Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4652 Kárász Endre 2012-11-19 17:07:00  Előzmény: Spityu: 56493

Egyébként amikor Zsombinál még volt ezen az irreálisnak tûnõ alacsony áron SKF csapágy, akkor direkt rákérdeztem a hamisításra az SKF hivatalos partnerénél. Válasz:
-Nincs kifejezett SKF védjegy vagy ismertetõjel, aminek a megléte garantálja az eredetiséget
-"Mit mondott, 6206 C2?? Jaaaa, na olyat biztos nem hamisítanak, az olyan ritka!" :D

4651  Spityu 2012-11-19 17:01:53  Előzmény:Kárász Endre: 56492

Így van! Minden szó igaz. A gyári és a ZKL-ZVL simán alkalmazható, C2 mindkettõbõl, ez nagyon fontos, és tényleg kell. MGM-bõl én csak a régiben bízok, amit még a régi idõkben gyártottak le.
Pár éve én is egy normálisnak nevezhetõ csapágyboltban vettem ZKL-ZVL-t, valóban valahonnan az ország másik végébõl hozták át. SKF-et pedig csak SKF boltban vennék, vagy ahol tutira eredetit árulnak (amúgy fogalmam sincs, hogy mik az ismérvei a hamisnak - a rövid futásidõn kívül).
ZKL-ért 800-1500 Ft a reális, gyáriért 1000-2500. Az 500 forintosokat szerintem is hanyagold.
A 2T-be természetesen gyári megy, anno be is táraztam belõle kb. 1millió km-re. :D
Mégegyszer: csak C2, a többi paraméter mellékes; porvédõ nem szükséges, gyárilag egyik oldalt sincs. Ha olyat építek be, amin van, akkor a befelé nézõket ki szoktam feszíteni, de kívülrõl is megkenem õket párazárás céljából.

4650 Kárász Endre 2012-11-19 16:39:06  Előzmény:Kozma Bence: 56491

Most nézem, hogy Zsombi már kifogyott az 1300Ft-os SKF(!!!) csapágyból. Vicc, hogy olcsóbban lehetett adni, mint a gyárit:)
Az ilyen kínai sz@rokkal nem érdemes foglalkozni. Csapágyboltban egyszer mondta az eladó, hogy olcsóbban veszi, mint a BKV jegyet, és hogy ezek után elképzalhetem a minõségét. Keress fel egy csapágyboltot, de tényleg rendes szakboltot! Ezeknek van egy országos adatbázisuk, hogy hol milyen csapágyak kaphatók, rendelhetõk. Én a régi DKF, ZKL(cshszlovák) és MGM(magyar) csapágyakat simán betenném.

4649 Kozma Bence 2023-05-22 08:40:11

Üdv!

Nem tudja valaki, hogy az új ablaktörlõ lapátok mikori évjárattal váltották le a régi "kampós" lapátokat?

Az utángyártott kerékcsapágy mennyire silány minõségû a gyárihoz képest?

[url]https://www.zsombishop.hu/product_info.php?products_id=924&osCsid=svabe008rtdbmahh19ep7rbog4[/url]

A gyári 4x olyan drága...

4648 Kunyi Tamás 2012-11-06 17:48:33  Előzmény: Spityu: 56489

Rendben, értem. Na majd szétnézek "máshol" is a motortérben.
Köszi szépen a választ!

4647  Spityu 2012-11-04 20:17:40  Előzmény:Kunyi Tamás: 56488

Nem tudom megmondani, de nekem néha szólnak, néha nem. Meg sok más 4T tulajnak is. :) Nálam általában azt jelzi ilyenkor, hogy kevés a kenõanyag, ilyenkor mindig kap 2-3 decit. Évente megvan az olajcsere és semmi sem rozsdás a motor körül. :) Nincs idõm a 2T mellett megcsinálni. :D
Szóval a piszkos olaj (eltömítheti ideiglenesen a kis furatokat) és az alacsony szint egyaránt okozhatja, ne temesd egybõl a hidrotõkéket.

4646 Kunyi Tamás 2012-11-04 17:55:29

Szóval nincs tapasztalat.
Másik kérdésem Felétek:
Amikor a hidrotõkék tönkremennek, olyankor hangos "kopogásokkal" jár a motor. Ez tiszta, ilyet már hallottam. DE ha tönkremennek, akkor egybõl ilyen hangjuk van, vagy fokozatosan kezdenek el kopogni-csattogni (elõször halkan, majd egy-két hét elteltével hangosabban), tehát fokozatosan mennek tönkre?
[i](Módosította slimtomi 2012.11.04. 18:57-kor)[/i]

4645 Kunyi Tamás 2012-10-27 21:02:25

Szevasztok!
Vásároltam egy eredeti, csomagolt DDR hengerfejtömítést 1.1 Trabimhoz. Cikkszám alapján is stimmel. Valaki használt már ilyet? Mi a véleményetek, ez jobb lehet, mint amit ma árulnak a boltokban vagy pedig nem volt jó vétel?

4644 Kárász Endre 2012-10-27 18:32:15

Az alábbi üzenetet kaptam "mirko" nevû usertõl, hátha valaki tud segíteni:
[i]Hello!
Az igazat megvallva nem vagyok Trabantos, csak egy iskolai feladat miatt keveredtem ide, és abban bízok hogy itt talán kapok némi segítséget/útmutatást. Egy tárcsás, száraz, nyomott, csavarrugós tengelykapcsolónak kell elkészítenem a mûszaki rajzát és a modelljét(programban), de ehhez szükségem lenne egy ilyen alkatrészre. Javíts ki ha tévedek, de a 601-es Trabantban tudtommal valami ilyesmi van. Nem tudnál esetleg ajánlani olyan helyet ahol ez aránylag olcsón beszerezhetõ? Vagy tanácsot hogy merre keresgéljek? Ma már vagy 5 autóbontót és vastelepet bejártam és sehol sem tudtak nekem segíteni. köszi szépen!:
egy lelkes amatõr :)[/i]

4643 Juhász Balázs 2023-05-22 08:40:11

Hellótok!

Új vagyok még itt, de szeretnék aktív részese lenni a témának és a klubnak. Egy 4 ütemû trabantunk van, melyet 2009 óta versenycélokra használunk. Eddig apró módosítások voltak rajta, viszont idén év elején neki láttunk egy olyan projektnek, amit a magyar sõt talán még német rallykon is ritkán látni vagy még nem is láttak nagyon.

Homológ bukóketrec került a kaszniba, úgy nevezett WRC csõ, 1.6-os motor és épített futómû. Flokkolt mûszerfal, üvegszáll-kevlár betéttel, hidraulikus kézifék, hosszú váltókarral, egyedi pedálsor, tank, állítható kormányoszlop, polikarbonát stb... Az egész autót átépítettük/építjük várható elkészülése január 31.

Heti szinten - és ha tudunk sûrûbben is - az alábbi címen bejelentkezünk, hogy hogyan állunk az autóval:[url]https://www.teambrracing.blogger.hu[/url] Késõbbiekben több képet is felfogunk tölteni.

4642  Bandi 2012-10-19 17:44:59

Estét az uraknak!!

Kérdésem lenne,hogy van-e valakinek tapasztalata a Hankook W442 téligumival, vagy Michelin alpine3 vagy Kléber krisalp hp2-vel kapcsolatban???
Válaszokat elõre is köszönöm!!

4641 Szabó Milán 2012-10-19 11:19:54  Előzmény:Németh János: 56482

Hellobello!
;)

Köszönöm szépen! Természetesen lesz róla kép, csak most CO gondban vagyok, mert annyi híja lenne a kocsinak,hogy meggenerálozzuk az elhasználódott részeket utána lehetne összerakni, illetve kellene bele egy motor... :)

Mindenféleképpen azt mondom, hogy úgy építsd a hõn szeretett autódat, ahogy neked tetszik. Én is így teszek.

Sok sikert hozzá.


Üdv

4640 Németh János 2012-10-17 19:09:42  Előzmény:Szabó Milán: 56481

Csaó szerintem király lesz majd. Azért vaélami képet toljál róla majd ;) ha kész. Én is szeretném gyárioban meghagyni az enyémet de egy kicsit húz a szívem a saját ízlésem felé. Majd eldõl mi lesz még vele.

4639 Szabó Milán 2012-10-14 21:53:27  Előzmény:jocking .: 56480

Természetesen! : ) Nem akartam támadásnak éreztetni a hozzászólásom csak már szóltak már a terveim miatt, hogy átok rám, amiért ezt csinálom vele. :D:cool:

4638 jocking . 2012-10-14 21:36:51  Előzmény:Szabó Milán: 56479

Nem is azt mondtam, hogy ne csináld vele azt, amit akarsz, hanem hogy ez maradjon a Trabant és a Barkács Szakkör topikok keretei között.;)

4637 Szabó Milán 2012-10-14 19:58:05  Előzmény:jocking .: 56477

Õszintén megvallva, jegyzettömbbe kezdtem el írni egy röpke 2 oldalas választ. De rájöttem, hogy fölösleges sokat írnom, mert ember fia nem olvassa el, így is sorokat regélek fölöslegesen a semmirõl. Szóval röviden.

Az autó megmarad Teljesen gyári állapotában, ahogy látod. Lényeges változás az a bontózott kovácsolt laprugó, a bontózott újfajta felni szélesítése, meg a régebbi homlokfal.

Az autóra kiskorom óta fáj a fogam és megszeretném valósítani a terveimet vele. Semmi rosszat nem teszek szerintem vele, mert én nekem így tetszik. Tudom, hogy a Veterán-osok megköveznének érte meg blabla. De nagyon jó kezekben lesz a kocsi. Ugyanis télen konzerválva lesz csak szezonban lesz használva, találkozókra. blablabla. :)

Vállalom az akasztást, de úgy vélem ha a saját autóm akkor az én ízléseimnek tegyen eleget. és így tovább és így tovább :)

De köszönöm az észrevételt! :)

4636 Szabó Milán 2012-10-14 19:54:14  Előzmény: J.I.: 56476

Köszönöm szépen! :)

Egy pár külföldi ismerõs révén. De tervbe van saját gyártás is. :)

Infóval egyenlõre még nem szolgálhatok :)

4635 jocking . 2012-10-14 15:28:11  Előzmény:Szabó Milán: 56475

Elõrebocsátom, hogy a Veterán topicba ne nagyon írogass ezzel az autóval és az alkatrészeivel kapcsolatban, mert ha meglátják, hogy mit akarsz mûvelni ezzel a bõven veteránérett trabival, ott helyben kicsontoznak.:D

4634  J.I. 2012-10-14 14:48:17  Előzmény:Szabó Milán: 56475

Szia Gratula a vételhez! :-)

A napellenzõt honnan gondoltad beszerezni?

4633 Szabó Milán 2012-10-14 11:29:24

Üdvözletem Minden Trabant Fun-nak és Keleti jármû fun-nak! :)

Ebben az évben naptári hónap szerint Augusztusban. Tulajdonosa lettem egy 1978-as hófehér Trabant 601-nek. : ) A kocsit Mór-on vettem meg és leküzdöttem Debrecenig(pontosabban Debrecen elé 15km-re egy községbe ahol lakom Ebesen.)

S jelenleg a kocsi szét van bontva, hogy megvárja a kasznist aki rendbe hozza az évek és a nem kellõ szakértelemmel rendelkezõ karosszérián ejtett nyomokat.

megvétel elõtti állapot
[imgw]https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/616914_447837048581460_361160249_o.jpg[/imgw]



[imgw]https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/622580_447836811914817_1287520353_o.jpg[/imgw]

és a jelenlegi állapota(ami nem igaz, mert azóta minden kikerült belõle és csak a váz van meg és a kerekek alatta.:)A garázs az egy ismerõsé, mert nekünk nem férne be a családi kocsi mellé, plusz apa elmondása szerint a családi kocsi fontosabb, mint az én hóbortom :)

[imgw]https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/415039_459723237392841_1493466149_o.jpg[/imgw]

Illetve a 2013 Tavaszi debütálás látványterve.
[imgw]https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/419284_464722466892918_1637255604_n.jpg[/imgw]

Jó kis sztorija van az biztos megérne egy cikket bármilyen retro autós újságban :)
Jelenleg motormegállás miatt vagyok gondban. S nem tudom,hogy vegyek új motort vagy a sajátját újítsam fel.:)

Köszönöm a figyelmet! :)


Elnézést a nagy képekért!
[i](Módosította Szamy 2012.10.14. 13:34-kor)[/i]

4632 Kunyi Tamás 2012-10-13 16:16:01  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 56473

Kössz az infót! Akkor szétnézek a bontókban a környéken.

4631 Holnapy Gergely dr. 2012-10-12 21:52:00  Előzmény:Kunyi Tamás: 56472

Egyezik a magasságállítós 2T Trabiéval.
Szerintem bontóban kapsz ilyet, mert 83-tól már biztos ilyenek voltak a lámpatökök. Külön még nem láttam pöcköt, esetleg lámpatökkel együt kaphasz ilyet.

G

4630 Kunyi Tamás 2012-10-12 19:58:37

Szevasztok!
4T Trabant elsõ fényszórójánál van az a magasságállító mûanyag pöcök. Tudja valaki esetleg, hogy ilyet honnan tudnék szerezni? Azt nem tudom, hogy 2T-ben is ugyanilyen van-e. Ha az is jó, akkor jó, de venni lehet valahol? Vagy csak bontó?

4629 Németh János 2012-10-10 19:47:42  Előzmény:Kunyi Tamás: 56467

Helló.
Bocsi a kései válaszért. Nos szerintem még mindíg az akksimmal lenne gond de szerelõ haverok azt mondják, hogy nem... testhiba de már nincs több test az autómon minden tiszta :) vasárnap szétszedtem az önindítót tiszta nyálkás volt meg olajos vizes mitomén mi. kipucoltam most eléggé fickós hangja lett megint, mágnes jó, forgoész fasza kefék rendben meg minden, de néha még csinálja. Még egy akksicserét meg plusz minusz kábel cserén gondolkodtam. Köszönöm a segítséget neked, hálistennek kicsit szerelõs vagyok úgyhogy mennek az ien dolgok csak nem szeretek belenyúlni ha nem láttam hogy kell. Fékmunkahengert szereztem 1900/db áron az elég jó szerintem :) csaó

4628 Elemer Dan 2012-10-09 18:15:30  Előzmény:Őry Gábor: 56469

az belevan hajtva rendesen a kis vagasba. de a tengejen belul az a kocka vas ek levan teljesen csiszolva

4627 Őry Gábor 2012-10-09 17:53:34  Előzmény:Elemer Dan: 56468

A tengelyanyához: ha az alátét széle nincs belehajlítva az agy hasítékába, akkor nem sokat ér.

4626 Elemer Dan 2012-10-09 16:03:26

Mindenkinek jo estet, sajnos csak latin betukkel tudok irni, Kiev varos Ukrajana zaklat benetek...
Szoval az a dolog hogy vettem egy Trabit Kombi 1988as. 600-as motorral..Kesobb lesznek kepek de most rossz az ido nincs fotozasi alap.
Van sok problemank amit javitani kene de nincs alkatreszm ugy hogy jo lenne minden segitseg amit tudtok nyujtani..Erdekel minden hasznalt vagy uj dolog.
Na es egy fontos kerdes, a hatso tengejen leszlad az anya a tengejrol, ez a vas nagy alatet ami tartja az sokat nem er, es lecsiszolta belul azt a kis vasdarabot, nem tudom hogy hivjak magyarul, ojan 3cm hosszu fem dolog ami egy fele a tengelybe fekszik, masik resze pedig a csapagyhazba...Szoval ijen problemank van

Amugy mar leltem Ukrajnaban 4 autot, meg is probalom oket venni, nehany peldany eleg elo, sokjuk meg mar csak mint alkatreszre lehet felhasznalni...
Es meg szeretnem hozzaadni, hogy keszen alok mindent megvasarolni amibol sok van, es elado..A hirdetesekben mar mindenkinek leirtam mire van szukseg, es mit szeretnek megvasarolni..
Koszonom a turelmet es a megertest..

4625 Kunyi Tamás 2012-10-06 14:34:27  Előzmény:Németh János: 56466

Önindítónál, ha kattan, akkor az azt jelenti, hogy a bendix behúz, de nem kap áramot az indítómotor. Nagy gondja nem lehet, de mindenképp szedd le az önindítót. Nem tudom mennyire vagy szerelõsdi típus, de a Trabi nem egy bonyolult konstrukció, otthon is szerelhetõ. A lezárt barkács szakkör témában már foglalkoztak ezzel, keress rá. Jómagam még nem szereltem, így pontosoan nem tudom leírni, mit kellene látnod, hova nyúlj :S

4624 Németh János 2012-09-28 10:48:21

hello mindenkinek. Kezdõ Trabantosként arrol érdeklõdnék, hogy 1.1 hátsó fékmunkahengert hol lehet és mennyiért találni pest megyében? Én érden lakom. Vagy esetleg azzal ami benne van lehet e valamit kezdeni kicsit be van állva?
Következõ pedálsort valaki tud felújitani, vagy szerezni, mert nekem szétkopott az egyik oldala.
Utána ami nagyon fontos az öninditom kattan de nem indit nem is forgat, harmadjára szépen indit. Nemrég lett forgorész cserélve, testek letakaritva stb.
Amugy minden nagyon szépen mûködik már egy éve vagyok boldog tulajdonosa.
A segitséget elõre is köszönöm.

4623 Bajáki Péter 2023-05-22 08:40:11

[b]Német "belpiacos" gyári üléshuzat:[/b]

[url=https://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/utaster_csomagter/uleshuzat/trabant_601_limusine_gyari_ndkbelpiacos_uleskarpit_1642201028.html][img]https://www.kephost.com/images4/2012/9/27/a1_2012_9_27_bodbpq78wg.jpg[/img][/url]

Bõvebb infó a [url=https://www.trabantklub.hu/twk/modules.php?name=forum&file=olvas&id=4a64d0c624985&kezdo=5096]veterán fórumban.[/url]

4622  Spityu 2012-09-18 21:03:20  Előzmény:Őry Gábor: 56463

Köszi, ilyesmire számítottam!

4621 Őry Gábor 2012-09-18 18:35:22  Előzmény: Spityu: 56462

Az 1.1-é 19 mm. Jó a 601-be is, de jobban beesik a pedál, és hamarabb hajlamos blokkolni. A 601-é 16 mm.

4620  Spityu 2012-09-18 14:38:51

Érdeklõdnék, hogy 1.1 és 601 hátsó fékmunkahenger között mi a különbség? Jól tudom, hogy 1.1-nél nagyobb átmérõjû a dugattyú? ~16mm ill. ~20mm? Azért kérdezem, mert egy webshopban 1.1-hez mindkét fajtát kínálják, de gondolom tévedésbõl.

4619 Kárász Endre 2012-09-13 16:00:25  Előzmény: Spityu: 56460

"Blaszfémia."

Neeeeeeem:D Sajnos a három közül az elsõ csak közép-, és rövidhullámon megy, tehát egyedül a solti Kossuth adót lehetne hallgatni. A többi ugyan tudja már a mai URH sávot, de nem egy túl bonyolult áramkör. Ráadásul egy nem mûködõ példány mindig olcsóbb, és abba könnyen csinálok "belsõséget". Szóval azért én se egy patika állapotú, gyári dobozos darabot akarok átalakítani:)
Egyébként elõször nem is akartam rádiót. Sajnos az antenna a tetõre van fúrva, ill. a kalaptartón is ott a két furat a Videoton hangfalak számára. A tetõ befoltozásától ódzkodom, ráadásul DDR-nek tûnik az antenna(ESKA csavarral van felfogatva). A kalaptartó is szép, így a viszonylagos gyáriasság, eredetiség pont azt kívánja, hogy legyen beépítve egy rádió. Még annyi, hogy valahol a készülék hátulján lesz egy rejtett csatlakozó aljzat a külsõ lejátszóeszközök számára. Szerintem ennyi módosítás elfér.

4618  Spityu 2012-09-13 14:48:45  Előzmény:Kárász Endre: 56459

"Tehát "kibelezném", és úgy lenne beépítve."

Blaszfémia. Szerencséd, hogy nem a Veterán topic-ba írtad.

4617 Kárász Endre 2023-05-22 08:40:11

Tudna nekem valaki tanácsot adni, hogy egy 1990-es 2T Trabantban vajon melyik a korban megfelelõ Videoton rádió?
Az RD3603 már jóval korábbi, talán még 6V változata is volt. Nekem ez a típus a legszimpatikusabb, de talán korban túl régi:
[imgw]https://www.radiohistoria.sk/Oldradio/mainhu.nsf/3ca437140835dc5ac12570d3006e4911/8DA3EE7DEAAE632DC12573E2005D0653/$file/h_videoton_rd3603_front_data1.jpg[/imgw]
Ha jól sejtem, valamikor a '80-as évek elejérõl származik az RD3614:
[imgw]https://www.radiohistoria.sk/Oldradio/mainhu.nsf/3ca437140835dc5ac12570d3006e4911/29314649AF54BE85C12573E2005D0834/$file/h_videoton_rd3613_3614_front.jpg[/imgw]
Ami pedig emlékeim szerint '80-'90 évek fordulóján volt divat, az az RD5683:
[imgw]https://patina.uw.hu/Oldpic/vtrd5683/5683.jpg[/imgw]

Egyiket sem tenném be eredetiben, fõleg az elsõ kettõ nagyon primitív szerkezet. Ma már egy 10 négyzetcentis áramkört simán összedobni, ami biztosan veri ezeket. Tehát "kibelezném", és úgy lenne beépítve.

4616 Bajáki Péter 2012-09-11 14:43:48

Rozsdakupac Magazin facebook oldala, 2012. 09. 11. 11:39

Keresünk a péntek délelõtti budapesti (Fogarasi út vége) RozsdaTV forgatásra lepukkant, de mûszakis, járóképes keleti vasat (kétütemû Trabant, Polski), valamint délutánra "nagyontuning" japán autót (mondjuk Civic). Jelentkezéseket várjuk fotó és telefonszám kíséretében az info@rozsdakupac.hu címre, a tárgy mezõbe írjátok be: FORGATÁS.
Köszönjük!

forrás: [url]https://www.facebook.com/Rozsdakupac[/url]

4615 Ackermann Balázs 2012-09-06 07:34:02

Kirándulás! (aki nem olvassa a kirándulós topicot)

Ezúton szeretnék minden kedves Márkatársat meghívni a "szokásos", ám csendben feledésbe merült Andrew-féle pilisi Trabantos/Wartburgos kirándulásra e-hét szombaton.

A program viszonylag spontán jellegû, A budakalászi Cora parkolójából indulunk délelõtt 10-kor, a hegyeket átszelve (esetleg megállva valahol) megyünk Esztergomba, ahol felsorakozunk a Bazilika elé egy közös fotó és egy kis séta erejéig. Mindezek után Visegrád felé vesszük az irányt, ahol megállunk a megszokott halazóhelyünkön. Végállomásként visszatérünk Budapestre, valószínûleg Szentendrén még megállunk az elköszönés érdekében és onnantól mindenki arra, amerre kedve van. :)

Kéréseket, kérdéseket bátran!

Ahogy szokásos, nem rallyzunk, nem gyorsasági szakasz - csak a kellemes társaság és a nyugodt autózás jegyében zajlik a túra, szép utakon.

Eddigi jelentkezõk:
-Adamék
-Kovi
-CYR Pityu
-Ali
-Madogery
-Attila
-Busa Attiláék
-én...

Gyertek minél többen, bármivel-bárkivel, elsõsorban Trabikkal/Wareszokkal. ;)

4614 Őry Gábor 2012-09-03 12:56:10  Előzmény:Scheibl Ferenc: 56455

Lehet ok a kiszõrösödõ gázhuzal, magyarul bowden, esetleg a pillangószelep tengelyét oldalirányban rögzítõ csavar kopása. Utóbbi miatt, ha tengelyirányban elmozdul a tengely, a pillangószelep nekiszorul a szívótorok falának, és nem tud teljesen bezáni. Mindkét verzióra állhat, hogy hirtelen felengedett gáznál zár apillangószelep, de lassú visszaengedésnél nem, hanem megakad nyitott állapotban. Ezért ketyeghet még az alapjárat egy darabig zárt levegõcsavarnál, aztán a motorrezgés hatásara szépen bezár a pillangószelep.

4613 Scheibl Ferenc 2012-08-31 17:03:36  Előzmény:Őry Gábor: 56454

nagyon érdekel

4612 Őry Gábor 2012-08-24 20:04:21  Előzmény:Scheibl Ferenc: 56453

Nem tekeredett be véletlenül az alapjárati levegõcsavar? Ha elkopik az önzárást biztosító gyumigyûrû, akkor hajlamos rá. De ha marcangol a kérdés, hogy miért csak hirtelen gázelvételkor áll le azonnal, majd elmondom egyszer...

4611 Scheibl Ferenc 2012-08-19 08:29:57

Köszönöm a tippeket. A benzincsap tiszta, szintén ki van tisztítva. A benzin akadálytalanul eljut a porlasztóhoz. Az úszóház szint elvileg jó, de mindenképpen leellenõrzöm. Ez valahogy kimaradt.

4610 Pátkai Antal 2012-08-18 18:55:07  Előzmény:Scheibl Ferenc: 56450

Esetleg még lehet hogy a benzincsapnál a vízzsák van elkoszolódva illetve ott a szûrõ. Nekem már volt hasonló gondom és a kitakarítása megoldotta a dolgot.

4609  Spityu 2012-08-18 18:38:49  Előzmény:Scheibl Ferenc: 56450

Benzinszintet ellenõrizted az úszóházban? Beállító csavarokat beállítottad? Más tippem elsõre nincs.

4608 Scheibl Ferenc 2012-08-18 15:03:19

Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem. Alapjárati gondokkal küzdök. A jelenség a következõ: A motor pöccre indul, amíg folyamatosan haladok, addig nincs is semmi gond. Hirtelen gázelvételnél - pl. fékezésnél - rögtön leáll. Ez igen kellemetlen egy belvárosi közlekedésben, illetve dugóban. Ha lassan veszem le a lábam a gázpedálról, akkor pár percig még pöfög. gyertyák jók, gyújtás gyári elektronikus. Karburátort darabokra szedtem, kitisztítottam, WD40, brigéciol stb.., kopresszorral kifújtam de semmi javulás. Hogyan tovább? ötleteket elõre is köszönöm. Ja Trabant 601-rõl van szó, új típusú porlasztó.

4607 Oroszi János 2012-08-01 21:33:27  Előzmény:Őry Gábor: 56446

Megpróbálok szerezni a héten vagy a jövõhéten egyet, remélem jó lesz.

4606 Oroszi János 2012-08-01 21:31:01  Előzmény:Kunyi Tamás: 56447

Csak járó motornál csinálja, és igen, a tompítottat kapcsoltam rá.
Ilyenkor kezdi el csinálni. Próbálgattam a relét, hogy az e a rossz, de nem, viszont ha a járó motornál a váltó oldali hengerrõl leveszem a gyertyáról a pipát akkor nem csinálja ezt.

4605 Kunyi Tamás 2012-08-01 20:29:31  Előzmény:Oroszi János: 56443

A fesz.szabályzó jó ötlet. Én olyan vizsgálódós típusú ember vagyok, szóval álló motornál és járó motornál is csinálja? Mert ha csak járó motornál, és a gázadás függvényében változik, akkor generátortól indulnék el. Azt írtad, ráadod a világítást, de azt még mindig nem tudjuk melyiket :D
Szóval, gyújtásra teszed, majd indítod a motort. A motor jár, és kapcsolsz egy tompítottat. Ekkor õ saját maga átvált reflektorra?
Vagy ráadod a reflektort is, és aztán kezdi a zsiványságot? Gyújtás nem hagy ki?

4604 Őry Gábor 2012-08-01 13:25:42  Előzmény:Oroszi János: 56445

Mindenképpen kipróbálnám egy másikkal, mielõtt költségekbe vernéd magad, ill. megvárnám még a többi hozzászólást. A lényeg, hogy én már tapasztaltam ilyet.

4603 Oroszi János 2012-08-01 07:28:20  Előzmény:Őry Gábor: 56444

Szóval ha jól értelmezem, ki kell cserélni?