Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4606 Oroszi János 2012-08-01 21:31:01  Előzmény:Kunyi Tamás: 56447

Csak járó motornál csinálja, és igen, a tompítottat kapcsoltam rá.
Ilyenkor kezdi el csinálni. Próbálgattam a relét, hogy az e a rossz, de nem, viszont ha a járó motornál a váltó oldali hengerrõl leveszem a gyertyáról a pipát akkor nem csinálja ezt.

4605 Kunyi Tamás 2012-08-01 20:29:31  Előzmény:Oroszi János: 56443

A fesz.szabályzó jó ötlet. Én olyan vizsgálódós típusú ember vagyok, szóval álló motornál és járó motornál is csinálja? Mert ha csak járó motornál, és a gázadás függvényében változik, akkor generátortól indulnék el. Azt írtad, ráadod a világítást, de azt még mindig nem tudjuk melyiket :D
Szóval, gyújtásra teszed, majd indítod a motort. A motor jár, és kapcsolsz egy tompítottat. Ekkor õ saját maga átvált reflektorra?
Vagy ráadod a reflektort is, és aztán kezdi a zsiványságot? Gyújtás nem hagy ki?

4604 Őry Gábor 2012-08-01 13:25:42  Előzmény:Oroszi János: 56445

Mindenképpen kipróbálnám egy másikkal, mielõtt költségekbe vernéd magad, ill. megvárnám még a többi hozzászólást. A lényeg, hogy én már tapasztaltam ilyet.

4603 Oroszi János 2012-08-01 07:28:20  Előzmény:Őry Gábor: 56444

Szóval ha jól értelmezem, ki kell cserélni?

4602 Őry Gábor 2012-08-01 06:38:30  Előzmény:Oroszi János: 56443

Feszszabályozó hibája szokott ilyt csinálni. Villamos emberek megmondják, miért. Talán azt is, hogy vajon miért a trafócsere után csinálja.
[i](Módosította orygabor 2012.08.01. 08:39-kor)[/i]

4601 Oroszi János 2012-07-31 22:23:54  Előzmény:Kunyi Tamás: 56442

Igen, gyári állapotú, a trafót visszaraktam ami volt, és ugyanolyan :/
Amikor ráadom a világítást utána egy pár mp múlva fel/le kapcsolgat véletlenszerûen.
Ha gázt adok akkor egy kicsit vagy befejezi, vagy gyorsabban csinálja.
De lehet h valami el van kötve, mert három hete töltöttem fel az aksiját, és mikor két hét múlva visszajöttem nem tudta megforgatni az önindítót.
Amúgy köszi, hogy segítesz! :)

4600 Kunyi Tamás 2012-07-31 17:13:07  Előzmény:Oroszi János: 56441

Ez nem semmi :D Egyébként a világítás áramkör vezetékei még gyári állapotukban végzik dolgukat, vagy esetleg lettek már szerelve? Ott valami nagyon el lehet kötve :/ Van lehetõséged megnézni másik trafóval? Jómagam innen indulnék ki. Illetve mikor kapcsol föl és le a reflektor/tompított? Amikor bekapcsolod a tompítottat vagy amikor rákapcsolod a refit vagy kikapcsolt állapotban is vált? Na és a ritmusa, ritmikusan csinálja vagy véletlenszerû idõközönként?
Ne haragudj a sok kérdésért, de úgy könnyebb segíteni, ha pontosítod a probléma leírását.

4599 Oroszi János 2012-07-31 09:23:19

Heló!

Volna egy olyan problémám, hogy a Trabimon kicseréltem az egyik trafót, és azóta a tompított/reflektor folyamatosan föl-le kapcsol. Miért lehet ez?
Ha nem megy a 2. henger (a váltó felõli)akkor viszont nem csinálja.

Válaszotokat elõre is köszönöm!

4598 Lizák Péter 2012-07-22 09:29:12  Előzmény:Bencze Robi: 56425

ha a bal szélsõ LEDre gondolsz olyan 5-6 liter körüli érték lehet. de a kapcsolási rajz alapján lehet számolgatni...

4597 Scheibl Ferenc 2012-07-13 10:44:52  Előzmény:Bencze Robi: 56438

Köszi szépen, már érdeklõdtem is náluk

4596 Bencze Robi 2012-07-12 08:29:15  Előzmény:Scheibl Ferenc: 56437

[url]www.zsombishop.hu[/url]

meg Trawala, Báró-ker, én ezektõl szoktam vásárolgatni

4595 Scheibl Ferenc 2012-07-12 08:04:27

Sziasztok! 2T Trabihoz keresek fékbetétet. érdeklõdnék, hogy hol lehet ill. hol érdemes venni? Kell-e cseredarab...stb

4594  Bandi 2012-07-09 19:03:24

Erdélyi trabant találkozó!!

http://szh.ro/videos/view/1682/nepszeru-volt-a-trabant%E2%80%93wartburg-talalkozo.html

4593 Sipos Tamás 2012-07-08 18:44:56  Előzmény:Szabó Tamás: 56434

[justify]Nem valószínû, hogy még egyszer megteszem az utat, sõt még hasonlót sem tervezek. Ez amolyan egyszeri kötelezõ kör volt, mint a mohamedánoknak a mekkai zarándoklat.
Arra azért felhívom a figyelmet, hogy a múzeum nem kifejezetten Trabant múzeum, hanem August Horch munkásságát, és az általa naggyá tett helyi autógyártást bemutató múzeum. Van benne Trabant is, de csak kb. 20%.[/justify]

4592 Szabó Tamás 2012-07-08 11:16:11  Előzmény:Sipos Tamás: 56429

Szia

Ha a közeljövõben ismét ilyen jellegû kirándulásra adnád a fejed, én szívesen csatlakoznék.
Vagy szimplán csak egy Trabant Múzeum látogatásra, abban is benne volnék.
De lehet többen is szívesen ellátogatnának a Múzeumba?

Kinek lenne még kedve?

Üdv. SzT
[i](Módosította tamasszabo 2012.07.08. 13:17-kor)[/i]

4591 Kárász Endre 2012-07-06 09:07:32

Gondolom, nektek is szemet szúrt már a Trabi kezelési útmutatóiban illetve a javítási leírásokban lévõ szöveg sok helyen borzalmasan magyartalan, pocsék fogalmazása. Ugyanez a helyzet pl. az MZ motoroknál is. Valaki tudja az okát? Olyan, mintha manapság a gugliba beírták volna az eredeti német szöveget:) Sokszor egyértelmû, hogya a fordítás azért ilyen nyakatekert, mert szó szerint csinálták. De ezt hogyan lehetett a '60, '70, '80-as években, amikor nyoma sem volt a Google Fordítónak??? Kizártnak tartom, hogy egy magyarul nem tudó német fordította volna, ez egyszerûen elképzelhetetlenül nehéz lenne (akkor jóval több lenne benne a hiba...). Viszont ha egy magyar ember csinálja, akkor ilyen baromságokat nem ír le. Talán egy NDK-s elvtárs önként jelentkezett, hogy õ valamennyire tud magyarul, mert a plattenzé partján nyaralva megtanult egy picit "gulasch"-ul?

4590  J.I. 2012-07-05 19:26:15

Sziasztok!

Elkészült bõ egy hónap után a 2T kombim karosszéria felújítása.Küszüb cserék(alsó,felsõ) sok pici lyuk kijavítása,torony javítás,hattyúnyak javítás,kiszedve az autó belseje, a taposó rendberakása,alvázvédõzés és mindezek után színre fújva az alsó küszöb és a kerékjárati dobok,ahogy az anno volt.Bp-en egy ismerõs csinálta bátran ajánlom,nagyon szép lett :-)

4589 Sipos Tamás 2012-07-02 20:20:31  Előzmény:Nagy Donát: 56430

[justify]Köszi!
Nézték mindenhol, persze. Leginkább az tetszett, amikor Ausztrián keresztül már hazafelé tartottunk, és az egyik kis faluban, az árokban kapirgáló emberek közül az egyiknek az arcán megjelent a felismerés, majd egy pillanattal késõbb a kitörõ lelkes üdvözlés. Aztán már el is száguldottunk mellette.
Másik kedves jelenet volt, amikor Zwickauban tankoltam, és a mellettem álló kb. 60 éves emberrel összenéztünk, majd õ visszafogottan elmosolyodott. Nagyon is tudta mi az a Trabant.[/justify]

4588 Nagy Donát 2012-07-01 21:59:55  Előzmény:Sipos Tamás: 56429

Gratulálok a sikeres túrához!
Az út során sokan megnézték az autót?

4587 Sipos Tamás 2012-07-01 17:59:21

[justify]Az elmúlt héten megmutattam a Trabantomnak hol gyártották.
Sikeresen visszaértünk Németországból, Zwickauból. Három napig utaztunk oda, háromig vissza, és 1850 km-t tettünk meg. Túlnyomó részt mellékutakon mentünk, ami egyrészt gyönyörû volt, másrészt nagyon nehéz a Trabantnak. Két felnõtt (a fiam testméretben felnõttnek számít, mert nálam már magasabb) és a 10 éves lányom, plusz teljesen telerakott csomagtartó és hátsó ülés volt a terhelés. Szemmel láthatólag leült a hátulja. Gyakoriak voltak az olyan emelkedõk, ahol csak 2-ben tudtunk felkapaszkodni, egy helyen azonban az 1-es kellett. A lejtmenet veszélyesebb volt, mert motorféket nem szívesen használtam (bár néha kénytelen voltam 2-be is visszatenni), fékezni meg a túlmelegedés miatt nem volt tanácsos. Így is üvegesre megégett a bal elsõ fékpofa pár, amit Prágában kicseréltem a tartaléknak vitt készletbõl. Ugye, mert Csehország és Németország nagyon sûrûn lakott és minden völgyben van egy falu, ahová nem tanácsos 80-al bevágódni, meg ha nincs is falu, amúgy is nagyon kanyargós az út. Egy helyen próbáltam a szabadonfutót kihasználni, de majdnem rá is fáztam: 95-el gurultam lefelé, és egy falu volt a völgyben, ahol félpályás lezárás volt, jelzõlámpás megoldással. A már megégett fékekkel nem tudtam megállni, és majdnem egy kocsihosszal becsúsztam a pirosba. Szerencsére nem jött szembe senki. Szóval nem tudtam lendületbõl vezetni.
Zwickauban elmentünk az egykori Trabant gyár kapujához, és megnéztük az August Horch múzeumot is. Itt volt kiállítva egy Wankel-motor, ami Sachenring fejlesztés, de nem került sorozatgyártásra.
Szóval a gép becsülettel teljesítette a távot, ami megerõsítette bennem a tudatot, hogy ezzel az autóval bátran lehet nagyobb utakra is vállalkozni. Nem trabantos találkozóra mentünk, hanem egy kis nyaralásra, utazásra. Szándékosan nyújtottuk ilyen hosszúra az utat, és mentünk erdõs-hegyes tájakon. Csehország gyönyörû; tele látnivalókkal, ahol heteket is el lehet tölteni. Az Érchegység nem különben, a kis falvakkal, városkákkal, a hullámzó tájjal. Ez az út egy élmény volt.
Nagyjából az útvonal:
1. nap: Bp-Komárom-Trnava-Hodonin-Osvétimany (kis falu)
2. nap: Osvétimany-Kromeriz-Prostejov-Havlickuv Brod-Kutná Hora-Praha
3. nap: Praha-Konéprusy-Rakovník-Zatec-Chomutov-Gayer-Zwickau
visszaút 1. nap: Zwickai-Kligenthal-Sokolov-Becov nad Teplou-Plzen-Strakonice-Z’dar (kis falu)
visszaút 2. nap: Z’dar (kis falu)-Hluboká-Trebon-Schrems-Horn-Maissau-Hollabrunn-Gaweinstal-Marchegg-Mosonmagyaróvár
visszaút 3. nap: Mosonmagyaróvár-Bp
Aki még nem volt a Trabantjával Zwickauban, annak egy szokványos tengerparti nyaralás helyett, bátran ajánlom ezt a túrát.[/justify]

4586 Baranyi Zsolt 2012-06-30 08:45:50

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy hova vigyem szervizbe a 4T Trabimat.
Megbízható (lehetõleg azért olcsó :) ) szerelõt keresek.
Én Bp. 22.ker-ben lakok.

Segítséged elõre is köszönöm!

Baranyi Zsolt (Zsolesz75)

4585 Bencze Robi 2012-06-20 10:36:35  Előzmény:révai ákos: 56426

köszi szépen

4584 révai ákos 2012-06-20 10:35:20  Előzmény:Bencze Robi: 56425

Szia !

5.2 litert jelent egy dióda a 4T nél.

4583 Bencze Robi 2012-06-20 08:35:58

Azt nem tudja valaki, hogy a 4T-nél ha a sárga üzemanyagjelzõ led kigyullad akkor még mennyi van benne? kb 4l? Csak kíváncsiságból :)

4582 Kenyér Zoltán 2012-06-15 16:25:30  Előzmény:Kárász Endre: 56423

Hát az szerintem túlzás, hogy mindig is itt gyártották a lámpabúrákat. Én úgy tudom, hogy miután megszûnt a gyár, utána a gépek mindenfelé elkezdtek szétvándorolni Európában :), és valahogy az idõk során a hátsó lámpabúrás gép itt kötött ki kis hazánkban. De még valamelyik gép itt van csak már ne emlékszem, hogy melyik.

4581 Kárász Endre 2012-06-15 09:36:35

A héten a Csabi Bt-nél vásároltam, ahol is azzal az információval leptek meg, hogy a 2T Trabi hátsó lámpabúráit mindig is Magyarországon gyártották. Tényleg ilyen nemzetközi projekt volt ez az autó?? A Ladáról tudtam, hogy Ajkán, Devecseren, Veszprémben, stb. csinálta a Bakony Mûvek a különbözõ gyújtásalkatrészeket, de a kis DDR csodáról nem hittem volna, hogy van hazai vonatkozása.

4580  J.I. 2012-05-11 20:12:17

Sziasztok,Trabant 601 indítókulcshoz keresek gumi házat illetve kulcstartót.Kérem ha valakinek van ilyen feltétlen keressen meg!Köszönöm!

4579 Kósa Péter 2012-05-11 11:54:59  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 56420

Szia Gergõ!

Köszönöm szépen a válaszod!

Üdv: Peti

4578 Holnapy Gergely dr. 2012-05-08 09:27:06  Előzmény:Kósa Péter: 56419

Szia!

Tiberius márkatársnál létezik egy "mesterlista", amit néhány éve a megbízható szakemberekrõl állítottunk össze. Keresd meg õt privát címen, és biztos elküldi neked.
Ami a kárpitost illeti, én Fekete Rezsõt ajánlom, a Lõrinczi úton (Ferihegy felé). Bár nem a legközelebbi cím neked, de nagyon korrekt, és szépen dolgozik. Tel: 30/9328619

Üdv:
Gergõ

4577 Kósa Péter 2012-05-07 10:52:53

Sziasztok!

Nem régóta tartozom a fanatikusok körébe, de szépen elbûvölt a kis négyütemûm a megbízhatóságával! Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok, hogy tudna-e valaki ajánlani nekem egy jó szakembert, mert a különbözõ munkákat nem bíznám mekkmesterekre. Helyileg Budapesten, azon belül is a XI. kerület és a Móricz Zsigmond kõrtér környékén lakom. Jelenleg egy kis kárpitos, illetve mûszaki segítségre van szükségem, de bármit szívesen veszek! Elõre is nagyon köszönöm a segítséget!

Üdv: Kósa Peti

4576 Biacsics Gábor 2012-04-10 19:44:46

Köszi a segítségeteket,így már egyértelmû.Szégyen nem szégyen a kezelési eszembe sem jutott...Amúgy furcsa h a vezetõ oldalin mind a kettõ reteszelve volt,az utas oldalin meg egyik sem.Talán mikor az üléshuzatokat felszerelték akkor oldották ki az utasoldali rögzítését.Egy mosás után mennek is vissza a huzatok,jobban tetszenek mint a gyári 4t kárpit,szép méretpontosok,(nemtom volt-e gyári utólagos üléshuzat,ha volt lehet az),és nagyon retro kinézete van,mint egy régi sezlonynak :).

4575 Gyapjas Gergely 2012-04-10 19:42:40  Előzmény: Spityu: 56416

Nekem vab egy ilyen szettem csak az használt, meg létezik egy másik verzió is ami gumiból készült, az inkább hóra való, ez pedig jégre.

4574  Spityu 2012-04-10 19:34:33

Kérdés: ez a fajta hólánc csak Kübelhez dukál, vagy jó Limohoz is? Valaki látott már ilyet itthon? Tudok szerezni, de nem valami olcsón, éppen ezért nem venném meg, ha mondjuk kifejezetten Kübel kellék lett volna anno. Ugyanígy szütyõvel, leírással "für Trabant stb." felirattal. Jah és zsír új szettekrõl van szó.

[url]http://www.ebay.de/itm/Riemenschneeketten-Satz-orig-DDR-Schneeketten-Trabant-
/380393283182?pt=DDR_Ostalgie&hash=item589134de6e[/url]

4573 Csády Szabolcs 2012-04-07 19:51:09  Előzmény:Biacsics Gábor: 56412

A kép alapján meg lehet érteni a mûködési elvét, s a kárpitot se kell lehúzni így hozzá. Amúgy az ábra a kezelési útmutatóból származik.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/120407/fejt_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

4572 Holnapy Gergely dr. 2012-04-07 18:37:59  Előzmény:Biacsics Gábor: 56412

Hogy lásd, mit csinálsz, inkább patentold szét a háttámla huzatát, és gyûrd fel középmagasságig. Ott, (hátulról) egyértelmû lesz a szivacsok közt, hogy melyik drótot kell elhúzni, hogy a fejtámla kicsússzon.
G

4571 Nagy Donát 2012-04-07 16:46:01  Előzmény:Biacsics Gábor: 56412

Van az ülés támláján (támlában) egy drót, ami megakadályozza ezt. Ki kell tapogatni, és egyik irányba el kell nyomni a drót darabot, és akkor simán ki lehet csúsztatni.

4570 Biacsics Gábor 2012-04-07 15:44:30

Meg tudja valaki mondani 4T Trabi ülésbõl hogy lehet kihúzni a fejtámlát?Van valami trükkje?Az egyik simán húzva kijött,a másik megakad a legmagasabb pozíciónál,tovább nem jön.

4569 Hudák Zoltán 2012-03-30 06:35:05  Előzmény:Szabó Tamás: 56410

Már csak annyiból is elõnyösebb az az olaj hogy füstöl tõle annyira a kocsi meg nem kokszolja le a hengereket, és nem rak le annyi dzsuvát a hátsó dobba ami hosszu távon nem igazán tesz jót a kipurendszernek, de szerintem ezt nem kell elmondanom hogy miért.;)

Üdv: Hudee

4568 Szabó Tamás 2012-03-27 19:00:06  Előzmény:Nagy Donát: 56409

Ok, köszönöm.

Még jó, hogy egy havi adagot elõre megveszek....
Ha elfogy kipróbálom az általad ajánlottat.

T.

4567 Nagy Donát 2012-03-27 18:36:49  Előzmény:Szabó Tamás: 56406

Igen, nemrég írtam le a másik topicban.
A MOL Sprint 2T literje kb. 100-150 Ft-al drágább csak, és ugyanúgy megtalálható minden MOL kúton.

4566 Szabó Tamás 2012-03-27 17:51:52  Előzmény:Bencze Robi: 56407

Oks, köszi.

4565 Bencze Robi 2012-03-27 17:49:18  Előzmény:Szabó Tamás: 56406

Olvass vissza pár hozzászólást a barkácsban, Lancelot leírta, szerintem is jobb, mint az Arol

4564 Szabó Tamás 2012-03-27 17:44:40

Sziasztok

Fogyasztással kapcsolatban, nekem 60-70 között 5 - 5,5 litert eszik.
Hosszú távon használom a Trabantot, és Jet benzinkúton tankolom.
Nem tudom, az valamit befolyásol-e a fogyasztásnál. De én az Arol 2T-t használom, amirõl itt nem sok jót hallottam. Mit próbáljak ki helyette, ami árkategóriában is elfogadható?

4563 Csády Szabolcs 2012-03-26 18:54:35

Nem emlékszem már, hogy ki keresett 4T Trabi slusszkulcsgumit, de itt van:

[url]http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/karosszeria/lokharito/trabant_gyujtaskulcs_gumi_gumi_retro_1564454933.html[/url]

4562 Kozma Bence 2012-03-25 19:09:56  Előzmény:Őry Gábor: 56403

Megfogadom a tanácsod, köszi!

4561 Őry Gábor 2012-03-23 18:50:48  Előzmény:Kozma Bence: 56402

Az a másfél perc is sok. Inkább indíts még egyszer. Nagyon megszívja magát, ha fél percnél tovább van szívatón. Még fagypont alatt is vissza lehet azonnal tolni a szívatót az elsõ kihúzatás után.

4560 Kozma Bence 2012-03-23 14:14:06  Előzmény: Spityu: 56401

Énis csak addig használom amíg kijárok vele meg becsukom a kaput. Ez olyan másfél perc körül van. Amint elindulok vele visszanyomom. De azért ezt eljátszani 3 km-enként... :)
De egyébként mérni még nem mértem városit, csak érzetre mondtam. Úgyhogy errõl most hiába is tanakodni, valamikor megejtek egy mérést. :)

4559  Spityu 2012-03-22 22:13:11  Előzmény:Kozma Bence: 56400

A szívatót én még zimankóban sem szoktam fél percnél tovább használni. Ilyenkor meg?!

4558 Kozma Bence 2012-03-22 20:44:15  Előzmény:Őry Gábor: 56399

Majd most a jó idõben leszek kiváncsi a városi fogyasztásra, mert 3 km-re lakok a sulitól és hát minden indításnál szivatóval azért vedel rendesen...
A gázreakcióját énis nagyon szeretem. :) Ha valamelyik ismerõsöm beleül egy kicsit, az az elsõ, hogy megjegyzi milyen érzékeny a gázra. :)

4557 Őry Gábor 2012-03-22 19:25:30  Előzmény:Kozma Bence: 56391

A takarékosság oltárán sokminden vesszendõbe megybe megy, nyilván a lóerõk száma. Illetve a gázreakció. Én elsõsorban azért használom a HB-t, mert jobban reagál a gázadásra. Ettõl még nem lesz nagyobb a teljestménye, de a gyorsulás élménye más. Nem mondom, hogy kiszakad az üléstámla, de azért odateszi magát. Sok mai takarékos, de papíron erõs autóra panaszkodnak, hogy nem érezni benne a megadott lõerõket. Hát ezért. De a HB-s karbival is lehet bõven 7 liter alatt fogyasztani.
Aki hobbiból autózik néha egy kicsit, nem feltétlenül a takarékosságra gyúr.
[i](Módosította orygabor 2012.03.22. 20:27-kor)[/i]