Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4535 Őry Gábor 2012-03-08 19:21:38  Előzmény:Ackermann Balázs: 56376

Ah, de szép! Ilyet nekem a karácsonyfa alá!

4534 Ackermann Balázs 2012-03-07 21:21:55  Előzmény:Biacsics Gábor: 56375

Köszi mindkettõtöknek!

Tiberius szerint mivel forgalomból végleg kivont a kocsi nem vagyok köteles x napon belül átíratni, ennek még utána kell járni az ocsmányban persze.

Szerzõdést most már élbõl két félét kötök, hogy ki legyen elégítve az ocsmány is és én is belefoglalhassam az egyéb megállapodásainkat.

Még egy megoldás, hogy azt csinálom, mint mikor Anyukámnak vettem meglepetésként egy '89-es kombit. A kocsit elhoztam, kifizettem, kötöttünk egy használatba vételi szerzõdést, mi szerint elõre meghatározott idõintervallumon belül kötünk egy adásvételit a tulajdonos és Anyukám között. Továbbá én állom a használatba vételtõl a költségeket. Addig én sutyiban felújítottam a kocsit, elõkészítettük az átadásra. Utána írtunk egy adásvételit és átírattuk. Ocsmánnyal kicsesztem szépen, teljesen jogszerû volt és Anyukám is örül neki azóta is. :D:D:D
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/120307/Kombi_atado_2011.05.14._014_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

4533 Biacsics Gábor 2012-03-07 20:14:51  Előzmény:Kalmár Csaba: 56374

Ez így igaz ahogy Csabeee kolléga írja,annyival egészíteném ki hogy az örökösöknek nem kell átíratni,elég ha benn van a hagyatékiban,és te kötsz adásvételit az örökösökkel,akkor lehet egybõl a te nevedre íratni.
[i](Módosította biacs 2012.03.07. 21:15-kor)[/i]

4532 Kalmár Csaba 2012-03-07 20:11:30  Előzmény:Ackermann Balázs: 56373

Mióta kihozták a most használatos adásvételi szerzõdést nem tudod megcsinálni, hogy megveszed, de nem iratod át, mert téged is és az eladót is alaposan megbüntetik.Rajta van fehéren feketén, hogy az eladó is kap 30000 ft-os bírságot ha az adásvételt nem jelenti le 8 napon belül.Ezt összehangolni egy eladóval szerintem lehetetlen és elég komoly bírságokkal fenyegetnek...
Szerintem a jó megoldás ha az aktuális tulajjal kötsz egy adásvételit , szerzel egy másolatot a hagyatékiból és beballagsz az okmányirodába.Bár saját tapasztalatból azt mondanám,hogy elõször kérdezz rá a lakhelyed szerinti ocsmányirodában mit fogadnak el, mert a tapasztalatom az, hogy kerületenként eltérõ az ügyintézés rendje és módja...

4531 Ackermann Balázs 2012-03-07 19:59:55

A papírmunkákban jártas kollégák tanácsát kérném!

A közeljövõben lehet, hogy megveszek egy 1966-os Trabit. Kicsit kacifántos a tulajdonosi háttere. Mit gondoltok? A helyzet a következõ:

A kocsi egy bácsié volt, 4 éve meghalt, bekerült a hagyatéki végzésbe, az örökösök viszont át nem íratták, így forgalomból ki lett vonva /kitiltva lett/.

Most két megoldás közül választhatok. Az örökösök átírják a saját nevükre, tõlük megveszem. Vagy állítólag lehet olyat, hogy közvetlenül én íratom majd a saját nevemre ha forgalomba helyezem (felújítás után, OT rendszámmal). Lehetséges az, hogy elhozom átíratlanul, kötök egy adásvételit és majd 1-2 év múlva ha elkészült, viszem mûszakira és a nevemre íratom?

Tiberius már adott sok jó tanácsot, de mindenkitõl kérdem, aki járt hasonló cipõben. Az, hogy veterán-e a kocsi nem lényeges ez esetben.

4530 Nagy Donát 2012-02-20 16:48:57  Előzmény:Muczán Gábor: 56371

Nem rossz indulatból mondtam :). Úgy értem, Ti mint klub, megtehetitek, mert utána szét tudjátok szórni. Persze addig sajnos a Ti pénzetek meg csak áll benne.

4529 Muczán Gábor 2012-02-20 12:49:26  Előzmény:Nagy Donát: 56370

Sziasztok,

"Muczánék szerencsére megtehették, hogy kértek egy csomót"

háát ez jópofán hangzik így olvasva:-)

De egyébként tényleg igaz. Talán csak annyi kiegészítéssel, hogy havonta egyszer van kiszállításom a Németekhez sima dobokból, akkor tudok gyártatni +1-2 sport jellegû garnitúrát.
Legközelebb március végén tudok gyártatni, ha valaki rendel. Illetve hogy a dobok, melyeket gyártanak mint sport dob, egy régi német rendszer mintája alapján készülnek. Vélhetõen ezt vehette alapul a Ninausz. A lényeg, hogy mi is a régi német mintát vettük alpul a rendszer megalkotásakor. Jogilag ez egy egyedi sport kipufogó rendszer, ennyi.

MG



[i](Módosította TWK-001 2012.02.20. 13:56-kor)[/i]

4528 Nagy Donát 2012-02-20 10:16:21  Előzmény:Tóth Ádám: 56368

Én 2008-ban vettem friss gyártást, de már akkor sem volt egyszerû. Beszéltem annó Ninauszékkal, és azt mondták, hogy egy-egy darabot nem csinálnak, csak tizenötösével mondjuk. Mivel esélytelen volt ennyi társat beszereznem, végül is a TWK-n keresztül jutottam hozzá. Muczánék szerencsére megtehették, hogy kértek egy csomót, és szép lassan adogatták el õket.
Szerintem egy e-mailt megér nekik is írni, iroda@trabantklub.hu

4527  Spityu 2012-02-19 20:31:29  Előzmény:Tóth Ádám: 56368

[url]http://ninausz.hu/[/url]

4526 Tóth Ádám 2012-02-19 20:25:30

Urak! Valaki tudna némi infót kapni, hogy kinél illetve hol lehetne érdeklõdni új Ninausz kipufogóval kapcsolatban? Gyártják még õket?

4525 Csády Szabolcs 2012-02-19 18:28:19  Előzmény: Spityu: 56366

Õszintén szólva, eddig nem is néztem az árát :)

4524  Spityu 2012-02-19 14:44:49  Előzmény:Csády Szabolcs: 56364

Hú ezt én is akartam mutatni az illetõnek, csak aztán megláttam az árát. :)

Igaz, hogy nem eredeti, de kb. 200 forintból csináltam olyat, ami elfedi teljesen az alatta lévõ teret és legalább 100kg teherbírású. :D És még esztétikusnak is mondható.

4523 szilágyi József 2012-02-19 12:15:17

hali! 2010/11-ben nagykarácsonyban láttam egy eléggé megemelt kék vagy lila színû 1.1 kombi trabantot eleje hátulja eléggé megvolt emelve ilyet szeretnék csinálni a 601-emel ami féderes. vki tud vmit a megoldásról vagy a készítõrõl?a kocsi rendszáma AKL-843!

4522 Csády Szabolcs 2012-02-12 21:20:15

Ha jól emlékszem régebben keresett valaki [urls=http://www.jofogas.hu/fejer/Tarabant_kalaptarto_2872546.htm]Trabant 1,1 kombi kalaptartót[/urls]

4521 Kiss Krisztián 2012-02-12 14:15:19  Előzmény:szilágyi József: 56359

Ha nem találsz,és jó postán is nekem van,keres meg nyugodtan!(használt)
[i](Módosította heggla 2012.02.12. 15:15-kor)[/i]

4520 Kozma Bence 2012-02-12 11:26:14  Előzmény: Spityu: 56361

Köszi!

4519  Spityu 2012-02-12 11:18:28  Előzmény:Kozma Bence: 56360

[url]http://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=35&products_id=2338[/url]

4518 Kozma Bence 2012-02-12 10:57:21

Hali!
Valaki megtudná nekem mondani, hogy hátulra mekkora fékcsõ kell? Az elosztótól a bal hátsó fékig.

4517 szilágyi József 2012-02-12 10:05:59

hali! nem tud vki csongrád megyében vagy szentes közelében 2T nagy trafót 12V-t ELADÓt?? nem tlaálok sehol :(:( és nagyon kellene... HELP!!!!!

4516 Nagy Donát 2012-02-03 12:54:30

Papírjaguár - A Trabant-sztori a HírTV-n!

[url]http://www.trabantclubszhely.szunyi.com/news.php?readmore=260[/url]

4515 Őry Gábor 2012-02-02 19:18:44

A 2T benzincsapnak mekkora az átbocsátási képessége? Kitakarítottam és átnéztem az egész rendszert, de mintha kissé gyengén folyna. Kb. 40 másodperc alatt folyt ki egy deci. Igaz, hogy kis benzinszûrõvel, de régebben is használtam már ilyet.
Ja, levett tanksapkával!:p

4514 Őry Gábor 2012-01-29 09:23:44  Előzmény:Támba Csaba: 56355

Igen!

4513 Támba Csaba 2012-01-28 12:46:16  Előzmény:Őry Gábor: 56354

Logikus. Ha a javítás után emelni kellett egy kicsit az alapjáraton, akkor ez lehetett a gond.

4512 Őry Gábor 2012-01-28 08:13:24  Előzmény:Támba Csaba: 56353

Asszem meglett a bibi. Az elõporlasztó csavarjai voltak meglazulva, és mivel nem volt alatta tömítés, falsot szívott. Hidegen ugye a szívatón kapta az anyagot, melegen még elment egy kis falssal, de langyosan már nem.

4511 Támba Csaba 2012-01-26 13:27:33  Előzmény:Őry Gábor: 56352

Ha a benzingõz nem tud kiszellõzni a felmelegedett környezetben, akkor másfelé nem mehet csak a szívócsõbe, innen pedig a hengerek felé. Ez egy szinte teljesen tömény szénhidrogén gõz, nincs benne annyi oxigén, hogy gyulladjon.
Ezért kell a teljes gáz ilyenkor indítózáskor, hogy felhíguljon a beáramló levegõtõl. Annyira viszont nem tömény, hogy láthatóan benedvesítse a gyertyákat.

Ha ez a gond akkor azt úgy igazolhatod, ha mikor nem indul melegen kiveszed a gyertyákat, majd indítózással átszellõzteted a hengereket. Ha ezután visszarakod a gyertyákat és indul, akkor megvan a hiba.

Lehet még olyan gond is, hogy egész egyszerûen túl szegény az alapjárati keverék. Itt ha melegen nem indul, de szívató ráhúzásával elkapja akkor megint megvan a hiba. A szegény keveréket okozhatja rossz beállítás, fals levegõ, stb.

Gyújtáshiba is lehet, pl. ha a gyújtótrafó menetzárlatra hajlamos (általában csak melegen kezdi a hülyéskedést), de 2 trafó nem szokott egyszerre hülye lenni, azaz legalább az egyik hengernek zenélnie kellene.

4510 Őry Gábor 2012-01-26 11:11:14  Előzmény:Támba Csaba: 56349

Nem kizárt, hogy megmondtad a frankót, bár nem értem, hogy konkrétam miért lép fel az indítási nehézség. A gyertyák szárazak, tehát nem dús a keverék.

Egyébként HB 4-1-es karbi. Meg fogom nézni a szellõzõfuratot.

Viszont ha nem szellõzik az úszóház, a túlfogyasztást hozna nem, mert nem mûködne a féklevegõ-rendszer. De nincs túlfogyasztás.

4509 Őry Gábor 2012-01-26 11:06:09  Előzmény: Spityu: 56348

Evil!

4508 Támba Csaba 2012-01-26 09:17:24  Előzmény:Támba Csaba: 56349

H1-es porlasztónál még lehet olyan, hogy a teljesítmény-dúsító rendszer csappantyúján eltörik a rugó. Ilyenkor orrba-szájba megy a plusz benzin a szívócsõbe gázpedál állástól függetlenül. Meleg motornál nem szeret így beindulni.

4507 Támba Csaba 2012-01-26 09:09:07  Előzmény:Őry Gábor: 56347

Ha a porlasztó úszóháza nem szellõzik megfelelõen a melegen leállított motornál a porlasztóban lévõ benzin elkezd párologni. Ha ez a gõz nem tud eltávozni akkor indítási nehézségek lépnek fel.

Nem tudom milyen porlasztód van, de lehetséges, hogy eldugult a szellõzõfurat, de olyan is elõfordul néha, hogy a kisipari tömítésekrõl hiányzik a megfelelõ nyílás, vagy rossz helyre nyomták.
Bár téli üzemben nem jellemzõ a begõzösödés, de ez is egy lehetséges hibaok.

Anno az 1300-as, 1310-es Dacia-nál volt ez napi probléma, mert jórészt egy olasz WEBER-liszensz alapján gyártott egytorkú porlasztóval készítették õket és annak gyárilag nem volt megoldva az úszóház szellõzése. Meleg motornál padlógáz és köszörülés az indítóval, ez volt a módszer.

4506  Spityu 2012-01-26 08:53:17  Előzmény:Őry Gábor: 56347

A nem megfelelõ körülmények miatt szép lassan felfújja a pofáját, és a végén azt kiáltja: "NEM ÉRDEKELSZ, TERMODINAMIKA!".

4505 Őry Gábor 2012-01-26 08:23:41  Előzmény:Támba Csaba: 56339

Az mit akar jelenteni, hogy begõzösödik a benzin?

4504 Kozma Bence 2012-01-25 17:05:08

Nem diagonál, fajtáját most nemtudom. Nyári 155/?? R13.
Megpróbálkozok akkor 2.2-vel.

4503  Spityu 2012-01-25 12:44:57  Előzmény:Kozma Bence: 56343

Milyen típusú a gumi? Téli / nyári, gyártó, típusszám stb. Én a télit 2.5baron használom a 4T-n, elöl-hátul. 2T-n asszem 2.2-re szoktam.
Az 1.4 ill. 1.6 a diagonálra vonatkozik, de van aki szerint még abba is kevés és 2-re szokta fújni. Ki kell tapasztalni, hogy nem túl kemény-e (fékezéssel, kanyarban -> csúszik-e?).

4502 jocking . 2012-01-25 10:42:52  Előzmény:Kozma Bence: 56343

Hát, nekem az kicsit kevésnek tûnik. Én olyan 2-2.2 körülire szoktam fújni.

4501 Kozma Bence 2012-01-25 10:30:15

Sziasztok!

2T-nél mekkorának kell lennie a guminyomásnak? (seholse találok róla infót :/ )

Hopsz, közben a javítási útmuatóban rátaláltam, bocsi, nem figyeltem eléggé. 1.4 bar

[i](Módosította 83NC3 2012.01.25. 11:39-kor)[/i]

4500 Őry Gábor 2012-01-23 07:16:15  Előzmény: Spityu: 56338

Nem, mert akkor tuti, hogy menet közben is lenne valami gebasz, ráadásul az említett helyzetben volt szikra bõven.
Este kihûlés után megint pöccre indult. Sõt, melegen is ndul pöccre, csak 5-10 perc állás után nem.

Tsaby: Padlógázzal sem indult.

Tegnap a karbifedelet is levettem, tejesen korrektül folyik-zár.
[i](Módosította orygabor 2012.01.23. 08:18-kor)[/i]

4499 jocking . 2012-01-22 22:32:22  Előzmény: Spityu: 56340

A fényezés elõtti és utáni állapotról majd persze várjuk (mit várjuk, követeljük) a képeket. :)

4498  Spityu 2012-01-22 21:58:50  Előzmény:Támba Csaba: 56339

A karbija szerintem rendben van, legalábbis ahogy ismerem a kocsit. Viszont nemrég "tuningolódott" a gyújtása! Persze ki tudja...

Közben elolvastam újra. Szárazak a gyertyák stb. Lehet, hogy a benzincsapnál lesz valami gond?

OFF: Holnap délelõtt viszem a 2T-t fényezõhöz. :)
[i](Módosította Spityu 2012.01.22. 23:09-kor)[/i]

4497 Támba Csaba 2012-01-22 21:44:07  Előzmény:Őry Gábor: 56337

Melegen teljes gázzal indítózz. Ha úgy elkapja valószínûleg túl magas az üzemanyagszint, vagy nem zár rendesen a tûszelep. Esetleg nem szellõzik rendesen az úszóház és begõzösödik benya.

4496  Spityu 2012-01-22 19:46:57  Előzmény:Őry Gábor: 56337

Trafó, gyertya, de szinte 100%, hogy a gyújtással kapcsolatos alkatrészek közül valamelyik.

4495 Őry Gábor 2012-01-22 19:43:45  Előzmény: Spityu: 56334

Persze, akkor leállna menet közben. Ma is csinálta: hidegen pöcc, megy mint a villám, leállítás után nem akar megindulni.

4494 Léber Balázs 2012-01-19 20:54:52  Előzmény:Csády Szabolcs: 56331

A bemutató képek alapján igen. A vastagsága (vékonysága) alapján ebben a lényeg van csak benne, a marótis többi maszlag itt elmarad. Tudomásom szerint a németeknél is csak ezt a 4fejezetes kis szösszenetet adták ki, komplett könyv sohasem készült hozzá.

4493 Nagy Donát 2012-01-19 19:04:40  Előzmény: J.I.: 56332

Milyen az a klubbos matrica? :)

4492  Spityu 2012-01-18 20:18:31  Előzmény:Őry Gábor: 56333

A tanksapka is levegõzik, ugye?

4491 Őry Gábor 2012-01-18 19:19:25

Most akkor mi van? Ilyet még nem értem trabantos pályafutásom alatt.
Hidegen pöccre indul. Melegen szintén. Megy, mint az atomcsapás, kövér gázzal is (tehát folyik a benya rendesen). De öt perc állás után se kép, se hang. Se szívatóval, se anélkül, se gázzal, se nélküle. Most megnéztem a gyertyákat, tök szárazak, szikra van, ergo nem kap benzint. Még egy kis állás után, továbbá a benzincsövek lötyögtetése után ismét indul.
A múltkor kitakarítottam az egész benzinrendszert, új szûrõ, tankot is kimostam stb. Kiiktattam az átfolyásmérõt, nem való annak, aki szereti a sebességet. Még a csövek egy része is új. A karbit részben takarítottam Fõfúvóka, tûszelep. A tûszelepet fel is políroztam. Egyszerûen melegen nem kap benzint valamiért.
????????????

4490  J.I. 2012-01-02 20:25:40

Megjött a klubbos matrica!Köszönöm szépen! :-)

4489 Csády Szabolcs 2012-01-01 20:20:20

Ez tartalmilag ugyanaz, mint a Maróti féle?

[url]http://hasznalt-konyv.vatera.hu/szakkonyv_kezikonyv/autos_motoros_konyvek/trabant_1_1_javitasi_kezikonyv_1527179588.html[/url]

4488  Spityu 2011-12-30 19:11:46  Előzmény:Kiss Krisztián: 56329

Na majd holnap lehet elnézek arra. A helyszínen már felismerem, hogy ugyanarra gondolok-e... :D

4487 Kiss Krisztián 2011-12-30 19:02:14  Előzmény:Kiss Krisztián: 56325

Na megtaláltam 2010 04.havi hsz.volt
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/111230/K_p_042_www.kepfeltoltes.hu__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/111230/K_p_043_www.kepfeltoltes.hu__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

4486  Spityu 2011-12-30 18:32:29  Előzmény:Kiss Krisztián: 56327

Várjunk... akkor ezek szerint amit belinkelték képeket, ugyanarról a kocsiról készültek, amire én azt gondoltam, hogy türkiz? Rosszul emlékezhettem ezek szerint. Nem tudom, hogy mennyi km lehet benne, de 2-essel kezdõdik, arra emlékszem. És azon is (ezen?) Pneumantok voltak végig.

De nem! Emlékeim szerint szürke kárpitos volt és régi felnis. Meg nagyon megmaradt bennem, hogy türkiz. De amúgy valahol ott láttam. :D Nem tudom már, mit higgyek...