Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4436 Őry Gábor 2011-11-10 09:56:22  Előzmény: Spityu: 56277

Na!

4435  Spityu 2011-11-10 09:40:38  Előzmény:Őry Gábor: 56276

Egy jó kis jegyzet a témához: [url]http://www.freeweb.hu/hondainfo/menu22-53.html[/url]

4434 Őry Gábor 2011-11-10 08:39:10  Előzmény: Spityu: 56275

Jogos az elvi felvetés, viszont egy másik elvi felvetés: a mai ótókon miért gyújtanak 30 KV-tal, ha 15-tel is lehetne, hiszen elegendõ lenne a szikra megbízhatósága, ráadásul kevesebb az esély az áthúzásra, így gyakorlatilag még jobb is, mint az extra nagyfesz?

4433  Spityu 2011-11-10 08:18:52  Előzmény:Őry Gábor: 56274

Hmmm... a szikra energiáját is mozgási energiává akarod alakítani? :D

Komolyra fordítva... mivel változik ugyanakkora mennyiségû gázelegy égésébõl származó energia, ha nem 15 hanem 30kV gyújtja be? Vagy a nagy szikrától kezdetben gyorsabban terjed a lángfront? Ebben az esetben nem fog becsörögni, hasonlóan a túl nagy elõgyújtás esetéhez?

[url]http://www.youtube.com/watch?v=UvmBLqjaZxY[/url]
[i](Módosította Spityu 2011.11.10. 09:26-kor)[/i]

4432 Őry Gábor 2011-11-10 08:00:13  Előzmény: Spityu: 56273

Nem, hanem az ülésbenyomó érzés miatt. Egyébként nem rossz a felvetés, mert E85-tel bizony nehezebben indul, pláne télen.

4431  Spityu 2011-11-09 19:46:13  Előzmény:Őry Gábor: 56272

Ja értem. Azért vigyázz, nehogy lyukat üssön a dugóba. :)

Etanol miatt kell?

4430 Őry Gábor 2011-11-09 19:35:28  Előzmény: Spityu: 56271

A projekt célja: az elefántsokkoló szikra! A gyári elektronikus cucc jó, és megbízható, de mégis csak egy hagyományos teljesítményû gyújtás.

4429  Spityu 2011-11-09 12:20:18  Előzmény:Őry Gábor: 56270

Németnek írják, de szerintem gyári, mivel a zsír új alaplapokon is ilyen szokott lenni:
[url]http://www.zsombishop.hu/product_info.php?products_id=586[/url]

Ha jobban megnézed, az alábbi képen a fenti látható, csak anya nélkül:
[url]http://www.trabantwelt.de/images/product_images/popup_images/99_0.jpg[/url]

Amúgy, ha kiiktatod a röpsúlyt, akkor miért nem szereled át egyszerûen elektronikusra?

4428 Őry Gábor 2011-11-09 12:00:33  Előzmény: Spityu: 56269

És merre találni manapság gyári megszakítót?

A röpsúlyos szbályozást ki fogom iktatni, mert nincs jelentõsége. Valaha összeberheltem az elektronikus gyújtást a röpsúlyos szabályozással, de igazából csak technikai csemege volt, semmi több, nem véletlen, hogy az elektronikusba már nem tették bele.

4427  Spityu 2011-11-09 10:17:54  Előzmény:Őry Gábor: 56268

Apám szerint azért jobb a textilbakelites, mert nem árt neki a motor által termelt hõ. Szerintem mondjuk a másiknak sem, de nem vitatkozom. :))))

Amúgy a két bakelites közül a bal oldalira szavaznék én is, a jobb oldali több lemezbõl van összeszegecselve!! Biztosan mûködik az is, de elég vicces kidolgozású.

A röpsúly sugárirányú kottyanására is figyelj, inkább legyen benne egy hazai új, mint egy kopott gyári (utóbbiból ne is keress újat, több évbe telt, mire találtam egyet). Esetleg, ha nem bízol a magyar karakterisztikájában, akkor cseréld le a rugókat gyári újra. Ezt azért még lehet kapni, sárga mûanyag van húzva a rugókra.
Nem méricskéltem annyira, de lehet, hogy meg lehet perselyezni a kopottat... de nem igazán érné meg.

Aztán, ha ez jó, akkor már jó eséllyel stabil lesz a gyújtásod. Szerintem keressél gyári megszakítót, találni. Kezdetben, míg hozzákopik a bütykös tengelyhez a megszakító, többet kell ellenõrizni a gyújtási idõpont értékét, utána már nem annyira. Tehermentesítõ elektronika beépítése meggondolandó. De kapni hazai utángyártott alaplapot, amit simán a megszakítós alaplap helyére kell beszerelni: megmarad az elõgyújtás szabályozás, és kvázi gondozásmentes.

4426 Őry Gábor 2011-11-09 07:03:47  Előzmény: Spityu: 56267

Pedig a bal oldali megszakító tûnik legjobb állpotúnak, és az üllõje lyukas, azt mondják a népek, hogy az az elõnyösebb, nincs is rajta beégésnyom. Nekem a fehér gagyinak tûnt, bár úgy emlékszem, hogy ezt használtam egyszer és tényleg jó volt. Csak egy kicsit tré a másik ketõhöz képest.

4425  Spityu 2011-11-08 21:03:33  Előzmény:Őry Gábor: 56266

Legelõször is: szerintem:

1. alaplap: utángyártott, kondi: utángyártott, vezeték úgyszintén nem gyári, megszakítók: ICET (sokak szerint rossz, nekem nincs vele tapasztalatom)*
2. alaplap: gyári, kondi: utángyártott, vezeték: gyári, megszakítók: DODUCO (90%), ami jó féle, van még 10db-om "W. Germany"-s dobozban, de ma is kapható
3. alaplap: gyári, kondi: gyári, vezeték: gyári, megszakítók: valami utángyártott, nincs vele tapasztalatom*

*A két textilbakelites megszakítófajta valamelyikével sokat mentem, semmi problémám nem volt velük, de már nem tudom, melyik is volt a gépben. Mindkettõbõl van 2-2 új eltéve, mert fater szerint ezek a jók. :) De szerintem gyárival fogom összerakni a motort.

Kondit kondenzátortesztelõvel lehet tesztelni. :) Vagy feltöltöd, kisütöd és nézed, hogy szikrázik-e. :P Viccet félretéve, szerintem puding próbája az evés. Én a jobb oldali alaplapra(a csavarok miatt) szerelném fel a középsõ megszakítókat és úgy tenném be a helyére.
[i](Módosította Spityu 2011.11.08. 22:11-kor)[/i]

4424 Őry Gábor 2011-11-08 18:48:01

Szerintetek ezekrõl mit lehet tudni? Az egyiket egy elvileg bontatlan motorból szedtem ki, de már nem emlékeszem melyik lehetett, a többit kukáztam. Melyiket lenne érdemes beépíteni?
A kondikat hogy lehet letesztelni?

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/111108/IMG_3578_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/111108/IMG_3578_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]

4423  Spityu 2011-11-06 21:07:45  Előzmény:Csády Szabolcs: 56264

Jó cucc. :) Ha lenne ilyenem, simán rögzítenék egy kamerát és nézném, hogy terhelésen is jó-e a keverék. :)
Nem is annyira gyújtásbeállításhoz, hanem inkább karburáláshoz használandó a Colortest.

4422 Csády Szabolcs 2011-11-06 21:03:33

[urls=http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/motorikus_alkatresz/egyeb/trabant_601_gyujtasbeallito_tesztgyertya_1500740576.html]Trabant 601 gyújtásbeállító tesztgyertya[/urls]

4421 Kozma Bence 2011-10-23 18:06:26

Hát akkor marad a jocking féle verzió. Valahogy csak sikerül majd átlöködni a vizsgán.
Köszi!

4420 Őry Gábor 2011-10-23 17:46:58  Előzmény:Kozma Bence: 56260

Felesben elmegy a gyári karbival, bár érezhetõen nehezebben indul, pláne télen. Tiszta etanollal is elmenne talán, de már bele kellene nyúlni bõven a karbiba egy méretesebb fúvókával.
Az olaj oldódik E 85-ben is, sõt! Inkább az a baj, hogy a benzin által nem oldott mocskot is feloldja a tankban, és eltömi a szûrõt. Ez mondjuk takarítással megoldható.
A károsanyag kevesebb lesz, de a lambda érték nem lesz jó, mert a benzinhez képest ugyanannyi E85 fogyasztásánál oxigén marad a kipufogógázban. A méréskor ezt úgy veszik, mintha "higítanád" a kipufogógázt, hogy kevesebb legyen a károsanyag-tartalom.

4419 jocking . 2011-10-23 16:06:02  Előzmény:Kozma Bence: 56260

Olyan helyre kell vinni, ahol megcsinálják katalizátor nélkül is. Körbe kell hívni több helyet, mert nem mindenhol veszik komolyan ezt a média által terjesztett baromságot. Kb. ennyi a történet.;)

4418 Kozma Bence 2011-10-23 14:07:28  Előzmény:Sipos Tamás: 56259

Köszönöm a tanácsokat, sztorikat mindenkinek. Úgylátom a Trabizás egy külön mûfaj az autózásban. :))

Más:
Márciusban jár le a mûszakim és eléggé félek már most a zöldkártyától. Katalizárort nem akarok rátenni, mert sokan mondják, hogy csak tönkreteszi az autót, meg jó ha egy évet kibír. Plusz nem mellesleg drága is. Ezért gondoltam arra, hogy a vizsga idejére E85-öt tankolnék bele, aminek gondolom jóval kevesebb a károsanyag kibocsátása.
Lesz ettõl valami baja a motornak? Keveredik az olaj az E85-ben? Egyáltalán beindulna vele?

4417 Sipos Tamás 2011-10-21 15:13:41  Előzmény:Kozma Bence: 56251

[justify]Ha pedig hosszú és meredek emelkedõn mész felfelé, akkor is megtréfálhat a benzincsap ha nem állítod tartalékra. Megtörtént velem is; egész bepánikoltam.[/justify]

4416 Muczán Gábor 2011-10-20 15:17:31  Előzmény: Spityu: 56257

A filmesek akik hívtak, említették hogy a megrendelõk Japánból jönnek. Ha látni is lehet valahol, hát nem Európában.

MG

4415  Spityu 2011-10-20 09:44:38  Előzmény:Muczán Gábor: 56256

Hali, lehet tudni, hogy milyen reklámban láthatjuk viszont? :)

4414 Muczán Gábor 2011-10-20 07:40:40

Sziasztok,

Keresünk nov.6 vagy 7-re reklámfilmforgatásra egy Zöld Trabit. Nem tuning, nem matricás, gyári kialakítású, egységes színû, zöld 601-est. Lehetõleg a gyári árnyalatút.

Kb 20.000 Ft-ot fizetnek

Bp. Pest Megye elõnyben ( a távolság miatt)

Jelentkezni a klubnál, v. nálam.
MG

4413 Őry Gábor 2011-10-18 13:24:44  Előzmény: Spityu: 56254

Egyszer én meg nem engedtem teljesen vissza a kéziféket. Elinduláskor semmi gond, sõt legyorsultam egy kamiont is, amikor egyszer csak elkezd lassulni. Padlógáz, kék füstfelhõ, és nagy leégés, mert a kamion közben utolért...

4412  Spityu 2011-10-17 18:31:41  Előzmény:Kozma Bence: 56253

Hasonlóan már jártam én is. Egyszer a karburátort pucoltam ki teljesen, majd visszaszerelést követõen nem is mentem vele próbakört. Aztán pár órával késõbb el kellett mennem kocsival és kissé erõtlen volt a kocsi, még épp hogy csak feltûnt. Aztán késõbb már alig akart menni, elõször a negyediket, majd már a hármast sem vitte.
Már szidtam magamat, hogy biztosan valami mocskot mégis bemostam a fõrendszerbe. Ekkor kérdezik mellettem: "Kézifék?" Mire én: "Tééééényleg!"
Kiengedést követõen észveszejtõ ereje lett a motornak. :D
Magyarázat: nagyon enyhe lejtésû utcában laktam akkoriban ezért csak sebességbe tettem mindig a kocsit, sose húztam be a kéziféket. Azonban szereléskor az ékszíjat leszedtem a generátorról, hogy le lehessen engedni azt, kényelmesebben hozzáférve így a karburátorhoz. Összeszereléskor, amikor rá kellett kapatni a generátorra az ékszíjat (végállásban is elég rövid volt a szíj sajnos), meg kellett tekerni a motort is a ventilátornál fogva, így ki kellett venni sebességbõl. Ekkor valamiért csak két fognyira húztam be a kézifékkart. :) Amirõl teljesen elfeledkeztem. Induláskor még nem fogott annyira, késõbb - talán a hõtágulástól - viszont már a fent leírt módon.

4411 Kozma Bence 2011-10-17 17:49:45  Előzmény:Kiss Krisztián: 56252

:)) Elég irónikus, hogy én meg autószerelõnek tanulok ... :D

4410 Kiss Krisztián 2011-10-17 17:37:28  Előzmény:Kozma Bence: 56251

Semmi baj,ez egy sör lesz:))
Eszembe jutott egy story:
Kedves barátom,egykoron trabant gazda(amugy csak a poén kedvéért,autószerelö)még udvarolt a leendö nejének,és a két község közötti mintegy 4kmert trabanttal tette meg.A csapot mindig elzárta mert egyszer elcsöpögött egy éjszaka 4liter benzinje.
Szóval reggel sietösen indult munkába,majd az autó elindulás után nem sokkal leállt.Nem indult el sehogy.Szikra OK,tanksapka le,pálca be,benzin van.Nem tudja hol a hiba(mobil korszak nem lévén)autó félretol,hazastoppolt,majd feljött hozzám(baromira örültem)jöjjek vontassuk haza haza,kötelet hozzak.Utközben elmesélte hogy mi történt.Mondtam neki,olyan nincs hogyha egy trabiba van benzin és szikra hogy ne menjen.(92ben volt,és asszem 88as trabija volt)Odaértünk,beültem,láttam zárva a csap.Gondoltam biztos akkor zárta el amikor eljött innen,és itthagyta az autót.-Hagyjad,ne kinozd az akksit már csomót probáltam!szólt rám.kinyitottam a csapot,kihuztam a szivatót,és pöcre indult.
-Mit csináltál vele?kérdezte?Mondom-Kinyitottam a csapot,és inditoztam!
-Bameg,a csapot nem nyitottam ki...Mondanom sem kell meddig ment a cikizés és hány sörébe került...
Fehér ember nem felejt..........:)

4409 Kozma Bence 2011-10-17 16:26:55

Izé.. elég kínos.. rájöttem mibaja van a verdának.. pontosabban rájöttem, hogy már 6 liter benzinnél tartalékra kell állítani. Hozzá kell még ehhez szokni.
Bocsánat a hülyeségemért. :rolleyes:

4408 Kiss Krisztián 2011-10-16 19:46:12

[url]http://www.jofogas.hu/zala/Trabant_601_es_alkatreszek_eladok_Keszthelyen_2622103.htm[/url]

4407 Kozma Bence 2011-10-16 17:51:34  Előzmény: Spityu: 56248

Ha megkérlek, tudnál nekem írni errõl egy kicsit? Vagy van ehhez valami szakirodalom?

4406  Spityu 2011-10-16 17:46:44  Előzmény:Kozma Bence: 56246

Lehet, hogy kondi vagy trafó. Legelõször szerintem ellenõrizd a gyújtási idõpontot és a megszakítóhézagot. Utóbbi nem megfelelõ értéke okozott már nálam ilyet.

Amúgy ha jól hallom a hajtókart, nem kell annyira aggódni, egy gyári motor így még azért sokáig elmegy, de lassan generálozandó.

4405 Kozma Bence 2011-10-16 17:43:05  Előzmény:jocking .: 56245

Ja az nem a motortérben rezonál, hanem csak a hamutartó. :) Hazaúton ki is vettem, annyira hangos volt rosszabb utakon.

4404 Kozma Bence 2011-10-16 17:39:50  Előzmény:Kiss Krisztián: 56244

Köszi, megnézem ezt mindenképp, bár mondjuk azt nem értem, hogy miért nem indult akkor újra 3-madszor. Elég sokat próbálkoztam pedig. Addig csak folyt volna bele annyi.

4403 jocking . 2011-10-16 17:37:45  Előzmény:Kozma Bence: 56241

Amit alapjáraton hallani, az erõsen hajaz a kopott hajtókarcsapágyra. Ami emelt fordulatnál hallatszik abban már nem vagyok biztos, az inkább olyan, mintha valami berezonálna a motortérben.

4402 Kiss Krisztián 2011-10-16 17:31:11  Előzmény:Kozma Bence: 56243

Lehet hogy nem folyik utána a benzin elég gyorsan.Ellenörizd a benzincsap alján az ülepitött,tekerd le öntsd ki,majd vedd le a benzin csövet alul a karbinál,(elötte a csapot zárd el majd tegyél alá valamit amivel fel tudod fogni,és nyisd meg a csapot és ellenörizd hogy folyik e rendesen.Ja,és nézd meg a tanksapkán a furatot nem e tömödött el,engem egyszer motornál elég rendesen megviccelt:a tünetek hasonlok,ment,majd menet közben megállt,berugtam elindult,majd megint megállt.Ekkor néztem a benzincsöben nincs üzemanyag.Kinyitottam a tanksapkát,és már áramlott is lefele az anyag.Volt egy kis polir télen(kromozott tanksapi)és ez elég volt:))))

4401 Kozma Bence 2011-10-16 16:02:13  Előzmény: Spityu: 56242

A hírdetésbe 45 ezer km volt, de az órában 64 ezer van.
Szerintem is valami elektronika lehet, mert miután vártam negyed órát (gondolom ez alatt lehûlt a motor) egybõl indult. Simsonom csinált ilyet amikor rossz volt a kondenzátora. Nem tudom mennyire lehet összehasonlítani a kettõt.

4400  Spityu 2011-10-16 15:47:45  Előzmény:Kozma Bence: 56241

Valószínûleg gyári bontatlan még a blokk. Ha jól emlékszem, akkor 50E környéki futásteljesítménnyel. Így elsõre hajtókarcsapágynak tûnik, de hasonló hangja van a dugattyúnak is, ha már túlzottan kopott a henger. Mondjuk az 50ezer km alatt nem kopik ki annyira hogy kelepeljen.
Mondjuk a megállás az szerintem nem ebbõl ered. Inkább az elektromos rendszerre gondolnék, pl. a már említett gyújtásbeállítás. Esetleg gyújtáskapcsolóban érintkezési hiba.

4399 Kozma Bence 2011-10-16 15:39:28

Hát eddig tartott az örömöm.
Pöccre indult az autó, majd másfél km múlva 3-asban egyszerûen megállt a motor. Újraindít, megyek kb egy km-t, megint megáll. Indít, 500 méter után megint megáll. Na ott aztán indítózhattam, az istenért se akart indulni. Hazatoltam. Próbálgattam itthon, de semmi, majd egy negyed óra múlva simán beröffen. Kicsit mintha furább hangja lenne, csináltam róla egy videot, de csak telefon volt nálam sajnos. Azért hátha:
[url]http://www.youtube.com/watch?v=WJQ1q_q1Amc[/url]



[i](Módosította jocking 2011.10.16. 19:38-kor)[/i]

4398  Spityu 2011-10-16 14:21:12  Előzmény:Kozma Bence: 56239

A videó még jobb, akartam javasolni, pont emiatt. ;) Gondolom még nem volt megbontva a motorblokk.

4397 Kozma Bence 2011-10-16 13:01:02  Előzmény: Spityu: 56238

Köszönöm, ma már teszteltem is ezt az indítási módot és pöcc-röff még gyenge akksival is. :))
Csinálok majd róla egy videót, mert páran mondták, hogy kicsit fura a motor hangja, kiváncsi vagyok a véleményetekre. (már amennyire visszaadja a videó a hangot)

4396  Spityu 2011-10-15 21:33:04  Előzmény:Kozma Bence: 56237

Na, gratulálunk, reméljük beválik a járgány. Képek jöhetnek ám róla! :) A korára való tekintettel a Veterán topicba is!

Heggla jól leírta a mûveletet. Én mondjuk nem mindig szoktam felpörgetni, általában csak ráhúzom, úgy, ahogy van és a motor bele is fullad a tömény benzin-levegõ elegybe. Aztán leveszem a gyújtást. Felpörgetésnél viszont le kell venni a gyújtást, mert különben elégne a beszívott elegy és csak az alapjárati fordulatszám elérését követõen kezdene a motor "fulladni" (ami a cél ugyebár).
Ha megállsz és tudod, hogy 5 perc múlva újra jár a motor, akkor ne így állítsd le, mert nehezebben fog elindulni, mivel elõször ki kell dolgoznia a felesleges üzemanyagot a meleg(!) motornak.
Heggla leírásához annyit fûznék hozzá, hogy néha, jellemzõen farkasordító hidegben, tovább jár a motor a szívató teljes ráhúzását követõen, vagyis nem fullad bele a motor a keverékbe. Ilyenkor nincs mit tenni, simán állítsd le pár mp után a kulcs elfordításával a motort... általában ettõl még jól indul a következõ alkalommal.

Ezenkívül a könnyû indítás fontos feltétele a gyújtási idõpont megfelelõ értéke, errõl a könyvekben olvashatsz. (Persze a motor kopottsága sem elhanyagolandó.)

Az akksid és az önindítód élettartamát nagyon meg tudja növelni, ha könnyen indul a motor.

1974-tõl hivatalosan már 1:50-es keverék is elég, mivel ekkor lett a hajtókarok felsõ szeme tûgörgõs csapágyazású. Ez a hivatalos, gyári elõírás. Motortól, sofõrtõl, olajtól függõen 1:33-1:50 az ajánlott. Ha zömében városban használod, akkor mehet neki az 1:50. Országúton én inkább 1:40-et javasolnék valamilyen 1500-2000 forint körüli (szóval az Arol 2T-nél drágább és jobb, de a 7000 forintos versenyolajnál olcsóbb) olajból és 95-ös benzinbõl keverve.

Szóval nem kell megijedni sem a 6V-os rendszertõl sem a megszakítós gyújtástól. Mindkettõ meghálálja a törõdést. Utóbbit a függõcsapszegek, kormánymû stb. zsírzásával egyidejûleg érdemes ellenõrizni szükség esetén beállítani. Egy jól karbantartott megszakítós gyújtással szerelt motor semmivel sem megbízhatatlanabb, mint egy elektronikus.

4395 Kozma Bence 2011-10-15 19:30:29  Előzmény:Kiss Krisztián: 56236

Értem! Tegnap az öreg akitõl vettem, úgy indította hidegen, hogy még csak az önindító hangját se hallottam és már pöfögött. Magyarázott valamit, hogy hogyan kell, de nemigazán értettem. Köszönöm szépen, így már világos! :)
Egyébként ebbe a 6V-osba (1980) is 1:50-es keverék kell?

4394 Kiss Krisztián 2011-10-15 19:23:25  Előzmény:Kozma Bence: 56234

Amikor leállitod ,(tudod hogy már nem használod,csak késöbb,több óra mulva vagy másnap)egy gázpedál lenyomással felpörgeted,magas fordulaton a gyujtást leveszed,ezzel a mozdulattal egyidöben a szivatót kihúzod.A motor ugy fog leállni,hogy teleszivja a forgattyus házat benzindus keverékkel.Ez egy téli reggelen hálás,különösen egy 6voltos rendszernél,kb egyet kell forditson az öninditó,és már ketyeg is a motor.Egyébként régi trükk,2ütemünél nagyon jó,ugyanis olajos bevonatot képez a hengerfalon is,hideg inditásnál nem hátrány.

4393 Kenyér Zoltán 2011-10-15 19:12:39  Előzmény:Kozma Bence: 56234

Grat a trabidhoz! http://bolthely.hu/akkumulator/id/00381_Lesti_Akku_6V_77Ah_TRABANT_Bal_ Itt találsz 6v aksit trabiba, szerintem máshol nem is nagyon lehet kapni, és az ára sem vészes. Van viszont állítólag valami akku regeneráló kütyü, amivel a halott aksikat újra lehet éleszteni. Valaki látott már ilyet 6v-osban is?

4392 Kozma Bence 2011-10-15 16:35:07

Tegnap óta én is Trabant tulajdnos vagyok! :)
A jobb küszöböt eléggé eszi a rozsda, azzal mindenképp kell majd valamit kezdeni, a többi nagyjából rendben van, bár nem egy szépség, azért szeretem. :) Egy akksi kéne bele, mert nagyon gyenge, képtelenség beindítani vele, alig forog. Plusz egy benzincsõ, mert valahol csöpög.
Esetleg nincs valakinek egy 6V-os akksija? Vagy újan milyen árban mennek ezek?

Ja és hallottam egy Trabis "trükköt", hogy leállításnál rákell húzni a szivatót, hogy majd pöccre induljon. Hogyan is van ez pontosan?

4391 Őry Gábor 2011-10-14 16:56:03  Előzmény:Sipos Tamás: 56231

Ez neked sokba fog kerülni...

4390 Busa Attila József 2011-10-14 08:14:49

2124. hozzászólás - Beküldve: 2011.10.10. 20:47 -

Sziasztok Kedves Klubtársak!

A közelmúltban már próbálkoztam azzal, hogy egy kisebb õszi autóstúrára hívjalak el titeket. Sajnos semmilyen érdeklõdés nem volt. Most megpróbálkozom vele még egyszer. A múlt heti õszi találkozón felmerült a kirándulás és úgy gondoltam, szervezek egyet 2011. október 22-én szombatra. Arra gondoltam többedmagammal eltöföghetnénk az üvegtigrishez Tinnyére. Részemrõl még sosem voltam ott és mindig vonzott kicsit ez a hely, természetesen a film csodálata miatt is. Induló, gyülekezõ helynek a bécsi úti TESCO parkolóját szemeltem ki, ami ugye már eleve megkönnyítve helyzetünket a 10-es úton van. A terv annyi, hogy összeszedünk egy nagy bandát elmegyünk a Tigrishez, fotózkodunk, majd eszünk néhány száz falatot és iszunk egy kis bubis vizet, aztán pöfögés vissza, majd a Bécsi úton ki-ki, amerre lát!
Arra kérlek titeket, jelentkezzetek minél többen, mert akkor lenne jó a buli! Szóljatok márkatársbeli ismerõseiteknek is!

- Program leírása:
Õsz végi TWK túra az Üvegtigrishez

- Indulás:
Bécsi úti TESCO parkoló (Budapest, III. kerület Bécsi út 258.)
2011. október 22. - 10:00
(Nem akarok várni túl sokat vele, mert az idõben megérkezõkkel szemben nem FAIR, tehát gyertek idõben!)

- Cél:
Üvegtigris Büfé (2081 Tinnye)


Visszajelzéseiteket várom itt ezen a fórumon, de legfõképpen a busaattila@gmail.com e-mail címen!!!

4389 Sipos Tamás 2011-10-13 18:12:54  Előzmény:Kozma Bence: 56226

[justify]Nem kell megijedni a 6V-os rendszertõl. Gondolj bele; régen is így használták a Trabantokat. Noha nekem már gyárilag 12V-os van, a legapróbb rendellenességre is oda szoktam figyelni.
Lényeg, hogy ne legyints olyan dolgokra, hogy gyengül a lámpák fényereje, esetleg az index nem mûködik, nehezen forgatja az önindító a motort, parázslik a töltésellenõrzõ lámpa stb. Ha valami gyanús, akkor általában a feszültségszabályzó a ludas (persze lehet más is, pl. dinamó).
Még valami, amit a 6V-os rendszer nehezen visel: az állandó tompított fénnyel való közlekedés. Megmondom az õszintét; én nappal sosem szoktam világítani. Magát a szabályt is zsákutcának tartom, mert az embereket így sikerült leszoktatni az óvatosságról, és a fokozott figyelemrõl. Látok fényt? Nem? Akkor elõzök. Ezért bojkottálom.[/justify]

4388  Spityu 2011-10-13 07:35:23  Előzmény:Kerekes Gábor: 56229

A Barkács szakkör utolsó 10-20 hozzászólása ezzel foglalkozik. Kb. 1.5l kell száraz váltóba, cserénél meg kb. 1.2l, ill. amennyit a nívócsavar "enged".

4387 Kerekes Gábor 2011-10-13 06:30:12

Ki milyen váltó olajat ajánl egy 2T trabiba? Azért kérdezem hátha van valami jó így manapság. Meg hogy mennyit kell bele tölteni, azt olvastam annyit amennyi kifolyik belõle, de hátha van valakinek tanácsa ilyen témában.

Köszi