Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5585  Spityu 2015-02-15 19:06:57  Előzmény:Fegyverneki Attila: 57425

Akkor neked is 28 H1-1-ed van.

5584  Spityu 2015-02-15 19:02:09  Előzmény: Tomi: 57423

Itt van a legalján egy sematikus ábra a H1-1 mûködésérõl: [url]http://trabitechnik.com/index.php?page=47&lang=de&page_number=2[/url]

Az egyik könyv részletesen leír egy csomó alapértéket, amire be kell állítani a karburátort. Pl.: szívató, pillangószelep alapnyitása (2 féle érték évjárattól függõen), üzemanyag szint, ilyesmik. Ezeket nem részletezem, el kell olvasni, és az alapján a lehetõ legpontosabban beállítani.
További feltétel a beállított gyújtás, tiszta légszûrõ, üzemmeleg motor, felkapcsolt reflektor, tehát a szokásos dolgok, amik az alapjárat állításához szükségesek.
Ha szembõl nézed a karburátor, balról srégen van a fordulatszám csavar (mennyiség csavar). Jobb oldalt oldaról pedig a keverékcsavar (minõség csavar). Utóbbi elméletileg plombált. Gázelemzõ nélkül úgy állítanám be, hogy nagyjából megkeresném a kívánt alapjárati fordulatszámot a balos csavarral, azután a keverékcsavart odatekergetném, ahol a legnagyobb a fordulatszám. Ezután az elõzõ lépéséeket addig ismételném, amíg:
- a fordulatszám elérte a kívánt értéket,
- a minõség csavar a legnagyobb fordulatszámnál van.

Ezt követõen egy kicsit kifelé hajtanék a minõség csavaron (dúsítás céljából).

Alapvetõen:
- a mennyiség csavar befelé hajtásával csökken az alapjárati fordulatszám,
- a minõség csavar befelé hajtásával szegényedik az alapjárati keverék

A fentiekért nem vállalok felelõsséget, én ezt hámozom ki a leírásokból, sosem piszkáltam még H1-1-et. :)

5583 Fegyverneki Attila 2015-02-15 18:43:13  Előzmény: Spityu: 57418

Na ez jó kérdés, a szaki szerint a legújabb, "takarék" karburátor. Épkézláb dokumentációt sem találtam hozzá, de ha adsz támpontokat az azonosításhoz talán megfejtem.

5582 Szabó Sándor 2015-02-15 18:07:30

Hali!. 601-hez szeretnék valami modernebb(profibb), üléshuzatot. Tudtok valamit ajánlani?

5581  Tomi 2015-02-15 18:00:37  Előzmény: Spityu: 57422

Aha ok. Mindegy már le van szedve a karbi, a gumigyûrût a tengely végére megpróbálom. Esetleg le tudnád írni mi az alapbeállítása az alapjárati csavarnak és a dúsítónak?

5580  Spityu 2015-02-15 17:42:09  Előzmény: Tomi: 57420

Ezek alapján én a tengelyre szavazék továbbra is. Az említett féktisztítós tesztet végezd el, mielõtt nagyon szétbontanál bármit is.

Amennyiben dúsra van hagyva az alapjárati keverék (arra kell hagyni elõvigyázatosságból), akkor ha egy kis + levegõt kap, vagyis falsot szív, ugyan szegényedik a motorba jutó keverék, de a mennyisége megnõ, amitõl növekszik a fordulatszám.

5579  Tomi 2015-02-15 17:20:02  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 57419

A gázbovden jó, sõt a rugó is ki lett cserélve egy picit erõsebbre. Hamar ugrik vissza a gáz csak a motor lassan reagál. De, hogy alapjáraton miért pörög fel magától? Nem annyira nagyon csak annyira hogy idegesítõ legyen. Egyébként most a motortér elég kulturáltan néz ki nincs rohadás se egyéb.

5578  Tomi 2015-02-15 17:17:30  Előzmény: Spityu: 57418

A legújabb típusú karbi nem tudom pontosan mi a száma, de már egyszer mondtátok itt a fórumon amikor még a motorfelújítást csináltam.
Az alapjárati csavar alatti o gyûrû volt cserélve benzinállóra kicsit szorosabb, de sztem az jól tömít. A másik csavar a dúsítás vagy mi, lehet még az alatt is volt cserélve nem tudom már.
Szóval olyan sok minden más nem jut eszembe. Ha falsot szív akkor csökkenni kélne az alapjáratnak nem?

5577 Kacsándi Szabolcs 2015-02-15 17:08:52  Előzmény: Tomi: 57416

Elsõnek nézd meg a gázbovdent.Sok esetben összerohad,kiszárad,vagy megtörik.Olyankor elég lassan húzza vissza a rugó,így nem tud azonnal alaphelyzetbe állni.Sokszor találkoztam ilyennel.

5576  Spityu 2015-02-15 16:23:12  Előzmény:Fegyverneki Attila: 57413

28 H1-1 típusú?

5575  Spityu 2015-02-15 16:22:00  Előzmény: Tomi: 57416

A magas benzinszint nem okoz ilyet, attól max. belefulladna (meg persze sokat enne vele).

Ha a motor száraz, a karbi pedig benzines, akkor érdemes levenni a karbit, és alaposan felülvizsgálni. Egy külsõ mosást mindenképpen célszerû eszközölni, hogy ne hulljon bele a szétszedéskor semmi mocsok. Mosáskor a torok két végét és a benzincsõ csatlakozását célszerû betömni, kitakarni.

Mielõtt szétszeded, a keverék csavar helyzetét jegyezd meg, bár nem olyan fontos. Tényleg, milyen típusú is a karbi? Ha valamely régi (nem H1-1), akkor csak a keverékcsavart jegyezd meg. Az alapjárati ütközõt pedig ne piszkáld, kiindulásnak jó lesz a mostani érték. Persze, ha tekergetted õket, akkor mindegy.

Hajtsd ki a keverékcsavart, majd szemrevételezéssel próbáld meg megállapítani, hogy milyen az ott lévõ tömítõ gyûrû állapota. Pl. tedd vissza fejjel befelé, és nézd, hogy mennyire (nem) tömít. Tegyük fel, hogy rossz, ebben az estben szépen le kell venni a régit (a gyári általában nem bírja ki és elszakad), majd meg kell mérni a csavaron lévõ vájat átmérõjét és szélességét. + érdemes megmérni a furat belsõ átmérõjét is. Ezután normális tömítéstechnikai boltban kell venni benzinálló O-gyûrût a megfelelõ méretben. Nem benzinállóval neki se állj, pár óra alatt megdagad és szétporlad. Azt hiszem, pontosan olyan nincs, amekkora kellene. Úgy rémlik, hogy a vájat szélességének megfelelõ O-gyûrût vettem, azonban egy kicsit kisebb volt, mint a csavar átmérõje, de ráhelyezve szépen passzolt minden irányból. Beszereléskor kend meg motorolajjal.

Amúgy nagy valószínûséggel a pillangó tengelynél szív annyi levegõt, hogy megbolondul tõle teljesen az alapjárati rendszer, és gyakorlatilag emiatt érzéketlen a keverék csavarra a motor. Oda talán 8xakárhányas O-gyûrû kell, természetesn szintén benzinálló kivitelben. Le kell hajtani a tengelyrõl az anyát, le kell húzni a fém fület a tengelyrõl, és alá be kell tenni az O-gyûrût. Még nem csináltam ilyet, de Orygabor szerint mûködik a dolog. Az igazi azonban a javítóméretes tengely volna. Vagy egy másik karbi.

Jah, tesztelésként még az is szóba jöhet, hogy amikor alapjáraton ketyeg a motor, szépen odafújsz egy kis féktisztítót / hidegindítót a tengelyhez. Ha reagál rá a motor, valóban ott a bibi.

5574  Tomi 2015-02-15 12:16:28  Előzmény: Spityu: 57415

A motor tavaly volt felújítva nincs sehol benzin nyom. De a karbi környékén mindig van valamilyen szivárgás csak nem tudom hol. Ha magas a benzin szint tokozhat ilyet? Az alapjárati csavarra pedig elég érzéketlen. Jelenleg nincs másik karbi ezt kéne megjavítgatni kicsit.

5573  Spityu 2015-02-15 12:04:15  Előzmény: Tomi: 57414

Elsõ körben márpedig úgy tûnik, hogy falsot szív. Esetleg az alapjárati keverékcsavar nem megfelelõen van beállítva. De lehet hogy a fõtengely valamelyik végénél ereszt a szimmering / labirint, és ott szív falsot.

Elõször ellenõrizd hogy nincs-e a motor és a váltó találkozásánál durva olaj nyom. Meg persze az ékszíjátrcsa tövénél. Ha nincs, akkor cseréld ki a karbi egy másikra.

Ha megoldja a karbi csere, akkor tedd vissza a régit, próbáld meg állítgatni. Ha nem akar mûködni, akkor egy megfelelõ méretû benzinálló O-gyûrût kell a tengelyhez tenni kívülrõl, és úgy újra próbálni.

5572  Tomi 2015-02-15 11:44:53

Sziasztok!
Miért van az hogy néha az alapjárat felmegy magától? 2T trabantról van szó. Leggyakrabban amikor menet közben meg kell állni pl. piros lámpánál kicsit felpörög a motor majd eltelik 5-10 mp és általában magától visszaáll. A karburátor elég kopott, a pillangószelep tengelye kicsit mozog, de csak a fél vége amit a bovden húz és az is max 0,4-0,5mm-t. Falsot szívna? Magas a benzinszint? Volt cserélve tûszelep is. Esetleg a pillangószelepet kéne beállítani jobban? Alap helyzetben kb. 1mm rés van a szelep és a karbi fala között.
A másik gond, hogy váltáskor sem jön vissza annyira a motor fordulatszáma. Amint ki lesz nyomva a kuplung, de már a gáz nincs nyomva hallatszik még pörög egy kicsit és lassan jön vissza a fordulat. Mitõl lehet?

5571 Fegyverneki Attila 2015-02-15 11:33:40

Sziasztok!

1990.05 havi 601S Trabanthoz keresnék olyan szakit, aki a kettõbõl összerakott karburátort rendbe tudná kapni. Másik alternatíva egy ilyen, de jól mûködõ példány, a jelenlegivel 12 liter körül eszik....

Köszi! :)

5570  Spityu 2015-02-14 22:01:12  Előzmény:Szarvas Pál: 57411

Azt mindig is utáltam. Szerencsére elveszett a legutóbbi alkalommal, amikor elszakadt a bowden, és nem is pótoltam. Inkább feltettem egy nagy alátétet + két 8-as anyát... Persze elég lett volna megjáratni az eredetit, meg lepucolni a menetet, és akkor jó lett volna úgy is.
Amúgy semmi trükk nincs benne, az óra járásával megegyezõen tekerni kell az anyán, ha nagy a holtjáték. Én úgy szoktam kivitelezni, hogy fogóval megfogom a bowden végét, és VISSZAfelé hajtom, majd ha ez megvan, akkor ELÕRE hajtok az anyán. Apránként lehet így tekergetni, kb. 3-4 fogásból megvan egy menetnyi. Eléggé szûkös, de ilyen összerohadt esetben nem nagyon van más megoldás.
Azonban adódhat egy másfajta kuplung probléma is, fõleg variált kuplunggal rendelkezõ autóknál: nem megfelelõ hosszúságú pedálút. Ennek az a jele, hogy nagyon kicsi holtjáték esetén sem elégséges a kuplung kiemelés teljesen benyomott pedálnál. Ekkor meg kell hosszabbítani a pedálutat, oly módon, hogy a kuplungpedálon lévõ kis ütközõbõl reszelni kell, ennek következtében alaphelyzetben feljebb tud jönni valamennyit a pedál. Ha ehhez a fentebbi alap pozícióhoz állítjuk a kuplung kiemelését, akkor padlón jobban kinyomja a rugót. De szerintem nálad nem ez van, csak nem árt tudni, hogy ilyen trükk is van ill. kell néha.
[i](Módosította Spityu 2015.02.14. 23:02-kor)[/i]

5569 Szarvas Pál 2015-02-14 21:18:12

Trabant 1.1-nél hogyan lehet a kuplung holtjátékot csökkeneti ?

Mert már csak a pedál út végén old, és nem is mindíg választ szét rendesen 1.-esbõl 2-esbe.
A kuplung bowdenen látom azt az anya szerû valami szögletes csavart, de megmozdítani nem bírom.
Hogyan lehet azt elmozdítani ?

Köszi !

5568   2015-02-08 19:59:35

Sziasztok!

Elnézést kérek a zavarásért, de Trabant témában szeretném a segítségeteket kérni, illetve egy jó kis Trabant ritkaságra felhívni a figyelmeteket.
Évekkel ezelõtt birtokomba jutott egy Trabant (családból), és most sajnos meg kell tõle válnom....
Részletek:
Trabant ritkaság!!!!
1987-es gyártmányú, Trabant 601 S, Hycomat Trabantunk van 11.000 km-t futott, azt is kíméletesen!
Még igazi Trabant illata van :-)
Világoskék színû, sedan típus. Garázsban tartott. Jelenleg nincs lemûszakiztatva már évek óta, de hibátlan!!!! Gyûjtõknek ajánlom!

Köszönöm, hogy elolvastátok!
Kérlek Benneteket, ha ötletetek, tanácsotok van az eladási procedúrában, jelentkezzetek!
ELõre is köszönöm! E-mail címem: kocseramona@gmail.com.

5567 Kacsándi Szabolcs 2015-02-05 21:55:58  Előzmény:Szarvas Pál: 57408

Nem esik szét,de nem jó,ha lötyög.Más baj is adódhat belõle.Én most adtam el egy lengõkart pár ezresért,de újat is vehetsz úgy emlékszem 17 körül van.Nem tudod helyettesíteni,és nem cserélhetõ csak lengõkarral együtt.Viszont van felújított illetve talán csinálják is,de biztosan olcsóbban is van mint 36ezer.
Zsombicar,Csapi Bt.Ezeknél nézd meg.

5566 Szarvas Pál 2015-02-05 21:12:03

Kinek kellet már cserélni a talpast 4T trabicseken ?:rolleyes:

Nekem márkopog a jobb elsõ, a porvédõje is ki van szakadva.
Ma kérdeztem, hogy mennyi egy új és azt mondták rá, hjogy 36ezer !!! :eek:

Nem lehet e esetleg valamilyen másik márka azonos alkatrészével helyettesíteni, vagy valahogyan olcsóbban beszerezni ?? :rolleyes:

Nekem nincs más tippem, mint a bontó, csak jó az esélye, hogy ott is már csak rossz van.

Egyébként ez a gömbcsukló melyik fajta, amelyik ha elkopik, a szétfeszítõ erõ miatt szétpattan és befordulhat a kerék menet közben bámrikor, vagy pedig az autó sulyánál fogva egymásba nyomodó, ami menet közben biztosan nem fordul ki, legfeljebb kotyog ?? :rolleyes:

Nem szeretném, ha egyszer menet közben meglepetés érne.

Üdv.

5565 Kacsándi Szabolcs 2015-01-31 21:29:02  Előzmény:Simonyi Balázs: 57406

Rövid ideig használod akkor nem.Ha van 6v-os,akkor tedd át és azzal járasd,indítani meg jó a 12v-os.Régen mindig ezt csináltuk,mert gyenge volt a 6v-os akksi.Soha nem volt semmi baja.

5564 Simonyi Balázs 2015-01-31 19:41:46  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 57405

nemlesz baja semelyik 6V-os cuccnak? :D

5563 Kacsándi Szabolcs 2015-01-31 19:25:50  Előzmény:Simonyi Balázs: 57404

Beleteszed és elindítod! :)

5562 Simonyi Balázs 2015-01-31 18:13:14

Üdv mindenkinek.Olyan kérdésem lenne hogy a 6V-os trabit hogy tudnám elindítani 12V-os akksival hogy ne legyen gond?

5561 Oresztész István 2015-01-23 10:09:24  Előzmény:Őry Gábor: 56976

"Fojtószelep nyitottsága kihúzott szivató mellett 1985. 12-ig: 0,6mm
1986. 1-tõl: 1,0mm. Ennek az állítócsavarja a pillangószelep tengelyét és a szívatómechanizmust összekötõ szerkezeten, egy karon van. Beállítani úgy kell, hogy kihúzod a szívatót, és a pillangószelep és a légtorok fala közé teszel egy 1 mm átmérõjû huzalt. Ez az a csavar, amivel NEM szabad állítani az alapjáratot! Ellenanyás!"

Kedves Orygabi!

A 28 H 1.1 tipusú karburátornál a hidegindítószelep és folytószelep beállításával megszívtam, mivel a gyári könyv szerint kezdtem beállítani, úgy ahogy Te is leirtad. Aztán kiderült, hogy az indító csappantyút teljesen zárni kell, majd meg kell nyitni 15' -kal és ekkor kell beállítani a folytószelep és az alsó csatorna közötti 1 mm hézagot! Egyébként a rendszer nem mûködik.

5560  Spityu 2015-01-19 21:32:35  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 57401

Köszi! Biztos, hogy nem eredeti a készlet. Az van ráírva, hogy csavarkészlet, de ez valami jóval korábbi verzió lehet. Talán 1-2 dolog ha eredeti belõle. Mindegy, a szürke ablakspricni, az indexkar, meg a gumi apróságok simán megérte a vételárat.

5559 Kacsándi Szabolcs 2015-01-19 21:13:37  Előzmény: Spityu: 57394

Szerintem nem teljesen tiszta ez a készlet,mintha lennének más típushoz is alkatrészek.
A 3 kapocs talán púpos díszléc rögzítõ,de nem biztos.Lehet lada vagy wartburg is.
A mûanyag csavar úgy emlékszem a régi mûszerfal lehajtható kapcsolófedelének egy fülét rögzíti,de ez sem biztos.
A rugós gyûrû talán benzincsaphoz való.
A rugók zárszekezetbe valók,de nem mind trabi talán.
A sima alátát benzincsap tömítés lehet,ahol a fémszövetes csõ csatlakozása találkozik a benzincsappal.

5558 Kacsándi Szabolcs 2015-01-19 21:02:20  Előzmény:sedivi jános: 57396

Üdv!
Nagyjából akkor jó a feszesség,ha két ujjal körülbelül 90 fokkal meg tudod csavarni a szíjat.Ha elérted ezt az elfordulást,akkor már érezhetõen feszülnie kell.

5557 Kacsándi Szabolcs 2015-01-19 20:55:50  Előzmény:Hajdú Laszló: 57395

Üdv!
Mostanság sokan vesznek trabit nosztalgiából.Bátran vásárolhatsz magadnak,semmi probléma nélkül átírható.Nemrég vettünk egy kombit és inkább körbeugrálták,mint,hogy kötözködtek volna.
Még lehet szépeket találni,bár sokan elszálltak az árakkal.
Több trabit is rendszeresen karbantartok,gazdájuk nagy becsben tartja a kocsikat.

5556  Spityu 2015-01-19 19:28:24  Előzmény:Nemeth Mark: 57397

Szia!

Alkatrészes topik nincsen... viszont bal oldalt van az "Apróhirdetés" rész, ott lehet böngészni, vagy feladni. Jelenleg 0 db hirdetés van, alig kihalt a fórum.
Köszönet a (kvázi)közösségi oldalak atomizáló hatásának. :)

Nézz szét inkább a webáruházakban, vagy egyéb, apróhirdetési oldalakon.
[i](Módosította Spityu 2015.01.19. 20:31-kor)[/i]

5555 Nemeth Mark 2015-01-19 17:43:01

Sziasztok!
Uj regisztralo vagyok es erdeklodnek h melyik topicban kell keressek alkatreszt a trabimhoz (601S)
A valaszokat koszonom elore is!
Udv,
nemomarko

5554 sedivi jános 2015-01-19 15:51:20

Sziasztok!Uj tag vagyok segitséget kérnék tõletek!Vezérmûszijat cseréltem és vizpumpát a trbin milyen feszesre állitsam be a szijat ha összeraktam?

5553 Hajdú Laszló 2015-01-18 22:20:05

Sziasztok! Köszi a befogadást! Laci vagyok Èrdrõl, és bár volt 3 trabim is most nincs sajna.De szeretnék újra egyet.Viszont nem vagyok tisztàba hogy most mi a helyzet a kétütemûekkel? Kell katalizátor vagy nem?Vagy meddig van türelmi idõ?Mert nem szeretnék úgy járni hogy veszek egyet aztán meg el kell tolni a bontóba mert nem lehet vele jàrni. Tudnátok segíteni ebben?üdv

5552  Spityu 2015-01-18 14:16:49

Érdeklõdnék, hogy valaki felismeri-e az alábbi képeken látható dolgokat?

Amiket felismerek:
- gyújtásház vezetékhez gumi 2-2 db(gyári, utángyártott?),
- trafó oldali gumi sapka 1 db,
- tûzfalhoz átvezetõ, talán a benzincsaphoz,
- szürke ablakspricni + 2 db lemezke, hasonló csõ toldó,
- kárpitpatentek,
- sas szeg,
- 8-as és 10-es rugós gyûrûk.

Amit nem:
- jobb felül a 3 darab egyforma kapocs szerûség,
- a csõ toldó alatt található mûanyag csavar,
- a 8-as rugós gyûrûk mellett található vékonyabb, de nagy belsõ átmérõjû rugós gyûrû,
- jobb oldalt lent található 4 fajta rugó,
- a rugós gyûrûk alatt található sima alátét szerûség

Tipp?

[imgw]http://kephost.com/images/2015/01/18/IMG_20150118_145027dd9c8.jpg[/imgw]
[imgw]http://kephost.com/images/2015/01/18/IMG_20150118_145102.jpg[/imgw]
[imgw]http://kephost.com/images/2015/01/18/IMG_20150118_145044.jpg[/imgw]
[imgw]http://kephost.com/images/2015/01/18/IMG_20150118_145053.jpg[/imgw]

5551 janos janos 2015-01-12 19:40:18

Értem, köszönöm a válaszokat!

5550 Egedi Attila 2015-01-12 18:13:13  Előzmény:janos janos: 57391

Nem akkor van a tartalék.kb 5 liter a könyv szerint.

5549 janos janos 2015-01-12 16:23:26

Ha elaludt akkor teljesen üres tank?

5548 Egedi Attila 2015-01-12 16:09:21  Előzmény:janos janos: 57389

Üdv.Nekem kb.60 km aztán az is elalszik.Ez kb.5/5,5L fogyasztásnál.

5547 janos janos 2015-01-12 12:35:39

Üdv! Azt szeretném kérdezni hogy Trabant 1.1 kombinál mikor kigyullad a sárga üzemanyagszint jelzõ led akkor kb hány liter üzemanyag lehet mèg benne?

5546 Egedi Attila 2015-01-11 06:16:44

Sikerált!
Nem hiszitek el úgy sem,de szétszedtem az egész hátulját.Sehol semmi minden jó,nincs zárlat kimértem a mûszerrel.Itt jön a turpisság:Kifordítottam az egész világítópanelt,hogy lássam mit reagál.Abban a pillanatban ahogy ráléptem a fékre felgyúlladt,majd kialudt.Viszont egy kis idõ múlva újra világított.A hiba oka pedig a féklámpa kapcsoló full zárlatos volt,és arra gondoltam én a hátsó lámpát,mert annyira kicsit világított csak.Ennyit errõl.

5545 jocking . 2015-01-09 20:24:13  Előzmény:Egedi Attila: 57385

Milyen konditól?

5544 jocking . 2015-01-09 20:23:53  Előzmény:Egedi Attila: 57384

Zárlat valahol a világítás kábelezésében.

5543 Egedi Attila 2015-01-09 16:10:12  Előzmény: : 57374

AZ alpjárati csavart ha állítod akkor jó lesz sztem,ill nézd meg egy multiméterrel,hogy az autómata szivató kap-e egyenletesen 12v-ot ha nem akkor a konditól vigyél áramot.

5542 Egedi Attila 2015-01-09 16:05:41

Sziasztok!
Volt-e már olyan valakivel,hogy a gyújtás leállítása után ment a hátsó tompított?
Leszedtem már az akku sarut is ,visszatettem de a hiba még fent áll:(Leszedtem a világítás kapcsolórol is meg vissza de semmi.Eléggé sz.r,hogy mindíg megy a lámpa.
A másik,ha balra indexelek úgyhagyom az indexkapcsolót,kulcs ki de az autó jár tovább amíg meg nem rakom vissza a kart alap helyzetbe!
Elõre is köszi!

5541 Kunyi Tamás 2015-01-05 21:14:31  Előzmény: Spityu: 57382

A két nagyobb villáskulcs szerintem nem eredeti, mert csak DROP FORGED felirat van rajtuk, a legkisebben pedig az áll, ami a képen is látható.
A háromszög alakú jelek érdekesek, de nem tudom mi van beleírva. Az 'S' betût tartalmazó jelzés lehet 'MSZ' akar lenni.
Csak a 2 méretû stift kisebbik vége megy bele a csõkulcsokba, a másik kettõ stift túl vastag.
Az imbusz kulcs 6-os méretû, de feliratok nincsenek rajta. Kb. ennyi :D

[url=http://www.kephost.com/image/FEby][img]http://www.kephost.com/images/2015/01/05/20150105015.th.jpg[/img][/url][url=http://www.kephost.com/image/FEb1][img]http://www.kephost.com/images/2015/01/05/20150105016.th.jpg[/img][/url] [url=http://www.kephost.com/image/FEbQ][img]http://www.kephost.com/images/2015/01/05/20150105017.th.jpg[/img][/url] [url=http://www.kephost.com/image/FEsF][img]http://www.kephost.com/images/2015/01/05/20150105018.th.jpg[/img][/url] [url=http://www.kephost.com/image/FEsc][img]http://www.kephost.com/images/2015/01/05/20150105019.th.jpg[/img][/url] [url=http://www.kephost.com/image/FEsv][img]http://www.kephost.com/images/2015/01/05/20150105020.th.jpg[/img][/url] [url=http://www.kephost.com/image/FEsB][img]http://www.kephost.com/images/2015/01/05/20150105021.th.jpg[/img][/url]
[i](Módosította slimtomi 2015.01.05. 22:15-kor)[/i]

5540  Spityu 2015-01-05 20:22:26  Előzmény:Kunyi Tamás: 57381

Köszönjük a képet!

Ha jól látom, akkor 3 stift is van a két csõkulcshoz. Ha belemegy mindkettõbe, akkor szerintem csak a leghosszabb stift a gyári. De lehet, hogy az a lépcsõs is (mintha a kisebbe csak az menne bele).

A legkisebb villáskulcs tuti, hogy gyári. A többi meg hasonlít a legkisebbre, csak a másik oldalukat látjuk. Szóval szerintem azok is eredetiek.

A piros csavarhúzó szerintem nem gyári, a szürkérõl inkább el tudom képzelni. Van rajtuk valamilyen felirat? Pl. Smalcalda a nyélen, vagy CR-V a száron stb.

Az imuszkulcs hányas méretû? Azon esetleg olvasható olyasmi felirat, amit az elõzõ hozzászólásaimban írtam?

5539 Kunyi Tamás 2015-01-05 20:09:09

Ezek a szerszámok voltak a csomagtartóban, amikor megvettem az autót (Trabant 1.1)
Lehet, hogy 1-2 dolog eredeti, talán a gyertyakulcs. Sajnos én sem találtam még képet vagy egyéb adatot a szerszámokról.
A kép nagy méretben lassan élesedik ki!

[url=http://www.kephost.com/image/FE2O][img]http://www.kephost.com/images/2015/01/05/20150105014.md.jpg[/img][/url]
[i](Módosította slimtomi 2015.01.05. 21:12-kor)[/i]

5538  Spityu 2015-01-05 17:23:32  Előzmény:Bajáki Péter: 57379

Én sem tudom, mi volt az 1.1-esében eredetileg (lehet, hogy valamelyik könyv részletezi), de mivel annyira nem érdekel, nem is néztem utána.
A csõkulcsok tüskéjét hiányolom mindenképpen. Meg a tasakot. Ezek tuti, hogy voltak, szerintem.

Nekem is nagyon furcsa, hogy miért hiányzik minden kocsiból, még az egy tulajdonososokból is. Sokan úgy voltak vele - szerintem -, hogy nem kötelezõ tartozék, úgysem lesz rá szükség, meg ha baj van, sem állnának neki szerelni, így kidobták a kocsiból. Aztán a készlet elemei szép lassan beolvadtak a többi szerszám közé, majd az üres tasakot kukázták.

Kifejezetten örülök neki, hogy apám nem tett így. Kicsit sajnálom, hogy a kis piros csavarhúzó nyele eltörött (az én emlékezetemben csak így szerepel), de ez tipikusan egy olyan patina, amiért nem annyira kár. Ha tudnék is szerezni egy jót, akkor sem cserélném ki.

5537 Bajáki Péter 2015-01-05 15:51:53  Előzmény: Spityu: 57378

Most nálam is bejönnek a képek. - Akkor tegnap este lehetett valami gubanc.

Négyütemû Trabant szerszámkészlet: igen-igen, pont erre gondoltam. Valóban van csavarhúzó is. Az ember elõször 7000 Ft-ért hirdette, utána meg 5000 Ft-ért. Én bevallom, sokallom érte az ötezret is, fõleg úgy, hogy a gyári tasija meg sincs. De úgy látom, hogy elkelt. A családi Wartburg 1.3-asé nem egészen ilyen, így számomra továbbra is kérdés, hogy emberünk valóban jól hirdette-e, és komplett-e a készlet.

[img]http://kepfeltoltes.hu/150105/Arch_v__Trabant_1.1_szersz_mk_szlet_elad___Si_fok___OLX.hu_www.kepfeltoltes.hu_.png[/img]

Valamiért az az elképzelésem, hogy a szerszámkészlet mindig ott lapul a csomagtartóban az elakadásjelzõ háromszög és az elsõsegély-doboz mellett, és így minden szétbontott kocsiból elõ kéne kerülnie 1-1-nek, amit úgy hozzád vágnak, hogy: "nesze, vigyed." Ehhez képest nem vágnak hozzám, nem hirdetnek, és tulajdonképpen nincs, mert szerszámosládák mélyén kallódnak el, eladni meg nem adják el, mert használatban van.

5536  Spityu 2015-01-04 21:42:50  Előzmény:Bajáki Péter: 57377

Nálam bejönnek a képek.

Valami 4T szerszámkészletes hirdetés nekem is rémlik. De úgy emlékszem, hogy volt a képeken csavarhúzó. Akartam is mutatni a fórumon, nem érdekel-e valakit.

Meg is van: [url]http://olx.hu/hirdetes/trabant-1-1-szerszamkeszlet-elado-ID2TWKh.html[/url]
[i](Módosította Spityu 2015.01.04. 22:45-kor)[/i]