Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4507 Támba Csaba 2012-01-26 09:09:07  Előzmény:Őry Gábor: 56347

Ha a porlasztó úszóháza nem szellõzik megfelelõen a melegen leállított motornál a porlasztóban lévõ benzin elkezd párologni. Ha ez a gõz nem tud eltávozni akkor indítási nehézségek lépnek fel.

Nem tudom milyen porlasztód van, de lehetséges, hogy eldugult a szellõzõfurat, de olyan is elõfordul néha, hogy a kisipari tömítésekrõl hiányzik a megfelelõ nyílás, vagy rossz helyre nyomták.
Bár téli üzemben nem jellemzõ a begõzösödés, de ez is egy lehetséges hibaok.

Anno az 1300-as, 1310-es Dacia-nál volt ez napi probléma, mert jórészt egy olasz WEBER-liszensz alapján gyártott egytorkú porlasztóval készítették õket és annak gyárilag nem volt megoldva az úszóház szellõzése. Meleg motornál padlógáz és köszörülés az indítóval, ez volt a módszer.

4506  Spityu 2012-01-26 08:53:17  Előzmény:Őry Gábor: 56347

A nem megfelelõ körülmények miatt szép lassan felfújja a pofáját, és a végén azt kiáltja: "NEM ÉRDEKELSZ, TERMODINAMIKA!".

4505 Őry Gábor 2012-01-26 08:23:41  Előzmény:Támba Csaba: 56339

Az mit akar jelenteni, hogy begõzösödik a benzin?

4504 Kozma Bence 2012-01-25 17:05:08

Nem diagonál, fajtáját most nemtudom. Nyári 155/?? R13.
Megpróbálkozok akkor 2.2-vel.

4503  Spityu 2012-01-25 12:44:57  Előzmény:Kozma Bence: 56343

Milyen típusú a gumi? Téli / nyári, gyártó, típusszám stb. Én a télit 2.5baron használom a 4T-n, elöl-hátul. 2T-n asszem 2.2-re szoktam.
Az 1.4 ill. 1.6 a diagonálra vonatkozik, de van aki szerint még abba is kevés és 2-re szokta fújni. Ki kell tapasztalni, hogy nem túl kemény-e (fékezéssel, kanyarban -> csúszik-e?).

4502 jocking . 2012-01-25 10:42:52  Előzmény:Kozma Bence: 56343

Hát, nekem az kicsit kevésnek tûnik. Én olyan 2-2.2 körülire szoktam fújni.

4501 Kozma Bence 2012-01-25 10:30:15

Sziasztok!

2T-nél mekkorának kell lennie a guminyomásnak? (seholse találok róla infót :/ )

Hopsz, közben a javítási útmuatóban rátaláltam, bocsi, nem figyeltem eléggé. 1.4 bar

[i](Módosította 83NC3 2012.01.25. 11:39-kor)[/i]

4500 Őry Gábor 2012-01-23 07:16:15  Előzmény: Spityu: 56338

Nem, mert akkor tuti, hogy menet közben is lenne valami gebasz, ráadásul az említett helyzetben volt szikra bõven.
Este kihûlés után megint pöccre indult. Sõt, melegen is ndul pöccre, csak 5-10 perc állás után nem.

Tsaby: Padlógázzal sem indult.

Tegnap a karbifedelet is levettem, tejesen korrektül folyik-zár.
[i](Módosította orygabor 2012.01.23. 08:18-kor)[/i]

4499 jocking . 2012-01-22 22:32:22  Előzmény: Spityu: 56340

A fényezés elõtti és utáni állapotról majd persze várjuk (mit várjuk, követeljük) a képeket. :)

4498  Spityu 2012-01-22 21:58:50  Előzmény:Támba Csaba: 56339

A karbija szerintem rendben van, legalábbis ahogy ismerem a kocsit. Viszont nemrég "tuningolódott" a gyújtása! Persze ki tudja...

Közben elolvastam újra. Szárazak a gyertyák stb. Lehet, hogy a benzincsapnál lesz valami gond?

OFF: Holnap délelõtt viszem a 2T-t fényezõhöz. :)
[i](Módosította Spityu 2012.01.22. 23:09-kor)[/i]

4497 Támba Csaba 2012-01-22 21:44:07  Előzmény:Őry Gábor: 56337

Melegen teljes gázzal indítózz. Ha úgy elkapja valószínûleg túl magas az üzemanyagszint, vagy nem zár rendesen a tûszelep. Esetleg nem szellõzik rendesen az úszóház és begõzösödik benya.

4496  Spityu 2012-01-22 19:46:57  Előzmény:Őry Gábor: 56337

Trafó, gyertya, de szinte 100%, hogy a gyújtással kapcsolatos alkatrészek közül valamelyik.

4495 Őry Gábor 2012-01-22 19:43:45  Előzmény: Spityu: 56334

Persze, akkor leállna menet közben. Ma is csinálta: hidegen pöcc, megy mint a villám, leállítás után nem akar megindulni.

4494 Léber Balázs 2012-01-19 20:54:52  Előzmény:Csády Szabolcs: 56331

A bemutató képek alapján igen. A vastagsága (vékonysága) alapján ebben a lényeg van csak benne, a marótis többi maszlag itt elmarad. Tudomásom szerint a németeknél is csak ezt a 4fejezetes kis szösszenetet adták ki, komplett könyv sohasem készült hozzá.

4493 Nagy Donát 2012-01-19 19:04:40  Előzmény: J.I.: 56332

Milyen az a klubbos matrica? :)

4492  Spityu 2012-01-18 20:18:31  Előzmény:Őry Gábor: 56333

A tanksapka is levegõzik, ugye?

4491 Őry Gábor 2012-01-18 19:19:25

Most akkor mi van? Ilyet még nem értem trabantos pályafutásom alatt.
Hidegen pöccre indul. Melegen szintén. Megy, mint az atomcsapás, kövér gázzal is (tehát folyik a benya rendesen). De öt perc állás után se kép, se hang. Se szívatóval, se anélkül, se gázzal, se nélküle. Most megnéztem a gyertyákat, tök szárazak, szikra van, ergo nem kap benzint. Még egy kis állás után, továbbá a benzincsövek lötyögtetése után ismét indul.
A múltkor kitakarítottam az egész benzinrendszert, új szûrõ, tankot is kimostam stb. Kiiktattam az átfolyásmérõt, nem való annak, aki szereti a sebességet. Még a csövek egy része is új. A karbit részben takarítottam Fõfúvóka, tûszelep. A tûszelepet fel is políroztam. Egyszerûen melegen nem kap benzint valamiért.
????????????

4490  J.I. 2012-01-02 20:25:40

Megjött a klubbos matrica!Köszönöm szépen! :-)

4489 Csády Szabolcs 2012-01-01 20:20:20

Ez tartalmilag ugyanaz, mint a Maróti féle?

[url]http://hasznalt-konyv.vatera.hu/szakkonyv_kezikonyv/autos_motoros_konyvek/trabant_1_1_javitasi_kezikonyv_1527179588.html[/url]

4488  Spityu 2011-12-30 19:11:46  Előzmény:Kiss Krisztián: 56329

Na majd holnap lehet elnézek arra. A helyszínen már felismerem, hogy ugyanarra gondolok-e... :D

4487 Kiss Krisztián 2011-12-30 19:02:14  Előzmény:Kiss Krisztián: 56325

Na megtaláltam 2010 04.havi hsz.volt
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/111230/K_p_042_www.kepfeltoltes.hu__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/111230/K_p_043_www.kepfeltoltes.hu__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

4486  Spityu 2011-12-30 18:32:29  Előzmény:Kiss Krisztián: 56327

Várjunk... akkor ezek szerint amit belinkelték képeket, ugyanarról a kocsiról készültek, amire én azt gondoltam, hogy türkiz? Rosszul emlékezhettem ezek szerint. Nem tudom, hogy mennyi km lehet benne, de 2-essel kezdõdik, arra emlékszem. És azon is (ezen?) Pneumantok voltak végig.

De nem! Emlékeim szerint szürke kárpitos volt és régi felnis. Meg nagyon megmaradt bennem, hogy türkiz. De amúgy valahol ott láttam. :D Nem tudom már, mit higgyek...

4485 Kiss Krisztián 2011-12-30 13:52:17  Előzmény: Spityu: 56326

Jól kapisgálsz,az aidinger úton az utsó lehetöségnél a lámpa elött(fent a fema fele)be jobbra és ott van mindjárt szemben.Gyári pneumantok nem engednek...
Már évek óta(kb 6 éve járok oda árúval,az elülsö boltba,hátul van az árúátvétel,pont a trabival szemben)posztolhatnám az állapot változást,de eszembe sem jutott,pedig jó képek lehetnének.

4484  Spityu 2011-12-30 09:37:32  Előzmény:Kiss Krisztián: 56325

Merre található a kocsi? Mikor fedezted fel? Akkor még szalon állapotban volt? Szerintem amúgy most is egész jó, durván hangzik, de alig van rajta hiba. :)
Jól sejtem, hogy az ablaktörlõ alatt "Megvenném" típusú cetlik vannak?

[url=http://www.biokom.hu/index.php/szelekthulladys-szelektivmen/gyszigetek-helyei-pett-szelektivmen.html]Esetleg ez alapján be tudnád azonosítani a pontos címet?[/url]

A Siklósi út (pontosabban II. János Pál út) vége felé található szürke kárpitos, türkiz Trabi megvan még? De lehet, hogy nem ott volt, hanem az Aidinger/Tildy környékén. Az biztos, hogy Kertvárosban, valamelyik "széles" úttól 50m-re.

Oké, hogy nem adja el, de igazán becsomagolhatnák legalább õsztõl tavaszig valamilyen ponyvaszerûségbe... néha, szép napokon kiszellõztetve. Kár, hogy már nem lehet csak úgy lekérdezni a tulajdonos adatait (feketén). A türkizre tettem párszor cetlit telefonszámmal, de csak eltûnt róla.

A Rókus utcában is volt középtájt egy kombi Wartburg, azt legalább becsomagolták + kitettek rá egy papírt: "Parkolási díj befizetve." Ritkán járok arra, legközelebb megnézem, hogy ott van-e még.

Illetve a Kálvária út - Tettye utca keresztezõdésében van 3-4 Trabi, kétütemû, négyütemû vegyesen, azt hiszem Trabant fanatikus család tulajdonában. :) Majd megpróbálom kiimádkozni az egyik kétütemûbõl a szürke könyöklõket.
[i](Módosította Spityu 2011.12.30. 10:45-kor)[/i]

4483 Kiss Krisztián 2011-12-29 18:12:03

Kár hogy nem mentettem el a képeket a trabiról(még talán ide is felraktam)akkor látszana a pusztulás....
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/111229/k_p_370_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/111229/k_p_371_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

4482 Muczán Gábor 2011-12-28 13:59:31  Előzmény: J.I.: 56323

Szia,

keresd a veterán topicon a Nagy Zolit Törökbálintról. Õ megoldja korrektül a dolgot.

De hívhatod a Klubot is, hogy a részletekrõl tájékoztassunk.

MG

4481  J.I. 2011-12-28 09:58:06

Sziasztok!
Új vagyok a klub-ban és nemrégiben ismét tulajdonosa lettem egy 1989-es évjáratú 601 kombi trabicseknek.Nagyon szeretem a kis autót és van pár dolog rajta amit szeretnék megcsináltatni.Nem tudm mennyire ismeritek Pesten a Szabó Gyuri szerelõt,de én felvettem vele a kapcsolatot és arany árban lenne a javítás.Pl hátsó kerék csapágy csere.Nagyon szívesen várok tanácsokat kihez lehet vinni az autót szereltetni.
Köszönöm szépen és remélem hamarosan személyesen is találkozhatunk.
Üdv:Imi:)

4480 Muczán Gábor 2011-12-23 15:17:31

Kedves Klubtagjaink!

Békés Karácsonyi ünnepet, és Boldog Új Esztendõt kívánok minden Tagunknak, Topiklakónak, családtagjaiknak, mindenkinek!

Reméljük kellemesen, és jó társaságban töltöttetek el egy újabb évet közöttünk.

Akár itt a honlapon, akár a Találkozóinkon.

Mindenkit szeretettel várunk December 31.-én 10.00 órától a Nemzeti Közlekedési Múzeum elõtti szokott gyülekezõhelyünkön. 11.00 óra felé elindulunk szokásos Szilveszteri Felvonulásunkra. Mindenkit szeretettel vár a TWK.

Ne feledjétek el, jövõre "nagykorú" lesz a Klubunk:-), belép a 18. életévébe.
Felnõtté váltunk, de azért karikában 18-as:-)) filmet ne futtassunk a honlapon
:evil: :evil: :evil:

Muczán Gábor

4479 Zwick Gábor 2011-12-20 20:06:45

Nem tudja valaki hogy ki vásárolt mostanában egy trampot Pestemegye Szigetszentmiklós. Apum mondta: látta hogy az M0-ás felöl vittek egyett tegnap vagy tenap elött Szigetszentmiklós felé.

4478 Őry Gábor 2011-12-19 09:46:29  Előzmény: Spityu: 56319

Kössz!

4477  Spityu 2011-12-19 09:21:58  Előzmény:Őry Gábor: 56318

Ha ugyanott készül, ahol a megszakítólap helyére betehetõ, fekete dobozt nem igénylõ elektronika, akkor bgt015-tõl érdeklõdj. Azt hiszem, õ ismeri.

4476 Őry Gábor 2011-12-19 09:11:31

Ennek a gyártójáról nem tudtok valamit?

[url]http://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=44&products_id=2917[/url]

4475 Nagy Donát 2011-12-09 11:23:13  Előzmény:Muczán Gábor: 56315

Sajnos nincsen, nekem is valami VW porlasztóhoz ajánlottak, hogy 'ez majdnem ugyanaz' :(. Gumijuk pedig már régóta nincsen.

4474 jocking . 2011-12-09 11:11:50  Előzmény:Muczán Gábor: 56315

Tehát ha jól értem, a vw-nek a tulajdonában van egy olyan porlasztó liszensze, amit soha, semmiben nem használt. Érdekes egy üzletpolitika...:D

4473 Muczán Gábor 2011-12-09 09:22:40  Előzmény:jocking .: 56313

A VW teljesen más karbit használt az akkori Polohoz mint amit a kelet-Németek választottak a licencmotorhoz. Õk valamiért ezt a kissé elcs.szett Pierburg licencet illesztették hozzá. Ezt ebben a formában a VW tudtommal sosem használta.

MG

Lancelot:

köszi, hátha...

4472 Nagy Donát 2011-12-09 09:04:11  Előzmény:Muczán Gábor: 56310

Ma pont megyek selymes ablakgumiért, rákérdezek itt Szombathelyen.

4471 jocking . 2011-12-09 08:57:30  Előzmény:Muczán Gábor: 56312

Azért az számomra elég meglepõ, hogy egy liszenszben gyártott alkatrész nem kompatibilis azzal, amirõl másolták. Mégis mi miatt nem jó a vw úszó?:confused:

4470 Muczán Gábor 2011-12-09 08:23:37  Előzmény: Spityu: 56311

Szia,

a VW úszó nem jó.

A gumiharang szétszakad, kirepedezik, a bontóban vagy rosszat, vagy nem találsz.

A Cinkotai úton már kiárultak mindent ami fontos, folyamatosan szükségesnek mondható.

Ez van:_(

MG

4469  Spityu 2011-12-06 14:12:07  Előzmény:Muczán Gábor: 56310

Sajnos boltot nem tudok, csak tippet adni... úszót talán VW boltban tudsz venni.

Gumiharangot pedig leginkább bontóban találni, szerintem. Én még nem is láttam olyan 4T-t, amiben lett volna valami baja. Foltos lesz? Kirepedezik?

Cinkotai úton K. SZ.-nál?
[i](Módosította Spityu 2011.12.06. 15:16-kor)[/i]

4468 Muczán Gábor 2011-12-06 14:04:11

Sziasztok,


nem tud valaki valami forrást 4 ütemû Trabi karburátor úszóra, illetve az utastérbe sebváltókarra gumiharangot? A boltokban, nagykerekben már elfogytak sajna. De lehet még egy két bolt, ahol ilyen "fekszik".


MG

4467  Spityu 2011-12-02 16:59:25

Tud valaki valamit ezekrõl a motorokról? Fogalmam sincs, hol találtam ezt a képet, de valami múzeumban készülhetett... mik lehetnek azok ott hátul? A közelebbin úgy tûnik, hogy nem kipufogó, ahhoz túl alacsonyan van. Talán a középsõ motoron lévõ csonk lehet valamiféle leömlõ, az már magasabban helyezkedik el. Érdemes megfigyelni a blokkot is. A közelin lévõ csõcsonk szerintem szívócsonk, a motor pedig résvezérlésûre átalakítva.
Valami prototípus lehet ez vagy speciális gépbe gyártották?

Az elsõ adattáblán annyit el tudtam olvasni, hogy: "Wettbewerbmotor", vagyis versenymotor.

[imgw]http://www.kephost.com/images4/2011/12/2/kqzixb99v37nubwwf78h.jpg[/imgw]
[i](Módosította Spityu 2011.12.02. 18:07-kor)[/i]

4466 Kiss Krisztián 2011-12-01 21:17:18  Előzmény:Őry Gábor: 56307

Télre is,és amugy is,a szabadonfutós váltonak,higabb olaj kell.A leg megfelelöbb erre a célra,4Tmotorolaj.Mondjuk 5W-és.Én nem kisérletezgettem,nekem mindig az volt benne.Nagyon hidegben talán elsöre nem vette,aztán már jó volt.De akkor tényleg hideg kellett legyen....Nem ilyen 0fok.

4465 Őry Gábor 2011-12-01 19:48:43  Előzmény:Petró Dávid: 56305

A kosáron nem látszik semmi, a belsõ 12 szögletû részen van nyoma a görgõknek. Az elõbb írtam a barkácsba, hogy több olajjal is kísérleteztem, de még nem jött be a tuti. Még egyszer nem szedem szét a váltót egy éven belül, akinek hat anyja van!

4464 Petró Dávid 2011-11-30 20:23:09  Előzmény:Polonkai József: 56304

Nekem van elfekvõ ablaktörõ motorom. Bp-en az Õrs vezér tere közelében tudnád átvenni, ha érdekel...

4463 Petró Dávid 2011-11-30 20:19:54  Előzmény:Őry Gábor: 56303

Szerintem ha a görgõknek nyoma van a kosáron, akkor már csere érett.Legalább is nekem sem volt 4. fokozatom, szétszedtem és nem volt annyira brutál módon szétkopva, de úgy látszik ez már elég neki. Én a jövõ héten rakom össze, aztán majd meglátjuk...

4462 Polonkai József 2011-11-30 07:17:52

Sziasztok!

2T Trabiba kellene nekem ablaktörlõ motor. Szerintetek ugyanolyan van a 2T-ben és a 4T-ben? Ránézésre egyformának tûnik.
Itt egy hirdetés:

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/autovillamossagi_alkatresz/ablaktorlo_es_szerkezetei/trabant_ablaktorlo_motor_elso_1_1_1507839878.html

4461 Őry Gábor 2011-11-26 21:05:34  Előzmény: Spityu: 56302

Elõször nem tudom mi volt benne. Ezt lecseréltem MOL Hyxol-ra. A múlt télen felhigítottam egy kis gázolajjal, ettõl kb. motorolaj sûrûségû lett, akkor úgy ahogy elment. De most megint tré. Nem látok mechanikus okot a cserére, a gögõknek van egy kis nyoma a belsõ részen, ennyi. Nyáron minden gond nélkül ment.

4460  Spityu 2011-11-26 20:42:57  Előzmény:Őry Gábor: 56301

A szabadonfutó pontosan úgy jön le, ahogy a könyvben írják: a 4. fogaskereke mögé kell beakasztani a lehúzót, ami közvetetten letolja a csapágyat is.

Lehet, hogy zsugorkötésû a tiéd és azért szorul annyira + még a csapágy. Az enyém ékes, átlagos volt az ellenállása.

Lehet, hogy egy olajcsere megoldaná a problémád? Milyen típusút használtál eddig?[right][/right]

4459 Őry Gábor 2011-11-26 20:17:54

Tudom, hogy inkább barkács, de nem akarom szétoffolni a kolléga nyomorát...
Szóval: a szabadonfutót a fogaskerékkel együtt szokták lehúzni? Egyszer már csináltam, de elfelestettem, hogy volt. Az biztos, hogy csapágylehúzóval nem akart megindulni.

Valahogy nem akarom érteni ezt a k---urva szabadonfutót. Amikor nekiálltam szétszedni, azt hitttem, hogy valami vastag szutyokban csücsülnek a görgõk, azét nem feszülnek bele a fogaskerékbe. Most a szétszedéskor látom, hogy tök tiszta az egész, és a kivett olaj is egész tiszta volt. Kézi mozgatásra mindig "hajtott". Miért nem mûködik ez sûrûbb olajjal (hidegben)? Mostanában reggelenkét kellett legalább két kilométer, hogy lehessen használni a negyediket. Erõs kihúzatáskor nehezebben kap be. Hirtelen motorfékkel hajlamosabb beakadni.
Most, hogy már nem 2800, hanem ötezer fölött jár az ára, nem visz rá a lélek, hogy lecseréljem, ráadásul úgy, hogy lényegében fogalmam sincs, hogy miért nem mûködik rendesen.

4458 Őry Gábor 2011-11-21 20:40:31  Előzmény:Támba Csaba: 56297

Köszi!