Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2990 Lizák Péter 2010-02-23 05:54:24  Előzmény:G J: 54831

Érdekes, a kabrió kiköpött olyan mint Energie kollégáé...:D

2989 G J 2010-02-22 22:14:33

láttátok már ezt a narancs kabriót?
[url]http://katozo.blog.hu/[/url]
[url]http://www.youtube.com/watch?v=aAv3J5jq8hs[/url]

aztán izom trabi de nagyon szép kék és gömbölyû lökös:)
[url]http://www.youtube.com/watch?v=mvWhkbogBeA&NR=1[/url]

[url]http://www.youtube.com/watch?v=Ol3Z12RxnaE&NR=1[/url]
valami 315 lóerõs:
[url]http://www.youtube.com/watch?v=DaPWXh09YX0&feature=related[/url]
:O

[url]http://www.youtube.com/watch?v=1h7J34exO-M&feature=related[/url]
LOL

2988 Lizák Péter 2010-02-22 21:40:17  Előzmény:G J: 54815

Egy ismerõsöm kinn él, Torontoban. Mesélte, hogy tõlük nem messze van egy fehér. Mesélte, hogy eléggé meglepõ volt, hogy kimegy és egy trabantba botlik bele. Lehet, hogy ez az... :-D

2987 Lizák Péter 2010-02-22 21:38:01  Előzmény:Sonkoly Ádám: 54819

Nekem 4T lökõs volt fenn elöl (is), néhány centivel lejjebb eresztve. Teljesen takarta a dobot. Ergo a menetszél nem hûtötte. Onnantól meg a rendes csatlakozás a fontos a csövek találkozásainál, és akkor nem lesz gond, lesz rendes fûtésed is :-)

2986   2010-02-22 21:14:05  Előzmény:Szedlák Tibor: 54827

Miért ne? Ha G Astra szalad vele akkor az miért ne menne?

2985 Szedlák Tibor 2010-02-22 20:35:12  Előzmény: : 54826

Injektoros 4t be is bele lehet tenni gond nélkül? Persze keverve?

2984   2010-02-22 20:34:01  Előzmény:Sonkoly Ádám: 54817

Ha 4T-d van mehet bele az E85, ha 2T-d, akkor abban az esetben ha labirintos a motor. Szimeringesbe ne erõltesd,mert eleheti a gumit.

2983 Papp Zoltán 2010-02-22 20:14:26

A még 2T-s idõszakomban nekem is volt benne ventilátor,de azt vettem észre,hogy
az így "felgyorsított" levegõnek viszont nem volt ideje felmelegedni.
Viszont valami elõnye mégis csak volt,a szélvédõrõl mindig lefújta a párát...

2982 Madocsai Gergely 2010-02-22 20:12:28  Előzmény:Sonkoly Ádám: 54819

Egy cimbim régi kocsijában IFA fûtöwentillátor wolt, ronda, daráló hangja ellenére elég rendesen tolta be a meleget/hideget. Én terwezem kipróbálni az elsõdob, fûtéscsöwek üweggyapottal történõ körbetekerését, csak lángra ne kapjon;).

Durók és a kasztni közé is wmi jó wastag, szálas anyagot kéne rakni (terwezem), ami nem hullik szét (ezért hanyagolnám itt az üweggyapotot, mert nem igazán tüdõbarát), talán bewonnám egy erõs nylonnal, h ne jusson bele a nedwesség, plusz még mellé a zsacsiba egy kis silica gel - mint a teherautó légszárító patronban - a tisztább, szárazabb, biztonságosabb érzésért.
A tetõre és a padlóra is kell egy jó szálas, minél wastagabb anyag, mert ott is bazi felületen "dõl" be a hideg.
Szellõs ajtókéderek/rések ellen egy öntapadós pl. "D" profil csodákra képes, télen talán érdemes áldozni ennyit a design oltárán.


[i](Módosította madogery 2010.02.22. 21:12-kor)[/i]

2981 jocking . 2010-02-22 20:09:23  Előzmény:Sonkoly Ádám: 54822

Ha ventit teszel be az is jó megoldás lehet, de nem sokat érsz el vele, ha a kocsiba ugyanúgy bejut a hideg, vagy ha nem fût rendesen a gyári rendszer.

2980 Sonkoly Ádám 2010-02-22 19:43:53  Előzmény:jocking .: 54821

értem! mert nekem ötletnek az merült fel h egy ventit betenni a hideg-meleg elosztó környékére vhova és egy kapcsoló be a mûszerfalba persze gyujtás nélkül no mûködéssel aksibarát szempontok miatt

2979 jocking . 2010-02-22 19:36:57  Előzmény:Sonkoly Ádám: 54819

Létezik jó pár alternatíva:
- jól mûködõ alap fûtés
- utastér kitömése valami jól szigetelõ anyaggal a kárpitok mögött
- utastérben a huzat megszûntetése (mármint nem a légmozgásra értendõ, hanem pl. a rossz ajtószigetelésnél behúzó 'cúg'-ra)
- fûtõdob bebugyolálása valami tûzálló szigetelõ anyaggal (bár ez szerintem eléggé ronda és ha megázik akkor is kellemes szaga lehet)
- benzinkályha utólagos beszerelése

2978 Sonkoly Ádám 2010-02-22 19:32:39

lemaradt... ötlet kilincs, zárszerkezet átalakításhoz? én opel v hasonló tipusú autó kilincs beépítésére gondoltam addig ok h kivágom az ajtólapból a kilincs helyét de zárszerkezet beépítés? vki próbálkozott már ilyennel? esetleg központi zár?

2977 Sonkoly Ádám 2010-02-22 19:29:32

valakinek valami egyedi ötlet 2 ütemû trabi fûtés/hûtés tuningolásra?

2976 Madocsai Gergely 2010-02-22 19:25:10

Nem tudtok BP-en egy mûhelyt, ahol fel tudják szabályozni a fékdobokat, és hozzájuk illesztwe ragasztanak ferodo-t a pofákra? (minõségben, természetesen)

Köszönöm!

2975 Sonkoly Ádám 2010-02-22 19:19:02

üdv vki tankolt már bio etanolt a 2t trabiba? mert a szomszédba már lehet kapni 210ért literjét de nem merek tankolni nehogy megegye a motort!
üdv

2974 G J 2010-02-22 16:23:11

[url]http://www.youtube.com/watch?v=0T2ILacIM9Q&feature=related[/url]
de jó a hangja na és a felnik..:D
nem tud valaki hasonlót?

2973 G J 2010-02-22 16:09:48

OFF:
kanadai trabant
[url]http://www.youtube.com/watch?v=JnhNTSNdiY4[/url]

2972 Lizák Péter 2010-02-21 19:53:07  Előzmény: : 54809

Citroen SM. európai kiadás, az amerikába készülteknek egy plexi volt még a lámpái elõtt.

2971 Madocsai Gergely 2010-02-21 19:42:47  Előzmény: Spityu: 54810

Ez érdekes, ugyanis nálam is mindig az 1-es hengernél akadtak a problémák, beállási szempontból, sõt a halottan szerzett motoromnál is az 1-es rúd könyökölt ki.
Derékszögelési probléma esetén szerintem egyenletes eloszlást kéne mutasson az 1, 2 hengerek között, de ez lehet csak az én agyszüleményem...

2970 Madocsai Gergely 2010-02-21 19:37:38  Előzmény: : 54809

Citrom SM, Maserati motoros, asszem V6, melyet úgy kaptak, h egy "Vényóc"-ról lenyestek 2 hengert, de maradt a 90°-os hengerszög - ha jól emléxem...

Sorry az OFF-ért!

2969 Bende Endre 2010-02-21 17:15:02

2001 IV. havi akkumulátor pénteken adta meg magát, az milyen ? :)

2968  Spityu 2010-02-21 15:46:09  Előzmény: Spityu: 54807

Na, szétpréseltem a legutolsó elhalálozott fõtengelyt a hibás csapágynál. :D

Borzasztó felülete van mind a hajtókarnak, mind pedig a csapnak. Adatok:
- csap átmérõ: 28mm, a futófelületnél 27mm (felújított),
- hajtókar: 37.50mm,
- kosár: 37.18x29.37x19.75, 12db ablak,
- görgõk: 5.18mmx15.75mm, 12db,

Ja, a hajtókar perselyezett, de azt hiszem az alapméret is ekkora.

A nyomokon látszik, hogy a görgõk bírják a legjobban, mivel ugye azok folyton cserélõdnek, mindig másik kapja az ütést. A hajtókar és a csap viszont ugyanoda kapja értelemszerûen.
A másik hajtókar (ékszíj oldali) kottyanása minimális, kb. 95%-os. Azt, hogy miért kopott szét ennyire ez a csapágy, nem tudom. Elõször nagy elõgyújtásra gyanakodtam... aztán a perselyezés gyenge minõségére. Utóbbit kizárja, hogy a csap is megkopott, elég rendesen. A legvalószínûbb viszont az, hogy felületesen lett derékszögelve a hajtókar, ugyanis eléggé furcsa határvonala van a kopott résznek. Majd fényképezek.
[i](Módosította Spityu 2010.02.21. 17:06-kor)[/i]
Ejj azok a dolgos nõi kezek... Milyen Citroen van a filmben?

2966 Madocsai Gergely 2010-02-21 14:03:59

Sokszor felmerült már a kérdés, így itt egy röwid összefoglaló arról, hogy [url=http://auto.indavideo.hu/video/Hogyan_csereljunk_olajat]hogyan is cserékjünk olajat[/url]... ;):D:evil:

[i](Módosította madogery 2010.02.21. 15:04-kor)[/i]

2965  Spityu 2010-02-21 13:28:51  Előzmény: : 54806

39x28x20, nem szabványos. Kosarat lehet külön kapni, gyárit, görgõket meg elõre érdemes venni, kicsit túlméreteset és hozzáköszörültetni a hajtókart/csapot, ha ilyesmiben gondolkodsz. Utóbbit csak ahol futnak a görgõk.

2964   2010-02-21 13:06:47

Tud valaki valami információt, hogy milyen csapágy van a 2T Trabant hajtókaránál? Méret?

2963 Őry Gábor 2010-02-20 16:49:30

A születésnapos, szépen megfürdetve!

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/100220/IMG_1768_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/100220/IMG_1768_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]
[i](Módosította orygabor 2010.02.20. 18:06-kor)[/i]

2962 Huszta Tibor 2010-02-20 11:23:21

Sziasztok!

Érdeklõdnék, hogy van-e valakinek olyan új típusú forgalmi engedélye, amit 1997 környékén adtak ki és még az EU-s kategóriák nem szerepelnek benne?

Szakdolgozathoz kellene, SOS!

Üdv:

T.
Ezt én is tudom, mert láttam párat és van is, de a kérdés az, hogy mikortól és milyen felszereltséggel...

2960 tóth furdzsenxia 2010-02-20 10:14:44  Előzmény: : 54794

volt gyári üzemanyag szint jelzõs tank

2959 Őry Gábor 2010-02-20 09:18:07  Előzmény: Spityu: 54800

Tényleg, kijött a szép idõ, kap két Isolatort!

2958  Spityu 2010-02-20 08:30:47  Előzmény:Őry Gábor: 54799

Ennek örömére kap a két évtized után 2 gyertyát is? :D

2957 Őry Gábor 2010-02-20 08:21:09

Trabika ma 20 éves!

Feltéve, hogy a tûzfalba beütött szám a gyártás dátuma...

2956 Szarvas László 2010-02-19 21:29:47  Előzmény:Őry Gábor: 54795

Mondjuk az igen, de szerintem a 40 irányárként reális, és van egy hatalmas elõnye!!Nagy magasságokból sz.rik az agyamentek szigorított határértékeire.

2955   2010-02-19 19:29:41  Előzmény:Őry Gábor: 54795

Az elsõt most elhoznám 40ért...

2954   2010-02-19 19:06:25

Ha esetleg valaki kedvet kapott egy kis barkácshoz, talán jó alap lehet:

[url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/601/trabant_601_s_kombi-3625010[/url]

2953 Őry Gábor 2010-02-19 19:01:11  Előzmény: : 54794

Azért, mert az 100%, hogy a lidli parkolós képen és az udvaron látható jármû nem egy és ugyan az...

2952   2010-02-19 18:54:20  Előzmény:Őry Gábor: 54793

Nem igazán értem,hogy miért mondod ezt... Bár az 100%, hogy a lidli parkolós képen és az udvaron látható jármû nem egy és ugyan az...

Én egy gömbölyû lökhárítós kombit szeretnék hycomat-ban. Átalakítom én utólag ha kell... :)

[b][u]KÉRDÉS:[/u][/b]Az átfolyásmérõ mikortól volt a Trabantokban, illetve volt-e gyárilag üzemanyagszint jelzõs? (A tank kialakítás alapján gyári a dolog...)

2951 Őry Gábor 2010-02-19 18:41:06

Hmm! Egy hirdetés a kész átverés show-ból:[url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/601/trabant_601_hycomat_special-3612984[/url]

2950 Lizák Péter 2010-02-19 14:25:02  Előzmény:Bende Endre: 54791

Ha belerak egy csurom vizes rongyszõnyeget, akkor még a drift is meglesz. :D
De lehet, hogy low rider. Ha nagyon ugrál a szõnyeg fel-le...

2949 Bende Endre 2010-02-19 10:03:50  Előzmény:Lizák Péter: 54787

Meg centrifuga üzemmódban széjjel BURNOUT-olná a forgódobot :)

2948  Spityu 2010-02-19 06:55:45  Előzmény:Madocsai Gergely: 54789

Csak azért került ennyibe, mert lejárt a gáztartály papírja, 5 évet még lehet hosszabbítani.
Amúgy csak a gázbiztonsági szemle drágítja meg a mûszakit, amit elõzetesen kell elvégeztetni (5.000). Ill. a régi rendszerben drágább volt a zöldkártya gázosra, nem tudom most ebben az integrált eljárásban mennyit számít.

Amúgy a papírokra érdemes figyelni, mondjuk ez nálam a lehetõ legrosszabb kombináció volt: 1 hó mûszaki, és tartályengedély.
Illetve ami még fontos lehet, az a reduktor típusa, de Trabinál szerintem az sem számít annyira, azt mind meg tudja etetni.
A reduktorban lévõ membránok állapota nem nagyon állapítható meg, annyi, hogy a szakadt nagyon sokat eszik és összevissza húz (vagy nem húz) a motor, mindenféle fordulatszámtartományban.

2947 Madocsai Gergely 2010-02-19 06:01:55  Előzmény: Spityu: 54788

Miwel igencsak érdekel ez a gázos téma azt szeretném még megkérdezni, h az 54000-es gázos okosság az átiratás miatt kell alapból, wagy azért, mert - az átiratástól függetlenül - lejárt a tartály minõsítése?

De még így is megéri, mert amíg ennyi az autógáz, addig bõõõõwen behozza.

Mi(k)re kell figyelni egy ilyen "gázbomba" megwételekor?

Köszi!

2946  Spityu 2010-02-18 17:21:19

No összeszámoltam az autó papírozását (1.1U benzin-gáz):
- KGFB: 16.000,
- eredetiségvizsga: 17.000,
- átírás: 6000 + 6000 + 18.774,
- nyomáspróba, gázbiztonsági szemle, mûszaki vizsga (környezetvédelmivel egyben ugye), 1000 forintnyi LPG, "egyéb": 54.000, (ebbõl a nyomáspróba 18.000, ami csak most van, mert 10 éves a tartály)

~120 ezer forint. A kocsi vételára pedig 99. Viccesnek hat, ugye? :D

2945 Lizák Péter 2010-02-18 16:57:48  Előzmény:Bende Endre: 54785

Hát a felvonuláson biztos érdekesen mutatna a mosógép trabant logoval az oldalán. Jimmy meg motoros sapka-szemüveg párosban virítana egy pereckormánnyal a tetején :-D

2944 Szarvas László 2010-02-18 10:42:23  Előzmény:Bende Endre: 54785

Hát olyan jól nem,mintha pl:egy trabi utánfutót külsõleg átalakítanák régitipusú kétkerekû babakocsivá,benne meg ott ülne egy 60 éves szakállas újszülött,aki a cumisüvegbõl vedeli a redbullt, mert az szárnyakat ad....(esetleg,szakál nélkül,mély álomba merülve,mint halva született nagymama...)
[i](Módosította Jimmy 2010.02.18. 11:46-kor)[/i]

2943 Bende Endre 2010-02-18 10:02:43  Előzmény:Szarvas László: 54784

Jaja! Nálam is ez dobja le a láncot :)


De a mosógép esetén pedig ott az áfa. Ami 20%. Tehát az állambácsinak perkáltál 20.000 HUF kápét. Ekkor még 2.000 HUF-tal beljebb vagy, úgyhogy inkább Trabit vegyél...


És különben is! Alsóõrsön hogy néznél már ki egy elöltöltõs mosógéppel :)
[i](Módosította Andrew 2010.02.18. 11:03-kor)[/i]

2942 Szarvas László 2010-02-18 09:46:04  Előzmény:Szarvas László: 54782

Amitõl mindig felforr az agyvizem,de még szerencse,hogy nyit a fejszelep,és lassan csak megnyugszom,a v a g y o n s z e r z é s i illeték.Hát ez csúcs!!!
Nem szaporodik a vagyonom egy fillért sem,mégis megvágnak 18000Ft-al.
Van (nincs,de tegyük fel) 100000Ft-om, veszek egy trabit 100000-ért.Azaz vagyonom nem gyarapodott,csak trabivá alakult.Be kell fizetni a 18000Ft-ot,azaz vagyonvesztés esetes fennforgás áll elõ,és nem fordítva.Ha viszont ezen a pénzen pl: automata mosógépet veszek,akkor meg nem vagyonosodok.De lehet hogy én vagyok az agykárosult?

2941 Bende Endre 2010-02-18 08:42:12  Előzmény:Szarvas László: 54782

Ebben maximálisan igazad van, azonban a gyakorlat sajnos mást mutat. Ha van olyan jófej a tulaj, hogy megcsináltatja az eredetiségvizsgálatot, szemrebbenés nélkül beépíti a vételárba.

Nyilván egy többmilliós autónál nagyobb a sanszod arra, hogy elengedi az árát, de mi Trabantokról beszélünk, aminél az eredetiségvizsgálat költsége a vételárhoz viszonyítva elég magas ( 15-20%)