Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5685 Kacsándi Szabolcs 2015-06-18 19:14:45  Előzmény: Diablo: 57520

Tisztítsd ki a tankot,benzincsapot,és a karburátort.Nézd meg,hogy van e szikra.Aztán benzint bele és indíthatod.Menni nem biztos,hogy kell vele,mert jobb esetben szétfolynak a fékmunkahengerek,rosszabb esetben beállt szögre.De ha jár a motor,akkor fékolaj bele és óvatos próba.

5684 Kunyi Tamás 2015-06-16 18:48:44  Előzmény:jocking .: 57525

Értem, ez érdekes. Azt tapasztaltuk, hogy csak a hidrotõkékbõl 'nyomták ki' a szelepek az olajat. Feltettük az új vezérmûszíjat, és kb 5km alatt feltöltõdtek és megszûnt a tõkék csattogása. Nem változott sem az erõ, sem a motor járása.

5683 jocking . 2015-06-15 20:41:01  Előzmény:Kunyi Tamás: 57524

Tudomásom szerint ez sajnos az összeakadós fajta.

5682 Kunyi Tamás 2015-06-15 19:39:11

Helló Srácok!

Az 1.1-es motor összeakadós fajta vezérlés szempontjából vagy nem? Tudjátok, ha sérül, szakad stb. a vezérmûszíj. (mert pl a Niva motorja nem akad össze szíjszakadáskor)

Köszönöm!

5681   2015-06-15 08:42:01

Kedves Fórumozók!

Segitségre lenne szükségem! Nemrégen vásárolt 1984-es jo állapotban levõ 2T Trabant 601 Specialomhoz keresek trabantszerelesben jártas autószerelõt Budapesten. A kocsitn fél éves a mûszaki, jelenleg elektromos problémája van.

Sajnos én nem tudom szerelni.. ha tudtok trabanttal foglalkozó megbizható szakembert, szakembereket Budapesten aki akár OT vizsga állapotba hozná a jövõben, kérlek osszátok meg az elérhetõségét, vagy bármi egyéb hasznos információt ezzel kapcsolatban!

Nagyon Köszönöm!

5680  Diablo 2015-06-10 16:00:58  Előzmény:jocking .: 57521

2T. Trabant 601 (s nélkül). Ha jól emlékszem, 1984-es.
[i](Módosította Diablo 2015.06.10. 18:01-kor)[/i]

5679 jocking . 2015-06-10 14:39:03  Előzmény: Diablo: 57520

Jó lenne tudni, hogy 2T vagy 4T.

5678  Diablo 2015-06-10 11:29:50

Sziasztok!

Nemrég hozzájutottam egy Trabanthoz. A kocsi 10 éve nem volt beindítva. Mikor le lett állítva, még mûködõképes volt. Újra be szeretném üzemelni, és használatba venni. Mire kell ügyelni a beüzemelésnél? Van valakinek tapasztalata ilyen több éve nem használt autó újraélesztésében? Minden tanács, ötlet jól jön.
Köszönöm a segítséget!
Üdv.

5677 György Attila 2015-06-08 17:50:47

Sziasztok!


Vettem egy átalakitott 1.1-es trabit és mindig valami van vele, pedig a kedvenc autóm (alakásombe még butorként is bent van).

A kérdésem:

hidegen pöcre indul de ha meleg már nem indul-és nyöve nyelõsen indulgatna?
Mi lehet a baj?

Ottó:S

5676 Ladik Márk 2015-05-31 13:25:21  Előzmény:Farnadi Ödön: 57517

Szia!

Én 6,5"-ra szélesítettem a felnimet(eredetileg Trabant)a külsõ részébe lett behegesztve, haverom 601-re felpróbáltuk 200/540 R13 slickkel :evil: , beleér.

5675 Farnadi Ödön 2015-05-23 15:37:53

Sziasztok!


Szeretnék szélesíttetni Trabi lemezfelnit, csak fogalmam sincs hogy mennyire kéne szélesnek lennie a felninek. Én 7J-ra gondoltam, de nem tudom, hogy ez el fog-e férni hátul, a hátsó doblemez szélesítése nélkül (a doblemezt semmiképp sem akarom szélesíteni). A Trabi le is lesz ültetve és a terpesztés még beleférne, kérdés hogy mennyire lesz használható így az autó (ha egyáltalán az lesz) és ha nem, akkor milyen széles felnit ajánlotok. :D


Elõre is köszönöm a válaszokat! :D
[justify][/justify]

5674  mikesgabor 2015-05-14 02:05:55

Nem tud valaki Trabi 1.1-re eladó olajszivattyút Szolnok megyében?

5673 Kunyi Tamás 2015-05-12 20:35:46  Előzmény: mikesgabor: 57514

Köszönöm a gyors hozzászólást.
Eddigi megfigyeléseim alapján úgy tûnik, mintha 'tele' benzinszûrõvel dinamikusabb lenne a motor. De azért átnézem a rendszert.

5672  mikesgabor 2015-05-12 14:32:11  Előzmény:Kunyi Tamás: 57513

Nem ez nem probléma.Ugyan így van nekem is.
Egy frissítés során kicseréltem az összes üzemanyag csövet,bilincset,membránt,stb és ugyan úgy ez a jelenség megmaradt.
Kb fél éve rájött,hogy csak a szõrõ aljában van egy kicsi benzin,(üzemelés közben is) de semmi hatása nincs az üzemre.Lényegében tök mindegy,hogy a szûrõ tele va vagy nincs.
Nagyon úgy néz ki,hogy valami konstrukciós hiba miatt engedi vissza lassan (nagyon lassan) a benzint,de mint említettem ez nem okoz semmi gondot,mert attól a tápszivattyú ugyanannyi benzint szív/nyom,mint kell.(egy picit többet)
Úgyhogy ne aggód ez igy mûködik.

[i](Módosította mgabor 2015.05.12. 16:33-kor)[/i]
[i](Módosította mgabor 2015.05.12. 16:35-kor)[/i]

5671 Kunyi Tamás 2015-05-11 19:55:40

Sziasztok!

Megfigyeltem, hogy a benzinszûrõ néha majdnem tele van, máskor csak félig.
Ez AC probléma lehet?
Egyáltalán teljesen tele kell lennie vagy pici levegõ lehet benne?

Elõre is köszönöm az ötleteket, válaszokat!

5670 jocking . 2015-04-28 17:29:20  Előzmény:Cseh László: 57510

Na, akkor majd ha az új 155-ös már csereérett lesz 8 év múlva, akkor legközelebb ilyet veszek. :p

5669  balázs 2015-04-28 15:22:55

Köszi mgabor tényleg a elõtét ellenállás volt a baj forditva kötötem rá szikra
már van köszi.Még egy olyan kérdés ha a vezérlést rosszul rakom ossze és ráinditozok megszorul gyenge aksi mellet elgörbulnek a szelepek?Az 1.1 és 2t hátso üléssorok között van különbség?

5668 Cseh László 2015-04-28 12:35:16

jocking-nak: az én 1.1-es Trabimon 165/65-ös nyári van, gyönyörûen elfér.

5667  Spityu 2015-04-27 19:25:03  Előzmény:Tóth Balázs: 57507

Ez nekem is furcsa, én sem hallottam róla. Ha jól tudom, a vége felé volt a pozitív sarun egy kis fekete mûanyag kupak az akksinál. De efféle bandázst még nem láttam.
[i](Módosította Spityu 2015.04.27. 21:27-kor)[/i]

5666 Kacsándi Szabolcs 2015-04-27 19:22:57  Előzmény:Tóth Balázs: 57507

Sosem találkoztam még vele,pedig már rengeteg évjárattal dolgoztam.Szerintem valami házi megoldás lehet vagy más típusét építették be csereként.

5665 Tóth Balázs 2015-04-27 13:50:06




Sziasztok,89-es 601-es akkumulátor testkábelėn gyárilag van textilbevonat?

5664 Cseh László 2015-04-25 18:19:10

enemot! Sikerült könyvet szerezned? Küldhetek javítási kézikönyvet PDF-be.

5663  mikesgabor 2015-04-22 14:27:26  Előzmény: balázs: 57504

A trafó leégését nem a gyújtásvezérlõ gátolja,hanem az elõtétellenállás.
Ajánlom figyelmedbe,ha eddig nem nézted volna.
http://www.trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=41226ecbb87b7

Ez után biztos meglesz a hiba.

5662  balázs 2015-04-21 08:55:31

Sziasztok segitséget szeretnék kérni Trabi 1.1 nincs szikra.
Teljes kábel csere,késes biztositék tábla,minden megszuntetve ami fölösleges elektronika volt kétutem muszefal vissza.Gyujtás elektronika,sparco áramtalanito,elosztofedél,gyujtáskábelek,rotor,gyujtáseloszto mind új.
Fütösûn nincs bekötve.Gyujtás bizti olvad de nem megy ki csak a muanyag olvad rajta,trafo nem melegszik akkor a gyujtás vezérlö elméletileg jó.Hol veszhet még el a feszko?Minden medoldást szivesen meghalgatok Köszi.

5661 Kacsándi Szabolcs 2015-04-20 19:47:06  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 57498

Közben megoldottam a szabadonfutó kérdést.Sajnos valamilyen oknál fogva a görgõket nagyobbra méretezték és így nem igazán passzol a helyére.6.00-át mértem a gyárira,a most vásárolt nyilván kisipari pedig 6.05.Így összerakásnál tökéletesen megszorul a fogaskerékben.
Összevegyítettem a kettõt és hibátlanul mûködik.

5660  Tomi 2015-04-20 16:23:50  Előzmény: Tomi: 57501

Esetleg a javítási kézikönyv elérhetõ valahol? Gondolom abban is vannak mûszaki adatok a motorról.
[i](Módosította enemot 2015.04.20. 18:24-kor)[/i]

5659  Tomi 2015-04-19 20:47:26

Sziasztok!

Valaki tudna segíteni egy kicsit? Trabi 1,1 motor fordulatszám-nyomaték-fogyasztás görbét keresek. Valami gyári adat féleség érdekelne, de grafikon formájában, de ha valaki egy könyvet küld az sem gond, pár dolgot úgy is meg akarok nézni a motorról.
[i](Módosította enemot 2015.04.19. 22:48-kor)[/i]

5658 Korponay Zoltán 2015-04-19 07:23:41  Előzmény: Spityu: 57497

Köszönöm a sok infót, sokat segítettél, ill segítettetek!
Nekem a fõfékhengeren kívül minden eredeti és bontatlan a fékrendszeren (meg az autón is), nem is volt még mással gondom.
Egyébként kétfajta javítókészlettel próbálkoztam, találtam egy minõségibbnek tûnõ kék, talán szilikonból készültet, de az sem volt jó, pedig a fõfékhenger belseje teljesen sima és karcmentes.
Most végül Szabi ajánlása után rendeltem a Csapi Bt. tõl felújítottat, mert gyári nincs nekik. Kíváncsi leszek.
Az összerekással kapcsolatos tanácsaidat megfogadom.
Köszi szépen!

5657 jocking . 2015-04-18 14:35:55

Nyárigumi vétel elõtt állok, és kíváncsi lennék a véleményekre.
Az eddigi gumikból a télim 145/80 R13 (gyári alapméret). Nyáriból szélesebbet szoktam használni, most 155/70 R13 van. Egy gumiméret számító program szerint a 2 méret között 2.67% az eltérés. Néztem a 165/70 R13-at is, ott az eltérés az alapmérethez képest csak 0.18%. Az lenne a kérdésem, hogy érdemesebb lehet 165/70-et venni 155/70 helyett? Felmegy a 165-ös is normálisan, vagy már beleérhet itt-ott a dolgokba?

5656 Kacsándi Szabolcs 2015-04-17 18:38:18

Valaki cserélt mostanában szabadonfutót.Sajnos már rángatott és szét kellett szedni,de igazán komoly kopást nem láttam rajta.Rendeltem egy újat,de az úgy látszik nem csereszabat az eredetivel.Belement,de megszorult.Van bontva vagy tíz darab,de nem biztos,hogy ha beépítem,akkor jó is lesz.
Valakinek hasonló tapasztalat?
Holnap megpróbálom összevegyíteni ,ha nem lesz jó akkor beleteszek egy bontottat,aztán vagy megszívom vagy jó lesz.

5655  Spityu 2015-04-17 18:09:00  Előzmény:Korponay Zoltán: 57494

Szia!

Nekem ugyanez volt a 2T-nél, szivárgott. Szétszedtem, kipucoltam, felújítottam jó minõségû karmantyúkkal (van rossz is, bizony), de nem lett jó, átengedett. Hozzátenném, hogy a rúd felõli dugattyú pályájánál kráteres volt már itt-ott a felülete a hengernek belül. Szóval kellett vennem másikat. 2x ezerért gyári újat. Lekopogom, hibátlan. A fékrendszerem gyakorlatilag teljesen új a kocsin (a dobok az eredetiek felszabályozva, hozzágyártott pofákkal, nagyon-nagyon jó minõségben). Ami nem új még, az a fõfékhenger és a hátsó elosztó közötti szakasz (az elosztóval együtt). De ezeket jól átmostam stb.

Elõvigyázatosságból már a régi fõfékhengernél is szilikonos (DOT 5) folyaadékot használtam, így csak le kellett törölgetni alkoholos ronggyal a beömlõ folyadékot, nem bántott semmit. Fél év használat után - lekopogom - jól mûködik a fékrendszer. Elõtte szilikonolajban áztattam pár hétig néhány gyári és nem gyári karmantyút, nem lett bajuk. Drága, de ha vigyázol rá, hogy ne szivárogjon bele víz a tartálynál, akkor nagyon sokáig nem kell hozzányúlni a folyadékhoz. Ebben az esetben abszolút nem is veszélyes a korrodálódó belsõ alkatrészekre. + a munkahengerek dugattyúinál kívülrõl vékonyan megkentem sûrûbb szilikonzsírral a dugattyút és a gumi dugót, az is leszigeteli kívülrõl az esetleges párát.

Ellenõrizd a fõfékhengereid dugattyúinak pályáját. Ha dorozmás, mint nekem, akkor én nem javaslom a felújítást. Ellenkezõ esetben meg lehet próbálkozni vele.

Fontos, csak új, glikol alapú folyadékot még nem látott fékrendszernél szabad szilikonost használni.

[url]http://olajshop.hu/dot-5-fekfolyadek[/url] - én ilyenbõl vettem 3-at, 1 elég, ha nincsen komplikáció. De mivel volt, így elment másfél.

Jó tanács: a gyári új fõfékhengert szét kell szedni, és kimosni, kitörölgetni a konzerváló olajat. Továbbá a nyomórúd felõl a gumitömítés és a dugattyú közé kell tenni egy kis zsírt, hogy onnan se kaphasson párát a henger.

5654 Kacsándi Szabolcs 2015-04-16 19:00:51  Előzmény:Korponay Zoltán: 57494

Zsombicar-nál vagy a Csapi bt-nél tudsz venni eredeti gyárit 27 ezerért,vagy gyári felújítottat 14-15 körül.Te döntesz meddig akarsz kínlódni még.Vagy egy másik típusét szereled fel.Ha nem zavar némi alakítás a fõfékhenger helyén,akkor nyugati vagy keleti alkatrészt veszel,amibõl azért van választék.

5653 Szarvas Pál 2015-04-15 20:27:58  Előzmény:Korponay Zoltán: 57494

Én évekkel ezelõtt vettem a 4T trabihoz új fék fõ munkahengert, de szerencsémre semmi baj nincsen vele azóta sem.

Javítókészlettel csak öreg Mercedes-szel van tapasztalatom, ott szétszedhetõ rendesen a munkahenger és sikeresen tudtam felújítani, már vagy 6 éve rendben megy.

Üdv.

5652 Korponay Zoltán 2015-04-15 11:44:06  Előzmény:Hajdú Laszló: 57493

Üdv!
Hosszasan böngésztem a hozzászólásokat, de konkrétan nem találtam választ a problémámra, ezért felteszem most.
A TRABI KÉTKÖRÖS FÕFÉKHENGERE visz a sírba, akut problémám évek óta a nyomórúd felõli olajszivárgás, próbálkoztam javítókészlettel, után gyártott cserével, az utóbbi használat nélkül is csak max egy évet bírt.
Idén ismét elkezdett szivárogni, irány az autósbolt ahol évek óta veszem az alkatrészeket, felkészülve vittem a cseredarabot, hopp már nem foglalkozik ilyesmivel. Vettem egy javítókészletet, de nem lett jó.
Kérdésem az lenne tud e valaki erre jó megoldást ami nem ideig-óráig tart?
A neten böngészve találtam Német honlapokon ill. ebay-en 18-23 E. Ft.-ig fõfékhengereket, van valakinek tapasztalata ezzel?
Van 9 euroér javítókészlet is, nem tudom az milyen lehet.
Vagy ugyanazt a hulladék minõséget kapom mint itthon is?
Segítséget elõre köszönöm!

5651 Hajdú Laszló 2015-04-15 06:39:14  Előzmény:Bajáki Péter: 57492

Sziasztok! Nem ide szól, de ide való a téma..Egy kis emléket szeretnék megosztani veletek a legutóbbi trabant találkozoról..

Üdv

Laci

https://www.youtube.com/watch?v=e2kzxpwNtCE

5650 Bajáki Péter 2015-04-14 21:45:59  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 57491

[i]"Ritka az új szélvédõ, azt viszont azonnal meg kell venni."[/i]
Egyetértek. Hátha jó lesz még valamire.

[i]"Nem azt nézegetni,hogy egy alig látható feliratból melyik jelenik meg az üvegen."[/i]
Nem értek egyet. Nálam számít, hogy mi van beleírva. Be nem raknám a Sitralitosat a '81-esbe. Nyomós ok kéne rá. A SalgoGlas magyar gyártmány. Ha kitörött, olyannal pótolták anno.

Nekem egy parám van, és az már-már visszatérõ fóbia. Rettegek attól, hogy ablaktisztítás közben megkarcolom a szélvédõt. Hogy abba a tiszta rongyba valahogy belekerül egy homokszem, és én meg letörlöm vele az üveget. Ha észreveszek egy karcot, amit eddig nem láttam, elkezd zavarni, nem emlékszem, hogy én csináltam, vagy már ott volt, és furdal a lelkiismeret, hogy elb*sztam valamit. Pedig gondos vagyok. Tiszta ruhát használok, kimosva. Elõször bõ vizessel törlöm le, és utána fújom rá az ablaktisztítót. Nem merem mikroszálassal törölni, nehogy beleragadjon valami éles homokszem, vagy a nehogy legyen olyan szála a mikroszálas ruhának, ami karcol.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/150414/2012-06-22_-_Trabika_21_KARC____www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]


[i](Módosította BajakiPeter 2015.04.14. 23:47-kor)[/i]

5649 Kacsándi Szabolcs 2015-04-14 20:20:06

Szerintem fóliás szélvédõ 87-88-tól volt.Elõtte biztos nem.Rengeteget szereltem és bontottam,és egy sem volt köztük,csak az utolsó szériásokon.Szerintem lehetséges hogy márkán belül a fóliás kivitelt más névvel látták el,részben utalva az eredeti névre,részben az üveg tulajdonságaira.De ki tudja.Szerintem felesleges ezen fennakadni.
Ritka az új szélvédõ,azt viszont azonnal meg kell venni.Nem azt nézegetni,hogy egy alig látható feliratból melyik jelenik meg az üvegen.
Amúgy meg a 600-as púpos trabim oldalsó, hátsó üvege is ragasztott volt 63-ban.Na ezt már nehezebb megfejteni,mikor a következõ ilyen megoldás közel 25 év múlva jelenik meg a 601-esben.

5648 jocking . 2015-04-14 12:27:38  Előzmény: Spityu: 57489

Akkor én is megkeverném egy kicsit a kakit. :D
Nekem 2 biztonsági szélvédõm van itthon. Az egyik a 4T-ben van, azon a felirat "HS LAMINATED". A másik egy 88-as 2T-bõl van, az meg SalgoGlas, és alatta egy sinushullám szerû jelzés, de egyébként arra nincs ráírva, hogy laminált lenne (pedig az, látszik körben a széle mentén).

5647  Spityu 2015-04-14 06:44:51  Előzmény:Bajáki Péter: 57488

Igen, ezekre én is ráakadtam. A kérdés még nyitott, volt-e "sitralit" feliratos nem robbanós szélvédõ 601-nél. De annyira nem fontos, mert nem veszem meg, csak ha ASMW ESG TORGAU-s lenne.

5646 Bajáki Péter 2015-04-14 01:23:24  Előzmény: Spityu: 57487

Sziasztok,

Nálam a '81-esben mindenhol az ESG Torgau felirat van. Örülök is neki rendesen. :-)
A '88-as oldalablakain E1 ESG felirat van, a bal oldali ajtóban szintén, a jobb oldaliban Sitralit. Szóval itt valami nem kóser. (Az E1 '88-ban azért is érdekes, mert az E1 az NSZK kódja, az E15 pedig az NDK-é. Lépjünk túl ezen.)

Megfigyeltem, hogy a négyütemû Wartburgunkban elöl Sitrafol van írva, az összes többi helyen pedig Sitralit. És íme, megtaláltam a megoldást a többéves rejtélyre:

[i]"A Sitrafol az olyan szélvédõ, ami utolsó kétütemûekben (1988-tól) és négyütemûekben volt. Ez kétrétegû, közte fólia van, és nem robban százezer darabra ha rossz helyen találja el valami, hanem csak bereped. A Sitralit pedig a robbanós fajta, az oldalablakok is ebbõl vannak, ez volt a régiekben is ASMW-Torgau vagy ESG-Torgau néven. Egyébként az oldal és a hátsó ablakok nem voltak Sitrafol kivitelûek."[/i]

forrás: [url]http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=33311800&t=9006748[/url]

Németül tudóknak írás még itt:
[url]http://www.trabantforum.de/ubb/Forum1/HTML/004647.html[/url]

[img]http://kepfeltoltes.hu/150414/dscn7750m__1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

5645  Spityu 2015-04-11 06:58:02

Üdv!

Trabant 601 szélvédõ típusok felõl szeretnék érdeklõdni. Ha jól tudom, a 80-as évek végétõl szerelték õket fóliás, nem robbanós szélvédõvel.
Nekem viszont a régi típusra volna szükségem, amelyik ha betörik, millió darabra hullik.

Alkudozok egy gyári újra, az eladó azt mondja (hozzáértõ), hogy nem ragasztott kivitelû, és "sitralit" feliratos.

Namármost egy problémám van: eddig úgy tudtam, hogy csak az alábbi feliratokkal készült Trabant (a 80-as évektõl):
- fehér "ASMW ESG TORGAU" (nem ragasztott),
- barna "sitrafol" (ragasztott)

Ezek szerint volt egy köztes is, ami ugyan még nem ragasztott kivitelû volt, de már barnás "sitralit" felirattal láttak el, mint a késõbbi "sitrafol" esetében?

"Sitralit"-et egyébként eddig csak a 4T kombim 3db hátsó üvegén láttam.

5644 Balogh Norbert 2015-04-05 09:50:50  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 57485

köszönöm!:)

5643 Holnapy Gergely dr. 2015-04-04 20:18:37  Előzmény:Balogh Norbert: 57484

Fiat Seicento vagy Cinquecento gyári alufelnije.
Az 13 col átmérõjû, 4x98-as osztókörû, picit szélesebb (nem 4,5 hanem 5 col) de elfér. ET számban is közel egyezik.

5642 Balogh Norbert 2015-04-04 15:45:03

Sziasztok létezik olyan alufelni ami 4T Trabira rámegy minden átalakítás nélkül? (új tõcsavar stb. nélkül) ha van valakinek Debrecenben akár meg is venném de már az is nagy segítség lenne ha 1 típust írnátok
a válaszokat elõre is köszönöm! :)

5641 Bajáki Péter 2015-04-01 21:57:27  Előzmény:Dávid Richárd: 57481

[b]ricomester:[/b]

Tudok szerelõt. Mindenféle márkával foglalkozik, 50-60 éves, rendes fickó. ABalu hozzá viszi a Trabit, ha nagyobb és/vagy szerszámigényes feladat van rajta.
A szerelõ: Boda György, Budapest, Bivalyos utca. Telefonszámot adok, ha írsz nekem egy e-mailt. (Amelyet az adataimnál megtalálsz.)

[i][Kérlek, nagy kezdõbetûvel írd a Trabantot, ha már a Budapestet nagy kezdõbetûvel írod. Köszi. :-) ][/i]

5640 Kunyi Tamás 2015-03-29 21:56:27

Sziasztok!
Sötétben megvizsgáltam a gyertyakábeleket és összevissza áthúznak, villognak stb.
Persze, gondolom cserések, de másik kábelszettel is ugyanez a jelenség. Az eredeti szet a gyári (zavarszûrõs pipákkal), a másik szet pedig utángyártott, zavarszûrõ ellenállás nélküli pipákkal, de mint írtam, mindkettõvel egyforma a jelenség.
Gyertyák: NGK BP6ES.
Talán nagy gyertyahézag miatt húznak át a hengerfejre a gyertyakábelek vagy vegyek vadonatúj kábeleket?
Mi a véleményetek?

5639 Dávid Richárd 2015-03-29 11:26:52

Üdv minden fórumozónak!

Egy barátomnak van egy trabija, amit az elmúlt hónapokban folyamatosan szerelõhöz hurcol, de minden szerelés után ugyanúgy fennáll a probléma, és leáll az autó.

Abban szeretném kérni a segítségeteket, hogy tudtok-e ajánlani egy megbízható szerelõt, aki fõleg trabantokkal foglalkozik, és hatékonyan dolgozik, mindezt Budapesten, vagy vonzáskörzetében.

A hiba pontos eredetét/okát nem tudom, ezért is nem mennék bele egy ilyesfajta "távsegítségbe" inkább egy hozzáértõ szakemberhez küldeném vele a barátom és autóját.

A segítséget elõre is köszönöm!

5638 Papp Bence 2015-03-24 18:41:15

Köszönöm a választ !

5637 jocking . 2015-03-24 14:18:25  Előzmény:Papp Bence: 57477

Az a vezeték amit találtál, a fojtószelep jeladó az alapjárati rendszerhez. Azt érzékeli, hogy a fojtószelep mikor van alapállásban, ilyenkor engedi mûködni a mágnesszelepet. Emellett figyelembe veszi a motor fordulatszámát is, és így a motorfék üzembe is beleszól.
Alapjáraton áram alatt kell lennie a mágnesszelepnek, így tartja nyitva az alapjárati rendszer járatait a karburátorban. Ahogy lenyomod a gázt, a fojtószelep érintkezõ nyit, a mágnesszelep meg elzárja az alapjárati keveréket. Ha motorfékkel gurulsz alap gázpedál állásnál, akkor ugyan érzékeli a rendszer, hogy alaphelyzetben van a fojtószelep, de addig nem kapcsolja be az alapjárati rendszert, amíg a fordulatszám 1500 körüli értékre nem süllyed.

Elvileg ha azt a vezetéket széthúzod, akkor azt kéne hinnie a rendszernek, hogy állandóan alapállásban van a fojtószelep, így sosem kapcsolja ki a mágnesszelepet. Így megnövekedhet a fogyasztás és gyengébbnek érzõdhet a motorfék (mert olyankor is kap nyálat a motor, amikor nem kéne).

Egyre inkább úgy tûnik, hogy nálad az alapjárati vezérlõ dobozzal van valami.

[imgw]http://www.trabantklub.hu/twk/photo/gyujt4t.jpg[/imgw]

5636 Szabó Sándor 2015-03-24 13:17:08

Üdv! T2 Trabin a gyújtáskapcsoló és a trafó közötti szál elolvad ha gyújtásra teszem. Szerintetek...? Hazamentem vele, öt perc múlva indulásnál kívül-belül füst. Tudom, ha elszáll belõle a füst, nem indul!!!