Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5884 Po. Balázs 2016-12-07 21:19:52

Sziasztok! Budapest környékén tudtok olyan kasznist aki ért a Trabi hoz? Milyen árakra lehet manapság számítani küszöb, hattyunyak, doblemez csere esetén?

5883 Antal Péter 2016-12-07 20:17:09

Köszi a részletes választ.Igen,felismertem,a második képhez hasonlít az enyém.Nagyon hasznosnak találom ezt a fórumot,szóval már rengeteget okosodtam az előttem lévő kérdésekből,hozzászólásokból.
Mivel,most a trabi motor-váltó nélkül van,így próbáltam egy kicsit beilleszteni a karácsonyi hangulatvilágításba.Ezt a képet mellékelem.Szia

5882  Spityu 2016-12-07 19:15:55  Előzmény:Antal Péter: 79334

Ez utángyártott szerkezet, új típusú, 601. Annak az izének Trabantnál rajt kellene lennie a rugók végén. A rögzítést ne kérdezd, azt sajnos nem tudom. Az utángyártott egyébként jellemzően a lapoknál szokott eltörni. Mármint letörnek a rugólapok. Javaslom, kutass gyári után. Lehet akár használt is. Tedd le a földre, ha szépen kiemel, amikor rátenyerelsz a közepére, akkor jónak mondható. Nyugodtan használhatod a régi típust is.

Tárcsánál szintén használhatod a fixet. Ha rugósat építesz be, akkor az gyári legyen, ugyanis az utángyártott (valamely típusából) előszeretettel ki szoktak hullani a rugók. :)

A kérdésre válaszolva: szerintem külön nem lehet szerezni sem a letört részt, sem azt, rugóval. Csak komplett szerkezetet. Esetleg nézd meg, hogy a nyomok alapján hogyan volt rögzítve és próbáld meg helyreállítani. Sajnos képről nem tudom eldönteni, hogy beakasztva volt-e vagy hegesztve. A hegesztést mondjuk kizárnám, mert rugózáskor mozognia kell. Szóval szerintem az a 6 db fül fogja oda, amiből 1 fel van hajolva a képen. Szedd szét a szerkezetet, próbáld meg visszarakni a közepét és amennyire tudod, nyomd rá a rugólapra a füleket. Aztán döntsd el, hogy szerinted kibírja-e a percenkénti 5000-es fordulatszámot. Ha igen, beépítés, ha nem, mehet a MÉH-telep kupacra.

A szerkezetet (gyári esetében) úgy tudod szétszedni, hogy egy kis huzalt kell kiakasztgatni körkörösen a szerkezetről, ezután lejön a rugós rész a nyomólapról.
http://www.ostmobil.hu/wp-content/gallery/tr601_valto/IMG_0018.jpg
De a tiedén nem látok ilyet, talán úgy van hozzá szegecselve 3 füllel, mint itt:
http://thumbs.picclick.com/00/s/MTYwMFgxMjAw/z/mLkAAOSwARZXpBdH/$/Trabant-Kupplungsautomat-_1.jpg

Viszont akárhogy is nézem, hozzáférni a szerkezet szétbontása nélkül is a középrészhez belülről. Szóval igazából emiatt nem is kell szétszedni.
Utóbbi képen kicsit érdekesen vannak a rugólapok, némelyik alul, némelyik középen van beakadva. Lehet, hogy így kell lennie nálad is, nem tudom. A nyomokból próbáld meg eldönteni.

5881 Antal Péter 2016-12-07 12:31:05  Előzmény: Spityu: 79333

Köszi a választ.Most egy kicsit jobban beleástam magam a témába,találtam csillagot,köszi.Egyébként a kuplungszerkezettel így jártam.Lásd kép.
3rugólap vagy kiemelőkar nem volt a helyén,és csálén állt a nyomótányér.Le van törve egy kis darab a nyomótányér pereméből,valószínűleg ezért kerregett korábban.
Lehet ilyen alkatrészt külön beszerezni,vagy csak komplett szerkezetet?

5880  Spityu 2016-12-07 11:01:12  Előzmény:Antal Péter: 79332

Hát, a "környékeden" a siófoki börzét (május 1., augusztus 20.) és a budapestieket tudom ajánlani. Biztosan lesz mindegyiken legalább egy. :) De ha sürgős, akkor is szerintem találsz, ha elég apróhirdetést stb. nézel. De megnézem, hátha van felesleges. Egy kompletten van tartalékba, de mintha lett volna valami hiányos is. Amúgy jó állapotú bontottal is kísérletezhetsz. Arra figyelj, hogy mivel zsugorkötésű, neked csak az jó. Elméletileg az ékesre mindkettő, azt hiszem.

5879 Antal Péter 2016-12-07 05:04:22

Szia,várpalotai vagyok.Külföldi oldalakon találtam komplettet,de sokallom az ár plusz postaktg-et.Kúpos,azaz zsugorkötésű.

5878  Spityu 2016-12-06 17:55:47  Előzmény:Antal Péter: 79330

Hova valósi vagy? A nagyobb, de akár a kisebb börzéken mindig szoktam látni. Amúgy már nem nagyon lehet kapni.
Zsugorkötésű a csillag vagy ékes?

5877 Antal Péter 2016-12-06 16:06:04

Szétszedtem a Trabiban a váltót.A szabadonfutó cserés,de nem találok hozzá sehol komplettet.A kosáron és a görgőn nem látok kopást,de a csillagon vannak bemaródások.Hol lehetne kompletten kapni?
Köszi a tippeket.

5876 Po. Balázs 2016-12-05 21:02:43

Köszönöm szépen! Mide világos :) Van mit tanulnom főtengely téren nem beszelve a többi apróságról. Eddig egy 46 eves kétkerekűt hajtottam annak ismertem minden porcikáját de baleset miatt négykerekűre váltok és mivel trabi volt az ifjúkori első és onnan 10 évig autóm, egy trabi vetelen gondolkodom. Hycomatom is volt régen de lassan leteszek róla mert amit láttam azt sok pénzért lehetne csak széppé varázsolni, így marad a normál 601.
Gondolkoba ejt egy régen, szépen átépített négyütemű 601 verzió is, de lehet hiányozna a kétütemű füstje :)

5875  Spityu 2016-12-05 20:36:34  Előzmény:Po. Balázs: 79327

Itt van néhány kép: http://forum.trabitechnik.com/viewthread.php?start=30&boardid=2&thid=3040
Itt is a főtengelyről: http://pf31.pappenforum.de/index.php/Thread/34876-Hycomatmotor/

Egyébként lehet, hogy jó nagy hülyeséget mondtam a múltkor is, meg most is. Lehet, hogy nem is menetes az a persely, csak simán van az a kis menesztő reteszelés, amibe bele csatlakozik a váltó felől jövő ellendarab. Mindegy. A lényeg, hogy a sima főtengelynél nincs ott más, csak maga a főtengely anyaga. Arra emlékszem még, hogy eltérő színű volt ez a persely.

Ilyen a sima: http://www.ostmobile-shop.de//WebRoot/Store16/Shops/61489198/4794/4C30/448C/3D0E/BFA0/C0A8/28B9/83CD/101070001-d_ml.JPG
Kicsit körkörösen ki van fényesedve, az csak valószínűleg valamilyen csapágylehúzótól olyan.

Az évek alatt betáraztam gyári új főtengelyból, volt közöttük 2 Hycomat, de már nincsenek meg. Kicsit szelektáltam, és eladogattam a felesleget. Az egyik ráadásul nagyon ritka volt, a legkoraibb 601-eseket szerelték vele: 47 mm-es alsó hajtókarszemű kivitel. A púposéval megegyezik, csak annyi, hogy van benne már egy Hycomat persely is.

5874 Po. Balázs 2016-12-05 19:33:55

Utoljára 20 éve volt kezemben trabi főtengely :) Van esetleg kép az érdekes végéről valahol a neten hogy megismerjem ha szembe talalom magam egy hycomat variánssal?
Köszi

5873  Spityu 2016-12-04 12:16:03  Előzmény:Po. Balázs: 79324

Igen. Így van megoldva, hogy járó motornál a szivattyú akkor is megy, ha oldva van a kuplung.

5872 Po. Balázs 2016-12-04 10:42:19  Előzmény: Spityu: 79323

Köszönöm az infót! Az olaj szivattyú kapja onnan a meghajtást vagy valami más célja van?

5871  Spityu 2016-12-02 08:45:58  Előzmény:Po. Balázs: 79322

Nem lehet. A főtengely speciális ezekben a motorokban, a nyelestengely felőli végében van egy menetes persely. Egy korábbi hozzászólásomban talán részletesebben is írtam róla, már nem emlékszem. Meg nem találom. :) Valamikor idén írtam, az biztos.

5870 Po. Balázs 2016-12-01 16:22:59

Sziasztok.
Hycomat váltót rá lehet tenni nem Hycomat motorra? Vagy a blokkon is van valami spéci szerelvény hozzá?

5869 Sárkány Bence 2016-11-19 16:30:40

Sziasztok!

Idén is lesz szilveszteri találkozó? gondolom nem a ligetben, de máshol sem?

5868 Őry Gábor 2016-11-16 20:17:27

He!

5867 Harcsás Sándor 2016-10-27 18:10:09  Előzmény:Szalay Boldizsár: 79299

Üdvözlet az új tagunknak!
A motor felújítását vállaljuk. Megfizethető áron . Írj e-mailt: arcsassandor@freemail.hu

5866 Szalay Boldizsár 2016-10-26 21:19:06

Sziasztok. Ma csatlakoztam a klubhoz olyan elgondolásból, hogy tőletek kérjek segítséget. A következő a problémám: 6 év örököltem egy Trabant 601-es kombit, úgy gondoltam felújítom. Kaptam egy autószerelő ismerősömtől pár időpontot, de nem tudott vele érdemiben foglalkozni, nekem meg sajnos munkahelyi elfoglaltság és más okokból kifolyólag nincs lehetőségem nekiállni és felújítani illetve rendbe tenni. Ha esetleg van köztetek olyan tag aki szeret hobbi szinten ilyen autókat szerelni vagy tud olyan szerelőt aki rendbe tudná hozni, kérem írja meg. Előre is köszönöm a segítségeteket.
Üdvözlettel: Boldizsár

U.i.:Győr-Moson-Sopron megyében lakom, így jó lenne, ha esetleg ebből a megyéből vagy a szomszédos megyék valamelyikéből kapnák elérhetőségeket, de persze a távolabbi helyek is számításba jöhetnek.

5865 Matkó Ádám 2016-09-03 23:15:54  Előzmény:Béres Máté: 79235

Hát..nem bántásból,tényleg,suzuki.Ha mindenképp régi autó,próbaljon ki egy kispolákot,nem véletlen volt régen második autó,az asszonyé..Nem mi voltunk tavaly,sajna oda nem jutottunk el..de igyekszünk!Hálisten gyűlnek az autók az ismerősi körben!

5864 Béres Máté 2016-09-01 12:52:30  Előzmény:Matkó Ádám: 79233

Igen, ezt pontosan tudom, milyen érzés, a Minivel se lehet úgy megjelenni, hogy ne vigyorogjon a nép. :) Nekünk 4 Trabantunk is volt a családban, nekem is nagyon a szívemhez nőtt, és nagyon sokáig vacilláltam, hogy ha egyszer veteránozásra adom a fejem, Trabi vagy Mini legyen. Persze megfér egymás mellett mindkettő, úgyhogy nem kizárt, hogy egyszer TWK-találkozón is összefutunk. Sőt, most jut eszembe, lehet, hogy már találkoztunk is, nem ti mentetek előttem (világoskék Mini) a tavalyi Oldtimer Premierre menet zöld Trabival? Négyen voltatok a kocsiban (két fiú, két lány arányban), a bejáratnál várakozás közben váltottunk is pár szót. :)
Viszont a barátom - egyébként hölgy az illető - sajnos nem vette meg végül a Trabit. Visszament, kipróbálta (mert az első nap csak a tulaj vezetett), és bár a "kilincseléssel" nem volt gondja, az fura volt neki, hogy a "megszokotthoz" képest milyen gyenge a fékhatás és mekkora erőkifejtés kell a kormányzáshoz. Mondtam neki, hogy hát persze, ez még mechanikus szerkezet. 1957 óta nem túl sokat változott a konstrukció, ez egy ilyen műfaj, de hamar megszokható. De kiderült, hogy nem hobbi célra szerette volna, hanem napi szinten 80 km-t használta volna munkába járásra, és így a szerelem helyett győztek nála a racionális indokok, biztonsági és kényelmi szempontok miatt fájó szívvel ugyan, de otthagyta. Szóval ha valakinek tetszik, még mindig szabad préda. :)

5863 Matkó Ádám 2016-08-31 22:32:51  Előzmény:Béres Máté: 79231

Egy alvázmosás,de tudod mit,jól néz ki!Két kezem összeraktam volna,ha az enyém így nézett volna ki!Hát,ha meglett,sok boldogságot hozzá,a Trabant egy kúva nagy fazon kis autó,és nehéz vele úgy közlekedni,hogy ne ültessen vigyort az emberek arcára,parkolásnál valaki biztos betalál,hogy sztorizgasson,milyen volt,amikor neki is volt!Az enyém meg ráadásul zöld,úgy látszik,sokan ismerik a szerencsét hoz mondát,hát újjal mutogatnak rá..Ellenben lenne egy kérés,ne dugja el egy garázs mélyére,néha szeretnénk látni talikon!

5862 Béres Máté 2016-08-31 09:27:40  Előzmény:Matkó Ádám: 79230

Szia! Köszönöm a választ, nekem is úgy tűnt, hogy ez egy jó vétel. Egy képet tudtak csinálni a Trabi aljáról is, azt csatolom.

5861 Matkó Ádám 2016-08-31 00:16:39  Előzmény:Béres Máté: 79229

Szia,megnéztem,szép.Igazából nem tudom,ha van rá keret,meg kedv,hát vágjon bele,az autó árában van.Képről rendbének tűnik,echte gyári.Sajna alulról nincs fotó,motor hang se,de az van,ha baj van,se nem lehet túl nagy baj,a Trabi egyszerű,mint a pattintott kő..Nem mondom,ha új főtengely kell,egy 100-as,és százezret megy el,de,hol van ez egy új autó alkatrészáraihoz képest?Én mondjuk 40 be vettem az enyém,de mire meglesz a fényezés,kb. még fölötte is leszek ennek az árának.És mennyi munkaóra..

5860 Béres Máté 2016-08-30 11:27:16  Előzmény:Béres Máté: 79226

Megtörtént a személyes találkozás, és a benzin/gáz üzem természetesen csak elírás volt (furcsálltam is volna). A motortér szép, hattyúnyak, tornyok, küszöbök rendben, a motor szépen jár, és tényleg úgy néz ki, hogy csak 22.000 km van benne, illetve van még rajta egy év műszaki, és sikerült lealkudni 320-ra. Holnapig kell választ adniuk. Mi a véleményetek?

5859  IL 2016-08-29 16:38:46

Sziasztok!
Mi újság az injektor projekt-el? Valakinek sikerült átalakítani a Trabant 1.1.-et?

5858 Béres Máté 2016-08-29 15:06:00

Sziasztok! Bár én egy másik "őrült" társaság, a Minisek táborát erősítem, de a másik nagy szerelmem a Trabant, és ebben a minőségemben hívott fel ma egy kedves barátom, aki éppen Trabant-vásárláson töri a fejét. Holnap megy el megnézni ezt az autót: http://www.jofogas.hu/gyor_moson_sopron/Megkimelt_Trabant_elado_53180031.htm?first=1 Mivel ilyen mélységig nem vagyok Trabant-szakértő, a segítségeteket szeretném kérni abban, hogy mondjatok róla véleményt: így első látásra, mindössze az ár, a leírás és a képek alapján ajánlanátok-e neki az autó megvételét, illetve mire figyeljen, milyen kérdéseket tegyen fel. Nekem szépen egyben lévőnek tűnik, de nyilván nem látjuk az aggályos részeket (tornyok, hattyúnyak, küszöbök), és én őszintén szólva gázosra átalakított Trabit sem láttam még. De ha tényleg megkímélt, tényleg 22.000 km-t futott és nem rohad a problémás helyeken, akkor akár egy jó vétel is lehet. Minden segítséget, észrevételt szívesen fogadok és köszönök előre is. Üdv, Máté

5857 Kunyi Tamás 2016-08-27 16:00:56

Közben megoldódott a szelepfedél-olajfolyás problémám. A vezérműtengely oldalán és a gyújtáselosztó oldalán bepasztáztam "jó alaposan" a hengerfej illetve szelepfedél síkját. Összeraktam és jó, végre!
Természetesen ügyeltem a tömítőpaszta mennyiségére, nem folyt szét mindenfelé.

Már "csak" a váltó jobb oldalán, a csapágydekni körül folyik az olaj. Vagy a gyári pasztázás enged, vagy a csavarok. Mondjuk 2 csavart nem is lehet meghúzni, pedig nem volt még szétszerelve a váltó.

5856 Matkó Ádám 2016-08-24 23:54:45  Előzmény: Spityu: 79204

Igyekszem így váltani,köszönöm,működik is,jobbkezesnél fordul néha elő,hogy elengednek,de már addigra állok,na,ilyenkor néha már csak az segít,ha engedem a kuplungot,miközben teszem az egyest.Ha már beugrott,kuplung benyom,majd már engedhetem is a váltóra mind a 26 pacit.Trabis haverok szerint pedig még egész jó is a váltóm.A kicsi kocsi szépségei,türelem kell hozzá.

5855  Spityu 2016-08-24 08:33:09  Előzmény:Matkó Ádám: 79202

Próbáld meg a vissza kettőnél a gázfröccsöt, mielőtt betolod 2-be. Elengedett váltókarral, hogy a fordulatszám átmenjen a nyelestengelyre. Szóval ki 3-ból, gázfröccs, be 2-be. 1-nél szintén. Az tipikusan nem reccsen, inkább nem veszi be. Egyébként igen, a szinkrongyűrű nem fékezi össze megfelelően a fogaskereket a tengellyel, ezért reccsen a fogaskerék szinkronfogsora a szinkrondobbal.

5854 Matkó Ádám 2016-08-24 00:13:54  Előzmény:T. Adam: 79199

Sziasztok!Naggyon szép a kis kombi,tisztelet Endrének!
Nekem papíron hycomatom van,de már csak a pedál,és a váltókar emlékeztet erre,így vettem.Az van,hogy mindenképp bonyolultabb a rendszer,egy szál bowdennél legalább is.De,ha már kinyomja a kuplungot,félsiker,lehet csak picit hangolni kell a kinyomó munkahenger tengelyén,többet nyomjon.Na,de ha jól állnak a fogak,a váltóban,kuplungolás nélkül is szépen kéne,hogy vegye a sebességeket.Nekem menet közben jönnek az általad leírt tünetek,visszafelé kapcsolásnál,a kettes reccsen,az egyest néha nagyjából lehetetlen berakni.Álló indulásból fölfelé haladva gyönyörűen vesz minden sebességet,sőt,nyáron még a feljebb írtak is megszűnnek,és csak télen produkálja.Úgyhogy szerintem ne a hycomatot bántsd,jó esélyel nem a kuplung a hibás.Nem tudom igazán én sem,a váltóban a szinkrongyűrűkre tippelek,de ez így csak tipp.

5853 T. Adam 2016-08-21 18:37:48

Sziasztok! Nem rég vettem egy kétütemű Trabantot és a váltóval vannak problémáim. Nagyon nehézkesen veszi be az egyes, kettes sebességet. Az autó Hycomat és beakasztott kuplunggal nagyon meg kell szenvedni, hogy betaláljam a kívánt fokozatot. Ha a lábammal működtetem a kuplungot akkor is problémás a váltó kezelése. A váltókart megfelelő helyen fogom, hogy a kapcsoló a megfelelő módon aktiválódhasson. A Hycomat rendszer egy elég kényes szerkezet? Hozzá kellene nyúlni a rendszerhez vagy javasolt a Hycomat eltávolítása? A válaszokat előre is köszönöm.

5852 Kunyi Tamás 2016-08-20 09:21:58  Előzmény:Kunyi Tamás: 79197

Ezt a kérdésemet a barkács szakkörbe tessék áthelyezni! ;)

5851 Kunyi Tamás 2016-08-19 22:53:06  Előzmény:Piret Endre: 79192

Rendben, köszönöm!
Új kérdésem van. A szelepfedéltömítésem engedett. Tettem be Reinz tömìtést és ezzel is ugyanott enged.
A három lefogató csavart ütközèsig kell meghúzni vagy annyira csupán, hogy szorítsák le valamennyire a szelepfedelet?
Pasztázzam a tömítést?
Szelepfedél nem rozsdás, szép tiszta.

5850 Piret Endre 2016-08-12 10:06:34  Előzmény:Kunyi Tamás: 79191

Azért a hajszárító kevés oda, valószínűleg még a mai sok kilowattos csodák is. Hőlégfúvóval viszont nekem egész szépen lejött, csak egy vékony fehér réteg maradt, aminek viszont elég volt csak megmutatni a smirglit.
Persze ésszel kell csinálni, és nem elégetni az anyagot, csak felmelegíteni. Én mondjuk télen csináltam, elég rendesen hűlt a másik oldalról.

5849 Kunyi Tamás 2016-08-11 19:48:27  Előzmény: Spityu: 79186

Egy hihetetlen figyelmetlenség volt az oka az alacsony, 13,5 V-os generátorfeszültségnek (egyébként 4 ütem). Az akkumulátor testvezetékének csavarját nem húztam meg a váltóházon, csak oda tettem a csavart. Pf...

Ezért történt az is, hogy néha nem tekert az önindító és bizony az akku és a tűzfal közötti vékony testvezetékre esett az összes terhelés. Picit meg is változott a színe, de azért még nem fekete.
Egyébként az autóban 68000 megkímélt km van, ezért nem tartottam indokoltnak a generátor hibát.

Endre:
Nagyon jól néz ki az autó, biztosan sok munka volt vele. Szóval hajszárítóval vagy hőlégfúvóval lejön a gyári festés a duroplasztról?

5848 Piret Endre 2016-08-11 15:39:47  Előzmény: Spityu: 79189

Kapkodással szerintem nem lehet engem vádolni, most volt 3 éve, hogy szétszedtem, azóta eddig jutott :-)
Az alját pont azért fújtam telibe, mert kombi. Egyébként a tőletek származó recept szerint készült, Body 999 + nitrohigító, szórva. 4 doboz anyag ment rá több rétegben, a hígítót nem is számoltam, de volt egy szaga, amikor teljes felületén száradt. Nekem nem igazán repedezik, jobban hígítva viszont nem akart megmaradni a függőleges felületeken.

Régen ez is viszonylag rendszeresen kapott fáradtolajat a küszöbökbe, ajtók aljába. Most ahol összerakás, azaz fényezés előtt kellett kifújni, ott rendes üregvédőt kapott, hogy a fényező majd ne kergessen meg vasvillával. A végén majd ki lesz fújkálva a maradék, na akkor már valószínűleg megfontolom az olaj használatát.

5847  Spityu 2016-08-10 00:29:51

Szép a belseje is. Kifejezetten tetszik, hogy az egész padlólemezt lefújtad szórható tömítővel / rücsivel, a fényképről nem látom rendesen, mi is az. Én restauráláskor csak ott fújtam, ahol volt gyárilag is (Limo), de kombinál minden le volt okádva. Tipp: ha picit jobban behígítod, akkor gyönyörűen ki fog repedezni száradáskor, pontosan úgy, ahogy ki volt például a motortérben a doblemez és a taréjlemez találkozásánál. Én úgy csináltam. :D Persze előtte azért elhúztam egy záró réteget.
Jó kis kocsi lesz ez, az már most látszik. Kitartást, és semmiképpen se kapkodd el, nagy kár volna érte.

Üregvédelemre két dolgot tudok mondani, az egyikkel való munka kényelmes, a másik meg brutál jó. A kényelmes: a ma kapható többféle üregvédő. Néhány évig jók, de nem tökéletesek. Viszonylag könnyű velük dolgozni. A tökéletes, de maszatolós: TRAFÓ OLAJ. 18-20 éve lett kifújva a 2T, a felújítást követően is a küszöbök, dobozok furatainál, alul a mai napig könnyezik még a furatok széleinél. Endoszkóppal vizsgálva, lekopogom, minden rendben van. Jövőre tervezek egy ismétlést, csak még ki kell találnom, hogyan kerüljem el, hogy mindenen végig kússzon az olaj. De lehet, hogy csak a hattyúnyaknak és a küszöböknek adok (és az összekötőnek), na meg a csomagtér merevítőnek leghátul, a laprugó dobozának meg nem. Úgy rémlik ez utóbbiból annak idején sokáig szivárgott a hátsó lábtérhez az olaj.
De van egy F Astrám is, azt az előző tulajdonosa szintén ki szokta fújkálni, szerintem fáradt olajjal, mert olyan feketés a foltoknál. Az sem rohad, csak szokásosan a hátsó sárvédőknél.

5846 Piret Endre 2016-08-09 19:46:23  Előzmény: Spityu: 79185

Kösz az elismerést :) Látványos képek max a fényező után várhatók majd. De addig is itt van egy a belsejéről.

Ezek a saját durói, kivéve a bal elsőt, mert az bő 20 éve törve volt, és az akkor rátett helyett került most másik használt, de jobb. Le lettek pucolva teljesen, első körben anyóshajszárító + spakli segítségével, aztán smirglivel befejezve. Majd még egyszer át lett csiszolva az egész, hogy felérdesedjen, ezért ilyen matt fényűek. Talán igy kevésbé fog csuklani édesanyám amikor majd fényeződik :)
A vázat mindenhol vasig pucoltam, ahol csak értem. A megközelíthetetlen üregek ki vannak, vagy ki lesznek fújkodva természetesen minden jóval. A duroplasztok által takart helyeken alapoztam (Budaprimerrel, ahogy máshol is), majd én lefújtam sima fehérre. Ott nem számít a szín, sem az, hogy nem tudok túl szépet fújni, a lényeg a nedvességálló bevonat. Az illesztéseknél kapott még némi üregvédő sprayt, aztán lettek felragasztva az elemek.

5845  Spityu 2016-08-09 17:31:34  Előzmény:Kunyi Tamás: 79183

Nos, nem emlékszem pontosan, de talán 13.68-at mértem a 2T 12V-os generátorán, amikor teszteltem. Full-full generál után. Furcsa volt számomra is, de akkor utánaolvastam, és azt az infót találtam, hogy rendben van úgy. Alapjáraton valamelyest alacsonyabb, picit pörgetve a motort a fenti értéken vág a fesszab. Nem biztos az érték, de az tuti, hogy az alapjárat és a full gáz is 13.5-14.0 között van. Tölt jól, 2 éve üzemel újra a kocsi. Lekopogom, nem kellett hozzányúlni. Szerintem ha alapjáraton (a lehető legalacsonyabb fordulatszámon, amikor még pont gerjeszt) mérsz egy értéket, majd kissé emeltebb fordulatszámon egy magasabbat, ami fix lesz, ÉS szépen töltődik az akksi (= nem merül le) akkor jónak mondható.
Mondjuk ha jól értem, te nem nagyon nyúltál hozzá magához a generátorhoz, azt tippelném, hogy valamit nem jól kötöttél, de csak tippelek. :)

5844  Spityu 2016-08-09 17:25:06  Előzmény:Piret Endre: 79184

Király! További képek is jöhetnek majd! :)

Új elemek, vagy ennyire lecsiszoltad őket? Alapozónak mit használtál a vázra? A váznál fémig mentél, vagy csak ahol rozsdás volt?

5843 Piret Endre 2016-08-09 15:26:50

Alakul ez, csak lassan...

5842 Kunyi Tamás 2016-08-08 21:50:31  Előzmény:Matkó Ádám: 79175

Közben szétbontottam a motor-váltó együttest és még a gyári kuplungszettet találtam a helyén, így már van róla képem.

KÉRDÉS:
Visszatettem a motort a motortérbe, mindent visszakötöttem és szereltem. A generátor 13,5 V-t tölt 14 V helyett. Ez milyen hibára utal? Diódák?
Azóta pl a KMGY műszer hőfokjelzője is magasabb értéket mutat a motor járása közben, de gyújtást levéve már normálisat. Tehát biztosan a generátor zavarja be azt is.

5841 Matkó Ádám 2016-07-30 23:32:17  Előzmény:Kunyi Tamás: 79172

Az van,hogy a múltidő a helyén van,voltak..Egy-két bontott bigyó maradt négyüteműből,ha valahol mégis bele akadok egybe,lefényképezem,de nem valószínű.Sajna!

5840 Kunyi Tamás 2016-07-27 07:35:40  Előzmény:Matkó Ádám: 79171

Köszönöm a válaszod!
Rendben van, szerintem beépítem őket. Mondjuk referenciaként szívesen fogadnék egy-egy képet az eredeti IFA kuplung alkatrészekről akár tőled, akár mástól - legalább fogalmam legyen róla, hogyan is néznek ki.
Közben mondta pár barátom is, hogy a tárcsa "ferodolján" még láthatóak a gyári fűrészelés nyomai, így ez majdnem új állapotú. A szerkezet nyomólapján viszont van néhány kicsi égésnyom, remélem kis csiszolással eltűnnek.

5839 Matkó Ádám 2016-07-26 23:38:22  Előzmény:Kunyi Tamás: 79170

Szia!Ránézésre.A tárcsán még van kopnivaló a szegecsekig,a szerkezet rugótárcsájának a közepén már mintha látszódna,hogy beleharapott már a kinyomócsapágy,ennek ellenére szerintem fut még kategória.A gyári kérdésben nem igazán tudok mit segíteni,nekem amik voltak,azon ifás matricák voltak,még ha már kicsit kopva is,de kivehetően látszottak.A Tiéden nem látom,hacsak nem valaki egyszer higítóval el nem pucolta őket.

5838 Kunyi Tamás 2016-07-25 17:53:04

Sziasztok!
Ez a kuplung szerkezet és tárcsa 4T Trabantból van. Ezek gyári NDK darabok vagy utángyártottak?
Továbbá így ránézésre rendben vannak még?

5837 Piret Endre 2016-06-15 20:48:13  Előzmény: Spityu: 79152

Igen, a kovérebb profil az, ami az első képen is látható. Emlékeim szerint a Bárókerből származik évekkel ezelőttről, de valószínűleg most is ugyanez kapható:
http://www.baro-ker.hu/product_info.php?cPath=30_71&products_id=3518

Ami szerfelett érdekes, az az, ami benne volt eddig. Az is idehaza lett beszerezve úgy 20-25 éve. Keresztmetszetre valahol a kettő között van, formára a vastaghoz hasonlít inkább, amennyiben annak is vannak bordák a "talpán".

Köszönöm a sok hasznos információt, ezek szerint egyértelműen a vékonyabb az, amelyikkel érdemes foglalkozni.

5836  Spityu 2016-06-15 09:34:55  Előzmény:Piret Endre: 79151

Ha jól látom, az alsó képen a baloldali az, ami a felső képen van. Számomra teljesen ismeretlen profil. A jobboldali viszont gyári. Az egyik fajta gyári. A '80-as és a '84-es kocsimon a másikfajta van. A 4T-men a képen látható. Szóval szerintem valamikor a vége felé volt a képen láthatóval szerelve. De az is lehet, hogy a kombik végig. Vagy vegyesen. Passzolom. :)
Másik fajta: a külső oldalán (a képen a bal fele) nem egy íves árok fut végig az üveg és a karosszéria között, hanem egy kb. 1mm mély, 5mm széles téglalap alakú "árok". A belső oldal - emlékeim szerint - változatlan.

5835 Piret Endre 2016-06-14 23:46:01  Előzmény: Spityu: 79150

Köszönöm a válaszokat, nem tudtam, hogy ebben is volt változás.
Sikerült feltennem képeket a két gumiról, talán valamennyire látszik a két profil különbsége. Viszont az utóbbi 20 évben egy olyannal volt összerakva, ami ránézésre valahol a kettő között van. De az sem az eredeti, ebben gyárilag világos színű volt.