogók esznek. Tudomásul kell venni, hogy a kis lökettérfogattal romlik a hatásfok. Az ideális lökettérfogat az ötszáz köbcenti/henger.
Egy kétütemû pedig azonos technikai színvonalon mindig is környezetszennyezõbb lesz, mint a négyütemû. Sajnos felejtõs a kétütem, pedig számomra a Trabant=kétütem.

1692  Spityu 2009-11-08 15:23:49  Előzmény:Bíró Norbert: 53533

A 3 literben biztos vagyok, a károsanyag részben már kevésbé. Viszont, ha azt nézzük, hogy egy kétütemû motor karbantartása / javítása / gyártása mekkora környezetterhelést jelent, akkor már lehet, hogy jobb lenne, mint egy négyütemû. De üzemelésben szerintem nem. :/
[i](Módosította Spityu 2009.11.08. 16:24-kor)[/i]

1691 Bíró Norbert 2009-11-08 15:19:01  Előzmény: Spityu: 53528

Nekem tetszik ez a járgány!!! Amúgy érdekes lenne az is ha megpróbálnának alkotni egy kétütemû mocit a mai technikai színvonalon, apait-anyait beleadva... Szerintem össze tudnák hozni 3 liter fogyasztással, minimális károsanyagkibocsátással...