Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4481  J.I. 2011-12-28 09:58:06

Sziasztok!
Új vagyok a klub-ban és nemrégiben ismét tulajdonosa lettem egy 1989-es évjáratú 601 kombi trabicseknek.Nagyon szeretem a kis autót és van pár dolog rajta amit szeretnék megcsináltatni.Nem tudm mennyire ismeritek Pesten a Szabó Gyuri szerelõt,de én felvettem vele a kapcsolatot és arany árban lenne a javítás.Pl hátsó kerék csapágy csere.Nagyon szívesen várok tanácsokat kihez lehet vinni az autót szereltetni.
Köszönöm szépen és remélem hamarosan személyesen is találkozhatunk.
Üdv:Imi:)

4480 Muczán Gábor 2011-12-23 15:17:31

Kedves Klubtagjaink!

Békés Karácsonyi ünnepet, és Boldog Új Esztendõt kívánok minden Tagunknak, Topiklakónak, családtagjaiknak, mindenkinek!

Reméljük kellemesen, és jó társaságban töltöttetek el egy újabb évet közöttünk.

Akár itt a honlapon, akár a Találkozóinkon.

Mindenkit szeretettel várunk December 31.-én 10.00 órától a Nemzeti Közlekedési Múzeum elõtti szokott gyülekezõhelyünkön. 11.00 óra felé elindulunk szokásos Szilveszteri Felvonulásunkra. Mindenkit szeretettel vár a TWK.

Ne feledjétek el, jövõre "nagykorú" lesz a Klubunk:-), belép a 18. életévébe.
Felnõtté váltunk, de azért karikában 18-as:-)) filmet ne futtassunk a honlapon
:evil: :evil: :evil:

Muczán Gábor

4479 Zwick Gábor 2011-12-20 20:06:45

Nem tudja valaki hogy ki vásárolt mostanában egy trampot Pestemegye Szigetszentmiklós. Apum mondta: látta hogy az M0-ás felöl vittek egyett tegnap vagy tenap elött Szigetszentmiklós felé.

4478 Őry Gábor 2011-12-19 09:46:29  Előzmény: Spityu: 56319

Kössz!

4477  Spityu 2011-12-19 09:21:58  Előzmény:Őry Gábor: 56318

Ha ugyanott készül, ahol a megszakítólap helyére betehetõ, fekete dobozt nem igénylõ elektronika, akkor bgt015-tõl érdeklõdj. Azt hiszem, õ ismeri.

4476 Őry Gábor 2011-12-19 09:11:31

Ennek a gyártójáról nem tudtok valamit?

[url]http://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=44&products_id=2917[/url]

4475 Nagy Donát 2011-12-09 11:23:13  Előzmény:Muczán Gábor: 56315

Sajnos nincsen, nekem is valami VW porlasztóhoz ajánlottak, hogy 'ez majdnem ugyanaz' :(. Gumijuk pedig már régóta nincsen.

4474 jocking . 2011-12-09 11:11:50  Előzmény:Muczán Gábor: 56315

Tehát ha jól értem, a vw-nek a tulajdonában van egy olyan porlasztó liszensze, amit soha, semmiben nem használt. Érdekes egy üzletpolitika...:D

4473 Muczán Gábor 2011-12-09 09:22:40  Előzmény:jocking .: 56313

A VW teljesen más karbit használt az akkori Polohoz mint amit a kelet-Németek választottak a licencmotorhoz. Õk valamiért ezt a kissé elcs.szett Pierburg licencet illesztették hozzá. Ezt ebben a formában a VW tudtommal sosem használta.

MG

Lancelot:

köszi, hátha...

4472 Nagy Donát 2011-12-09 09:04:11  Előzmény:Muczán Gábor: 56310

Ma pont megyek selymes ablakgumiért, rákérdezek itt Szombathelyen.

4471 jocking . 2011-12-09 08:57:30  Előzmény:Muczán Gábor: 56312

Azért az számomra elég meglepõ, hogy egy liszenszben gyártott alkatrész nem kompatibilis azzal, amirõl másolták. Mégis mi miatt nem jó a vw úszó?:confused:

4470 Muczán Gábor 2011-12-09 08:23:37  Előzmény: Spityu: 56311

Szia,

a VW úszó nem jó.

A gumiharang szétszakad, kirepedezik, a bontóban vagy rosszat, vagy nem találsz.

A Cinkotai úton már kiárultak mindent ami fontos, folyamatosan szükségesnek mondható.

Ez van:_(

MG

4469  Spityu 2011-12-06 14:12:07  Előzmény:Muczán Gábor: 56310

Sajnos boltot nem tudok, csak tippet adni... úszót talán VW boltban tudsz venni.

Gumiharangot pedig leginkább bontóban találni, szerintem. Én még nem is láttam olyan 4T-t, amiben lett volna valami baja. Foltos lesz? Kirepedezik?

Cinkotai úton K. SZ.-nál?
[i](Módosította Spityu 2011.12.06. 15:16-kor)[/i]

4468 Muczán Gábor 2011-12-06 14:04:11

Sziasztok,


nem tud valaki valami forrást 4 ütemû Trabi karburátor úszóra, illetve az utastérbe sebváltókarra gumiharangot? A boltokban, nagykerekben már elfogytak sajna. De lehet még egy két bolt, ahol ilyen "fekszik".


MG

4467  Spityu 2011-12-02 16:59:25

Tud valaki valamit ezekrõl a motorokról? Fogalmam sincs, hol találtam ezt a képet, de valami múzeumban készülhetett... mik lehetnek azok ott hátul? A közelebbin úgy tûnik, hogy nem kipufogó, ahhoz túl alacsonyan van. Talán a középsõ motoron lévõ csonk lehet valamiféle leömlõ, az már magasabban helyezkedik el. Érdemes megfigyelni a blokkot is. A közelin lévõ csõcsonk szerintem szívócsonk, a motor pedig résvezérlésûre átalakítva.
Valami prototípus lehet ez vagy speciális gépbe gyártották?

Az elsõ adattáblán annyit el tudtam olvasni, hogy: "Wettbewerbmotor", vagyis versenymotor.

[imgw]http://www.kephost.com/images4/2011/12/2/kqzixb99v37nubwwf78h.jpg[/imgw]
[i](Módosította Spityu 2011.12.02. 18:07-kor)[/i]

4466 Kiss Krisztián 2011-12-01 21:17:18  Előzmény:Őry Gábor: 56307

Télre is,és amugy is,a szabadonfutós váltonak,higabb olaj kell.A leg megfelelöbb erre a célra,4Tmotorolaj.Mondjuk 5W-és.Én nem kisérletezgettem,nekem mindig az volt benne.Nagyon hidegben talán elsöre nem vette,aztán már jó volt.De akkor tényleg hideg kellett legyen....Nem ilyen 0fok.

4465 Őry Gábor 2011-12-01 19:48:43  Előzmény:Petró Dávid: 56305

A kosáron nem látszik semmi, a belsõ 12 szögletû részen van nyoma a görgõknek. Az elõbb írtam a barkácsba, hogy több olajjal is kísérleteztem, de még nem jött be a tuti. Még egyszer nem szedem szét a váltót egy éven belül, akinek hat anyja van!

4464 Petró Dávid 2011-11-30 20:23:09  Előzmény:Polonkai József: 56304

Nekem van elfekvõ ablaktörõ motorom. Bp-en az Õrs vezér tere közelében tudnád átvenni, ha érdekel...

4463 Petró Dávid 2011-11-30 20:19:54  Előzmény:Őry Gábor: 56303

Szerintem ha a görgõknek nyoma van a kosáron, akkor már csere érett.Legalább is nekem sem volt 4. fokozatom, szétszedtem és nem volt annyira brutál módon szétkopva, de úgy látszik ez már elég neki. Én a jövõ héten rakom össze, aztán majd meglátjuk...

4462 Polonkai József 2011-11-30 07:17:52

Sziasztok!

2T Trabiba kellene nekem ablaktörlõ motor. Szerintetek ugyanolyan van a 2T-ben és a 4T-ben? Ránézésre egyformának tûnik.
Itt egy hirdetés:

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/autovillamossagi_alkatresz/ablaktorlo_es_szerkezetei/trabant_ablaktorlo_motor_elso_1_1_1507839878.html

4461 Őry Gábor 2011-11-26 21:05:34  Előzmény: Spityu: 56302

Elõször nem tudom mi volt benne. Ezt lecseréltem MOL Hyxol-ra. A múlt télen felhigítottam egy kis gázolajjal, ettõl kb. motorolaj sûrûségû lett, akkor úgy ahogy elment. De most megint tré. Nem látok mechanikus okot a cserére, a gögõknek van egy kis nyoma a belsõ részen, ennyi. Nyáron minden gond nélkül ment.

4460  Spityu 2011-11-26 20:42:57  Előzmény:Őry Gábor: 56301

A szabadonfutó pontosan úgy jön le, ahogy a könyvben írják: a 4. fogaskereke mögé kell beakasztani a lehúzót, ami közvetetten letolja a csapágyat is.

Lehet, hogy zsugorkötésû a tiéd és azért szorul annyira + még a csapágy. Az enyém ékes, átlagos volt az ellenállása.

Lehet, hogy egy olajcsere megoldaná a problémád? Milyen típusút használtál eddig?[right][/right]

4459 Őry Gábor 2011-11-26 20:17:54

Tudom, hogy inkább barkács, de nem akarom szétoffolni a kolléga nyomorát...
Szóval: a szabadonfutót a fogaskerékkel együtt szokták lehúzni? Egyszer már csináltam, de elfelestettem, hogy volt. Az biztos, hogy csapágylehúzóval nem akart megindulni.

Valahogy nem akarom érteni ezt a k---urva szabadonfutót. Amikor nekiálltam szétszedni, azt hitttem, hogy valami vastag szutyokban csücsülnek a görgõk, azét nem feszülnek bele a fogaskerékbe. Most a szétszedéskor látom, hogy tök tiszta az egész, és a kivett olaj is egész tiszta volt. Kézi mozgatásra mindig "hajtott". Miért nem mûködik ez sûrûbb olajjal (hidegben)? Mostanában reggelenkét kellett legalább két kilométer, hogy lehessen használni a negyediket. Erõs kihúzatáskor nehezebben kap be. Hirtelen motorfékkel hajlamosabb beakadni.
Most, hogy már nem 2800, hanem ötezer fölött jár az ára, nem visz rá a lélek, hogy lecseréljem, ráadásul úgy, hogy lényegében fogalmam sincs, hogy miért nem mûködik rendesen.

4458 Őry Gábor 2011-11-21 20:40:31  Előzmény:Támba Csaba: 56297

Köszi!

4457 Őry Gábor 2011-11-21 20:40:12  Előzmény: Spityu: 56298

Protonhasításra!

4456  Spityu 2011-11-21 19:31:04  Előzmény:Őry Gábor: 56293

Gyanús vagy te nekem... krómgyûrû, lóbizsergetõ gyújtás... mire készülsz? :D

4455 Támba Csaba 2011-11-21 18:58:14  Előzmény:Őry Gábor: 56293

Jellemzõen alul van a letört él.
Több gyártó a felsõ peremet TOP felirattal látja el.

4454  Spityu 2011-11-21 14:26:54  Előzmény:jocking .: 56295

Ehh... ettõl féltem, az elõzõ tulaj valószínûleg lebarbárkodta. Akkor marad a szivacsszerû csomagolófólia, mint ülésfûtés. Végülis teljesen jó az is. :D

4453 jocking . 2011-11-21 13:39:08  Előzmény: Spityu: 56294

Ugyanazon a környéken van. Ha nem a polc felett, akkor valszeg alatta.:)

4452  Spityu 2011-11-21 13:36:32

Üdv!

Meg tudná mondani valaki, hogy merre található a 4T-ben a csatlakozó aljzat? Ami a 2T-ben a motorháztetõ nyitónál van, a rakodópolc felett. Köszi. :)

4451 Őry Gábor 2011-11-21 12:05:53

Nem tudjátok véletlenül, hogy a krómozott dugattyúgyûrût hogy kell beépíteni? Alul, vagy fölül kell lennie a letört élnek?

4450 Kozma Bence 2011-11-20 10:16:06  Előzmény:Farkas Zoltán: 56291

Köszi! Nekem is ez van néha, hogy indítózok és amikor elveszem hirtelen "beindul" egy pillanatra és azonnal leáll.

Hát igen, ha sok baj lesz még vele, elöbb-utóbb szeretném 12V-ra alakítani. (persze a 6V-os alkatrészeket megõrizve, hogy bármikor visszaalakítható legyen)
[i](Módosította 83NC3 2011.11.20. 11:16-kor)[/i]

4449 Farkas Zoltán 2011-11-20 06:19:12

Szerintem csak nem kap elég feszültséget a gyújtás kontakthiba miatt.Mérjetek rá hogy indításnál mennyi feszültség jut a trafóra.Annó én is jártam így hogy indítózáskor egy árva robbanás sem történt de amikor viszavettem hirtelen gyújtásra beindult.3,8-4,5V fezsültséget mértem amikor az önindító forgott teljesen feltöltött akkunál.Már a babetta 4voltos gyújtótrafóját akartam beszerelni amikor megtaláltuk a hibát.
Ezért is jobb a 12V rendszer...;)

4448  Spityu 2011-11-19 17:01:50  Előzmény:Kozma Bence: 56289

Az õzbarna gyertyakép egy dolog, inkább csak a megfelelõ hõértékre utal.

4447 Kozma Bence 2011-11-19 16:25:07  Előzmény: Spityu: 56288

Köszi!
Gyújtás szeirntem jól van beállítva, mert a gyertyák szép világos barnára vannak égve. De a gyertyákat mindenképpen kicserélem.
Azután nem indult egyébként, hogy 6-7 percig, amíg tankoltam rajta hagytam a világítást véletlenül. Ez nem okozhat valami hibát? Hallottam, hogy 6V-osoknál a feszültségszabályzó sokszor tönkremegy benne. Nem értek hozzá, csak tippelek, hogy esetleg lehet valami köze hozzá?

Hát igen egy karbi pucolás biztos, hogy ráférne.
[i](Módosította 83NC3 2011.11.19. 17:27-kor)[/i]

4446  Spityu 2011-11-19 16:11:33  Előzmény:Kozma Bence: 56287

Több minden okozhatja, párat már leellenõriztél a közelmúltban vagy legalább szóbakerült. A teljesség igénye nélkül:
- nem megfelelõ gyújtási idõpont,
- nem megfelelõ megszakítóhézag,
- elöregedett megszakító,
- csereérett gyertya,
- hibás trafó(k),
- alacsony kompressziójú hengerek,
- karburátor hiba,
- vezeték, kontakt hiba,
- stb.

Ha még nem tetted, szerintem mielõbb ellenõrizd a gyújtást, és vegyél bele két gyertyát. Ezzel nem ártasz és a kettõ együtt 1000Ft-ból megvan. Ellenõrizd a trafókra menõ vezetékeket, a megszakítóházba menõ vezetékeket stb. Továbbá a gyújtáskapcsolóról menõ vezetékeket is. Bár a kontakthiba kizárható, mivel tolásra beindul. Ugyanezen okból sokmindent kizárnék, de mindenképpen hátrányban részesítenék a fenti felsorolásból. Én leginkább gyertyára, gyújtásházra tippelnék.
Ha ellenõrizted és ki is cserélted a gyertyákat és továbbra sem akar indulni, akkor a karburátort kellene kipucolni, átnézni, nincs-e rendellenesen elkopva valamije.
[i](Módosította Spityu 2011.11.19. 17:15-kor)[/i]

4445 Kozma Bence 2011-11-19 15:59:39  Előzmény:Kozma Bence: 56286

Helyesbítek, nem csak melegen, hidegen sem indul. :(

4444 Kozma Bence 2011-11-18 21:10:30

Mitõl lehet az, hogy melegen nem indul, csak tolásra?
Csináltunk vele egy kisebb túrát ma este és amikor elindultunk még semmi baja nem volt. Benzinkúton, vasútnál simán elindult meleg motorral. Visszafele jövet megálltunk egy benzinkútnál és már nem akart indulni. Azóta melegen csak tolásra indul. Önindító teker rendesen.

4443 Őry Gábor 2011-11-18 15:24:24  Előzmény: Spityu: 56284

És a minõségi kedvezõ áron?:evil:

4442  Spityu 2011-11-18 13:59:48  Előzmény:Őry Gábor: 56283

Jó lesz az is... a lényeg, hogy minõségi legyen, olajálló és lehetõleg dupla ajkú.

4441 Őry Gábor 2011-11-18 12:57:34  Előzmény: Spityu: 56281

A nem forgásirányos szimmering is jó? Csak mert olyat vettem.

4440 Őry Gábor 2011-11-15 15:45:26  Előzmény: Spityu: 56281

Köszi!

4439  Spityu 2011-11-15 15:07:02  Előzmény:Őry Gábor: 56280

Nyelestengely szimmering: 20x40x10(7), jobbos
Nyelestengely(2db), csoporttengely(1db) csapágy: DKF-DDR 6304 C3 P636, 20x52x15

Csoporttengely(1db) csapágy: DKF-DDR NJ-206 C3, 30x62x16

Rózsakerék szimmering: 58x80x10, jobbos-balos
Rózsakerék csapágy: DKF-DDR 16013 C3, 65x100x11

4438 Őry Gábor 2011-11-15 11:06:23

A 2T váltó nyelestengelyének csapágyméreteit nem tudjátok vélelenül? Valamint a szimmeringméreteket?

4437 Őry Gábor 2011-11-10 10:00:47  Előzmény: Spityu: 56277

Egyébként egy nagyon jó anyag.

4436 Őry Gábor 2011-11-10 09:56:22  Előzmény: Spityu: 56277

Na!

4435  Spityu 2011-11-10 09:40:38  Előzmény:Őry Gábor: 56276

Egy jó kis jegyzet a témához: [url]http://www.freeweb.hu/hondainfo/menu22-53.html[/url]

4434 Őry Gábor 2011-11-10 08:39:10  Előzmény: Spityu: 56275

Jogos az elvi felvetés, viszont egy másik elvi felvetés: a mai ótókon miért gyújtanak 30 KV-tal, ha 15-tel is lehetne, hiszen elegendõ lenne a szikra megbízhatósága, ráadásul kevesebb az esély az áthúzásra, így gyakorlatilag még jobb is, mint az extra nagyfesz?

4433  Spityu 2011-11-10 08:18:52  Előzmény:Őry Gábor: 56274

Hmmm... a szikra energiáját is mozgási energiává akarod alakítani? :D

Komolyra fordítva... mivel változik ugyanakkora mennyiségû gázelegy égésébõl származó energia, ha nem 15 hanem 30kV gyújtja be? Vagy a nagy szikrától kezdetben gyorsabban terjed a lángfront? Ebben az esetben nem fog becsörögni, hasonlóan a túl nagy elõgyújtás esetéhez?

[url]http://www.youtube.com/watch?v=UvmBLqjaZxY[/url]
[i](Módosította Spityu 2011.11.10. 09:26-kor)[/i]

4432 Őry Gábor 2011-11-10 08:00:13  Előzmény: Spityu: 56273

Nem, hanem az ülésbenyomó érzés miatt. Egyébként nem rossz a felvetés, mert E85-tel bizony nehezebben indul, pláne télen.