Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5714  Spityu 2015-07-29 14:37:27  Előzmény: Spityu: 57555

Azt még hozzá tenném, hogy a módosított vezérlõtárcsákat beépítés elõtt felül kell vizsgálni. A legfontosabb, hogy könnyedén mozogjon a stifteken. Szükség esetén, ha nem sikerült teljesen egyvonalúan összehegeszteni, tûreszelõvel korrigálni a felhegeszetett darabon.
Továbbá meg kell nézni, hogy a súrlódó felülete a tárcsának egyenes maradt-e. Nálam az volt, semmiféle vetemedést nem tapasztaltam, egyedül a hegesztéseknél 1-2 pötty nyúlt át, de üveglapra ragasztott csiszolópapíron való síkolással hamar el lehetett dolgozni õket. Érdemes szárazon is összeszerelni a két blokkfelet a vezérlõtárcsával felvértezett fõtengellyel belül, és felülrõl megpróbálni mozgatni õket, figyelve, ha elmozdul az adott tárcsa, visszanyomódik-e a helyére. Ha nem, akkor túl precíz az illesztés. A furatok mindkét oldalát célszerû leheletnyit lekerekíteni. Ez az esetleges keresztbe állás lehetõségét nagyon lecsökkenti, ellenben a 2mm-széles felületbõl jó, ha 1-2 századot elvesz.

Más: blokk felszabályozásnál - Mihályfiéknál - nagyon precízre csinálják, ami az átmérõt illeti. Ez annyit jelent, hogy SEMMIFÉLE tolerancia sincsen, a felszabályozás átmérõje századmilliméterre megegyezik a gyári vezérlõtárcsák külsõ átmérõjével (hogy b...nák meg az életszerûtlen formájukat...). Emiatt a gyári vezérlõtárcsák kerületébõl elvettem kb. 0.5mm-t. Kettõs köszörûvel, úgy, hogy a kezemben fogtam a tárcsát és forgattam. Hasonlóan, mint amikor egy méretre vágott csavar végét letöri az ember 45 fokban szintén köszörûvel. Csak itt természetesen nem 45 fokban kell tartani a tárgyat...
Szárazon való összeszereléskor ennek sikeresességét is ellenõrizni kell. Jó tanács: egyszerre egy tárcsát kell csinálni, és mindig nézni a másikhoz, hogy mennyi ment le belõle. Utána a másikat, hasonló elven. A kösörülést úgy kell csinálni, hogy mindig a teljes hosszon végigforgatni a tárcsát. Szóval a kerületének egyik végétõl a másikig. És ezt ismételgetni. Nem kell aggódni, elég jó anyagból van, annyira azért nem viszi a kõ. Ily módon a végeredmény tökjó és szép lesz, a sorját természetesen el kell távolítani kézi reszelõvel, vagy álló kõvel.
Ha tolerancia nélkül raknánk össze ilyen esetben, simán fel tudnaakadni a blokkon lévõ peremen, tömítetlen lenne, esetleg ha pont belepasszolna a vájatba , az is gondot okozhatna, mígnem valami elkopik.

A felszabályozást csak végsõ esetben javaslom, ha oldalról nézve a pálya ferde (máshogyan megfogalmazva: a fõtengely középvonalához közelítve jobban kopott a felfekvõ felület). Ha nagyjából párhuzamos a két futófelület, és csak kisebb barázdák vannak, akkor nem érdemes felszabályoztatni, azért az olaj elég jól tömít ilyen esetben.
[i](Módosította Spityu 2015.07.29. 16:55-kor)[/i]

5713  Spityu 2015-07-29 12:28:30  Előzmény:Tóth Ádám: 57554

Nos, a stifteket javítani a leírt módon nem ajánlom, az kókányabb, mintha megcsináltatnád rendesen. Ha még gyári a fõtengely és nincs egyéb baja (kerepelõ hajtókar hang, berágódás a görgõk pályáin), akkor tényleg ne generáloztasd.

Ellenben ettõl még nyugodtan leadhatod úgy, hogy HANGSÚLYOZOTTAN csak a stifteket cseréljék ki, a többi alkatrészt pedig ugyanoda tegyék vissza, ugyanúgy, ahogy kivették (ne cseréljék fel a hajtókarok alsó csapágyait, pozíciójukat, hajtókarokat, hajtókarok pozícióját stb.)

A stifteket úgy cserélik, hogy a belsõ sonkákon lévõ utólag rászegecselt ellensúlyokat leveszik, ezután hozzáférhetõvé válnak a stiftek, amiket kicserélnek. Ezután visszateszik az ellensúlyokat, majd rögzítik õket az eredeti módon.

Mihályfiék megcsinálják neked, egyszer újíttattam fel velük fõtengelyt úgy, hogy a nyugvócsapágyakat nem cseréltettem ki velük szándékosan, csak a hajtókarokét alul.

Azt, hogy milyen fajta a fõtengelyed azért kérdeztem, mert ebben az esetben, hogy hengergörgõs, van lehetõség egy kis tuningra... 1 helyett 2 garnitúra vezérlõtárcsa szükséges + egy kis barkácshajlam. Az eredmény teljesen jó lesz: Az egyik garnitúrából kb. 15x15mm-es nagyságú négyzeteket kell vágni, úgy, hogy a négyzetek közepén a stiftek furata legyen. Szóval lesz 4 db ilyen kis lapod. Ezeket CO-val, vagy AWI-val fel kell szépen 3-3 pöttyel rögzíteni a másik garnitúra tárcsára a megfelelõ pozícióban a megfelelõ helyre. Hegesztéskor pontosan illeszkedõ csap szükséges az egyvonalúság miatt. Pofonegyszerû, és kétszer szélesebb felületen fogja ezután meneszteni a stift a tárcsákat. Kicsit babramunka, de megéri szerintem.
Nekem azért volt szükséges, mert felszabályoztattam a vezérlõtárcsák pályáját a blokkon és emiatt eléggé a végére kerültek a tárcsák a stifteken. Van a stifteken egy kis letörés a végén, na az még éppen kilógott. Szóval nem lett volna gond, de biztos, ami biztos elven elvégeztük a fenti mûveletet.
A folyamat közben észnél kell lenni, nehogy 2db egy oldalra valót készítsen az ember. :) Természetesen a "toldások" a fõtengely sonkája felé néznek, és úgy lehet feltenni a tárcsákat, ha kissé arrébb nyomod a csapágy külsõ gyûrûjét.

Ezzel egy jó darabig el lehet felejteni a zörgõ tárcsák hangját a motortérben.

A fõtengely amúgy gyárilag nincsen egyensúlyozva (a Wartburgé igen), csak ahogy az öntés sikerül. A lendkerék azért a Trabantnál is egyensúlyozott. Egytengelyûsítve természetesen van a fõtengely, de azt felújításkor is megteszik, nem csak szemre összepréselik.
[i](Módosította Spityu 2015.07.29. 14:30-kor)[/i]

5712 Tóth Ádám 2015-07-29 10:55:46

A középsõ csapágyak görgõsek, köztük a két félbõl álló labirint tömítés. Az ékszíjtárcsa felõl és a lendkerék felõl pedig hagyományos szimmeringek vannak. Ha a középsõ labirint tömítést kivszem, akkor le tudom húzni a belsõ csapágyakról külcsõ csapággygyûrût, a görgõk pedig kihullanak. Így jobban hozzá lehet férni a stiftekhez. Gondolkodtam azon is, hogy esetleg fel lehetne hegeszteni a stifteken lévõ berágódást, és kiformálni a henger alakot. Gondolom ez nem olyan tartós megoldás. Persze nem is mindennapos használatra kell ez a motor, hanem hobbinak, ritkán.

Semmi esély arra, hogy valahogy kivegyem azoakt a stifteket? Mert nem szívesen szedetném szét ezt a fõtengelyt, hisz gyári , kiegyensúlyozott, attól félek több lesz a kár így, mint a haszon, amit a stiftek cseréje hoz. Szerinted?

5711  Spityu 2015-07-28 20:35:51  Előzmény:Tóth Ádám: 57552

Szia!

Milyen típusú a fõtengely? A középsõ csapágyak görgõsek vagy golyósak?

A vezérlõtárcsák stiftjeinek cseréjéhez szét kell szedni a fõtengely. Igénytelenebb "felújítók" még akkor sem cserélik...

A levágott rész a forgás irányába néz, elõre. A motorban a fõtengely elõre forog természetesen, és ha ezt a forgásirányt egy nyíllal ábrázolod a vezérlõtárcsán, akkor a nyíl hegye van a levágott saroknál, az ívesnél pedig a nyíl szára.

Fordított beszerelésnél leginkább az alapjárat lesz más - tudomásom szerint, de nem találkoztam ilyennel élõben.

5710 Tóth Ádám 2015-07-28 20:04:59

Sziasztok. Pár dologban szeretném a segítségeteket kérni.

A fõtengelyen lévõ csapszegek helyreállítására milyen módszerek vannak? Gondolom sejtitek, mirõl van szó, a vezérlõtárcsa belerágott a csapszegekbe, ami miatt a rugó nem tudja nekitolni rendesen a felületnek. A fõtengelyt nem szeretném szétszedni miatta, mert gyári tengelyrõl van szó, amely jó állapotban van amúgy.

A másik kérdésem a vezérlõtárcsa beszerelési iránya. A tárcsák belsõ ívén egyik oldalt van egy levágás. Ez forgásirányba, vagy azzal ellentétes irányba mutat?
Milyen tüneteket produkál, hogyha a vezérlõtárcsa nem jó irányba van beszerelve?

Köszönöm!

5709 Szalai Péter 2015-07-27 16:45:59

szabi köszi a választ le írtad lényeget!
igazából azt gondoltam hogy talán többen lesznek
akik érdembe tudnak válaszolni, de ugy néz ki,
hogy mindenki taposta /tapossa/ kökeményen, és
senki nem mászott bele ebbe a dologba .

5708 Kacsándi Szabolcs 2015-07-26 18:51:54  Előzmény:Szalai Péter: 57548

A legtöbben úgy is azt mondják,hogy mindent ki kell cserélni,mert ezt hallják mindenhol.Nyilván egy komolyabb autónál más a helyzet,de ha csak erre van lehetõség és a pénztárca is csak ezt engedi,akkor megoldás lehet.Nem azt állítom,hogy ez jó,de nálam bevált és 80 ezer km-t gond nélkül kibírt.Tehát nem volt olyan rossz döntés,és akkor még nekem sem volt más lehetõségem.Nem tudom a szettek mibe fájnak,de ezt a pénztárca dönti el és a használat,hogy melyik megoldás megfelelõbb.Ha nem veszélyes áron hozzá lehet jutni,akkor szettet kell venni,csak biztosan jó is legyen.Ha viszont nem sokat kell használni,akkor nem feltétlen érdemes több tízezret kiadni.
Azért érdemes egy autószerelõt is megkérdezni,hogy mit mond rá.

5707  Spityu 2015-07-26 12:40:43  Előzmény: Spityu: 57546

Válasz a generátoros dologra: a kánikula okozta a forróságot, úgy néz ki. Ugyanazon a távon tegnap reggel alig volt langyos. 10-12 fokkal alacsonyabb a kinti hõmérséklet is.

5706 Szalai Péter 2015-07-23 17:17:08

szabi köszi a választ, igen meg kéne javítani mindenképpen,
csak még az nem világos miképpen!
Te cseréltél kiemelövillát meg kinyomó csapágyat, és
az elég volt azt mondod. Hát olcsóbb megoldás mint
komplett kuplung szett csere meg uj perselyt gyártatni,
egy próbát megér a dolog.

5705 Kacsándi Szabolcs 2015-07-22 20:03:15  Előzmény:Szalai Péter: 57542

Én is anno ilyen szar kuplunggal vettem a kocsim.Sokáig nem húzta,bár pár évet elvoltam vele,amíg el nem törött a kinyomóvilla.Sikerült szereznem egy keveset futott,bontott gyárit és azzal megoldódott a probléma.Utána teljesen jó volt.13év elég volt belõle,de semmi gondja nem volt.Leszámítva,hogy az utángyártott kinyomócsapágy rendkívül jó minõsége folytán csikorgott,zajos volt,de könnyen kiemelt.Nekem nem volt gond vele,de újat nem építettem be,arról nem tudok infót adni,hogy melyik típus a megfelelõ.
Mielõbb próbáld megjavíttatni,mert rosszabb esetben szétreped a tûzfal a pedálok környékén.Vagy eltörik a villa.

5704  Spityu 2015-07-22 19:00:40  Előzmény:Gyapjas Gergely: 57545

Többféle benzin, a gyújtás inkább kevés, mármint, ha ráadok, akkor érezhetõen dinamikusabb felül, csak akkor alul bejön a csörgés. Lehetne tuningolni karbit, hogy alul több benzint adjon, de ez nem az az autó. :) Igazából full gyári minden (motor, karbi, beállítások), úgyhogy nem érdekel.
A kopott motorjaim nagyobb elõgyújtást igényeltek, bírta az elegy a gyengébb végnyomást, és így összességében felül jobban éltek. Bár azért azt is eléggé észrevettem velük, amikor kopottságtól alacsonyabb gumi helyett újat tettem fel, lomhábban mentek. Kb. a diagonál átmérõjétõl meg is haltak volna. :)
Azt azonban észrevettem, hogy a diagonállal máshogy nyomom a gázt, többet nyomom feleslegesen túl. Szerintem ez okozza a túlfogyasztást. Majd megpróbálom, milyen sima 145-össel.

Bónusz kérdés: a generátor mennyire melegedhet? Annyira meleg, hogy éppen csak meg tudom fogni. De igazából minden így van a motortérben + a kinti hõmérséklet is 38fok. A generátorról annyit lehet tudni, hogy a kocsi eredetije, mindig is ezzel ment, a töltés lámpa megfelelõ üzemet mutat (gázfröccsre elalszik indításkor), jól is tölt. A csapágyak gyári újak, a kefék pályája felszabályozva, új kefék. Az ékszíj nincs túlfeszítve. Hallottam ilyet, ha diódás, akkor ráadott gyújtásnál felmelegszik. De nem tartom valószínûnek, mert jól tölt. Megtapogattam a karbi felfelé jövõ csonkát is, az is eléggé meleg (amúgy a szendvicstömítés a helyén van). Meg a váltó is túloldalt. Vagy pl. az önindító szintén. Szóval ráfogom most a melegre. Igaz, mindez 10km alatt, városban, nyugisan.

5703 Gyapjas Gergely 2015-07-21 19:47:09  Előzmény: Spityu: 57541

Szerintem nem. De lehet a benzinminõség is ludas. Bár én csökkentenem az elõgyújtást.

5702 Szalai Péter 2015-07-20 09:24:15

trabiszabi igen ezt olvastam átnéztem én is, de
ebböl sem derül ki igazán az ami a lényeg lenne nekem!
Abba reménykedtem lesz valaki aki már át esett ezen
és tapasztalatból tud mondani valamit!

5701 Csády Szabolcs 2015-07-20 04:14:39  Előzmény:Farnadi Ödön: 57517

Szia!

Én [urls=http://negyutemutrabant.uw.hu/trabant1_1kupl.htm]ezt a megolodást ajánlanám[/urls], nincs személyes tapasztalatom, de ha egyszer kuplung cserére kerül a sor, akkor én is ezt fogom csinálni.

5700 Szalai Péter 2015-07-17 11:14:11

Üdvözlök minden fórumozót !
Jó pár éve sürübben megfordultam ezen az oldalon
mivel 8 évig pöfögtem 2 ütemü Trabival de meg kelett
válnom töle, de most ujra Trabantos lettem 1.1 tulaj.
Sajnos volna egy kis gondom és bízom benne itt szakértöktöl
kapok választ.
A probléma pedig a 2 lábbal taposandó kuplung :rolleyes: ami mint utána olvastam
gyári tipus betegség! A dologhoz tartozik, hogy enyhén mozgássérült vagyok,
volt több autón NEM autómata váltos,probláma nélkül vezettem öket,
de a bal lábam ezt a kuplungot nem bírja!
Olvastam hogy kuplung szerkezet miegyébb cserével lehet ezen
a dolgon változtatni.
Kérdésem Mennyivel lesz ettöl jobb könyebb "puhább" a kuplung ?
Vaktába nem akarok ennek neki ugrani, anyagilag sem lesz
egyszerü finanszírozni ahogy láttam!
Köszönöm elöre is mindenkinek a választ akinek tapasztalata van erröl!

5699  Spityu 2015-07-17 09:41:30

Üdv!

Érdeklõdnék, hogy a diagonál gumikkal elképzelhetõ-e az, hogy megnõ a fogyasztás (hosszú távon is)?

Minden motorommal kb. 70-nel szoktam menni, ez kb. 3000-es percenkénti fordulatszámot jelent.

A mostani konfiguráció: gyakorlatilag gyári új motor, bejáratva, 28HB4-1-es karburátor (a többi motornál is), megszakítós gyújtás jelenleg nem elõfeszített röpsúlyoknál 0.1mm-rel a felsõ holtpont elõtt (tehát kb. 4.1mm-es elõgyújtás). Ha többet adok neki, akkor leginkább alsó fordulatszám tartományban kezd el becsörögni, persze csak nagyobb terhelésnél. Így most 6.5-7 l körül van az átlagfogyasztás. A diagonálok 1.6 bar nyomáson mindenhol. Az átmérõjük nagyobb kb. 2-3 cm-rel egy 145/80-asénál, szóval ez utóbbi tulajdonság inkább csökkenti a fogyasztást, az elõbbi - nyilván - növeli.

A többi motorom olyan volt, amilyen. :) Amikor jó volt bennük a fõtengely 6-6.5 l körül ettek. 145/80-as gumikkal, 2.5 bar nyomáson. A többi dolog megegyezik: útvonal, karburátor, benzin:olaj, gyújtás rendszer.

A légszûrõ most gyári új FILTRAK, az elsõ dob keveset futott, kiégetett gyári, a csõ szintén, a hátsó dob gyári új.

5698 Muczán Gábor 2015-07-16 19:14:45  Előzmény:Vágner Ferenc: 57539

Szia,

sosem kellett katalizátor, sem a vizsgához, sem az átaráshoz. Ha valaki 2004 júliusa után vette, annak a vizsgán kell/ene/ egy 2000 ppm-es CH határértéket produkálnia a Trabival. Azonban az utóbbi években nemigen tûnt úgy, hogy a vizsgahelyeken mérték volna a CH-t. Tönkre is tenné az érzékeny gépet hamar. Én akárhányszor elvittem kétütemût a vizsgahelyre, beálltam, megvizslatták kiálltam, oké, itt írd alá. Nem erõltették hogy mikor vettem, meg hogy tudja-e az emltett határértéket.

MG

5697 Vágner Ferenc 2015-07-16 18:30:35  Előzmény:Muczán Gábor: 57537

Szia!

Köszönöm a tippeket, információkat. Sajnos elvitték aznap reggel a gépsárkányt, mikor megnéztem volna. Most viszont találtam egy nagyon jó állapotú 601 S-t, amire ráugrok. Illetve: Mi a helyzet a kétütemû átírással mostanság? Valóban csak katalizátorral lehet átírni? Vagy ez csak kamu?

Köszi!

Feri

5696 Piret Endre 2015-07-15 21:40:46  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 57535

Köszönöm a válaszokat. Természetesen a gumicsövek cseréje nem is volt kérdés, azért nem tettem fel :-)
Közben megtudtam, hogy egyköröshöz való komplett készletet már nem csinálnak itthon, de darabonként még összeszedhetõ.

5695 Muczán Gábor 2015-07-15 19:15:23  Előzmény:Vágner Ferenc: 57536

Szia,

nekem csomó ilyenem volt, és sokat megéltem velük. Egy párat le tudok írni, de sokat inkább elmondani, mert tízezer sor lenne.

Szabadonfutó negyedik legyen inkább kihegesztve. A doblemeznél a sorozatgyártmányok kikötése elég primcsi, érdemes ott megerõsíteni a felfelé menõ vékony szögvasat. Az igazi megoldás a Bucsánszki féle kitámasztott, megerõsített, komolyan továbbfejlesztett bölcsõ, de az már nosztalgikus álom. Sajna eladtam a Trampot amibe ez volt. A kissé ferde motor-váltó elhelyezés miatt, illetve az erõsebb motor miatt a hátsó sebváltótartó lemez csavarjai kilazulnak, rosszabb esetben kinyírják a váltóház menetét. Ezt ellenõrizgetni kell -szopós helyen van-. A kupplung meg-meg csúszhat, ezért én a végén Trabant nyelestengelyhez átricnizettFiat tárcsát+szerkezetet használtam. Nekem 968-as Autobianchi motor volt benne,/uganaz optikailag, csak nagyobb hengerûrtalmú/ és az a nagyobb nyomatékával ette a kupplungot. Jó beállított karbival, mivel a kocsi túlmotorizált, ezért a fogyasztás kedvezõbb. /jó állapotú, jól beállított motor esetében érvényes ez:-)/A kipufogó csonk/leömlõ találkozásnál lehetnek bajok, könnyen lelazul. Nekem speciális, ráhegesztett lemezkarikák voltak mindkét felén, és azokat húzták össze a csavarok, majd flexicsõvel ment le a motor alá, úgy már jó lett. Ennek a többszörösére emlékszem, de egy levegõvel ennyit tudtam most leírni...

Üdvözlettel: Muczán Gábor

5694 Vágner Ferenc 2015-07-12 08:38:48

Sziasztok!

Találtam egy 903 CC Panda motorral szerelt 601 Special-t. Régen volt egy gyárim, amitõl meg kellett válnom.
Mit mondtok, mire figyeljek ennél az átépitett gépnél? Váltó mennyire birja a nagyobb motort. Nem akarok gyorsulni, szipla használatra szeretném. Csupán elõzésnél használnám a nagyobb lóerõt. Maradnék a 90-es tempónál. Egy trabi kasztnit cipelve mennyire szereti a hasát a panda motor? Féltengelyeket sem bántja a 903-as motor? Elvileg le van papirozva a motor az autóban. Jelenleg is forgalomban van. Várom a kritikátokat, észrevételeitek.

Köszönöm elõre is a segiséget

5693 Kacsándi Szabolcs 2015-07-11 19:19:06  Előzmény:Piret Endre: 57533

Tudsz venni gyári csöveket,de eléggé húzza a pénztárca tartalmát.Webáruházakban van komplett készlet is.Amelyik szimpatikusabb azt építsd be.

5692 jocking . 2015-07-11 18:46:15  Előzmény:Piret Endre: 57533

Nincs vele semmi baj, viszont ajánlott ilyenkor a gumi fékcsöveket is lecserélni, ha nem túl újak.

5691 Piret Endre 2015-07-11 13:24:03

Megint én...

Fékcsõ témában mi a vélemény? Jó a kisipari réz, vagy keressek mást? A 40 éves kívül - belül korrodált acélt nem szeretném sehova sem visszatenni, fõleg, hogy egykörösrõl beszélünk.

5690 Piret Endre 2015-07-01 10:47:02  Előzmény: Spityu: 57531

'74-es évjáratú 601 combiról van szó.
Illata nem igazán van, ragadni sem különösebben ragad most már. Leszedéskor határozottan cuppant, és maradéktalanul az egyik felületen maradt. Benzin nem oldja.

5689  Spityu 2015-06-30 15:05:14  Előzmény:Piret Endre: 57530

Hányas évjáratú, milyen típusú pontosan a kocsi?

Egy gyári púpos 600-as tetõlemeze alatt - a peremezésnél - volt egy barnás ragadós anyag, egy bizonyos Loctite 5923 tömítõvel 100%-ig megegyezõ - színre, tapintásra, illatra mindenképpen. A mai napig ragadt, az illata pedig teljesen ugyanaz. Gyanta alpú dolog egyébként. Amúgy nem keverendõ össze a Hermetikkel / Hermosallal!

[url]http://www.forum-auto.com/pole-technique/mecanique-electronique/sujet620139.htm[/url]

A '84-es 601-esemen az említett helyeken nem találtam semmit (a tetõt nem bontottam le), talán inkább csak rozsdalét, ami a beszivárgó víztõl alakult ki, de ebben nem vagyok biztos, már nem emlékszem.
[i](Módosította Spityu 2015.06.30. 17:06-kor)[/i]

5688 Piret Endre 2015-06-29 08:25:22

Sziasztok!
Még szétszedés közben találtam egy (számomra) érdekes anyagot két helyen: az ajtózsanérok és a karosszéria között, meg a hattyúnyak és a bölcsõ csatlakozásánál, tehát ahol két párhuzamos, nagy felületû fém fekszik egymásra. Valami barnás, rugalmas, ragadós hézagkitöltõ-ragasztó-tömítõ szerûség. Ezmiez? És mi a mai megfelelõje?

5687  Spityu 2015-06-18 20:08:43  Előzmény: Diablo: 57520

A fékmunkahengerek jó eséllyel kukába valók. 2 jobb elsõ, 2 bal elsõ, és 2 hátsó kell, kb. 3e darabja. Szóval 18 a garnitúra. Az LPR-t nyugodt szívvel ajánlom, de a piros dobozos - pepita csíkos magyar is jó. A fõfék jó eséllyel megúszta.

Meg kell nézni, hogy mibe mi költözött be. Pl. darazsak, rágcsálók, ez-az. Legfontosabb ebbõl a szempontból a légszûrõ és környéke. Nézd át a vezetékeket, nem rágta-e szét õket valami. Indítás elõtt próbáld ki az elektromos rendszert, miközben az egyik sarut csak kézzel teszed rá az akksira, így hamar le lehet választani, ha nem biztosított szakaszon zárlat van.

Nézd meg, hogy a kormánymû, féltengely gumiharangok milyen állapotban vannak.

Zsírozd meg a függõcsapszegeket, addig nyomjál nekik zsírt, amíg koszos jön a réseknél. Zsírzás elõtt nyomd meg picit a zsírzógombokon lévõ záró golyót, mert azok hamar le tudnak ragadni, és nem talál be a friss zsír.
Adjál a kézifék köteleknek is, de van rá esély, hogy cserélni kell... ennek is adhatsz bõven, amikor szét van bontva a hátsó fék, mert a felesleget le kell törölni, ami a fékpofáknál jön ki... ellenõrizd a fém fékcsövek állapotát (korrózió).
A kormánymûrõl se feledkezz meg.

A tankot talán nem kell pucolgatni, de nézz bele, milyen állapotok uralkodnak. A benzincsap alján lévõ kupakot is csavard le, és nézz bele. Ha biztosra akarsz menni, akkor bontsd le a karburátornál a benzincsövet és ellenõrizd, hogy eljut-e odáig a benzin. Ami a karburátort illeti, azt is érdemes levenni, átnézni. De ha indul és jól mûködik a motor, akkor elsõ körben kihagyhatod. A fõfúvóka csavarját azért hajtsd ki, hogy megnézd, nem trutymósodott-e bele a régi benzin (maradéka).

Újraélesztésnél kb. ennyi. Nyilván lehet fokozni azzal, hogy átnézed a karosszéria állapotát, az elektromos rendszert a legutolsó fogyasztóig stb.

5686 Kacsándi Szabolcs 2015-06-18 19:17:34  Előzmény: Diablo: 57522

Vedd fel Spityu-val a kapcsolatot,itt vagy emailben.Neki 84-ese van,jól útba tud igazítani,amúgy évjárattól függetlenül azonos mindegyikhez a leírt tanács.

5685 Kacsándi Szabolcs 2015-06-18 19:14:45  Előzmény: Diablo: 57520

Tisztítsd ki a tankot,benzincsapot,és a karburátort.Nézd meg,hogy van e szikra.Aztán benzint bele és indíthatod.Menni nem biztos,hogy kell vele,mert jobb esetben szétfolynak a fékmunkahengerek,rosszabb esetben beállt szögre.De ha jár a motor,akkor fékolaj bele és óvatos próba.

5684 Kunyi Tamás 2015-06-16 18:48:44  Előzmény:jocking .: 57525

Értem, ez érdekes. Azt tapasztaltuk, hogy csak a hidrotõkékbõl 'nyomták ki' a szelepek az olajat. Feltettük az új vezérmûszíjat, és kb 5km alatt feltöltõdtek és megszûnt a tõkék csattogása. Nem változott sem az erõ, sem a motor járása.

5683 jocking . 2015-06-15 20:41:01  Előzmény:Kunyi Tamás: 57524

Tudomásom szerint ez sajnos az összeakadós fajta.

5682 Kunyi Tamás 2015-06-15 19:39:11

Helló Srácok!

Az 1.1-es motor összeakadós fajta vezérlés szempontjából vagy nem? Tudjátok, ha sérül, szakad stb. a vezérmûszíj. (mert pl a Niva motorja nem akad össze szíjszakadáskor)

Köszönöm!

5681   2015-06-15 08:42:01

Kedves Fórumozók!

Segitségre lenne szükségem! Nemrégen vásárolt 1984-es jo állapotban levõ 2T Trabant 601 Specialomhoz keresek trabantszerelesben jártas autószerelõt Budapesten. A kocsitn fél éves a mûszaki, jelenleg elektromos problémája van.

Sajnos én nem tudom szerelni.. ha tudtok trabanttal foglalkozó megbizható szakembert, szakembereket Budapesten aki akár OT vizsga állapotba hozná a jövõben, kérlek osszátok meg az elérhetõségét, vagy bármi egyéb hasznos információt ezzel kapcsolatban!

Nagyon Köszönöm!

5680  Diablo 2015-06-10 16:00:58  Előzmény:jocking .: 57521

2T. Trabant 601 (s nélkül). Ha jól emlékszem, 1984-es.
[i](Módosította Diablo 2015.06.10. 18:01-kor)[/i]

5679 jocking . 2015-06-10 14:39:03  Előzmény: Diablo: 57520

Jó lenne tudni, hogy 2T vagy 4T.

5678  Diablo 2015-06-10 11:29:50

Sziasztok!

Nemrég hozzájutottam egy Trabanthoz. A kocsi 10 éve nem volt beindítva. Mikor le lett állítva, még mûködõképes volt. Újra be szeretném üzemelni, és használatba venni. Mire kell ügyelni a beüzemelésnél? Van valakinek tapasztalata ilyen több éve nem használt autó újraélesztésében? Minden tanács, ötlet jól jön.
Köszönöm a segítséget!
Üdv.

5677 György Attila 2015-06-08 17:50:47

Sziasztok!


Vettem egy átalakitott 1.1-es trabit és mindig valami van vele, pedig a kedvenc autóm (alakásombe még butorként is bent van).

A kérdésem:

hidegen pöcre indul de ha meleg már nem indul-és nyöve nyelõsen indulgatna?
Mi lehet a baj?

Ottó:S

5676 Ladik Márk 2015-05-31 13:25:21  Előzmény:Farnadi Ödön: 57517

Szia!

Én 6,5"-ra szélesítettem a felnimet(eredetileg Trabant)a külsõ részébe lett behegesztve, haverom 601-re felpróbáltuk 200/540 R13 slickkel :evil: , beleér.

5675 Farnadi Ödön 2015-05-23 15:37:53

Sziasztok!


Szeretnék szélesíttetni Trabi lemezfelnit, csak fogalmam sincs hogy mennyire kéne szélesnek lennie a felninek. Én 7J-ra gondoltam, de nem tudom, hogy ez el fog-e férni hátul, a hátsó doblemez szélesítése nélkül (a doblemezt semmiképp sem akarom szélesíteni). A Trabi le is lesz ültetve és a terpesztés még beleférne, kérdés hogy mennyire lesz használható így az autó (ha egyáltalán az lesz) és ha nem, akkor milyen széles felnit ajánlotok. :D


Elõre is köszönöm a válaszokat! :D
[justify][/justify]

5674  mikesgabor 2015-05-14 02:05:55

Nem tud valaki Trabi 1.1-re eladó olajszivattyút Szolnok megyében?

5673 Kunyi Tamás 2015-05-12 20:35:46  Előzmény: mikesgabor: 57514

Köszönöm a gyors hozzászólást.
Eddigi megfigyeléseim alapján úgy tûnik, mintha 'tele' benzinszûrõvel dinamikusabb lenne a motor. De azért átnézem a rendszert.

5672  mikesgabor 2015-05-12 14:32:11  Előzmény:Kunyi Tamás: 57513

Nem ez nem probléma.Ugyan így van nekem is.
Egy frissítés során kicseréltem az összes üzemanyag csövet,bilincset,membránt,stb és ugyan úgy ez a jelenség megmaradt.
Kb fél éve rájött,hogy csak a szõrõ aljában van egy kicsi benzin,(üzemelés közben is) de semmi hatása nincs az üzemre.Lényegében tök mindegy,hogy a szûrõ tele va vagy nincs.
Nagyon úgy néz ki,hogy valami konstrukciós hiba miatt engedi vissza lassan (nagyon lassan) a benzint,de mint említettem ez nem okoz semmi gondot,mert attól a tápszivattyú ugyanannyi benzint szív/nyom,mint kell.(egy picit többet)
Úgyhogy ne aggód ez igy mûködik.

[i](Módosította mgabor 2015.05.12. 16:33-kor)[/i]
[i](Módosította mgabor 2015.05.12. 16:35-kor)[/i]

5671 Kunyi Tamás 2015-05-11 19:55:40

Sziasztok!

Megfigyeltem, hogy a benzinszûrõ néha majdnem tele van, máskor csak félig.
Ez AC probléma lehet?
Egyáltalán teljesen tele kell lennie vagy pici levegõ lehet benne?

Elõre is köszönöm az ötleteket, válaszokat!

5670 jocking . 2015-04-28 17:29:20  Előzmény:Cseh László: 57510

Na, akkor majd ha az új 155-ös már csereérett lesz 8 év múlva, akkor legközelebb ilyet veszek. :p

5669  balázs 2015-04-28 15:22:55

Köszi mgabor tényleg a elõtét ellenállás volt a baj forditva kötötem rá szikra
már van köszi.Még egy olyan kérdés ha a vezérlést rosszul rakom ossze és ráinditozok megszorul gyenge aksi mellet elgörbulnek a szelepek?Az 1.1 és 2t hátso üléssorok között van különbség?

5668 Cseh László 2015-04-28 12:35:16

jocking-nak: az én 1.1-es Trabimon 165/65-ös nyári van, gyönyörûen elfér.

5667  Spityu 2015-04-27 19:25:03  Előzmény:Tóth Balázs: 57507

Ez nekem is furcsa, én sem hallottam róla. Ha jól tudom, a vége felé volt a pozitív sarun egy kis fekete mûanyag kupak az akksinál. De efféle bandázst még nem láttam.
[i](Módosította Spityu 2015.04.27. 21:27-kor)[/i]

5666 Kacsándi Szabolcs 2015-04-27 19:22:57  Előzmény:Tóth Balázs: 57507

Sosem találkoztam még vele,pedig már rengeteg évjárattal dolgoztam.Szerintem valami házi megoldás lehet vagy más típusét építették be csereként.

5665 Tóth Balázs 2015-04-27 13:50:06




Sziasztok,89-es 601-es akkumulátor testkábelėn gyárilag van textilbevonat?