Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2973 G J 2010-02-22 16:09:48

OFF:
kanadai trabant
[url]http://www.youtube.com/watch?v=JnhNTSNdiY4[/url]

2972 Lizák Péter 2010-02-21 19:53:07  Előzmény: : 54809

Citroen SM. európai kiadás, az amerikába készülteknek egy plexi volt még a lámpái elõtt.

2971 Madocsai Gergely 2010-02-21 19:42:47  Előzmény: Spityu: 54810

Ez érdekes, ugyanis nálam is mindig az 1-es hengernél akadtak a problémák, beállási szempontból, sõt a halottan szerzett motoromnál is az 1-es rúd könyökölt ki.
Derékszögelési probléma esetén szerintem egyenletes eloszlást kéne mutasson az 1, 2 hengerek között, de ez lehet csak az én agyszüleményem...

2970 Madocsai Gergely 2010-02-21 19:37:38  Előzmény: : 54809

Citrom SM, Maserati motoros, asszem V6, melyet úgy kaptak, h egy "Vényóc"-ról lenyestek 2 hengert, de maradt a 90°-os hengerszög - ha jól emléxem...

Sorry az OFF-ért!

2969 Bende Endre 2010-02-21 17:15:02

2001 IV. havi akkumulátor pénteken adta meg magát, az milyen ? :)

2968  Spityu 2010-02-21 15:46:09  Előzmény: Spityu: 54807

Na, szétpréseltem a legutolsó elhalálozott fõtengelyt a hibás csapágynál. :D

Borzasztó felülete van mind a hajtókarnak, mind pedig a csapnak. Adatok:
- csap átmérõ: 28mm, a futófelületnél 27mm (felújított),
- hajtókar: 37.50mm,
- kosár: 37.18x29.37x19.75, 12db ablak,
- görgõk: 5.18mmx15.75mm, 12db,

Ja, a hajtókar perselyezett, de azt hiszem az alapméret is ekkora.

A nyomokon látszik, hogy a görgõk bírják a legjobban, mivel ugye azok folyton cserélõdnek, mindig másik kapja az ütést. A hajtókar és a csap viszont ugyanoda kapja értelemszerûen.
A másik hajtókar (ékszíj oldali) kottyanása minimális, kb. 95%-os. Azt, hogy miért kopott szét ennyire ez a csapágy, nem tudom. Elõször nagy elõgyújtásra gyanakodtam... aztán a perselyezés gyenge minõségére. Utóbbit kizárja, hogy a csap is megkopott, elég rendesen. A legvalószínûbb viszont az, hogy felületesen lett derékszögelve a hajtókar, ugyanis eléggé furcsa határvonala van a kopott résznek. Majd fényképezek.
[i](Módosította Spityu 2010.02.21. 17:06-kor)[/i]
Ejj azok a dolgos nõi kezek... Milyen Citroen van a filmben?

2966 Madocsai Gergely 2010-02-21 14:03:59

Sokszor felmerült már a kérdés, így itt egy röwid összefoglaló arról, hogy [url=http://auto.indavideo.hu/video/Hogyan_csereljunk_olajat]hogyan is cserékjünk olajat[/url]... ;):D:evil:

[i](Módosította madogery 2010.02.21. 15:04-kor)[/i]

2965  Spityu 2010-02-21 13:28:51  Előzmény: : 54806

39x28x20, nem szabványos. Kosarat lehet külön kapni, gyárit, görgõket meg elõre érdemes venni, kicsit túlméreteset és hozzáköszörültetni a hajtókart/csapot, ha ilyesmiben gondolkodsz. Utóbbit csak ahol futnak a görgõk.

2964   2010-02-21 13:06:47

Tud valaki valami információt, hogy milyen csapágy van a 2T Trabant hajtókaránál? Méret?

2963 Őry Gábor 2010-02-20 16:49:30

A születésnapos, szépen megfürdetve!

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/100220/IMG_1768_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/100220/IMG_1768_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]
[i](Módosította orygabor 2010.02.20. 18:06-kor)[/i]

2962 Huszta Tibor 2010-02-20 11:23:21

Sziasztok!

Érdeklõdnék, hogy van-e valakinek olyan új típusú forgalmi engedélye, amit 1997 környékén adtak ki és még az EU-s kategóriák nem szerepelnek benne?

Szakdolgozathoz kellene, SOS!

Üdv:

T.
Ezt én is tudom, mert láttam párat és van is, de a kérdés az, hogy mikortól és milyen felszereltséggel...

2960 tóth furdzsenxia 2010-02-20 10:14:44  Előzmény: : 54794

volt gyári üzemanyag szint jelzõs tank

2959 Őry Gábor 2010-02-20 09:18:07  Előzmény: Spityu: 54800

Tényleg, kijött a szép idõ, kap két Isolatort!

2958  Spityu 2010-02-20 08:30:47  Előzmény:Őry Gábor: 54799

Ennek örömére kap a két évtized után 2 gyertyát is? :D

2957 Őry Gábor 2010-02-20 08:21:09

Trabika ma 20 éves!

Feltéve, hogy a tûzfalba beütött szám a gyártás dátuma...

2956 Szarvas László 2010-02-19 21:29:47  Előzmény:Őry Gábor: 54795

Mondjuk az igen, de szerintem a 40 irányárként reális, és van egy hatalmas elõnye!!Nagy magasságokból sz.rik az agyamentek szigorított határértékeire.

2955   2010-02-19 19:29:41  Előzmény:Őry Gábor: 54795

Az elsõt most elhoznám 40ért...

2954   2010-02-19 19:06:25

Ha esetleg valaki kedvet kapott egy kis barkácshoz, talán jó alap lehet:

[url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/601/trabant_601_s_kombi-3625010[/url]

2953 Őry Gábor 2010-02-19 19:01:11  Előzmény: : 54794

Azért, mert az 100%, hogy a lidli parkolós képen és az udvaron látható jármû nem egy és ugyan az...

2952   2010-02-19 18:54:20  Előzmény:Őry Gábor: 54793

Nem igazán értem,hogy miért mondod ezt... Bár az 100%, hogy a lidli parkolós képen és az udvaron látható jármû nem egy és ugyan az...

Én egy gömbölyû lökhárítós kombit szeretnék hycomat-ban. Átalakítom én utólag ha kell... :)

[b][u]KÉRDÉS:[/u][/b]Az átfolyásmérõ mikortól volt a Trabantokban, illetve volt-e gyárilag üzemanyagszint jelzõs? (A tank kialakítás alapján gyári a dolog...)

2951 Őry Gábor 2010-02-19 18:41:06

Hmm! Egy hirdetés a kész átverés show-ból:[url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/601/trabant_601_hycomat_special-3612984[/url]

2950 Lizák Péter 2010-02-19 14:25:02  Előzmény:Bende Endre: 54791

Ha belerak egy csurom vizes rongyszõnyeget, akkor még a drift is meglesz. :D
De lehet, hogy low rider. Ha nagyon ugrál a szõnyeg fel-le...

2949 Bende Endre 2010-02-19 10:03:50  Előzmény:Lizák Péter: 54787

Meg centrifuga üzemmódban széjjel BURNOUT-olná a forgódobot :)

2948  Spityu 2010-02-19 06:55:45  Előzmény:Madocsai Gergely: 54789

Csak azért került ennyibe, mert lejárt a gáztartály papírja, 5 évet még lehet hosszabbítani.
Amúgy csak a gázbiztonsági szemle drágítja meg a mûszakit, amit elõzetesen kell elvégeztetni (5.000). Ill. a régi rendszerben drágább volt a zöldkártya gázosra, nem tudom most ebben az integrált eljárásban mennyit számít.

Amúgy a papírokra érdemes figyelni, mondjuk ez nálam a lehetõ legrosszabb kombináció volt: 1 hó mûszaki, és tartályengedély.
Illetve ami még fontos lehet, az a reduktor típusa, de Trabinál szerintem az sem számít annyira, azt mind meg tudja etetni.
A reduktorban lévõ membránok állapota nem nagyon állapítható meg, annyi, hogy a szakadt nagyon sokat eszik és összevissza húz (vagy nem húz) a motor, mindenféle fordulatszámtartományban.

2947 Madocsai Gergely 2010-02-19 06:01:55  Előzmény: Spityu: 54788

Miwel igencsak érdekel ez a gázos téma azt szeretném még megkérdezni, h az 54000-es gázos okosság az átiratás miatt kell alapból, wagy azért, mert - az átiratástól függetlenül - lejárt a tartály minõsítése?

De még így is megéri, mert amíg ennyi az autógáz, addig bõõõõwen behozza.

Mi(k)re kell figyelni egy ilyen "gázbomba" megwételekor?

Köszi!

2946  Spityu 2010-02-18 17:21:19

No összeszámoltam az autó papírozását (1.1U benzin-gáz):
- KGFB: 16.000,
- eredetiségvizsga: 17.000,
- átírás: 6000 + 6000 + 18.774,
- nyomáspróba, gázbiztonsági szemle, mûszaki vizsga (környezetvédelmivel egyben ugye), 1000 forintnyi LPG, "egyéb": 54.000, (ebbõl a nyomáspróba 18.000, ami csak most van, mert 10 éves a tartály)

~120 ezer forint. A kocsi vételára pedig 99. Viccesnek hat, ugye? :D

2945 Lizák Péter 2010-02-18 16:57:48  Előzmény:Bende Endre: 54785

Hát a felvonuláson biztos érdekesen mutatna a mosógép trabant logoval az oldalán. Jimmy meg motoros sapka-szemüveg párosban virítana egy pereckormánnyal a tetején :-D

2944 Szarvas László 2010-02-18 10:42:23  Előzmény:Bende Endre: 54785

Hát olyan jól nem,mintha pl:egy trabi utánfutót külsõleg átalakítanák régitipusú kétkerekû babakocsivá,benne meg ott ülne egy 60 éves szakállas újszülött,aki a cumisüvegbõl vedeli a redbullt, mert az szárnyakat ad....(esetleg,szakál nélkül,mély álomba merülve,mint halva született nagymama...)
[i](Módosította Jimmy 2010.02.18. 11:46-kor)[/i]

2943 Bende Endre 2010-02-18 10:02:43  Előzmény:Szarvas László: 54784

Jaja! Nálam is ez dobja le a láncot :)


De a mosógép esetén pedig ott az áfa. Ami 20%. Tehát az állambácsinak perkáltál 20.000 HUF kápét. Ekkor még 2.000 HUF-tal beljebb vagy, úgyhogy inkább Trabit vegyél...


És különben is! Alsóõrsön hogy néznél már ki egy elöltöltõs mosógéppel :)
[i](Módosította Andrew 2010.02.18. 11:03-kor)[/i]

2942 Szarvas László 2010-02-18 09:46:04  Előzmény:Szarvas László: 54782

Amitõl mindig felforr az agyvizem,de még szerencse,hogy nyit a fejszelep,és lassan csak megnyugszom,a v a g y o n s z e r z é s i illeték.Hát ez csúcs!!!
Nem szaporodik a vagyonom egy fillért sem,mégis megvágnak 18000Ft-al.
Van (nincs,de tegyük fel) 100000Ft-om, veszek egy trabit 100000-ért.Azaz vagyonom nem gyarapodott,csak trabivá alakult.Be kell fizetni a 18000Ft-ot,azaz vagyonvesztés esetes fennforgás áll elõ,és nem fordítva.Ha viszont ezen a pénzen pl: automata mosógépet veszek,akkor meg nem vagyonosodok.De lehet hogy én vagyok az agykárosult?

2941 Bende Endre 2010-02-18 08:42:12  Előzmény:Szarvas László: 54782

Ebben maximálisan igazad van, azonban a gyakorlat sajnos mást mutat. Ha van olyan jófej a tulaj, hogy megcsináltatja az eredetiségvizsgálatot, szemrebbenés nélkül beépíti a vételárba.

Nyilván egy többmilliós autónál nagyobb a sanszod arra, hogy elengedi az árát, de mi Trabantokról beszélünk, aminél az eredetiségvizsgálat költsége a vételárhoz viszonyítva elég magas ( 15-20%)

2940 Szarvas László 2010-02-18 08:11:21  Előzmény:Bende Endre: 54781

Hali.
Csak annyit tennék hozzá,hogy semmilyen jogszabály nem írja elõ,hogy az eredetiség vizsgálatot a vevõ fizesse,vagyis ez már alku tárgya.Neki kell(ene) bizonyítani azt,hogy az árú amit elad az rendben van,és nem fordítva.

2939 Bende Endre 2010-02-18 07:44:53  Előzmény: : 54775

Szia!

A vételárat nem kalkulálom bele, mert lényegtelen a procedúra szempontjából.
Tegyük fel, hogy veszel egy 1990-es 1.1-es Trabantot érvényes mûszakival, tehát nem kell levizsgáztatnod;

eredetiségvizsgálat: 17.000 HUF
eljárási díj: 12.000 HUF (6.000 HUF új forgalmi + 6.000 HUF törzskönyv)
vagyonszerzési illeték 18 HUF/megkezdett cm3 ez egy Trabi esetében: 1043*18= 18.774 HUF

Tételezzük fel, hogy az autót februárban veszed, amikor is a teljesítményadót(140 Ft/KW x 29 KW=4060 Ft) az elõzõ tulajdonos fizette be. Mert ugye egész évre az fizeti, akinek a tulajdonában volt az autó január 1.-én.

Tehát mindösszesen: 47.774 gyorsan romló magyar forint. Ennyivel gazdagítottad meg állambácsit... Ebbõl kb. 150 l üzemanyagot vehettél volna bele és kb 1800 km-t mehettél volna.

Kb. ennyi. javítsatok ki, ha valahol eltévesztettem


[i](Módosította Andrew 2010.02.18. 08:52-kor)[/i]

2938 Lizák Péter 2010-02-17 23:39:58  Előzmény:Szarvas László: 54779

Ha beköltözöl a garázsba a kocsid mellé, akkor jöhet az albérleti díj vagy a lakbér? de hát Magyarország, én így szeretlek... :D

2937 Szarvas László 2010-02-17 22:01:15  Előzmény: Spityu: 54776

Én még évente fizetek + 6550-Ft garázsadót,mert saját házam földszinti részében saját autómat tárolom.Ha így haladunk jön majd a fürdõszoba adó,vagy különben "nefürgyéle!"

2936 Hepp Attila 2010-02-17 21:31:49  Előzmény: Spityu: 54776

teljesítményadót az fizeti mindig, akinek adott év (tehát jelenleg 2010.) január 1-én a nevén volt az autó, ergo akitõl megveszi, idénre nincs ilyen gondja :)

2935 Lizák Péter 2010-02-17 21:24:36  Előzmény: : 54775

A bürokratikus része a dolognak nekem is 45 körül volt anno azt tudom.
225-ért volt kitéve maga a trabi. A másik nem akart az enyém lenni, mert el sem indult. AGA-060 bezzeg pöccre. Igaz azóta már legalább kétszer ennyit öltem bele. Legutóbb mikor összeszámoltam kb 6-700 körül jártam, és még meg sem látszik szinte. A szerkezeti dolgok rendbetétele meg a többi volt.
Alapjában véve nem egy rossz szerkezet. De jól nézd körbe.

2934  Spityu 2010-02-17 21:19:49  Előzmény: : 54775

2928-as hozzászólás + teljesítményadó, amit az adott évben nem neked kell fizetni (ebben nem vagyok biztos) 29kW * 140Ft/kW.
Plusz a biztosítás díja az egész elõtt. Nekem a mûszaki 30, gázos zöldkártyával + szemhunyással.

2933   2010-02-17 21:15:51  Előzmény: Spityu: 54772

Akkor ez mennyi is forintálisan konkretizálva összesen egy 4T Trabira?? Amit ki kell fizetnem ha a nevemre veszek egyet...

2932 Őry Gábor 2010-02-17 20:33:49  Előzmény:Soós Árpád István: 54768

Wazzee!

2931 Lizák Péter 2010-02-17 19:54:57  Előzmény: : 54771

Eredetiség vizsga mit takar tulajdonképp? Erre még nem tudtam rájönni azon kívûl, hogy lopott vagy nem lopott az autó ilyesmi.
Mert én még hamisított trabantot nem nagyon láttam. Bár ahogy fejlõdik a kínai autóipar, nem igazán lepõdnék meg rajta, ha valami mutáns trabant kerülne ki a kezeik közül. Mint ahogy sok más típussal megcsinálták az évek alatt... :D:D

2930  Spityu 2010-02-17 19:44:02  Előzmény: : 54771

Eredetiségvizsgálat nem lesz mûszakin, csak adás-vételkor. A súlyadó 2007-tõl nem létezik, helyette van a teljesítményadó, ami marad is:

"Az autó elsõ három évében a jelenlegi 300 forint helyett 345 forintot, négy és hét év között 260 forint helyett 300 forintot, nyolc és tizenegy év között 200 forint helyett 240 forintot, 12 és 15 év között 160 forint helyett 185 forintot, míg minden 16 év feletti autó után 120 helyett 140 forintot kell majd fizetni minden egyes kilowatt után"

Illetve kiegészül a 170+ LE-s autókra kivetett dupla díjjal, ami minket nem érint. :)

2929   2010-02-17 19:34:51  Előzmény:Hepp Attila: 54770

Azért kérdezem,mert nem értem ezt a mostani kavarást: most van vagy nincs eredetiség vizsgálat? Mi változott egyáltalán? A súlyadó létezik még?

2928 Hepp Attila 2010-02-17 18:55:01  Előzmény: : 54756

én szeptemberben vettem az enyémet, akkor 17000 volt az eredetvizsga, 18774 (18x1043) az átírás, 6000 az új forgalmi, és másik 6000 a törzskönyv, ez összesen 47774 ft. mûszakit nekem 17000re mondták az új rendszerben, ha minden klappol, ezen kívül a kötelezõ biztosítás 25 évesen a0ban, vidéki férfiként 21000ft egy évre.

2927 Csády Szabolcs 2010-02-17 18:36:17  Előzmény:Lizák Péter: 54764

Én úgy tudom Retroo601 kollégáé volt, de már eladta.

2926 Soós Árpád István 2010-02-17 18:06:57

Ezt meg kell néznetek!! :

[url]http://www.vatera.hu/trabant_601_1989_1_18_vitesse_ritkasag_163488342.html[/url]
[i](Módosította jocking 2010.02.17. 19:33-kor)[/i]

2925   2010-02-17 17:50:12  Előzmény:Lizák Péter: 54758

'81-es De Luxe kombi készül, és a katalógus szerint volt benne hátsó ablaktörlõ és ablakmosó, de sehol sem tudok szerezni 2db épkézláb 6V-os ablakmosót...

2924 Bende Endre 2010-02-17 16:39:00  Előzmény:Őry Gábor: 54765

A 3 flakon festék meg az 1 flakon szórógitt 12.000 HUF.
A festés meg 10.000 HUF

(maszkolás + lökhárító, homlokfal, lámpakeretek)