Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2950 Lizák Péter 2010-02-19 14:25:02  Előzmény:Bende Endre: 54791

Ha belerak egy csurom vizes rongyszõnyeget, akkor még a drift is meglesz. :D
De lehet, hogy low rider. Ha nagyon ugrál a szõnyeg fel-le...

2949 Bende Endre 2010-02-19 10:03:50  Előzmény:Lizák Péter: 54787

Meg centrifuga üzemmódban széjjel BURNOUT-olná a forgódobot :)

2948  Spityu 2010-02-19 06:55:45  Előzmény:Madocsai Gergely: 54789

Csak azért került ennyibe, mert lejárt a gáztartály papírja, 5 évet még lehet hosszabbítani.
Amúgy csak a gázbiztonsági szemle drágítja meg a mûszakit, amit elõzetesen kell elvégeztetni (5.000). Ill. a régi rendszerben drágább volt a zöldkártya gázosra, nem tudom most ebben az integrált eljárásban mennyit számít.

Amúgy a papírokra érdemes figyelni, mondjuk ez nálam a lehetõ legrosszabb kombináció volt: 1 hó mûszaki, és tartályengedély.
Illetve ami még fontos lehet, az a reduktor típusa, de Trabinál szerintem az sem számít annyira, azt mind meg tudja etetni.
A reduktorban lévõ membránok állapota nem nagyon állapítható meg, annyi, hogy a szakadt nagyon sokat eszik és összevissza húz (vagy nem húz) a motor, mindenféle fordulatszámtartományban.

2947 Madocsai Gergely 2010-02-19 06:01:55  Előzmény: Spityu: 54788

Miwel igencsak érdekel ez a gázos téma azt szeretném még megkérdezni, h az 54000-es gázos okosság az átiratás miatt kell alapból, wagy azért, mert - az átiratástól függetlenül - lejárt a tartály minõsítése?

De még így is megéri, mert amíg ennyi az autógáz, addig bõõõõwen behozza.

Mi(k)re kell figyelni egy ilyen "gázbomba" megwételekor?

Köszi!

2946  Spityu 2010-02-18 17:21:19

No összeszámoltam az autó papírozását (1.1U benzin-gáz):
- KGFB: 16.000,
- eredetiségvizsga: 17.000,
- átírás: 6000 + 6000 + 18.774,
- nyomáspróba, gázbiztonsági szemle, mûszaki vizsga (környezetvédelmivel egyben ugye), 1000 forintnyi LPG, "egyéb": 54.000, (ebbõl a nyomáspróba 18.000, ami csak most van, mert 10 éves a tartály)

~120 ezer forint. A kocsi vételára pedig 99. Viccesnek hat, ugye? :D

2945 Lizák Péter 2010-02-18 16:57:48  Előzmény:Bende Endre: 54785

Hát a felvonuláson biztos érdekesen mutatna a mosógép trabant logoval az oldalán. Jimmy meg motoros sapka-szemüveg párosban virítana egy pereckormánnyal a tetején :-D

2944 Szarvas László 2010-02-18 10:42:23  Előzmény:Bende Endre: 54785

Hát olyan jól nem,mintha pl:egy trabi utánfutót külsõleg átalakítanák régitipusú kétkerekû babakocsivá,benne meg ott ülne egy 60 éves szakállas újszülött,aki a cumisüvegbõl vedeli a redbullt, mert az szárnyakat ad....(esetleg,szakál nélkül,mély álomba merülve,mint halva született nagymama...)
[i](Módosította Jimmy 2010.02.18. 11:46-kor)[/i]

2943 Bende Endre 2010-02-18 10:02:43  Előzmény:Szarvas László: 54784

Jaja! Nálam is ez dobja le a láncot :)


De a mosógép esetén pedig ott az áfa. Ami 20%. Tehát az állambácsinak perkáltál 20.000 HUF kápét. Ekkor még 2.000 HUF-tal beljebb vagy, úgyhogy inkább Trabit vegyél...


És különben is! Alsóõrsön hogy néznél már ki egy elöltöltõs mosógéppel :)
[i](Módosította Andrew 2010.02.18. 11:03-kor)[/i]

2942 Szarvas László 2010-02-18 09:46:04  Előzmény:Szarvas László: 54782

Amitõl mindig felforr az agyvizem,de még szerencse,hogy nyit a fejszelep,és lassan csak megnyugszom,a v a g y o n s z e r z é s i illeték.Hát ez csúcs!!!
Nem szaporodik a vagyonom egy fillért sem,mégis megvágnak 18000Ft-al.
Van (nincs,de tegyük fel) 100000Ft-om, veszek egy trabit 100000-ért.Azaz vagyonom nem gyarapodott,csak trabivá alakult.Be kell fizetni a 18000Ft-ot,azaz vagyonvesztés esetes fennforgás áll elõ,és nem fordítva.Ha viszont ezen a pénzen pl: automata mosógépet veszek,akkor meg nem vagyonosodok.De lehet hogy én vagyok az agykárosult?

2941 Bende Endre 2010-02-18 08:42:12  Előzmény:Szarvas László: 54782

Ebben maximálisan igazad van, azonban a gyakorlat sajnos mást mutat. Ha van olyan jófej a tulaj, hogy megcsináltatja az eredetiségvizsgálatot, szemrebbenés nélkül beépíti a vételárba.

Nyilván egy többmilliós autónál nagyobb a sanszod arra, hogy elengedi az árát, de mi Trabantokról beszélünk, aminél az eredetiségvizsgálat költsége a vételárhoz viszonyítva elég magas ( 15-20%)

2940 Szarvas László 2010-02-18 08:11:21  Előzmény:Bende Endre: 54781

Hali.
Csak annyit tennék hozzá,hogy semmilyen jogszabály nem írja elõ,hogy az eredetiség vizsgálatot a vevõ fizesse,vagyis ez már alku tárgya.Neki kell(ene) bizonyítani azt,hogy az árú amit elad az rendben van,és nem fordítva.

2939 Bende Endre 2010-02-18 07:44:53  Előzmény: : 54775

Szia!

A vételárat nem kalkulálom bele, mert lényegtelen a procedúra szempontjából.
Tegyük fel, hogy veszel egy 1990-es 1.1-es Trabantot érvényes mûszakival, tehát nem kell levizsgáztatnod;

eredetiségvizsgálat: 17.000 HUF
eljárási díj: 12.000 HUF (6.000 HUF új forgalmi + 6.000 HUF törzskönyv)
vagyonszerzési illeték 18 HUF/megkezdett cm3 ez egy Trabi esetében: 1043*18= 18.774 HUF

Tételezzük fel, hogy az autót februárban veszed, amikor is a teljesítményadót(140 Ft/KW x 29 KW=4060 Ft) az elõzõ tulajdonos fizette be. Mert ugye egész évre az fizeti, akinek a tulajdonában volt az autó január 1.-én.

Tehát mindösszesen: 47.774 gyorsan romló magyar forint. Ennyivel gazdagítottad meg állambácsit... Ebbõl kb. 150 l üzemanyagot vehettél volna bele és kb 1800 km-t mehettél volna.

Kb. ennyi. javítsatok ki, ha valahol eltévesztettem


[i](Módosította Andrew 2010.02.18. 08:52-kor)[/i]

2938 Lizák Péter 2010-02-17 23:39:58  Előzmény:Szarvas László: 54779

Ha beköltözöl a garázsba a kocsid mellé, akkor jöhet az albérleti díj vagy a lakbér? de hát Magyarország, én így szeretlek... :D

2937 Szarvas László 2010-02-17 22:01:15  Előzmény: Spityu: 54776

Én még évente fizetek + 6550-Ft garázsadót,mert saját házam földszinti részében saját autómat tárolom.Ha így haladunk jön majd a fürdõszoba adó,vagy különben "nefürgyéle!"

2936 Hepp Attila 2010-02-17 21:31:49  Előzmény: Spityu: 54776

teljesítményadót az fizeti mindig, akinek adott év (tehát jelenleg 2010.) január 1-én a nevén volt az autó, ergo akitõl megveszi, idénre nincs ilyen gondja :)

2935 Lizák Péter 2010-02-17 21:24:36  Előzmény: : 54775

A bürokratikus része a dolognak nekem is 45 körül volt anno azt tudom.
225-ért volt kitéve maga a trabi. A másik nem akart az enyém lenni, mert el sem indult. AGA-060 bezzeg pöccre. Igaz azóta már legalább kétszer ennyit öltem bele. Legutóbb mikor összeszámoltam kb 6-700 körül jártam, és még meg sem látszik szinte. A szerkezeti dolgok rendbetétele meg a többi volt.
Alapjában véve nem egy rossz szerkezet. De jól nézd körbe.

2934  Spityu 2010-02-17 21:19:49  Előzmény: : 54775

2928-as hozzászólás + teljesítményadó, amit az adott évben nem neked kell fizetni (ebben nem vagyok biztos) 29kW * 140Ft/kW.
Plusz a biztosítás díja az egész elõtt. Nekem a mûszaki 30, gázos zöldkártyával + szemhunyással.

2933   2010-02-17 21:15:51  Előzmény: Spityu: 54772

Akkor ez mennyi is forintálisan konkretizálva összesen egy 4T Trabira?? Amit ki kell fizetnem ha a nevemre veszek egyet...

2932 Őry Gábor 2010-02-17 20:33:49  Előzmény:Soós Árpád István: 54768

Wazzee!

2931 Lizák Péter 2010-02-17 19:54:57  Előzmény: : 54771

Eredetiség vizsga mit takar tulajdonképp? Erre még nem tudtam rájönni azon kívûl, hogy lopott vagy nem lopott az autó ilyesmi.
Mert én még hamisított trabantot nem nagyon láttam. Bár ahogy fejlõdik a kínai autóipar, nem igazán lepõdnék meg rajta, ha valami mutáns trabant kerülne ki a kezeik közül. Mint ahogy sok más típussal megcsinálták az évek alatt... :D:D

2930  Spityu 2010-02-17 19:44:02  Előzmény: : 54771

Eredetiségvizsgálat nem lesz mûszakin, csak adás-vételkor. A súlyadó 2007-tõl nem létezik, helyette van a teljesítményadó, ami marad is:

"Az autó elsõ három évében a jelenlegi 300 forint helyett 345 forintot, négy és hét év között 260 forint helyett 300 forintot, nyolc és tizenegy év között 200 forint helyett 240 forintot, 12 és 15 év között 160 forint helyett 185 forintot, míg minden 16 év feletti autó után 120 helyett 140 forintot kell majd fizetni minden egyes kilowatt után"

Illetve kiegészül a 170+ LE-s autókra kivetett dupla díjjal, ami minket nem érint. :)

2929   2010-02-17 19:34:51  Előzmény:Hepp Attila: 54770

Azért kérdezem,mert nem értem ezt a mostani kavarást: most van vagy nincs eredetiség vizsgálat? Mi változott egyáltalán? A súlyadó létezik még?

2928 Hepp Attila 2010-02-17 18:55:01  Előzmény: : 54756

én szeptemberben vettem az enyémet, akkor 17000 volt az eredetvizsga, 18774 (18x1043) az átírás, 6000 az új forgalmi, és másik 6000 a törzskönyv, ez összesen 47774 ft. mûszakit nekem 17000re mondták az új rendszerben, ha minden klappol, ezen kívül a kötelezõ biztosítás 25 évesen a0ban, vidéki férfiként 21000ft egy évre.

2927 Csády Szabolcs 2010-02-17 18:36:17  Előzmény:Lizák Péter: 54764

Én úgy tudom Retroo601 kollégáé volt, de már eladta.

2926 Soós Árpád István 2010-02-17 18:06:57

Ezt meg kell néznetek!! :

[url]http://www.vatera.hu/trabant_601_1989_1_18_vitesse_ritkasag_163488342.html[/url]
[i](Módosította jocking 2010.02.17. 19:33-kor)[/i]

2925   2010-02-17 17:50:12  Előzmény:Lizák Péter: 54758

'81-es De Luxe kombi készül, és a katalógus szerint volt benne hátsó ablaktörlõ és ablakmosó, de sehol sem tudok szerezni 2db épkézláb 6V-os ablakmosót...

2924 Bende Endre 2010-02-17 16:39:00  Előzmény:Őry Gábor: 54765

A 3 flakon festék meg az 1 flakon szórógitt 12.000 HUF.
A festés meg 10.000 HUF

(maszkolás + lökhárító, homlokfal, lámpakeretek)

2923 Őry Gábor 2010-02-17 16:34:45  Előzmény:Bende Endre: 54763

És mennyibe került a festés és a festék?

2922 Lizák Péter 2010-02-17 16:33:56

Nem ismeri valaki véletlen az ABL-880-as rendszámú fehér 4T limo-t?
Az oldalamon, a tuning résznél van, az elsõ autó rögtön.

[imgw]http://trabantegyegy.uw.hu/Images/ABL-880/46051_1219629138.jpg[/imgw]

2921 Bende Endre 2010-02-17 16:21:29  Előzmény:Ackermann Balázs: 54761

Köszönöm :)
A fene se tudja!
Elvileg a Duplicolor félét, de igény esetén hozzáigazítják a kocsihoz.
Én momentán a homlokfalat vittem...
[i](Módosította Andrew 2010.02.17. 17:24-kor)[/i]

2920 Lizák Péter 2010-02-17 16:08:56  Előzmény: : 54742

Én valami hasonlót szeretnék az enyémbõl színíleg:
[imgw]http://trabantegyegy.uw.hu/601DeLuxe/unidlblue.jpg[/imgw]

2919 Ackermann Balázs 2010-02-17 12:48:08  Előzmény:Bende Endre: 54759

Tényleg gyönyörû lett, gratula! :) Milyen festéket használtál, kevertet, vagy a Duplicolor féle Trabant színût?

2918 Bende Endre 2010-02-17 12:35:40  Előzmény:Sipos Tamás: 54741

Köszi.

Már csak azokat a hányinger Homasistás dísztárcsákat akarom elhajítani messzire, de a téli gumi amíg fent van, addig marad ez... Majd tavasszal az alu, és akkor valóban elegáns lesz :)

2917 Bende Endre 2010-02-17 12:19:31  Előzmény:Kiss Krisztián: 54745

Igyexem egyben leírni mindent, ne HSZ-eljek sokat.

A Zsombinál már csak 1 db "telipiros"van, de MG-t kérdezd meg.
Én is az õszi talin vettem :)


Köszönöm a véleményeket...
Igyekszem majd megõrizni ebben a formában.
A fényezés a víztorony alatti festékbolt spray kivitelével készült. Nekem is tetszik a végeredmény, a vártnál sokkal jobb lett.

A visegrádi kirándulás valószínûleg kiegészül egy Üvegtigris büfélátogatással is... Majd szerválok egy weboldalt neki, hogy akit érdekel a dolog értesüljetek...



[i](Módosította Andrew 2010.02.17. 13:32-kor)[/i]

2916 Lizák Péter 2010-02-17 10:24:17  Előzmény: : 54756

Anno 2005-ben nekem 225 volt a trabi, és átírással mindennel együtt fizettem érte 270 körül, de nekem a cég intézett mindent ahonnan elhoztam.

Mit szeretnél csinálni tulajdonképpen?
Mert egy idõben én is gondolkodtam rajta, hogy csinálok hátsó ablak törlõ-mosós cuccot a 2T kombimba. De aztán elmaradt, mert jött a 4T limo. Így most kombim alussza csipkerózsika álmát, és gyûjtögetek hozzá mindent amirõl tudom, hogy kelleni fog.

2915 Mazák Viktor 2010-02-17 09:57:43  Előzmény:Lizák Péter: 54755

Az a felemás lámpatest júj. Egy lelkes laikusból még ki is nézném, hogy e kép alapján ilyenre meg is csinálná. Legalább vett volna egy adag hasonló szürke festéket és adott volna mindkét lámpatestnek ha már egyformára nem tudott szert tenni. Ettõl függetlenül pöpec.

2914   2010-02-17 09:49:04  Előzmény:Lizák Péter: 54755

Nagyon köszönöm a segítségedet. Szerintem veszek egy 4T ajtót és azt alakítom át.


[b][u]MÁS:[/b][/u]


Mennyibe fáj most tok vonó egy 4T Trabi átíratása és komplett mûszaki+zk+biztosítás?

2913 Lizák Péter 2010-02-17 09:20:58

Illetve [url=http://www.viertakter-trabant.de/]Itt[/url] nézz szét.

Valamint egy kombi popsi a Wikirõl :-)
[imgw]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/20/Trabant_1.1_Universal_(02).JPG[/imgw]

2912 Lizák Péter 2010-02-17 09:04:56  Előzmény: : 54753

Ha megfelel, megkérem valamelyik 4T kombis cimbit, és lefotózzuk a dolgokat. Pontosan mi is kell?

Jut eszembe, hát én állat. Az oldalamon is van kép róla :-)
Az utolsó 444 résznél
[imgw]http://trabantegyegy.uw.hu/444/444er234.jpg[/imgw]
[i](Módosította PEDROH 2010.02.17. 10:10-kor)[/i]

2911   2010-02-16 20:53:05  Előzmény:Lizák Péter: 54748

Na így már van sejtésem, hogy mirõl van szó. Remélem ezt oda tudom kalapálni szépen. Csak valaki fotózná le nekem kívül, belül egy közelivel... És ha le is mérné...

2910   2010-02-16 20:28:02

Teli piros lámpabúra.

[url]http://www.zsombishop.hu/product_info.php?products_id=1285[/url]

2909  hks 2010-02-16 20:25:28

ha valaki szeretne nem tüdõbajos 2t trabi motort építeni nézzen szét a racing bazáron.

2908 Kiss Krisztián 2010-02-16 20:19:11  Előzmény:Madocsai Gergely: 54749

Kösz az infot,ha lesznek képek feldobom ide!!!!

2907 Madocsai Gergely 2010-02-16 20:10:19  Előzmény:Kiss Krisztián: 54747

Hûûû, ha le tudnád fotózni azokat a cummókat, sztem sokan bexarnánk az örömtõl!!!

Ja: piros burát a klubelnök árult még az õszi talin, és állítólag a Zsombicar is árul ilyet.
[i](Módosította madogery 2010.02.16. 21:12-kor)[/i]

2906 Lizák Péter 2010-02-16 20:09:09

Nemtom ezzel mész-e valamire:

A trabant-universal.de oldalon nézz csak körül! Én ott ezeket találtam:
Talán jók lesznek
[imgw]http://trabant-universal.de/bilder/Meerane/Letzte%20Karosse/images/bild%20045.jpg[/imgw]
[imgw]http://trabant-universal.de/bilder/Meerane/Produktion/images/cap106.jpg[/imgw]
[imgw]http://trabant-universal.de/bilder/Meerane/Produktion/images/cap125.jpg[/imgw]
[imgw]http://trabant-universal.de/bilder/Meerane/Produktion/image s/cap149.jpg[/imgw]

[i](Módosította PEDROH 2010.02.16. 21:12-kor)[/i]

2905 Kiss Krisztián 2010-02-16 20:06:13

Na majd a 7végén ugy is megyünk látogatoba,elöszedetem vele a képeket,lefotozom digitálissal és felteszem.Van még egy gyári 5gangos 2t váltoja ami nem volt beépitve,illetve gyári 3 felömlös hengerek(elrakva lezsirozva stb)
Más:találtam KMGY órát,valakinek esetleg: [imgw]http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9000196 [/imgw]

2904 tóth furdzsenxia 2010-02-16 20:00:34  Előzmény:Kiss Krisztián: 54743

az ám aki 800-as motort csinál a 600-asból az is gyári zwickauban készült az is mármint a blokk nagyrésze,nem?nagyon kíváncsi lennék ilyen nagy szakik véleményére történeteire.volt egy eset tavaly egy régi, trabanttal rallyzó emberkéhez besétált egy emberke egy darab 80mm átmérõjû 2 t trabi dugóval a versenyzõ emberke gyorsan beinvitálta a mûhelybe és jöttek a történetek.

2903 Kiss Krisztián 2010-02-16 19:58:59  Előzmény:Bende Endre: 54728

Hol lehet rendelni ilyen teli piros burát?és mennyiért?
Nekem bejön,a rendörnek meg azt kell mondani ez a gyári.Ha észreveszi egyáltalán.

2902 tóth furdzsenxia 2010-02-16 19:55:54  Előzmény:Bende Endre: 54735

kirrály Andrew ha legközelebb úgy látom az autódat akkor a vendégem vagy egy bambira.így már érthetõ számomra is a króm csík tényleg vannak tuti lámpa búrák 2 mm ugrással a 2 fél között az tényleg ocsmány!

2901 Kiss Krisztián 2010-02-16 19:55:50  Előzmény:tóth furdzsenxia: 54722

Van egy jo sztorim.A pécsi Afit szineiben versenyzet a kollegám apukája(kérek majd képeket akkor felrakom)és egyszer meghivást kaptak a tesvéri ENDÉKÁBA.(80as évek eleje)
Miután 1 nap alatt kiértek trabival,és megszálltak,elmentek egy gyárlátogatásra,majd a tuning részre érve a szakik elemezgették mit hogyan.
Amig megebédeltek,kicserélték a motort a trabiba,és mondták adnak 3fajta kipufot,hazafele cserélgessék melyik milyen.De a leg lazább:Kérdezték,mi lesz igy a motorszámmal,?Leforditották Günternek,az elszaladt a beütöért valami tanulonak a kezébe nyomta és mondta:SNELA
Végül is gyári volt ez is nem?