Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2357 Bíró Norbert 2010-01-09 15:05:43

Ez zseniális!!!!!!!!!!!!!!!

[url]http://www.youtube.com/watch?v=DPoalMErzmU[/url]

2356 Faragó Máté 2010-01-09 10:40:13

Kicsit OFF:

Trabantos muzsika, kellemes thrash metál zenébe burkolva :D

[url]http://www.youtube.com/watch?v=TKcLfzSnPzA&feature=related[/url]

2355 Lizák Péter 2010-01-09 09:04:43  Előzmény:Reining Ádám: 54196

Látom megoszlanak a vélemények a két trabiról. De mondtam Trabiorrnak, hogy vigyenek magukkal egy autószerelõt, aztán majd elválik mi lesz belõle.

2354 Reining Ádám 2010-01-09 02:10:42  Előzmény:Madocsai Gergely: 54192

Nem vagy egyedül! Én is a papyrust tartom jobbnak ha már ebbõl a kettõbõl kell választani! A kék jó lenne csapatni ide a határba! Az ilyeneknek a régi tulaj már kihajtotta a belét is és 90 rongyért még továbbadná valami csóri embernek aki meg is adja érte azt a pénzt mert nem ért hozzá! Nem akarom bántani azt a Trabit mert mégiscsak Trabi de semmi fantáziát nem látok benne! Látom te is csíped az ilyen autókat mint ez a kék! :)
[i](Módosította Adam 2010.01.09. 03:15-kor)[/i]

2353 Mazák Viktor 2010-01-08 20:24:26  Előzmény:Horváth Ferenc: 54190

Szia!

Kb. két hónapja kértem árajánlatot lindoréktól, a 4 ütemû trabant elsõ teleszkópjainak darabját 6500 Ft, míg a hátsó teleszkópok darabját 5500 Ftért újítja fel, ez úgy néz ki, hogy felkeresed mikorra tudja elvállalni, kiszereled, elküldöd neki, és visszapostázza a kész terméket. A keményítésre felár nincs. Persze én arra gondolok, hogy felár nincs rá, tehát telenyomja neked gázzal faszán betonkeményre is, csak akkor lehet nem 3-4 évig bírja, hanem mondjuk egy évig. Mindenesetre több helyrõl is jókat olvastam/hallottam lindorékról, én hozzájuk fogok fordulni. Kárászyról pedig megoszlanak a vélemények.
Én a fehéret nézném meg inkább, mert ránézésre teljesen gyárinak tûnik, gondolom 90 +10 -0%ban biztos hogy az is. A fényezésrõl meg annyit, hogy amikor én vettem a Trabimat, akkor az egyik oldalán a festés elég csúnya volt, a nap kifakította, és a felülete is mattos, durva volt. A prevent autópolírozó paszta meggyógyította, és úgy csillogott, mint új korában.

2351  Spityu 2010-01-08 19:51:15  Előzmény:Madocsai Gergely: 54192

Csatlakozom minden tekintetben.

2350 Madocsai Gergely 2010-01-08 19:43:57  Előzmény:Bálint Rezsõ ( T®abiorr): 54181

Hát... én asszem szembe mennék a többséggel, és a Papyrust ajánlanám. Miért?
Mert eretinek tünik(még a kasztni is), és a fényezése is az, nem pedig wmi gyagyi festékkel átteddyzett.
Másrészt az esetlegesen agyonkendácsolt-ákombákomolt-összewissza-kötögetett kocsikkal parttalan sz*pásnak nézhetsz elébe, uh csak ésszel!

De a legfontosabb, amit mindig tarts szem elõtt:

Nincs elszalasztott autó, csak elhamarkodott wétel!!!

[i](Módosította madogery 2010.01.08. 20:46-kor)[/i]

2349 Horváth Ferenc 2010-01-08 18:53:18

Közben eszembe jutott még valami.
Mivel idõ volt az erõsebb cserére szorulnak a küszöbök és a hattyúnyak is.
Nézegettem árakat...
Hattyúnyak: 9490FT
Alsó küszöb: 1890FT/DB
Felsõ Küszöb: 1590FT/DB

Na most én nem igazán értem...Ezek reális árak?Mert én kis naív módon jóval többre gondoltam.Persze ehhez még hozzá jön lakatos munka.Mondjuk azt nem tudom egy ilyenért mit kérhetnek el?Esetleg megbízható lakatos bács megyében?Itt helyben van egy srác aki megcsinálná viszonylag olcsón csak õ meg kókány munkát csinál ami meg annyira nem jó ugye.

2348 Horváth Ferenc 2010-01-08 18:39:58  Előzmény:Kalmár Csaba: 54189

Hát én bács megyében lakom szóval a környék volna elõnyös.Mondjuk Kecskemét környéke,de ha megoldható postán a dolog a hely gyakorlatilag mindegy.

Spityu

Haverét nézegettem õ vágta a rugókat (ami nem tudom mennyire életképes neki eddig nem volt gond) elõl 2 hátul 1 kört vágott és így egész használható.Persze ha valakinek van ilyen tapasztalat várom véleményt.Illetve ha tud valaki rugókovácsot bács megyében és adna valami elérhetõséget annak is örülnék:)

Elõre is elnézést,de ha minden jól megy mostanában lesz felújítva drágám és mivel ezen a téren szûz vagyok lesz sok-sok kérdésem.(Bár ha jól gondolom ennek a fórumnak éppen az összetartás és esetlegesen egymás segítése a cél:))

2347 Kalmár Csaba 2010-01-08 18:32:44  Előzmény:Horváth Ferenc: 54187

Felújítanak ilyet több helyen is, a kérdés az ország melyik felére gondoltál?

2346  Spityu 2010-01-08 18:32:05  Előzmény:Horváth Ferenc: 54187

Ültetésnél valóban ajánlott keményíteni. Rugót, lengéscsillapítót egyszerre. Mennyi az a minimális ültetés? Lehet, hogy maradhat a régi. Persze felújítani nem árt.
[url]http://www.karaszy.hu/[/url]
[url]http://www.lindor.hu/[/url]
[i](Módosította Spityu 2010.01.08. 19:32-kor)[/i]

2345 Horváth Ferenc 2010-01-08 18:20:41

Sziasztok!
Tudtok mondani nekem valami helyet ahol újítanak 4T Trabant lengéscsillapítót?Illetve van ilyesmivel tapasztalata valakinek?Vagy megérné inkább újat venni?Tervben van minimális ültetés is és úgy tudom,hogy felújításnál lehet kérni keményítést is.Persze lehet tévesek az infóim...Szóval várom a "szakik" tanácsait:D
Elõre is köszönöm!:)

2344   2010-01-08 18:09:53  Előzmény:Kalmár Csaba: 54185

köszi, tudod mindíg tanul az ember:P

2343 Kalmár Csaba 2010-01-08 18:05:20  Előzmény: : 54184

Alovi!Ha használod a hozzászólás jobb oldalán a "válasz" gombot , akkor tudni fogjuk mire válaszolsz!

2342   2010-01-08 18:02:12

jaja, a kéknek legalább van kinézete

2341 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2010-01-08 17:07:45  Előzmény:Lizák Péter: 54182

Nekem is az tetszik, az elõzõ kettõnek még fénye se volt:( Ez sokkal szebb!

2340 Lizák Péter 2010-01-08 17:05:23  Előzmény:Bálint Rezsõ ( T®abiorr): 54181

Hát ebbõl a kerttõbõl én kapásból a kéket nézném meg

2339 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2010-01-08 16:55:15

Köszönöm szépen minden Trabis kollégának a segítségeket ötleteket!
Nem csak ezt az 1-et szemeltem ki, vannak még mások is...:)

Még ezek tetszettek:
[url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/1.1/trabant_1.1-3166477[/url]
[url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/1.1/trabant_1.1_limusin-3482017[/url]
Autószerelõ segítségem van:) Apa:) a szakmája is az, tehát biztos sokat segít:)

A kombiajtóról:
1. Lehet hogy kicserélték...:S
2. Lehet hogy más Trabin fényképezték...
3. gyanús az egész kocsi, nagyon rejtélyes! Nem sokat mutatnak a képek, másoknál pedig van: beltér, motortér, körbe van fényképezve az autó!


Trabiorr

2338 Lizák Péter 2010-01-08 16:45:32  Előzmény:jocking .: 54177

Nekem a járdamatrica is megvan hozzá :-D

2337 jocking . 2010-01-08 16:29:57  Előzmény:Török Máté: 54176

Fõleg, hogy nincs az az ember, aki ezt ennyiért megveszi...

2336 jocking . 2010-01-08 16:28:32  Előzmény:Török Máté: 54174

Nem kell azt leszedni, jó ha van.;) Még ha nem használod, akkor is hasznos tud lenni mint kiegészítû lökhárító.

2335 jocking . 2010-01-08 16:27:11  Előzmény:Bende Endre: 54161

Hát igen, ezt figyelembe véve lassan már itt fogunk tartani:
[imgw]http://kreten.hu/images/blog9383_2.jpg[/imgw]

2334 Török Máté 2010-01-08 16:23:01  Előzmény: Spityu: 54175

Köszönöm a választ.

Ezt nézétek mit találtam.
[url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/1.1/trabant_1.1-3520330[/url]

Én ezt nem tettem volna vele.



[i](Módosította jocking 2010.01.08. 17:28-kor)[/i]

2333  Spityu 2010-01-08 16:17:55  Előzmény:Török Máté: 54174

Mûszakira tudtommal vissza kell tenni. Rendõr szerintem nem kötne bele, legalábbis ez olyan szubjektív dolog. Inkább abba kötne bele, ha nincs bejegyezve, de rajt van a kocsin... hát ha még rá is van akasztva valami!
Nekem is vonóhorgos, de nem fogom visszarakni, viszont behegeszteni sem fogom a felfogatás helyét. A lyukak kapnak egy karosszéria-gumikupakot, a vezetékelés pedig úgy lesz megoldva, hogy ahol ki van fúrva a csomagtérlemez (bal sarok), elhelyezek kívül egy csatlakozót. Így egész gyorsan fel lehet tenni, ha mûszakira menne, és esztétikus is lenne.
Ja, amúgy gondolom ki lehet töröltetni a bejegyzést...
[i](Módosította Spityu 2010.01.08. 17:22-kor)[/i]

2332 Török Máté 2010-01-08 16:02:26

Sziasztok.

Én is nézem a Trabikat hogyha majd 3 év múlva lesz tudjak venni bár kitudja menyi lesz de azt látom hogy mindegyiken vonóhorog van.Ennél oda kell figyelni valamire meg milyen jogszábjok vannak rá ha le akarom szedni?
[i](Módosította trabigo2 2010.01.08. 17:07-kor)[/i]

2331 Benke Péter 2010-01-08 15:18:31  Előzmény:Reining Ádám: 54170

Ez érdekes, mert én is a múltkor csak kiváncsiságból megnéztem, hogy mennyi lenne Trabira a casco. Több biztosítási kalkulátor is tipus kivitelnek az 1.1 1085ccm és 37kW-ot adta meg választási lehetõségnek.

2330 Bende Endre 2010-01-08 15:16:02  Előzmény:Lizák Péter: 54169

Nõsülnék én, csak olyan vagyok, mint a panda;

Fogságban nem szaporodom :)

2329 Bende Endre 2010-01-08 15:15:15  Előzmény: : 54168

Nem az autó mûszaki adatlapját kérték el? Az nem ugyanaz mint az eredetigazolás.
Bár elképzelhetõ, hogy azt is simán megcsinálják a vizsgaközpontban plusz 17.000 HUF-ért.

Bár fogalmam sincs mire jó a mûszaki adatlapü :)

2328 Reining Ádám 2010-01-08 14:32:39  Előzmény:Őry Gábor: 54167

Azért mert ha használtautón hírdetsz és ráklikkelsz a Trabira, utána a típusnál az elõre megadott típusra hogy 1.1, 2 ajtós stb. ( hozzáteszem ez a lustábbik fajta aki nem képes összehasonlítani a forgalmiban lévõ adatokkal) automatikusan kitölti ezekkel a fogyatékos adatokkal a mezõket! ( fogalmam sincs aki elõre megadta ezeket az adatokat honnan szedte ezeket az ökörségeket hogy 880 kg meg 1085 ccm) A rutinosabb hírdetõ az egyéb kategóriára kattint rá és saját maga tudja a mezõket kitölteni a normális adatokkal!
[i](Módosította Adam 2010.01.08. 15:35-kor)[/i]

2327 Lizák Péter 2010-01-08 13:56:14  Előzmény:Bende Endre: 54161

Tudod: "Szabad vagy, és nincs semmi problémád? Nõsülj me és vegyél egy autót!" :)

2326   2010-01-08 13:11:14  Előzmény:Bende Endre: 54166

Na most elbizonytalanodtam :) Én abból indultam ki, hogy mikor vittem az autómat mûszakiztatni és zöldkártyáztatni, akkor kérték a papírokat, és elfelejtettem odaadni az eredetvizsga papírjait. Ekkor az ügyintézõ hölgy elkezdte mondani, hogy mivel nekik kell megcsinálniuk az eredetvizsgát is, ezért integrált vizsgát kell csinálniuk,ami drágább, és akkor rögtön eszembe jutott, hogy nálam maradtak az eredetvizsga papírok, odaadtam, és nem is folytatta a mondókáját. Ezért gondoltam, hogy az eredetvizsgával egybekötött mûszaki vizsga az integrált vizsga. :)
[i](Módosította Jurij 2010.01.08. 14:14-kor)[/i]

2325 Őry Gábor 2010-01-08 12:59:17  Előzmény:Bende Endre: 54159

A Trabi tömegét is sokan 880 kilónak írják, csak tudnám, honnan veszik?

2324 Bende Endre 2010-01-08 11:22:37  Előzmény: : 54165

A zöldkártyát és a mûszaki vizsgát.
Az eredetvizsgát meg csak akkor - és egyszer - ha az elsõ tulaj régi autóval halad a vizsgahelyszínre. Legalábbis ha az értesüléseim helyesek

2323   2010-01-08 11:20:54  Előzmény:Bende Endre: 54161

Tudtommal az integrált mûszaki vizsga azt jelenti, hogy a mûszakit és az eredetvizsgát is a vizsgabázison egyszerre csinálják.

2322 Bende Endre 2010-01-08 09:58:05  Előzmény:Mazák Viktor: 54163

Igazad van,én is szeretetbõl tartom a Trabikat, azonban aránytalanságot érzek.
Pl. egy büntetés kinek szankció? Ha tilosban parkolsz az autóddal, és megvágnak mondjuk 10.000 rugóra. Te kifizeted az autód piaci értékének az 5-10%-át (nem akarok ezzel az összeggel megbántani senkit, de pl az én 1.1-esemet 80 e-re becsülte fel a kárszakértõ, és akkor még jófej volt) Ha ugyanarra a helyre feláll egy gonosz ember nagy fekete autóval, ugyanarra az összeggel büntetik. egy tizes? kihúzza farzsebbõl aztán beleröhög az intézkedõ rendõr szemébe. Ha meg ki kéne fizetnie az autója értékének 5-10%-át. már nem parkolna oda. (ellenben sanszos hogy tüzet nyit)

Aránytalanság az én javamra:
. ahogy tegnap is írtam. Az én autóm egy hivatalos úton üzemanyag elszámolásnál 9 Ft-ot amortizálódik km-ként. ugyanannyit, mint a fõnököm 3 éves Passatja.
Oké ez nekem kedvez. Nem is lázadozom ellene.
Azonban én úgy gondolom, hogy már nem nagyon van bõr amit le lehet húzni az autósokról. Pl. a parkolásért miért is fizetünk? Hiszen ellenszolgáltatást nem kapunk érte, a bevételeknek meg a 60 százalékát lenyeli a parkolócég, amit ugye nem útjavításra, fejlesztésre költenek, hanem ferrarit lízingelnek belõle (lásd V. kerület)
Ez a meleg nem a rezsó...

[i](Módosította Andrew 2010.01.08. 11:05-kor)[/i]

2321 Mazák Viktor 2010-01-08 09:40:46  Előzmény:Bende Endre: 54161

Sajnos ez már csak egy ilyen világ :)

Az emberek általában ezeket a típusokat már A. szeretetbõl, B. munkásautónak C. tanulóautónak veszik. Próbáltam fontossági sorrendet jól beállítani :). Persze lehet ez ellen lázadozni, de ettõl függetlenül még mindig "olcsón" jut az ember saját közlekedési eszközhöz. Ha belegondolok 70-80e forint alatt nem is kapni jó bringát, és azért ez nem egy bicikli. Nem értek egyet ezekkel az állami "közlekedni akarsz tehát adózz" tételekkel én sem, hisz nem feltétlenül van kiegyensúlyozva, de talán ahogy lassan mozdulnak a dolgok (újmûszaki, KRESZben vasúti átkelõkre érvényes idióta szabályok változtatása), úgy egyszer megváltozik ez is. Ember küzdj, és bízva bízzál :)

2320 Tóth Ádám 2010-01-08 09:32:59

valakinek a Retroautók sorozat Wartburg 353 Touristból nincs egy felesleges példánya?

2319 Bende Endre 2010-01-08 08:33:05  Előzmény:Mazák Viktor: 54160

Hát ez az. Én is így tudom.
Az meg még rendben is lenne, hogy autónként lehetnek eltérések, de ezek le is lennének dokumentálva?

Ha viszont a forgalmiban is ez áll, akkor az átírás egy ezressel (26.040.-), a teljesítményadó 840.- (4.440.-) Forinttal drágább...

Ami ugye eltörpül a járulékos költségekhez képest, amirõl tudjuk ugye, hogy:
Vételár: 50.000.-
Eredetvizsga: 17.000.-
Törzskönyv: 6.000.-
Forgalmi: 6.000.-

Ha meg mindent összeadunk: 109.440.-

Tehát vásároltál egy autót 50.000.- Forintért
Az állambácsit pedig megajándékoztad: 59.440.- jó magyar pénzzel.
És még nem számoltam bele az integrált mûszaki vizsga árát, ami 16.290.-

És még mi sajnáltuk szegény jobbágyokat, hogy a földesúr meg az egyház beszedte a tizedeket :)




[i](Módosította Andrew 2010.01.08. 09:51-kor)[/i]

2318 Mazák Viktor 2010-01-08 08:25:18  Előzmény:Bende Endre: 54159

Az A megoldás a helyes :)


Persze nem lepõdnék meg, ha a magyarisztáni okmányrendszerben hasonló elírások megtörténnének, és a hirdetés feladója elémtolná így a forgalmiját. A köbcentiben pedig autónként lehetnek hasonló eltérések, de én úgy tudom, hogy 1043cm³.

2317 Bende Endre 2010-01-08 08:02:56  Előzmény:Bálint Rezsõ ( T®abiorr): 54143

Érdekes...

KIZautó forgalmiában ez van:
Hengerûrtartalom: 1043 cm³
Teljesítmény: 30 kW, 40 LE

A hirdetésben szereplõ:
Hengerûrtartalom: 1085 cm³
Teljesítmény: 37 kW, 50 LE

Akkor ez most hogy is van ez most akkor?

2316 Ifj. Hirháger Gábor 2010-01-08 07:53:23  Előzmény:Hõberth Gábor: 54155

Sziasztok,
Ma már neki lesz állva. Köszönök minden segitséget!

Trabiorrnak, meg igazságot mondanak a bölcsek, és minnél hamarabb rá kell cuppani mert különben elhalásszák. Nekem is volt ilyen h lementem M.O. térképérõl mire odaértem már el is vitték a trabit. Pedig le volt fixálva.

2315 Lizák Péter 2010-01-08 07:10:45  Előzmény:Bíró Norbert: 54151

Az mintha limo lett volna úgy rémlik.

TrabiOrr! Madogery amít írt a 2313-as hozzászólásban azt is nagyon fogadd meg

2314   2010-01-07 23:42:19  Előzmény:jocking .: 54147

nincs ablaktörlõ, de van O'NEIL matrica a hátsó üvegen, a másik képen meg már matrica nincs, de van ablaktörlõ :D

2313 Hõberth Gábor 2010-01-07 22:29:34

Ezekbõl a sötét képekbõl nem sokat lehet látni, azért az biztos, hogy nem menthetetlen a patkának csapódott Trabi. Én is ütöttem már le a futómûvet, de szerencsére a lengõkarok elég vékonyak, így mindíg csak azok nyaklottak szét, és másnak nem lett baja. Mondjuk azért mindent át kell vizsgálni alaposan, amit a pesszimistább kolegák mondtak, azok nem hülyeségek. Az meg természetes, hogy ismét talpra kell állítani a járgányt, ha Trabantõrült az ember, akkor ez nem kérdés. Nekem már sajna kétszer volt totálkáros a Trabi, mind két alkalomból más figyelmetlenségébõl. Nekem nem lett karcolásom sem, de a járgány elég cefetül nézett ki. Meg sem fordult a fejemben, hogy nem lesz megcsinálva!
Mondjuk ha én is 9 forintos amortizációt számolnék kilóméterenként, akkor már eléggé minuszba mennt volna a járgányom értéke!

A fiatal Trabimániás srácnak annyit, hogy még van ideje válogatni, mivel még jogsia sincs. Viszont az is igaz, hogy mire megszerzi a "hajtásit", addigra már nem lehet épkézláb Trabantot venni, legfeljebb horror áron. Szóval meg kell nézni azt az 50ezres 4T-t valami hozzáértõ kolegával, és ha a valóságban is egyben van, az alja is meg minden, akkor meg kell venni! Makulátlant ennyiért úgy sem kapsz sehol. Szépen elkezded pucolgatni javítgatni, alkatrészeket begyüjteni. Mire megszerzed a jogsit belerázódsz a szerelésbe, és kényelmesen elkészíted a pipec felújított autódat, amit csak át kell gurítani a vizsgán, és már hasíthatsz is vele!
[i](Módosította hoberth 2010.01.07. 23:33-kor)[/i]

2312 Ifj. Hirháger Gábor 2010-01-07 21:21:30  Előzmény:Madocsai Gergely: 54153

XD Nem ezt a módját kerestem az ültetésnek...:D De azért köszi ha valami fejlemény van írok. Addig is mindenki vigyázzon magára!

2311 Madocsai Gergely 2010-01-07 20:57:25  Előzmény:Ifj. Hirháger Gábor: 54126

Nemmondom, Te is sajátos módját wálasztottad az ültetésnek...
De komolyan: szerencsére ép bõrrel úsztad meg azt a gyökeret meg a kamionját és ez a legfontosabb!!!
Trazsit meg szépen rendbe lehet rakni, ne aggódj, csak alaposan át kell nézni, méricskélni mindent, és újra pöföghet saját lábon!

2310 Madocsai Gergely 2010-01-07 20:51:45  Előzmény:Bálint Rezsõ ( T®abiorr): 54143

Kérni kell pár friss fotót az aljáról: hattyúnyak!, küszöbök!, kasztni, ezek a legfontosabbak, minden más egyszerûbben jawítható. Ha az alja felújított, akkor használatban max 4 éw után csereérett a magyar x@r!

Hidegben kell megnézni, hogy jól indul-e, mennyire hidrotõkés, stb. Már ránézésre meg lehet mondani a kormány és a pedálok, ill. egyéb kárpitelemek állapotából, h tényleg 83ezer, wagy N*83ezer figyel-e benne.

A legfontosabb, hogy tuti autót, föleg jó áron, szinte kizárólag papától lehet wenni!
Nekem is ilyet sikerült kifognom - szerencsére, de nem árt résen lenni, mert a nepperek is innen söprik a szép példányokat, majd adják el gyémánt áron.

2309 Bíró Norbert 2010-01-07 20:43:37  Előzmény:Bálint Rezsõ ( T®abiorr): 54143

Nem ezt hirdették sokáig gyári 1.3-asként?:D (legalábbis ugyanilyen szögbõl volt fotózva)

a hibája hogy kettõvel több ütemû mint kéne. De egyébként nem tûnik rossznak!!! az ára is elég jó szerintem. (de azért nagyon át kell nézni!!!)

2308 Kacsándi Szabolcs 2010-01-07 19:53:27  Előzmény:Bálint Rezsõ ( T®abiorr): 54143

Elég mattnak tûnik a fénye,és olyan mintha a motorháztetõ is más színû lenne.Na meg az is érdekes hogy az elejérõl és motorról nincs kép.Vajon miért?