Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5835 Piret Endre 2016-06-14 23:46:01  Előzmény: Spityu: 79150

Köszönöm a válaszokat, nem tudtam, hogy ebben is volt változás.
Sikerült feltennem képeket a két gumiról, talán valamennyire látszik a két profil különbsége. Viszont az utóbbi 20 évben egy olyannal volt összerakva, ami ránézésre valahol a kettő között van. De az sem az eredeti, ebben gyárilag világos színű volt.

5834  Spityu 2016-06-14 11:36:50

Egy másik topikban linkeltem egy oldalt. Az 1984-es évet kell nézni.

A B oszlop februárban lett vastagabb, nyitható oldalablak pedig áprilistól van. Ott írják a kombit is (alvázszám U végződéssel), de szerintem csak Limousine karosszériánál volt.

Valahonnan érdemes volna letölteni a vonatkozó SRI doksit, az részletezi szerintem.

5833 Pápai László 2016-06-14 09:47:21  Előzmény:Piret Endre: 79147

Ha jól emléxem 86 ban, amikor 12 voltosak lettek.

5832 Piret Endre 2016-06-13 22:33:30  Előzmény:Pápai László: 79145

Nekem teljesen új ez a keretváltás dolog. Mikor volt ez? Tudatlan vagyok :-(

5831 Pápai László 2016-06-13 21:48:37  Előzmény:Piret Endre: 79134

a keretváltás limuzinnál biztosan megváltoztatta az oldalablak gumik méretét, szerintem kombiknál is volt ilyen váltás, és ha igen, akkor feltehetően a vastagabb kerethez van az a fajta gumi.

5830 Sárácz Valter 2016-06-11 16:24:38

Sziasztok!

Egy 1981-es 601s universalhoz keresek már jó ideje egy csomagtértető kitámasztót, de sajnos eddig sikertelenül.
Tudnátok segíteni? Itt egy kép is a biztonsag kedvéért.
Köszönöm előre is a segítséget!

5829 Piret Endre 2016-06-08 21:21:15  Előzmény:Pápai László: 79132

Egy 74-es kombi fix oldalablakairól (meg a kombiajtó ablakáról) van szó. A vastagabb gumi az, ami valószínűleg manapság is kapható. A vékonyabbnak minden mérete kisebb.

5828 Pápai László 2016-06-08 17:22:49  Előzmény:Piret Endre: 79124

Konkrétan melyik oldalablakra gondolsz?És a gumi melyik méretére? Ajtóablakból legalább kétféle vastagságú van, de az is lehet hogy három..Az oldalablaknál én csak a vékony, illetve a vastagkeretesről tudok, és a vastagkeretesből volt a dönthetős is.

5827 Vargay Balázs 2016-06-02 22:42:55

Sziasztok,

elnézést, de ezt meg kell osztanom veletek! :-)
http://index.hu/index2/#bloghu/furdancs/2016/06/02/trabanttal_szallni_elvezet_748

5826 Piret Endre 2016-05-24 17:02:37

Oldalablak gumi kérdésem lenne: van otthon kétféle. Alakra ugyanaz a profil, csak az egyik kicsit vékonyabb, a másik (értelemszerűen :)) vastagabb. Na de melyik az igazi?

5825 sebők andrás 2016-05-08 23:49:51

sziasztok keresnék hütöbordás wartburg fékdobot lehet bontot is de jó álapotban legyenpersze csak 1/pár érdekelne köszi elérhetöségem 06704087034 trabantra akarom fel tenni a félre értések elkerülése véget csak szolok azért ide irtam

5824 Vargay Balázs 2016-04-22 18:49:55  Előzmény:Metzler Tamás: 79103

Szia,

Nem látom valaki jelzett-e már, de konkrétan az Eporapid helyett ma is kapható festék boltokban, barkács áruházakban két komponensű műgyanta ragasztó, nekem speciel most Liquid Steel márkájú van itthon, de nagy a választék...
Üdv VB

5823 Metzler Tamás 2016-04-18 14:54:22

Sziasztok! Trabant 601 karosszéria javítási munkákhoz keresek Eporapid univerzális kétkomponensű gyorsragasztót, amit már 2012 óta nem gyártanak. Tud valaki esetleg egy alternatív lehetőséget ajánlani, amivel kiváltható az Eporapid?

5822 Mosonyi Zoltán 2016-04-14 22:50:27

Sziasztok!
Tr 601 spirálrugós jobb hátsó lengőkarra keresek egy eredeti fém fékcsövet .
Új érdekelne...Köszii 20 9205 156

5821 Báhidszki Márton 2016-04-02 09:46:16  Előzmény:Vargay Balázs: 79092

Az E-mail csak annak lenne látható, aki be van jelentkezve...

5820 Neukum Gábor 2016-03-29 23:02:45

Szervusztok!

Olyan után érdeklődnék, hogy van egy 1.1 limusine-om, és a motortér felőli részt szeretném leszigetelni, csökkentve a motortérből beáramló hangokat, erre milyen megoldást tudnátok javasolni? illetve a csomagtartónak a kárpitja eléggé avítt, így kicserélném, ehhez van esetleg külön ilyen csomagtér szőnyeg vagy vágjak bele valamit és ennyi?

Üdv. Gábor

5819 Vargay Balázs 2016-03-29 22:20:28  Előzmény:Báhidszki Márton: 79087

Sziasztok,

A belső levelezgetősnek én látnám értelmét: lehetnek olyan üzenetek (pl. most nekem is), amit nem szerettem volna egy nyilvános, akár be nem lépett emberek által is látott helyre kitenni, meg kellett tennem, mert sehogy nem tudok elérhetőséget, illetve másokat nem feltétlenül érdeklő levelezéssel telik az oldal. Én nem szeretném, ha kitennétek a mailt láthatóan, ha mégis ilyen tervezet van szóljatok, akkor kreálok egy ingyenes, ide használatosat.

Köszi VB

5818 Vargay Balázs 2016-03-29 22:12:45  Előzmény:Harcsás Sándor: 79088

Szia,

Megérkezett, köszi.

Üdv VB

5817 Hegedus Elek 2016-03-27 22:11:27  Előzmény:Kucsapszki Lóránt: 57625

Kucsapszki Lórántnak üzenem, ha még Trabant 1,1 alkatrészre van szüksége, szívesen állok rendelkezésére: Hegedűs Elek, Hajdúszoboszló, Tel.: 06 20/536-6361 e-mail: hegedusauto@freemail.hu

5816 Harcsás Sándor 2016-03-26 19:05:40

Remélem , megéri átvenni a levélcsomagot! H.S.

5815 Báhidszki Márton 2016-03-25 13:07:31  Előzmény:Vargay Balázs: 79085

Olyat nem lehet, de olyat lehetne, hogy ha be vagytok lépve, lássátok egymás mail címét...
Tök felesleges a mai világban belső levelezgetőt csinálni.
Nem zavarna senkit, ha látja a másik címét, ha be van lépve?

5814 Harcsás Sándor 2016-03-25 09:07:48  Előzmény:Borköles Attila: 79073

Borköles Attilának ! Jófogásra tegnap tettek fel alufelnit!

5813 Vargay Balázs 2016-03-24 22:16:00  Előzmény:Harcsás Sándor: 79084

Szia,

Címem:
Vargay Balázs
3516 Miskolc
Takata út 1.

köszönöm, üdv VB
más: tudjátok, hogy privát üzenetet hogyan lehet itt küldeni?

5812 Harcsás Sándor 2016-03-24 20:34:26

Van egy német feliratos felniközepem. Faragott a pereme. H.Sándor Ha adsz címet, elküldöm borítékban.

5811 Vargay Balázs 2016-03-21 21:03:16

Sziasztok,

Keresek 601-es újjáépítés "véghajrában" minimum egy darab gyári közép kerékkupakot. Csak gyári, belül német feliratos érdekel, jó állapotú.
Köszönettel: trabibalu

5810 Borköles Attila 2016-03-21 16:38:09

Sziasztok új felhasználó vagyok !
Trabant 601 s-hez (1990-es kiadás)keresnék alufelnit.
Tudtok-e benne segíteni??
előre is köszönöm Boci

5809 Hevesi Marcell 2016-03-21 09:34:18  Előzmény:Muczán Gábor: 79068

szerintem egész egyszerüen szétrohadt. Nagyon óvatosan vezetek vele,biztos, hogy nem külsö behatás miatt szakadt ketté. Sajnos itt begiumban lakok, és elég nehéz bármilyen alkatrészhez hozzájutni. Ezért is kérdeztem, hogy egy vw csövel helyettesíthetö e a régi.

5808 Muczán Gábor 2016-03-21 09:08:34  Előzmény:Hevesi Marcell: 79067

Szia, Ha a cső hasadt ketté a gyári varratnál, és nincs a környezetében korrózió, akkor el lehet kezdeni hegesztgetni. Kérdés hogy volt valami külső behatás, pl felszakította egy kő, valami amire ráhajtottál, vagy szétrohadt, vagy varrathibás volt eleve a cső???? De a hegesztés csak akkor éri meg, ha magadnak, ingyen megoldod. Ha szervízbe mész, fel-leszereléssel együtt elkérhetnek a műveletért annyit, amennyiből fordíthattál volna új kipufogóra pénzt. és akkor még egy régit stáholtak meg, kétséges jövővel. Egyébként mi gyártunk dobokat

5807 Hevesi Marcell 2016-03-20 22:30:20

Sziasztok!

Van egy kis problémám... Az 1.1-es trabimnak kettöbe tört a kipufogó csöve jó 15 centivel az elsö dob elött. Érdemes lenne megheggeszteni, vagy venni egy új/jobb állapotú kipufogócsövet? Lehet buta kérdés, de lehetséges a vw polo kipufogócsövével kicserélni a törött csövet?

elöre is köszi, üdv, Marci

5806 Hamar Kriszta 2016-03-16 22:34:05

Üdvözlök Mindenkit!
Már régóta szeretném ujjá építeni a 30 éves 2 ütemű trabantomat.Keresek valakit,aki egy sok éve kertben álló,szinte teljesen tönkrement autómat újjá építené. Esetleg mindjárt árajánlat közlésével. Köszönettel: Hamar Kriszta khamar53@gmail.com

5805 Vári László 2016-02-29 18:32:49

Sziasztok!

Mivel nem mûködik az apróhirdetések rovat, ide jöttem offolni:
Eladóvá vált a szeretett 1.1-es kombi trabantom. 2017.08.-ig mûszakival.Igény szerint sok alkatrésszel, akár egy másik ugyan olyan donorautót is tudok adni mellé.
Ha valakit érdekel részletekért itt, vagy e-mailben keressen: graza554@gmail.com
Azért írok elõször erre az oldalra ez ügyben mert örülnék ha jó kezekbe kerülne :)
[URL]http://kep.psharing.com/854729.jpg[/URL]
[i](Módosította Graza 2016.02.29. 19:36-kor)[/i]

5804 Pápai László 2016-01-27 08:32:06  Előzmény: Spityu: 57643

Konkrétan melyik szerelési útmutatóra célozol?

5803 Kunyi Tamás 2016-01-23 21:21:55  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 57641

Igen, Február végén lesz lehetõségem visszatérni erre a problémára, addig fázik az asszony sajnos :) Lehetõleg szeretném megmenteni a gyári radiátort.
Köszönöm a tippeket, tanácsokat.

5802 Pápai László 2016-01-22 08:44:45

Nekem is hasonló problémám van az 1,1-es szivatójával..a padlógáz után pöccre indul hidegen, de be is köpi az egyik gyertyát, amiatt alig lehet vele menni. ha bemelegszik, beindul az is..volt gyartya, kábel, stb cserélve, de mindig beköpi hidegen..a melegjárata hibátlan, de addig borzalmas, ráadásul jó erõs benzinszagot is csinál, nem is pörög fel, füstöl, stb..melyik része lehet hibás a szivatónak? esetleg a membránja?

5801  Spityu 2016-01-20 17:42:32  Előzmény:Mézner Norbert: 57642

Szerintem az automata szívató van túl hidegre állítva, de korántsem biztos. Arrafelé elég sok mindent lehet állítani.

Ha oldalról nézed, ahova a két vízcsõ rámegy, ott van 3 csavar, ami leszorítja az egész cuccot a karbihoz. Azt ha fellazítod, akkor el lehet fordítani a szívató házát, ezzel lehet siettetni / késleltetni. De legelõször jelöld össze a két felet, hogy vissza tudd állítani szükség esetén az eredeti állapotot! Elsõ körben próbálkozhatsz ennek a csavargatásával. Aztán van még néhány más dolog is, amiket a szerelési útmutató részletesen be is mutat.

Mivel gázos volt az autóm, és a szívató csappantyúja a gázrózsa alatt volt, én egy elegáns megoldással (kábelkötegelõ) folyton nyitott állapotban rögzítettem. Így télen kb. 1 percig járatni kell finom gázfröccsök kíséretében, de legalább megáll a fogyasztás 5l környékén, és az olaj sem benzinesedik el. Nem ajánlom, de végsõ esetben ez egy biztosan mûködõ megoldás.

5800 Mézner Norbert 2016-01-20 17:11:54

Sziasztok!
Eljött a tél és sajnos 1.1 es Trabim körül eluralkodott a káosz. Problémám a következõ:
Autó hideg indítása: Lepadlózom a gázpedált majd ráindítózok motor beindul alapjárat van de csak 10 másodpercig majd leáll. Ezt eljátszom 4-5 ször mire beindul a motor de akkor is fulladozik irdatlan benzinszag kíséretével( gondolom valamiért túl sok benyát kap,ezt onnan is gondolom hogy a nyári 5,5 literes fogyasztásból télen 8-9 liter lesz). Mikor nagy nehezen beáll az alapjárat és elindulok vele menet közben is folyton lefullad, csak addig megy a motor amíg a gázon van a lábam. Amint eléri a motor az üzemmeleg állapotot minden baj megszûnik és mintha mi sem történt volna teszi a dolgát az autó. Fûtött mélygarázsban, nyáron, jó idõbe ilyen sose fordul elõ, még most télen se ha mélygarázsból jövök ki , csak ha hidegbe indítom. Belenéztem a motortérbe , sajnos ott se jobb a helyzet, a csövek és vezetékek kaotikus elrendezéssel véleményem szerint nem is jól vannak bekötve, vagy hiányoznak az elõzõ tulajnak hála.
Ha bárki tud építõ jellegû hozzászólást,segítséget nyújtani az oldalon található cikken kívül( mert abból nem derült ki pl. a karbi vákuum csöveinek hogy is kell lennie) azt nagyon megköszönném mert borzalmas ez a reggeli 20-25 perc procedúra mire normálisan tudok autózni a drágámmal.
Elõre is köszönök minden segítséget.

5799 Kacsándi Szabolcs 2016-01-19 20:11:36  Előzmény:Kunyi Tamás: 57637

Cseréld ki a radiátort.Most került hozzám egy renault kangoo hasonló hibával.Minden próbálkozás ellenére csak a radiátor lett a hiba forrása.Az a barnás iszap rozsda,vízkõ,és egyéb anyagok, lerakódások maradványa.Sajnos a radiátorba beleköt és nem igazán lehet kimosni sem,de ha kiszeded akkor esetleg lehet próbálkozni egy vízkõoldással.Viszont minden egyebet megspórolsz egy újjal.

5798 Korpai Dániel 2016-01-18 20:24:39  Előzmény: Zoltán: 57639

Írtam üzenetet. :)

5797  Zoltán 2016-01-18 19:26:26  Előzmény:Korpai Dániel: 57638

Szia.Hát sajnos pontosan nem tudom,30-35000km!
Hajtókarok nem lógnak,csapágyak egy kivételével nem hangosak(az egyik fõtengelynek a lendkerék felõli csapágya hangos!
Van egy német eredeti tengelyem,ahhoz próbálom hasonlítani a lógásokat stb!
2008-óta versenyzek egy darab gyári fõtivel,ami elõttem egy hajóban mûködött nem tudom mióta (: ,és ezek a tengelyek is bõven vannak olyanok mint az!!!!
Biztos hogy nem adnám el ha új típusú tengelyek lennének,sportcélokra sajnos nem jók!
[i](Módosította RSTRC 2016.01.18. 20:27-kor)[/i]

5796 Korpai Dániel 2016-01-18 18:23:18  Előzmény: Zoltán: 57636

Üdv. Engem lehet érdekelnének, a jó állapotú kb hány km-takar?

5795 Kunyi Tamás 2016-01-17 20:46:27  Előzmény:Pápai László: 57634

Most párom meséli, hogy viszonylag jó idõk vannak napközben, és hidegen fúj menet közben. Álló helyzetben jön meg a fûtés, de az sem mondható 100%-osnak.
Szóval, Február végén tudok ezzel érdemben foglalkozni, de akkor szétszerelem a teljes hûtõrendszert, tüzetesen átnézek mindent, amit írtatok.
Amúgy a motor üzemmelegen jár, ventilátor kapcsol szépen, csak fûtés probléma van.

Emlékszem rá, amikor a megvétel után szétborítottam a rendszert, a vízhûtõ alsó, hideg ága félig volt iszappal. Mindent átmostam, amennyire tõlem tellett (slaggal).
Azóta ismét jelent meg barna iszap a hûtõfolyadékban, felkeveredett a még nem kimosott mennyiség szerintem - tehát eltömõdhetett a fûtõradiátor ismét.

Apropó, Ti milyen típusú fagyálló folyadékot használtok?

Nálam rózsaszín, G12 besorolású GLICOSAM ALU van, mono-etilénglikol bázisú.
A hengerfej és vízhûtõ alumínium, ezért gondoltam ezt használni. A fûtõradiátor réz, így az gondolom szívósabb.

5794  Zoltán 2016-01-17 11:41:07

Üdv Uraim .
Volna 3db gyári fõtengelyem(601),ami gazdát keres!
Régi típusú fõtengelyek,szimeringes és a középsõ csapágyak hengergörgõsek és használtak persze,(de nagyon jó állapotban vannak!!!!!!)

Köszi! Sziasztok

5793 Léber Balázs 2016-01-16 22:00:10

Sziasztok!

Korábban téma volt a pereckormány. Ha jól emlékszem valaki csinálja itthon, valami elérhetõséget légyszi hadd kérjek hozzá! Köszi!!!

5792 Pápai László 2016-01-15 13:38:27  Előzmény:Kunyi Tamás: 57628

volt hasonló problémám, de vettem bele a bardinál termosztátot tök jó lett.a fûtõradiátorom kezdett el eltömõdni, azt is kipucoltam, illetve tettem bele egy másikat, ez most nagyon jó, viszont ha a terelõlemez(amivel keveri a hideget a meleggel) nem jól áll, illetve szerelésnél rosszul lesz visszatéve, akkor az tud ilyet csinálni..én lekötöttel a mehanikáját,így lezár teljesen, most fût mint az állat..szereléskor(ha a radiátort kiszedik) könnyen elmozdul, emiatt tud szivatni..

a radiátort légtelenitetted is?Ha mindkét csonkja meleg, akkor addig rendben lehet a cucc..

5791 Tóth Ádám 2016-01-14 20:19:57  Előzmény:Kunyi Tamás: 57632

Szerintem egy új fûtõradiátorral kellene próbálkozni, mert 99%, hogy az a gond. Ha a motor akárcsak 80 fokos is, annak legalább 50 fokos levegõt kell tudnia. A tisztítással szerintem felesleges próbálkozni, mert úgysem lesz jó. Csak végsõ esetben, ha a radiátor kiszerelése annyira bonyolult.

5790 Kunyi Tamás 2016-01-13 18:44:57  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 57631

Igen, a radiátor is légtelenítve lett, illetve a terelõkapátok is jól állnak.
Egyébként ilyenkor fûtött garázs hiányában nem kellemes szerelni az autót, nyáron pedig mindenképp van fûtés, így olyankor pedig nem ellenõrizhetõ a helyes mûködés :D Jó, mi? :)
Mondjuk egy tippem maradt, mégpedig a hengerfejen található vízcsõ-elosztó.
Elég szûk furatok is találhatóak benne és lehet elrakódott iszappal - ugyanis a hûtõrendszer 'nagytakarítása' során ezt nem szereltem le.
[i](Módosította slimtomi 2016.01.13. 19:49-kor)[/i]

5789 Kacsándi Szabolcs 2016-01-11 17:45:33  Előzmény:Kunyi Tamás: 57630

Nekem is mindig retek volt a fûtés.Érdemes a terelõlapátokat megnézni,mert szeret elfordulni,és akkor nem a radiátoron vezeti át a levegõt.Nálam ez valahogy összekuszálódott.A végén már nem tudtam sehogy állítani,így csak meleg levegõ jött.Érdemes a fûtéscsapot is átnézni.Viszont a radiátoron is kell lennie egy légtelenítõnek,kis 6-os csavar.

5788 Kunyi Tamás 2016-01-06 08:34:19  Előzmény: Spityu: 57629

Valahogy sejtettem, hogy ez gyári probléma lesz.
Régebben már leírtam egy észrevételemet is, miszerint két alapvetõ hibát is megfigyeltem a hûtõrendszerben.

1.) A termosztát a vízhûtõ kivezetõ ágában van, nem pedig a bevezetõben - direkt kapcsolatot teremtve ezáltal a primer és szekunder hûtõkör között.
Hiába nincs keringetés zárt termosztát állásnál, a fizika dolgozik, a hideg és meleg víztömegek megkezdik áramlásukat.
2.) Az elsõ hibát erõsítve a vízhûtõ önlégtelebítõ csövezetéke éppen a hûtõ bevezetõ csatlakozásával egyvonalban a másik sarkán van, így képezve egy állandó vízáramlást a szekunder körben zárt termosztát esetén is.
Persze a kiegyenlítõ tartályon elvileg a gyárban csupán egy tûhegynyi furatot készítettek, de ilyen mínuszokban ez is sokat számít sajnos.

Hideg motor esetén igenis minnél inkább a motornál kell tartani a vizet. És sok más autókon - akár régebbieken is - már a hûtõ bevezetõ csöve elõtt helyezik a termosztátot.
Így a víz csupán a fûtõ radiátorban és a szivósor melegítésnél (Trabinál/Waresznál a szivatónál is) tud csak keringeni.

Adok még egy esélyt a radiátornak. Kitakarítom mégegyszer.

5787  Spityu 2016-01-05 21:49:52  Előzmény:Kunyi Tamás: 57626

Jó kérdés... hogy mi van bent, és mi volna a jó. Nálam két napja abszolút nem melegedett be, nem igazán volt fûtés. Amióta megvan, ilyen. Lusta vagyok, keveset használom, idén már be sem tettem a kartont elõre (kb. a felét szoktam lefedni). Az elsõ zöld LED világított kb. 20km után. Nagy emelkedõnél kis langyosságot tapasztaltam. :) Kinti hõmérséklet kb. -5-0 fok. Szerintem túl van méretezve a hûtõ. De az is lehet, hogy rossz a termosztátom, passz. :)
[i](Módosította Spityu 2016.01.05. 22:51-kor)[/i]

5786 Kunyi Tamás 2016-01-05 17:55:26  Előzmény:Kunyi Tamás: 57627

Ismét válaszolok magamnak :)
Sikeresen megtörtént a termosztát csere, azonban a helyzet változatlan. Éppen eléri az üzemi hõfokot a motor (de nem 90), a hûtõ kb negyede továbbra is kitakarva kartonpapírral, a fûtõmotor pedig 2-es fokozatban képes kihûteni a fûtõradiátort - akár az autó álló helyzetében is.
Márciusban takarítottam ki a teljes hûtõrendszert, a fûtõradiátort is kiszereltem és vagy 1 órán át mostam ki.

Vajon valóban túl nagy lehet a gyári vízhûtõ?