Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3850 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2010-08-06 11:25:53  Előzmény:jocking .: 55691

Én gyári 1.3-as Suzuki motorra gondoltam:)

3849 jocking . 2010-08-06 11:00:00  Előzmény:Bálint Rezsõ ( T®abiorr): 55690

Jól fel lehet piszkálva, általában 60 LE körül szoktak teljesíteni az 1.3 wareszz mocik.

3848 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2010-08-06 10:11:23  Előzmény:Bende Endre: 55689

Drukkolunk:)
Sok sikert az építéshez!
Így hány LE lesz? Miénk is 1.3 és 98 LE.
[i](Módosította trabiORR 2010.08.06. 12:12-kor)[/i]

3847 Bende Endre 2010-08-06 09:42:03

Épül az 1.3. Drukkoljatok, hogy kész legyen Alsóörsig :)

3846 Lizák Péter 2010-08-05 17:20:30  Előzmény:Kiss Krisztián: 55684

Ez egy világoskék kombi. Nagykariban is kinn volt tavaly vagy tavaly elõtt...

BDH-168 a rendszáma

3845 Oláh Olivér 2010-08-05 16:20:42  Előzmény:Kiss Krisztián: 55684

Tavaly a tavaszi TWK-s találkozón volt egy ugyanilyen motorral szerlet Trabi. Egész jó hangja volt.
Lehet, hogy ez az?
[i](Módosította Oliver 2010.08.05. 18:21-kor)[/i]

3844 Soós Árpád István 2010-08-04 19:08:43  Előzmény: : 55683

Köszi!

3843 Hudák Zoltán 2010-08-04 19:04:58  Előzmény:Nagy Donát: 55681

Zsír:D

Jól láttam hogy voltál a Simsonálison is?

Üdv:Hudee

3842 Kiss Krisztián 2010-08-04 18:58:31

És ez?Kiváncsi lennék a kipufogó hangjára..[imgw]http://www.jofogas.hu/bacs_kiskun/Diesel_trabant_elado_surgosen_1263642.htm?ca=17_a[/imgw]
deLuxe. De hallottam olyat is, hogy a nullszéria jelölése...

3840 Soós Árpád István 2010-08-04 18:44:09

Ez a 601X felirat mit jelöl?

[url]http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelyauto/tartozekok/trabant_wartburg_tipusjelzesek_uj_176096350.html[/url]
[i](Módosította Wartburg 2010.08.04. 20:44-kor)[/i]

3839 Nagy Donát 2010-08-04 15:07:08

Ugyan hibáktól, elírásoktól és pontatlanságoktól hemzsegve, de bekerültünk a Szombathelyi Maraton újságba:

[img]http://www.trabantclubszhely.szunyi.com/images/news/maraton_a.jpg[/img]

[url]http://www.trabantclubszhely.szunyi.com/images/news/maraton.jpg[/url]

3838 Soós Árpád István 2010-07-31 20:24:40

6500 ft a következõ licit: :)

[url]http://www.teszvesz.hu/item1163790665_trabant_601_special.html[/url]

Errõl meg ne is beszéljek: :)

[url]http://www.vatera.hu/item/view/?cod=177241805[/url]
[i](Módosította Wartburg 2010.07.31. 22:28-kor)[/i]

3837 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2010-07-30 18:03:49  Előzmény: : 55678

Hát persze, mert ott volt elõttük a szabadabb világ, a gazdagság (egy idõ után)
És akkor meég nem tudták, hogy egy csodát hagynak ott...


TrabiORR
sõt, gondolj bele, sok Trabantot kulccsal együtt hátrahagytak a fal lebontása után :O
[i](Módosította Jurij 2010.07.30. 19:51-kor)[/i]

3835 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2010-07-30 17:41:17  Előzmény:Bálint Rezsõ ( T®abiorr): 55666

"14:10 - 15:10

A Trabant megteremtette a szabadság illúzióját, az NDK-idill jelképe lett. Az újraegyesítés után értéke rohamosan lecsökkent, és akár egyetlen márkáért is bárki hozzájuthatott."

3834 Ackermann Balázs 2010-07-30 07:53:16  Előzmény:Lizák Péter: 55675

Új korában garantáltan így villogott, de legfeljebb a '70-es évek elejéig villogtak ezek így, mert vettek rá kétszínû búrát, ugyanis a vizsgán megkövetelték, onnantól pedig átdugta a tulaj a két vezetéket és csók.

De anno tényleg így villogtak, ott a gyári filmen is, mikor '65-ben tesztelik a fékpadon az új 601-est. Az már más kérdés, hogy senki nem figyel ilyesmire a felújított, korai kocsiján...

3833 Lizák Péter 2010-07-29 21:03:16

Kezdo! Ha jól tudom neked 64-es a Trabid.

Azon a hátsó lámpa [url=http://www.youtube.com/watch?v=xOUA6aDprko]így villog[/url]?

5-ik és 16-ik másodpercnél...
[i](Módosította PEDROH 2010.07.29. 23:05-kor)[/i]

3832 Lizák Péter 2010-07-29 19:27:21  Előzmény:jocking .: 55668

NEM HÁT!
Iamétlés a tudás anyja. A pótvizsga meg a jó *****anyja... :D

3831 Sipos Tamás 2010-07-29 19:25:10  Előzmény:jocking .: 55668

[justify]Köszi, hogy belinkelted ide. Most láttam elõször ezt a filmet és nagyon tetszett, különösen az idõs mérnökök visszaemlékezései voltak tanulságosak.
A film alapján a Trabant az emberi találékonyság diadala. Az emberiség örök dokumentuma; hogyan lehet mostoha körülmények, anyaghiány, szándékosan támasztott akadályok, tiltások ellenére olyasmit alkotni, ami mûködik, használható, és kiállja az idõ próbáját.
Szerintem a Trabant-kultusz pontosan ebbõl gyökerezik, mert az emberek érzik, hogy itt nem akármirõl van szó. Nem egy autó, egy tárgy, egy kézzelfogható dolog, hanem egy eszme van a középpontban, amihez csatlakozni öröm.
Bizton állíthatom, hogy a nem-trabantos többség igenis szeret minket.[/justify]
[i](Módosította molyhos 2010.07.29. 21:26-kor)[/i]

3830 Lizák Péter 2010-07-29 18:02:21  Előzmény:Bálint Rezsõ ( T®abiorr): 55669

még jó, hogy jó...

3829 Lizák Péter 2010-07-29 17:55:54  Előzmény:Bálint Rezsõ ( T®abiorr): 55664

Na mesélj csak milyenek voltak ott és mipénzért...

3828 Lizák Péter 2010-07-29 17:49:52  Előzmény:szilágyi József: 55656

Ha jársz Rio De Kiskunfélegyházán keress meg azt szerzünk :-D

3827 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2010-07-29 15:37:10  Előzmény:jocking .: 55668

Persze, Én is láttam már nem egyszer, de annyira jóóóóóó:)

3826 jocking . 2010-07-29 14:10:34  Előzmény:Bálint Rezsõ ( T®abiorr): 55666

Az bizony ismétlés.;)
[url]http://autofilia.blog.hu/2009/11/25/a_car_for_a_dollar_papirtrabi[/url]
Persze ez nem akadály attól, hogy megint meg legyen nézve.:D

3825 Kovács István 2010-07-29 14:05:49  Előzmény:Bálint Rezsõ ( T®abiorr): 55666

Hát én ezt a filmet már láttam nagyon sokszor de megfogom nézni megint ha leadják:D

3824 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2010-07-29 13:18:40

Július 31. m2 Papír trabi német dokumentumfilm, 62 perc, 2005

Egy film a Trabantról, amely többek között azzal is büszkélkedhet, hogy design tekintetében megelõzte nyugat-európai társait. Az évek során ez a kis autó kultikus népszerûs ...tovább »égre tett szert; a világon mindenütt ismerik a ...tovább »keleti blokk sztárját. A Trabant megteremtette a szabadság illúzióját, az NDK-idill jelképe lett. Az újraegyesítés után értéke rohamosan lecsökkent, és akár egyetlen márkáért is bárki hozzájuthatott. Mára azonban ismét régi fényében tündököl

3823 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2010-07-29 08:12:24  Előzmény:Bálint Rezsõ ( T®abiorr): 55664

Hasonló dobozban volt!
[imgw]http://n1.vatera.hu/photos/85/87/80a_1_big.jpg[/imgw]
Ezt pl. a "Grell" modellek között találtam, de nekem valahogy Revell modelle volt a doboz feliratán!

Trabiorr

3822 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2010-07-29 08:01:06  Előzmény:jocking .: 55663

Igen!
Nekem csakis kicsi van belõle!
A Közlekedési Múzeumban vettem õket!
Egy 500-as Trabit narancs-citrom színben
És egy Kübelt olív zöld színben!

3821 jocking . 2010-07-29 07:30:35  Előzmény:Bálint Rezsõ ( T®abiorr): 55661

A Revell gyárt kisméretû fém modelleket?:rolleyes:

3820 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2010-07-29 04:46:36  Előzmény:Ackermann Balázs: 55648

Ilyet lehet kapni kisautóban:)
[url=http://modellkit.hu/tools/ecommerce/index.php?homeinclude=catalog&category_id=&parent_id=0&product_id=6711&countdisplay=&start=0&addcountview=Yes]ITT[/url]

Herpa modell, 1:72

TrabiORR

3819 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2010-07-29 04:29:06

Sziasztok!
Egyébként a Revell modellek nagyon jó Trampokat vajszínben, és Kübeleket gyártanak olív zöld színben 1:72-es méretarányhoz!:)
Nem is beszélve a két színû Trabant 500-ról:)
Vagy a "Sátoros Trabiról".
[imgw]http://lh6.ggpht.com/_rHI9YjkTJDY/SkDvacCIgvI/AAAAAAAAAlQ/vZK4Ff-Seno/SSA43355.JPG[/imgw]
(Ez pl. saját:))

Trabiorr

3818 Soós Árpád István 2010-07-28 20:25:50  Előzmény:jocking .: 55659

Ja én azt hittem hogy az a SunStar is olyan összerakható makett,mint a Revell.Akkor bocs. :)

3817 jocking . 2010-07-28 20:05:47  Előzmény:Soós Árpád István: 55658

Szerintem õ nem erre gondolt, mert ez makett, a SunStar meg egy fém modell.

3816 Soós Árpád István 2010-07-28 19:34:22  Előzmény:Bálint Rezsõ ( T®abiorr): 55632

Szia TrabiORR!

Ez valami ilyesmi:

[url]http://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=176351050[/url]

3815 Ackermann Balázs 2010-07-28 18:33:43  Előzmény:Lizák Péter: 55652

Azért bármibe is vágom a fejszémet, ez lesz a legelsõ kombi perverzióm, amit megvalósítok. Anyukámat akarom évek óta rávenni, hogy járjon egy ilyennel napi szinten. Szerintem iszonyat nagy fless lenne... :D:D:D
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100728/EctoTrabi4_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100728/EctoTrabi1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Elég csúnyán odaba**nánk vele a Stay Puff habcsókemberkének!!! XD

3814 szilágyi József 2010-07-28 18:31:18

de még figyelem all mer tmég enenka cimbinek kéne egy pár fehér indexbúra elõre szal azt postán i sjó cska ha vkinek van akkor szóljon!!:D elõr eis kössz

3813 szilágyi József 2010-07-28 18:30:12  Előzmény:Busa Attila József: 55654

oké köszi! szentesi vagy tom ismerjük mi egymást:d

3812 Busa Attila József 2010-07-28 13:21:42  Előzmény:szilágyi József: 55653

Háát Szentes környékén nem nagyon tudok. Szentesi vagyok én is, de az egyik garnitúrámat Debrecen mellett vettem, a másik garnitúrát meg Vácott. Ha látok, vagy hallok valamit, szólok.

3811 szilágyi József 2010-07-28 08:03:31

hali mindenkinek! haveromnak kellene irmscher felni trabira gumi nélkül! szal nem tud vki irmscher felnit szentes környékén gumi nlékül? köcce elõre is

3810 Lizák Péter 2010-07-28 06:23:42  Előzmény:Ackermann Balázs: 55651

Aha. Nem tudom miért rémlett a másiknak de erre gondoltam :-)
[i](Módosította PEDROH 2010.07.28. 08:23-kor)[/i]

3809 Ackermann Balázs 2010-07-27 18:19:37  Előzmény:Lizák Péter: 55650

Erre gondolsz?
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100727/Zwickau_ITT_2008.06.20-22._362_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Ezt a 2008-as ITT-n fotóztam, de nem hiszem, hogy gyári fícsör. Inkább csak olyasmi, de ha másra gondolsz akkor türelmetlenül várom. :)

3808 Lizák Péter 2010-07-27 15:50:31  Előzmény:Ackermann Balázs: 55648

A képet megkeresem megigérem de még szólj rám miatta. De úgy rémlik valam imúzeumban vagy hol lehetett, egy ilyen faliállványon voltak tartva a trabik.

3807 Palcsik Zoltán 2010-07-27 06:00:40

Sziasztok!

Böngészgettem a Neten, gondoltam ez az oldal hasznos lehet a Deutsche Post Trabihoz...
http://www.gelbgraumagenta.de/gelbgraumagenta/1_post_ddr/aw_pkw.htm

3806 Ackermann Balázs 2010-07-26 17:30:12  Előzmény:Lizák Péter: 55642

Meg tudnád mutatni az IFA Service-s Trabi fotót? Minden érdekelne róla, én csak hallomásból ismerem, meg valaha egy korai Lieferwagenrõl mintha láttam volna képet, de az holland használatú kocsi volt úgy rémlik.

A postaautó létezett szürke és sárga színben úgy tudom, TT modellméretben ki is adták, én egy fotót ismerek róla. Cserébe megmutatom :)
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100726/942_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Elég korai 601-esnek látszik és szintén igényesen csak kívül van átfújva.

3805 Palcsik Zoltán 2010-07-23 07:36:45

Sziasztok!

Én Újpesten lakom, maximum 50m-re az Autóklub telephelyétõl.
Esetleg érdeklõdjek a járgány hollétérõl?;)

3804 Lizák Péter 2010-07-23 06:43:42  Előzmény:Csády Szabolcs: 55644

Az évjárat az érdekes kérdés, mert több is volt. Nem egyszerre kapták õket.
Valójában a Lieferwagen lett volna megfelelõ nekik ami kisteherautként funkcionált. Lásd Opel Combo ilyesmi. Emlékezetem szerint tavaly vagy azelõtt is felmerült a sárga angyal téma itt a fórumon.

Szóval kotorásztam itthon kicsit az archívumban, mert ami lényegesebb azt ugye megõrzi az ember. :-D
Ezt tudtam elõ bányászni:

1971-ben érkeztek az az elsõ Trabant 601 kombik kb. 30db. Elõtte Steyr-Puch 500-asok voltak (Osztrák ÖAMTC ajándéka 15db). Ebben az évben selejtezték le a már említett Steyr-puch 500-sokat. Ezután szinte minden évben érkeztek új 601 kombik, változó számban. 1972-tõl 1981-ig kizárólag 601-es Trabantokkal dolgozott a segélyszolgálat. 600-as Trabant nem volt köztük. 1981-ben 120 db volt forgalomban. (A 120 autó mintegy fele csak hétvégéken dolgozott másodállásos, általában AFIT-os kollégákkal.) Az, hogy a vezetõségnek miért a Trabantra esett a választása, nem tudni. Feltételezhetõen, az olcsósága, beszerezhetõsége, és a Steyr-Puch 500-asnál nagyobb mérete volt az ok. Az Autóklub soha nem kapott állami támogatást, tehát a klubtagok befizetéseibõl kellett a kiadásokat fedezni. Azon kívül az akkori fõtitkárnak Matykó Vilmosnak is Trabantja volt, és meg volt vele elégedve. A Trabantok üzemeltetése egész jól alakult, elég jó volt az alkatrészellátás, a szokásos problémákon kívül (féltengely, szabadonfutó, hajtókar csapszeg-persely, hengerfejtömítés, gyújtás, kipufogó felfüggesztés, elsõ futómû perselyek) túl sok baj nem volt. Hozzá kell tenni, hogy azért ezek az autók 50-60 ezer kilométert tettek meg egy év alatt, így kb. 3 évente lecserélték õket. Tehát 150 ezer km után eladta az Autóklub az akkori Merkurnak. Ami még problémaként merült fel az az ülések szétszakadása és az ajtózárak tönkremenetele volt, de ez nem csoda, hiszen a szerelõk ebben töltötték a fél életüket, és naponta ki-be szálltak vagy százszor. Szabó Úr szerette a 601-est, de elmondta, hogy azért télen egyszer kétszer belefagyott, ami az izületeit eléggé megviselte. 1976-1991 között 6 darabot koptatott el. Ez az idõszak kb. 500000 km. futás teljesítményt jelentett. A budapesti indítószolgálatból 1991-ben vonták ki a Trabikat a forgalomból, és vidéken kb. 1994 volt az utolsó szolgálati évük. Budapesten az 1,5 Diesel Corsák, országúton 1,7D Astrák és más egyéb típusok váltották a Trabantokat. Az autókat eladták a használt piacon, de az egyik utolsó példány megmaradt az Autóklub tulajdonában felújított állapotban. Általában a Berda József utcai közlekedésbiztonsági parkban van kiállítva. A Trabantok a gyárból teljesen szériaként érkeztek, leginkább fehéren, és az Autóklub fényezte õket sárgára. Az utolsó széria már kétszínû fényezést kapott: alul sárga, a tetõ fehér. Az elsõ években még az elektromos rendszert is át kellett alakítani, mivel akkor még csak 6 voltos volt a szerkezet, és ezt át kellett alakítani 12 voltosra. Skoda generátor-szabályzó, kürt, irányjelzõ, izzók, Wartburg ablaktörlõ motor, és ami talán a legfontosabb: egy 100Ah akku, hogy bírja a sok-sok "bikázást"! Csak a két elsõ ülés maradt az autóban, hátul volt egy szerszám és alkatrész láda és ide volt beszerelve az a hatalmas akku is. Az érdekes még az volt, hogy az önindító maradt az eredeti, csak akkor cseréltek behúzó tekercset rajta, ha tönkrement, de jellemzõen elment 70-80 ezer kilométert. 1976-tól URH készülékek is kerültek a budapesti indítószolgálati autókba (12db).

[imgw]http://retronom.hu/files/images/20091004025.preview.jpg[/imgw]
[imgw]http://retronom.hu/files/node_images/946967cc6ffac39d.jpg[/imgw]
[imgw]http://retronom.hu/files/node_images/f03d2efe54e10751.jpg[/imgw]

3803 Holnapy Gergely dr. 2010-07-22 21:01:26  Előzmény:Csády Szabolcs: 55636

Pont 5 éve, hogy állt egy az Autóklub IV. ker. Berda József utcai telephelyén. Azt biztosan ki nem dobták, valahol megnézhetõ. Én nem jártam azóta arra, lehet hogy még most is ott van. De egyértelmûen az Autoklubnál kéne érdeklõdni, biztos vannak akik még dolgoztak olyannal.
Egyébként kifejezetten emlékszem, hogy a hazai átfényezése ezeknek a Trabiknak -merthogy nem sárga-fehéren érkeztek DDR-bõl- elég "házilagos" volt. Minden rajtuk maradt, csak max. kitakarták, aztán gyerünk.
G

3802 Csády Szabolcs 2010-07-22 13:42:51  Előzmény:jocking .: 55641

Fõleg arra kíváncsi, hogy milyen évjáratok jöhetnek szóba? Milyen felszerelése volt? (volt-e hátsó ülés, esetleg 2 szigetelt akkusaru a hátsó kasznielemen bebikázáshoz, mint a steyer-puchokon)

3801 Muczán Gábor 2010-07-22 11:51:37

Sziasztok!

Aug 2-án ismét megyek Zwickauba a Trabantwelthez, árut szállítani a Ford Transittal. Ha van kedve valakinek jönni, és képes vezetni is az autópályán egy kicsit, az jelezzen.
Szállás-kaja-pia (nõk nem) fizetve. Az új August Horch-Audi múzeum látogatása is lehetséges. (ez a régebbi Trabant múzeum kiterjesztett, modernizált utódja, sajna kevesebb Trabanttal, de annál több elõd autóval. Horch-Wanderer-DKW-Audi nagy Sachsenring modellek stb.)

Csak az éjszakát jól tûrõ, gyakorlottabb sofõrök jelentkezzenek.

MG