Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
A Trabant 1.1 irányjelzõ villogó-[url=http://www.kephost.com/images4/2013/1/16/a1_2013_1_16_3tkk1k03au.jpg][b]visszajelzõjérõl[/b][/url] kérdeznék. Gyárilag hogy kell ennek mûködni? Ha kirakom az irányjelzõt valamelyik irányba, akkor az elsõ ütemnél felvillan a visszajelzõ, de utána már nem villog. Ha a vészvillogót bekapcsolom, akkor minden ütemnél felvillan. Illetve ebben 1 vagy két izzó van belül? Egyszer már szedtem szét, de nem emlékszem... Úgy tudom ez külön nem jelzi az irányt, hogy merre villog?! Mi lehet a gond vele?
[i]Szerk.:[/i] A hangulatjelek miért nem mûködnek? [i](Módosította Janner 2013.01.16. 23:34-kor)[/i]
Halló Mindenkinek! Meg tudná mondani valaki nekem, hogy a 2T és 4T hátsó fékrendszere között van-e különbség? Azt vágom, hogy dobfék :D Szóval fékpofák, összehúzórugók, kitámasztólemez csereszabatosak? Vagy az osztókör miatt módosultak a fékalkatrészek méretei is az 1.1-esben?
Nagyjából ennyi, + néhány apróság. A tulajdonos úr a hónap végéig vár, aztán küldi a hulladék közé (adminisztratív okok miatt muszáj neki). Nagyjából féláron adja ezeket. Akit érdekel, szóljon, elküldöm az elérhetõségét.
Nos nekem volt egy kombim levágott hátuljával(91ben)és kb 10en mentünk vele discóba a szomszéd településre:)Ennél rondább volt.Ketten vettük meg egy haverral,3e ftért.:)Már nem tudom mi lett vele:(( (arra emlékszem még,hogy mindenkinek büdös 2t kipufogó szaga lett:DD)
Mondjuk az alábbi trabantnál lényegesen igényesebb kivitelût találtál. Ez az igazi beteg ötlet: http://www.jofogas.hu/baranya/Elado_egy_levagot_hatulju_trabant_7244542.htm
Úgy látom, a pick-upok gyárilag más színû tetõvel készültek, úgy mint a delux-ok;)
Ez már diszkófény lenne az autóban :) Egyébként érdekesnek találom, hogy egy egyszerû kapcsolónak is hogy tudunk örülni. A lényeg a lényeg, menjen a kocsink és ne legyen probléma ;)
[b]Endre:[/b] Jajj, az a fajta nagyon szépen világít. Egy barátom '83-as Trabijában olyan van. De kivette belõle az égõt, nehogy szétégesse a zöld mûanyagot. [img]http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2011/09/epic-jackie-chan-template.png[/img] Hát a német, azt direkt úgy tervezte, hogy ne égesse szét, ne olvassza meg. Ráadásul úgysem közlekedik másfél órát ködben... [b]slimtomi:[/b] Viszont, ha úgy rakod a kapcsolókat, hogy: [b][color=green]ZÖLD[/color]-[color=yellow]SÁRGA[/color]-[color=red]PIROS[/color],[/b] akkor az pont olyan, mint a közlekedési jelzõlámpa színsorrendje, és mondhatod a csajoknak, hogy te ezzel vezényled a forgalmat. :D
Egyszer volt szûk egy évig egy Wareszom, ahhoz még boltban tudtam venni gyári új zöld kapcsolót. Olyan hengeres nyomókapcsoló volt, mint a Trabi elakadásjelzõje. Ebbõl van peremes változat, az gyakoribb, de nekem még a sima hengeres volt. Beszereltem, persze ködlámpám az nem volt. De annyira jó volt sötétben benyomni, és akkor a mûszerfalon az a kis zöld fény, wááááá:)
Endre: Na igen, ha nincsen rá szüksége az embernek, akkor minek tegye el. Egyébként, magam sem igen használnám ködös idõben a kocsit, mert egy õz tuti összetörné. Egyelõre csak beszerelem, aztán ha kell, akkor legyen kéznél. Egyébként nem tudom figyeltétek-e? A 4T prospektusában fekete ködlámpa kapcsoló szerepel a mûszerfalon. Így ha a következõ sorrendben szereljük be a kapcsolókat, akkor a német zászló színeit kapjuk eredményül:
FEKETE elsõ ködl. / PIROS elakadásj. / SÁRGA hátsóködl.
Eredetileg így szerettem volna magam is. Vettem fekete kapcsolót, de most már ez a zöld marad.
BajakiPeter: Köszi! Nem is volt egyszerû az adás-vétel. [i](Módosította slimtomi 2013.01.06. 21:34-kor)[/i]
Köszi a képet. Szexi. Õszintén szólva nem is tudtam, hogy ez ilyen kis világítós, mert láttam olyat, hogy az elakadásjelzõ visszajelzõje fölött volt zöld visszajelzõ. - Könnyen lehet, hogy az a tulaj utólagos módosítása volt. Szóval szép.
Kérdeznék én is egy okosat a trabi benzincsapról. :p Bent ugye meg van feliratozva három betûvel a három állás. Némi német tudás birtokában egyértelmû, hogy a három betû (A, Z, és R) közül az R nyilván a "reserve", vagyis a tartalék. Na de a nyitott és a zárt állás miért A és Z? Valahogy nem tudom összeegyeztetni a "geschlossen"-nel és az "öffnen"-nel...
Még tavasszal voltam MG-nál egy garázsürítés alkalmával, ott rakosgattuk a különbözõ kapcsolókat. Kezembe került egy ilyen zöld ködlámpakapcsoló is. Már akkor is tudtam, hogy milyen kuriózum, néhány éve én is mindent tûvé tettem egy ilyenért(sikertelenül). Na de ezúttal azt mondtam, hogy én úgy sem szerelek fel ködfényszórót, ezért miért én tárazzam be ezt a ritka darabot, mikor másnak nagyobb szüksége lehet rá. Szóval nem hoztam el:D
Nekem is az van (kombi), és azért kérdezem, mert az ablaktörlõ kapcsolója az a fûtésvezérlõ felett van. Akkor az ott, mint egy lehetséges opció kapott helyet. Mondjuk logikusabb lenne, hogy ott legyen, mert ugye az elsõ vezérlõ is ott van.
Ha jól emlékszem, a kezelési útmutató szerint oda a kombik hátsó törlõ-mosó kapcsolója való. Bár ez érdekes, mert nekem kombim van, és amíg a gyári mûszerfal volt bent, addig a hátsó törlõ kapcsolója nem ott volt, hanem középen, a fûtésvezérlés fölött.
Nem tudja valaki, hogy a 4T Trabi kormányoszlopán, az ablaktörlõ vezérlõkarja mögött miért van egy vakdugó? Pont akkora méretû, mint a fénykapcsolók melletti dugó.
Köszi a választ!Ám meglepõdtem,mert teljesen úgy emlékszem,hogy nekem van egy db 7.6-os felíratos hengerfej.Azért nem lett felhasználva,mert nincs párja,és valami rakoncátlan tûgörgõ összecsapkodta.Felkutatom,megnézem:)
[img]http://kepfeltoltes.hu/130105/kodlampa_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img] De ez így este most nem zöld :/ De biztos tudod, melyik kapcsoló ez. [i](Módosította slimtomi 2013.01.05. 22:11-kor)[/i]
A gyertya menet legyen jó, a többi nem számít, ha "síkoltatod". De nem csak síkolni kell, ki kell alakítani a hullámos felületet, valamint az égéstér szélét is tovább kell vinni - szögben.
A felirat nélküliek 7.6-osak, tudtommal ezt az értéket sosem jelezték.
Zöld billenõkapcsoló elsõ ködlámpához, ha bekapcsolod világít is, nem úgy, mint a fekete. Nos, itt olvastam valamelyik topikban, hogy ritka, mint a fehér holló. Miután sehol nem találtam, így végül elhittem. De aztán a német eB*y megdobott eggyel... Zsír új, eredeti DDR gyártmány, minden stimmel rajta. Ezzel már teljes lesz a mûszerfalam, mivel idõközben csapódott egy KMGY is a sztorihoz X) A képet már ígértem, most fel is teszem!
Sziasztok!Bontóba vettem 601-eshez hengerfejet,szeretnék leszedetni belõle.Nincs ráírva se 7.8,se 7.6.Melyik fajta lehet,ilyen felirat nélkülit még nem láttam.Lehet csak nekem újdonság:)A hosszú számsor lassan láthatóvá válik,az egész cucc egy olajdzsuva-korongnak néz ki.Remélem nincs szanaszét elhúzódva.Lehet ha megpucolódik,kiderül már esztergálva volt:)
Igen gyõri vagyok. Újat szerettem volna, mert alig kerülhet többe mint a bontott, de köszönöm! :)
Barátin egyébként csak kettõ 2T van, az egyik már szinte teljesen kibelzve a másik, egy Hycomat, de azt nem bontják meg mert megakarják tartani... Itt Gyõrben, a Kossuth utca végén van egy bontó (Ferr autó) ahol rengeteg Trabi és egyéb keleti autó alkatrész van.
Ha jól tudom, akkor gyõri vagy. Szerintem látogass el a [urls=http://baratibonto.hu/]gyõrújbaráti bontóba[/urls], ott tuti találsz ilyet. Rendesek, s korrekt árakkal dolgoznak. ;)
2012. december 31-én délelõtt kb. 10. 00 órától gyülekezünk a Nemzeti Közlekedési Múzeum elõtt. A szokásos Szilveszteri menetünket 11. 00 órakor indítjuk. Az útvonal pontosítása a helyszínen történik.
Ha nem lesz sehol már délelõtt is lezárás, akkor a Dózsa Gy. út, Kerepesi út, Rákóczi út, Erzsébet Híd, Attila u. Alagút, Andrássy út útvonalon fogunk lassan végighaladni.
Márkától függetlenül szeretettel várunk minden klubtagunkat, minden veterán, és hobbijármûvest, Szilveszter napjának elsõ-, és az év utolsó autós-motoros összejövetelére.
A képen látható kormányvédõt ÁFOR boltokban lehetett kapni. Az enyémen is volt, de valamikor kidobásra került (talán amikor bele ment a magyar három küllõs kormánykerék egy mûszaki vizsga alkalmával). Azt hiszem, volt minimális színválaszték is, a miénk világosabb barna volt. Vaterán lõttem kb. 2 éve egy gyári újat, elég sokáig hirdették. ÁFOR-os papírral, fóliával, mindennel. :) Gondolkodom, hogy feltegyem-e...
Enyémnek se volt törzskönyve, mert 89-óta nálunk van. Eredetvizsga nélkül kiállították a 6 ezer ft ellenében.(mivel nem volt tulajdonosváltás) [i](Módosította Tibke 2012.12.14. 23:43-kor)[/i]
Gyárilag nem volt, mi elsõ tulajosként vettük a Trabit 89-ben, viszont akinek már volt elõtte Trabantja ,azonnal megvetet a Merkur telepen a huzatot rá, ahogy mi is.
Wartburgokon is csak elenyészõ számban volt eredeti Weber karburátor. ha Trabantra rakod a 34-est, csak a karburátor cserétõl nem kell csodát várni, szinte észre se venni a különbséget.(pl nekem is 1.3-as Trabantom 32-es karbival üzemelt, és nagyon jól ment,tehát oda-vissza igaz.)
Pereckormányon volt gyárilag huzat? Nekem határozottan úgy rémlik, hogy eddig minden Trabimon (mind '85 utáni volt) ilyen volt: [img]http://www.forum-auto.com/uploads/200601/mattt_1136469203_img051231_1120.jpg[/img]
Akkor a Trabantra nem is tettek eredeti Weber karburátort csak a liszensz alapján gyártottat? Ha a Wartburg karbiját (TLA 34) Trabantra tesszük, érezhetõ lesz némi erõsödés, dinamikusabb karakterisztika? Vagy fölösleges ezzel szenvedni?
A 4T Trabant és 4T Wartburg karburátorai különböznek. Két típussal szerelték õket: A Trabantokra jutott a Weber TLA 32, a Wartburgokra pedig a Weber TLA 34. A típus utáni szám a karburátor torokátmérõjére utal, ami Trabantnál 32, Wartburgnál 34 mm. Azonban ez alapján a két karbi tök egyforma, nem lehet külsõleg megkülönböztetni õket. Egyedül az öntvényben lévõ feliratban különböznek, a Trabi karbiján a "Weber Lizenz", a Wartburgén csak a "Weber" felirat van rajta. (Másik, kisebb különbség, hogy a karbi aljának elején a Wareszokban néha látni egy kis fém kockát saruval, ami egy fûtõtest, az ún. PTZ.) Innen lehet tudni, hogy egy karbi Trabira, vagy Wareszra való.
Egy kérdés (látom, igen beállt a téma): Most olvastam a hírdetések között, hogy valaki keres 4T krabit (Trabant v. Wartburg) és hogy Weber-t keres, nem pedig a licenceset. Mert több fajta karburátorral is szállították a 4T verziókat? Az enyémre Weber van ráírva, de honnan lehet tudni, melyik az eredeti, és melyik nem?
Istenem, milyen szép Trabant! Látjátok, nem akarok én Audi A8674-essel nyomulni, nekem ez is maga lenne az autó, de még ezt sem tudnám megszerezni. Ezeket horror árakon árulják. Így marad a felújítás.
Wáwáwáá :D Na és nekem mit hozott a Mi(a)kulás bácsi kedves Márkatársak? Egy eredeti, vadiúj, ZÖLD ködlámpa kapcsolót!!!! Nem nagy dolog ugyan, de Ti is tudjátok milyen ritka. Attól féltem ez nem világítós, mert sehol nem találtam errõl egyértelmû infót, még képet is alig. De meg lett. És örülök neki. Bár 4T-ben katalógus szerint asszem fekete, izzó nélküli elsõ ködlámpakapcsoló van, de ez a zöld mégis csak királyabb. Amúgy 1987 februári gyártmány, és még a rizsszem izzó is eredeti benne! Holnap rakok fel képet, mert így este nem színhû, sõt fekete a kép, holnapra felteszem a képet. Most boldog vagyok, csak lenne már kész a járgány...
Ez egy gyárinak tûnõ vékony, bitumentartalmú zajcsillapító lemez, mely rá lett "melegítve" a kocsi belsõ fenéklemezére az 1.1-nél. Ezzel így nincs probléma. Ettõl függetlenül még lehet hogy a kocsi meg lett -nepperizálva-, de az a képeken általában nem látszik, csak mikor személyesen odahajol az ember...
A piacon döntõ többségében nepperizált darabok tûnnek fel, kiváltképp az 1.1 limuzin kategóriában, mert arra ugrik a Német, Holland gyûjtõ. Habár azt vettem észre, hogy ezek árát annyira feltornázták a kis Trabi nepik, hogy inkább kerülik a drága, jól kinézõ darabokat, és az ócskább, de nem piszkált, nem sárra fújogatott alanyokat viszik.