Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Anno egy ideig injektoros volt a 4T. Még volt zöldkártya, az is csak sumákolva lett meg, a műszakira már nem is volt bent a cucc (vagy talán egy sumák ott is volt, nem emlékszem pontosan, de szerintem az már akkor is esélytelen volt).
Az volt vele a fő problémájuk, hogy ha egy autóban gyárilag soha nem volt valami beépítve, akkor azt tilos betenni. Még annak az árán is, hogy a kibocsátási értékek mondjuk a felére esnek vissza, ami amúgy rohadt jó lenne környezetvédelmi szempontból. Ezzel szemben a 2T-nél meg pont az ellenkezője zajlik, variáld a gyári kialakítást, különben cumi.
Érdekes dolog ez a jogalkotás, nem tudom, konkrétan az erre vonatkozó részeket ki követte el, de az látszik, hogy tökhülye a témához. Ezek mellett kíváncsi lennék arra is, hogy mi a helyzet pl. a németeknél, ott kell-e katalizátor, van-e szigorított határérték (főleg így, hogy ott már elvileg több a Trabant mint nálunk) - annak tudatában, hogy az egész dolog azért kezdődött, mert beléptünk az unióba és "környezetvédelem így meg úgy".
Igen, a katalizátor elvileg pont ezt csinálja, csak én olyasmiben gondolkodtam, amit nem kell a forgalmiba íratni. :) Esetleg valami megkerülő szeleppel plusz levegőt juttatni a kipufogóba, akkor arányaiban kevesebb lesz a CH. Vagy egy EGR-t betenni, hogy menjen a cucc még egy kört a motorban, legyen ideje rendesen elégni. :D Csak ezekkel meg az a baj, hogy sokat kell faragni. Egy játszós autón még talán megcsinálná az ember, de szerintem pl. te nem szívesen állnál neki (ahogy én sem). :)
Szerintem ahhoz kevés oxigén van már ott. Bár a katalizátor pont azt csinálja, asszem, amit írsz. Csak nem lángol. Vagy nem tudom, eléggé megkoptak az ide vonatkozó ismereteim. A kipufogógáz is csak azért gyullad be szerintem a cső végén, mert ott már van oxigéndús levegő. Szerintem gyártani kell a célra egy külön katalizátoros első dobot, ami üzem szempontjából nem a legkedvezőbb, feltenni műszakira, aztán levenni. Vagy fent hagyni. Szerintem ha nem látszik, akkor az nincs. Sosem értettem, hogy ha én felteszek egy katalizátort az autómra, azt miért kellene beírni a forgalmiba. Elvégre karburátort is olyat teszek rá, amilyet akarok, amíg a kibocsájtási normákat nem lépi túl az autóm. Meg amikor a lakótelepi kötelező tuning részeként felteszik a herélt dobot mindenféle kocsikra, és azért sem szólnak, nehogy már egy + katalizátorba kössön bele bárki is. Különben is, azt mondom rá, az csak egy zajcsillapító középdob és kész. Ugyebár azzal az a bajom, ha egyszer bekerül a forgalmiba, hogy katalizátoros, azt az életben nem vehetem ki belőle többet. Szóval lehetséges megoldás: katalizátor a vizsga erejéig, ami, ha kérdezik, egy sima zajcsillapító középdob. Esetleg átalakítani egy első dobot ilyen célra (nem látszik). Elmegy a 3.14tsába, aki ezt az egész szabályozást kitalálta.
Amikor először bejött a "kötelező a katalizátor" cucc, akkor is meg lehetett oldani, nem hinném, hogy ezután máshogy lenne.
Egyébként gondolkodtam ezen már azóta, a CH-t nem lehetne úgy csökkenteni, hogy a kipufogógázt valahogy elégetnénk valahogy? Pl. egy üres katalizátor házba gyertyákat tenni és azzal begyújtani?
Még az ősszel megyek az off-topic autómmal, rákérdezek, hogy "meg-e lehetne-e oldani" a dolgokat. Illetve még azért próbálunk ráhatni a törvényhozókra.
Elvileg kihozható. Az a nagy bajom, hogy nem tudom, az enyém esetében mennyire valósak az adatok a környezetvédelmi mérés adatlapján. Az egyik helyen volt 2014, 2018 és 2020-ban a kocsim, a másik helyen 2016-ban. Csak az előbbi három környezetvédelmi adatlap van meg, 2016-ban nem kaptam meg valamiért...
Alapjárati fordulatszám, CH, emelt fordulatszám, CH:
2014: 670, 3400, 2700, 3800
2018: 680, 3900, 2700, 4000
2020: 850, 4900, 2600, 4500
Szerintem az idei mérés full kamu. Az alapjárati fordulatszám biztosan fals. Sosem pörög így és mindig szinkronban mennek a hengerek. Lézeres mérővel lőttem be, 650 és 700 közötti értékre. Ja, minden mérés előtt mentem egy kört, hogy azért ne egy agyonszívatott és áztatott hátsó dobbal menjek oda... Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy arányaiban sokat megy városban a kocsi. Mondjuk a legutolsó műszaki óta kevesebb mint 1000 km-t.
Peti azt mondta, talán egy Wartburg tulaj összehozta 1xxx CH értékre a mérést. Azt hiszem, kissé meghígított keverékkel. A francnak van kedve szórakozni ezzel... Tiszta benzinnel biztosan össze jönne. Valamikor 2001 környékén kb. 2 km-re jutottunk öregapámmal a Pannónia motoros kistraktorral vele. Ha ez tényleg életbe lép, valószínűleg megint lesz egy eladási / leadási hullám, de ez már elenyésző lesz a 2002 körüli pánikkeltéshez képest. De amúgy valószínűleg átrugdossák majd őket, legalábbis a maszek helyeken...
Nyilván a műszaki megkapása utáni pillanatban vissza lesz csinálva jóra a következő vizsgáig. Csak kérdés, hogy a 2000 ppm CH mennyire hozható ki belőle egyáltalán akár csak átmenetileg is.
Tehát vagy jó lesz az értéke ,kap műszakit de szarul fog menni a motor,vagy nem lesz jó az érték és nem kap műszakit.Ebből úgy tűnik hogy hamarosan jelentősen megtelnek a méhtelepek kétüteműekkel.Többnyire a most forgalomba lévő kocsik nagy része nem fog megfelelni,ami eddig még éppen átcsúszott és kis reménység volt azoknak akiknek,tényleg csak ilyen járműre telik.Valószínű azok sem fognak már rákölteni.
Bajáki Péter. Utánanézett nemrégiben. A korábbi ellentmondásos jogszabályokat, hivatkozásokat összefésülték és ez lett az eredője. 2021. január 1-től maximum 2000 ppm CH kétütemű járművek esetében (a személyautó biztos, a műszakiztatandó motorokat nem tudom) a megengedett kibocsátás. Kivéve OT rendszám (a rendszám számít, nem a minősítettség).
Utánaérdeklődtem, elvileg 2021-től a szigorított határértéket kell tudnia az összes kétüteműnek, tehát 2000 ppm CH lehet maximum. Mindegy, hogy ki a tulaj és mikor vette. Kivétel az OT rendszámos járművek esete.
Nem kívánom, hogy az összes autó annyi CH-t bocsásson ki, mint az átlagos Trabant, de legyünk őszinték, ma ez már csak kerekítési hiba, amit produkálnak a kocsijaink.
Szeretnék érdeklődni, hogy valaki esetleg nem tud-e eladó Trabant 601 első üléseket. Műszakin sajna belekötöttek a Suzuki sport ülésekbe. Most vissza kellene alakitani.
Hát, ez jó kérdés. Én ma vittem műszakira, simán átment. 2 év múlva kiderül, mi lesz. A kocsi összes tulajdonosainak száma jelenleg is 1. Nem tudom, hogy erre az esetre lesz-e kivétel, de tudomásom szerint már nem fog számítani 2021-től. Egyébként a CH érték kb. 4500 volt alapjáraton és emelt fordulatszámon is, a CO 2.5 és 1 körül. Kicsit melegítettem előtte a motort, de azért nem volt kikormolva.
Sziasztok! Vásárlás előtt állok, de azt olvastam, hogy a katalizátorral nem szerelt kétütemű autók csak 2020.december 31.-ig futhatnak az utakon, erről tudna valaki valami friss hírt mondani, nagyon megköszönném!!
Bontottat lehet néha találni, de sanszos, hogy az már eléggé lelakott a kor és a számolatlan beázás miatt. Én a Dinitrol Autóházban vettem olyan anyagot lap formában, amiből van, és vágtam ki magamnak. Pesten van az Üllői úton.
Jónak jó, a meglévő problémákat inkább a fos minőségű utángyártott javítóelemeknek tudom be (de semmi vészes). Az vele a probléma, hogy szerintem elvettem a kedvét az ilyen volumenű munkáktól a folyamatos cseszegetéssel, és hogy emiatt nem tudott futószalagon Fabia első küszöbvégeket foltozni. :D De nála kéne megkérdezni, valószínűleg van az a pénz.
Köszönöm a gyors választ! Valami elérhetőséget kaphatok? Ha nem lakik messze a szaktárs lehet hogy elhívnám egy kis vízgereblyézésre:-)) akarom mondani egy kis vizitálásra a gépezet vonatkozásába.
Tiszteletem a fórumosoknak! Most regisztráltam mert most került egy 2T 601 a tulajdonomba. Valamikor a 90 évek elején volt ilyen gépsárkányom jóval idősebb mint ez a 89 gyártású. A kocsi szépen egybe van de akadnak rajta javítani valók. Első körbe a karosszériát szeretném javítani. Hátul a csomagtartó jobb felén látok rohadást. Van valaki Győr környékén aki tudna segíteni ebben? Előre is köszönök minden segítséget. További szép napot.
Gyárilag hozzánk biztosan nem jött rádiós kivitel, én is úgy tudom. Azt nem tudom, hogy a németeknél hogyan volt. De tudomásom szerint, ha figyelembe vesszük az évjáratot, akkor a leginkább belevaló az az RFT A 341 Tournee típusú rádió és a hozzá "tartozó" (külön volt megvásárolható) egy darab hangszóró.
Üdv!
Ezt így leírni nehéz.Ha tudsz hegeszteni akkor nagy baj nem lehet.A küszöböt elég egyszerű cserélni,persze ha nem kell nagyon szétvágni mindent.Ha a padlólemez ép.akkor csak le kell vágni a régi alsórészt,szépen felcsiszolni,aztán beilleszteni az új küszöböt.Az utángyártottat is hosszabbra hagyják.Ha a hattyúnyak jó állapotban maradt,akkor elég az emelőpont után levágni,ahol az eredetit is hozzátoldották.Ha úgy látod rossz az a rész,akkor végig is engedheted teljes hosszban.Van aki úgy cseréli.Ha jó állapotú az első rész,ami ritka,akkor nem szükséges.Viszont többnyire az is rohad,még ha kívülről nem is látszik.Mondjuk ha gányolva volt,akkor ki tudja mi van belül.Valószínűleg le sem kezelték hegesztés után.Készülj fel sok köszörülésre.Ha sikerült beméretezned és beállítanod,akkor már könnyű a dolog csak le kell hegeszteni,esetleg hozzápótolni ahol szükséges hogy fel lehessen hegeszteni az alsó részt.Ponthegesztést vagy szakaszos élhegesztést is használhatsz ,de ezek kombinációját is.Gyárilag ponthegesztés volt.Ahol kell ott meg körbe kell varrni.Ha szükséges merevítsd meg a kasznit zártszelvényekkel,nehogy a küszöb levágásánál deformálódjon.Most készült el egy 601-es,azon mindent kellett cseréljek,próbálok keresni képet és feltölteni valahogy.
Addig is rakhatnál fel ide képet,hogy lássuk mennyire rossz a helyzet.
Szervusztok Klubtagok!
Nagyfába vágtam a fejszémet neki álltam a kis Trabim (2T 601 Limusin) felújításának, rendben lecsupaszítottam és meztelen valóság sajnos az, hogy a két ( jobb –bal) komplett küszöböt cserélnem kell. Vannak még kisebb javítások…. Igazából magam szeretném kicserélni a küszöböket….. Szeretem a kihívásokat, ezért nem akarom elvinni karosszéria lakatoshoz, nyolc éve lakatolták ki a kasztnit, elég gányolt munkát végeztek. Ha tudnátok segíteni ez ügyben leírásokkal és képes illusztrációkkal azt nagyon megköszönném.
Sok autó valóban jó lenne, ha figyelnének rá. És sok olyan autó van, amit ha gyilkolnak, akkor is jók.
De azért van pár autó típus vagy altípus, ami rizikós. Van egy emberke, aki a mostani napi használós autóm előző tulajdonos, saját bevallása szerint mindig figyelt a kocsijaira. Újan vett egy Scenic-et, kevesebb, mint 100e km alatt kb. a komplett motort generálozta. Az 1.9 dCi egy rakás kutyapiszok. De az 1.5-ös pl. jó. Sok ilyen van. A 4T-re visszatérve: alapvetően szerintem jó autó lenne, csak vigyázni kell rá. Megfelelően üregvédőzni és akkor kimegy a világból, tényleg. Ja, igen, minőségre a karbi eléggé gyenge az eredeti Weberhez képest.
Hát igen, sokat kibír. A múltkor hetekig szólt a hidrotőke a 4T-ben, de nem értettem, hogy miért, olaj elég volt benne. Aztán szelepfedelet levéve is megnéztem az olajat, és kb. olyan volt, mint egy sokadjára lefőzött híg kávé. :D Olajcsere után érdekes módon elkussoltak a szelepek. :)
Köszi srácok!
Valahol erre számítottam!
Sajnos tény, hogy a hobby autó nem kifejezetten nekem való, mivel heteket vagyok távol, így nincs időm olyan szinten foglalkozni vele!
Csak valamit szeretnék venni a gyereknek(meg magamnak is elmebajra) , hogy ne a napi autókat gyüstölje gyakorlással(11éves)!
Gondoltam, beledobnék egy 1.6-ost,így a karbi csere megoldva!
Rohadni, már szinte minden 10 évnél öregebb autó elkezd!
Az, hogy mi a jó!?
Az csak akkor derül ki, ha már használod!
Nekem volt/van francia, német, olasz, magyar/japán, szovjet, csehszlovák, NDK-s autóm, de valahol egyiket se bántam meg! Van olyan, ami inkább csak bosszant, de otthagyni még soha nem hagyott ott egyik sem!
A zsiguliban eltört a váltókar, berúgtam harmadikba valahogy, és hazamentem vele!
A Swift alól félig kiütöttem a futóművet, amikor felmásztam egy szalagkorlátra, de hazavitt!
...
És ezek nem 10km-es utak voltak!
Szóval, lehet szidni a franciát, a németet, a csehszlovákot, akármelyiket, de engem még mindegyik hazavitt, és soha egyiknek se volt nagy hibája!Volt benzinesem is, dízelem is! De most már maradtam a benzineseknél!
A francia elektromos apróságokkal bosszant néha, igaz munkásautónak használom, így nem mindent csinálok meg rajta! De pl. fél éven keresztül jártam ki vele németbe minden gond nélkül!
Az öreg olasz inkább csak szétrohadt! Amúgy még meglenne.
Szóval ennyi, és ennyi fajta autó után azt mondom, mindegy milyen márka! Ha jót fogsz ki, jó lesz, ha rosszat, akkor szívás!
De, azért mindig kérdezősködök vásárlás előtt!
Aztán majd az asszony dönt! :-D
Én meg bújom a netet, míg le nem fújja! :-)
4T esetén nem a motor maga a gond,mivel VW ből való.Csak az szerencsétlen karbi ne lenne rajta.Borzasztóan elbaltázott konstrukció.Ugyan ilyen motorok voltak az első golfokba,polókba,seatba.Csak ott megfelelő karburátort használtak vagy már injektort.azok kimentek a világból és még mindig mennek is.Nekem nagyon sokáig volt 4T.Amennyire szerettem az elején annyira megutáltam a végére.Vehetsz ha beleélted magad,csak nem fogod szeretni már valószínűleg.De ha szereted a kihívást és közös szerelést a fiaddal,akkor vágj bele.Persze ha nem gond ha össze kell olajozni magad,meg valamennyire értesz is hozzá.Tanulókocsinak ,hobbiautónak lehet használni,aztán úgy is viszi a gyerek a másik autót.
Hát, én leginkább a tipikus, lelakott, olcsó 4T-ktől szeretnélek megkímélni. Azok jó eséllyel csalódást okoznának. 200-ért szerintem már tudsz elfogadható Swiftet venni. Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy első autónak kell, mondjuk 2 műszaki erejéig. Utána jöhet érte a csipegető kanál. :D
Motorikusan amúgy jók a 4T Trabantok. Tudomásom szerint nem szokott gond lenni velük, eléggé túl van méretezve. A török utángyártott vízpumpa az eléggé sírós fajta, de azon kívül, hogy sír, azzal sem szokott gond lenni. A motor, ha megkapja az olajat és a vizet, sokat elvisel. De mentem én vele hengerfejesen is, olajnyomás nélkül is (igaz csak érintő gázzal), nem lett csapágyas. Ja, még a kuplung az, ami gáz, ha a rossz fajta utángyártott. Az egy igazi mumus tud lenni. Kiemelő villa, bowden, minden enged előbb-utóbb azzal. :D
Nos, az első új autóm 2002-ben,pont egy 1.3 16v Swift volt!
Na, az tuti, hogy sokmindent kibír(t)!
Csak egyszer robbantottam szét a difijét, egy téli kocsikázás során! Amúgy a kb. 7év alatt míg megvolt, nem volt baja!Pedig brutál mód hajtottam! Igaz, sokszor 6.000km-enként cseréltem benne az olajat, szűrőt! De soha nem volt vele bajom! Szó szerint!
Pedig, egy kicsit már beleéltem magam a Trabiba(nosztalgia)!
Mindig nézegetek Swifteket, de azok is vagy rohadnak, vagy drágább, mint amit kezdésnek rászánnék!Ha csak hobby autónak venném!
Majdnem vettem karácsony előtt egy N-es rallye autót, de aztán új autó lett "belőle"! Így is van itthon 3saját autó, meg még 2 a családból! Szelektálni kellene! :-)
Akkor nem rá, hanem inkább lebeszélnél a Trabiról!? Szomorúan kell tudomást vennem erről?
Pedig már rákattantam!
Motorikusan gáz az 1.1?
Nem akarlak lebeszélni, de lehet, hogy jobban járnátok, ha egy kocka utáni Swiftet vennétek. Akkor eggyel kevesebb Trabant gyilkolódik le és azzal nem fogtok szívni. A 4T Trabant 1000x megbízhatatlanabb, mint az említett Suzuki típus. Leginkább azért, mert össze-vissza szerelték már őket, mindenféle kétes minőségű alkatrészek felhasználásával.
Amúgy a szokásos: a kerékjárati íveknél meg kell kopogtatni a kerék és a duroplast közötti részt a kerék felől, hogy nem rohad-e. Vagy kifelé húzkodni és ha recseg, akkor annak az ívnek lakatolás kell. Ugyanígy a küszöböket végig kopogtatni. A hattyúnyakat. A kocsi sarkait megnézni. A duroplastok aljánál, ahol a fémhez van csavarozva. A hátsó futómű bekötési pontjait és azok 20 centis környékét. Ezek a tipikus rohadási gócpontok. Ezenkívül még jellemző a motorra a túlfogyasztás. Ha melegen is brutál benzines a szaga a kipufogónak, akkor valszeg a karbi azért nem 100-as. De én simán kikötöttem a szívatót, az esetek nagy többségében az okozza a túlfogyasztást, nem kapcsol ki rendesen (automata). A fékek legyenek rendben, meg persze a futómű. Tipikus probléma szokott még lenni a bajuszkapcsolónál a távolsági vagy épp a tompított fényszóróállás hiánya (mármint sötét). Ezt szétszedéssel, némi érintkező előfeszítéssel lehet orvosolni.
A 2T megbízhatóságát felejtsd el. Max. ha zsebbe nyúlsz és veszel egy nagyon jó 4T-t. De azt meg tényleg kár széthajtani, és drágább is, mint egy megbízható Swift. Azoknál is van pár rohadási pont, de azon kívül nem nagyon kell hozzájuk nyúlni.
Elnézést szeretnék kérni, hogy rögtön betámadok!
Nagy semmittevésemben(kötelező otthon maradás), gondoltam venni kéne egy Trabit! :-)
Az első "autóm" egy kétütemű volt, ezelőtt 24 évvel!Azóta persze, több új autóm is volt(most is vettem egyet 2hónapja)!De mivel szoci fan vagyok, meg szeretek nosztalgiázni, így gondoltam újra egy Trabira! Na, meg a gyerek is inkább egy öreg autót "gyilkoljon", mint az újakat(most tanítom vezetni a gyerkőcöt)!
A lényeg, egy 4 ütemű sedanra gondoltam, 2ütemű külsővel!
Mire kell figyelni vásárláskor?Nem vagyok az a kifejezett Trabi fan (amúgy inkább zsigulis vagyok, de szeretem a többi szoci technikát is), ezért nem szeretnék sokat beáldozni rá! Egyenlőre! :-)
Bocs, hogy nem olvasom végig a régebbi hozzászólásokat, de nem sok türelmem van most hozzá!
Köszönöm megértéseteket, válaszotokat, segítségeteket!
Ha kopott a motor,akkor lehet a vezérlőtárcsa rugója is hibás,vagy elkopott a blokk,és nem fekszik fel,összedolgozik a két henger.Találkoztam már ilyennel is.
Szia Norbi!
Nekem mikor ilyen problémám volt,hogy felpörgött a motor a lendkerék elnyírta az éket,persze az Én motorom elötte szét volt szedve és nem lett meghúzva rendesen a csavar.
Nézd meg az ékszíjtárcsa tövénél, nincs-e szivárgás. Illetve a váltó és a motor találkozásánál alul. Mondjuk szinte biztos, hogy mindkét helyen van valamennyi olaj. A lényeg, hogy szerintem falsot szív, ezért erőtlenedik el és nincs normális alapjárata a motornak. Annyit még megtehetsz, hogy ha nagyjából sikerül kifognod egy stabilabb időszakot, ami az alapjáratot illeti, fújj egy kis féktisztítót az ékszíjtárcsa tövéhez. Ha reagál rá a motor, akkor nem jó ott a tömítettség. De távolról ezt így nehéz kideríteni.
Üdv tagok!
Olyan problémám van hogy a trabant 601 -esem menetközben 2x felpörgött es elment az alapjárat illetve nincs benne sok erő valakinek ötlet illetve valami segítség hogy mi lehet a baj illetve hogy es hol kezdjem el ?
Köszönöm!
A karburátorral kapcsolatban küldök egy linket,Én is innen állítottam be és tökéletes lett.
https://www.2takter.de/vergaser/vergaser.php?from=2t
Mikori gyártású vagy első forgalomba helyezésű a kocsi? Az alapján lehetne tanácsot adni, hogy mi az, ami nem biztos, hogy rá való (már amennyiben nem szándékosan lett lecserélve másik kialakításúra).
Nem hinném, de legelőször azért ellenőrizd a gázvisszahúzó rugót, hogy jól működik-e. A bowdent szintén, nem szálkás-e, könnyen jár-e a héjában. Az a legjobb, ha valaki lenyomja a gázpedált (álló motor természetesen elég hozzá), te meg nézed, hogy egyből visszaáll-e a fojtószelep az alaphelyzetéig. Ha igen, akkor valószínűleg falsot szív valahol. Vagy a 2 szimmering valamelyikénél vagy a karburátor környékén. Fel lett újítva vagy legalább szét lett szedve a motor is? Fals levegőt féktisztítóval tesztelj: az ékszíjtárcsa tövéhez kell fújni egy kicsit, amikor jár a motor, és ha változik a motor hangja, akkor bizony ott szelel valamennyire. Ugyanígy a karburátor és a motor csatlakozásnál is meg kell fújkodni, illetve a pillangószelep tengelyét is, és hallgatózni.