Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4256   2011-04-17 16:59:51

Hello

Mentem 273 km-t a Trabimmal, és átlag 5,45re jött ki a fogyasztás, kb 80km/h átlag mellett :D Ez már így egész jó szerintem.

4255 Antal Krisztián 2011-04-13 12:12:11  Előzmény:Reining Ádám: 56094

Adam Te is pályázol a trabira?

4254 Csády Szabolcs 2011-04-13 10:20:56  Előzmény:Reining Ádám: 56094

Ment a válasz! Hajrá srácok!

4253  Spityu 2011-04-13 10:01:30  Előzmény:Reining Ádám: 56094

Csak nem megveszed? :) Jó volna, ha valaki megmentené.

4252 Reining Ádám 2011-04-13 07:51:52  Előzmény:Csády Szabolcs: 56093

Írtam személyes üzit, majd nézd meg!

4251 Csády Szabolcs 2011-04-13 07:44:36  Előzmény:Antal Krisztián: 56092

Ok, csak igyekezz, mert hétvégére már a bontóban lesz...onnan pedig már nem lehet újra forgalomba helyezni!

4250 Antal Krisztián 2011-04-13 06:03:51

Köszi a képeket, otthon elõvezetem a dolgot, aztán beszélek a sráccal.

4249 Lizák Péter 2011-04-13 05:43:53  Előzmény:Csády Szabolcs: 56090

90-es az autó. az utolsó 3 szériából, vagy a utolsó elõtti a legutolsó 2T eresztésbõl való. Padlólemez hátul. 4T tank tartó fülek, vontató szem, csoagtartó zár formája, lámpagumik, fekete gombos ajtó kilincsek, széles díszlécek...
[i](Módosította PEDROH 2011.04.13. 12:14-kor)[/i]

4248 Csády Szabolcs 2011-04-12 10:21:26  Előzmény:Antal Krisztián: 56089

'89-es vagy '90-es nem emlékszem pontosan. Íme róla pár kép:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/110412/DSC00950_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/110412/DSC00951_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/110412/DSC00952_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/110412/DSC00953_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[i mgw]http://kepfeltoltes.hu/110412/DSC00954_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/110412/DSC00955_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/110412/DSC00956_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/110412/DSC00957_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Küldtem egy üzenetet, benne a telefonszámmal.



[i](Módosította jocking 2011.04.12. 13:51-kor)[/i]

4247 Antal Krisztián 2011-04-12 07:25:13  Előzmény:Csády Szabolcs: 56088

Valami egyéb infot is lehet róla tudni? Pl: gyártási év, kombi vagy sedan hasonlók (ebbõl már elég sok minden kiderül felszereltségi szempontból)
[i](Módosította tritto 2011.04.12. 09:26-kor)[/i]

4246 Csády Szabolcs 2011-04-11 19:47:54  Előzmény:Antal Krisztián: 56087

Szia!

Tudok egy óvári papás Trabit 15000-ért. 37000km-rel. Nincs lerohadva az alja, de kisebb esztétikai hibái vannak. Papírjai rendben vannak, csak lejárt a mûszakija. Biztosítás fizetve van rá. Annyi, hogy csak szûk egy heted van átiratni, mert különben a bontó vár szegényre.

4245 Antal Krisztián 2011-04-11 17:18:31

Ha jól olvastam a mûszaki vizsgás leírást, akkor ha most veszek 2T trabit, akkor arra vonatkozik a 2000-res CH határérték. Olyan kérdésem lenne, hogy van-e erre valami módszer vagy javaslat, hogy ezt az értéket hogyan lehet teljesíteni katalizátor nélkül. (pl: E85 valamint teljesen szintetikus olaj vagy valami hasonló)
A válaszokat elõre is köszi!

4244 Antal Krisztián 2011-04-06 13:02:16  Előzmény:Csády Szabolcs: 56085

Köszi lehet majd élek a lehetõséggel. Egyelõre ez a dolog még a jövõ zenéje. Nyár elött nem lesz belõle semmi az biztos ( anyagiak miatt). De mindenképpen szeretnék elõbb-utóbb egy trabit. Egyébként már volt egy trabink még gyerekkoromban de az is nagyon a szívem csücske lett.
[i](Módosította tritto 2011.04.06. 15:09-kor)[/i]

4243 Csády Szabolcs 2011-04-06 12:11:13  Előzmény:Antal Krisztián: 56081

Üdv a klubban!

Én is móvári vagyok. Felajánlanám, hogy meglessük a feljárót a Trabimmal, de ültetve van, s 4T is.

4242  Spityu 2011-04-06 11:19:35  Előzmény:Antal Krisztián: 56083

Üdv a fórumon!

Szerintem tegyél fel egy képet szembõl meg oldalról a kérdéses törésrõl és megmondjuk, hogy fog-e gondot okozni. Nem tartom valószínûnek! A Trabant az egyik legjobb terepjáró személyautó bár a Zsiguli sem piskóta.
Viszont a mûhelyem elõtt is egy eléggé durva feljáró van, csak lendületbõl lehet felugratni, különben elforog a kerék, természetesen a teteje vízszintes, így ott is van egy törés. Volt, hogy 3 emberrel ugrattam fel, semmi gond nem volt. :) Kombi 4T-vel és ráadásul ül a hátulja valamiért, valószínûleg öregek a rugók. :)
[i](Módosította Spityu 2011.04.06. 13:20-kor)[/i]

4241 Antal Krisztián 2011-04-06 10:49:42  Előzmény:Reining Ádám: 56082

Igazából úgy van, hogy a pincével van egy szintben a garázs és a lenti résszel nincsen semmi baj, csak a tetején elég éles a váltás az emelkedõ és a járda között, nincs átmenet kb rögtön a meredek feljáró után a járda jön majd onnn egy kihajtó utána pedig az út. Após zsigulija is régebben csak úgy tudott lehajtani, hogy mindenki szálljon ki (kivéve a sofõrt), mert különben leért az alja. Nekem most samarám van és azzal le se tudok leállni mivel leér a középsõ dob. Egyébként az alja nem érne le.
[i](Módosította tritto 2011.04.06. 12:50-kor)[/i]

4240 Reining Ádám 2011-04-06 09:14:59  Előzmény:Antal Krisztián: 56081

Barátnõmék garázsfeljárója se piskóta de gond nélkül le-fel lehet állni a Trabival, szóval szerintem nemigen van olyan garázsfeljáró ahol egy gyári magasságú Trabi alja leérne! De ha van akkor az olyan meredek hogy gyalog se lehet rajta felmenni de gondolom azért annyira nem durva a te feljáród!

4239 Antal Krisztián 2011-04-06 08:27:49

Üdvözlet mindenkinek!
Új tag vagyok még a fórumon, szeretnék bemutatkozni:
Antal Krisztián vagyok Mosonmagyaróvárról. Rajongok a régi autókért köztük a trabantokért is. Szándékomban áll venni 2. autónak egy trabant 601-est, de jelen pillanatban még "tárolási" problémáim lennének vele. Van egy garázsom, aminek elég meredek a lejárója.
A kérdésem a következõ lenne: Milyen magasan van a 601-es trabinak az alja? (Csak mert ha nem tudok vele leállni mivel leérne az alja vagy a kipufogó akármelyik része, akkor elég nagy bajban vagyok, hogy hova tegyem.)

A válaszokat elõre is köszi!

4238 Sipos Tamás 2011-03-20 08:24:15  Előzmény:Szedlák Tibor: 56078

[justify]Meglehet, mert jártam arra is; egész pontosan 8-án délután voltam ott.
Szoktam is inteni útközben a 2T márkatársaknak, de ezek szerint vagy nem figyeltem, vagy 4T-vel voltál (esetleg mindkettõ). Tényleg érdekesség ha 2T jön szembe. Az 5 nap és 1200 km alatt, talán ha 3-4 ilyen szembejövõvel találkoztam. Már vidéken is ritkaság.
Egyik nap egy állattenyésztõ telep mellett álltam meg, és épp akkor érkezett egy kisteher, amibõl kiszállva az egyik pasas hangos szóval ezt mondta a másiknak: „Odanézz, egy Trabant! B...meg, és milyen szép!”[/justify]

4237 Lizák Péter 2011-03-20 07:30:18

Uraim! Papírusz színû 4T limo hátfal lemezre lenne szülségem. aki tud a környékemen jelezze legyen szives! Jah, és nem horribilis összegért...

4236 Szedlák Tibor 2011-03-19 15:53:57  Előzmény:Sipos Tamás: 56077

Téged láttalak akkor szembejönni egyszer Soltvadkert környékén. :D

4235 Sipos Tamás 2011-03-19 15:13:21

[justify]Március 7-11 között országjáráson voltam a Trabikámmal. Nagyjából 1200 km, 5-6 liter közötti átlagfogyasztással. Minden kitûnõen mûködött, gond egy szál se.
Minden ilyen hosszabb út után büszkén gondolok a gépre, hogy most is hûségesen tette a dolgát. Cserébe minden kényeztetést megkap. Ha igazából kitavaszodik, akkor az elsõ rugóköteg lesz lapjaira szedve és megzsírozva. Nyáron a gyerekekkel szeretnék vele elmenni Zwickauba, bár az már biztos, hogy a találkozó idejére nem kapok szabadságot, ezért csak a kirándulás kedvéért mutatom meg neki a szülõhelyét.[/justify]

4234  Spityu 2011-03-18 19:39:52

Apropó!

4T-nél, néha: indexeléskor 1-2 kattogás után halkabban mûködik a relé, de ugyanabban az ütemben. Ekkor csak az elsõ indexlámpa villog. Tény, hogy van egy-két érdekes bandázsolás, pl. a vonóhorog miatt. Lehetséges, hogy testelési vagy kontakt hiba okozza ezt? Vagy az indexrelém haldoklik? Nem mindig jön elõ...

4233 Soós Árpád István 2011-03-18 19:29:40  Előzmény:Támba Csaba: 56074

Biztosra akart menni,hogy egy hibátlan,mûködõképes terméket adjon a vevõnek.

4232 Támba Csaba 2011-03-17 15:37:06  Előzmény:Soós Árpád István: 56073

És egy jófajta 6V-os indexrelé???

Garantáltan jó, mert már megvizsgálták belülrõl is:)

[url]http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/autovillamossagi_alkatresz/jelado_visszajelzo/6_voltos_trabant_index_rele_1445794406.html[/url]


"Boldogok a lelki szegények..."


Egyszer tartottunk a Kocsmában "Vatera-Estet", mikor is a hasonló hirdetõknél tömegesen "érdeklõdtünk" :)))

Lehet, hogy itt lenne az ideje a hagyományteremtésnek :)
[i](Módosította Tsaby 2011.03.17. 16:39-kor)[/i]

4231 Soós Árpád István 2011-03-17 14:38:44

Na,kinek kell egy "hibátlan" bal elsõ Trabant ajtó?:

[url]http://www.vatera.hu/item/view/?cod=1447717958[/url]

4230 Őry Gábor 2011-03-15 21:29:36  Előzmény: Spityu: 56069

A CPI is azonnal kinyírja. Én egyszer megpróbáltam, hogy erõsebb (????) tranzisztorokat tettem bele. Mivel ezek melegszenek, egy hûtõbordára tettem a tranyókat és vezetékkel kötöttem a NYÁK lapra. Qrva jól nézett ki a sok vezeték, kár, hogynem fotóztam le. Két nagyteljesítményû trafót is kapott. Sajnos nem sokáig mûködött, mivel ezek a tranzisztorok is gyengék voltak, mert a boltosnak, akitõl vettem, nem tudtam elmagyarázni, hogy mi is kell pontosan. Ugyanis az elektronikához csak annyit értek, mint egy érettségizett, sima fószer. Erõsebb tranyókkal talán összejönne, de azóta nem kísérleteztem idõ hiányában, pedig érdekel a dolog, mert az EBZA-t egy hagyományos megszakítós rendszer trafójára tervezték.
[i](Módosította orygabor 2011.03.15. 22:29-kor)[/i]

4229  Spityu 2011-03-15 20:00:29  Előzmény:Támba Csaba: 56070

Köszi! Én is ilyesmire emlékeztem, de mondom biztos, ami biztos...

Más: hosszúhétvége alatt elkocsikáztam (valós) 415km-t, jobbára hosszú útszakaszon, szokásos felállással: összesen 3 személy, kocsi a szó szoros értelmében rogyásig pakolva, tele gáztartállyal indulva. Indulás elõtt még szegényítettem kicsit a reduktoron, vagyis a "gázigény-görbe" részterhelési tartományán. Így 1/3-ad gázpedálállásnál az eddiginél szegényebb lett a keverék, viszont padlógáznál megmarad a teljesítmény, mivel ott inkább a nyomócsövön lévõ keresztmetszet-szabályozó a meghatározó. Lakott területen 50-60, kívül 70-80(-90), vagyis a fogyasztási görbe optimálisnak nevezhetõ tartománya körül. Gumik: bütykös, 2.3ra fújva. 6.17l/100km LPG. Asszem sikerült beállítani. :)

4228 Támba Csaba 2011-03-14 21:56:00  Előzmény: Spityu: 56069

Trabantnál tök mindegy, hogy megszakítós, vagy elektronikus a gyújtás. Eleve úgy fejlesztették ki a "fekete doboz" néven elhíresült gyújtóegységet, hogy a hagyományos trafókkal üzemeljen.
A direkt elektronikus gyújtáshoz kifejlesztett más típusok trafói (pl. Trabant 1,1, Golf, Samara, stb.) ki is nyírják szinte azonnal az EBZA tranzisztorait.

Tehát szinte bármelyik hagyományos megszakítós gyújtású 12V-os gyújtásrendszerû autóé szóba jöhet.
A legkönnyebben elérhetõ és a legolcsóbb a LADA 1200-as (VAZ 2101) trafó és nagyon jól teszi a dolgát. Az enyémben is ezek vannak.

4227  Spityu 2011-03-14 20:23:59

Üdv!

Olyan kérdésem lenne, hogy 2T Trabinál, elektronikus gyújtásnál milyen trafóval lehet helyettesíteni a gyárit? Fontos lenne az üzembiztonság és az erõs szikra. Lada? CPI? Van bevált márka / típus stb.?

4226 Lizák Péter 2011-03-14 18:15:59  Előzmény:Reining Ádám: 56065

A hátsó felirat az vízszintes. Annyira nem néztem meg egy képet néztem meg jobban ami a hátulját mutatja.

4225 jocking . 2011-03-14 07:47:08  Előzmény:Kleibán Tommy: 56066

10W40 az alap, az simán mehet bele. 15W40 esetleg akkor, ha már oda van egy két tömítés és szivárog az olaj valahol.

4224 Kleibán Tommy 2011-03-14 06:17:44

Nem rég ota vagyok trabantos de olyan kérdésem van hogy nekem 4T-trabim van.
Olajcserét kéne csinálnom lassan.
Milyen olajat vegyek bele???
10W-40??? Vagy 15W-40????

4223 Reining Ádám 2011-03-13 21:31:47  Előzmény:Lizák Péter: 56063

A használtautón is fentvan ez a Trabi!
Ott a jobb oldali képrõl látszik hogy fém a kilincs gombja!
Elõl szürke a lámpagumi nem fekete!
És 89-ben már vastag volt a díszléc ezt onnan tudom hogy volt eredeti 89-esem és akkor már javában vastag volt csakúgy mint 88-ról 89-re váltáskor lett biztonsági szélvédõ, de lényeg a lényeg hogy 89 ben vastag volt a díszléc!
Amúgy a kilóméteróra alsó számlálója alatt még ottvan az a kis embléma ami már 90 ben nincsen ott ezt meg onnan tudom hogy 90 es 2T is sorakozik jónéhány itthon és egyiken sincs, igaz lehet hogy órát cseréltek de nem hiszem!
Ami igaz hogy fekete a hátsólámpagumi de a feliratot én nem vettem ki 100%-osan hogy vízszintes de ha igen lehet hogy cserélték a hátfalat!

4222 Kiss Krisztián 2011-03-13 16:28:12  Előzmény:Lizák Péter: 56063

Nem tudom,én is csak ide beszurtam,de ennyiért ajándék,nem?

4221 Lizák Péter 2011-03-13 13:36:45  Előzmény:Kiss Krisztián: 56061

De ez nem lehet 89-es autó.
Hátul a felirat már vízszintesen áll rajta, nem pedig ferdén mint a többi 2T-n.
Ez pedig a 90-ben gyártott utolsó 3 szériából a másodiktól van így. Valamint ha jól láttam fekete kilincs gombjai vannak, mint a 4t-knek. Ugyanúgy fekete lámpagumik vannak rajta, mint az 1.1-eseken. Illetve a díszlécek is a 90-es évjáratról árulkodnak. Ugyanis azok is már a szélesebb változatok, mint amelyek a négyütemûeken vannak.

4220  Spityu 2011-03-12 20:52:35  Előzmény:Kiss Krisztián: 56061

Vááá... és pont most nem vagyok Pécsen... megnézném.

TWK-001! Nem ilyet kerestél úgy 1 hónappal ezelõtt?

4219 Kiss Krisztián 2011-03-12 16:52:30

Most találtam,hátha valakinek megtetszik:
[url]http://www.jofogas.hu/baranya/Trabant_601_es_2_utemu_gyari_allapot_1540316.htm?ca=17_a[/url]

4218 Ackermann Balázs 2011-03-09 18:44:37

Nincs valakinek véletlenül egy jó állapotú eladó 4T kormánya? A lényeg, hogy rücsis legyen még körbe, ergo nem agyonhasznált. :)

4217 Csády Szabolcs 2011-03-08 15:32:21

[urls=http://gyujtemeny.teszvesz.hu/egyeb/auto_motor_magazin_trabant_pannonia_lada_ndk_ddr_1444043638.html]Autó-Motor[/urls]

4216 Erõs Pál 2011-03-04 17:01:13

Köszi!

4215   2011-03-04 16:40:40  Előzmény:Erõs Pál: 56056

2T - 4x160
4T - 4x98

4214 Erõs Pál 2011-03-04 16:37:10

Sziasztok!
Egy kérdésem lenne!
A kétütemû trabik kereke felmegy a 4x100-as kerékagyra?
Azt olvastam hogy a négyütemûek 4x98-as-ak.
De a kétütemûé is az?
köszi
üdv

4213 Lizák Péter 2011-03-04 14:19:14  Előzmény:Sövényházi József: 56053

Hát nem ilyet ,de kissé hasonlót. Ötvözve a 601-esével... :D

4212 Kleibán Tommy 2011-03-04 06:35:11

Üdv skacok.

Aki jön március 5-én Ráckevére a talira és Dunavarsányon vagy az 51-esen megy keresztül azt várom 10:00-kor az Ibiden Hungary Kft-vel szemben lévõ CBA parkolóba.
10:30-ig várunk a késökre utána konvojba vonulunk be 11:00-ra Ráckevére a Lidl parkolóba itt csatlakozunk a többiekhez majd innen indul a nap tovább.

A mellékelt link az Ibiden-hez vezet de rögtön szembe van vele a CBA az 51-es föut mentén.
http://www.ibiden.hu/kapcsolat.aspx

4211 Sövényházi József 2011-03-03 19:28:39  Előzmény:Lizák Péter: 56048

2 homlokfal, egy hegesztõ berendezés meg egy kis copy+paste :D k.lakatos megcsinálja ha ilyet szeretnél :D

4210   2011-03-03 17:12:16  Előzmény:jocking .: 56051

Köszi!

A belsõ különbséggel tisztában voltam, csak ha venni akarok (mert akarok), és a bontóban nézem a motorokat, akkor valahogy meg kell különböztetni õket, a motorszámos dolog a legtutibb szerintem.

Nem lenne szerencsés még egy trabi motort venni. :D

4209 jocking . 2011-03-03 17:02:44  Előzmény: : 56050

Külsõre tök egyforma mind a kettõ, a különbség a motor belsõ szerkezetében van, egész pontosan a hajtókar és a dugattyú másmilyen.
Viszont van két módszer, ami alapján megállapítható a különbség:
1.- Ha a motor még nem volt komolyabban javítva, vagyis a fõbb darabjai gyáriak, akkor nézd meg a porlasztót, ha Weber, akkor waresz karbi és valszeg a motor is az. Ha "Weber Licenc", akkor az trabi karbi.
2.- Még biztosabb módszer, hogyha a motorszám nem volt piszkálva, akkor nézd meg azt. Ha az elsõ 3 szám "860", akkor az tuti waresz moci.;)

4208   2011-03-03 16:34:55

Sziasztok!

A wartburg 1.3 motort hogy tudom megkülönböztetni a trabi 1.1 motorjától? Tételezzük fel, hogy a motor nincs az autóban. Van valami apró jel, ami alapján biztosan meg lehet mondani, hogy 1.3-as waresz motort látok?
[i](Módosította Jurij 2011.03.03. 17:35-kor)[/i]

4207 révai ákos 2011-03-03 09:58:23



Sziasztok !

Érdeklõdnék, hogy valaki tud-e valamit a képen látható Trabiról, (Az AEB-872) rendszámuról.

Ameddig én tudom késõbb átfényezték , az ablak magasságáig kék volt, felül meg fehér. Aztán 2006 körül eltünt. Azért lenne számomra érdekes, mert elõtte szüleimé volt. Kiváncsi lennék mi lett a sorsa.

http://www.trabi.hu/oldsite/photos/talalkozok/2004/10.10.twkoszi/51.html

üdv Mykee