Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4635 jocking . 2012-10-14 15:28:11  Előzmény:Szabó Milán: 56475

Elõrebocsátom, hogy a Veterán topicba ne nagyon írogass ezzel az autóval és az alkatrészeivel kapcsolatban, mert ha meglátják, hogy mit akarsz mûvelni ezzel a bõven veteránérett trabival, ott helyben kicsontoznak.:D

4634  J.I. 2012-10-14 14:48:17  Előzmény:Szabó Milán: 56475

Szia Gratula a vételhez! :-)

A napellenzõt honnan gondoltad beszerezni?

4633 Szabó Milán 2012-10-14 11:29:24

Üdvözletem Minden Trabant Fun-nak és Keleti jármû fun-nak! :)

Ebben az évben naptári hónap szerint Augusztusban. Tulajdonosa lettem egy 1978-as hófehér Trabant 601-nek. : ) A kocsit Mór-on vettem meg és leküzdöttem Debrecenig(pontosabban Debrecen elé 15km-re egy községbe ahol lakom Ebesen.)

S jelenleg a kocsi szét van bontva, hogy megvárja a kasznist aki rendbe hozza az évek és a nem kellõ szakértelemmel rendelkezõ karosszérián ejtett nyomokat.

megvétel elõtti állapot
[imgw]https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/616914_447837048581460_361160249_o.jpg[/imgw]



[imgw]https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/622580_447836811914817_1287520353_o.jpg[/imgw]

és a jelenlegi állapota(ami nem igaz, mert azóta minden kikerült belõle és csak a váz van meg és a kerekek alatta.:)A garázs az egy ismerõsé, mert nekünk nem férne be a családi kocsi mellé, plusz apa elmondása szerint a családi kocsi fontosabb, mint az én hóbortom :)

[imgw]https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/415039_459723237392841_1493466149_o.jpg[/imgw]

Illetve a 2013 Tavaszi debütálás látványterve.
[imgw]https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/419284_464722466892918_1637255604_n.jpg[/imgw]

Jó kis sztorija van az biztos megérne egy cikket bármilyen retro autós újságban :)
Jelenleg motormegállás miatt vagyok gondban. S nem tudom,hogy vegyek új motort vagy a sajátját újítsam fel.:)

Köszönöm a figyelmet! :)


Elnézést a nagy képekért!
[i](Módosította Szamy 2012.10.14. 13:34-kor)[/i]

4632 Kunyi Tamás 2012-10-13 16:16:01  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 56473

Kössz az infót! Akkor szétnézek a bontókban a környéken.

4631 Holnapy Gergely dr. 2012-10-12 21:52:00  Előzmény:Kunyi Tamás: 56472

Egyezik a magasságállítós 2T Trabiéval.
Szerintem bontóban kapsz ilyet, mert 83-tól már biztos ilyenek voltak a lámpatökök. Külön még nem láttam pöcköt, esetleg lámpatökkel együt kaphasz ilyet.

G

4630 Kunyi Tamás 2012-10-12 19:58:37

Szevasztok!
4T Trabant elsõ fényszórójánál van az a magasságállító mûanyag pöcök. Tudja valaki esetleg, hogy ilyet honnan tudnék szerezni? Azt nem tudom, hogy 2T-ben is ugyanilyen van-e. Ha az is jó, akkor jó, de venni lehet valahol? Vagy csak bontó?

4629 Németh János 2012-10-10 19:47:42  Előzmény:Kunyi Tamás: 56467

Helló.
Bocsi a kései válaszért. Nos szerintem még mindíg az akksimmal lenne gond de szerelõ haverok azt mondják, hogy nem... testhiba de már nincs több test az autómon minden tiszta :) vasárnap szétszedtem az önindítót tiszta nyálkás volt meg olajos vizes mitomén mi. kipucoltam most eléggé fickós hangja lett megint, mágnes jó, forgoész fasza kefék rendben meg minden, de néha még csinálja. Még egy akksicserét meg plusz minusz kábel cserén gondolkodtam. Köszönöm a segítséget neked, hálistennek kicsit szerelõs vagyok úgyhogy mennek az ien dolgok csak nem szeretek belenyúlni ha nem láttam hogy kell. Fékmunkahengert szereztem 1900/db áron az elég jó szerintem :) csaó

4628 Elemer Dan 2012-10-09 18:15:30  Előzmény:Őry Gábor: 56469

az belevan hajtva rendesen a kis vagasba. de a tengejen belul az a kocka vas ek levan teljesen csiszolva

4627 Őry Gábor 2012-10-09 17:53:34  Előzmény:Elemer Dan: 56468

A tengelyanyához: ha az alátét széle nincs belehajlítva az agy hasítékába, akkor nem sokat ér.

4626 Elemer Dan 2012-10-09 16:03:26

Mindenkinek jo estet, sajnos csak latin betukkel tudok irni, Kiev varos Ukrajana zaklat benetek...
Szoval az a dolog hogy vettem egy Trabit Kombi 1988as. 600-as motorral..Kesobb lesznek kepek de most rossz az ido nincs fotozasi alap.
Van sok problemank amit javitani kene de nincs alkatreszm ugy hogy jo lenne minden segitseg amit tudtok nyujtani..Erdekel minden hasznalt vagy uj dolog.
Na es egy fontos kerdes, a hatso tengejen leszlad az anya a tengejrol, ez a vas nagy alatet ami tartja az sokat nem er, es lecsiszolta belul azt a kis vasdarabot, nem tudom hogy hivjak magyarul, ojan 3cm hosszu fem dolog ami egy fele a tengelybe fekszik, masik resze pedig a csapagyhazba...Szoval ijen problemank van

Amugy mar leltem Ukrajnaban 4 autot, meg is probalom oket venni, nehany peldany eleg elo, sokjuk meg mar csak mint alkatreszre lehet felhasznalni...
Es meg szeretnem hozzaadni, hogy keszen alok mindent megvasarolni amibol sok van, es elado..A hirdetesekben mar mindenkinek leirtam mire van szukseg, es mit szeretnek megvasarolni..
Koszonom a turelmet es a megertest..

4625 Kunyi Tamás 2012-10-06 14:34:27  Előzmény:Németh János: 56466

Önindítónál, ha kattan, akkor az azt jelenti, hogy a bendix behúz, de nem kap áramot az indítómotor. Nagy gondja nem lehet, de mindenképp szedd le az önindítót. Nem tudom mennyire vagy szerelõsdi típus, de a Trabi nem egy bonyolult konstrukció, otthon is szerelhetõ. A lezárt barkács szakkör témában már foglalkoztak ezzel, keress rá. Jómagam még nem szereltem, így pontosoan nem tudom leírni, mit kellene látnod, hova nyúlj :S

4624 Németh János 2012-09-28 10:48:21

hello mindenkinek. Kezdõ Trabantosként arrol érdeklõdnék, hogy 1.1 hátsó fékmunkahengert hol lehet és mennyiért találni pest megyében? Én érden lakom. Vagy esetleg azzal ami benne van lehet e valamit kezdeni kicsit be van állva?
Következõ pedálsort valaki tud felújitani, vagy szerezni, mert nekem szétkopott az egyik oldala.
Utána ami nagyon fontos az öninditom kattan de nem indit nem is forgat, harmadjára szépen indit. Nemrég lett forgorész cserélve, testek letakaritva stb.
Amugy minden nagyon szépen mûködik már egy éve vagyok boldog tulajdonosa.
A segitséget elõre is köszönöm.

4623 Bajáki Péter 2012-09-27 00:15:48

[b]Német "belpiacos" gyári üléshuzat:[/b]

[url=http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/utaster_csomagter/uleshuzat/trabant_601_limusine_gyari_ndkbelpiacos_uleskarpit_1642201028.html][img]http://www.kephost.com/images4/2012/9/27/a1_2012_9_27_bodbpq78wg.jpg[/img][/url]

Bõvebb infó a [url=http://www.trabantklub.hu/twk/modules.php?name=forum&file=olvas&id=4a64d0c624985&kezdo=5096]veterán fórumban.[/url]

4622  Spityu 2012-09-18 21:03:20  Előzmény:Őry Gábor: 56463

Köszi, ilyesmire számítottam!

4621 Őry Gábor 2012-09-18 18:35:22  Előzmény: Spityu: 56462

Az 1.1-é 19 mm. Jó a 601-be is, de jobban beesik a pedál, és hamarabb hajlamos blokkolni. A 601-é 16 mm.

4620  Spityu 2012-09-18 14:38:51

Érdeklõdnék, hogy 1.1 és 601 hátsó fékmunkahenger között mi a különbség? Jól tudom, hogy 1.1-nél nagyobb átmérõjû a dugattyú? ~16mm ill. ~20mm? Azért kérdezem, mert egy webshopban 1.1-hez mindkét fajtát kínálják, de gondolom tévedésbõl.

4619 Kárász Endre 2012-09-13 16:00:25  Előzmény: Spityu: 56460

"Blaszfémia."

Neeeeeeem:D Sajnos a három közül az elsõ csak közép-, és rövidhullámon megy, tehát egyedül a solti Kossuth adót lehetne hallgatni. A többi ugyan tudja már a mai URH sávot, de nem egy túl bonyolult áramkör. Ráadásul egy nem mûködõ példány mindig olcsóbb, és abba könnyen csinálok "belsõséget". Szóval azért én se egy patika állapotú, gyári dobozos darabot akarok átalakítani:)
Egyébként elõször nem is akartam rádiót. Sajnos az antenna a tetõre van fúrva, ill. a kalaptartón is ott a két furat a Videoton hangfalak számára. A tetõ befoltozásától ódzkodom, ráadásul DDR-nek tûnik az antenna(ESKA csavarral van felfogatva). A kalaptartó is szép, így a viszonylagos gyáriasság, eredetiség pont azt kívánja, hogy legyen beépítve egy rádió. Még annyi, hogy valahol a készülék hátulján lesz egy rejtett csatlakozó aljzat a külsõ lejátszóeszközök számára. Szerintem ennyi módosítás elfér.

4618  Spityu 2012-09-13 14:48:45  Előzmény:Kárász Endre: 56459

"Tehát "kibelezném", és úgy lenne beépítve."

Blaszfémia. Szerencséd, hogy nem a Veterán topic-ba írtad.

4617 Kárász Endre 2012-09-13 12:59:42

Tudna nekem valaki tanácsot adni, hogy egy 1990-es 2T Trabantban vajon melyik a korban megfelelõ Videoton rádió?
Az RD3603 már jóval korábbi, talán még 6V változata is volt. Nekem ez a típus a legszimpatikusabb, de talán korban túl régi:
[imgw]http://www.radiohistoria.sk/Oldradio/mainhu.nsf/3ca437140835dc5ac12570d3006e4911/8DA3EE7DEAAE632DC12573E2005D0653/$file/h_videoton_rd3603_front_data1.jpg[/imgw]
Ha jól sejtem, valamikor a '80-as évek elejérõl származik az RD3614:
[imgw]http://www.radiohistoria.sk/Oldradio/mainhu.nsf/3ca437140835dc5ac12570d3006e4911/29314649AF54BE85C12573E2005D0834/$file/h_videoton_rd3613_3614_front.jpg[/imgw]
Ami pedig emlékeim szerint '80-'90 évek fordulóján volt divat, az az RD5683:
[imgw]http://patina.uw.hu/Oldpic/vtrd5683/5683.jpg[/imgw]

Egyiket sem tenném be eredetiben, fõleg az elsõ kettõ nagyon primitív szerkezet. Ma már egy 10 négyzetcentis áramkört simán összedobni, ami biztosan veri ezeket. Tehát "kibelezném", és úgy lenne beépítve.

4616 Bajáki Péter 2012-09-11 14:43:48

Rozsdakupac Magazin facebook oldala, 2012. 09. 11. 11:39

Keresünk a péntek délelõtti budapesti (Fogarasi út vége) RozsdaTV forgatásra lepukkant, de mûszakis, járóképes keleti vasat (kétütemû Trabant, Polski), valamint délutánra "nagyontuning" japán autót (mondjuk Civic). Jelentkezéseket várjuk fotó és telefonszám kíséretében az info@rozsdakupac.hu címre, a tárgy mezõbe írjátok be: FORGATÁS.
Köszönjük!

forrás: [url]https://www.facebook.com/Rozsdakupac[/url]

4615 Ackermann Balázs 2012-09-06 07:34:02

Kirándulás! (aki nem olvassa a kirándulós topicot)

Ezúton szeretnék minden kedves Márkatársat meghívni a "szokásos", ám csendben feledésbe merült Andrew-féle pilisi Trabantos/Wartburgos kirándulásra e-hét szombaton.

A program viszonylag spontán jellegû, A budakalászi Cora parkolójából indulunk délelõtt 10-kor, a hegyeket átszelve (esetleg megállva valahol) megyünk Esztergomba, ahol felsorakozunk a Bazilika elé egy közös fotó és egy kis séta erejéig. Mindezek után Visegrád felé vesszük az irányt, ahol megállunk a megszokott halazóhelyünkön. Végállomásként visszatérünk Budapestre, valószínûleg Szentendrén még megállunk az elköszönés érdekében és onnantól mindenki arra, amerre kedve van. :)

Kéréseket, kérdéseket bátran!

Ahogy szokásos, nem rallyzunk, nem gyorsasági szakasz - csak a kellemes társaság és a nyugodt autózás jegyében zajlik a túra, szép utakon.

Eddigi jelentkezõk:
-Adamék
-Kovi
-CYR Pityu
-Ali
-Madogery
-Attila
-Busa Attiláék
-én...

Gyertek minél többen, bármivel-bárkivel, elsõsorban Trabikkal/Wareszokkal. ;)

4614 Őry Gábor 2012-09-03 12:56:10  Előzmény:Scheibl Ferenc: 56455

Lehet ok a kiszõrösödõ gázhuzal, magyarul bowden, esetleg a pillangószelep tengelyét oldalirányban rögzítõ csavar kopása. Utóbbi miatt, ha tengelyirányban elmozdul a tengely, a pillangószelep nekiszorul a szívótorok falának, és nem tud teljesen bezáni. Mindkét verzióra állhat, hogy hirtelen felengedett gáznál zár apillangószelep, de lassú visszaengedésnél nem, hanem megakad nyitott állapotban. Ezért ketyeghet még az alapjárat egy darabig zárt levegõcsavarnál, aztán a motorrezgés hatásara szépen bezár a pillangószelep.

4613 Scheibl Ferenc 2012-08-31 17:03:36  Előzmény:Őry Gábor: 56454

nagyon érdekel

4612 Őry Gábor 2012-08-24 20:04:21  Előzmény:Scheibl Ferenc: 56453

Nem tekeredett be véletlenül az alapjárati levegõcsavar? Ha elkopik az önzárást biztosító gyumigyûrû, akkor hajlamos rá. De ha marcangol a kérdés, hogy miért csak hirtelen gázelvételkor áll le azonnal, majd elmondom egyszer...

4611 Scheibl Ferenc 2012-08-19 08:29:57

Köszönöm a tippeket. A benzincsap tiszta, szintén ki van tisztítva. A benzin akadálytalanul eljut a porlasztóhoz. Az úszóház szint elvileg jó, de mindenképpen leellenõrzöm. Ez valahogy kimaradt.

4610 Pátkai Antal 2012-08-18 18:55:07  Előzmény:Scheibl Ferenc: 56450

Esetleg még lehet hogy a benzincsapnál a vízzsák van elkoszolódva illetve ott a szûrõ. Nekem már volt hasonló gondom és a kitakarítása megoldotta a dolgot.

4609  Spityu 2012-08-18 18:38:49  Előzmény:Scheibl Ferenc: 56450

Benzinszintet ellenõrizted az úszóházban? Beállító csavarokat beállítottad? Más tippem elsõre nincs.

4608 Scheibl Ferenc 2012-08-18 15:03:19

Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem. Alapjárati gondokkal küzdök. A jelenség a következõ: A motor pöccre indul, amíg folyamatosan haladok, addig nincs is semmi gond. Hirtelen gázelvételnél - pl. fékezésnél - rögtön leáll. Ez igen kellemetlen egy belvárosi közlekedésben, illetve dugóban. Ha lassan veszem le a lábam a gázpedálról, akkor pár percig még pöfög. gyertyák jók, gyújtás gyári elektronikus. Karburátort darabokra szedtem, kitisztítottam, WD40, brigéciol stb.., kopresszorral kifújtam de semmi javulás. Hogyan tovább? ötleteket elõre is köszönöm. Ja Trabant 601-rõl van szó, új típusú porlasztó.

4607 Oroszi János 2012-08-01 21:33:27  Előzmény:Őry Gábor: 56446

Megpróbálok szerezni a héten vagy a jövõhéten egyet, remélem jó lesz.

4606 Oroszi János 2012-08-01 21:31:01  Előzmény:Kunyi Tamás: 56447

Csak járó motornál csinálja, és igen, a tompítottat kapcsoltam rá.
Ilyenkor kezdi el csinálni. Próbálgattam a relét, hogy az e a rossz, de nem, viszont ha a járó motornál a váltó oldali hengerrõl leveszem a gyertyáról a pipát akkor nem csinálja ezt.

4605 Kunyi Tamás 2012-08-01 20:29:31  Előzmény:Oroszi János: 56443

A fesz.szabályzó jó ötlet. Én olyan vizsgálódós típusú ember vagyok, szóval álló motornál és járó motornál is csinálja? Mert ha csak járó motornál, és a gázadás függvényében változik, akkor generátortól indulnék el. Azt írtad, ráadod a világítást, de azt még mindig nem tudjuk melyiket :D
Szóval, gyújtásra teszed, majd indítod a motort. A motor jár, és kapcsolsz egy tompítottat. Ekkor õ saját maga átvált reflektorra?
Vagy ráadod a reflektort is, és aztán kezdi a zsiványságot? Gyújtás nem hagy ki?

4604 Őry Gábor 2012-08-01 13:25:42  Előzmény:Oroszi János: 56445

Mindenképpen kipróbálnám egy másikkal, mielõtt költségekbe vernéd magad, ill. megvárnám még a többi hozzászólást. A lényeg, hogy én már tapasztaltam ilyet.

4603 Oroszi János 2012-08-01 07:28:20  Előzmény:Őry Gábor: 56444

Szóval ha jól értelmezem, ki kell cserélni?

4602 Őry Gábor 2012-08-01 06:38:30  Előzmény:Oroszi János: 56443

Feszszabályozó hibája szokott ilyt csinálni. Villamos emberek megmondják, miért. Talán azt is, hogy vajon miért a trafócsere után csinálja.
[i](Módosította orygabor 2012.08.01. 08:39-kor)[/i]

4601 Oroszi János 2012-07-31 22:23:54  Előzmény:Kunyi Tamás: 56442

Igen, gyári állapotú, a trafót visszaraktam ami volt, és ugyanolyan :/
Amikor ráadom a világítást utána egy pár mp múlva fel/le kapcsolgat véletlenszerûen.
Ha gázt adok akkor egy kicsit vagy befejezi, vagy gyorsabban csinálja.
De lehet h valami el van kötve, mert három hete töltöttem fel az aksiját, és mikor két hét múlva visszajöttem nem tudta megforgatni az önindítót.
Amúgy köszi, hogy segítesz! :)

4600 Kunyi Tamás 2012-07-31 17:13:07  Előzmény:Oroszi János: 56441

Ez nem semmi :D Egyébként a világítás áramkör vezetékei még gyári állapotukban végzik dolgukat, vagy esetleg lettek már szerelve? Ott valami nagyon el lehet kötve :/ Van lehetõséged megnézni másik trafóval? Jómagam innen indulnék ki. Illetve mikor kapcsol föl és le a reflektor/tompított? Amikor bekapcsolod a tompítottat vagy amikor rákapcsolod a refit vagy kikapcsolt állapotban is vált? Na és a ritmusa, ritmikusan csinálja vagy véletlenszerû idõközönként?
Ne haragudj a sok kérdésért, de úgy könnyebb segíteni, ha pontosítod a probléma leírását.

4599 Oroszi János 2012-07-31 09:23:19

Heló!

Volna egy olyan problémám, hogy a Trabimon kicseréltem az egyik trafót, és azóta a tompított/reflektor folyamatosan föl-le kapcsol. Miért lehet ez?
Ha nem megy a 2. henger (a váltó felõli)akkor viszont nem csinálja.

Válaszotokat elõre is köszönöm!

4598 Lizák Péter 2012-07-22 09:29:12  Előzmény:Bencze Robi: 56425

ha a bal szélsõ LEDre gondolsz olyan 5-6 liter körüli érték lehet. de a kapcsolási rajz alapján lehet számolgatni...

4597 Scheibl Ferenc 2012-07-13 10:44:52  Előzmény:Bencze Robi: 56438

Köszi szépen, már érdeklõdtem is náluk

4596 Bencze Robi 2012-07-12 08:29:15  Előzmény:Scheibl Ferenc: 56437

[url]www.zsombishop.hu[/url]

meg Trawala, Báró-ker, én ezektõl szoktam vásárolgatni

4595 Scheibl Ferenc 2012-07-12 08:04:27

Sziasztok! 2T Trabihoz keresek fékbetétet. érdeklõdnék, hogy hol lehet ill. hol érdemes venni? Kell-e cseredarab...stb

4594  Bandi 2012-07-09 19:03:24

Erdélyi trabant találkozó!!

http://szh.ro/videos/view/1682/nepszeru-volt-a-trabant%E2%80%93wartburg-talalkozo.html

4593 Sipos Tamás 2012-07-08 18:44:56  Előzmény:Szabó Tamás: 56434

[justify]Nem valószínû, hogy még egyszer megteszem az utat, sõt még hasonlót sem tervezek. Ez amolyan egyszeri kötelezõ kör volt, mint a mohamedánoknak a mekkai zarándoklat.
Arra azért felhívom a figyelmet, hogy a múzeum nem kifejezetten Trabant múzeum, hanem August Horch munkásságát, és az általa naggyá tett helyi autógyártást bemutató múzeum. Van benne Trabant is, de csak kb. 20%.[/justify]

4592 Szabó Tamás 2012-07-08 11:16:11  Előzmény:Sipos Tamás: 56429

Szia

Ha a közeljövõben ismét ilyen jellegû kirándulásra adnád a fejed, én szívesen csatlakoznék.
Vagy szimplán csak egy Trabant Múzeum látogatásra, abban is benne volnék.
De lehet többen is szívesen ellátogatnának a Múzeumba?

Kinek lenne még kedve?

Üdv. SzT
[i](Módosította tamasszabo 2012.07.08. 13:17-kor)[/i]

4591 Kárász Endre 2012-07-06 09:07:32

Gondolom, nektek is szemet szúrt már a Trabi kezelési útmutatóiban illetve a javítási leírásokban lévõ szöveg sok helyen borzalmasan magyartalan, pocsék fogalmazása. Ugyanez a helyzet pl. az MZ motoroknál is. Valaki tudja az okát? Olyan, mintha manapság a gugliba beírták volna az eredeti német szöveget:) Sokszor egyértelmû, hogya a fordítás azért ilyen nyakatekert, mert szó szerint csinálták. De ezt hogyan lehetett a '60, '70, '80-as években, amikor nyoma sem volt a Google Fordítónak??? Kizártnak tartom, hogy egy magyarul nem tudó német fordította volna, ez egyszerûen elképzelhetetlenül nehéz lenne (akkor jóval több lenne benne a hiba...). Viszont ha egy magyar ember csinálja, akkor ilyen baromságokat nem ír le. Talán egy NDK-s elvtárs önként jelentkezett, hogy õ valamennyire tud magyarul, mert a plattenzé partján nyaralva megtanult egy picit "gulasch"-ul?

4590  J.I. 2012-07-05 19:26:15

Sziasztok!

Elkészült bõ egy hónap után a 2T kombim karosszéria felújítása.Küszüb cserék(alsó,felsõ) sok pici lyuk kijavítása,torony javítás,hattyúnyak javítás,kiszedve az autó belseje, a taposó rendberakása,alvázvédõzés és mindezek után színre fújva az alsó küszöb és a kerékjárati dobok,ahogy az anno volt.Bp-en egy ismerõs csinálta bátran ajánlom,nagyon szép lett :-)

4589 Sipos Tamás 2012-07-02 20:20:31  Előzmény:Nagy Donát: 56430

[justify]Köszi!
Nézték mindenhol, persze. Leginkább az tetszett, amikor Ausztrián keresztül már hazafelé tartottunk, és az egyik kis faluban, az árokban kapirgáló emberek közül az egyiknek az arcán megjelent a felismerés, majd egy pillanattal késõbb a kitörõ lelkes üdvözlés. Aztán már el is száguldottunk mellette.
Másik kedves jelenet volt, amikor Zwickauban tankoltam, és a mellettem álló kb. 60 éves emberrel összenéztünk, majd õ visszafogottan elmosolyodott. Nagyon is tudta mi az a Trabant.[/justify]

4588 Nagy Donát 2012-07-01 21:59:55  Előzmény:Sipos Tamás: 56429

Gratulálok a sikeres túrához!
Az út során sokan megnézték az autót?

4587 Sipos Tamás 2012-07-01 17:59:21

[justify]Az elmúlt héten megmutattam a Trabantomnak hol gyártották.
Sikeresen visszaértünk Németországból, Zwickauból. Három napig utaztunk oda, háromig vissza, és 1850 km-t tettünk meg. Túlnyomó részt mellékutakon mentünk, ami egyrészt gyönyörû volt, másrészt nagyon nehéz a Trabantnak. Két felnõtt (a fiam testméretben felnõttnek számít, mert nálam már magasabb) és a 10 éves lányom, plusz teljesen telerakott csomagtartó és hátsó ülés volt a terhelés. Szemmel láthatólag leült a hátulja. Gyakoriak voltak az olyan emelkedõk, ahol csak 2-ben tudtunk felkapaszkodni, egy helyen azonban az 1-es kellett. A lejtmenet veszélyesebb volt, mert motorféket nem szívesen használtam (bár néha kénytelen voltam 2-be is visszatenni), fékezni meg a túlmelegedés miatt nem volt tanácsos. Így is üvegesre megégett a bal elsõ fékpofa pár, amit Prágában kicseréltem a tartaléknak vitt készletbõl. Ugye, mert Csehország és Németország nagyon sûrûn lakott és minden völgyben van egy falu, ahová nem tanácsos 80-al bevágódni, meg ha nincs is falu, amúgy is nagyon kanyargós az út. Egy helyen próbáltam a szabadonfutót kihasználni, de majdnem rá is fáztam: 95-el gurultam lefelé, és egy falu volt a völgyben, ahol félpályás lezárás volt, jelzõlámpás megoldással. A már megégett fékekkel nem tudtam megállni, és majdnem egy kocsihosszal becsúsztam a pirosba. Szerencsére nem jött szembe senki. Szóval nem tudtam lendületbõl vezetni.
Zwickauban elmentünk az egykori Trabant gyár kapujához, és megnéztük az August Horch múzeumot is. Itt volt kiállítva egy Wankel-motor, ami Sachenring fejlesztés, de nem került sorozatgyártásra.
Szóval a gép becsülettel teljesítette a távot, ami megerõsítette bennem a tudatot, hogy ezzel az autóval bátran lehet nagyobb utakra is vállalkozni. Nem trabantos találkozóra mentünk, hanem egy kis nyaralásra, utazásra. Szándékosan nyújtottuk ilyen hosszúra az utat, és mentünk erdõs-hegyes tájakon. Csehország gyönyörû; tele látnivalókkal, ahol heteket is el lehet tölteni. Az Érchegység nem különben, a kis falvakkal, városkákkal, a hullámzó tájjal. Ez az út egy élmény volt.
Nagyjából az útvonal:
1. nap: Bp-Komárom-Trnava-Hodonin-Osvétimany (kis falu)
2. nap: Osvétimany-Kromeriz-Prostejov-Havlickuv Brod-Kutná Hora-Praha
3. nap: Praha-Konéprusy-Rakovník-Zatec-Chomutov-Gayer-Zwickau
visszaút 1. nap: Zwickai-Kligenthal-Sokolov-Becov nad Teplou-Plzen-Strakonice-Z’dar (kis falu)
visszaút 2. nap: Z’dar (kis falu)-Hluboká-Trebon-Schrems-Horn-Maissau-Hollabrunn-Gaweinstal-Marchegg-Mosonmagyaróvár
visszaút 3. nap: Mosonmagyaróvár-Bp
Aki még nem volt a Trabantjával Zwickauban, annak egy szokványos tengerparti nyaralás helyett, bátran ajánlom ezt a túrát.[/justify]

4586 Baranyi Zsolt 2012-06-30 08:45:50

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy hova vigyem szervizbe a 4T Trabimat.
Megbízható (lehetõleg azért olcsó :) ) szerelõt keresek.
Én Bp. 22.ker-ben lakok.

Segítséged elõre is köszönöm!

Baranyi Zsolt (Zsolesz75)