Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5857 Kunyi Tamás 2016-08-27 16:00:56

Közben megoldódott a szelepfedél-olajfolyás problémám. A vezérműtengely oldalán és a gyújtáselosztó oldalán bepasztáztam "jó alaposan" a hengerfej illetve szelepfedél síkját. Összeraktam és jó, végre!
Természetesen ügyeltem a tömítőpaszta mennyiségére, nem folyt szét mindenfelé.

Már "csak" a váltó jobb oldalán, a csapágydekni körül folyik az olaj. Vagy a gyári pasztázás enged, vagy a csavarok. Mondjuk 2 csavart nem is lehet meghúzni, pedig nem volt még szétszerelve a váltó.

5856 Matkó Ádám 2016-08-24 23:54:45  Előzmény: Spityu: 79204

Igyekszem így váltani,köszönöm,működik is,jobbkezesnél fordul néha elő,hogy elengednek,de már addigra állok,na,ilyenkor néha már csak az segít,ha engedem a kuplungot,miközben teszem az egyest.Ha már beugrott,kuplung benyom,majd már engedhetem is a váltóra mind a 26 pacit.Trabis haverok szerint pedig még egész jó is a váltóm.A kicsi kocsi szépségei,türelem kell hozzá.

5855  Spityu 2016-08-24 08:33:09  Előzmény:Matkó Ádám: 79202

Próbáld meg a vissza kettőnél a gázfröccsöt, mielőtt betolod 2-be. Elengedett váltókarral, hogy a fordulatszám átmenjen a nyelestengelyre. Szóval ki 3-ból, gázfröccs, be 2-be. 1-nél szintén. Az tipikusan nem reccsen, inkább nem veszi be. Egyébként igen, a szinkrongyűrű nem fékezi össze megfelelően a fogaskereket a tengellyel, ezért reccsen a fogaskerék szinkronfogsora a szinkrondobbal.

5854 Matkó Ádám 2016-08-24 00:13:54  Előzmény:T. Adam: 79199

Sziasztok!Naggyon szép a kis kombi,tisztelet Endrének!
Nekem papíron hycomatom van,de már csak a pedál,és a váltókar emlékeztet erre,így vettem.Az van,hogy mindenképp bonyolultabb a rendszer,egy szál bowdennél legalább is.De,ha már kinyomja a kuplungot,félsiker,lehet csak picit hangolni kell a kinyomó munkahenger tengelyén,többet nyomjon.Na,de ha jól állnak a fogak,a váltóban,kuplungolás nélkül is szépen kéne,hogy vegye a sebességeket.Nekem menet közben jönnek az általad leírt tünetek,visszafelé kapcsolásnál,a kettes reccsen,az egyest néha nagyjából lehetetlen berakni.Álló indulásból fölfelé haladva gyönyörűen vesz minden sebességet,sőt,nyáron még a feljebb írtak is megszűnnek,és csak télen produkálja.Úgyhogy szerintem ne a hycomatot bántsd,jó esélyel nem a kuplung a hibás.Nem tudom igazán én sem,a váltóban a szinkrongyűrűkre tippelek,de ez így csak tipp.

5853 T. Adam 2016-08-21 18:37:48

Sziasztok! Nem rég vettem egy kétütemű Trabantot és a váltóval vannak problémáim. Nagyon nehézkesen veszi be az egyes, kettes sebességet. Az autó Hycomat és beakasztott kuplunggal nagyon meg kell szenvedni, hogy betaláljam a kívánt fokozatot. Ha a lábammal működtetem a kuplungot akkor is problémás a váltó kezelése. A váltókart megfelelő helyen fogom, hogy a kapcsoló a megfelelő módon aktiválódhasson. A Hycomat rendszer egy elég kényes szerkezet? Hozzá kellene nyúlni a rendszerhez vagy javasolt a Hycomat eltávolítása? A válaszokat előre is köszönöm.

5852 Kunyi Tamás 2016-08-20 09:21:58  Előzmény:Kunyi Tamás: 79197

Ezt a kérdésemet a barkács szakkörbe tessék áthelyezni! ;)

5851 Kunyi Tamás 2016-08-19 22:53:06  Előzmény:Piret Endre: 79192

Rendben, köszönöm!
Új kérdésem van. A szelepfedéltömítésem engedett. Tettem be Reinz tömìtést és ezzel is ugyanott enged.
A három lefogató csavart ütközèsig kell meghúzni vagy annyira csupán, hogy szorítsák le valamennyire a szelepfedelet?
Pasztázzam a tömítést?
Szelepfedél nem rozsdás, szép tiszta.

5850 Piret Endre 2016-08-12 10:06:34  Előzmény:Kunyi Tamás: 79191

Azért a hajszárító kevés oda, valószínűleg még a mai sok kilowattos csodák is. Hőlégfúvóval viszont nekem egész szépen lejött, csak egy vékony fehér réteg maradt, aminek viszont elég volt csak megmutatni a smirglit.
Persze ésszel kell csinálni, és nem elégetni az anyagot, csak felmelegíteni. Én mondjuk télen csináltam, elég rendesen hűlt a másik oldalról.

5849 Kunyi Tamás 2016-08-11 19:48:27  Előzmény: Spityu: 79186

Egy hihetetlen figyelmetlenség volt az oka az alacsony, 13,5 V-os generátorfeszültségnek (egyébként 4 ütem). Az akkumulátor testvezetékének csavarját nem húztam meg a váltóházon, csak oda tettem a csavart. Pf...

Ezért történt az is, hogy néha nem tekert az önindító és bizony az akku és a tűzfal közötti vékony testvezetékre esett az összes terhelés. Picit meg is változott a színe, de azért még nem fekete.
Egyébként az autóban 68000 megkímélt km van, ezért nem tartottam indokoltnak a generátor hibát.

Endre:
Nagyon jól néz ki az autó, biztosan sok munka volt vele. Szóval hajszárítóval vagy hőlégfúvóval lejön a gyári festés a duroplasztról?

5848 Piret Endre 2016-08-11 15:39:47  Előzmény: Spityu: 79189

Kapkodással szerintem nem lehet engem vádolni, most volt 3 éve, hogy szétszedtem, azóta eddig jutott :-)
Az alját pont azért fújtam telibe, mert kombi. Egyébként a tőletek származó recept szerint készült, Body 999 + nitrohigító, szórva. 4 doboz anyag ment rá több rétegben, a hígítót nem is számoltam, de volt egy szaga, amikor teljes felületén száradt. Nekem nem igazán repedezik, jobban hígítva viszont nem akart megmaradni a függőleges felületeken.

Régen ez is viszonylag rendszeresen kapott fáradtolajat a küszöbökbe, ajtók aljába. Most ahol összerakás, azaz fényezés előtt kellett kifújni, ott rendes üregvédőt kapott, hogy a fényező majd ne kergessen meg vasvillával. A végén majd ki lesz fújkálva a maradék, na akkor már valószínűleg megfontolom az olaj használatát.

5847  Spityu 2016-08-10 00:29:51

Szép a belseje is. Kifejezetten tetszik, hogy az egész padlólemezt lefújtad szórható tömítővel / rücsivel, a fényképről nem látom rendesen, mi is az. Én restauráláskor csak ott fújtam, ahol volt gyárilag is (Limo), de kombinál minden le volt okádva. Tipp: ha picit jobban behígítod, akkor gyönyörűen ki fog repedezni száradáskor, pontosan úgy, ahogy ki volt például a motortérben a doblemez és a taréjlemez találkozásánál. Én úgy csináltam. :D Persze előtte azért elhúztam egy záró réteget.
Jó kis kocsi lesz ez, az már most látszik. Kitartást, és semmiképpen se kapkodd el, nagy kár volna érte.

Üregvédelemre két dolgot tudok mondani, az egyikkel való munka kényelmes, a másik meg brutál jó. A kényelmes: a ma kapható többféle üregvédő. Néhány évig jók, de nem tökéletesek. Viszonylag könnyű velük dolgozni. A tökéletes, de maszatolós: TRAFÓ OLAJ. 18-20 éve lett kifújva a 2T, a felújítást követően is a küszöbök, dobozok furatainál, alul a mai napig könnyezik még a furatok széleinél. Endoszkóppal vizsgálva, lekopogom, minden rendben van. Jövőre tervezek egy ismétlést, csak még ki kell találnom, hogyan kerüljem el, hogy mindenen végig kússzon az olaj. De lehet, hogy csak a hattyúnyaknak és a küszöböknek adok (és az összekötőnek), na meg a csomagtér merevítőnek leghátul, a laprugó dobozának meg nem. Úgy rémlik ez utóbbiból annak idején sokáig szivárgott a hátsó lábtérhez az olaj.
De van egy F Astrám is, azt az előző tulajdonosa szintén ki szokta fújkálni, szerintem fáradt olajjal, mert olyan feketés a foltoknál. Az sem rohad, csak szokásosan a hátsó sárvédőknél.

5846 Piret Endre 2016-08-09 19:46:23  Előzmény: Spityu: 79185

Kösz az elismerést :) Látványos képek max a fényező után várhatók majd. De addig is itt van egy a belsejéről.

Ezek a saját durói, kivéve a bal elsőt, mert az bő 20 éve törve volt, és az akkor rátett helyett került most másik használt, de jobb. Le lettek pucolva teljesen, első körben anyóshajszárító + spakli segítségével, aztán smirglivel befejezve. Majd még egyszer át lett csiszolva az egész, hogy felérdesedjen, ezért ilyen matt fényűek. Talán igy kevésbé fog csuklani édesanyám amikor majd fényeződik :)
A vázat mindenhol vasig pucoltam, ahol csak értem. A megközelíthetetlen üregek ki vannak, vagy ki lesznek fújkodva természetesen minden jóval. A duroplasztok által takart helyeken alapoztam (Budaprimerrel, ahogy máshol is), majd én lefújtam sima fehérre. Ott nem számít a szín, sem az, hogy nem tudok túl szépet fújni, a lényeg a nedvességálló bevonat. Az illesztéseknél kapott még némi üregvédő sprayt, aztán lettek felragasztva az elemek.

5845  Spityu 2016-08-09 17:31:34  Előzmény:Kunyi Tamás: 79183

Nos, nem emlékszem pontosan, de talán 13.68-at mértem a 2T 12V-os generátorán, amikor teszteltem. Full-full generál után. Furcsa volt számomra is, de akkor utánaolvastam, és azt az infót találtam, hogy rendben van úgy. Alapjáraton valamelyest alacsonyabb, picit pörgetve a motort a fenti értéken vág a fesszab. Nem biztos az érték, de az tuti, hogy az alapjárat és a full gáz is 13.5-14.0 között van. Tölt jól, 2 éve üzemel újra a kocsi. Lekopogom, nem kellett hozzányúlni. Szerintem ha alapjáraton (a lehető legalacsonyabb fordulatszámon, amikor még pont gerjeszt) mérsz egy értéket, majd kissé emeltebb fordulatszámon egy magasabbat, ami fix lesz, ÉS szépen töltődik az akksi (= nem merül le) akkor jónak mondható.
Mondjuk ha jól értem, te nem nagyon nyúltál hozzá magához a generátorhoz, azt tippelném, hogy valamit nem jól kötöttél, de csak tippelek. :)

5844  Spityu 2016-08-09 17:25:06  Előzmény:Piret Endre: 79184

Király! További képek is jöhetnek majd! :)

Új elemek, vagy ennyire lecsiszoltad őket? Alapozónak mit használtál a vázra? A váznál fémig mentél, vagy csak ahol rozsdás volt?

5843 Piret Endre 2016-08-09 15:26:50

Alakul ez, csak lassan...

5842 Kunyi Tamás 2016-08-08 21:50:31  Előzmény:Matkó Ádám: 79175

Közben szétbontottam a motor-váltó együttest és még a gyári kuplungszettet találtam a helyén, így már van róla képem.

KÉRDÉS:
Visszatettem a motort a motortérbe, mindent visszakötöttem és szereltem. A generátor 13,5 V-t tölt 14 V helyett. Ez milyen hibára utal? Diódák?
Azóta pl a KMGY műszer hőfokjelzője is magasabb értéket mutat a motor járása közben, de gyújtást levéve már normálisat. Tehát biztosan a generátor zavarja be azt is.

5841 Matkó Ádám 2016-07-30 23:32:17  Előzmény:Kunyi Tamás: 79172

Az van,hogy a múltidő a helyén van,voltak..Egy-két bontott bigyó maradt négyüteműből,ha valahol mégis bele akadok egybe,lefényképezem,de nem valószínű.Sajna!

5840 Kunyi Tamás 2016-07-27 07:35:40  Előzmény:Matkó Ádám: 79171

Köszönöm a válaszod!
Rendben van, szerintem beépítem őket. Mondjuk referenciaként szívesen fogadnék egy-egy képet az eredeti IFA kuplung alkatrészekről akár tőled, akár mástól - legalább fogalmam legyen róla, hogyan is néznek ki.
Közben mondta pár barátom is, hogy a tárcsa "ferodolján" még láthatóak a gyári fűrészelés nyomai, így ez majdnem új állapotú. A szerkezet nyomólapján viszont van néhány kicsi égésnyom, remélem kis csiszolással eltűnnek.

5839 Matkó Ádám 2016-07-26 23:38:22  Előzmény:Kunyi Tamás: 79170

Szia!Ránézésre.A tárcsán még van kopnivaló a szegecsekig,a szerkezet rugótárcsájának a közepén már mintha látszódna,hogy beleharapott már a kinyomócsapágy,ennek ellenére szerintem fut még kategória.A gyári kérdésben nem igazán tudok mit segíteni,nekem amik voltak,azon ifás matricák voltak,még ha már kicsit kopva is,de kivehetően látszottak.A Tiéden nem látom,hacsak nem valaki egyszer higítóval el nem pucolta őket.

5838 Kunyi Tamás 2016-07-25 17:53:04

Sziasztok!
Ez a kuplung szerkezet és tárcsa 4T Trabantból van. Ezek gyári NDK darabok vagy utángyártottak?
Továbbá így ránézésre rendben vannak még?

5837 Piret Endre 2016-06-15 20:48:13  Előzmény: Spityu: 79152

Igen, a kovérebb profil az, ami az első képen is látható. Emlékeim szerint a Bárókerből származik évekkel ezelőttről, de valószínűleg most is ugyanez kapható:
http://www.baro-ker.hu/product_info.php?cPath=30_71&products_id=3518

Ami szerfelett érdekes, az az, ami benne volt eddig. Az is idehaza lett beszerezve úgy 20-25 éve. Keresztmetszetre valahol a kettő között van, formára a vastaghoz hasonlít inkább, amennyiben annak is vannak bordák a "talpán".

Köszönöm a sok hasznos információt, ezek szerint egyértelműen a vékonyabb az, amelyikkel érdemes foglalkozni.

5836  Spityu 2016-06-15 09:34:55  Előzmény:Piret Endre: 79151

Ha jól látom, az alsó képen a baloldali az, ami a felső képen van. Számomra teljesen ismeretlen profil. A jobboldali viszont gyári. Az egyik fajta gyári. A '80-as és a '84-es kocsimon a másikfajta van. A 4T-men a képen látható. Szóval szerintem valamikor a vége felé volt a képen láthatóval szerelve. De az is lehet, hogy a kombik végig. Vagy vegyesen. Passzolom. :)
Másik fajta: a külső oldalán (a képen a bal fele) nem egy íves árok fut végig az üveg és a karosszéria között, hanem egy kb. 1mm mély, 5mm széles téglalap alakú "árok". A belső oldal - emlékeim szerint - változatlan.

5835 Piret Endre 2016-06-14 23:46:01  Előzmény: Spityu: 79150

Köszönöm a válaszokat, nem tudtam, hogy ebben is volt változás.
Sikerült feltennem képeket a két gumiról, talán valamennyire látszik a két profil különbsége. Viszont az utóbbi 20 évben egy olyannal volt összerakva, ami ránézésre valahol a kettő között van. De az sem az eredeti, ebben gyárilag világos színű volt.

5834  Spityu 2016-06-14 11:36:50

Egy másik topikban linkeltem egy oldalt. Az 1984-es évet kell nézni.

A B oszlop februárban lett vastagabb, nyitható oldalablak pedig áprilistól van. Ott írják a kombit is (alvázszám U végződéssel), de szerintem csak Limousine karosszériánál volt.

Valahonnan érdemes volna letölteni a vonatkozó SRI doksit, az részletezi szerintem.

5833 Pápai László 2016-06-14 09:47:21  Előzmény:Piret Endre: 79147

Ha jól emléxem 86 ban, amikor 12 voltosak lettek.

5832 Piret Endre 2016-06-13 22:33:30  Előzmény:Pápai László: 79145

Nekem teljesen új ez a keretváltás dolog. Mikor volt ez? Tudatlan vagyok :-(

5831 Pápai László 2016-06-13 21:48:37  Előzmény:Piret Endre: 79134

a keretváltás limuzinnál biztosan megváltoztatta az oldalablak gumik méretét, szerintem kombiknál is volt ilyen váltás, és ha igen, akkor feltehetően a vastagabb kerethez van az a fajta gumi.

5830 Sárácz Valter 2016-06-11 16:24:38

Sziasztok!

Egy 1981-es 601s universalhoz keresek már jó ideje egy csomagtértető kitámasztót, de sajnos eddig sikertelenül.
Tudnátok segíteni? Itt egy kép is a biztonsag kedvéért.
Köszönöm előre is a segítséget!

5829 Piret Endre 2016-06-08 21:21:15  Előzmény:Pápai László: 79132

Egy 74-es kombi fix oldalablakairól (meg a kombiajtó ablakáról) van szó. A vastagabb gumi az, ami valószínűleg manapság is kapható. A vékonyabbnak minden mérete kisebb.

5828 Pápai László 2016-06-08 17:22:49  Előzmény:Piret Endre: 79124

Konkrétan melyik oldalablakra gondolsz?És a gumi melyik méretére? Ajtóablakból legalább kétféle vastagságú van, de az is lehet hogy három..Az oldalablaknál én csak a vékony, illetve a vastagkeretesről tudok, és a vastagkeretesből volt a dönthetős is.

5827 Vargay Balázs 2016-06-02 22:42:55

Sziasztok,

elnézést, de ezt meg kell osztanom veletek! :-)
http://index.hu/index2/#bloghu/furdancs/2016/06/02/trabanttal_szallni_elvezet_748

5826 Piret Endre 2016-05-24 17:02:37

Oldalablak gumi kérdésem lenne: van otthon kétféle. Alakra ugyanaz a profil, csak az egyik kicsit vékonyabb, a másik (értelemszerűen :)) vastagabb. Na de melyik az igazi?

5825 sebők andrás 2016-05-08 23:49:51

sziasztok keresnék hütöbordás wartburg fékdobot lehet bontot is de jó álapotban legyenpersze csak 1/pár érdekelne köszi elérhetöségem 06704087034 trabantra akarom fel tenni a félre értések elkerülése véget csak szolok azért ide irtam

5824 Vargay Balázs 2016-04-22 18:49:55  Előzmény:Metzler Tamás: 79103

Szia,

Nem látom valaki jelzett-e már, de konkrétan az Eporapid helyett ma is kapható festék boltokban, barkács áruházakban két komponensű műgyanta ragasztó, nekem speciel most Liquid Steel márkájú van itthon, de nagy a választék...
Üdv VB

5823 Metzler Tamás 2016-04-18 14:54:22

Sziasztok! Trabant 601 karosszéria javítási munkákhoz keresek Eporapid univerzális kétkomponensű gyorsragasztót, amit már 2012 óta nem gyártanak. Tud valaki esetleg egy alternatív lehetőséget ajánlani, amivel kiváltható az Eporapid?

5822 Mosonyi Zoltán 2016-04-14 22:50:27

Sziasztok!
Tr 601 spirálrugós jobb hátsó lengőkarra keresek egy eredeti fém fékcsövet .
Új érdekelne...Köszii 20 9205 156

5821 Báhidszki Márton 2016-04-02 09:46:16  Előzmény:Vargay Balázs: 79092

Az E-mail csak annak lenne látható, aki be van jelentkezve...

5820 Neukum Gábor 2016-03-29 23:02:45

Szervusztok!

Olyan után érdeklődnék, hogy van egy 1.1 limusine-om, és a motortér felőli részt szeretném leszigetelni, csökkentve a motortérből beáramló hangokat, erre milyen megoldást tudnátok javasolni? illetve a csomagtartónak a kárpitja eléggé avítt, így kicserélném, ehhez van esetleg külön ilyen csomagtér szőnyeg vagy vágjak bele valamit és ennyi?

Üdv. Gábor

5819 Vargay Balázs 2016-03-29 22:20:28  Előzmény:Báhidszki Márton: 79087

Sziasztok,

A belső levelezgetősnek én látnám értelmét: lehetnek olyan üzenetek (pl. most nekem is), amit nem szerettem volna egy nyilvános, akár be nem lépett emberek által is látott helyre kitenni, meg kellett tennem, mert sehogy nem tudok elérhetőséget, illetve másokat nem feltétlenül érdeklő levelezéssel telik az oldal. Én nem szeretném, ha kitennétek a mailt láthatóan, ha mégis ilyen tervezet van szóljatok, akkor kreálok egy ingyenes, ide használatosat.

Köszi VB

5818 Vargay Balázs 2016-03-29 22:12:45  Előzmény:Harcsás Sándor: 79088

Szia,

Megérkezett, köszi.

Üdv VB

5817 Hegedus Elek 2016-03-27 22:11:27  Előzmény:Kucsapszki Lóránt: 57625

Kucsapszki Lórántnak üzenem, ha még Trabant 1,1 alkatrészre van szüksége, szívesen állok rendelkezésére: Hegedűs Elek, Hajdúszoboszló, Tel.: 06 20/536-6361 e-mail: hegedusauto@freemail.hu

5816 Harcsás Sándor 2016-03-26 19:05:40

Remélem , megéri átvenni a levélcsomagot! H.S.

5815 Báhidszki Márton 2016-03-25 13:07:31  Előzmény:Vargay Balázs: 79085

Olyat nem lehet, de olyat lehetne, hogy ha be vagytok lépve, lássátok egymás mail címét...
Tök felesleges a mai világban belső levelezgetőt csinálni.
Nem zavarna senkit, ha látja a másik címét, ha be van lépve?

5814 Harcsás Sándor 2016-03-25 09:07:48  Előzmény:Borköles Attila: 79073

Borköles Attilának ! Jófogásra tegnap tettek fel alufelnit!

5813 Vargay Balázs 2016-03-24 22:16:00  Előzmény:Harcsás Sándor: 79084

Szia,

Címem:
Vargay Balázs
3516 Miskolc
Takata út 1.

köszönöm, üdv VB
más: tudjátok, hogy privát üzenetet hogyan lehet itt küldeni?

5812 Harcsás Sándor 2016-03-24 20:34:26

Van egy német feliratos felniközepem. Faragott a pereme. H.Sándor Ha adsz címet, elküldöm borítékban.

5811 Vargay Balázs 2016-03-21 21:03:16

Sziasztok,

Keresek 601-es újjáépítés "véghajrában" minimum egy darab gyári közép kerékkupakot. Csak gyári, belül német feliratos érdekel, jó állapotú.
Köszönettel: trabibalu

5810 Borköles Attila 2016-03-21 16:38:09

Sziasztok új felhasználó vagyok !
Trabant 601 s-hez (1990-es kiadás)keresnék alufelnit.
Tudtok-e benne segíteni??
előre is köszönöm Boci

5809 Hevesi Marcell 2016-03-21 09:34:18  Előzmény:Muczán Gábor: 79068

szerintem egész egyszerüen szétrohadt. Nagyon óvatosan vezetek vele,biztos, hogy nem külsö behatás miatt szakadt ketté. Sajnos itt begiumban lakok, és elég nehéz bármilyen alkatrészhez hozzájutni. Ezért is kérdeztem, hogy egy vw csövel helyettesíthetö e a régi.

5808 Muczán Gábor 2016-03-21 09:08:34  Előzmény:Hevesi Marcell: 79067

Szia, Ha a cső hasadt ketté a gyári varratnál, és nincs a környezetében korrózió, akkor el lehet kezdeni hegesztgetni. Kérdés hogy volt valami külső behatás, pl felszakította egy kő, valami amire ráhajtottál, vagy szétrohadt, vagy varrathibás volt eleve a cső???? De a hegesztés csak akkor éri meg, ha magadnak, ingyen megoldod. Ha szervízbe mész, fel-leszereléssel együtt elkérhetnek a műveletért annyit, amennyiből fordíthattál volna új kipufogóra pénzt. és akkor még egy régit stáholtak meg, kétséges jövővel. Egyébként mi gyártunk dobokat