Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4673  Spityu 2012-11-27 18:34:01  Előzmény:Őry Gábor: 56514

Kérdéseidre nem tudok konkrét választ adni. Az utángyártott bowdeneknél a rugót hosszúra hagyják, összenyomott állapotban elõbb felütközik a bowden vége, minthogy a fékpofák nekifeszülnének rendesen a dobnak - bizonyos esetekben.

Persze, ha gyári bowdened van, akkor nem ez lesz a probléma forrása. De a füleket is kizárnám. Mindkettõre azt mondanám, hogy a fékdob-fékpofa párosokkal van a baj.

A besülés sanszos. Egyszer (azt hiszem, már írtam errõl az esetrõl) szerelés közben két fogra behúztam a kéziféket, mivel ki kellett vennem sebességbõl, hogy tudjam forgatni a motort kézzel (karbi tisztítás, ékszíj levételéhez). A szerelés végére elfeledkeztem arról, hogy be van húzva kicsit a fék, és kb. 2km után már nagyon lomha lett a kocsi. Szidtam is magamat, hogy kellett nekem hozzányúlni a karbihoz?! És akkor bevillant, hogy a kézifék két fogra be van tépve, ami így éppen csak fogott. A surlódástól azonban bedagadt, és egyre jobban kezdett fogni. Kiengedést követõen elszabadult a [s]pokol[/s] 28HB4-1. :D

4672 Őry Gábor 2012-11-27 17:43:50

Az mennyire normális, hogy az egyik kézifék-távtartóból 3 mm-t kellett lereszelnem, hogy fel tudjam szuszakolni a dobot, valamint még az utánállító tartófülein is kellett hajlítgatni, hogy felférjen? Így is szorul, nem merek vele elindulni, mert mi van, ha besül ezer méter után?

4671 Őry Gábor 2012-11-26 20:50:17  Előzmény:Kárász Endre: 56511

A könyv szerint 202 mm-re szabályozott dobhoz ennyi kell. 202-re van szabályozva.

4670 Őry Gábor 2012-11-26 20:03:54  Előzmény:Kárász Endre: 56511

5 mm. És ha túl vastag, mit csináljak? Mekkorának kellene lennie?

4669 Kárász Endre 2012-11-26 19:35:00  Előzmény:Őry Gábor: 56510

Önbeállókat visszaállítottad alaphelyzetbe? A munkahengerben nem szorul a dugattyúk egyike? Mert olyankor az egyik pofát kijjebb tartja. Ha semmi sem segít, akkor az utolsó vigaszom az, hogy én is teljesen felujítottam a fékeket, és a jobb hátsó nálam is fog. Ráadásul nem is a teljes kerületen, csak kb. fél fordulatnyit. Pedig vadi új gyári dobokat tettem fel.

Ja, nem lett túl vastag a betét?

4668 Őry Gábor 2012-11-26 19:20:20

Azt hiszem most ráb@sztam! Új fékpofa, plusz dob felszabályozás volt, egyszerûen nem tudom feltenni a dobot. A kézifék spannolóját már szinte teljesen kitekertem. Ja, és 5 mm-es betétet tettek rá.
???????????
[i](Módosította orygabor 2012.11.26. 21:02-kor)[/i]

4667 Rell Miklós 2012-11-25 19:51:39  Előzmény: Spityu: 56508

És vajon az új forgalmihoz kell-e törzskönyv? Mert a törzskönyvhöz meg ha jól tudom, eredetvizsga kell, így meg már kapásból valami 30-40000 lenne csak egy sima ideiglenes kivonás meghosszabbítás... ennyit meg nem akarok azért fizetni, hogy a garázsban foglalja a helyet :S
Abban sem bízok, hogy valaki adásvételi után bontási igazolással kivonatja, mert tudtommal ahhoz is elõbb át kéne írni... :( kocsikat megcserélni (garázs ->

4666  Spityu 2012-11-25 07:52:50  Előzmény:Rell Miklós: 56507

Hali!

Nem vagyok benne biztos, de ha betelik az ideiglenes kivonástól a forgalmi, akkor újat kell csináltatni (ez biztos), az összeg 6000 (ez nem biztos). Normális, hivatalos adás-vétel esetén a törzskönyvet meg kell csináltatnia az új tulajnak (nem biztos), összege szintén 6000 (ez sem :D). Majd valaki talán kijavít, vagy megerõsít.
Veterános szempontból tényleg taszító valamilyen szinten a két számcsere, még ha hivatalos is. A motorcsere még csak-csak elmegy, de az alvázé már nem annyira (privát vélemény).
Be tudnád linkelni a hirdetést, vagy képeket a kocsiról? A legkíméletesebb megoldás szerintem az alkatrésznek való eladás bontási igazolással, akkor legalább nem lesz belõle egybõl kiskanál. Ez utóbbi igazolás legyen a vevõ gondja, adás-vételivel add el, hogy a teljesítmény adót stb. ne kelljen fizetned, ill. tudd igazolni magad, ha az új tulaj szabálysértést követne el a kocsival. Nem tudom, hogy mennyire kohószökevény, de én inkább az értékes kocsit tartanám a garázsban, ezt meg kint, okosan ponyvázva.
Fontos, ha mondjuk január 10-én eladod, akkor a teljesítmény adót neked kell fizetned arra az évre, mivel január 1-jén a te neveden volt a kocsi. Tegyük fel, hogy következõ év januárjában sem íratja át a saját nevére az új tulaj, de rendes adás-vételit kötöttetek. Nos, ebben az esetben nem tudom, hogy kinek kell fizetnie, talán ilyenkor lehet kérni a forgalomból való kitiltást? Passz. Vagy ideiglenesen kivont kocsira alapból nem kell fizetni teljesítmény adót?
Fontos, hiperpigmentáltaknak semmiképpen se add el, abból tuti szívás lesz!

Közben megtaláltam a hirdetést. Bálint árulta egy idõben az õ '72-es kombiját, neki sem sikerült eladni, pedig szinte minden megvolt hozzá, csak lakatolni kellett volna (+felújítás) és nem is volt túlárazva. Nincs pénze az embereknek.
[i](Módosította Spityu 2012.11.25. 09:00-kor)[/i]

4665 Rell Miklós 2012-11-24 23:39:03

Hali mindenkinek... hosszú idõ után újra itt vagyok, most egy kérdéssel:
(senki ne értse félre, nem hirdetés akar lenni)
Van egy 73-as 601-es trabim, a család öreg autója, és szeretnék tõle megválni, mivel 2 másik kocsim van és 3 már túl sok, az ésszerûség pedig azt diktálja, hogy ettõl váljak meg.
Egy ideje már hirdetem a hasznaltauto.hu-n, és itt is hirdettem, de kezdem feladni.
Nem volt túl sok érdeklõdõm, de azok nagy része szerintem papírok nélkül akarta volna a kert végében szétjáratásra, azt meg nem szeretném, mert nem akarok magamnak bonyodalmakat, és mert végülis szeretem ezt az autót, és fájna ha tudnám hogy rossz sorsra jutott (annál még az alkatrésznek eladás is jobb szerintem). De akármilyen olcsón is adnám, az átírás, forgalombahelyezés, javítás mind annyiba kerülne, hogy annyit szerintem senki nem akar adni egy ilyen trabantért :( kora miatt veteránautósnak jó lehente, viszont azokat meg a motor- és kasznicsere riasztja el gondolom (mivel ezek cserélve voltak). Hát szóval... adjam fel, és vigyem a bontóba? Sajnálnám. Pláne hogy még mûködik is... Vagy õrizgessem továbbra is a garázsban, és fizessem utána félévenként az ideiglenes kivonatás díját? Máshol tárolni nem tudom. Viszont így meg a másik, értékesebb kocsim van kint :S Egyáltalán, meddig lehet az ideiglenes kivonatást húzni? már lassan betelik a forgalmiban az a lap. további nehezítõ körülmény, hogy ennek a kocsinak nincs még törzskönyve (mivel amikor újonnan meg lett véve akkor ilyesmi még nem volt, és amióta kötelezõ azóta ideiglenesen ki van vonatva) Mit tanácsoltok?

4664 Őry Gábor 2012-11-23 15:08:12  Előzmény:Őry Gábor: 56505

Nem segített. Ugyanolyan szar volt. Valszeg betétcsere lesz, vagy legalább alapos alkoholos tisztítás.

4663 Őry Gábor 2012-11-22 20:01:52  Előzmény:Németh János: 56504

Holnap viszem mérésre, majd kiderül, segített-e a terápia. Szemre minden rendben van.

4662 Németh János 2012-11-22 19:55:29  Előzmény:Őry Gábor: 56503

csao. Én is most generálpztam a 4t men. Fékdobszabályozás megoldja szerintem, vagy az a automata állito adta meg magát nem lehet?

4661 Őry Gábor 2012-11-22 18:58:53  Előzmény:Kárász Endre: 56502

Köszi!

Közben leelenõriztem mindkettõt, és egyformák. A betétek nagyjából egyformán kopottak, így egyelõre nem tudom mitõl fog féloldalasan a kézifék. Elõször azt hittem, hogy a távtartók nem egyforma hosszúak. Mindenesetre megkentem rendesen a kézifék karján a drótkötél átvetõjét, remélem használ.

4660 Kárász Endre 2012-11-22 17:22:12  Előzmény:Őry Gábor: 56500

Vonalzóval 95mm-t mértem. Az esetleg ronthatta a mérés pontosságát, hogy a két horony nincs egyvonalban. A hosszabik a fékpofára szegecselt karon fekszik fel, a rövidebbik pedig magán a (felfutó) fékpofán. Mivel a kar a pofa benti (tehát a féklaphoz közelebbi) oldalára van szegecselve, ezért a hosszúkás horony is beljebb esik.
A "Hogyan tovább?" könyvben viszont rábukkantam egy érdekes mondatra, miszerint ebbõúl a kitámasztóból elõbb 4mm vastagságút gyártottak, majd késõbb 5mm vastag anyagból csinálták. A 4mm-es "széttartási" távja a könyv szerint 2mm-rel kisebb.
[Forrás: 178. oldal 6.3.4. téma 10. pontja. Igaz, két 10. pont is van, ez a második felsorolásban van.]

4659 Kunyi Tamás 2012-11-22 15:46:28

Szevasztok!
KMGY mûszerbõl van többféle is? Egyik aljában csak KMGY felirat van és vékony a karima. A másikban a KMGY felirat alatt ott szerepel a MADE IN HUNGARY felirat is és ez vastag karimás.
Mindkettõ eredeti? Akinek van, az kérem ossza meg tapasztalatát!
Köszönöm!

4658 Őry Gábor 2012-11-22 13:40:37

Nem tudja-é valaki, hogy a 2T kézifékmechanizmusból a pofákat széttartó tárvtartónak mekkora a hossza? Pontosabban a széttartási távolsága?

4657  Spityu 2012-11-21 12:16:43  Előzmény: Spityu: 56493

[url=http://www.bama.hu/baranya/kek-hirek-bulvar/hamis-csapagyak-baranyaban-is-471876]MUHAHA![/url] - csak tudnám melyik az a két bolt, van sejtésem. :D

4656 Kozma Bence 2012-11-20 14:15:35

Értem, köszi mindkettõtöknek! :) Vadászok még egy kicsit neten, ha nem találok akkor megyek csapágyboltba.

4655  Spityu 2012-11-20 10:53:13  Előzmény:Kárász Endre: 56496

Szerintem nem Beru, szimplán hamkó. De majd összehasonlítom a DDR gyertyát a Beruval. Ami biztos: DDR gyertya vs. ál-DDR: tökmás, errõl már írtam korábban.

4654 Kárász Endre 2012-11-20 10:44:25  Előzmény: Spityu: 56495

Új csilli-villi "hamis" Isolator: BERU...

Ezt a Zsombiban ma mondta az eladó. Igaz, nem a fiatal srác, hanem a kevésbé hozzáértõ fickó.

4653  Spityu 2012-11-19 17:14:18  Előzmény:Kárász Endre: 56494

Igen. Ezen én is szoktam agyalni, ha valami olyan ritka, akkor tuti nem hamisítják, nem éri meg. Lehet, hogy így van a csapágynál, de akad rá ellenpélda is.
Durva amúgy, kb. 1200-ról indult a gyári csapágy, néha volt, néha nem. Gondolom, pár hónapja megint szerzett nagy nehezen néhány darabot, és most azt árulja. Ezen az áron már nem táraznék be, de még megvenném.
Arra viszont nagyon kíváncsi lennék, hogy a hamko Isolatorokat merre gyártják. :)

4652 Kárász Endre 2012-11-19 17:07:00  Előzmény: Spityu: 56493

Egyébként amikor Zsombinál még volt ezen az irreálisnak tûnõ alacsony áron SKF csapágy, akkor direkt rákérdeztem a hamisításra az SKF hivatalos partnerénél. Válasz:
-Nincs kifejezett SKF védjegy vagy ismertetõjel, aminek a megléte garantálja az eredetiséget
-"Mit mondott, 6206 C2?? Jaaaa, na olyat biztos nem hamisítanak, az olyan ritka!" :D

4651  Spityu 2012-11-19 17:01:53  Előzmény:Kárász Endre: 56492

Így van! Minden szó igaz. A gyári és a ZKL-ZVL simán alkalmazható, C2 mindkettõbõl, ez nagyon fontos, és tényleg kell. MGM-bõl én csak a régiben bízok, amit még a régi idõkben gyártottak le.
Pár éve én is egy normálisnak nevezhetõ csapágyboltban vettem ZKL-ZVL-t, valóban valahonnan az ország másik végébõl hozták át. SKF-et pedig csak SKF boltban vennék, vagy ahol tutira eredetit árulnak (amúgy fogalmam sincs, hogy mik az ismérvei a hamisnak - a rövid futásidõn kívül).
ZKL-ért 800-1500 Ft a reális, gyáriért 1000-2500. Az 500 forintosokat szerintem is hanyagold.
A 2T-be természetesen gyári megy, anno be is táraztam belõle kb. 1millió km-re. :D
Mégegyszer: csak C2, a többi paraméter mellékes; porvédõ nem szükséges, gyárilag egyik oldalt sincs. Ha olyat építek be, amin van, akkor a befelé nézõket ki szoktam feszíteni, de kívülrõl is megkenem õket párazárás céljából.

4650 Kárász Endre 2012-11-19 16:39:06  Előzmény:Kozma Bence: 56491

Most nézem, hogy Zsombi már kifogyott az 1300Ft-os SKF(!!!) csapágyból. Vicc, hogy olcsóbban lehetett adni, mint a gyárit:)
Az ilyen kínai sz@rokkal nem érdemes foglalkozni. Csapágyboltban egyszer mondta az eladó, hogy olcsóbban veszi, mint a BKV jegyet, és hogy ezek után elképzalhetem a minõségét. Keress fel egy csapágyboltot, de tényleg rendes szakboltot! Ezeknek van egy országos adatbázisuk, hogy hol milyen csapágyak kaphatók, rendelhetõk. Én a régi DKF, ZKL(cshszlovák) és MGM(magyar) csapágyakat simán betenném.

4649 Kozma Bence 2012-11-19 16:18:51

Üdv!

Nem tudja valaki, hogy az új ablaktörlõ lapátok mikori évjárattal váltották le a régi "kampós" lapátokat?

Az utángyártott kerékcsapágy mennyire silány minõségû a gyárihoz képest?

[url]http://www.zsombishop.hu/product_info.php?products_id=924&osCsid=svabe008rtdbmahh19ep7rbog4[/url]

A gyári 4x olyan drága...

4648 Kunyi Tamás 2012-11-06 17:48:33  Előzmény: Spityu: 56489

Rendben, értem. Na majd szétnézek "máshol" is a motortérben.
Köszi szépen a választ!

4647  Spityu 2012-11-04 20:17:40  Előzmény:Kunyi Tamás: 56488

Nem tudom megmondani, de nekem néha szólnak, néha nem. Meg sok más 4T tulajnak is. :) Nálam általában azt jelzi ilyenkor, hogy kevés a kenõanyag, ilyenkor mindig kap 2-3 decit. Évente megvan az olajcsere és semmi sem rozsdás a motor körül. :) Nincs idõm a 2T mellett megcsinálni. :D
Szóval a piszkos olaj (eltömítheti ideiglenesen a kis furatokat) és az alacsony szint egyaránt okozhatja, ne temesd egybõl a hidrotõkéket.

4646 Kunyi Tamás 2012-11-04 17:55:29

Szóval nincs tapasztalat.
Másik kérdésem Felétek:
Amikor a hidrotõkék tönkremennek, olyankor hangos "kopogásokkal" jár a motor. Ez tiszta, ilyet már hallottam. DE ha tönkremennek, akkor egybõl ilyen hangjuk van, vagy fokozatosan kezdenek el kopogni-csattogni (elõször halkan, majd egy-két hét elteltével hangosabban), tehát fokozatosan mennek tönkre?
[i](Módosította slimtomi 2012.11.04. 18:57-kor)[/i]

4645 Kunyi Tamás 2012-10-27 21:02:25

Szevasztok!
Vásároltam egy eredeti, csomagolt DDR hengerfejtömítést 1.1 Trabimhoz. Cikkszám alapján is stimmel. Valaki használt már ilyet? Mi a véleményetek, ez jobb lehet, mint amit ma árulnak a boltokban vagy pedig nem volt jó vétel?

4644 Kárász Endre 2012-10-27 18:32:15

Az alábbi üzenetet kaptam "mirko" nevû usertõl, hátha valaki tud segíteni:
[i]Hello!
Az igazat megvallva nem vagyok Trabantos, csak egy iskolai feladat miatt keveredtem ide, és abban bízok hogy itt talán kapok némi segítséget/útmutatást. Egy tárcsás, száraz, nyomott, csavarrugós tengelykapcsolónak kell elkészítenem a mûszaki rajzát és a modelljét(programban), de ehhez szükségem lenne egy ilyen alkatrészre. Javíts ki ha tévedek, de a 601-es Trabantban tudtommal valami ilyesmi van. Nem tudnál esetleg ajánlani olyan helyet ahol ez aránylag olcsón beszerezhetõ? Vagy tanácsot hogy merre keresgéljek? Ma már vagy 5 autóbontót és vastelepet bejártam és sehol sem tudtak nekem segíteni. köszi szépen!:
egy lelkes amatõr :)[/i]

4643 Juhász Balázs 2012-10-25 21:58:55

Hellótok!

Új vagyok még itt, de szeretnék aktív részese lenni a témának és a klubnak. Egy 4 ütemû trabantunk van, melyet 2009 óta versenycélokra használunk. Eddig apró módosítások voltak rajta, viszont idén év elején neki láttunk egy olyan projektnek, amit a magyar sõt talán még német rallykon is ritkán látni vagy még nem is láttak nagyon.

Homológ bukóketrec került a kaszniba, úgy nevezett WRC csõ, 1.6-os motor és épített futómû. Flokkolt mûszerfal, üvegszáll-kevlár betéttel, hidraulikus kézifék, hosszú váltókarral, egyedi pedálsor, tank, állítható kormányoszlop, polikarbonát stb... Az egész autót átépítettük/építjük várható elkészülése január 31.

Heti szinten - és ha tudunk sûrûbben is - az alábbi címen bejelentkezünk, hogy hogyan állunk az autóval:[url]http://www.teambrracing.blogger.hu[/url] Késõbbiekben több képet is felfogunk tölteni.

4642  Bandi 2012-10-19 17:44:59

Estét az uraknak!!

Kérdésem lenne,hogy van-e valakinek tapasztalata a Hankook W442 téligumival, vagy Michelin alpine3 vagy Kléber krisalp hp2-vel kapcsolatban???
Válaszokat elõre is köszönöm!!

4641 Szabó Milán 2012-10-19 11:19:54  Előzmény:Németh János: 56482

Hellobello!
;)

Köszönöm szépen! Természetesen lesz róla kép, csak most CO gondban vagyok, mert annyi híja lenne a kocsinak,hogy meggenerálozzuk az elhasználódott részeket utána lehetne összerakni, illetve kellene bele egy motor... :)

Mindenféleképpen azt mondom, hogy úgy építsd a hõn szeretett autódat, ahogy neked tetszik. Én is így teszek.

Sok sikert hozzá.


Üdv

4640 Németh János 2012-10-17 19:09:42  Előzmény:Szabó Milán: 56481

Csaó szerintem király lesz majd. Azért vaélami képet toljál róla majd ;) ha kész. Én is szeretném gyárioban meghagyni az enyémet de egy kicsit húz a szívem a saját ízlésem felé. Majd eldõl mi lesz még vele.

4639 Szabó Milán 2012-10-14 21:53:27  Előzmény:jocking .: 56480

Természetesen! : ) Nem akartam támadásnak éreztetni a hozzászólásom csak már szóltak már a terveim miatt, hogy átok rám, amiért ezt csinálom vele. :D:cool:

4638 jocking . 2012-10-14 21:36:51  Előzmény:Szabó Milán: 56479

Nem is azt mondtam, hogy ne csináld vele azt, amit akarsz, hanem hogy ez maradjon a Trabant és a Barkács Szakkör topikok keretei között.;)

4637 Szabó Milán 2012-10-14 19:58:05  Előzmény:jocking .: 56477

Õszintén megvallva, jegyzettömbbe kezdtem el írni egy röpke 2 oldalas választ. De rájöttem, hogy fölösleges sokat írnom, mert ember fia nem olvassa el, így is sorokat regélek fölöslegesen a semmirõl. Szóval röviden.

Az autó megmarad Teljesen gyári állapotában, ahogy látod. Lényeges változás az a bontózott kovácsolt laprugó, a bontózott újfajta felni szélesítése, meg a régebbi homlokfal.

Az autóra kiskorom óta fáj a fogam és megszeretném valósítani a terveimet vele. Semmi rosszat nem teszek szerintem vele, mert én nekem így tetszik. Tudom, hogy a Veterán-osok megköveznének érte meg blabla. De nagyon jó kezekben lesz a kocsi. Ugyanis télen konzerválva lesz csak szezonban lesz használva, találkozókra. blablabla. :)

Vállalom az akasztást, de úgy vélem ha a saját autóm akkor az én ízléseimnek tegyen eleget. és így tovább és így tovább :)

De köszönöm az észrevételt! :)

4636 Szabó Milán 2012-10-14 19:54:14  Előzmény: J.I.: 56476

Köszönöm szépen! :)

Egy pár külföldi ismerõs révén. De tervbe van saját gyártás is. :)

Infóval egyenlõre még nem szolgálhatok :)

4635 jocking . 2012-10-14 15:28:11  Előzmény:Szabó Milán: 56475

Elõrebocsátom, hogy a Veterán topicba ne nagyon írogass ezzel az autóval és az alkatrészeivel kapcsolatban, mert ha meglátják, hogy mit akarsz mûvelni ezzel a bõven veteránérett trabival, ott helyben kicsontoznak.:D

4634  J.I. 2012-10-14 14:48:17  Előzmény:Szabó Milán: 56475

Szia Gratula a vételhez! :-)

A napellenzõt honnan gondoltad beszerezni?

4633 Szabó Milán 2012-10-14 11:29:24

Üdvözletem Minden Trabant Fun-nak és Keleti jármû fun-nak! :)

Ebben az évben naptári hónap szerint Augusztusban. Tulajdonosa lettem egy 1978-as hófehér Trabant 601-nek. : ) A kocsit Mór-on vettem meg és leküzdöttem Debrecenig(pontosabban Debrecen elé 15km-re egy községbe ahol lakom Ebesen.)

S jelenleg a kocsi szét van bontva, hogy megvárja a kasznist aki rendbe hozza az évek és a nem kellõ szakértelemmel rendelkezõ karosszérián ejtett nyomokat.

megvétel elõtti állapot
[imgw]https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/616914_447837048581460_361160249_o.jpg[/imgw]



[imgw]https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/622580_447836811914817_1287520353_o.jpg[/imgw]

és a jelenlegi állapota(ami nem igaz, mert azóta minden kikerült belõle és csak a váz van meg és a kerekek alatta.:)A garázs az egy ismerõsé, mert nekünk nem férne be a családi kocsi mellé, plusz apa elmondása szerint a családi kocsi fontosabb, mint az én hóbortom :)

[imgw]https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/415039_459723237392841_1493466149_o.jpg[/imgw]

Illetve a 2013 Tavaszi debütálás látványterve.
[imgw]https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/419284_464722466892918_1637255604_n.jpg[/imgw]

Jó kis sztorija van az biztos megérne egy cikket bármilyen retro autós újságban :)
Jelenleg motormegállás miatt vagyok gondban. S nem tudom,hogy vegyek új motort vagy a sajátját újítsam fel.:)

Köszönöm a figyelmet! :)


Elnézést a nagy képekért!
[i](Módosította Szamy 2012.10.14. 13:34-kor)[/i]

4632 Kunyi Tamás 2012-10-13 16:16:01  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 56473

Kössz az infót! Akkor szétnézek a bontókban a környéken.

4631 Holnapy Gergely dr. 2012-10-12 21:52:00  Előzmény:Kunyi Tamás: 56472

Egyezik a magasságállítós 2T Trabiéval.
Szerintem bontóban kapsz ilyet, mert 83-tól már biztos ilyenek voltak a lámpatökök. Külön még nem láttam pöcköt, esetleg lámpatökkel együt kaphasz ilyet.

G

4630 Kunyi Tamás 2012-10-12 19:58:37

Szevasztok!
4T Trabant elsõ fényszórójánál van az a magasságállító mûanyag pöcök. Tudja valaki esetleg, hogy ilyet honnan tudnék szerezni? Azt nem tudom, hogy 2T-ben is ugyanilyen van-e. Ha az is jó, akkor jó, de venni lehet valahol? Vagy csak bontó?

4629 Németh János 2012-10-10 19:47:42  Előzmény:Kunyi Tamás: 56467

Helló.
Bocsi a kései válaszért. Nos szerintem még mindíg az akksimmal lenne gond de szerelõ haverok azt mondják, hogy nem... testhiba de már nincs több test az autómon minden tiszta :) vasárnap szétszedtem az önindítót tiszta nyálkás volt meg olajos vizes mitomén mi. kipucoltam most eléggé fickós hangja lett megint, mágnes jó, forgoész fasza kefék rendben meg minden, de néha még csinálja. Még egy akksicserét meg plusz minusz kábel cserén gondolkodtam. Köszönöm a segítséget neked, hálistennek kicsit szerelõs vagyok úgyhogy mennek az ien dolgok csak nem szeretek belenyúlni ha nem láttam hogy kell. Fékmunkahengert szereztem 1900/db áron az elég jó szerintem :) csaó

4628 Elemer Dan 2012-10-09 18:15:30  Előzmény:Őry Gábor: 56469

az belevan hajtva rendesen a kis vagasba. de a tengejen belul az a kocka vas ek levan teljesen csiszolva

4627 Őry Gábor 2012-10-09 17:53:34  Előzmény:Elemer Dan: 56468

A tengelyanyához: ha az alátét széle nincs belehajlítva az agy hasítékába, akkor nem sokat ér.

4626 Elemer Dan 2012-10-09 16:03:26

Mindenkinek jo estet, sajnos csak latin betukkel tudok irni, Kiev varos Ukrajana zaklat benetek...
Szoval az a dolog hogy vettem egy Trabit Kombi 1988as. 600-as motorral..Kesobb lesznek kepek de most rossz az ido nincs fotozasi alap.
Van sok problemank amit javitani kene de nincs alkatreszm ugy hogy jo lenne minden segitseg amit tudtok nyujtani..Erdekel minden hasznalt vagy uj dolog.
Na es egy fontos kerdes, a hatso tengejen leszlad az anya a tengejrol, ez a vas nagy alatet ami tartja az sokat nem er, es lecsiszolta belul azt a kis vasdarabot, nem tudom hogy hivjak magyarul, ojan 3cm hosszu fem dolog ami egy fele a tengelybe fekszik, masik resze pedig a csapagyhazba...Szoval ijen problemank van

Amugy mar leltem Ukrajnaban 4 autot, meg is probalom oket venni, nehany peldany eleg elo, sokjuk meg mar csak mint alkatreszre lehet felhasznalni...
Es meg szeretnem hozzaadni, hogy keszen alok mindent megvasarolni amibol sok van, es elado..A hirdetesekben mar mindenkinek leirtam mire van szukseg, es mit szeretnek megvasarolni..
Koszonom a turelmet es a megertest..

4625 Kunyi Tamás 2012-10-06 14:34:27  Előzmény:Németh János: 56466

Önindítónál, ha kattan, akkor az azt jelenti, hogy a bendix behúz, de nem kap áramot az indítómotor. Nagy gondja nem lehet, de mindenképp szedd le az önindítót. Nem tudom mennyire vagy szerelõsdi típus, de a Trabi nem egy bonyolult konstrukció, otthon is szerelhetõ. A lezárt barkács szakkör témában már foglalkoztak ezzel, keress rá. Jómagam még nem szereltem, így pontosoan nem tudom leírni, mit kellene látnod, hova nyúlj :S

4624 Németh János 2012-09-28 10:48:21

hello mindenkinek. Kezdõ Trabantosként arrol érdeklõdnék, hogy 1.1 hátsó fékmunkahengert hol lehet és mennyiért találni pest megyében? Én érden lakom. Vagy esetleg azzal ami benne van lehet e valamit kezdeni kicsit be van állva?
Következõ pedálsort valaki tud felújitani, vagy szerezni, mert nekem szétkopott az egyik oldala.
Utána ami nagyon fontos az öninditom kattan de nem indit nem is forgat, harmadjára szépen indit. Nemrég lett forgorész cserélve, testek letakaritva stb.
Amugy minden nagyon szépen mûködik már egy éve vagyok boldog tulajdonosa.
A segitséget elõre is köszönöm.