Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3961 Szegedi Árpád 2010-10-21 19:27:35  Előzmény:Lizák Péter: 55801

Köszi a válaszokat.

3960 Kovács István 2010-10-21 17:44:57  Előzmény:Szegedi Árpád: 55800

Még a 165-ös is elfér rajta gond nélkül!

3959 Lizák Péter 2010-10-21 16:31:33  Előzmény:Szegedi Árpád: 55800

persze miért ne férne fel rá?

3958 Szegedi Árpád 2010-10-21 16:27:19

Üdv!601-es Trabi felnire ugye feltehetõ a 155/80 R13 gumi?Ha jól gondolom az eredeti méretnél ez 1cm-vel szélesebb,így elfér..Köszi

3957   2010-10-20 18:27:47

Tudja é valaki, hogy hány mm vastag egy 4T-be való új kuplungtárcsa?

3956 Máté Ádám 2010-10-18 19:19:01

[i](Veterán topicból áthelyezve, iderakta jocking)[/i]

Sziasztok!

Tud valaki eladó 2T hátsó lámpabúrát újat és áttetszõt?

3955 Madocsai Gergely 2010-10-16 05:41:52  Előzmény:jocking .: 55786

Nincs ott semmi lépcsõ, rendes, gyári feature.
(legalábbis az én kis gyûjteményményem szerint;)...)

[url]http://kepfeltoltes.hu/101016/DSC01161_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

3954 Muczán Gábor 2010-10-13 15:43:46

Kedves Klubtagjaink!

Lezajlott egyesületünk Õszi Találkozója.

Kellemes napsütéses õszi idõben, és jó hangulatban töltöttünk együtt ismét egy délelõttöt támogatónk a Retro Cash&Carry áruház parkolójában.
A találkozó igazi „tapasztalatcserélõs-mustrálgatós-beszélgetõs hangulatban” zajlott. A pörgõs nyári eseményeink kellemes levezetése volt továbbá a szokásos célja. Sok szép jármû került elõ a garázsokból még utoljára, kihasználva a 2010-es esztendõ talán utolsó langyos napsütéses szombatját. A sok ismert jármû mellett feltûnést keltett a körünkben elsõként megjelenõ, szépen restaurált világoskék Barkas. Szürke ablak kéderei, és eredeti íves lökhárítói, szép ülései sikert arattak. Egy gen szép motorokból álló szekció is érkezett. A hazai gyártású gépek mellett csillogó-villogó kelet német kétkerekûek, és egy pár igazi 70-es évekbeli hangulatot árasztó, szintén nagyon „fényes” állapotú retro Honda is kilátogatott családias rendezvényünkre, bizonyítandó hogy közel háromezer tagunk jármûállománya a legkülönfélébb típusokból és márkákból áll. A Trabantnál is kisebb (jóval kisebb:-) ) jármûvet is láthattak a résztvevõk, mégpedig egy Honda 360-as kisautót. Egy Barkasban elveszett volna, ha bepakoljuk (talán még a tükröt sem kellett volna behajtani:-) ) Az eddig megszokott mûsorvezetéses leg-, értékelés helyett õsszel a résztvevõk szavazatai alapján osztottuk ki kis gravírozott emlékplakettjeinket a nyerteseknek. A rendezésben a klub elnökségének tagjai, Andrew, Hudee, LMair, Tóth Gabi illetve TWK Csilla nyújtottak segítséget. Klubtagjaink jóvoltából a találkozóról mint minden találkozónkról sok-sok képeket találhatnak az érdeklõdõk honlapunk a trabantklub.hu, Találkozós képeim Topikjában.



Az õszi találkozó díjazottai:

Legszebb Fényezés: HHM-370, Garamvölgyi Viktor
Legeredetibb Trabant: JSC-611, Lõrincz Peti
Legeredetibb Wartburg: ENJ-061, Sipos Miklós
Legszakadtabb jármû: GBN-477, Zsigmond László


Idei utolsó megmozdulásunk, a szokásos Szilveszteri Felvonulás lesz. Még nem tudjuk hogy November elsején bevezetik-e a zöld Zóna néven elhíresült behajtási korlátozásokat a fõvárosban, (a KRESZ módosítás, ami tavaly hiányzott hozzá, idén megtörtént) de attól függõen jelöljük majd meg a gyülekezési, és felvonulási útvonalunkat. Szeretettel várunk -márkától függetlenül- minden veterán-, nosztalgia-, és hobbijármûvel rendelkezõ tulajdonost, hogy Szilveszter délelõttjén a hagyományos budapesti mókás, autós felvonulásunkkal felrázzuk a várost, megalapozva az esti, immár nem igazán autós programokkal beköszöntõ éjszakát. A novemberi elnökségi döntés után honlapunkon, illetve internetes körlevélben tesszük közzé majd a gyülekezés pontos helyét.

Addig is jó pihenést a garázsba térõ autóknak-motoroknak, és balesetmentes közlekedést az úton lévõ klubtagjainknak.

Üdvözlettel a TWK iroda

3953 Lizák Péter 2010-10-13 05:29:11

Valaki meg tudja mondani, hogya 4T-nél a viágításkapcsolót hogy kell bekötni?
Vagy ha a kapcsoló hátuljáróla kábelekkel küldene egyfotótazis sokat segítene!

Adott ugye egy piros, két szürke kábel, meg a másik kettõ :-)

3952 szilágyi József 2010-10-12 15:50:47

hali!! KERESEK,VENNÉK!! papyrus fehér vagy szürke trabant 601 kombit papírok nélkül!! aki tud segíteni kérem segítsen!!:D

3951  Spityu 2010-10-12 09:42:26  Előzmény:Csády Szabolcs: 55792

Nem tudom, de már én is gondolkodtam rajta, elég vastag szálból van szõve, talán nem nyomja meg az évek során az anyagot a varrás. Ezt is jó volna egy szakadton kipróbálni.

3950 Csády Szabolcs 2010-10-12 09:16:19  Előzmény: Spityu: 55791

Akkor kénytelen leszek egy hátsóülés kárpitot beáldozni...és a varrás felfejtése meglátszik?

3949  Spityu 2010-10-12 08:20:43  Előzmény:Csády Szabolcs: 55790

Az szerintem kevés sajnos. A régi típusú, telibeszövetes elsõ ülés háttámla jó rá, a látható részekre elég.

3948 Csády Szabolcs 2010-10-12 08:19:05  Előzmény: Spityu: 55789

Ha már könyöklõ...felfeslett a bal hátsó könyöklõm szürke szövete. Melyik üléskárpit jó donor a mûtéthez? Az elsõ ülés alsó részébõl kijön? Ill. ha abból kifejtem a varrást, hogy ne legyen csíkos az meglátszik?

3947  Spityu 2010-10-12 05:25:27  Előzmény:Csády Szabolcs: 55781

Az felér egy foghúzással. :/ A könyöklõ hasadása egy metszõfogéval. :D

3946 Marton Tamás 2010-10-12 05:19:58  Előzmény:jocking .: 55785

Nekem vòt berakva ilyen "csoda".
De valòban: amilyen dràga, olyan szar is.
Nekem kb. 1 èv utàn màr nem vitte àt a szikràt.
Na? 5000ft-ot nem megèr? :-)

3945 Lizák Péter 2010-10-11 19:51:49  Előzmény:jocking .: 55786

[url=http://www.trabant.cz/clanky/clanky/trabant-opet-ve-vyrobe]Ez is jópofa![/url]

3944 jocking . 2010-10-11 19:37:44

Más:
Találtam egy érdekes képet a [url=http://www.trabant.cz]trabant.cz[/url]-n. Az érdekes a jobb alsó, dugattyút ábrázoló kép:
[imgw]http://www.trabant.cz/galerie.php?list=01:02:03:04:05:06:07:08:09:10:11:12:13:14:15:16&dir=data/pro/P601-1985-16s/&pos=8[/imgw]
Jól látom, hogy a dugó közepén van valami lépcsõszerûség? Ahol a színe is sötétebb? Volt ilyen gyárilag?:confused:


[i](Módosította jocking 2010.10.11. 21:38-kor)[/i]

3943 jocking . 2010-10-11 19:35:39  Előzmény:Madocsai Gergely: 55784

Értem, nem is nagyon akartam venni, csak kiváncsi voltam. (Meg aztán beb@szna, ha 5500-nál leszabályozná az amúgy 7000-et forgó motort...:D:evil: )

3942 Madocsai Gergely 2010-10-11 17:42:48  Előzmény:jocking .: 55782

Nagyobb gyártóknál biztosan találsz (Bosch, Beru). Cikkszám talán itt az oldalon is fent wolt whol(?), ha jól emléxem...

Én eddig csak rosszat hallottam róla, állítólag egy +bízhatalan f*s+drágább is, lehet, h ezért nem is nagyon használják.

[i](Módosította madogery 2010.10.11. 19:43-kor)[/i]

3941 Wimmer Elemér 2010-10-11 17:31:53

[imgw]http://lmair.uw.hu/premier.jpg[/imgw]

A rendezvény szervezõi Kõváry Barna támogatói is. Mivel Barnus önzetlenül vezeti nálunk a nyári találkozók szombat délelõtti programjait, ezért felajánlottuk hogy hozzájárulunk a kiállított jármûvekhez, a mi jármûveinkkel is. A program egyébként "kellõképpen autós jellegû" úgyhogy aki elhozna egy szép autót amit kitennénk, találna magának szórakozást bõven. Tehát akár kisebb találkozónak, hétvégi programnak sem rossz.
Kérjük jelentkezzetek az irodánál, ha érdekel a lehetõség. Jelentkezni a jármû képével lehet a klubnál. A rendezvény honlapjára kattintva ([url]www.ams-tv.hu[/url]) folyamatosan frissítve olvashatjátok a kiállítás részre más jelentkezõk listáját.

Üdvözlettel:

Muczán Gábor
Klubelnök
Trabant-Wartburg Klub
+36 30 924 1129

[url]www.trabantklub.hu[/url]
[url]www.kedvezmenyesbiztositas.hu[/url]

3940 jocking . 2010-10-11 16:22:59

4T trabikat szerelték gyárilag fordulatszám szabályozós rotorral? Ha igen, milyen típusúval (cikkszám esetleg...:))? Ja. és milyen fordulatnál szabályoz le kb? Érdemes egyáltalán ilyet tenni bele? Mennyire megbízható/ tovább bírja, mint a "sima" rotor?

3939 Csády Szabolcs 2010-10-10 16:31:18  Előzmény: Spityu: 55779

Én tavasszal jártam úgy, hogy behuppantam az ülésbe, s hallottam, ahogy az ülés tetején lévõ mûbõr betét szépen elhasad...

3938 Madocsai Gergely 2010-10-10 05:45:07

Az új kocsi megkapta tegnap a mûszakit+ZK-t, egy "szép" fekete plakett kíséretében...

Zsírbawágtam egy picit a fényezést - "powered by S*dol" - mert nagyon retekül nézett ki szegény, sajnos a hûtõmaszk igencsak szeplõs, azt fújni kell majd.
Kezdeti eredmény még wax nélkül:

[url]http://kepfeltoltes.hu/101010/DSC00283_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]
[url]http://kepfeltoltes.hu/101010/DSC00284_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

[i](Módosította madogery 2010.10.10. 07:49-kor)[/i]

3937  Spityu 2010-10-09 17:04:14  Előzmény:Csády Szabolcs: 55778

Na az jó... bár én eddig csak a kalaptartómnál találkoztam ilyen jellegû öregedéssel, ami a kárpitokat illeti.

3936 Csády Szabolcs 2010-10-09 14:22:13  Előzmény: Spityu: 55777

Az lenne a cél, hogy ne "tökösödjön meg", ne töredezzen be. Most átkentem bõrápolóval, úgy reagált rá, mintha bõrre kentem volna. Legalábbis ránézésre.

3935  Spityu 2010-10-09 11:18:11  Előzmény:Csády Szabolcs: 55775

Szappanos langyos víz, tiszta langyos víz - ronggyal. Legalábbis tisztításra. :)

Utóápolásnak én nem használok semmit, mert nem látom értelmét. Mi lenne vele a célod? A szilikonolajt (aka. pormágnes) szerintem hanyagold. :D Egyedül a zárbetétek kenésére használom télen, arra tökéletes, ellentétben a "zárolajzókkal".

3934 szilágyi József 2010-10-09 10:56:50

ÜDV!
érdeklõdnék hogy forgatott felni 2T-re milyen árban lehet a 4db?? jah és hoyg papyrus fehér kombi érdekelne!!:D

3933 Csády Szabolcs 2010-10-04 19:14:15

Üdv!
Mûbõr, ill. ajtókárpit ápolására ki mit ajánl?
Bõrápoló? Szilikonolaj?

3932 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2010-09-28 19:22:08

Szép jónapot mindenkinek!
Nem Én nekem kell a válasz, hanem egy olyan embernek, aki itt van az oldalon, csak nem írhat a fórumba.

Én sajnos nem tudtam a kérdésére válaszolni, de bemásolom nektek:

"1.1es trabantba mekkora spirálrugó való hátulra?"

Trabiorr

(Vagy ide, vagy nekem, vagy "draben" nevü felhasználónak írjátok meg a választ.)

3931 Bende Endre 2010-09-28 07:45:52  Előzmény:jocking .: 55769

Elvileg 5" széles a Trabi 4" szélességével szemben.
Az újjamat már nem tenném be a doblemez mellé, de még éppen elfért.
A régi típusú dísztárcsa meg lakatos ismerõs segítségével került fel.
Egy régi "peremes" felnirõl vettük le a mintát gyártottuk le és tettük rá a Lada felnikre. (1 üveg whiskey-ért)
Esztergapadon központosított peremrõl van szó. Nem szitál, nem ráz.
Mattegyenes... Tökjól sikerült szerintem.

3930 Lizák Péter 2010-09-28 04:39:51  Előzmény:Bende Endre: 55767

Jah nekem is azért lett kiszélesítve a hátulja, mert nagyon közel voltak a gumik a peremhez, és így biztosabb voltam benne. De egyébként tényleg simán elfért...

3929 Madocsai Gergely 2010-09-27 20:03:04  Előzmény:Csády Szabolcs: 55770

Okkercsukker, PÜ ment!

És elõre is köszi!!!

3928 Csády Szabolcs 2010-09-27 18:02:27  Előzmény:Madocsai Gergely: 55768

Köszi!
Amúgy felhoztam a Warti rugókat Pestre. Ment is egy üzenet, hogy mikor vehetõ át.

3927 jocking . 2010-09-27 17:51:37  Előzmény:Bende Endre: 55767

De gondolom akkor csak a 2101 kereke megy fel rá simán, mert az újabb típusoké szélesebb, nem? Meg pont az lenne a lényeg, hogy felmenjen rá valamilyen régi típusú fém dísztárcsa, az meg a kockákon már nem volt.

3926 Madocsai Gergely 2010-09-26 13:50:23  Előzmény:Csády Szabolcs: 55758

Tudom, h magam ellen beszélek, de egy ilyen 2T-sítésre még én is rábólintanék;), látszik, hogy nem keweset dolgoztál rajta, gratulálok!

3925 Bende Endre 2010-09-21 11:06:14  Előzmény:jocking .: 55751

Ippeghogy "egy a egybe'" felmegy a egyegyre mint negyvenegybe' .
Mintha nyomtávszélesítõ lenne rajta, csak pogácsák nélkül. A nyáriszettem ilyen felniken forog. Nincs vele gond...

3924 Lizák Péter 2010-09-21 06:09:20  Előzmény:Csády Szabolcs: 55758

Azt a leborult szivarvégit neki! Nagyon penge kis cucc!!!

3923 Csády Szabolcs 2010-09-20 20:09:29  Előzmény:Ackermann Balázs: 55764

Villteszesek, de nem csináltam velük semmit se.
Kösz a bókot a Trabi nevében is :)

3922 Ackermann Balázs 2010-09-20 19:44:03  Előzmény:Csády Szabolcs: 55758

Köszi a képeket, tényleg nagyon über a kocsi! :))) Az indexek Villteszesek? Gondolom abból az alomból, amit Madogerynek és nekem is hoztál. Mivel sikerült felpolírozni? Vagy csak csal a kép?

3921 Csády Szabolcs 2010-09-20 19:24:30  Előzmény:Muczán Gábor: 55762

Nem ígérek semmit, még meglátom.

Azt nem mondtam, hogy mennyi idõre dõlök hátra :P
Hasonló jókat!

3920 Muczán Gábor 2010-09-20 19:01:33  Előzmény:Csády Szabolcs: 55761

Az õszi találkozóra kijössz a Trabival?

Pár terv, meg hátradõlés? Hobbyautónál ilyen nincs:-) Van pár terv, meg azok kivitelezése, majd másik pár terv... és így tovább...:-)

Sok sikert, és szabadidõt hozzá!

MG

3919 Csády Szabolcs 2010-09-20 18:18:44  Előzmény:Muczán Gábor: 55760

Az enyém a járgány. Köszönöm szépen! Amúgy még van pár tervem vele...majd ha azok is összejönnek, akkor már én is elégedetten fogok hátradõlni...:evil:

3918 Muczán Gábor 2010-09-20 18:02:57  Előzmény:Csády Szabolcs: 55758

trabiszabi

Ez a verda kié?

Nagyon megfogott a régi mûszerfalas, szürke kárpitos old-shool belsõ. Még hogy a 4T polc is szürke? Hát ez már a mindennek a teteje.

Gratuláció!!!!!


MG

3917 Muczán Gábor 2010-09-20 17:48:48  Előzmény:Lizák Péter: 55749

PEDROH

" mert a Lada 1200 ugyanaz, mint a Fiat 124, vagy a Seat 124D"

Ugyanaz? Kívülrõl SEM ugyanaz. Lásd kiálló kilincsek a Fiaton, és süllyesztett, egyébként kezdettõl fogva Bakony mûvek kilincs, lökhárító.

Alul mindössze annyi a különbség, hogy az OHV horizontkarbis motor helyett egy tök más ESÕÁRAMÚ KARBIS OHC motorja van a Zsigának. Az osztott kardán, és független hátsó futómû helyett, 1 darabból álló kardán csatlakozik egy merevtokos Tajgabiztos hátsó hídba, melynek két végén aluból öntött acélbetétes fékdobok zabolázzák a kerekeket, szemben a FIAT tárcsafékeivel.
Az hogy a hasmagasság is Tajgakompatibilisabb lett a Szovjet verdánál, csak apró momentum immár. A difi és váltó módosított áttételeirõl már nem is érdemes szót ejteni, mivel a difi és a váltó is különbözött már kívülrõl is. Népiesen szólva, a többi stimmel. Gyakorlatilag a hajtáslánc egy csavarja sem csereszabatos -leszámítva persze a metrikus kötõelemeket:-)- A FIAT licencével egyébként Törökországban Murat Serce 124 néven, illetve Indiában, a SEAT elsõ részére hajazó homlokfallal gyártottak Premier 118NE néven is ilyen verdákat.

MG


[i](Módosította TWK-001 2010.09.20. 19:53-kor)[/i]

3916 Csády Szabolcs 2010-09-20 15:18:26  Előzmény:Ackermann Balázs: 55745

[imgw]http://kepkezelo.com/images/eh56ojyjlhh4ao54qd36.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepkezelo.com/images/hkh9wiz5uvwo466pmpb5.jpg[/imgw]

3915 Csády Szabolcs 2010-09-20 15:09:50  Előzmény:jocking .: 55751

165-ös guminál már hátul flexelni kell...
Amúgy az se mindegy, hogy milyen felni, mivel az ezeröcsié szélesebb, mint az 1200-é.

3914 Lizák Péter 2010-09-19 19:00:03  Előzmény:Bálint Rezsõ ( T®abiorr): 55755

Nem Punto felni hanem Panda. a Punto-én kevesebb kis lyuk van körben nézd meg

3913 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2010-09-19 18:41:08  Előzmény:Csády Szabolcs: 55743

Fiat Punto.

Ilyesmi:
[imgw]http://hasznaltauto.medija.hu/745/4091267_3.jpg[/imgw]

Trabiorr

3912 Lizák Péter 2010-09-19 17:28:48  Előzmény:Kovács István: 55753

Na igen fõleg amelyik háttal áll :cool::cool::cool::cool: