Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5656 Kacsándi Szabolcs 2015-04-17 18:38:18

Valaki cserélt mostanában szabadonfutót.Sajnos már rángatott és szét kellett szedni,de igazán komoly kopást nem láttam rajta.Rendeltem egy újat,de az úgy látszik nem csereszabat az eredetivel.Belement,de megszorult.Van bontva vagy tíz darab,de nem biztos,hogy ha beépítem,akkor jó is lesz.
Valakinek hasonló tapasztalat?
Holnap megpróbálom összevegyíteni ,ha nem lesz jó akkor beleteszek egy bontottat,aztán vagy megszívom vagy jó lesz.

5655  Spityu 2015-04-17 18:09:00  Előzmény:Korponay Zoltán: 57494

Szia!

Nekem ugyanez volt a 2T-nél, szivárgott. Szétszedtem, kipucoltam, felújítottam jó minõségû karmantyúkkal (van rossz is, bizony), de nem lett jó, átengedett. Hozzátenném, hogy a rúd felõli dugattyú pályájánál kráteres volt már itt-ott a felülete a hengernek belül. Szóval kellett vennem másikat. 2x ezerért gyári újat. Lekopogom, hibátlan. A fékrendszerem gyakorlatilag teljesen új a kocsin (a dobok az eredetiek felszabályozva, hozzágyártott pofákkal, nagyon-nagyon jó minõségben). Ami nem új még, az a fõfékhenger és a hátsó elosztó közötti szakasz (az elosztóval együtt). De ezeket jól átmostam stb.

Elõvigyázatosságból már a régi fõfékhengernél is szilikonos (DOT 5) folyaadékot használtam, így csak le kellett törölgetni alkoholos ronggyal a beömlõ folyadékot, nem bántott semmit. Fél év használat után - lekopogom - jól mûködik a fékrendszer. Elõtte szilikonolajban áztattam pár hétig néhány gyári és nem gyári karmantyút, nem lett bajuk. Drága, de ha vigyázol rá, hogy ne szivárogjon bele víz a tartálynál, akkor nagyon sokáig nem kell hozzányúlni a folyadékhoz. Ebben az esetben abszolút nem is veszélyes a korrodálódó belsõ alkatrészekre. + a munkahengerek dugattyúinál kívülrõl vékonyan megkentem sûrûbb szilikonzsírral a dugattyút és a gumi dugót, az is leszigeteli kívülrõl az esetleges párát.

Ellenõrizd a fõfékhengereid dugattyúinak pályáját. Ha dorozmás, mint nekem, akkor én nem javaslom a felújítást. Ellenkezõ esetben meg lehet próbálkozni vele.

Fontos, csak új, glikol alapú folyadékot még nem látott fékrendszernél szabad szilikonost használni.

[url]http://olajshop.hu/dot-5-fekfolyadek[/url] - én ilyenbõl vettem 3-at, 1 elég, ha nincsen komplikáció. De mivel volt, így elment másfél.

Jó tanács: a gyári új fõfékhengert szét kell szedni, és kimosni, kitörölgetni a konzerváló olajat. Továbbá a nyomórúd felõl a gumitömítés és a dugattyú közé kell tenni egy kis zsírt, hogy onnan se kaphasson párát a henger.

5654 Kacsándi Szabolcs 2015-04-16 19:00:51  Előzmény:Korponay Zoltán: 57494

Zsombicar-nál vagy a Csapi bt-nél tudsz venni eredeti gyárit 27 ezerért,vagy gyári felújítottat 14-15 körül.Te döntesz meddig akarsz kínlódni még.Vagy egy másik típusét szereled fel.Ha nem zavar némi alakítás a fõfékhenger helyén,akkor nyugati vagy keleti alkatrészt veszel,amibõl azért van választék.

5653 Szarvas Pál 2015-04-15 20:27:58  Előzmény:Korponay Zoltán: 57494

Én évekkel ezelõtt vettem a 4T trabihoz új fék fõ munkahengert, de szerencsémre semmi baj nincsen vele azóta sem.

Javítókészlettel csak öreg Mercedes-szel van tapasztalatom, ott szétszedhetõ rendesen a munkahenger és sikeresen tudtam felújítani, már vagy 6 éve rendben megy.

Üdv.

5652 Korponay Zoltán 2015-04-15 11:44:06  Előzmény:Hajdú Laszló: 57493

Üdv!
Hosszasan böngésztem a hozzászólásokat, de konkrétan nem találtam választ a problémámra, ezért felteszem most.
A TRABI KÉTKÖRÖS FÕFÉKHENGERE visz a sírba, akut problémám évek óta a nyomórúd felõli olajszivárgás, próbálkoztam javítókészlettel, után gyártott cserével, az utóbbi használat nélkül is csak max egy évet bírt.
Idén ismét elkezdett szivárogni, irány az autósbolt ahol évek óta veszem az alkatrészeket, felkészülve vittem a cseredarabot, hopp már nem foglalkozik ilyesmivel. Vettem egy javítókészletet, de nem lett jó.
Kérdésem az lenne tud e valaki erre jó megoldást ami nem ideig-óráig tart?
A neten böngészve találtam Német honlapokon ill. ebay-en 18-23 E. Ft.-ig fõfékhengereket, van valakinek tapasztalata ezzel?
Van 9 euroér javítókészlet is, nem tudom az milyen lehet.
Vagy ugyanazt a hulladék minõséget kapom mint itthon is?
Segítséget elõre köszönöm!

5651 Hajdú Laszló 2015-04-15 06:39:14  Előzmény:Bajáki Péter: 57492

Sziasztok! Nem ide szól, de ide való a téma..Egy kis emléket szeretnék megosztani veletek a legutóbbi trabant találkozoról..

Üdv

Laci

https://www.youtube.com/watch?v=e2kzxpwNtCE

5650 Bajáki Péter 2015-04-14 21:45:59  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 57491

[i]"Ritka az új szélvédõ, azt viszont azonnal meg kell venni."[/i]
Egyetértek. Hátha jó lesz még valamire.

[i]"Nem azt nézegetni,hogy egy alig látható feliratból melyik jelenik meg az üvegen."[/i]
Nem értek egyet. Nálam számít, hogy mi van beleírva. Be nem raknám a Sitralitosat a '81-esbe. Nyomós ok kéne rá. A SalgoGlas magyar gyártmány. Ha kitörött, olyannal pótolták anno.

Nekem egy parám van, és az már-már visszatérõ fóbia. Rettegek attól, hogy ablaktisztítás közben megkarcolom a szélvédõt. Hogy abba a tiszta rongyba valahogy belekerül egy homokszem, és én meg letörlöm vele az üveget. Ha észreveszek egy karcot, amit eddig nem láttam, elkezd zavarni, nem emlékszem, hogy én csináltam, vagy már ott volt, és furdal a lelkiismeret, hogy elb*sztam valamit. Pedig gondos vagyok. Tiszta ruhát használok, kimosva. Elõször bõ vizessel törlöm le, és utána fújom rá az ablaktisztítót. Nem merem mikroszálassal törölni, nehogy beleragadjon valami éles homokszem, vagy a nehogy legyen olyan szála a mikroszálas ruhának, ami karcol.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/150414/2012-06-22_-_Trabika_21_KARC____www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]


[i](Módosította BajakiPeter 2015.04.14. 23:47-kor)[/i]

5649 Kacsándi Szabolcs 2015-04-14 20:20:06

Szerintem fóliás szélvédõ 87-88-tól volt.Elõtte biztos nem.Rengeteget szereltem és bontottam,és egy sem volt köztük,csak az utolsó szériásokon.Szerintem lehetséges hogy márkán belül a fóliás kivitelt más névvel látták el,részben utalva az eredeti névre,részben az üveg tulajdonságaira.De ki tudja.Szerintem felesleges ezen fennakadni.
Ritka az új szélvédõ,azt viszont azonnal meg kell venni.Nem azt nézegetni,hogy egy alig látható feliratból melyik jelenik meg az üvegen.
Amúgy meg a 600-as púpos trabim oldalsó, hátsó üvege is ragasztott volt 63-ban.Na ezt már nehezebb megfejteni,mikor a következõ ilyen megoldás közel 25 év múlva jelenik meg a 601-esben.

5648 jocking . 2015-04-14 12:27:38  Előzmény: Spityu: 57489

Akkor én is megkeverném egy kicsit a kakit. :D
Nekem 2 biztonsági szélvédõm van itthon. Az egyik a 4T-ben van, azon a felirat "HS LAMINATED". A másik egy 88-as 2T-bõl van, az meg SalgoGlas, és alatta egy sinushullám szerû jelzés, de egyébként arra nincs ráírva, hogy laminált lenne (pedig az, látszik körben a széle mentén).

5647  Spityu 2015-04-14 06:44:51  Előzmény:Bajáki Péter: 57488

Igen, ezekre én is ráakadtam. A kérdés még nyitott, volt-e "sitralit" feliratos nem robbanós szélvédõ 601-nél. De annyira nem fontos, mert nem veszem meg, csak ha ASMW ESG TORGAU-s lenne.

5646 Bajáki Péter 2015-04-14 01:23:24  Előzmény: Spityu: 57487

Sziasztok,

Nálam a '81-esben mindenhol az ESG Torgau felirat van. Örülök is neki rendesen. :-)
A '88-as oldalablakain E1 ESG felirat van, a bal oldali ajtóban szintén, a jobb oldaliban Sitralit. Szóval itt valami nem kóser. (Az E1 '88-ban azért is érdekes, mert az E1 az NSZK kódja, az E15 pedig az NDK-é. Lépjünk túl ezen.)

Megfigyeltem, hogy a négyütemû Wartburgunkban elöl Sitrafol van írva, az összes többi helyen pedig Sitralit. És íme, megtaláltam a megoldást a többéves rejtélyre:

[i]"A Sitrafol az olyan szélvédõ, ami utolsó kétütemûekben (1988-tól) és négyütemûekben volt. Ez kétrétegû, közte fólia van, és nem robban százezer darabra ha rossz helyen találja el valami, hanem csak bereped. A Sitralit pedig a robbanós fajta, az oldalablakok is ebbõl vannak, ez volt a régiekben is ASMW-Torgau vagy ESG-Torgau néven. Egyébként az oldal és a hátsó ablakok nem voltak Sitrafol kivitelûek."[/i]

forrás: [url]http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=33311800&t=9006748[/url]

Németül tudóknak írás még itt:
[url]http://www.trabantforum.de/ubb/Forum1/HTML/004647.html[/url]

[img]http://kepfeltoltes.hu/150414/dscn7750m__1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

5645  Spityu 2015-04-11 06:58:02

Üdv!

Trabant 601 szélvédõ típusok felõl szeretnék érdeklõdni. Ha jól tudom, a 80-as évek végétõl szerelték õket fóliás, nem robbanós szélvédõvel.
Nekem viszont a régi típusra volna szükségem, amelyik ha betörik, millió darabra hullik.

Alkudozok egy gyári újra, az eladó azt mondja (hozzáértõ), hogy nem ragasztott kivitelû, és "sitralit" feliratos.

Namármost egy problémám van: eddig úgy tudtam, hogy csak az alábbi feliratokkal készült Trabant (a 80-as évektõl):
- fehér "ASMW ESG TORGAU" (nem ragasztott),
- barna "sitrafol" (ragasztott)

Ezek szerint volt egy köztes is, ami ugyan még nem ragasztott kivitelû volt, de már barnás "sitralit" felirattal láttak el, mint a késõbbi "sitrafol" esetében?

"Sitralit"-et egyébként eddig csak a 4T kombim 3db hátsó üvegén láttam.

5644 Balogh Norbert 2015-04-05 09:50:50  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 57485

köszönöm!:)

5643 Holnapy Gergely dr. 2015-04-04 20:18:37  Előzmény:Balogh Norbert: 57484

Fiat Seicento vagy Cinquecento gyári alufelnije.
Az 13 col átmérõjû, 4x98-as osztókörû, picit szélesebb (nem 4,5 hanem 5 col) de elfér. ET számban is közel egyezik.

5642 Balogh Norbert 2015-04-04 15:45:03

Sziasztok létezik olyan alufelni ami 4T Trabira rámegy minden átalakítás nélkül? (új tõcsavar stb. nélkül) ha van valakinek Debrecenben akár meg is venném de már az is nagy segítség lenne ha 1 típust írnátok
a válaszokat elõre is köszönöm! :)

5641 Bajáki Péter 2015-04-01 21:57:27  Előzmény:Dávid Richárd: 57481

[b]ricomester:[/b]

Tudok szerelõt. Mindenféle márkával foglalkozik, 50-60 éves, rendes fickó. ABalu hozzá viszi a Trabit, ha nagyobb és/vagy szerszámigényes feladat van rajta.
A szerelõ: Boda György, Budapest, Bivalyos utca. Telefonszámot adok, ha írsz nekem egy e-mailt. (Amelyet az adataimnál megtalálsz.)

[i][Kérlek, nagy kezdõbetûvel írd a Trabantot, ha már a Budapestet nagy kezdõbetûvel írod. Köszi. :-) ][/i]

5640 Kunyi Tamás 2015-03-29 21:56:27

Sziasztok!
Sötétben megvizsgáltam a gyertyakábeleket és összevissza áthúznak, villognak stb.
Persze, gondolom cserések, de másik kábelszettel is ugyanez a jelenség. Az eredeti szet a gyári (zavarszûrõs pipákkal), a másik szet pedig utángyártott, zavarszûrõ ellenállás nélküli pipákkal, de mint írtam, mindkettõvel egyforma a jelenség.
Gyertyák: NGK BP6ES.
Talán nagy gyertyahézag miatt húznak át a hengerfejre a gyertyakábelek vagy vegyek vadonatúj kábeleket?
Mi a véleményetek?

5639 Dávid Richárd 2015-03-29 11:26:52

Üdv minden fórumozónak!

Egy barátomnak van egy trabija, amit az elmúlt hónapokban folyamatosan szerelõhöz hurcol, de minden szerelés után ugyanúgy fennáll a probléma, és leáll az autó.

Abban szeretném kérni a segítségeteket, hogy tudtok-e ajánlani egy megbízható szerelõt, aki fõleg trabantokkal foglalkozik, és hatékonyan dolgozik, mindezt Budapesten, vagy vonzáskörzetében.

A hiba pontos eredetét/okát nem tudom, ezért is nem mennék bele egy ilyesfajta "távsegítségbe" inkább egy hozzáértõ szakemberhez küldeném vele a barátom és autóját.

A segítséget elõre is köszönöm!

5638 Papp Bence 2015-03-24 18:41:15

Köszönöm a választ !

5637 jocking . 2015-03-24 14:18:25  Előzmény:Papp Bence: 57477

Az a vezeték amit találtál, a fojtószelep jeladó az alapjárati rendszerhez. Azt érzékeli, hogy a fojtószelep mikor van alapállásban, ilyenkor engedi mûködni a mágnesszelepet. Emellett figyelembe veszi a motor fordulatszámát is, és így a motorfék üzembe is beleszól.
Alapjáraton áram alatt kell lennie a mágnesszelepnek, így tartja nyitva az alapjárati rendszer járatait a karburátorban. Ahogy lenyomod a gázt, a fojtószelep érintkezõ nyit, a mágnesszelep meg elzárja az alapjárati keveréket. Ha motorfékkel gurulsz alap gázpedál állásnál, akkor ugyan érzékeli a rendszer, hogy alaphelyzetben van a fojtószelep, de addig nem kapcsolja be az alapjárati rendszert, amíg a fordulatszám 1500 körüli értékre nem süllyed.

Elvileg ha azt a vezetéket széthúzod, akkor azt kéne hinnie a rendszernek, hogy állandóan alapállásban van a fojtószelep, így sosem kapcsolja ki a mágnesszelepet. Így megnövekedhet a fogyasztás és gyengébbnek érzõdhet a motorfék (mert olyankor is kap nyálat a motor, amikor nem kéne).

Egyre inkább úgy tûnik, hogy nálad az alapjárati vezérlõ dobozzal van valami.

[imgw]http://www.trabantklub.hu/twk/photo/gyujt4t.jpg[/imgw]

5636 Szabó Sándor 2015-03-24 13:17:08

Üdv! T2 Trabin a gyújtáskapcsoló és a trafó közötti szál elolvad ha gyújtásra teszem. Szerintetek...? Hazamentem vele, öt perc múlva indulásnál kívül-belül füst. Tudom, ha elszáll belõle a füst, nem indul!!!

5635 Papp Bence 2015-03-22 17:44:04

Próbálkoztam a karburátor körül és a gázbowdennél ahol a gázbowden a mûanyag vezetõvel rá fut a karburátorra ott van egy vezeték aminek a szerepérõl fogalmam sincs de amikor azt a vezetéket szét húztam akkor már tarja az alapjáratot és amikor össze dugom akkor mint egy gomb nyomásra a motor le áll és megint nincs alapjárat . Megtudnátok nekem mondani hogy mi az a vezeték ? Az eddigi választ köszönöm , és közvetlenül az aksiról mûködik a mágnesszelep .

[i](Módosította DuplaD 2015.03.22. 18:45-kor)[/i]

5634 jocking . 2015-03-21 16:05:26  Előzmény:Papp Bence: 57475

Ez a gond általában akkor jön elõ, ha a mágnesszeleppel van valami. De lehet kosz az alapjárati rendszerben is. A mágnesszelep ellenõrzése hogy zaljott? Kiszerelve csalóka lehet, mert a mágnesszelepet vezérlõ doboz is lehet rossz, de lehet akár a karbi testelése vagy biztosíték kontakt probléma is. Próbáld meg úgy tesztelni, hogy lehúzod róla a vezetéket és rádugsz egy másikat, amivel az akkuról veszed közvetlenül a tápot.

5633 Papp Bence 2015-03-21 14:49:50

Sziasztok ! Szeretném a segítségeteket kérni. Mitõl lehet az hogy az 1.1 -es trabi szépen be indul és alapjáratát is tarja de viszont mikor be melegszik kb olyan 1 km után akkor el megy az alapjárat .? Meg lett nézve az alapjárati mágnesszelep de mûködik . Mi lehet a gond ?

5632 Őry Gábor 2015-03-19 19:06:50  Előzmény: Spityu: 57469

Mondjuk, voltam vele múszakin, nem szóltak, igaz, lehet, hogy nem is nagyon figyelték. Szerintem még a legrosszabb megoldás is jobb, mintha nincs.

5631  Spityu 2015-03-18 20:48:12  Előzmény:Zuberecz Tamás: 57472

Nagy valószínûséggel utángyártottat vettél/kaptál. Gyárit elég nehezen és ritkán lehet csak találni. Nekem egyik sem érte el a 100km-es futásteljesítményt, pedig ugyanúgy vezettem el, ahogy a gyári is volt. 4 ütemûnél szerintem az okozta szakadást, hogy hosszabb volt, mint a gyári, emiatt jobban meg kellett törni, talán ez is hozzájárult ahhoz, hogy idõ elõtt elszakadjon. Pedig megolajoztam elõtte. 601-nél szintén. Ipari hulladék. A 4 ütemûben 4 éve nincsen sebességmérés, a 2T-be pedig gyárit szereltem.

5630 Zuberecz Tamás 2015-03-18 16:57:55

Hello! Lenne egy kérdésem!!! Tönkrement az 1.1 es trabimnak a km/h spirálja... kicseréltem... most pedig sorra szakadnak a km/h bowdenek és nem tudom miért? mitõl lehet? vagy valószínûleg a spriállal van baj? kérlek segítsetek :(

5629  Spityu 2015-03-16 21:32:32  Előzmény:Szarvas Pál: 57470

Nagyjából igen. Emiatt pl. ha nagyon nyomja neki az ember hideg motornál, elõfordulhat, hogy a reduktor egyszerûen lefagy, nem tud elég hõt elvonni a hûtõvíztõl ahhoz, hogy a szükséges mennyiségû cseppfolyós gázt elpárologtassa.

5628 Szarvas Pál 2015-03-16 21:18:16  Előzmény: Spityu: 57466

Vagyis akkor ha a karbi megszívja a gázrózsát, akkor a reduktoron keresztül több gáz áramlik át, mert csökken a nyomás, ha pedig alapjáraton megy a motor, akkor alig enged át gázt, mert már akkor is meg van a beállított nyomás.
Valahogy így kell elképzelni ?

Üdv.

5627  Spityu 2015-03-16 19:38:44  Előzmény:Őry Gábor: 57468

Abban valóban nem vagyok biztos, hogy tilos. De abban biztos vagyok, hogy nem követelhetik. Ennyi.

Amúgy szerintem átalakítási engedély köteles a dolog. A karosszériát alakítjuk át.

[url]http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99000006.koh[/url]

5626 Őry Gábor 2015-03-16 19:09:36  Előzmény: Spityu: 57462

Tényleg tilos utólag beletenni? Oszt miért?

5625 Szabó Sándor 2015-03-14 20:48:58  Előzmény:Szabó Sándor: 57461

Köszönöm, átment!

5624  Spityu 2015-03-10 22:52:15  Előzmény:Szarvas Pál: 57465

Adott egy karburátor, benne fõfúvóka, meg pillangószelep. Meg úszóház. Szóval egy primitív jószág átmeneti rendszer vagy éppen vákuumos terhelésfüggõ szabályozás nélkül. Az ilyen karbival szerelt motorok is mûködõképesek, csak éppen nem lesz tökéletes a keverési arány minden fordulatszámon / terhelésen.
Kb. ugyanez a gázrendszer. Csak ott nem fõfúvóka, hanem keresztmetszet szabályozó, nem úszószint, hanem gáznyomás, nem venturi, hanem gázrózsa.

A gázüzem jellegörbéjét az említett két elem befolyásolja (karbis gáz). Alapjáraton nagyon érzékenyen reagál a motor a reduktor nyomás változására, nyélgázon viszont a keresztmetszet a legfontosabb. A reduktor feladata - a párologtatáson kívül - az, hogy konstans gáznyomást biztosítson akkor is, ha alapjáraton ketyeg a motor, akkor is, ha 6000-en szürcsöli kifelé a gázt a karburátor.

5623 Szarvas Pál 2015-03-10 21:09:01  Előzmény: Spityu: 57464

No, addig értem, hogy a két szabályzó elemmel beállítasz valami fix gázmennyiséget, de éppen ez az, hogy ez fix !
A karbiban pedig a pillanhószelep nyitásával a motor beszívott levegõjét és ezzel a beporlasztásra kerülõ üzemanyag mennyiségét is.
A gáznál viszont nem értem, hogy akkor mi szabályozza, hogy a nyitásnak, gázpedál állásnak megfelelõ mértékben változzon a levegõhöz keveredõ gáz mennyisége is ??

Továbbá a benzin esetében a gyorstíház nem csak a pillangó szelep nyitása kell, hanem a karbi egyúttal be is adagol plusz benzint, ami elkezdi felpörgetni a motort, növekszik a vákum, így már képes a fuvókából több benzint szippantani és nagyobb teljesítményr beállni.

Ennél az egyszerû gáz adagolónál ezt mi végzi, hogyan kezd gyorsulni a motor ?

Hogy nem egy el közben a keverési arány ?

Bár asszem a gáznál nagyobb a türés, tágabb határok között kielégítõen megy a égés, nem úgy, mint a benzinnél.

Üdv.

5622  Spityu 2015-03-08 19:23:25  Előzmény:Szarvas Pál: 57463

Igen, sima karburátoros gázrendszerem volt. Tehát a szívótorok tetején volt egy gázrózsa, amibõl jött a gáz. A reduktoron lévõ csavarral gyakorlatilag a reduktor nyomását lehetett szabályozni (~ üzemanyagszint a karbiban), a gázrózsához vezetõ csövön lévõ keresztmetszet csavarral pedig a mennyiséget. Ez utóbbi kb. a fõfúvókának feleltethetõ meg. Szóval egy nagyon primitív szerkezet volt, de mégis tûrhetõen be lehetett állítani. Sokkal jobb a helyzet a kéttorkú karbival szerelt kocsiknál (pl. Lada), ott sokkal jobban be lehet hangolni.

5621 Szarvas Pál 2015-03-08 19:02:01  Előzmény: Spityu: 57460

Szevasz

Köszi a részletes választ !
Sajnos az alkhol tényleg nem jelent különösebb megtakarítást, így nem is fogok vele veszõdni.
Viszotn adalék szinten, 5% körül nem rossz, csendesebben, simábban, szebben jár vele a motor, talán még kevesebbet is fogyaszt.

A gázos megoldásnál Nálad valami egyszerû megoldás volt?
A szívó torok szívó ereje változtatta a beadagolt gáz mennyiségét ?

Iagzából akkor az hasnoló, mint a karburátor benzin adagolása.

Üdv.

5620  Spityu 2015-03-08 15:52:50  Előzmény:Szabó Sándor: 57461

Gyárilag volt? Nem. Akkor nem kötelezõ. Ennyi. Beszerelni utólag meg szintén tilos.

5619 Szabó Sándor 2015-03-08 14:27:59

Hali!

Elõször viszek 2T Trabit mûszakira. Hátra kötelezõ a biztonsági öv? Ha igen, hova rögzítsem?

Köszi.

5618  Spityu 2015-03-07 20:07:07  Előzmény:Szarvas Pál: 57459

Hali!

Tény, hogy döcögõs egy darabig, de hamar elmúlik. Meg nem is nagyon használom, így annyira nem is izgat. Igazából még gázüzemnél kötöttem ki, mivel ott nem használ semmit, ugyanis a gázrózsa a karburátor tetején van. Magyarán attól nem lesz dúsabb a keverék. Ellenben nehézkes volt indítani gázon - télen. Kikötve már sokkal jobban indult. Gázüzemnél egyébként nem okozott gondot a szívatás hiánya, tökjól ment nélküle.

Ha kijön a jó idõ és mész egy hosszabb távot, érdemes lehet megpróbálni a szívató kikötését, hátha az nem nyílik ki teljesen. Vagy amikor már üzemmeleg a motor, levenni a boxkesztyût, és megnézni, hogyan áll a csappantyú. Ha függõlegesen, akkor bizony más okozza a túlfogyasztást. (Úszószint pl.)

Az elõgyújtás témaköre veszettül hosszú fejezet. Alapvetõen: a lassabban égõ üzemanyagoknál magasabb elõgyújtási szögre van szükség. Ugyanis mire felér a dugattyú, akkor már megfelelõ nagyságúnak kell lennie a lángnak. A gáz sokkal lassabban ég, mint a benzin, emiatt jobban bírja a nagy elõgyújtást. Mondhatjuk úgy is, hogy jobb a kompresszió tûrése, kevésbé hajlamos a kopogásos égésre. Egy biztos: amikor áttértem benzinre, a gázhoz optimalizált gyújtás értékkel csörgött a motor terheléskor. A kocsiba egyébként szereltem egy lambda szondát ill. monitort, mindkét üzemanyagnál jó értékûre volt beállítva a keverés. A gázüzem persze primitívebb volt, a terhelés nem volt figyelembe véve (AFC nevezetû cuccal ez is megoldható többé-kevésbé), de a monitor segítségével addig csavartam a reduktor nyomásszabályzóját, ill. a karbihoz menõ gázcsõ keresztmetszet csavarját, míg a gyakran használt tartományoknál/terheléseknél jó keverési arányt tudtam elérni.

Az alkoholt nem próbáltam kocsiban (leszámítva 3 liter mocskos rossz pálinkát a szélvédõmosó tartályba), de ahogy utánaolvasgattam, annyira nem éri meg, kb. ugyanakkora összegre jönne ki a többletfogyasztás miatt. Spórolásra mindenkinek a gázt ajánlom. (Amikor én használtam, 30-40%-ot lehetett vele spórolni forintban kifejezve.) De mit sem ér mindez, ha olyan a vezetési stílus...
Amúgy az alkohol is lassabban ég, emiatt az is jobban bírja (=igényli) az elõgyújtást.

Nagy valószínûséggel át kell fúvókázni picit a karbit, hogy jó legyen vele, nagyjából jól gondolod itt a dolgokat. Abból kell kiindulni, hogy a motorba áramló levegõ mennyisége változatlan, és azt kell kitalálni, hogy mennyi alkoholt bír elégetni. Injektoros autóknál az üzemanyag nyomás hangolásával jó eredményeket lehet elérni, karburátorosnál ez kb. az üzemanyagszintnek feleltethetõ meg. Azonban a úszószint emelése vagy a szívató mûködtetése eléggé kõbaltás módszer, pontosnak semmiképpen sem nevezném. Nem akarlak lebeszélni az etanolos közlekedésrõl, csak figyelmeztetnélek: lehet, hogy sokat kellene vele szórakozni, mire jó lenne, és kérdõjeles az elérhetõ megtakarítás mértéke. Ha nem lenne kiforrott recept, én nem állnék neki, max. ha sok idõm lenne. Úgy rémlik, van itt a fórumon valaki, aki rendszeresen etanolt használ, õ mintha sokat próbálkozott volna vele, és végredményben jó is lett neki. De már nem emlékszem, ki volt.

5617 Szarvas Pál 2015-03-07 19:34:42  Előzmény: Spityu: 57458

Szevasz

A szivató fojtószelet teljesen nyitott állapotban való rögzítése az rendben van.
Egyetlen a kérdésem ezzel az állással kapcsolatban, hogyan fog mûködni a motor hideg indításkor ?

Nekem volt szétesve a szivató rudazat és bizony örökké fulladt hidegen, nem akart járni a motor. Mióta össze van rakva, azóta jár.
Elõtte annyit sikerült tennem, hogy fél, vagy annál kicsit zártabb állásban rögzítettem a fojtó szelepet és úgy már valahogyan járt hidegen is a motor, viszont 10l-es fogyasztása volt, akár városban akár orzságúton mentem vele !!:rolleyes:

Igen, igaz, az elõgyújtást növelni kell, akkor lesz nagyobb energia.
Ha alkoholt is tankolok, akkor gondolom, a kisebb elõgyújtás a jó, ha tisztán benzin, akkor pedig nagyobb ?

Alkohollal próbáltat a trabicseket ?

Nekem egy 25-30%-nél nagyobb mennyiségben már kissé döcögött tõle.
Az alapjárat rendben volt. Ha kis gázzal kezdtem gyorsítani, akkor elkezdett döcögi, fulladozni a motor, ha jobban ráléptem a pedálra, akkor helyrejött a járársa és elkezdett húzni, egyenletes gáz tartásnál nagyjából rendben volt, enyhe fulladozás elõfordult.
Azt tudom, hogy az alkoholhoz más levegõ-üzemanyag keverési arány kell, gondolom, ez lehetett az oka a viselkedésének.
lehet e esetleg valami kézi állítószerkezetet készíteni, amivel az utastérbõl egyszerûen tudnák állítani a keverési arányon, attól függõen, hogy tiszta benzin, vagy mondjuk fele benzin-fele alkohollal járok ?

Én a fojtó szelepre gondoltam, annak a részleges zárásával lehetne növelni az üzemanyag részarányát a levegõhöz képest.

Üdv.

5616  Spityu 2015-03-06 21:25:36  Előzmény:Szarvas Pál: 57457

Üdv!

Szívató kikötés: hátul-kívül van a rudazat, ami mozgatja a fojtószelepet. Azt a rudat szépen nyitott állapot mellett kábelkötegelõvel rögzítettem. :) A bimetál meg azt csinál felõlem, amit akar. :)

Szerintem a 4T-k nagy részénél a rosszul beállított szívató okozza a többletfogyasztást.

Az elõgyújtáson a toronynál lehet állítani. Az elosztó fedélnél van 2db 10-es kulcsnyílású csavar, azokat kell fellazítani. Ezután a tornyot hátrafelé tekerve lehet növelni az elõgyújtást. Az egész elõtt érdemes szikével megkarcolni az alumínium házon a kiindulási helyzetet. Nagyjából akkor jó, ha pont nem csörög sosem a motor. Érezhetõ nyomatéknövekedést lehet vele elérni.

Fontos paraméter még a karburátorban lévõ üzemanyagszint magasság értéke is. Ez nem rég volt téma vagy itt, vagy a barkácsban.

5615 Szarvas Pál 2015-03-06 19:49:34  Előzmény: Spityu: 57455

Szevasz

A szivató kikötés alatt mit értesz ?
A folytó szelepet kiveszed, vagy függõleges helyzetben rögzíted ?

A gyújtáson hol lehet állítani ?
Az elõgyújtás mértékét vetted a lehetõ leg kisebbre ?

Üdv.
[i](Módosította szarvasp 2015.03.06. 20:50-kor)[/i]

5614 Fekete Dániel 2015-03-05 17:37:10

Üdv!

Segítségre lenne szükségem. Szeretnék egy szép garnitúra felnit a sasom alá, de nem tudom mi-vagy mik azok a méretek melyek szóba jöhetnek. Tervezem,, hogy terpesztem a hátulját, ha esetleg ez beleszólna a méretválasztásba. KÖszööm szépen elõre is a segítséget

5613  Spityu 2015-03-04 21:32:02  Előzmény:Szarvas Pál: 57454

4T kombi, átlagos motorral, kikötött szívatóval, 155/80-as gumival (difi hosszítás gyanánt...) hosszú távon 70-es kinti sebességgel 4.95l a legjobb 100-on (pontos távolság, pontos térfogat mérés).
Amíg gázüzemû volt, jellemzõen 6.5l gázt evett meg ugyanilyen körülmények között. Ha nyomtam neki, akkor 8-9-et. Benzinnél még nagyon nem nyomtam.
A gyújtás csörgéshatár alá állítva, minden más széria.

Télen, rövid távon természetesen más értékek jönnek ki, de abból csak a gázt tudom: nyáron 9l volt városban (hegyvidéki részeken), ugyanez télen 11l.

5612 Szarvas Pál 2015-03-04 21:19:10

Kinek mennyit fogyaszt a 4T trabantja ?

Én standardan 7,7-7,8-as fogyasztást mérek túlnyomó részben országúton, hosszú távon. Néha volt 7,4-7,6-os érték is.
Nem tudom, hogy ez kb. jónak számít, vagy lehetne még állítani rajta.

Üdv.
[i](Módosította szarvasp 2015.03.04. 22:20-kor)[/i]

5611 Szarvas Pál 2015-03-04 21:16:37  Előzmény:Pápai László: 57452

Nem figyeltem fel ilyenre, nem érzek a pedálban magában rendellenességet, de majd megnézem jobban.
Köszi az infót !

Üdv.

5610 Pápai László 2015-02-28 16:57:17  Előzmény:Szarvas Pál: 57450

a pedálra ránézve a fékpedálhoz képest nem áll nagyon másképp?Mert ahova a kuplungbowden van csatlakoztatva, az a furat szokott kikopni, és a pedál pedig elhajolni,ami vagy a pedálszárán jelentkezik, vagy a tûzfalon kéredzkedik át a bowden...de a pedálgörbület látszik a pedál állásán..

5609 Szarvas Pál 2015-02-27 22:01:00  Előzmény:Zwick Gábor: 57449

Remélem nem.

Üdv.

5608 Szarvas Pál 2015-02-27 22:00:13  Előzmény: Spityu: 57447

Köszi !
Bízom benne, hogy a kuplung állítás megoldja a problémát.
Remélem, hogy nem a váltó 2-es fokozatának szinkron gyûrûje, vagy egyéb része ment szét.

Üdv.

5607 Zwick Gábor 2015-02-26 20:23:28  Előzmény:Szarvas Pál: 57446

Nekem 1x volt hasonló 4T-nél csak nem sokra rá el is tört a kiemelõ villa. Elfáradt az anyag és mindig nehezebb volt sebességbe tenni. Aztán utánállítás, egy darabig minden ok, aztán megint csinálta míg el nem tört.