Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4587 Sipos Tamás 2012-07-01 17:59:21

[justify]Az elmúlt héten megmutattam a Trabantomnak hol gyártották.
Sikeresen visszaértünk Németországból, Zwickauból. Három napig utaztunk oda, háromig vissza, és 1850 km-t tettünk meg. Túlnyomó részt mellékutakon mentünk, ami egyrészt gyönyörû volt, másrészt nagyon nehéz a Trabantnak. Két felnõtt (a fiam testméretben felnõttnek számít, mert nálam már magasabb) és a 10 éves lányom, plusz teljesen telerakott csomagtartó és hátsó ülés volt a terhelés. Szemmel láthatólag leült a hátulja. Gyakoriak voltak az olyan emelkedõk, ahol csak 2-ben tudtunk felkapaszkodni, egy helyen azonban az 1-es kellett. A lejtmenet veszélyesebb volt, mert motorféket nem szívesen használtam (bár néha kénytelen voltam 2-be is visszatenni), fékezni meg a túlmelegedés miatt nem volt tanácsos. Így is üvegesre megégett a bal elsõ fékpofa pár, amit Prágában kicseréltem a tartaléknak vitt készletbõl. Ugye, mert Csehország és Németország nagyon sûrûn lakott és minden völgyben van egy falu, ahová nem tanácsos 80-al bevágódni, meg ha nincs is falu, amúgy is nagyon kanyargós az út. Egy helyen próbáltam a szabadonfutót kihasználni, de majdnem rá is fáztam: 95-el gurultam lefelé, és egy falu volt a völgyben, ahol félpályás lezárás volt, jelzõlámpás megoldással. A már megégett fékekkel nem tudtam megállni, és majdnem egy kocsihosszal becsúsztam a pirosba. Szerencsére nem jött szembe senki. Szóval nem tudtam lendületbõl vezetni.
Zwickauban elmentünk az egykori Trabant gyár kapujához, és megnéztük az August Horch múzeumot is. Itt volt kiállítva egy Wankel-motor, ami Sachenring fejlesztés, de nem került sorozatgyártásra.
Szóval a gép becsülettel teljesítette a távot, ami megerõsítette bennem a tudatot, hogy ezzel az autóval bátran lehet nagyobb utakra is vállalkozni. Nem trabantos találkozóra mentünk, hanem egy kis nyaralásra, utazásra. Szándékosan nyújtottuk ilyen hosszúra az utat, és mentünk erdõs-hegyes tájakon. Csehország gyönyörû; tele látnivalókkal, ahol heteket is el lehet tölteni. Az Érchegység nem különben, a kis falvakkal, városkákkal, a hullámzó tájjal. Ez az út egy élmény volt.
Nagyjából az útvonal:
1. nap: Bp-Komárom-Trnava-Hodonin-Osvétimany (kis falu)
2. nap: Osvétimany-Kromeriz-Prostejov-Havlickuv Brod-Kutná Hora-Praha
3. nap: Praha-Konéprusy-Rakovník-Zatec-Chomutov-Gayer-Zwickau
visszaút 1. nap: Zwickai-Kligenthal-Sokolov-Becov nad Teplou-Plzen-Strakonice-Z’dar (kis falu)
visszaút 2. nap: Z’dar (kis falu)-Hluboká-Trebon-Schrems-Horn-Maissau-Hollabrunn-Gaweinstal-Marchegg-Mosonmagyaróvár
visszaút 3. nap: Mosonmagyaróvár-Bp
Aki még nem volt a Trabantjával Zwickauban, annak egy szokványos tengerparti nyaralás helyett, bátran ajánlom ezt a túrát.[/justify]

4586 Baranyi Zsolt 2012-06-30 08:45:50

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy hova vigyem szervizbe a 4T Trabimat.
Megbízható (lehetõleg azért olcsó :) ) szerelõt keresek.
Én Bp. 22.ker-ben lakok.

Segítséged elõre is köszönöm!

Baranyi Zsolt (Zsolesz75)

4585 Bencze Robi 2012-06-20 10:36:35  Előzmény:révai ákos: 56426

köszi szépen

4584 révai ákos 2012-06-20 10:35:20  Előzmény:Bencze Robi: 56425

Szia !

5.2 litert jelent egy dióda a 4T nél.

4583 Bencze Robi 2012-06-20 08:35:58

Azt nem tudja valaki, hogy a 4T-nél ha a sárga üzemanyagjelzõ led kigyullad akkor még mennyi van benne? kb 4l? Csak kíváncsiságból :)

4582 Kenyér Zoltán 2012-06-15 16:25:30  Előzmény:Kárász Endre: 56423

Hát az szerintem túlzás, hogy mindig is itt gyártották a lámpabúrákat. Én úgy tudom, hogy miután megszûnt a gyár, utána a gépek mindenfelé elkezdtek szétvándorolni Európában :), és valahogy az idõk során a hátsó lámpabúrás gép itt kötött ki kis hazánkban. De még valamelyik gép itt van csak már ne emlékszem, hogy melyik.

4581 Kárász Endre 2012-06-15 09:36:35

A héten a Csabi Bt-nél vásároltam, ahol is azzal az információval leptek meg, hogy a 2T Trabi hátsó lámpabúráit mindig is Magyarországon gyártották. Tényleg ilyen nemzetközi projekt volt ez az autó?? A Ladáról tudtam, hogy Ajkán, Devecseren, Veszprémben, stb. csinálta a Bakony Mûvek a különbözõ gyújtásalkatrészeket, de a kis DDR csodáról nem hittem volna, hogy van hazai vonatkozása.

4580  J.I. 2012-05-11 20:12:17

Sziasztok,Trabant 601 indítókulcshoz keresek gumi házat illetve kulcstartót.Kérem ha valakinek van ilyen feltétlen keressen meg!Köszönöm!

4579 Kósa Péter 2012-05-11 11:54:59  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 56420

Szia Gergõ!

Köszönöm szépen a válaszod!

Üdv: Peti

4578 Holnapy Gergely dr. 2012-05-08 09:27:06  Előzmény:Kósa Péter: 56419

Szia!

Tiberius márkatársnál létezik egy "mesterlista", amit néhány éve a megbízható szakemberekrõl állítottunk össze. Keresd meg õt privát címen, és biztos elküldi neked.
Ami a kárpitost illeti, én Fekete Rezsõt ajánlom, a Lõrinczi úton (Ferihegy felé). Bár nem a legközelebbi cím neked, de nagyon korrekt, és szépen dolgozik. Tel: 30/9328619

Üdv:
Gergõ

4577 Kósa Péter 2012-05-07 10:52:53

Sziasztok!

Nem régóta tartozom a fanatikusok körébe, de szépen elbûvölt a kis négyütemûm a megbízhatóságával! Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok, hogy tudna-e valaki ajánlani nekem egy jó szakembert, mert a különbözõ munkákat nem bíznám mekkmesterekre. Helyileg Budapesten, azon belül is a XI. kerület és a Móricz Zsigmond kõrtér környékén lakom. Jelenleg egy kis kárpitos, illetve mûszaki segítségre van szükségem, de bármit szívesen veszek! Elõre is nagyon köszönöm a segítséget!

Üdv: Kósa Peti

4576 Biacsics Gábor 2012-04-10 19:44:46

Köszi a segítségeteket,így már egyértelmû.Szégyen nem szégyen a kezelési eszembe sem jutott...Amúgy furcsa h a vezetõ oldalin mind a kettõ reteszelve volt,az utas oldalin meg egyik sem.Talán mikor az üléshuzatokat felszerelték akkor oldották ki az utasoldali rögzítését.Egy mosás után mennek is vissza a huzatok,jobban tetszenek mint a gyári 4t kárpit,szép méretpontosok,(nemtom volt-e gyári utólagos üléshuzat,ha volt lehet az),és nagyon retro kinézete van,mint egy régi sezlonynak :).

4575 Gyapjas Gergely 2012-04-10 19:42:40  Előzmény: Spityu: 56416

Nekem vab egy ilyen szettem csak az használt, meg létezik egy másik verzió is ami gumiból készült, az inkább hóra való, ez pedig jégre.

4574  Spityu 2012-04-10 19:34:33

Kérdés: ez a fajta hólánc csak Kübelhez dukál, vagy jó Limohoz is? Valaki látott már ilyet itthon? Tudok szerezni, de nem valami olcsón, éppen ezért nem venném meg, ha mondjuk kifejezetten Kübel kellék lett volna anno. Ugyanígy szütyõvel, leírással "für Trabant stb." felirattal. Jah és zsír új szettekrõl van szó.

[url]http://www.ebay.de/itm/Riemenschneeketten-Satz-orig-DDR-Schneeketten-Trabant-
/380393283182?pt=DDR_Ostalgie&hash=item589134de6e[/url]

4573 Csády Szabolcs 2012-04-07 19:51:09  Előzmény:Biacsics Gábor: 56412

A kép alapján meg lehet érteni a mûködési elvét, s a kárpitot se kell lehúzni így hozzá. Amúgy az ábra a kezelési útmutatóból származik.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/120407/fejt_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

4572 Holnapy Gergely dr. 2012-04-07 18:37:59  Előzmény:Biacsics Gábor: 56412

Hogy lásd, mit csinálsz, inkább patentold szét a háttámla huzatát, és gyûrd fel középmagasságig. Ott, (hátulról) egyértelmû lesz a szivacsok közt, hogy melyik drótot kell elhúzni, hogy a fejtámla kicsússzon.
G

4571 Nagy Donát 2012-04-07 16:46:01  Előzmény:Biacsics Gábor: 56412

Van az ülés támláján (támlában) egy drót, ami megakadályozza ezt. Ki kell tapogatni, és egyik irányba el kell nyomni a drót darabot, és akkor simán ki lehet csúsztatni.

4570 Biacsics Gábor 2012-04-07 15:44:30

Meg tudja valaki mondani 4T Trabi ülésbõl hogy lehet kihúzni a fejtámlát?Van valami trükkje?Az egyik simán húzva kijött,a másik megakad a legmagasabb pozíciónál,tovább nem jön.

4569 Hudák Zoltán 2012-03-30 06:35:05  Előzmény:Szabó Tamás: 56410

Már csak annyiból is elõnyösebb az az olaj hogy füstöl tõle annyira a kocsi meg nem kokszolja le a hengereket, és nem rak le annyi dzsuvát a hátsó dobba ami hosszu távon nem igazán tesz jót a kipurendszernek, de szerintem ezt nem kell elmondanom hogy miért.;)

Üdv: Hudee

4568 Szabó Tamás 2012-03-27 19:00:06  Előzmény:Nagy Donát: 56409

Ok, köszönöm.

Még jó, hogy egy havi adagot elõre megveszek....
Ha elfogy kipróbálom az általad ajánlottat.

T.

4567 Nagy Donát 2012-03-27 18:36:49  Előzmény:Szabó Tamás: 56406

Igen, nemrég írtam le a másik topicban.
A MOL Sprint 2T literje kb. 100-150 Ft-al drágább csak, és ugyanúgy megtalálható minden MOL kúton.

4566 Szabó Tamás 2012-03-27 17:51:52  Előzmény:Bencze Robi: 56407

Oks, köszi.

4565 Bencze Robi 2012-03-27 17:49:18  Előzmény:Szabó Tamás: 56406

Olvass vissza pár hozzászólást a barkácsban, Lancelot leírta, szerintem is jobb, mint az Arol

4564 Szabó Tamás 2012-03-27 17:44:40

Sziasztok

Fogyasztással kapcsolatban, nekem 60-70 között 5 - 5,5 litert eszik.
Hosszú távon használom a Trabantot, és Jet benzinkúton tankolom.
Nem tudom, az valamit befolyásol-e a fogyasztásnál. De én az Arol 2T-t használom, amirõl itt nem sok jót hallottam. Mit próbáljak ki helyette, ami árkategóriában is elfogadható?

4563 Csády Szabolcs 2012-03-26 18:54:35

Nem emlékszem már, hogy ki keresett 4T Trabi slusszkulcsgumit, de itt van:

[url]http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/karosszeria/lokharito/trabant_gyujtaskulcs_gumi_gumi_retro_1564454933.html[/url]

4562 Kozma Bence 2012-03-25 19:09:56  Előzmény:Őry Gábor: 56403

Megfogadom a tanácsod, köszi!

4561 Őry Gábor 2012-03-23 18:50:48  Előzmény:Kozma Bence: 56402

Az a másfél perc is sok. Inkább indíts még egyszer. Nagyon megszívja magát, ha fél percnél tovább van szívatón. Még fagypont alatt is vissza lehet azonnal tolni a szívatót az elsõ kihúzatás után.

4560 Kozma Bence 2012-03-23 14:14:06  Előzmény: Spityu: 56401

Énis csak addig használom amíg kijárok vele meg becsukom a kaput. Ez olyan másfél perc körül van. Amint elindulok vele visszanyomom. De azért ezt eljátszani 3 km-enként... :)
De egyébként mérni még nem mértem városit, csak érzetre mondtam. Úgyhogy errõl most hiába is tanakodni, valamikor megejtek egy mérést. :)

4559  Spityu 2012-03-22 22:13:11  Előzmény:Kozma Bence: 56400

A szívatót én még zimankóban sem szoktam fél percnél tovább használni. Ilyenkor meg?!

4558 Kozma Bence 2012-03-22 20:44:15  Előzmény:Őry Gábor: 56399

Majd most a jó idõben leszek kiváncsi a városi fogyasztásra, mert 3 km-re lakok a sulitól és hát minden indításnál szivatóval azért vedel rendesen...
A gázreakcióját énis nagyon szeretem. :) Ha valamelyik ismerõsöm beleül egy kicsit, az az elsõ, hogy megjegyzi milyen érzékeny a gázra. :)

4557 Őry Gábor 2012-03-22 19:25:30  Előzmény:Kozma Bence: 56391

A takarékosság oltárán sokminden vesszendõbe megybe megy, nyilván a lóerõk száma. Illetve a gázreakció. Én elsõsorban azért használom a HB-t, mert jobban reagál a gázadásra. Ettõl még nem lesz nagyobb a teljestménye, de a gyorsulás élménye más. Nem mondom, hogy kiszakad az üléstámla, de azért odateszi magát. Sok mai takarékos, de papíron erõs autóra panaszkodnak, hogy nem érezni benne a megadott lõerõket. Hát ezért. De a HB-s karbival is lehet bõven 7 liter alatt fogyasztani.
Aki hobbiból autózik néha egy kicsit, nem feltétlenül a takarékosságra gyúr.
[i](Módosította orygabor 2012.03.22. 20:27-kor)[/i]

4556  J.I. 2012-03-22 14:23:56  Előzmény: Spityu: 56397

Köszi,õ itt van :-)

http://sx4forum.hu/galery.php

4555  Spityu 2012-03-22 14:22:34  Előzmény: J.I.: 56396

Szép fehér SX4. ;)

4554  J.I. 2012-03-22 14:16:57

Õ az én kicsim :-)

http://kepfeltoltes.hu/view/120322/20120322026_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

4553 Kozma Bence 2012-03-21 20:32:22  Előzmény: Spityu: 56394

Köszi szépen! Olajra nem sajnálom a pénzt, mert tudom (vagy inkább csak remélem), hogy meghálálja azzal, hogy nemkell idõ elött motorgenerált csinálni.
Ezt az 5 literes fogyasztásmérést valamikor megejtem. Bár elsõsorban a városi fogyasztásra lennék kiváncsi, azt meg Google Maps-szal elég nehéz lekövetni. :) De egy GPS-t majd megpróbálok a teszt erejéig szerezni. :)

4552  Spityu 2012-03-21 20:08:18  Előzmény:Kozma Bence: 56393

[i]"a kenés miatt szükség is van rá"[/i]

Így van. Szerintem az 5-6liter teljesen jó... Nekem óra szerint 80-nál szokott 5.5 és 6.5 között fogyasztani, téli gumival, össztömegtõl függõen. Gyári HB4-1, közepes állapotú motor.
Szvsz a "8 litert meg kell ennie egy Trabantnak" nettó hülyeség, inkább egyen 6 liter benzint és PICIT drágább olajat. Fogyasztásmérésre jó lehet a pálca: vízszintes töltõállomáson és legalább 4-5 liter legyen benne méréskor. Az utolsó kortyoknál valóban csalóka, persze nem vízszintes terepen mérve nagyobb üzemanyagszintnél is lehetnek nagy tévedések. A legtutibb, ha beteszel 5 liternyi benzint a csomagtartóba (meg egy kicsit tartalékba) és kijáratod a tankot. Ekkor beöntöd az 5 litert, nullázol és addig mész, amíg tart. Leolvasod a km-számlálót, beöntöd a tartalék 1-2 litert és irány a kút.
Megjegyzed a két helyszínt, ahol kiürült a tank, leméred Google Maps-szel és kiszámolod, hogy mennyit csal a km-órád. Majd a korrigált értékkel elosztod az öt litert. ;)

4551 Kozma Bence 2012-03-21 19:46:29  Előzmény: Spityu: 56392

Köszönöm a felvilágosítást.
Egyébként nekem olyan 75-ös tempónál 5-5,5et evett múltkor a régi fajtával (folyamatos haladással). Bár igaz, ezt pálcával mértem, nemtudom, hogy mennyire ad pontos értéket. Jártam már úgy, hogy 2 litert mutatott, majd 2km múlva kifogyott teljesen...
Ennél mennyire lehet takarékosabb az újabb fajta? Ezzel az 5-6 literrel nincs is problémám, meg aztán múltkor mondtátok, hogy a kenés miatt szükség is van rá, hogy egyen. De városba elég hamar ürül a tankom...

4550  Spityu 2012-03-21 19:35:58  Előzmény:Kozma Bence: 56391

Válaszom inkább gyors lesz mintsem pontos.

A H1-1 szinte teljesen más konstrukció, mint az elõd HB-s karbik. A nagy pillangószelep a szívató szerepét tölti be. Az úszóházba menõ plusz csõ pedig szellõzés a szívócsõbe, ill. nyomáskiegyenlítõ.(?) Nem tudom a pontos szerepét, szerepeit. Az alapjárati rendszer szintén más az HB-sekhez képest. Összességében kifinomultabb karburátorról beszélhetünk, azonban sokan emiatt nem is szeretik: a széria H1-1-gyel érezhetõen gyengébb a motor, ugyanakkor sokkal takarékosabb is (lehet). A beállítása hangyányit bonyolultabb, mint a régi változaté.
Azonban egy egyszerû tuninggal ütõképessé tehetõ ez a változat is. Azt hiszem, mindössze 1 vagy 2 fúvókát kell kicserélni és így hasonlóan jó teljesítményt biztosít, mint egy HB-s, ugyanakkor ésszel használva takarékos is marad.

4549 Kozma Bence 2012-03-21 19:18:55

Üdv!
Kiváncsiságból szeretnék egy olyat kérdezni, hogy mi a különbség a régi és az új karburátorok között?
Az újon mi célt szolgál a pillangószelep és az a plusz csõ ami az úszóházba megy?
Teljesítmény és fogyasztás terén van valami különbség?

4548 Soós Árpád István 2012-03-18 20:17:05  Előzmény:Kozma Bence: 56389

Szia!

Árat holnap tudok mondani!

4547 Kozma Bence 2012-03-18 19:51:12  Előzmény:Soós Árpád István: 56388

Hát érdekelnének akkor az átalakításhoz való cuccok, de az árra kiváncsi lennék elöbb.

4546 Soós Árpád István 2012-03-18 19:24:46  Előzmény:Kozma Bence: 56387

Szia!

Sajnos szétverik,bezúzzák,és érdemes lenne megmenteni az alkatrészeit.
Fizetni kell értük,de ha komolyan érdekel elhozzuk az alkatrészeket,de a motorját szerintem nem lehet.

4545 Kozma Bence 2012-03-18 18:50:09  Előzmény:Soós Árpád István: 56386

Hali!
Szétverik? :O
Engem a motorja érdekelne, fõleg az elektronika, generátor, trafó, ablaktörlõ motor, stb. (12voltra alakításhoz)
Fizetni kell értük egyébként?

4544 Soós Árpád István 2012-03-18 17:23:48

Üdvözlet Trabantosok!

Valakit érdekel egy szép állapotú 1986-os Trabant 601 kombi alkatrészei?
Ha valakit érdekel valamilyen alkatrész,akkor holnap reggelig jelezze,mert délután szétverik az autót.
A kért alkatrészt természetesen csak akkor hozom el,ha az állapota megfelelõ.

4543 Őry Gábor 2012-03-13 11:20:46  Előzmény:szilágyi József: 56382

Meglett a hiba: ki volt lazulva a generátoron s saru csavarja!

4542 Ackermann Balázs 2012-03-11 22:35:58  Előzmény:Sipos Tamás: 56379

Köszönöm a hasznos infókat mindenkinek. És a gratulációt is a kombihoz! Sok meló volt összeszervezni, hogy észrevétlenül elkészüljek vele, de sikerült, és sikerült örömet is szerezni vele azthiszem. :)

4541 Őry Gábor 2012-03-11 19:22:00

És ez a probléma mivel járhat? Mert mostanában nincs idõm vele foglalkozni. Persze majd ha lesz egy kis idõm, nekiesek.

4540 szilágyi József 2012-03-11 18:13:23  Előzmény:Őry Gábor: 56380

mérjél rá alapjáraton mennyit tölt multimétert ráteszed az aksira és ah alapjáraton 14 körül tölt akkor jó de minimum 13-at töltsön ha ráadsz minden világító berendezést. ha tölt akkor nem fesz. szabi lehet dióda híd i azt meg szintén multival lehet az a lényeg hogy ellenállásra vizsgálatra állítod és a diódák két oldalára teszed de elõtte forraszd ki a diódákat és mindegyik diódának egy felé kell hoyg engedjen áramot mindig ugyanabban az állásban kell hogy sípoljon a mérõ. de én ink feszabira tippelek

4539 Gyapjas Gergely 2012-03-11 17:46:43  Előzmény:Őry Gábor: 56380

Inkább diódahíd.
[i](Módosította strabi 2012.03.11. 18:47-kor)[/i]
[i](Módosította strabi 2012.03.11. 18:48-kor)[/i]

4538 Őry Gábor 2012-03-11 17:10:15  Előzmény:Sipos Tamás: 56379

A halványan pislákoló töltésjelzõ lámpa mire vall? Ja, és indexeléskor halványodik a villanáskor. Fesszabályzó? Kommutátor, egyéb?