Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4557 Őry Gábor 2012-03-22 19:25:30  Előzmény:Kozma Bence: 56391

A takarékosság oltárán sokminden vesszendõbe megybe megy, nyilván a lóerõk száma. Illetve a gázreakció. Én elsõsorban azért használom a HB-t, mert jobban reagál a gázadásra. Ettõl még nem lesz nagyobb a teljestménye, de a gyorsulás élménye más. Nem mondom, hogy kiszakad az üléstámla, de azért odateszi magát. Sok mai takarékos, de papíron erõs autóra panaszkodnak, hogy nem érezni benne a megadott lõerõket. Hát ezért. De a HB-s karbival is lehet bõven 7 liter alatt fogyasztani.
Aki hobbiból autózik néha egy kicsit, nem feltétlenül a takarékosságra gyúr.
[i](Módosította orygabor 2012.03.22. 20:27-kor)[/i]

4556  J.I. 2012-03-22 14:23:56  Előzmény: Spityu: 56397

Köszi,õ itt van :-)

http://sx4forum.hu/galery.php

4555  Spityu 2012-03-22 14:22:34  Előzmény: J.I.: 56396

Szép fehér SX4. ;)

4554  J.I. 2012-03-22 14:16:57

Õ az én kicsim :-)

http://kepfeltoltes.hu/view/120322/20120322026_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

4553 Kozma Bence 2012-03-21 20:32:22  Előzmény: Spityu: 56394

Köszi szépen! Olajra nem sajnálom a pénzt, mert tudom (vagy inkább csak remélem), hogy meghálálja azzal, hogy nemkell idõ elött motorgenerált csinálni.
Ezt az 5 literes fogyasztásmérést valamikor megejtem. Bár elsõsorban a városi fogyasztásra lennék kiváncsi, azt meg Google Maps-szal elég nehéz lekövetni. :) De egy GPS-t majd megpróbálok a teszt erejéig szerezni. :)

4552  Spityu 2012-03-21 20:08:18  Előzmény:Kozma Bence: 56393

[i]"a kenés miatt szükség is van rá"[/i]

Így van. Szerintem az 5-6liter teljesen jó... Nekem óra szerint 80-nál szokott 5.5 és 6.5 között fogyasztani, téli gumival, össztömegtõl függõen. Gyári HB4-1, közepes állapotú motor.
Szvsz a "8 litert meg kell ennie egy Trabantnak" nettó hülyeség, inkább egyen 6 liter benzint és PICIT drágább olajat. Fogyasztásmérésre jó lehet a pálca: vízszintes töltõállomáson és legalább 4-5 liter legyen benne méréskor. Az utolsó kortyoknál valóban csalóka, persze nem vízszintes terepen mérve nagyobb üzemanyagszintnél is lehetnek nagy tévedések. A legtutibb, ha beteszel 5 liternyi benzint a csomagtartóba (meg egy kicsit tartalékba) és kijáratod a tankot. Ekkor beöntöd az 5 litert, nullázol és addig mész, amíg tart. Leolvasod a km-számlálót, beöntöd a tartalék 1-2 litert és irány a kút.
Megjegyzed a két helyszínt, ahol kiürült a tank, leméred Google Maps-szel és kiszámolod, hogy mennyit csal a km-órád. Majd a korrigált értékkel elosztod az öt litert. ;)

4551 Kozma Bence 2012-03-21 19:46:29  Előzmény: Spityu: 56392

Köszönöm a felvilágosítást.
Egyébként nekem olyan 75-ös tempónál 5-5,5et evett múltkor a régi fajtával (folyamatos haladással). Bár igaz, ezt pálcával mértem, nemtudom, hogy mennyire ad pontos értéket. Jártam már úgy, hogy 2 litert mutatott, majd 2km múlva kifogyott teljesen...
Ennél mennyire lehet takarékosabb az újabb fajta? Ezzel az 5-6 literrel nincs is problémám, meg aztán múltkor mondtátok, hogy a kenés miatt szükség is van rá, hogy egyen. De városba elég hamar ürül a tankom...

4550  Spityu 2012-03-21 19:35:58  Előzmény:Kozma Bence: 56391

Válaszom inkább gyors lesz mintsem pontos.

A H1-1 szinte teljesen más konstrukció, mint az elõd HB-s karbik. A nagy pillangószelep a szívató szerepét tölti be. Az úszóházba menõ plusz csõ pedig szellõzés a szívócsõbe, ill. nyomáskiegyenlítõ.(?) Nem tudom a pontos szerepét, szerepeit. Az alapjárati rendszer szintén más az HB-sekhez képest. Összességében kifinomultabb karburátorról beszélhetünk, azonban sokan emiatt nem is szeretik: a széria H1-1-gyel érezhetõen gyengébb a motor, ugyanakkor sokkal takarékosabb is (lehet). A beállítása hangyányit bonyolultabb, mint a régi változaté.
Azonban egy egyszerû tuninggal ütõképessé tehetõ ez a változat is. Azt hiszem, mindössze 1 vagy 2 fúvókát kell kicserélni és így hasonlóan jó teljesítményt biztosít, mint egy HB-s, ugyanakkor ésszel használva takarékos is marad.

4549 Kozma Bence 2012-03-21 19:18:55

Üdv!
Kiváncsiságból szeretnék egy olyat kérdezni, hogy mi a különbség a régi és az új karburátorok között?
Az újon mi célt szolgál a pillangószelep és az a plusz csõ ami az úszóházba megy?
Teljesítmény és fogyasztás terén van valami különbség?

4548 Soós Árpád István 2012-03-18 20:17:05  Előzmény:Kozma Bence: 56389

Szia!

Árat holnap tudok mondani!

4547 Kozma Bence 2012-03-18 19:51:12  Előzmény:Soós Árpád István: 56388

Hát érdekelnének akkor az átalakításhoz való cuccok, de az árra kiváncsi lennék elöbb.

4546 Soós Árpád István 2012-03-18 19:24:46  Előzmény:Kozma Bence: 56387

Szia!

Sajnos szétverik,bezúzzák,és érdemes lenne megmenteni az alkatrészeit.
Fizetni kell értük,de ha komolyan érdekel elhozzuk az alkatrészeket,de a motorját szerintem nem lehet.

4545 Kozma Bence 2012-03-18 18:50:09  Előzmény:Soós Árpád István: 56386

Hali!
Szétverik? :O
Engem a motorja érdekelne, fõleg az elektronika, generátor, trafó, ablaktörlõ motor, stb. (12voltra alakításhoz)
Fizetni kell értük egyébként?

4544 Soós Árpád István 2012-03-18 17:23:48

Üdvözlet Trabantosok!

Valakit érdekel egy szép állapotú 1986-os Trabant 601 kombi alkatrészei?
Ha valakit érdekel valamilyen alkatrész,akkor holnap reggelig jelezze,mert délután szétverik az autót.
A kért alkatrészt természetesen csak akkor hozom el,ha az állapota megfelelõ.

4543 Őry Gábor 2012-03-13 11:20:46  Előzmény:szilágyi József: 56382

Meglett a hiba: ki volt lazulva a generátoron s saru csavarja!

4542 Ackermann Balázs 2012-03-11 22:35:58  Előzmény:Sipos Tamás: 56379

Köszönöm a hasznos infókat mindenkinek. És a gratulációt is a kombihoz! Sok meló volt összeszervezni, hogy észrevétlenül elkészüljek vele, de sikerült, és sikerült örömet is szerezni vele azthiszem. :)

4541 Őry Gábor 2012-03-11 19:22:00

És ez a probléma mivel járhat? Mert mostanában nincs idõm vele foglalkozni. Persze majd ha lesz egy kis idõm, nekiesek.

4540 szilágyi József 2012-03-11 18:13:23  Előzmény:Őry Gábor: 56380

mérjél rá alapjáraton mennyit tölt multimétert ráteszed az aksira és ah alapjáraton 14 körül tölt akkor jó de minimum 13-at töltsön ha ráadsz minden világító berendezést. ha tölt akkor nem fesz. szabi lehet dióda híd i azt meg szintén multival lehet az a lényeg hogy ellenállásra vizsgálatra állítod és a diódák két oldalára teszed de elõtte forraszd ki a diódákat és mindegyik diódának egy felé kell hoyg engedjen áramot mindig ugyanabban az állásban kell hogy sípoljon a mérõ. de én ink feszabira tippelek

4539 Gyapjas Gergely 2012-03-11 17:46:43  Előzmény:Őry Gábor: 56380

Inkább diódahíd.
[i](Módosította strabi 2012.03.11. 18:47-kor)[/i]
[i](Módosította strabi 2012.03.11. 18:48-kor)[/i]

4538 Őry Gábor 2012-03-11 17:10:15  Előzmény:Sipos Tamás: 56379

A halványan pislákoló töltésjelzõ lámpa mire vall? Ja, és indexeléskor halványodik a villanáskor. Fesszabályzó? Kommutátor, egyéb?

4537 Sipos Tamás 2012-03-09 12:28:57  Előzmény:Ackermann Balázs: 56376

[justify]Ez a kombi tényleg szép, és stílusos ajándék. Nemes lélekre vall.
Átírásról:
Van egy hagyatéki végzésed, és abban egy megnevezett tulajdonos. Ha majd odáig jutsz, hogy már csak az átírás van hátra, akkor szerintem elsõnek ne az okmányirodába menj, hanem a bíróságra. A bíróságra vidd el a hagyatéki végzést, és az abban megnevezett tulajdonossal a nevedre kötött adásvételi szerzõdést. Kérd a bíróságtól, hogy állapítsa meg a tulajdonjogod. (ezt meg fogja tenni) Na, ezzel a végzéssel felvértezve menj el az okmányirodába, ezt dörgöld az orruk alá, mert ennél erõsebb adu ász nincs, még nekik is meg kell hajolniuk elõtte(d).
A bíróságon állítólag a hét valamelyik napján van valami fogadóóra, ahol gyorsított eljárásban ehhez hasonló ügyeket intéznek. Ott érdeklõdj![/justify]

4536 Biacsics Gábor 2012-03-08 21:39:55  Előzmény:Ackermann Balázs: 56376

Valóban az elkerülte a figyelmemet,h nincs forgalomban.HA végleg kivont akkor idõd mint a tenger.Viszont át nem íratás miatt nem vonják ki végleg a forgalomból,elõször fél évre,majd ha nem történik továbbra sem+ az átíratás akkor hosszabb de szintén meghatározott idõre.Ha jól emlékszek talán 5 év,de ez nem 100%,az én esetem nem jutott el idáig.:D
Szép lett a kombi,gratula!

4535 Őry Gábor 2012-03-08 19:21:38  Előzmény:Ackermann Balázs: 56376

Ah, de szép! Ilyet nekem a karácsonyfa alá!

4534 Ackermann Balázs 2012-03-07 21:21:55  Előzmény:Biacsics Gábor: 56375

Köszi mindkettõtöknek!

Tiberius szerint mivel forgalomból végleg kivont a kocsi nem vagyok köteles x napon belül átíratni, ennek még utána kell járni az ocsmányban persze.

Szerzõdést most már élbõl két félét kötök, hogy ki legyen elégítve az ocsmány is és én is belefoglalhassam az egyéb megállapodásainkat.

Még egy megoldás, hogy azt csinálom, mint mikor Anyukámnak vettem meglepetésként egy '89-es kombit. A kocsit elhoztam, kifizettem, kötöttünk egy használatba vételi szerzõdést, mi szerint elõre meghatározott idõintervallumon belül kötünk egy adásvételit a tulajdonos és Anyukám között. Továbbá én állom a használatba vételtõl a költségeket. Addig én sutyiban felújítottam a kocsit, elõkészítettük az átadásra. Utána írtunk egy adásvételit és átírattuk. Ocsmánnyal kicsesztem szépen, teljesen jogszerû volt és Anyukám is örül neki azóta is. :D:D:D
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/120307/Kombi_atado_2011.05.14._014_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

4533 Biacsics Gábor 2012-03-07 20:14:51  Előzmény:Kalmár Csaba: 56374

Ez így igaz ahogy Csabeee kolléga írja,annyival egészíteném ki hogy az örökösöknek nem kell átíratni,elég ha benn van a hagyatékiban,és te kötsz adásvételit az örökösökkel,akkor lehet egybõl a te nevedre íratni.
[i](Módosította biacs 2012.03.07. 21:15-kor)[/i]

4532 Kalmár Csaba 2012-03-07 20:11:30  Előzmény:Ackermann Balázs: 56373

Mióta kihozták a most használatos adásvételi szerzõdést nem tudod megcsinálni, hogy megveszed, de nem iratod át, mert téged is és az eladót is alaposan megbüntetik.Rajta van fehéren feketén, hogy az eladó is kap 30000 ft-os bírságot ha az adásvételt nem jelenti le 8 napon belül.Ezt összehangolni egy eladóval szerintem lehetetlen és elég komoly bírságokkal fenyegetnek...
Szerintem a jó megoldás ha az aktuális tulajjal kötsz egy adásvételit , szerzel egy másolatot a hagyatékiból és beballagsz az okmányirodába.Bár saját tapasztalatból azt mondanám,hogy elõször kérdezz rá a lakhelyed szerinti ocsmányirodában mit fogadnak el, mert a tapasztalatom az, hogy kerületenként eltérõ az ügyintézés rendje és módja...

4531 Ackermann Balázs 2012-03-07 19:59:55

A papírmunkákban jártas kollégák tanácsát kérném!

A közeljövõben lehet, hogy megveszek egy 1966-os Trabit. Kicsit kacifántos a tulajdonosi háttere. Mit gondoltok? A helyzet a következõ:

A kocsi egy bácsié volt, 4 éve meghalt, bekerült a hagyatéki végzésbe, az örökösök viszont át nem íratták, így forgalomból ki lett vonva /kitiltva lett/.

Most két megoldás közül választhatok. Az örökösök átírják a saját nevükre, tõlük megveszem. Vagy állítólag lehet olyat, hogy közvetlenül én íratom majd a saját nevemre ha forgalomba helyezem (felújítás után, OT rendszámmal). Lehetséges az, hogy elhozom átíratlanul, kötök egy adásvételit és majd 1-2 év múlva ha elkészült, viszem mûszakira és a nevemre íratom?

Tiberius már adott sok jó tanácsot, de mindenkitõl kérdem, aki járt hasonló cipõben. Az, hogy veterán-e a kocsi nem lényeges ez esetben.

4530 Nagy Donát 2012-02-20 16:48:57  Előzmény:Muczán Gábor: 56371

Nem rossz indulatból mondtam :). Úgy értem, Ti mint klub, megtehetitek, mert utána szét tudjátok szórni. Persze addig sajnos a Ti pénzetek meg csak áll benne.

4529 Muczán Gábor 2012-02-20 12:49:26  Előzmény:Nagy Donát: 56370

Sziasztok,

"Muczánék szerencsére megtehették, hogy kértek egy csomót"

háát ez jópofán hangzik így olvasva:-)

De egyébként tényleg igaz. Talán csak annyi kiegészítéssel, hogy havonta egyszer van kiszállításom a Németekhez sima dobokból, akkor tudok gyártatni +1-2 sport jellegû garnitúrát.
Legközelebb március végén tudok gyártatni, ha valaki rendel. Illetve hogy a dobok, melyeket gyártanak mint sport dob, egy régi német rendszer mintája alapján készülnek. Vélhetõen ezt vehette alapul a Ninausz. A lényeg, hogy mi is a régi német mintát vettük alpul a rendszer megalkotásakor. Jogilag ez egy egyedi sport kipufogó rendszer, ennyi.

MG



[i](Módosította TWK-001 2012.02.20. 13:56-kor)[/i]

4528 Nagy Donát 2012-02-20 10:16:21  Előzmény:Tóth Ádám: 56368

Én 2008-ban vettem friss gyártást, de már akkor sem volt egyszerû. Beszéltem annó Ninauszékkal, és azt mondták, hogy egy-egy darabot nem csinálnak, csak tizenötösével mondjuk. Mivel esélytelen volt ennyi társat beszereznem, végül is a TWK-n keresztül jutottam hozzá. Muczánék szerencsére megtehették, hogy kértek egy csomót, és szép lassan adogatták el õket.
Szerintem egy e-mailt megér nekik is írni, iroda@trabantklub.hu

4527  Spityu 2012-02-19 20:31:29  Előzmény:Tóth Ádám: 56368

[url]http://ninausz.hu/[/url]

4526 Tóth Ádám 2012-02-19 20:25:30

Urak! Valaki tudna némi infót kapni, hogy kinél illetve hol lehetne érdeklõdni új Ninausz kipufogóval kapcsolatban? Gyártják még õket?

4525 Csády Szabolcs 2012-02-19 18:28:19  Előzmény: Spityu: 56366

Õszintén szólva, eddig nem is néztem az árát :)

4524  Spityu 2012-02-19 14:44:49  Előzmény:Csády Szabolcs: 56364

Hú ezt én is akartam mutatni az illetõnek, csak aztán megláttam az árát. :)

Igaz, hogy nem eredeti, de kb. 200 forintból csináltam olyat, ami elfedi teljesen az alatta lévõ teret és legalább 100kg teherbírású. :D És még esztétikusnak is mondható.

4523 szilágyi József 2012-02-19 12:15:17

hali! 2010/11-ben nagykarácsonyban láttam egy eléggé megemelt kék vagy lila színû 1.1 kombi trabantot eleje hátulja eléggé megvolt emelve ilyet szeretnék csinálni a 601-emel ami féderes. vki tud vmit a megoldásról vagy a készítõrõl?a kocsi rendszáma AKL-843!

4522 Csády Szabolcs 2012-02-12 21:20:15

Ha jól emlékszem régebben keresett valaki [urls=http://www.jofogas.hu/fejer/Tarabant_kalaptarto_2872546.htm]Trabant 1,1 kombi kalaptartót[/urls]

4521 Kiss Krisztián 2012-02-12 14:15:19  Előzmény:szilágyi József: 56359

Ha nem találsz,és jó postán is nekem van,keres meg nyugodtan!(használt)
[i](Módosította heggla 2012.02.12. 15:15-kor)[/i]

4520 Kozma Bence 2012-02-12 11:26:14  Előzmény: Spityu: 56361

Köszi!

4519  Spityu 2012-02-12 11:18:28  Előzmény:Kozma Bence: 56360

[url]http://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=35&products_id=2338[/url]

4518 Kozma Bence 2012-02-12 10:57:21

Hali!
Valaki megtudná nekem mondani, hogy hátulra mekkora fékcsõ kell? Az elosztótól a bal hátsó fékig.

4517 szilágyi József 2012-02-12 10:05:59

hali! nem tud vki csongrád megyében vagy szentes közelében 2T nagy trafót 12V-t ELADÓt?? nem tlaálok sehol :(:( és nagyon kellene... HELP!!!!!

4516 Nagy Donát 2012-02-03 12:54:30

Papírjaguár - A Trabant-sztori a HírTV-n!

[url]http://www.trabantclubszhely.szunyi.com/news.php?readmore=260[/url]

4515 Őry Gábor 2012-02-02 19:18:44

A 2T benzincsapnak mekkora az átbocsátási képessége? Kitakarítottam és átnéztem az egész rendszert, de mintha kissé gyengén folyna. Kb. 40 másodperc alatt folyt ki egy deci. Igaz, hogy kis benzinszûrõvel, de régebben is használtam már ilyet.
Ja, levett tanksapkával!:p

4514 Őry Gábor 2012-01-29 09:23:44  Előzmény:Támba Csaba: 56355

Igen!

4513 Támba Csaba 2012-01-28 12:46:16  Előzmény:Őry Gábor: 56354

Logikus. Ha a javítás után emelni kellett egy kicsit az alapjáraton, akkor ez lehetett a gond.

4512 Őry Gábor 2012-01-28 08:13:24  Előzmény:Támba Csaba: 56353

Asszem meglett a bibi. Az elõporlasztó csavarjai voltak meglazulva, és mivel nem volt alatta tömítés, falsot szívott. Hidegen ugye a szívatón kapta az anyagot, melegen még elment egy kis falssal, de langyosan már nem.

4511 Támba Csaba 2012-01-26 13:27:33  Előzmény:Őry Gábor: 56352

Ha a benzingõz nem tud kiszellõzni a felmelegedett környezetben, akkor másfelé nem mehet csak a szívócsõbe, innen pedig a hengerek felé. Ez egy szinte teljesen tömény szénhidrogén gõz, nincs benne annyi oxigén, hogy gyulladjon.
Ezért kell a teljes gáz ilyenkor indítózáskor, hogy felhíguljon a beáramló levegõtõl. Annyira viszont nem tömény, hogy láthatóan benedvesítse a gyertyákat.

Ha ez a gond akkor azt úgy igazolhatod, ha mikor nem indul melegen kiveszed a gyertyákat, majd indítózással átszellõzteted a hengereket. Ha ezután visszarakod a gyertyákat és indul, akkor megvan a hiba.

Lehet még olyan gond is, hogy egész egyszerûen túl szegény az alapjárati keverék. Itt ha melegen nem indul, de szívató ráhúzásával elkapja akkor megint megvan a hiba. A szegény keveréket okozhatja rossz beállítás, fals levegõ, stb.

Gyújtáshiba is lehet, pl. ha a gyújtótrafó menetzárlatra hajlamos (általában csak melegen kezdi a hülyéskedést), de 2 trafó nem szokott egyszerre hülye lenni, azaz legalább az egyik hengernek zenélnie kellene.

4510 Őry Gábor 2012-01-26 11:11:14  Előzmény:Támba Csaba: 56349

Nem kizárt, hogy megmondtad a frankót, bár nem értem, hogy konkrétam miért lép fel az indítási nehézség. A gyertyák szárazak, tehát nem dús a keverék.

Egyébként HB 4-1-es karbi. Meg fogom nézni a szellõzõfuratot.

Viszont ha nem szellõzik az úszóház, a túlfogyasztást hozna nem, mert nem mûködne a féklevegõ-rendszer. De nincs túlfogyasztás.

4509 Őry Gábor 2012-01-26 11:06:09  Előzmény: Spityu: 56348

Evil!

4508 Támba Csaba 2012-01-26 09:17:24  Előzmény:Támba Csaba: 56349

H1-es porlasztónál még lehet olyan, hogy a teljesítmény-dúsító rendszer csappantyúján eltörik a rugó. Ilyenkor orrba-szájba megy a plusz benzin a szívócsõbe gázpedál állástól függetlenül. Meleg motornál nem szeret így beindulni.