Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4411 Kozma Bence 2011-10-17 17:49:45  Előzmény:Kiss Krisztián: 56252

:)) Elég irónikus, hogy én meg autószerelõnek tanulok ... :D

4410 Kiss Krisztián 2011-10-17 17:37:28  Előzmény:Kozma Bence: 56251

Semmi baj,ez egy sör lesz:))
Eszembe jutott egy story:
Kedves barátom,egykoron trabant gazda(amugy csak a poén kedvéért,autószerelö)még udvarolt a leendö nejének,és a két község közötti mintegy 4kmert trabanttal tette meg.A csapot mindig elzárta mert egyszer elcsöpögött egy éjszaka 4liter benzinje.
Szóval reggel sietösen indult munkába,majd az autó elindulás után nem sokkal leállt.Nem indult el sehogy.Szikra OK,tanksapka le,pálca be,benzin van.Nem tudja hol a hiba(mobil korszak nem lévén)autó félretol,hazastoppolt,majd feljött hozzám(baromira örültem)jöjjek vontassuk haza haza,kötelet hozzak.Utközben elmesélte hogy mi történt.Mondtam neki,olyan nincs hogyha egy trabiba van benzin és szikra hogy ne menjen.(92ben volt,és asszem 88as trabija volt)Odaértünk,beültem,láttam zárva a csap.Gondoltam biztos akkor zárta el amikor eljött innen,és itthagyta az autót.-Hagyjad,ne kinozd az akksit már csomót probáltam!szólt rám.kinyitottam a csapot,kihuztam a szivatót,és pöcre indult.
-Mit csináltál vele?kérdezte?Mondom-Kinyitottam a csapot,és inditoztam!
-Bameg,a csapot nem nyitottam ki...Mondanom sem kell meddig ment a cikizés és hány sörébe került...
Fehér ember nem felejt..........:)

4409 Kozma Bence 2011-10-17 16:26:55

Izé.. elég kínos.. rájöttem mibaja van a verdának.. pontosabban rájöttem, hogy már 6 liter benzinnél tartalékra kell állítani. Hozzá kell még ehhez szokni.
Bocsánat a hülyeségemért. :rolleyes:

4408 Kiss Krisztián 2011-10-16 19:46:12

[url]http://www.jofogas.hu/zala/Trabant_601_es_alkatreszek_eladok_Keszthelyen_2622103.htm[/url]

4407 Kozma Bence 2011-10-16 17:51:34  Előzmény: Spityu: 56248

Ha megkérlek, tudnál nekem írni errõl egy kicsit? Vagy van ehhez valami szakirodalom?

4406  Spityu 2011-10-16 17:46:44  Előzmény:Kozma Bence: 56246

Lehet, hogy kondi vagy trafó. Legelõször szerintem ellenõrizd a gyújtási idõpontot és a megszakítóhézagot. Utóbbi nem megfelelõ értéke okozott már nálam ilyet.

Amúgy ha jól hallom a hajtókart, nem kell annyira aggódni, egy gyári motor így még azért sokáig elmegy, de lassan generálozandó.

4405 Kozma Bence 2011-10-16 17:43:05  Előzmény:jocking .: 56245

Ja az nem a motortérben rezonál, hanem csak a hamutartó. :) Hazaúton ki is vettem, annyira hangos volt rosszabb utakon.

4404 Kozma Bence 2011-10-16 17:39:50  Előzmény:Kiss Krisztián: 56244

Köszi, megnézem ezt mindenképp, bár mondjuk azt nem értem, hogy miért nem indult akkor újra 3-madszor. Elég sokat próbálkoztam pedig. Addig csak folyt volna bele annyi.

4403 jocking . 2011-10-16 17:37:45  Előzmény:Kozma Bence: 56241

Amit alapjáraton hallani, az erõsen hajaz a kopott hajtókarcsapágyra. Ami emelt fordulatnál hallatszik abban már nem vagyok biztos, az inkább olyan, mintha valami berezonálna a motortérben.

4402 Kiss Krisztián 2011-10-16 17:31:11  Előzmény:Kozma Bence: 56243

Lehet hogy nem folyik utána a benzin elég gyorsan.Ellenörizd a benzincsap alján az ülepitött,tekerd le öntsd ki,majd vedd le a benzin csövet alul a karbinál,(elötte a csapot zárd el majd tegyél alá valamit amivel fel tudod fogni,és nyisd meg a csapot és ellenörizd hogy folyik e rendesen.Ja,és nézd meg a tanksapkán a furatot nem e tömödött el,engem egyszer motornál elég rendesen megviccelt:a tünetek hasonlok,ment,majd menet közben megállt,berugtam elindult,majd megint megállt.Ekkor néztem a benzincsöben nincs üzemanyag.Kinyitottam a tanksapkát,és már áramlott is lefele az anyag.Volt egy kis polir télen(kromozott tanksapi)és ez elég volt:))))

4401 Kozma Bence 2011-10-16 16:02:13  Előzmény: Spityu: 56242

A hírdetésbe 45 ezer km volt, de az órában 64 ezer van.
Szerintem is valami elektronika lehet, mert miután vártam negyed órát (gondolom ez alatt lehûlt a motor) egybõl indult. Simsonom csinált ilyet amikor rossz volt a kondenzátora. Nem tudom mennyire lehet összehasonlítani a kettõt.

4400  Spityu 2011-10-16 15:47:45  Előzmény:Kozma Bence: 56241

Valószínûleg gyári bontatlan még a blokk. Ha jól emlékszem, akkor 50E környéki futásteljesítménnyel. Így elsõre hajtókarcsapágynak tûnik, de hasonló hangja van a dugattyúnak is, ha már túlzottan kopott a henger. Mondjuk az 50ezer km alatt nem kopik ki annyira hogy kelepeljen.
Mondjuk a megállás az szerintem nem ebbõl ered. Inkább az elektromos rendszerre gondolnék, pl. a már említett gyújtásbeállítás. Esetleg gyújtáskapcsolóban érintkezési hiba.

4399 Kozma Bence 2011-10-16 15:39:28

Hát eddig tartott az örömöm.
Pöccre indult az autó, majd másfél km múlva 3-asban egyszerûen megállt a motor. Újraindít, megyek kb egy km-t, megint megáll. Indít, 500 méter után megint megáll. Na ott aztán indítózhattam, az istenért se akart indulni. Hazatoltam. Próbálgattam itthon, de semmi, majd egy negyed óra múlva simán beröffen. Kicsit mintha furább hangja lenne, csináltam róla egy videot, de csak telefon volt nálam sajnos. Azért hátha:
[url]http://www.youtube.com/watch?v=WJQ1q_q1Amc[/url]



[i](Módosította jocking 2011.10.16. 19:38-kor)[/i]

4398  Spityu 2011-10-16 14:21:12  Előzmény:Kozma Bence: 56239

A videó még jobb, akartam javasolni, pont emiatt. ;) Gondolom még nem volt megbontva a motorblokk.

4397 Kozma Bence 2011-10-16 13:01:02  Előzmény: Spityu: 56238

Köszönöm, ma már teszteltem is ezt az indítási módot és pöcc-röff még gyenge akksival is. :))
Csinálok majd róla egy videót, mert páran mondták, hogy kicsit fura a motor hangja, kiváncsi vagyok a véleményetekre. (már amennyire visszaadja a videó a hangot)

4396  Spityu 2011-10-15 21:33:04  Előzmény:Kozma Bence: 56237

Na, gratulálunk, reméljük beválik a járgány. Képek jöhetnek ám róla! :) A korára való tekintettel a Veterán topicba is!

Heggla jól leírta a mûveletet. Én mondjuk nem mindig szoktam felpörgetni, általában csak ráhúzom, úgy, ahogy van és a motor bele is fullad a tömény benzin-levegõ elegybe. Aztán leveszem a gyújtást. Felpörgetésnél viszont le kell venni a gyújtást, mert különben elégne a beszívott elegy és csak az alapjárati fordulatszám elérését követõen kezdene a motor "fulladni" (ami a cél ugyebár).
Ha megállsz és tudod, hogy 5 perc múlva újra jár a motor, akkor ne így állítsd le, mert nehezebben fog elindulni, mivel elõször ki kell dolgoznia a felesleges üzemanyagot a meleg(!) motornak.
Heggla leírásához annyit fûznék hozzá, hogy néha, jellemzõen farkasordító hidegben, tovább jár a motor a szívató teljes ráhúzását követõen, vagyis nem fullad bele a motor a keverékbe. Ilyenkor nincs mit tenni, simán állítsd le pár mp után a kulcs elfordításával a motort... általában ettõl még jól indul a következõ alkalommal.

Ezenkívül a könnyû indítás fontos feltétele a gyújtási idõpont megfelelõ értéke, errõl a könyvekben olvashatsz. (Persze a motor kopottsága sem elhanyagolandó.)

Az akksid és az önindítód élettartamát nagyon meg tudja növelni, ha könnyen indul a motor.

1974-tõl hivatalosan már 1:50-es keverék is elég, mivel ekkor lett a hajtókarok felsõ szeme tûgörgõs csapágyazású. Ez a hivatalos, gyári elõírás. Motortól, sofõrtõl, olajtól függõen 1:33-1:50 az ajánlott. Ha zömében városban használod, akkor mehet neki az 1:50. Országúton én inkább 1:40-et javasolnék valamilyen 1500-2000 forint körüli (szóval az Arol 2T-nél drágább és jobb, de a 7000 forintos versenyolajnál olcsóbb) olajból és 95-ös benzinbõl keverve.

Szóval nem kell megijedni sem a 6V-os rendszertõl sem a megszakítós gyújtástól. Mindkettõ meghálálja a törõdést. Utóbbit a függõcsapszegek, kormánymû stb. zsírzásával egyidejûleg érdemes ellenõrizni szükség esetén beállítani. Egy jól karbantartott megszakítós gyújtással szerelt motor semmivel sem megbízhatatlanabb, mint egy elektronikus.

4395 Kozma Bence 2011-10-15 19:30:29  Előzmény:Kiss Krisztián: 56236

Értem! Tegnap az öreg akitõl vettem, úgy indította hidegen, hogy még csak az önindító hangját se hallottam és már pöfögött. Magyarázott valamit, hogy hogyan kell, de nemigazán értettem. Köszönöm szépen, így már világos! :)
Egyébként ebbe a 6V-osba (1980) is 1:50-es keverék kell?

4394 Kiss Krisztián 2011-10-15 19:23:25  Előzmény:Kozma Bence: 56234

Amikor leállitod ,(tudod hogy már nem használod,csak késöbb,több óra mulva vagy másnap)egy gázpedál lenyomással felpörgeted,magas fordulaton a gyujtást leveszed,ezzel a mozdulattal egyidöben a szivatót kihúzod.A motor ugy fog leállni,hogy teleszivja a forgattyus házat benzindus keverékkel.Ez egy téli reggelen hálás,különösen egy 6voltos rendszernél,kb egyet kell forditson az öninditó,és már ketyeg is a motor.Egyébként régi trükk,2ütemünél nagyon jó,ugyanis olajos bevonatot képez a hengerfalon is,hideg inditásnál nem hátrány.

4393 Kenyér Zoltán 2011-10-15 19:12:39  Előzmény:Kozma Bence: 56234

Grat a trabidhoz! http://bolthely.hu/akkumulator/id/00381_Lesti_Akku_6V_77Ah_TRABANT_Bal_ Itt találsz 6v aksit trabiba, szerintem máshol nem is nagyon lehet kapni, és az ára sem vészes. Van viszont állítólag valami akku regeneráló kütyü, amivel a halott aksikat újra lehet éleszteni. Valaki látott már ilyet 6v-osban is?

4392 Kozma Bence 2011-10-15 16:35:07

Tegnap óta én is Trabant tulajdnos vagyok! :)
A jobb küszöböt eléggé eszi a rozsda, azzal mindenképp kell majd valamit kezdeni, a többi nagyjából rendben van, bár nem egy szépség, azért szeretem. :) Egy akksi kéne bele, mert nagyon gyenge, képtelenség beindítani vele, alig forog. Plusz egy benzincsõ, mert valahol csöpög.
Esetleg nincs valakinek egy 6V-os akksija? Vagy újan milyen árban mennek ezek?

Ja és hallottam egy Trabis "trükköt", hogy leállításnál rákell húzni a szivatót, hogy majd pöccre induljon. Hogyan is van ez pontosan?

4391 Őry Gábor 2011-10-14 16:56:03  Előzmény:Sipos Tamás: 56231

Ez neked sokba fog kerülni...

4390 Busa Attila József 2011-10-14 08:14:49

2124. hozzászólás - Beküldve: 2011.10.10. 20:47 -

Sziasztok Kedves Klubtársak!

A közelmúltban már próbálkoztam azzal, hogy egy kisebb õszi autóstúrára hívjalak el titeket. Sajnos semmilyen érdeklõdés nem volt. Most megpróbálkozom vele még egyszer. A múlt heti õszi találkozón felmerült a kirándulás és úgy gondoltam, szervezek egyet 2011. október 22-én szombatra. Arra gondoltam többedmagammal eltöföghetnénk az üvegtigrishez Tinnyére. Részemrõl még sosem voltam ott és mindig vonzott kicsit ez a hely, természetesen a film csodálata miatt is. Induló, gyülekezõ helynek a bécsi úti TESCO parkolóját szemeltem ki, ami ugye már eleve megkönnyítve helyzetünket a 10-es úton van. A terv annyi, hogy összeszedünk egy nagy bandát elmegyünk a Tigrishez, fotózkodunk, majd eszünk néhány száz falatot és iszunk egy kis bubis vizet, aztán pöfögés vissza, majd a Bécsi úton ki-ki, amerre lát!
Arra kérlek titeket, jelentkezzetek minél többen, mert akkor lenne jó a buli! Szóljatok márkatársbeli ismerõseiteknek is!

- Program leírása:
Õsz végi TWK túra az Üvegtigrishez

- Indulás:
Bécsi úti TESCO parkoló (Budapest, III. kerület Bécsi út 258.)
2011. október 22. - 10:00
(Nem akarok várni túl sokat vele, mert az idõben megérkezõkkel szemben nem FAIR, tehát gyertek idõben!)

- Cél:
Üvegtigris Büfé (2081 Tinnye)


Visszajelzéseiteket várom itt ezen a fórumon, de legfõképpen a busaattila@gmail.com e-mail címen!!!

4389 Sipos Tamás 2011-10-13 18:12:54  Előzmény:Kozma Bence: 56226

[justify]Nem kell megijedni a 6V-os rendszertõl. Gondolj bele; régen is így használták a Trabantokat. Noha nekem már gyárilag 12V-os van, a legapróbb rendellenességre is oda szoktam figyelni.
Lényeg, hogy ne legyints olyan dolgokra, hogy gyengül a lámpák fényereje, esetleg az index nem mûködik, nehezen forgatja az önindító a motort, parázslik a töltésellenõrzõ lámpa stb. Ha valami gyanús, akkor általában a feszültségszabályzó a ludas (persze lehet más is, pl. dinamó).
Még valami, amit a 6V-os rendszer nehezen visel: az állandó tompított fénnyel való közlekedés. Megmondom az õszintét; én nappal sosem szoktam világítani. Magát a szabályt is zsákutcának tartom, mert az embereket így sikerült leszoktatni az óvatosságról, és a fokozott figyelemrõl. Látok fényt? Nem? Akkor elõzök. Ezért bojkottálom.[/justify]

4388  Spityu 2011-10-13 07:35:23  Előzmény:Kerekes Gábor: 56229

A Barkács szakkör utolsó 10-20 hozzászólása ezzel foglalkozik. Kb. 1.5l kell száraz váltóba, cserénél meg kb. 1.2l, ill. amennyit a nívócsavar "enged".

4387 Kerekes Gábor 2011-10-13 06:30:12

Ki milyen váltó olajat ajánl egy 2T trabiba? Azért kérdezem hátha van valami jó így manapság. Meg hogy mennyit kell bele tölteni, azt olvastam annyit amennyi kifolyik belõle, de hátha van valakinek tanácsa ilyen témában.

Köszi

4386 Kozma Bence 2011-10-12 20:03:20  Előzmény: Spityu: 56227

Hát, ha szépen viselkedik akkor természetesen nem bántom. :D

4385  Spityu 2011-10-12 19:57:36  Előzmény:Kozma Bence: 56226

Nem árt, ha van saruzófogód (esetleg csípõfogód), forrasztód, pár alapvetõ szerszám, no meg a beépítendõ alkatrészek. Nem veszélyes, szerintem megfelelõ mûszaki érzékkel rendelkezõ Trabant-laikusok is ki tudják cserélni egy hétvége alatt.
De... ugye nem akarod elkövetni ezt a szentségtörést ennél a kocsinál?! :D

4384 Kozma Bence 2011-10-12 18:20:26

Hát igen, remélem alulról is rendben lesz. Hát veteránosításra még várhat egy darabig, ha az anyagi helyzetemet nézzük, mert gondolom a papírok nem 2 forintba kerülnek.
A 12V-ra való átalakítás mennyire okoz problémát egy vasárnapi szerelõnek? :)

4383  Spityu 2011-10-12 18:07:58  Előzmény:Kozma Bence: 56223

Szerintem 2 hónap után nem lesz akkor gondod vele. Ha ilyen szép alulról is 50ezret szerintem simán megér. Abban az esetben, ha tényleg üzembiztos. A karosszériára figyelj oda, a többi alkatrész hibája könnyebben orvosolható. ;)
A kárpitok gyönyörûek, csak a hátsó ülõ részen látni foltot. Szép szett van benne, biztosan póthuzatos volt eddig. Ha megveszed szerintem húzzál rájuk te is, már most is ritka, de pár év múlva beszerezhetetlen lesz.

Mivel már 31 éves, a helyedben elgondolkodnék a veteránvizsgán. Persze ezt így nem lehet megállapítani, hogy mennyit is kellene még rákölteni. A képek alapján a két lökhárító, a kerekek, lámpaburák igényelnek mindenképpen felújítást, törõdést. De valószínûleg a motortérnek sem lenne elég egy alapos mosás...
Mindettõl függetlenül jó vétel lehet.

4382 jocking . 2011-10-12 17:59:08  Előzmény:Kozma Bence: 56223

Ennyiért simán jó. Plusz ha mégsem jönne be a 6V a mindennapokban, még mindig van más lehetõség:
[url]http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=43090dd511257[/url]

4381 Kozma Bence 2011-10-12 17:50:01  Előzmény: Spityu: 56222

50 ezerért mondta. Hát nekem mindennapokra kéne, 19 vagyok, elsõ autóm lenne, van rá 50-60 ezrem (köcsög átírás), ennyiért sehol nem találok papíros, egyben lévõ Trabit, úgyhogy 6V ide vagy oda, csak ez van egyenlõre. Ha minden igaz kb 2 hónapja áll csak és az elõzõ mûszakin 60 ezret költöttek rá.

4380  Spityu 2011-10-12 17:11:27  Előzmény:Kozma Bence: 56217

Tudni valamit az áráról? Nekem is tetszik, de ne aggódj, nincs vételi szándékom. :)
Ha nem elsõdleges autónak szánod, ne parázz a 6V-tól, bár tény, hogy sok hátránya van a 12V-os rendszerrel szemben.

Ha régóta nem használt kocsit szándékozol venni, legjobb, ha viszel egy belevaló akksit, meg egy karbit. De egy 13-as kulcsot mindenképpen ajánlatos, a fõfúvókához. Esetleg még 2 gyertyát, trafót.

Mondjuk mi egyszer egy 6 éve álló Trabit toltunk be, egy döglött 6V-os akksival (csak, hogy legyen valami a dinamó miatt), mindenféle tisztítgatás nélkül.
Tény, hogy alig érte el a 70km/h-s sebességet, de nem firtattam. Vagy a motor volt már nagyon kopott vagy a fõfúvóka környéke volt kissé eltömõdve. De így is hazajött lábon, a több mint 100km-es úton.

4379 jocking . 2011-10-12 16:40:18  Előzmény:Kiss Krisztián: 56220

Ez is megoldás, de nem azt kérdezte, hogy milyen más módszerekkel lehet kiküszöbölni a 6V hátrányait, hanem hogy mennyire használható a mindennapokban. Részemrõl én max akkor vennék 6V-os trabit, ha veteránjelöltet keresnék.:)

4378 Kiss Krisztián 2011-10-12 16:19:48  Előzmény:Kozma Bence: 56218

Ne legyetek pancserek.Már bocs.
Szóval töltsd föl a 6voltos akkud(annyi áram csak lesz a 6voltos akksidban hogy szikrát adjon),kösd le az öninditónál a pozitiv kábelt ami az akksiról jön(8as csavar+anyával csak kösd össze a piros kábellel)igy kiiktatad az öninditod,a rendszer marad 6voltról,az öninditót meg nyugodtan bikázhatod 12röl,birja,nekem több évig volt 6voltos öninditom a 12es rendszerbe.
Én is igy inditgatom el idönként szegénykémet mert a 6os akksim nekem is behalt:(
Tetö alatt áll,letakarva,csak felrántom a ponyvát az elején,és hátul a kipufógót szabaditom ki,és már jön is a kék köd:))))

4377 jocking . 2011-10-12 15:49:14  Előzmény:Kozma Bence: 56217

Azért elég nagy különbségek vannak, bár szerintem az írásomból kiderülhetett. Alkatrészt se könnyû már szerezni hozzá, nem csak akkut, akár már egy egyszerû izzó beszerzése is gond lehet.

Az újabb hozzászólásodra reagálva már elõ is jött az elsõ gond, hogy akksit nem egyszerû szerezni. Plusz már egy 12 V-os trabit is nehéz betolni, ha régóta nem volt használva, nemhogy egy 6 V-ost. Az is elõ szokott fordulni, hogy pár hónap állás után megül a porlasztóban az olaj, és amíg nincs kitakarítva onnan, az életben nem indul el, még töltött akkuval se.

4376 Kozma Bence 2011-10-12 15:07:51

Sajnos az akksija levan merülve, mert nem nagyon volt mostanában használva. Ha addig nem tudok keríteni 6V-os akksit, akkor tolásra beindulna?

4375 Kozma Bence 2011-10-11 20:35:13  Előzmény:jocking .: 56216

Értem, köszi! :)
Csak azért kérdeztem, mert egy 6V-ossal szemezek, de akkor igazából annyira nincs nagy különbség, hogy késöbb a fejem fognám, hogy 12V-ost kellett volna. Vagy igen? :)
[url]http://www.expressz.hu/auto/szemelygepjarmu/hirdetes-28027301/[/url]


[i](Módosította jocking 2011.10.12. 17:49-kor)[/i]

4374 jocking . 2011-10-11 20:26:31  Előzmény:Kozma Bence: 56215

A 6V-os gyengébben tölti az akkumulátort és hidegben nehezebben is indul ("gyengébben" teker az önindító, sz@rabb a szikra... stb). Ráadásul 6V-os akksit se könnyû találni, ha van is, akkor meg drága. Egy szóval, nem igazán van olyan dolog, amiben a 6V jobb lenne a 12V-nál.;)

4373 Kozma Bence 2011-10-11 20:21:24

6V-os és 12V-os Trabi miben különbözik egymástól? Gondolom a 12V-os modernebb, de ez miben jobb, mint a 6V? (ha egyáltalán jobb)

4372 Őry Gábor 2011-10-09 15:31:38  Előzmény:Nagy Donát: 56208

Hmmm...

4371 Kozma Bence 2011-10-09 15:22:09  Előzmény: Spityu: 56212

Telefonon azt mondta, hogy kasztnival minden rendben van, a mûszakira egyedül csak a fékeket kéne megcsinálni. Remélem tényleg ígyvan, mert nincs közel.

4370  Spityu 2011-10-09 15:10:06  Előzmény:Kozma Bence: 56211

Szerintem érdemes. Azért nézz alá jól... Lehet, hogy felújításkor (szerintem nem eredeti a fénye) nem lett kilakatolva, mivel akkor még nem volt rá szükség, de azóta már lehet, hogy kipattantak az elsõ rügyek...

A kerékagyon fújt felnik mondjuk elég negatív érzést keltenek bennem, de ez csak esztétika. :D

Ránézésre volt gazdája az autónak, úgyhogy jó vétel lehet.

4369 Kozma Bence 2011-10-09 14:44:42

Hát sajnos nemjött össze ez a Trabi vásárlás, megõrült az öreg, a múltkor megállapodott árra még rátett egy 20-ast én meg elküldtem a ...-ba.
Nem tudtok eladót 60 ezerig? Ezt szerintetek érdemes megnézni?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/601/trabant_601_s-5149814

4368 Kozma Bence 2011-10-08 16:38:26

Köszönöm a segítséget, holnap leellenõrzök mindent és ha rendben van akkor meg is veszem. :)

4367  Spityu 2011-10-08 07:19:11  Előzmény:Kozma Bence: 56206

Jocking által belinkelt képen gyakorlatilag a hátsó C merevítõ kivételével mind kényes alkatrész. Vagyis nem kényes, csak abban az esetben, ha el van hanyagolva. Ehhez még hozzáadódik a már írt doblemezek külsõ ívei ill. még az elsõ tornyokat említeném meg. A hátsó lámpánál, a duroplast és a váz találkozásánál szintén elõfordulhat rohadás, de azt könnyû észrevenni, mivel eléggé látható helyen van.

A hátsó lengõkarok fõleg a kerékagy mögött tudnak jól elrozsdásodni, ill. a keresztirányban elnyúló kar. Na meg a karosszéria a "csöcsöknél", ahová csatlakozik maga a lengõkar.

Nagyjából ezeket lehet szemrevételezéssel tesztelni, a többit használat közben érdemes. :)

Illetve hangra valami hasonló legyen... :)

[url]http://www.youtube.com/watch?v=XnjWOOPi16w[/url]

4366 Nagy Donát 2011-10-08 05:58:04  Előzmény:Őry Gábor: 56203

Mindkettõt másként kell vezetni, máshogyan éli meg az ember. Szerintem nem lehet összehasonlítani, nincs jobb-rosszabb, de 4 év 2T-zés után jó érzés a négyütemûvel közlekedni ;).

4365 jocking . 2011-10-07 21:51:16  Előzmény:Kozma Bence: 56206

[imgw]http://trabkat.prokee.hu/images/nosniky.gif[/imgw]
1. számú alkatrész a rajzon. ;)

4364 Kozma Bence 2011-10-07 21:14:20  Előzmény: Spityu: 56205

Köszi, hattyúnyakról sokat hallottam, hogy Trabiknál az gyenge pont, de úgy igazából sosem tudtam, hogy az holvan, csak sejtem. Egy kis infot tudsz nekem írni róla, hogy pontoson hol találom?

4363  Spityu 2011-10-07 20:54:32  Előzmény:Kozma Bence: 56204

Igen, a kuplung az nagyon furcsa már a 4T után is. Én fél évig nem ültem 2T-ben, ki is szálltam megnézni, hogy minden rendben van-e! :D

Amúgy a szokásos dolgokra figyelj: hattyúnyak, ívek állapota, padlólemez a szõnyeg alatt - ami a karosszériát illeti. A többi (szerintem) részletkérdés, persze nem árt, ha nem kell egybõl generálozni az egész motorteret. Jah, még a hátsó futómûvet és annak bekötési pontjait emelném ki.

4362 Kozma Bence 2011-10-07 20:06:20

Sziasztok!
Trabi vásárlás elött állok, kinéztem egy elsõ gazdás, garázsban tartott, szép állapotú 2T-t. Nagyon rég ültem 2T-ben, úgyhogy nemsok mindenre emlékszek. A kuplungja nagyon puha, szinte semmi ellenállása nincs. Ennek ilyennek kéne lennie? Tudnátaok adni pár hasznos tippet, hogy mit érdemes átnézni rajta?