Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2450 Reining Ádám 2010-01-14 21:17:40  Előzmény:Bende Endre: 54286

Nyáron asszem énis voltam veled! :) Amúgy mi tegnapelõtt voltunk ott és nem értem mi ez a hír hogy bezártak!

2449 Kovács István 2010-01-14 21:10:07

Helllo. Kersek Budapesteen és vonzáskörzetében olyan mûhelyt ahol 2t fõtengelyt ujítanak. Vagy esetleg ha van valakinek jo állapotu reális áron akkor megvásárolnám.

2448 Kiss Krisztián 2010-01-14 20:48:00  Előzmény:Oláh Olivér: 54279

Erröl eszembe jut egy régi vicc:"Egy ember elhatározta ,hogy megkerüli a földet Trabanttal.Már áthajozott a nagy vizen amerikában járt,amikor egyszer csak egy város szélén,beállt a motor.Nem volt mit tenni,bevitette egy szervizbe,megegyeztek hogy másnapra kész lesz.
Másnap mikor érte ment,a szerelö mondta,van egy kis változás:
"Ha beül,nem kell inditózni,csak tegye gyújtásra,és az a kapcsoló amit beépitettem a müszerfalba,felfele kapcsolva ha gázra lép elöre megy,ha lefele kapcsol és gázra lép akkor hátra"
Emberünk beül,kapcsoló fel,gáz,az autó meglódul kilö,emberünk kapaszkodik,fékez megáll.Megprobálja hátra fele is ugyanez.
Kiszáll,ámuldozik:"Hát,hogy ,mi ez mi hajtja"?
Szerelö :"Kivettük a kéthengerest,és olyan kis hely volt,nem fért be semmi más,csak egy Buick ablaktörlömotor" :))) Ha már ismertétek akkor bocs.

2447 Sipos Tamás 2010-01-14 20:26:54  Előzmény:Bende Endre: 54286

[justify]Lehet, hogy újra megnyílt? Ez jó lenne!
Elnök urunk, Muczán Gábor írta, hogy egy kiürített szellemház lett belõle. Amikor arra jártam busszal, az ablakból lenéztem a felüljáróról, és tényleg elég elhagyatott volt a hely.[/justify]

2446 Bende Endre 2010-01-14 20:22:13  Előzmény:jocking .: 54287

Majd ha meghívnak a fõzõs mûsorba Flucky-éktól kölcsönkérem a grillezõ-tankot :)

2445 jocking . 2010-01-14 20:02:26  Előzmény:Bende Endre: 54284

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!:D:D:D:D

2444 Bende Endre 2010-01-14 19:57:40  Előzmény:Sipos Tamás: 54285

Nyáron voltam többször is.
Holnap felhívom õket és utánanézek. Elõre is elnézést ha fals infót adtam.

2443 Sipos Tamás 2010-01-14 19:44:05  Előzmény:Bende Endre: 54282

[justify]Úgy tudom az a festékbolt már megszûnt. Ez már többen elsiratták. Talán 2008-ban volt nyitva utoljára.[/justify]

2442 Bende Endre 2010-01-14 18:56:32

Asszem celeb lettem :)

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/100114/kiz_hirad___www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/100114/kiz_hirad___www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]
[i](Módosította Andrew 2010.01.14. 19:56-kor)[/i]

2441 Bende Endre 2010-01-14 17:47:00  Előzmény:jocking .: 54259

Büntet :)

2440 Bende Endre 2010-01-14 17:42:43  Előzmény:Povázsay Zoltán: 54280

Szia!
Van javítófesték. Újpesten a víztorony mögött a Procolor-nál. (Budapest, 1041 Árpád u. 154. Tel.: 06 1 370-1721) Van nekik egy "Trabant dobozuk" ott elég sok árnyalat megvan. Ha esetleg egyik se stimmel, hozzáigazítják a kocsidhoz. Asszem olyan 4 rugó körül van egy flakon. Lehet hozzá kérni horizontális szórófejet. Érdemes megvenni (+ 50 Ft), mert a hagyományossal ellentétben ez legyezõ szerûen teríti a festéket, így nagyon vékony rétegben megfolyás nélkül tudod felhordani.


Üdv: Andrew

2439 tóth furdzsenxia 2010-01-14 17:38:22  Előzmény:Povázsay Zoltán: 54280

de!!!ha festék kell egy autófestéket forgalmazóval kell beszélni esetleg õ tud segíteni

2438 Povázsay Zoltán 2010-01-14 13:39:48

Sziasztok! Láma kérdés:
Klasszikus törtfehér Trabihoz (80-as évek 2. fele) lehet-e kapni javítófestéket? Apró, felületi rozsdákat szeretnék eltüntetni, majd lefesteni.
Ha az autós boltban ilyet kérek, nem fognak kiröhögni?

2437 Oláh Olivér 2010-01-14 00:30:30  Előzmény:Török Máté: 54263

Én azon a felfogáson vagyok, hogy midnenhez egy jó marketing kell, aminek alpja egy kreatív ötlet. Egyik nélkül sincs a másik!
Szerintem nem hülyeség az elektromos meghajtás. Ma is létezik a Peugeot Partnerbõl elektromos verzíó. Hatótávolsága a bele szerelt akumlátortól függ, 100-150km. Ha jobban meggondoljuk napi szinten sokan nem megyünk ennyit a saját atónkkal, jó ha egy hét leforgása alatt beleteszünk ennyi km-t. És erre a célra tökéletes az elektromos jármû. Fentartási költségei töredékei egy benzines autóhoz képest, ha már csak néhány alkatrészt, ill. egyéb hozzávalókat veszünk: szûrõk, olajok, ékszíj, vízpumpa, ac pumpa, gyertya meg még sorolhatnám. Az elektromos rendszerben jóformán egy alkatrészt kell cserélni, ami nevetséges összeg, ha a benzines/disel autónál összeszámolnánk mi mindent kikell cserélni egy generálozáshoz.
És még akkor nem beszéltem a "fogyasztásról". Ez is töredéke a belsõégésû motorokénak. És nem utolsó sorban, nincs károsanyag kibocsátása, aminek következménye, hogy nincs gond vele a zöldkártyánál, ami ugyan már nincs, ill. van csak egyben van a mûszakival. Mondják sokan, hogy az akkumlátor veszélyes hulladék. Igen az, csak ezt a veszélyes hulladékot újra fel lehet használni, a benzingõz, ill. a kormot még nem, max a fáknak sikerül egy ideig:)
Szóval nem egy hülye ötlet ez az elektromos üzem. Természetesen hosszabb távon nem életképes a dolog, de arra még ott van a jó kis benzines/disel autó, és a nagy dögök, amik akár lehetnek hybridek is, amiké jövõ. Igazából elsõsorban a Trabantnak két verziót kéne megcéloznia: a tisztán elektromos, és a hybrid kategóriát.
Ha a marketing részét nézzük a dolognak, akkor az elõbb felsorolt erényeket úgy tudná a legjobban készpénzre váltani a Trabant, ha elsõsorban céges autónak kínálná õket, vagy cégek/gyárak dolgozóinak, akik a közelbõl járnak be dolgozni, 0-30km-es körzetbõl. Otthon betudják dugni az atót a hálózatba, a munkahelyükön úgyszintén a parkolóban, és ha mondjuk a Trbant kifejlesztene egy olyan rendszert/töltõállomást ezekneka cégeknek/gyáraknak, amirõl lehete tölteni az autókat (mondjuk napelem/szélturbina, stb.), akkor a probléma is meglenne oldva. Ha nem is lenne tökéletesen megoldva a probléma, akkor is elindulna vele egy irány. Azok a lehetõségek, amiket a föld kínál nekünk energia szerzés szempontjából, még a felét se ismerjük, vagy ha ismerjük is, a felét alig használjuk, pedig szinte ingyen van (szél, nap, víz: folyó, tenger).
A múlt század elején az autók többsége elektromos volt, de az akkori olcsó benzin, és a könnyeb kezelehtõségû belsõ égésû motorok lenyomták a színrõl az elektromos üzemû autókat. Azonban ma ha minden igaz 2010-et írunk, és az elektronikai tudásunk azót egy picit fejletteb lett.
A legfõbb a probléma az, hogy mi nagyon hozzá vagyunk szokva a belsõ égsû motorok nyujtotta megbízhatósághoz, ill. a hozzá kiépült infrastruktúrához, és nehéz azt mondni, hogy na jó akkor én most különc leszek, és elektromos autót veszek. Ez baj is lenne, ha teljesen így lenne. Nem ez a jó irány. A jó irány az, ha van egy jó kitalált ötlet, és azt mondja egy jó vállalat, és marketinges csoport, hogy itt van az új Trabant kitaláltunk mindent, ahhoz, hogy tudd használni, akárhova is vet a sors.
Kint vagy tanyán, és lemerült az aksi? ott a beépített mini agregát, ami feltölti az aksit 10 perc alatt 80 %-os szintre (megjegyzema tanyán benzin sincs:)), vagy napelem. Sivatagban vagy? ott a napelem! stb. stb. stb.
ahogy mondani szokták, egy jó marketinggel még a szart is el lehet adni, akkor miért ne egy jó ötlettel csinálják ezt:)

Elnézést, hogy egy kicsit hosszúra nyúlt az irományom, nekem ez a meglátásom a dolgokról:)

2436 Mazák Viktor 2010-01-13 21:37:17  Előzmény:Pálfi Tibor: 54277

Nem is biztos, hogy ez a baj (bár ez elég súlyos :D), hanem hogyha nem biztos benne, nem utánanéz, hanem inkább beleköt az emberbe. Egy mérnök is lecsúszik, ha nincs meg benne a fejlõdés/önfejlesztés iránti vágy, nemcsak az autószerelõ.

2435 Pálfi Tibor 2010-01-13 21:03:38  Előzmény:Nagy Donát: 54276

Messze állnak a szakembertõl. 100-ból 1 esetleg az. De arc az van mindenütt.
Egy pár éve azon vitatkoztak az egyik szervízben a cigiszünetben, hogy a dugattyút öntik vagy esztergálják...

2434 Nagy Donát 2010-01-13 20:59:37  Előzmény: Spityu: 54274

Tudom hogy lerágott csont, csak ez a srác olyan munkahelyen volt gyakorlaton, ahol ennyire "hozzáértõek". Pont errõl szoktunk itt is hallani, hogy szegény Trabit egy adott helyen, nem engedik vizsgázni, "me' nincs rajt' katalizátor". Ha a pék is ennyire értene ahhoz amit csinál, éhen halnánk :).

2433 Mazák Viktor 2010-01-13 20:35:34  Előzmény:Nagy Donát: 54272

Valamibõl/valakibõl a katalizátor árusoknak is meg kell élniük :).

2432  Spityu 2010-01-13 20:28:48  Előzmény:Nagy Donát: 54272

Azért az durva, hogy az átlag állampolgárokon kívül, a "szakembereket" is mennyire megvezeti a média... szegény...

2431 Szegedi Árpád 2010-01-13 20:24:18  Előzmény:Őry Gábor: 54271

Idõ problémám van,mikor mennék méh,bontó,bolt mind zárva..De beszerzem,és mostmár raktározok mindent.

2430 Nagy Donát 2010-01-13 20:18:24

Fúú de ideges lettem :). Simson Klub Magyarország fórumán, egy ottani "fejes" elkezdte összefonna a Trabit meg a kötelezõ katalizátort:

"Javaslom hogy nézz utána...

Nem egy trabantot csináltunk, és mindet csak úgy lehetett átnyomni, ha volt rajta kataliztor. Imádom mikor mindenki olyanban okos amihez köze nincsen."

Valami zöldkártyás helyen volt gyakorlaton. És hajthatatlan.

2429 Őry Gábor 2010-01-13 20:03:46  Előzmény:Szegedi Árpád: 54268

Még egyszer aszondom, hogy nézz szét MéH-telepen, ha van a közelben. Egyébként én is jártam hasonlóan, egy bennfelejtett alátét szorult a mágnesgyûrû alá. Nem halt meg egybõl, úgyhogy találgathattam egy darabig, hogy mi a sz@r lehet.

2428 Kacsándi Szabolcs 2010-01-13 19:43:35  Előzmény:Szegedi Árpád: 54268

Ne szenvedj vele.A leírásod érthetõ volt szerintem.A tüske ritkán esik ki,viszont általában meglazul és így a mûanyag is mozog.Szerintem vegyél egy meghajtórészt és alaplapot.Duen.hu-n most árul valaki gyújtásokat 3ezer ft-körül.Érdemes lenne felhívni.

2427 Nagy József 2010-01-13 19:41:25  Előzmény:Szegedi Árpád: 54266

hát én is így jártam nem rég én voltam akkor a hibás igaz mert durrogtattam a ninauszt :P amikor leállítottam durrant egy nagyot és többet nem indult be amikor szétszedtem a gyujtást meglepõdtem egy kicsit!!!


ELADÓ HAVEROM TRABIJA[url]http://www.expressz.hu/auto/szemelygepjarmu/hirdetes-18158862/[/url]
sajna megválik tõle
ad még hozzá egy rakás alkatrészt is!!!!!!!

2426 Szegedi Árpád 2010-01-13 19:36:52  Előzmény:tóth furdzsenxia: 54267

Erre én se gondoltam,de most azt kéne kitalálni,meg lehet e foltozni az alaplapot..és a mûanyagot pótolni:(

2425 tóth furdzsenxia 2010-01-13 19:25:41  Előzmény:Szegedi Árpád: 54266

na te is a lehetõ legritkább esettel találkoztál.nem sûrûn fordul elõhogy az essen szét

2424 Szegedi Árpád 2010-01-13 19:10:54

Sziasztok!Megvan a gyújtás hiba oka.Igen amatõr leírás lesz,semminek nem tudom a nevét:a hall-jeladó alatt lévõ "alaplapon" a "tüske" átszakította az alaplap szélét,és kiesett,a rajta lévõ mûanyag pöcök meg szétdarálódott..:(

2423 Bíró Norbert 2010-01-13 18:35:26  Előzmény:jocking .: 54259

Volt a 2105nek is evolúciója de az olyan ronda mint a bûûûûûûûûûûûûûûûn..........

2422 Kacsándi Szabolcs 2010-01-13 15:44:11  Előzmény: Spityu: 54262

A Sándor meg "vízbül veszi ki a zokszigént!"Úgyhogy manapság bármi megtörténhet.

2421 Török Máté 2010-01-13 15:35:46

Én szerintem okos megoldással az E85 is lehet a megoldás de nem teljesen szerintem többfajta jövõ autója kellene egy hoszútávra (áruszálítás)egy úgynevezett középtájra meg a városba is egy,persze ez bio agrárkodás mellet mûködik.Aztán fellehetne osztani mondjuk mint az eu-ban hogy ki mit gyárt meg termel mer ha a Franciák gyártják az élelmiszert mi gyárthatnánk etanolt,Kelleten meg igy akár a külföldi tõkések miatt Mongólia gazdasága is fellendülhet.Etanolt még szalmából meg cukorrépából is elõlehet álítani és Svédországban kötelezték a benzinkutakat hogy tartsanak etanolt.Ezenkívül könyebb lenne átépíteni a mostani autókat etenolosra.

2420  Spityu 2010-01-13 13:17:08

Hát szerintem nem növelné meg az ivóvíz árát, az ha hidorgénhajtásúak lennének az autók... elvégre a Föld felszínének kétharmada víz. Max az lenne, hogy a tengerparti országok exportálnák a sósvizet a belsõ államoknak. (Mekkora lenne már... kõolaj helyett víz :D).
Inkább a hidrogén elõállítása lenne beszabályozva, ahogyan pálinkát is tilos fõzni házilag. Az elektromos autó helyett jobb lenne a hidrogén hajtású, mert a napenergiából nem potenciális veszélyeshulladékokat (akkumulátorokat) töltenénk, hanem hidrogént állítanánk elõ. Pontosabban az arra jogosultak. Kicsit utopisztikus... :P

2419 Lizák Péter 2010-01-13 13:09:38  Előzmény:jocking .: 54259

Evolúció! :)
Bár azért a 4T-t is oda dobhatták volna...
[imgw]http://www.trabant-nt.de/Library/Media/CMS/der_trabant/500-601-nT_klein_zoomview.jpg[/imgw]
[i](Módosította PEDROH 2010.01.13. 14:11-kor)[/i]

2418 Nagy Donát 2010-01-13 12:30:10  Előzmény:Mazák Viktor: 54258

agy erõforrásokat fogunk túlfogyasztani (víz, termõföld),

No igen, az etanol ezért is nem megoldás, mert kukoricából (azt hiszem) csinálják, és hát így is kevés a termõföld, hát ha még étel helyett üzemanyagot állítanánk elõ belõle tömegesen.

2417 jocking . 2010-01-13 11:38:38

Ez kész:
[imgw]http://static.keptelenseg.hu/fun/images/21d99a944c24b3a19148a1bb718812cb.jpg[/imgw]
:D:D:D

2416 Mazák Viktor 2010-01-13 10:17:35  Előzmény:Nagy Donát: 54256

"[i]nem csak vízbõl lehet kivonni, rengeteg midnenbõl[/i]"

Ahogy én tudom, a legegyszerûbb/legolcsóbb megoldás mai napig a vízbontás, persze ha eleget küzdenek vele a vegyészek, akkor benzinbõl is ki lehetne nyerni. Amíg nem tudnánk máshogy elõállítani a hidrogént ekkora mennyiségben, biztosan a vízbontás maradna egy ideig-óráig a megoldás.

Igazából bárhogyan is keressük az alternatívákat. Ekkora mértékû mozgásigényt nem lehet a természet túlterhelése nélkül fenntartani. Akárhogyan nézzük, vagy erõforrásokat fogunk túlfogyasztani (víz, termõföld), vagy a légkört befolyásolni. Légmozgás, napenergia, ezeket lehetne "büntetlenül" felhasználni, bár a napenergia-tárolása-átalakítása a mai ipar mellett is kissé nehézkes még.

2415 Őry Gábor 2010-01-13 09:56:30  Előzmény:Nagy Donát: 54256

És szépen esõ formájában visszatér a földre. A megoldás valszeg az egész problémára a fúzióas erõmû lesz, csak már lássam.

2414 Nagy Donát 2010-01-13 09:46:15  Előzmény:Mazák Viktor: 54250

[i]Viszont pl. így ha vízbontásból állítanánk elõ hidrogént, biztosan megdrágulna a közönséges csapvíz is.[/i]

Nem, pont hgy a hidrogén a leggyakoribb anyag a világegyetemben (is), nem csak vízbõl lehet kivonni, rengeteg midnenbõl. Maga az elégetése, például gépkocsik meghajtása után keletkezne (!) a víz.

2413  Spityu 2010-01-12 21:33:44  Előzmény:jocking .: 54251

4 évig tanultam (passzívan :D) közgazdaságtant, így tisztában vagyok a Marshall-keresztre rajzolt pókhálódiagrammal (asszem :D). Lehet, hogy pesszimistán hangzik, de egyes (tudományos alapon) jövõkutatók szerint az elkövetkezendõ pár generáció jóval immobilisebb lesz a mostaninál. Egész pontosan azt mondják, hogy napjainkban tetõzik az emberiség ilyen jellegû fejlettsége, innen már csak bukni lehet. Kicsit off, de majd meglátjuk. :)

2412 Mazák Viktor 2010-01-12 21:30:52  Előzmény:Lizák Péter: 54253

Így van, elõ kell venni a kerékpárokat, és akkor csak a lánczsírból meg a sült oldalasból kell utánpótlás :D.

Jocking:

HA-HA!!!! Nem gond, az avatarod neked jobb :D.
[i](Módosította 4TRed 2010.01.12. 22:31-kor)[/i]

2411 Lizák Péter 2010-01-12 21:24:31  Előzmény:jocking .: 54247

Akárhogy is nézzük az a legegyszerûbb, legkörnyezet kímélõbb ha toljuk az autót...

2410 jocking . 2010-01-12 21:18:54  Előzmény:Mazák Viktor: 54250

Na bazz, mire leírtam, addigra megelõztél.:D

2409 jocking . 2010-01-12 21:17:36  Előzmény: Spityu: 54249

Ezzel az egész "benzinen kívül más üzemanyag" dologgal szerintem csak 1 apró probléma van. Tegyük fel, hogy 100%-osan mûködõ hidrogénhajtású autónk van. Ha valamibõl nagy az igény a világon, akkor az drága. Namármost, ha mindenki átáll hidrogénhajtású kocsira, a hidrogént valószínûleg vízbõl fogják elõállítani. Tehát a víz olyan lesz, mint most (még) a kõolaj. Tehát a víznek lesz 330 Ft literje. Most akkor nem teljesen mindegy? Ráadásul ha otthon "tankolok" a csapból, akkor még fel is b@sznak jövedéki adó csalásért, vagy pedig az otthoni csapvíz lesz 5000Ft/m3.:rolleyes:

2408 Mazák Viktor 2010-01-12 21:13:19  Előzmény: Spityu: 54249

Szerintem ez sok mindentõl függ. Energiát jobban koncentrálva még nem talált ki a természet. (kivéve geoenergia, de az nagyon más tészta) Oldószernek sem utolsó, vegyipar biztos megtalálná a számítását vele. Még azt is meg merném kockáztatni, hogy a kõolajszármazékok ára és felhasználása egészen addig csökkenne, amíg valaki újra fel nem találná magának és megint kiépülne rá valami más iparág, az ára beállna ismét. (ráadásul ha annyira olcsó lesz, ki fogja használni? a hadsereg, fõleg a rendkívül etikus amerika, vagy éppen kína.) Keresletre állítunk elõ kínálatot, ennek pedig sajnos mindig ára lesz. Viszont pl. így ha vízbontásból állítanánk elõ hidrogént, biztosan megdrágulna a közönséges csapvíz is. Ez itt a probléma. Közel-keleten így is drágább fél liter víz mint egy liter benzin. Amúgy megnéznék már egy "hidrogénüzemû" nyarat. Végre lenne rendes csapadékunk nyáron is. :D

2407  Spityu 2010-01-12 20:12:53  Előzmény:Nagy Donát: 54248

[i]"Nyílvána hidrogén hajtású autók (noha már több éve léteznek, kutat is nyitottak USA-ban párat) úgymond nem érdekeltek a nagy kõolajra épülõ világgazdaságban."[/i] - egészen addig, mígnem (mégjobban) összeomlik ez a világgazdaság, amire elég sok esély van. :) Azon szoktam gondolkozni, hogy vajon a benzin ára fel, vagy lemenne, abban az esetben, ha csak egyéb célokra állítanák elõ, a vegyipar számára, és a gépkocsiknak már csak mondjuk 1-2 százaléka menne kõolajszármazékkal. Vagyis vitrintárgy lenne-e a szeretett márkáink egyes példányaiból (a mondjuk 1500 forintos benzin miatt), vagy épp fordítva? :D

[i](Módosította Spityu 2010.01.12. 21:13-kor)[/i]

2406 Nagy Donát 2010-01-12 20:08:08  Előzmény:jocking .: 54247

Én az egész elektromos autó ötlettel nem vagyok kibékülve. Ugyanis hiába elektromos az autó, az elektromosságot még mindig SZINTE CSAK fosszilis anyagokból állítjuk elõ. Hol itt a környezetvédelem? És nem mellékes, hogy jelen technológiával 3 év alatt a teljes akkumulátor elhasználódik, csere. Így veszélyes hulladék is nem kis számban jelentkezik.

Én a Hidrogénben látoma jövõt. Szinte korlátlan mennyiségben van jelen a világon, a leggyakrabban elõforduló anyag. Az égésterméke pedig sima H2O (víz). - A hidrogén egyetlen úgymond hátránya, hogy balesetnél robbanékony lehet (de a mai gázos autók is ugyanígy robbanékonyak)

Nyílvána hidrogén hajtású autók (noha már több éve léteznek, kutat is nyitottak USA-ban párat) úgymond nem érdekeltek a nagy kõolajra épülõ világgazdaságban.

2405 jocking . 2010-01-12 19:27:57  Előzmény:Lizák Péter: 54246

Hát pl. ha már egyszer elektromos, akkor mehetne felsõvezetékrõl mint a trolik. Nem kéne mindig töltögetni.:D:D:D:evil:

2404 Lizák Péter 2010-01-12 19:03:40  Előzmény:jocking .: 54245

Vagy hidrogénnel, vagy mittomén mivel mehetne még
[i](Módosította PEDROH 2010.01.12. 20:04-kor)[/i]

2403 jocking . 2010-01-12 18:27:21  Előzmény:Török Máté: 54244

Nem lenne rossz ötlet, de addig nem érné meg nekik, amíg nem lehet minden kúton E85-öt kapni.

2402 Török Máté 2010-01-12 17:54:14  Előzmény:Nagy Donát: 54239

Vagy ha zöldek akarnak lenni mehetne E85-tel is.

2401 Lizák Péter 2010-01-12 17:48:45  Előzmény:Mazák Viktor: 54241

Vagy a trabant NT GTR, RS, vagy egyéb más verziók.
Mondjuk ha már retro legalább egy plakettet felküldhetnének a kombikra mint az elsõ 601-esek :-D