Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Nem balkuki, csak egyszerûen nem akart rajta nyerészkedni.
Normális esetben szerintem kb ilyesmi a használati értéke egy ilyen alkatrésznek, mivel a komplett jármûnek sem túl sok, tekintve, hogy minimum 21 éves... Persze minden annyit ér mint amennyit adnak érte. :) [i](Módosította ABalu 2011.01.20. 19:43-kor)[/i]
Csak az eladó balf...sága,mert ha nincs tisztában vele mit árul,utána nézhetett volna(részletes keresés.lejárt aukciok stb..)De igy lehet olcson hozzájutni gyári cuccokhoz:))
Miért lehet az, hogy hidegen hibátlanul mûködik a kuplungom, viszont miután hazaérek, már alig emel ki. Darabos eléggé a váltó... Tipp? A motor ekkorra már üzemmeleg, a váltó nem hinném, hogy átveszi. A rükverc fogszámát minden nap megszámolom. :P Olyan, mintha tágulna 2cm-t a bowden. :D De biztos, hogy más a gond... holtjáték megfelelõ, ahogy mondtam: hidegen teljesen kiemel.
[justify]Teljesen igaz; a kipufogórendszer elég zsíros, és ha kimegyek a városból a tûkörben kék köd látszik. Mihályfiék nem is állították, hogy ilyen nem fog elõfordulni, úgy látszik ott csak a kenõképesség volt az egyedüli szempont. Városban nem szívesen használom a gépet, és tényleg tartós 200 km után érzi jól magát a gépezet.[/justify]
Kitartást a felújításhoz, én is épp benne vagyok nyakig. Ma hoztam el a felszabályzott hátsó dobokat...
Gyári fõtengelyre mindenképpen megéri lecsapni, ha jó áron van. Ill. amúgy is.
Bálint jól járt: [url=https://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/motorikus_alkatresz/motoralkatresz_henger_hengerfej/trabant_fotengely_1438078118.html]elég jól.[/url]
Ez a fõtengely ügy elég érdekes tud lenni. Személy szerint nekem soha nem volt gondom ezzel, pedig azon az autón tanultam meg vezetni ésatöbbi, szóval megkapta a magáét. Sajna kénytelen voltam mégis kicserélni mert a 6 évnyi kínzástól elkezdett lógni mindkét hajtókar de semmi különös. Csupán azért vettem ki mert az utolsó csavarig felújítom. Hozzájutottam egy bontott Trabi motorjához amiben echte DDR fõtengely volt méghozzá kifogástalan állapotban, most az kerül bele. remélem ez sem hazudtolja meg magát, szándékaim szerint majd szintetikus olajjal fogom hajtani ha elkészül.. Amugy pedig ha ezzel is gondok lennének akkor akármennyire is vastag az ára, be fogok ruházni egy vadiúj DDR fõtengelybe. Néha lehet még találni itt-ott egyet-egyet. Mivel minimum még vagy 25 évig életben tartani, így úgy gondolom hogy megéri.
Vezetek egy blogot a munkálataimról, ha van kedvetek nézzetek be! www.mindenkiutanam.blogspot.com Sajnos épp a futómû- és a motorfelújításról nincsenek fent a képek, de talán lesz idõm azokat is feltenni.
Sajnos akkor legjobb, ha egyeztetsz valamelyik eladóval vagy valaki mással, hogy legyen postakészen egy fõtengely. Aztán, ha a szerelõ is rábólint, hogy az a ludas (valószínûleg az), akkor 1-2 nap alatt bárhol ott van az országban az alkatrész.
Amúgy Bálint szegedi, õ tud normális felújítottakat a boltinál valamelyest olcsóbban és postázni sem kell.
A fél éves garancia átvetítve km-re nálam kb. 3500km-t jelentene. Vicc. Napi használatban van nálam a kocsi, de biztos van aki ennél jóval többet megy egy évben. Legyen mondjuk 15000km, a fél év gari akkor is csak 7500km. Nevetséges, de sajnos lutri. Van amelyik felújított sokkal többet is elmegy.
Sajnos a trabimat csak hobbira használom kb. 1 éve cseréltettem ki a fõtengelyt. Csak hétvégente vettem elõ, és nem sokat mentem vele. Igy jött össze ez az 1500 km, és OFF! A fét elején vittem el oda ahol ezelõtt megcsinálták, de az autoszerelõ csak szétszedte, és ö szezte a fõtengelyt is 15000 Ft körül! Volt rá féléves garancia de abból már kicsúsztam, a napokban bontja meg és megnézi hogy végül is mia probléma. Sajnos Csongrád megyei vagyok szegedi.
Nézzél majd meg egy kipufogórendszert 20 ezer km után amit Arol 2T vel és egyet amit normális olajjal használtak! Nekem mindegyikre van bizonyítékom igaz a hétköznapi Trabimba Sprint 2T-t tankolok lehet nem sokkal jobb az Arolnál de a találkozós Trabim kipufogója több ezer km után is (attól az olajtól amit a drágább 2 ütemû robogókból is mindig érzek kijönni) gyönyörû tiszta belül és kívül sincs semmi fika körbe rajta ami lecsapódna! Ja és olyan sincsen hogyha kiérek a városból és odalépek neki eltûnik fél Magyarország a térképrõl a füsttõl, míg a gagyi olajos járkálós Trabimmal bizony eregetem olyankor a füstöt, pedig én városba is forgatom nem nagymamisan járok vele! Ha ezeket nézem akkor lehet annyira nem marhaság az olaj dolog!
[justify]Pár éve a Mihályfi mûhelyben újították fel az autómban fõtengelyt, azóta 15000 km-t mentem vele és köszöni szépen jól van. Jól megy az autó, meg vagyok vele elégedve. A generál elõtt 1:50 szintetikus olajjal jártam, de az öreg szakibácsi mondta, hogy szerinte az 1:50 túl vékony, inkább térjek ár az 1:40-re, és még azt is hozzátette, hogy ez a szintetikus olaj-mánia marhaság; tegyek bele nyugodtan Arol 2T-t. Õk a 70-es évek közepétõl foglalkoznak Trabantokkal, ezért hallgattam rá.[/justify]
Nagy rá az esély. Hol vetted, ha szabad érdeklõdni és mennyiért? Ha boltban, akkor is van rá 3-6 hónap garancia általában. Vidd vissza, és pénzt kérjél, ne levásárlási lehetõséget vagy cserét. [url=https://www.vatera.hu/listings/index.php?q=trabant+f%F5tengely&td=on&c=0]Vaterán[/url] van pár tûrhetõ minõségû.
A Stihl olaj használata Trabant esetében megosztja az embereket. Van akinek bejött és van akinek nem. De a te esetedben szerintem kifogtál egy rossz minõségû tengelyt. Mindenképpen cseréltesd ki a boltban, ha tudod. Esetleg az összeszerelésnél vétettek. Sok mindent nem lehet, de az meghatározza azért az élettartamát.
A fentieken felül van még: [url]https://mihalyfimuhely.uw.hu/[/url]
Olyan problémám van hogy, most cseréltek fõtengelyt a 2T trabimban. Felújítottat raktak bele csere darab ellenében. 1500 km mentem vele, 1000 kmig bejáraatos volt, olajat stillt használtam, mindent úgy csináltam ahogy az auto szerelõ elmondta. Most már nagyon csúnya hangja van, szép "dizeles". Eddig birta a felújított fõtengely? tudtok valami tartosabbat? Kit ajánlotok aki tud nekem tartossabat? Vannak tanácsaitok hogy mit tegyek?
Sziasztok! 84-es Trabi combim van. Hátsó lengéscsillapítókat kellene cserélnem tavasszal. A szerelõm azt mondta, hogy olyat keressek, amin "tányér" van. Kerestem, kerestem, de nem találtam ilyet, csak simát. Pl.:
Ott nem hiszem, hogy a gyertya lesz a gond. Milyen a gyertyakép? Nekem a súlyos mínuszokban E85/benzin kombóval is tökéletesen muzsikált annak ellenére, hogy a régi öregek szerint az Isolator télre nem való.
Tudom, már sokszor volt téma, de most gyertya tanácsra lenne szükségem. Eddig 260-as Isolatorral (nem BERU-s) jártam, ám a kocsi (2T Trabi) elég sokat eszik, és nehezen melegszik fel, nm megy jól. Nektek mi vált be a legjobban?
Arena Plaza, 1. emelet, Mozgólépcsõ mellett. Asszem a Librivel szemben volt. Egész Trabant volt a kirakatban, mellete egy motor a falon pedig Trabant eleje-hátulja, jel stb.
És még a polcok alján majdnem mindegyiken 1-1 lökhárító. [i](Módosította trabiORR 2011.01.07. 18:41-kor)[/i]
Aréna plázában volt a földszinten a mozgólépcsõ melletti boltban. Én is lefotóztam, és ki is volt ide téve a fórumba :) De ennek már több mint fél éve. Régen nincs már a boltban.
Valamelyik nagy budapesti bevásárlóközpontban (asszem a westendben) VOLT. Azóta az üzlet már bezárt, a trabit is kirakták de szerencsére valaki megmentette.
Az index forumon találtam ezt a képet,na valaki itt is szereti a trabikat erösen!! (felsö sorban trabi felnik:)))[imgw]https://kepfeltoltes.hu/101231/BIG_0008489452_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Jaja, a barkácsban leírtam, hogy takarítani kell az egész karter rencert. Azóta nem volt ritka a -20C°, és nem jött vissza a probléma (kopp-kopp). :) Amúgy amirõl Jocking írt fûtõgyûrû, érdemes lehet beszerezni mert ez a szélsõséges idõjárás szerintem csak rosszabbodni fog az évek múlásával.
A Webmájsztrónak Prokee-nak a háttérben zajló fenntartást. A topic moderátoroknak az önkéntes munkát, a topiclakóknak az éves közösségépítõ és igen fegyelmezett mederben zajló hozzászólásokat. Köszönöm az elnökségi tagok munkáját, és mindenkinek köszönök mindenféle segítséget amit az évben nyújtott a Klubnak.
Honlapunk fóruma igen baráti, családias jelleget öltött. A tagok Törzslakóként használva a topicokat biztosítják szinte a moderációt. Törekvésünk hogy ilyen hangulat alakuljon ki, a jelenlegi használók által megvalósult.
Idén még remélem találkozunk a Szilveszteri Felvonuláson, 31-én délelõtt 10.00 órakor a Közlekedési Múzeum parkolójában. A felvonulás 11.00 körül indul. Az útvonal még "flexibilis", mivel a Rákóczi útra nem tudunk a Dózsa György-Thököly útra eljutni, a keletinél zajló lezárás miatt. Ezért reggel lejárom az Andrássy utat, és ha a szilveszteri buli elõkészületei miatt még délelõtt nincs lezárva, akkor ott megyünk. Tehát ha az Andrássy út szabad, akkor arra megyünk. Az, hogy a Múzeumból éppen az aktuális lezárások, forgalmi rend módosítások miatt hogy hajtunk ki, szintén le kell még járnom este. A sok balra kanyarodás miatt negyon szétszakad a sor, és sokan reménytelenül lemaradnak. (Sajnos rendõri biztosított felvonulást nem enged már a BRFK egy jó pár éve. Amikor engedett, akkor is milliós összegért, de legalább rosszul teljesítettek.) Az Andrássy útra ha kiér majd a sor eleje, kb a Kodály Körönd elõtt jobbra félrehúzódva az eleje (már aki elöl lesz) álljon majd félre egy 10 percre, hogy utolérje a sort a parkolóból kikászálódó utolsó kocsi is. Az Andrássy úton végigmegyünk (végig mennénk:-) ) és a balra haladunk a Múzeum kõrúton, majd jobbra a Rákócsi út-Erzsébet hídon át,(az Erzsébet Hídon szintén egy pár perces összevárást kéne csinálni, mint tavaly, amíg a Yard el nem paterol minket onnan) irány a Lánchíd felé, de többek kérésére, mint mindíg az Attila úton, az Alagúton keresztül. Majd Lánchíd, és az Andrássyn vissza a Hõsök tere felé. Kérjük hogy segítsetek azoknak, akik nem nagyon imerik a várost. Tavaly sokan kétségbeesetten hívtak mert nem tudták melyik az Andrássy út pl. Ilyen is van, segíteni kell! Akik menet közben lépnek ki a felvonulásból, és mennek haza, azok vigyázzanak hogy az utánuk közlekedõ gyanútlan klubtársat ne húzzák el magukkal. Valahogy értesítsék õket, hogy "mi hazamegyünk, ne utánunk gyere". Tavaly elõtt egy jókedvú csapatot "kihúzott" véletlenül egy a Hegyalja úton az M7-es felé haza távozó tag. Ezekre nehezen tudunk reagálni menet közben, hiába hívnak kétségbeesetten, igen nehéz ennyi feladat közepette az ilyen helyzetbe került embereket visszanavigálni. Szóval minden résztvevõ, különösen a jó helyismerettel rendelkezõ tagok segítségét, és KÖZREMÛKÖDÉSÉT!!! is kérem, mert ezt a feladatot lehetetlen jól megoldani pár (egy) embernek! Valakit majd kérek hogy álljon a sor elejére, mert én szokás szerint nem a sorban, hanem összevissza megyek, pörgök mint a félig lecsapott légy az aszfalton:-) és próbálom lerendezni a felmerült kérdéseket, no meg büszkén lesni csapatunkat! Köszi.
A szívósor a karbival együtt jár, úgy érdemes venni vagy kivenni abból, amibõl veszed. Elvileg az 1.3 Golf II-k gyári karbija, de a VW-t ismerve megtalálható másban is.
Fûtõgyûrût találhatsz akár bontóban is. Úgy tudom, magyarországra nem importáltak újonnan golfokat, hanem a jó részük ausztriából jött használtan. Na azokban tuti hogy van, tehát bontóban érdemes próbálkozni.
Én 8000ért vettem, még a nyáron, szívósorral együtt. minden adja magát, könnnyû bekötni, asszem a mágnesszelepnek kellett állandó pozitívat adni, mert bemelegedés után leállt. Mikor lerobbant a kocsim nemrégen, a szerelõ a karbit is kitakarította, gyújtást is belõtte, most vettem japán NGK gyertyákat, és hamarosan meglesz a fogyasztás menyisége is, mert most teli van tankolva a cucc. Remek, most jutottam el odáig, hogy tudok mérni fogyasztást :D
Azt elmondanám, hogy ezzel a karbival szépen jár a motor, és nincs vele probléma, remélhetõleg így takarékos is lesz a rendszer. :D szóval, én csak ajánlani tudom. Vagy a barkács, vagy a trabant topickban vannak is képeim a beszerelt karbiról.
Szerintem megtörtént, mert mondom fekete folyadék van a karbiban, meg körülötte is mindenhol. Ez nem igazán sûrû, mert nekem eléggé hígnak tûnt...
Ezt az ominózus fûtõgyûrût hol lehetne beszerezni szerinted? Egyébként is régóta gondolkodtam már a pierburg 2E sorozatú karbi beszerzésében, mert ez a 32 TLA nekem eléggé nyûgös cucc, hogy sok bajom volt vele minden évben. Kérdés, hogy mi pénzbe fájna egy ilyen Pierburg karbi ami jó állapotú. Illetve, hogy a szívó sor cserénén kívûl mivel jár egy ilyet belapátolni a trabiba.
Beszéltük, hogy ilyen esetben karbi és kartergázcsõ-rendszer tisztítás jön. A problémát legtöbbször a kartergáz elvezetés csöveibe belefagyó kapuccsínószerû párás trutyi okozza, ami dugót képezve az egyik ágban (2 van, a karteré és a szelepfedélé) a másikban túlnyomást okoz, ami rövid úton feltolja a motorolajat a karbiba. Te még jól jártál, ha ez nem történt meg.;)
Hosszútávú megoldás lehet a kartergáz elvezetés kikötése a karbiból, vagy egy a Golf II-kben használt kis fûtõgyûrû, amit gyárilag építettek a kartercsõbe pont emiatt a probléma miatt. Elvileg ez a kis gyûrû nem volt minden verzióban, csak a "sarkvidéki" változatokba rakták be, ahol az importáló ország idõjárása megkívánta. Tehát a svéd, finn, norvég, közelebb svájci, osztrák impport kocsikban találsz ilyesmit.
Most nekem is elõjött az a jelenség, ami asszem Patron kollégának. Fekete takony szerû cucc áll a karbiban. Nem megy az autó. Fullad, meg durrog, meg prüszköl. Mit nézzek meg rajta? Olyan mintha nem kapna üzemanyagot, de olyan benzin szaga van, mint állat. Vissza-vissza lõ a karbiba is itt-ott. Meg a kipufogó dobban is hallom, hogy durrog a cucc.