Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3535  Spityu 2010-04-26 21:19:46  Előzmény:Bokodi Áron: 55376

Szia!

Trabi hengerbõl 76-ot lehet kihozni maximum, ez is már eléggé a vége, helyenként nagyon vékony lesz a persely, de tartósnak mondható. Efölött már nem annyira - egyszer legalábbis ezt a tájékoztatást kaptam hasonló kérdésemre. :)
Az illesztési hézag valóban 2-3 század gyári dugónál, silány minõségûnél inkább 5-6.
Természetesen a 78mm is kihozható, a régi hüvely eltávolításával és egy új belepréselésével. Ezzel a módszerrel 82mm-es hengerátmérõ is elérhetõ, nagyon vékony henger ill. hüvelyfallal. A 78-at lazán kiadja, viszonts számíts arra, hogy kell egy harmadik felömlõ is ekkora lökettérfogatnál, pörgõs motor esetén mindenképpen, nyomatékmotornál talán nem, lesz idõ az átömlésre alacsonyabb fordulatszámon.
A karburátor szintén hasonlóan alakul.

Szerintem.

3534 Bokodi Áron 2010-04-26 20:58:04  Előzmény: : 55308

köszi a választ! bocs, hogy csak most írok, de nem jutottam gépközelbe.
mindössze 2-3 század lenne az dugattyú illesztési hézag???? a kis 125ös MZ lett 3századra illesztve, és az is csak a gyári dugattyú miatt. ezt a túlhûtött relatíve nagy lökettérfogatú motort szerintem 4század alá nem lehet vinni. sõt szar dugattyúval inkább csak 5század. nekem nagyon jó volna, ha 78mm-ig fel lehetne fúrni, mert remek minõségû lengyel 2gyûrûs 300as ETZ dugattyúkat lehet kapni egész olcsón amihez hozzáigazítva a hengerfejet, BIG BORE trabiblokkot lehetne összehozni. kb 700cm3 lökettérfogat megfelelõ kompressziónövekedés mellett minimum 30-32lóerõ max teljesítményt jelentene, emellett egy rövid löketû blokk lenne, ami a könnyû lendkerekemhez ideális. ezt tovább okosítva karbival, hangolt kipuffal, komoly kis motorblokk lehetne.

szóval remek lenne pontosan tudni, hogy mekkora az a méret, amikor még nem szakad át a hengerpersely.

3533 Marton Tamás 2010-04-26 18:08:20  Előzmény:Sipos Tamás: 55374

Tán mert nem az üzlet miatt csinálta. Ahogy mi sem amiatt Trabantozunk évek óta, mert profitot termel :)
Amúgy egy Suzit is el tudnék így képzelni. Meg sok is van belõle.

3532 Sipos Tamás 2010-04-26 17:19:13  Előzmény:Marton Tamás: 55373

[justify]Ha ez 20 évvel ezelõtt történt volna, akkor rendben. De mostanra nincs már elég Trabant, amit át lehet alakítani. Meg ha lenne is, a tulajdonosaik akkor is úgy akarják (és úgy is kell) megõrizni, ahogy van; kétütemûként.
Miért nem egy Suzukit épített át? Mert ebbõl így nem lesz bombaüzlet.[/justify]

3531 Marton Tamás 2010-04-26 15:55:28  Előzmény:Ifj. Hirháger Gábor: 55372

Na ezt kipróbálnám. Elég ötletes, hogy az energiát aggregátorból is nyerheti, ha netán arra lenne szükség, és nem kell rögtön konektort keresni a városi dugóban.
Persze a napelem is nagyon ötletes, bár nem tudom 2.5nm-nyi tábla mennyi áramot termelhet.
Mindenesetre becsülendõ, hogy ezt pont egy Trabival követték el :)
Mehet a sorozatgyártás! :D

3530 Ifj. Hirháger Gábor 2010-04-26 05:28:56

Sziasztok, tegnap esti don pepes ujságban a következõ cikk:

"Sárga csoda csendes villanymotorral
TRIBID-Elkészült a világ elsõ hibrid hajtású Trabantja-Egyenlõre 20 km a hatótávolsága.

Budapest, Rákospalota, egy klasszikus hátsó udvari mûhely. Itt született a világ
elsõ mûködõ képes hibrid hajtásláncú Trabantja, a modern csodaszarvas.
"Akkor vezesd!"- mondják a Tribid készítõi. Oké, beülök a Trabantba, mellém zsúfolódik Fábián Sándor a lelkész, aki kitalálta az egész átépítõs történetet.
"A gázzal óvatosan-mondja-, és nincs rendszám, úgyhogy vigyázzunk a rendõrökkel!" Kihajtok az udvarból az utcára, szépen gyorsul a kocsi, a hajtáson kívül minden más eredeti maradt, ennek megfelelõen a mai szervókhoz szokott karnak nehézkés a kormányzás, no és a férfiasan taposni a rásegítõ nélküli féket. De minden jól mûködik, mert mindent felújítottak. Váltani nem kell, csak indulás elõtt: ha elõre akarunk menni, akkor 4esbe kell kapcsolni a váltót, ha hátrafelé, akkor értelem szerûen rükibe. Mindezt azért, mert igen nagy a villanymotor nyomatéka, négyesben is vígan indul az autó. Éppen ezért a hátramenettel nagyon kell vigyázni, ott rövid az áttétel, nagyot ugrik a villanytrabant. Az utolsó simításokat Gányik József autószerelõ és társa, Varga Antal végezte a kocsin. Õk mutatják meg a részleteket. A motortér érdekes látványt nyújt. Maradt a Trabant-váltó és differenciálmû, 2hengeres motor helyét viszont egy egyenáramú, 72voltos 12kW teljesitményû villanymotor vette át. A tiszta üzemû gép felett acélkereten trónol egy áramfejlesztõ, amely 200 köbceniméteres, 5,5 lóerõs, és esetünkben alkohollal üzemel. A motort a csomagtartóba telepített akkumulátorok látják el energiával. Az akkuk tölthetõk hálózatról vagy a hátsó ablakokba és a tetõre helyezett napelemekrõl, illetve a mtortérben dolgozó aggregátorral. Eredetileg ez utóbbi is a csomagtérbe költözött volna, de betokozva melegedett, ezért került a motorháztetõ alá. A hátsó ülések viszont nem rakták vissza, pedig lehetne, s ettõl kísérleti eszköz helyett "autobb" lenne a Tribid. A próbaút során végig tisztán villamos üzemben használtuk az autót, a csapatfõnök Sándor szerint így 20 km a hatótáv, a rendszer ismerõ villamosmérnök szerint inkább 5. Az áramfejlesztõ benzinmotort is járatva 100km saccolják a hatótávot, amely bõven elég a városi üzemben, ahol helytállhat a kocsi. A belsõ égésû motornak amúgy 5L a tankja, amellyel 3órát üzemelhet. A napelemek a próba napon-esõs idõ lévén-még nem szóltak bele az energiatermelésbe, ráadásul a tetõre 2,5 négyzetméternyi tábla még meg se volt- az oldalablak-napelemek a világítás áramigényét szolgálják ki erre a van egy plusz 44Ah-s akku az eredeti helyén."

3529 Varga Tibor 2010-04-25 19:52:38  Előzmény:Marton Tamás: 55366

Szintén magamra ismertem pár képen:)
Idén lehet kimarad sajnos, de majd még kiderül.

3528 Marton Tamás 2010-04-25 19:35:36  Előzmény:Gyapjas Gergely: 55369

Na egyvalaki már jelentkezett :)

PEDROH: Nem tudom hogy az pont a jó jelenség e. Sztem 90-95 fokos víznél még nem igazán kell annak erõteljesen gõzölögnie, kifújnia. Max, ha tényleg forr.
Mondjuk a Trabant 1.1 gyári hûtõsapkája 100kpa-nál nyit, a wareszé 130-nál. Fene tudja miért van különbség köztük.
De mielõtt termosztátot cserélnél, próbáld meg elõször kicserélni a nyomásszelepet. Haver waresza pont ugyanezt a jelenséget produkálta, hogy a hûtõre menõ alsó csõ hideg maradt, fûtés se volt rendesen, a víz is szép lassan fogyott, és mindig a második zöldbe volt a hõfok. Persze gõzölgött a nyomásszelep is.
Aztán ki lett cserélve (2 termosztát csere után), és lám megszûntek a gondok.

3527 Gyapjas Gergely 2010-04-25 19:03:00  Előzmény:Marton Tamás: 55366

Én megismerem a sajátom. Elsõ kép jobb elsõ autó.:D

3526 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2010-04-25 14:31:05

Sziasztok!
Lenne egy kérésem!:)
Aki nagyon ügyes a Trabant történelmébõl, az átnézné nekem oldalam Trabant történelmes részét? Köszönöm elõre is!
Ez volna az:
[url]http://trabiorr.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=1096262[/url]
És természetesen várok jó ill. rossz kommenteket ehhez a részhez:) De jöhet ötlet is!

Trabiorr

3525 Lizák Péter 2010-04-25 06:31:22  Előzmény:Marton Tamás: 55365

A nyomás szelep gondolatom szerint jó, mert mikor leálltam itthon úgy sûvített a gõz kifelé mint a huzat. Letekertem kissé a sapkát a tartályról, de a víz nem kezdett el felfelé jönni.

3524 Marton Tamás 2010-04-25 00:31:14

Jut eszembe!

MÁJUS 1.

[B]3. Trabant-Wartburg találkozó, Hort[/B]

Kezdés: 9 óra magassága. Ami várható: ügyességi verseny, gyorsulás, gulyásleves stb...
Aki már volt az tudja! :)

Megközelítés: Pest felõl 3-mas fõút, Gödöllõ-Aszód-Hatvan-Hort. Pesttõl kb. 60-65km

Aki teheti és lenne kedve hozzá, jöjjön el, vidám nap vár rá! :)

Egy pár kép ízelítõnek:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100425/DSCF1157_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100425/DSCF1187_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100425/DSCF1168_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100425/DSCF1186_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http: //kepfeltoltes.hu/100425/DSC01016_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100425/DSC01051_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Na? Ki ismeri meg a saját kocsiját? :)

Mindenkit szeretettel várunk!




3523 Marton Tamás 2010-04-24 23:58:49  Előzmény:Lizák Péter: 55359

Sztem elõször mindenképp a nyomászelepet csekkold le, nehogy téged is az szívasson meg! Ha szájjal átfújsz rajta, az már rég rossz.
Aztán jöhet a termosztát ha az elõbbi hiba kizárva. Kiszeded, forralsz vizet, beledobod a 90°C körüli vízbe és mereszted a szemeidet, hogy nyit é. Ha igen, akkor jöhet a vízpumpa. Bár sztem az vagy megszorul és nyekk, vagy semmi.

ABalu: Szerencsés alak vagy! Ilyen csajt kifogni öcsém... :)

[i](Módosította PAtr0n 2010.04.25. 01:59-kor)[/i]

3522 Ackermann Balázs 2010-04-24 21:40:32  Előzmény:Madocsai Gergely: 55363

Semmi baj, viszlek én még két keréken... csomagtartóban. :D Na jó, nem. :P

3521 Madocsai Gergely 2010-04-24 21:30:17  Előzmény:Ackermann Balázs: 55361

Igen, wállalom, h a pokol kénköwes tüzén fogok bocsánatért esdekelni, beklyóimat hurcolászwa, az örökkéwalóságon át tartó szárazböjttel, de ezt nem lehetett kihagyni...:D

3520 Ackermann Balázs 2010-04-24 21:19:57  Előzmény:Marton Tamás: 55356

Mindennek oka van. Autóbuzi családból származik! :D

3519 Ackermann Balázs 2010-04-24 21:15:42  Előzmény:Madocsai Gergely: 55353

Ejnye, ejnye, akkor inkább "csináltunk FEL pár dolgot az autón"! :D:D:D

Igaz egyelõre nem fogtunk ilyen nagygenerál jellegû manõverekbe. :P
[i](Módosította ABalu 2010.04.24. 23:21-kor)[/i]

3518 jocking . 2010-04-24 21:01:22  Előzmény:Lizák Péter: 55359

Ha a pumpa lenne a szar, akkor szerintem elõbb utóbb az alsó csõ is átmelegedne, már csak a termoszifonos elv miatt is. Szerintem is a termosztát lesz a kuka, valszeg az nem nyit ki.

3517 Lizák Péter 2010-04-24 20:32:04  Előzmény:Marton Tamás: 55345

Hali!

Most nálam is elõjött a túlmelegedés. Egy órát ment ma az autó, hideg motorral indultam el. Városban mászkáltunk vele egy órahosszát. Ez idõ alatt majdnem felforralta a vizet. A hûtõnél lévõ felsõ csõ forró, az alsó meg hideg maradt. A vízpumpa ment el, vagy a termosztát akadt be?
Hûtõvíz mennyisége megvan ahogy volt, és NEM olajos, vagyis tiszta. Tehát nem folyt el sehol. Tócsa a kocsi alatt sem volt semerre ahol jártam vele. A motorolaj megint csak nem keveredett semmivel, és erõ is van a motorban tehát hengerfej kizárva.
Termosztát gyanús, vagy a vízpumpa adta meg magát? Két éve volt cserélve, amikor a hengerfejtömítés is.
A kiegyenlítõ tartály felsõ csonkján elég nagy lyuk van ergo ott vissza tud folyni a víz, de majd holnap megnézem, mert ez most este jött ki.

3516  Bandi 2010-04-24 14:20:17  Előzmény:Marton Tamás: 55356

Én azért átfúrtam,így egy kicsit lassabban melegszik fel,mert ugye nagyobb az átfolyás...:D

3515 Lizák Péter 2010-04-24 13:52:18  Előzmény:Marton Tamás: 55356

Nem egyszer. Ezért kellett az ülést utána hegeszteni :D
Asszem sok trabi tudna mesélni,hogy a lakosság hány%-a fogant anno Trabiban. Mi biztos! :D
Púpos trabi makett motoháztetején én sem próbáltam :D

3514 Marton Tamás 2010-04-24 10:01:20  Előzmény:Lizák Péter: 55354

Aha! ... eddig csak egyszer volt hozzá szerencséd? :)
Az anyósülés mire jó? Kormány mögött? Nem is értem. Khmmm... tudnék mesélni, vagyis a Trabim! :D

madogery: Ezt viszont még nem próbáltam. Szégyellem is magam miatta... :)

Bandi: Én nem fúrtam, csak gyári méretre, nem véletlen csak akkora az. De mondjuk a 4T waresznál ugyanez a lyuk vagy 2x vagy 3x nagyobb, ott tényleg zubog. Nem értem a Trabinál miért ilyen kicsit fúrtak.

ABalu: Örülök ha nem szól meg a szerelésért, nemhogy még ezt kérdezze: "ugye van még mit szerelni?" :)

3513 Madocsai Gergely 2010-04-24 10:00:57  Előzmény:Lizák Péter: 55354

Hát igen, hátul nagyobb a hely, elöl wiszont tudsz közben wezetni (.....;)), walamit walamiért...:evil:

3512 Lizák Péter 2010-04-24 09:46:24  Előzmény:Madocsai Gergely: 55353

Én ezt kocsiban. Mondjuk ak ormány mögött a vezetõülésen érdekes mutatvány volt... :-)

3511 Madocsai Gergely 2010-04-24 09:22:25  Előzmény:Ackermann Balázs: 55348

"Mi tegnap csináltunk meg pár dolgot az autón..."

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091224/Trabcsi_____www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Folyton csak a munka... :evil::evil::evil::D:D:D

3510 Lizák Péter 2010-04-23 18:01:10  Előzmény:Ackermann Balázs: 55348

Szerintem ha meg leszel lincselve ne csodálkozz jó? :D

3509 Ackermann Balázs 2010-04-23 14:26:31  Előzmény:Sipos Tamás: 55350

Néha én sem hiszem el, igazán szerencsésnek mondhatom magam! :) Remélem még sokáig körülvesz ez a légkör. Ezért is próbálom meghálálni, ahogy csak tudom. :)

3508 Sipos Tamás 2010-04-23 13:00:00  Előzmény:Ackermann Balázs: 55348

[justify]Ezt nem hiszem el! A szüleid is melletted állnak, és még a barátnõd is. Mindenütt szövetségesek vesznek körül.
Ilyen csak a mesében létezik. Ez a veteránosok nagy álma.[/justify]

3507 Lorincz Peter 2010-04-23 12:51:35

Sziasztok:)

Holnap valaki megy Lajoskomáromba?Érd és környékérõl?

3506 Ackermann Balázs 2010-04-23 08:17:22  Előzmény:Marton Tamás: 55345

:D Azért nem árt, ha ilyen érdeklõdésû a leányzó. Van egy olyan piszkos, büdös randi fílingje egy ilyen akcióknak. :D Mi tegnap csináltunk meg pár dolgot az autón, utána mentünk egy kört. Úgy láttam élvezte a dolgot, legalábbis azóta hallom, hogy "ugye van még mit szerelni"... :)

Mostmár csak egy pár íves lökös hiányzik a kocsiról és kész a '70-es évek fíling.

3505 Bende Endre 2010-04-23 07:20:04  Előzmény: Bandi: 55342

Hát felénk is :)

3504  Bandi 2010-04-23 03:41:41  Előzmény:Marton Tamás: 55345

A dugulás elkerülése végett,a pisilõs lukat én kifúrtam akkorára amekkorára csak lehetett így már nem dugul el.Nem pisil,hanem csak úgy zubog!!:D

3503 Marton Tamás 2010-04-22 21:24:09  Előzmény:Szedlák Tibor: 55335

Azt a lapát témát kizárnám, nem hiszem, hogy az csak úgy lerepül róla.
Ahogy Tibke írta a felsõ csövet kell ilyenkor ellenõrizni, hogy pisikél e.
Nálam több mint 6 éve van az autó, és most a legutóbbi szétszedéskor derült ki, hogy a kiegyenlítõtartály felsõ csonkja totál el volt tömõdve. Én az órás csavarhúzó készletet hívtam segítségül a dugulás elhárítására. Most már pisil :)
Haver 4T waresza egyszer tök hengerfejes tüneteket produkált. Mivel a termosztátcsere nem oldotta meg a problémát, már majdnem szétszedtük a HF-et. Aztán kiderült, hogy a kiegyenlíõtartály kupakjában elszállt a nyomászelep, elengedte a gõzt, így persze nyomás sem volt a rencerben, és a víz is fogyott.
Szép volt erre rájönni. Szerencsére idõben. :)

kovi9158:
Amúgy a mátra sem lenne rossz, már jó sokszor voltam fent, vannak arra is szép helyek.
Mfüred, Sástó, Galyatetõ, Kékestetõ, Parád, Parádsasvár, és még sorolhatnám...
Ha úgy alakul szervezek én is egy túrát oda. Na meg ha lesz rá igény :)

Tibke:
A lényeg, hogy egyszer autó lesz belõle. Nekem 4 hónapig le volt támasztva most legutóbb, de már minden bajom volt, hogy nem mehettem vele. És totál úgy tûnt, hogy sosem lesz kész :)

ABalu:
Hát a kedvesem most örül, hogy végre nem a Trabi van terítéken minden hétvégén, szal vele nem egyhamar fogok zsírozni :) De azért legközelebb megpróbálom rávenni, hogy cseréljen nekem pl. vízpumpát :P

3502 Szedlák Tibor 2010-04-22 20:01:20  Előzmény:Varga Tibor: 55341

Hát igen. Ma eszembe jutott hogyan járt egy itteni fórumozó. Lehúztam a kiegyenlítõtartály felsõ csövét , és egybõl eltûnt a víz alig gyõztem utánatölteni.:P El volt tömõdve a felsõ csõ ... Melegítettem egy 5 ös pálcát és átküldtem rajta, bár fûtésem még most sincs pedig légtelenítettem szóval lesz még vele meló. Gyertyákon nem látszik hogy hengerfejes lenne. :) egyébként most e85 el megyek. :P

[i](Módosította N1tr0 2010.04.22. 22:03-kor)[/i]
[i](Módosította N1tr0 2010.04.22. 22:03-kor)[/i]

3501 Ackermann Balázs 2010-04-22 19:43:46  Előzmény:Kovács István: 55338

Látom nem mosom le magamról azt az "Omega koncert" effektet... :D No de épül fel 10 év szunya után a '80-as Trabim, Õ indul a következõ túrán. Ma küzdöttem a gyújtásával, bezsíroztuk, szal alakul. Apropó, próbáljátok ki ha tehetitek, marha jó dolog egy lány segédletével Trabit zsírozni! ;)
[i](Módosította ABalu 2010.04.22. 21:44-kor)[/i]

3500  Bandi 2010-04-22 19:17:11  Előzmény:Bende Endre: 55339

Mifelénk ezt kormányoszlopnak hívják!!:D

3499 Varga Tibor 2010-04-22 19:12:06  Előzmény:Szedlák Tibor: 55335

Kergeti a vizet? Látod a kiegyenlítõtartályban hogy "pisil" a felsõ csõ?

3498 Varga Tibor 2010-04-22 19:10:59  Előzmény:Marton Tamás: 55332

Pff, hát még sok minden hiányzik, egyre szomorúbb a helyzet. Szombaton elvileg lesz váltó, kuplung, de még soksok apróság hiányzik.

3497 Bende Endre 2010-04-22 18:53:06

A csóka szerint ez kormánymû

[url]http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelyauto/felfuggesztes_kormanyzas_iranyitas/trabant_1_1_kormanymu_168176572.html[/url]

3496 Kovács István 2010-04-22 16:37:16  Előzmény:Ackermann Balázs: 55331

Igen szerintem is a Pilis kíváló kirándulási célpont van még ott sok szép látnivaló, hegyi utak amiket jól belehet még füstölni:D
CIX Lacának is köszönjük a videót nagyon jólett.... megyek legközelebb is:)

3495 Bende Endre 2010-04-22 11:36:18

Dobogókõi kirándulás képei és videói

[url]http://sites.google.com/site/endrebende/home/dobogoko-1[/url]
[i](Módosította Andrew 2010.04.22. 13:36-kor)[/i]

3494 Bende Endre 2010-04-22 11:28:51  Előzmény:Ackermann Balázs: 55331

Egyetértek a Pilis kiaknázatlanságát illetõen.
Egy ilyen egynapos kirándulás alkalmával 70-100 km-es oda-vissza út az optimális távolság.

3493 Szedlák Tibor 2010-04-22 08:48:31  Előzmény:Marton Tamás: 55334

Elmentem horgászi, odaúton felforralta a vizet, szépen óvatosan hazajöttem, hûtõ hideg volt, így hát kihajlítottam a termosztátot belõle.:) De így is forralta de a hûtõ meleg volt, most a fûtõradiátorba nem megy a meleg víz. Úgyhogy vagy hengerfejes vagy lement a lapát a vízpumpáról vagy mindkettõ. :( (nincs 1 éves a pumpa, ha az a rossz) hengerfejes lenne akkor meg szerencsére kijövök egy 10- esbõl sikoltatással tömítésekkel, jah meg a szelepeket is becsiszoltatom.

[i](Módosította N1tr0 2010.04.22. 10:50-kor)[/i]

3492 Marton Tamás 2010-04-22 00:05:31  Előzmény:Szedlák Tibor: 55333

Milyen tüneteket produkál?

3491 Szedlák Tibor 2010-04-21 21:05:22

Én is elmennék egy ilyen túrára, ugyse voltam még soha. :( Csak megmihálylott a gép és nem tudjuk még mi baja. :(

3490 Marton Tamás 2010-04-21 20:45:11  Előzmény:Bálint Rezsõ ( T®abiorr): 55327

Ezt a trafis sztorit nem hallottam, de nagy lehetett :)
Azért Paks nem itt van! Legalábbis nekem sem olyan közeli. Kb. annyira mintha "leugranék" Nagykariba. Bár nem vagyok semmi elrontója, egyszer oda is elnézhetnénk.
Viszont egyetértek ABaluval, van még Pest környékén is bõven látni és füstölni való :)

Tibke: Gondolom azért Nagykarira összehajítod mán ;)

3489 Ackermann Balázs 2010-04-21 19:23:46  Előzmény:Bálint Rezsõ ( T®abiorr): 55327

Szerintem a Pilis még tartogat kiaknázatlan lehetõségeket. És mivel a résztvevõk többsége fõváros közeli, érdemes folytatni a sort. Ettõl még mehetünk másmerre, de a Trabi túra fõ célja az utazás és a szép útvonalak bejárása, a Pilisben rövid idõ alatt elérhetjük a szép hegyi utakat.

Még ha ugyanarra is megyünk amerre már jártunk, én akkor is szívesen megyek minden kirándulás más és más, más autók, résztvevõk más hangulat! :D

3488 Lizák Péter 2010-04-21 19:22:14

Skacok arról ki tud valamit, hogy melyik modellekben volt ilyen tetõkárpit gyárilag?

[imgw]http://i.ytimg.com/vi/sHtmo0Lhgr8/0.jpg[/imgw]

3487 jocking . 2010-04-21 19:13:50  Előzmény:Bálint Rezsõ ( T®abiorr): 55327

[i]"Paks, Paksi atomerõmû, Bp-tõl nincs messze"[/i]

Kinek mi a messze. Nekem az a 110 km pl. igencsak a "messze" kategóriába tartozik.:rolleyes::p

3486 Varga Tibor 2010-04-21 19:11:15  Előzmény:Lizák Péter: 55323

Látom azé mindenki képben van.:) Május végére már önerõbõl gurulni fog a vas, úgyhogy ott a helyem a következõ ránduláson:)