Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2135 (Törölt felhasználó) 2009-12-30 10:33:05

hatvan felõl megy valaki 31 edikén a szilveszteri felvonulásra?

2134 Lizák Péter 2009-12-30 07:45:18  Előzmény:Bíró Norbert: 53973

:-)
A másikról nem szándékozom, arról szoktatnak maguk a nõk az állandó hülyeségekkel... De az egy másik topic, és nem ezen a fórumon :-D
[i](Módosította PEDROH 2009.12.30. 08:46-kor)[/i]

2133 Lizák Péter 2009-12-30 07:43:42  Előzmény:Csády Szabolcs: 53972

ezen a 4x160-as dolgon én is elméláztam már, hogy az miért nem csinálja senki

2132 Varga Tibor 2009-12-30 00:09:23  Előzmény:tóth furdzsenxia: 53963

Elöl azért több faragást igényelne a laprugós megoldás.

Csak tanácsként, nem kéne ennyire szétoffolni a topicot, itt nem vagyok moderátor, de jobb sztem míg csak én jelzem a bajt.(nem a laprugós megoldásra gondolok, hanem arra a kb 8 hozzászólásra leszokásról, és a stb-rõl) na és most lehet fujjogni:)
és ez nem is furdzsenxia-nak szólt
[i](Módosította Tibke 2009.12.30. 01:10-kor)[/i]

2131 Bíró Norbert 2009-12-29 22:44:07  Előzmény:Lizák Péter: 53968

Cigirõl szokj le, a másikról véletlenül se:)

2130 Csády Szabolcs 2009-12-29 22:02:10  Előzmény:tóth furdzsenxia: 53963

Ezt a 4X160-at h lehetne megoldani?

2129 Nagy Donát 2009-12-29 21:03:15

Vasárnap tartottunk Vas megyében évvégi találkozót, ha érdekel valakit, itt megtekintheti a videót:

http://www.youtube.com/watch?v=V9I0QWzcIbY

31-én remélem elérünk BP-re, a felvonulásra :).

2128 jocking . 2009-12-29 20:51:23  Előzmény:tóth furdzsenxia: 53963

A laprugós dolgot egy ismerõsöm már próbálta, jól meg is b*szták érte mûszakin. Persze ha ismerõshöz viszed, az más tészta.

2127   2009-12-29 19:30:23

háááttt:P nemis tom mirõl:P bagóról. a másikról úgyse tudnál:D

2126 Lizák Péter 2009-12-29 19:28:29  Előzmény: : 53967

Attól függ mirõl? :-D

2125   2009-12-29 19:26:23

mér, te nem leszokó félbe vagy, kedves pedroh?:P

2124 Lizák Péter 2009-12-29 19:21:49  Előzmény:Őry Gábor: 53965

A három legjobb dolog a világon. Egy kávé elõtte, és egy cigi utána...

2123 Őry Gábor 2009-12-29 17:27:08  Előzmény:Bíró Norbert: 53962

A palacsinta utána is jól esik. Vagy mi lenne felváltva?

2122 Madocsai Gergely 2009-12-29 16:56:19  Előzmény:Bíró Norbert: 53962

Személy szerint imádom a palacsintát, de én mégis inkább maradnék az utóbbinál, azaz, hogy egy gimis cimbimet idézzem:
"Röwid az élet hosszú a sír, b****on mindenki, amíg csak bír." ;)

2121 tóth furdzsenxia 2009-12-29 14:33:16

soha nem értettem meg a bénázást azt hogy ha vissza alakítunk akkor miért nem csinálta meg eddig senki a 4t trabit 4szer 160-ra pedig meg lehet osztókör módosító nélkül is.vagy mondjuk belenyúlni durvábban elõl hátul laprugósra.akkor lenne csak lesekedés.

2120 Bíró Norbert 2009-12-29 12:43:26  Előzmény:tóth furdzsenxia: 53960

Elõbb egy jó palacsinta aztán egy jót b.... :)

2119 Őry Gábor 2009-12-29 12:36:36  Előzmény:tóth furdzsenxia: 53960

Igen, valahol a középúton jár itt is az igazság. Mindenbõl egy kicsit.

2118 tóth furdzsenxia 2009-12-29 08:25:17  Előzmény:Őry Gábor: 53958

attól függ mi a szempont.egy jó b...ás vagy egy finom kajálás mert ha vagy már 40 és hulla fáradtan hazaérsz nem az elsõ fog lekötni,az is biztos ha 16 évesen senki nem egy jó palacsintát akar majszolni ha hazaér.én mégis az arany közép útra esküszök.

2117 Madocsai Gergely 2009-12-28 21:51:12  Előzmény:Őry Gábor: 53958

Pontosan, ahogyan itt már korábban elhangzott:

[center]"Autóból öreget, nöböl fiatalt.";)[/center]

2116 Őry Gábor 2009-12-28 21:30:18  Előzmény:Hõberth Gábor: 53957

Divat a retró.De nyugodj, meg, van biztos pont az életben. Nõbõl sose a retró lesz a divat, mindig az új!:evil:

2115 Hõberth Gábor 2009-12-28 17:31:06

Érdekesen változnak a divatok!
Tíz éve még az volt a menõ, ha 4T lámpákat, mûanyag lökhárítókat meg 4T mûszerfalat raktak a 2T Trabira. Most meg nagy retrósítási mánia van, és a 4T Trabik is legalább kétszer öregebbnek akarnak kinézni a valóságnál, gömbölyû lökösökkel, dístárcsákkal, 2T lámpákkal, kiegészítõkkel!


[i](Módosította hoberth 2009.12.28. 18:31-kor)[/i]

2114 Lizák Péter 2009-12-28 07:30:25  Előzmény:Oláh Olivér: 53955

Láttam már néhány ilyet 601-esre, vagy 4Tre rápakolva. Mondjuk így sem rossz, de tényleg korhûbb lett volna, ha a púpos kilincseit, elsõindexeit pakolta volna rá, meg mondjuk lada 1200-es felniket dísztárcsákkal. Mint ezen a trabin:

[imgw]http://trabantegyegy.uw.hu/Images/ABL-880/46051_1219629138.jpg[/imgw]

Mondjuk egy jó púpost szétvagdosni nem lenne szívem, de aminek már amúgy sincs alja, de a bódé még javítható annak meg ez esély a menekülésre.

[imgw]http://www.tc-klappstuhl.de/rosi/06.jpg[/imgw]
[imgw]http://www.tc-klappstuhl.de/rosi/07.jpg[/imgw]

2113 Oláh Olivér 2009-12-27 19:38:23  Előzmény:Lizák Péter: 53953

Kié amúgy ez az autó most?
Mert jó múltkorában láttam valahol, hogy eladó ez a gép.

Amúgy jah az indexeket a lökösöket, kilincseket az oldalablakok alu részét, meg a mûszerfalat kicserélehette volna.
Ha meg már nagyon variálni akarta volna, akkor meg egy kis ültetés, meg egy olyan felni amire rálehet valahogy mûteni egy korhû dísztrácsát, és hozzá a peremet.

2112 jocking . 2009-12-27 17:57:43  Előzmény:Lizák Péter: 53953

Azért a kilincset, az indexet meg az elsõ lököst még lecserélhette volna... Meg egyébként is sztem ez úgy lenne az "igazi", hogy a fényezésbõl se derüljön ki semmi turpisság, sima fényezés díszléccel meg közte a csíkkal, meg valaogy kéne fabrikálni egy dísztárcsát a kerékre.:)

2111 Lizák Péter 2009-12-27 16:30:04  Előzmény:Kozma Bence: 53942

Hát még ha bonyolítanánk, hogy hogy lesz egy 4Tbõl púpos trabi...
Mert ez bizony az :-D felnik tûzfal, elsõ dobok a motortérben, merevítõk a lábtérben elöl az A oszlop tövénél...

[imgw]http://trabantegyegy.uw.hu/Images/oldstyle/500-001.jpg[/imgw]
[imgw]http://trabantegyegy.uw.hu/Images/oldstyle/500-011.jpg[/imgw]
[imgw]http://trabantegyegy.uw.hu/Images/oldstyle/500-014.jpg[/imgw]
[imgw]http://trabantegyegy.uw.hu/Images/oldstyle/500-015.jpg[/imgw]

2110 Szabó Gábor 2009-12-27 14:28:18  Előzmény: Spityu: 53938

Mi CRC Zinc-et (CRC 390113) használunk. Drága, de ez vállt be csak, többi elvérzett egy idõ után. Hasonló nevû és tulajdonságú CRC Glanz Zink sem bírta.
400ml elég szokott lenni két komplett rendszerre kipuff. öntvényt is beleértve.
Két réteget szoktam fújni, kicsit felmelegítem az alkatrészt elõtte. Viszont más festéket nem próbáltam még ráfújni. Valószínû ledobná a hõtõl ugyanúgy.
Ezeknél a festékeknél valami katódos védelem is van. Elvileg elõször a cink "rohad", ha elfogyott, akkor kezd a vas.

2109 Ivacs István 2009-12-27 14:11:40

Szilveszteri Felvonulás
2009. december 31-én délelõtt 10. 00 órától gyülekezünk a Közlekedési Múzeum elõtti parkolóban, és a szokásos Erzsébet hidat, Lánchidat, érintõ körmenetünket 11. 00 órakor indítjuk.
Örnagy

2108 Bíró Norbert 2009-12-27 13:50:04  Előzmény:Mátyus Ádám: 53947

én is csak ezt a cseh oldalt tudom.

2107 Korpai Tamás 2009-12-27 12:02:09  Előzmény: Spityu: 53941

A kipfugóra Pisma Color nevû cuccot fújtam ami elvileg 600 fokig hõálló. Forró (asszem 200fok) felületre kell fújni. Fújtam már vele kipufcsonkot is, arról sem égett le, úgyhogy nem olyan rossz, hátránya hogy nem olajálló.

2106 jocking . 2009-12-27 11:55:01  Előzmény:Mátyus Ádám: 53947

Van egy ilyen oldal, de ez nem német, hanem cseh.;)
[url]http://www.trabant.cz/cisla-karoserie-motoru/[/url]

2105 Mátyus Ádám 2009-12-27 11:50:20

Sziasztok!

Korábban találtam egy német oldalt ahol, alvázszám szerint meg lehetett nézni, hogy mikor készült az autó. Most sajnos nem találom ezt az oldalt, ha valakinek esetleg meglenne a link annak nagyon örülnék! :) Rákerestem ezen az oldalon is, hozott egy Cseh lapot, de az nem a nyerõ.

2104 jocking . 2009-12-27 11:49:35  Előzmény:G J: 53944

Nekem is így van és tulajdonképp nekem se tetszik. Az igazi a 2T mocitetõ lenne, amit ha jó idõ lesz, szeretnék végre megcsinálni. Csak sajna (nem tudom, hogy, vagy miért) egyszerûen nem találok egy normális állapotú mocitetõt itt a környéken. Már van itthon 2, de minegyik túl vacak ahhoz, hogy fel lehessen tenni. Na nem baj, majd a harmadik jó lesz.:)

2103 G J 2009-12-27 11:32:11  Előzmény:Madocsai Gergely: 53930

Nagyon egyetértek, pontosan így teljes mértékben.:D

4T-nél pl elviselem a modernizálást: elektromos ablak, esetleg bõrbelsõ ..lökhárító színre fújást meg hasonlók de azt akkor tudom hogy tuning trabi :)
bár ilyen flexelek heggesztek átalakítom munkát is csak akkor ha megérett rá mert rohad meg már úgy is mindegy...szóval gyári állapotút féltem mint egy kincset.

4T->2T-nél nagyon zavar hogy ott van tanksapka oldalt...meg a felniken látszik hogy nem igazi 2T meg a hangja se...szóval valahogy kevés a 2T fíling szóval se nem 2T se nem 4T ezért nem tetszenek :/

amelyik legkevésbé nekem tetszik: a kocka lökhárítós sötétzöld "rút kiskacsa" 2T
borzalom :D
de viszont a legszebb(számomra) 2T égszín kék kerek lökhárítós (aszem 77-es volt de nem biztos) ilyenünk volt úgy 18 éve (hátsó lökhárító meg volt nyomva ha esetleg valaki felismeri :D) álomszép volt

egy jó állapotú keveset futott 4T 91-es márciusi-áprilisi de luxe nekem is álmom :D

2102 G J 2009-12-27 11:12:22  Előzmény: Spityu: 53925

na igen én is a képre értettem a 4T motorháztetõ meg a 2T hûtõmaszk nagyon nem passzol

2101 G J 2009-12-27 11:10:30  Előzmény:: 53935

:)

2100 Kozma Bence 2009-12-27 11:05:29

Úgylátom jó nagy port kavartam ezzel a 2T - 4T kinézet üggyel...:):)
Köszi a válaszokat mindenkinek, majd meglátjuk milesz.:)

2099  Spityu 2009-12-27 10:51:37  Előzmény:Madocsai Gergely: 53940

Pont ezért mondtam a hõálló alapozót, mert valakinél 3 réteg cinkre fújt kályhaezüst semmit sem ért. Mondjuk utóbbi max a szín miatt jó, másra nem. :)
Egyébként, ha feketére akarod, mert akkoriban akkor ezek szerint még úgy volt gyári, akkor nem kell aggódnod, abból találni jól fedõt szerintem.

Ja egy kis érdekesség: állítólag a 80-as években kétféle gyári hátsó dob volt, az ezüst és a fekete, de nem csak a színükben tértek el - nem tudom ez mennyire igaz, de tény, hogy láttam ilyenben is meg olyanban is.

2098 Madocsai Gergely 2009-12-27 10:38:57  Előzmény: Spityu: 53938

Kinézetre csak olyan szeplõs-rügyes wolt, de ép, uh gondoltam leszedem csontig, most egy kis RO55 csámcsog rajta, majd csiszolás simára, RO55, majd cink rogyásig. Hogy ez leég-e nem tudom, az összeköõt is így fújtam, az nagyjából tartja magát. Ha nem jó, akkor hõálló alapozó (ilyet meég nem láttam), és gyönyörû, hõálló csillogó fekete, pont mint [url=http://www.youtube.com/watch?v=re2uZoFih68]itt[/url] 1:57-tõl 2:00-ig;).

Igaz, sajna '90 márciusi, de örültem, legalább tudtam szerezni gyárit.


2097 Madocsai Gergely 2009-12-27 10:31:02  Előzmény:jocking .: 53937

Akkor én nyertem :P!

Amit tudok gyûjök is hozzá, mert 4T-hez az (eredti) alkatrészutánpótlás, hát...és ami akad az iszonyat drága.

2096  Spityu 2009-12-27 10:29:30  Előzmény:Madocsai Gergely: 53934

Hínnye, ez bizony szép. Vajon létezik normális, hõálló alapozó, amire ráfújva a kályhaezüstöt, nem fog két hét alatt átvörösödni az a bizonyos vasfognyom?
[i](Módosította Spityu 2009.12.27. 11:29-kor)[/i]

2095 jocking . 2009-12-27 10:05:48  Előzmény:Nagy Donát: 53933

4T-bõl sajna csak 38 ezer jött ki, nem 75.:S

2094 Reining Ádám 2009-12-27 10:01:40  Előzmény:Madocsai Gergely: 53930

Teljesen igazad van! Szerintem is úgy tökéletes mindegyik ahogy megalkották õket! Nekem is bejön ugyanúgy a 2T és a 4T kinézetre! Nem véletlenül áll mindegyikbõl a garázsban persze teljesen gyári állapotban!

2093 (Törölt felhasználó) 2009-12-27 09:25:26

hát min kis 4 en menénk hatvan ból:)

2092 Madocsai Gergely 2009-12-27 09:10:22  Előzmény:Nagy Donát: 53933

Bezony! Én úgy emléxem 34000 walahány készült összesen 4T-bõl.

Más:

Íme a rozsdamentes acél, gyári dob legendája: ;)))
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091227/DSC01499_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091227/DSC01500_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

(ui: rend csak ott wan, ahol az emberek lusták +keresni wmit...)
[i](Módosította madogery 2009.12.27. 10:19-kor)[/i]

2091 Nagy Donát 2009-12-27 09:02:14  Előzmény:Madocsai Gergely: 53930

Nem mellesleg egy eredeti 4T igen sokat fog érni. 2T-bõl lejött 3 millió, 4T-bõl meg talán 75 ezer darab.
Fáj a szívem egy kombi 4T-ért, valami de luxe felszereltségûért :).

2090 Nagy Donát 2009-12-27 09:00:36  Előzmény:: 53931

Lesz, de részleteket én sem tudok :). Mi 4-en 4 kocsival, idén elõször megyünk (Szombathely - Mihányi - Gyõr térségébõl).

2089 (Törölt felhasználó) 2009-12-27 07:31:09

sziasztok tugya valaki hogy pesten szilveszteri felvonulás lesze

2088 Madocsai Gergely 2009-12-27 06:31:53  Előzmény:Kiss Gábor: 53927

Szabad megkérdezenem, miért nem örülsz inkább, h laprugós?
(én lebeszélnélek a cserérõl, de ha kell a donoromban wan 2 hibátlan spirálos hátsó torony)

Más:

A 2T és 4T más wilág. Az egyiket ezért szeretjük, a másikat meg azért. Nekem eszembe nem jutna egyiket sem a másik irányába alakítgatni, mert mindegyik úgy szép, ahogy megalkották. Szerintem meg a 4T pont "bunfordi" hátsõlámpái, és a riadt tekintetû eleje miatt sexy! 2T-nél pedig triwikum, h miért szép.

[i](Módosította madogery 2009.12.27. 07:37-kor)[/i]

2087 Bende Endre 2009-12-26 22:17:00

KIZ is át van alakítva 2T-re, de nem is csúnya. Sõt.

A 4T gyárilag elég elbaszott, bár lehet hogy csak az én szememnek :)

2086 Reining Ádám 2009-12-26 16:54:11  Előzmény:Kiss Gábor: 53927

Nem megoldható vágás és hegesztés nélkül!
Mivel a laprugósnál a lengéscsillapító van csak ott, a spirálrugósnál pedig a lengéscsillapító körül ottvan a rugó is és kétszer akkora hely van ott gyárilag neki! Vagyis ha meg akarod csinálni ki kell vágni egy spirálrugósból a kerékdobnak azt a részét és át kell hegesztened a sajátodba!