Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4700 Varga Tibor 2012-12-14 22:33:39  Előzmény:Kunyi Tamás: 56540

Wartburgokon is csak elenyészõ számban volt eredeti Weber karburátor. ha Trabantra rakod a 34-est, csak a karburátor cserétõl nem kell csodát várni, szinte észre se venni a különbséget.(pl nekem is 1.3-as Trabantom 32-es karbival üzemelt, és nagyon jól ment,tehát oda-vissza igaz.)

4699 Kárász Endre 2012-12-14 22:24:15

Pereckormányon volt gyárilag huzat? Nekem határozottan úgy rémlik, hogy eddig minden Trabimon (mind '85 utáni volt) ilyen volt:
[img]http://www.forum-auto.com/uploads/200601/mattt_1136469203_img051231_1120.jpg[/img]

4698 Kunyi Tamás 2012-12-14 21:37:09  Előzmény:jocking .: 56539

Akkor a Trabantra nem is tettek eredeti Weber karburátort csak a liszensz alapján gyártottat?
Ha a Wartburg karbiját (TLA 34) Trabantra tesszük, érezhetõ lesz némi erõsödés, dinamikusabb karakterisztika? Vagy fölösleges ezzel szenvedni?

4697 jocking . 2012-12-14 21:25:28  Előzmény:Kunyi Tamás: 56538

A 4T Trabant és 4T Wartburg karburátorai különböznek. Két típussal szerelték õket: A Trabantokra jutott a Weber TLA 32, a Wartburgokra pedig a Weber TLA 34. A típus utáni szám a karburátor torokátmérõjére utal, ami Trabantnál 32, Wartburgnál 34 mm. Azonban ez alapján a két karbi tök egyforma, nem lehet külsõleg megkülönböztetni õket. Egyedül az öntvényben lévõ feliratban különböznek, a Trabi karbiján a "Weber Lizenz", a Wartburgén csak a "Weber" felirat van rajta. (Másik, kisebb különbség, hogy a karbi aljának elején a Wareszokban néha látni egy kis fém kockát saruval, ami egy fûtõtest, az ún. PTZ.) Innen lehet tudni, hogy egy karbi Trabira, vagy Wareszra való.



[i](Módosította jocking 2012.12.14. 22:26-kor)[/i]

4696 Kunyi Tamás 2012-12-14 21:09:50

Egy kérdés (látom, igen beállt a téma):
Most olvastam a hírdetések között, hogy valaki keres 4T krabit (Trabant v. Wartburg) és hogy Weber-t keres, nem pedig a licenceset. Mert több fajta karburátorral is szállították a 4T verziókat? Az enyémre Weber van ráírva, de honnan lehet tudni, melyik az eredeti, és melyik nem?

4695 Kunyi Tamás 2012-12-14 19:22:17  Előzmény:Bajáki Péter: 56534

Istenem, milyen szép Trabant! Látjátok, nem akarok én Audi A8674-essel nyomulni, nekem ez is maga lenne az autó, de még ezt sem tudnám megszerezni. Ezeket horror árakon árulják. Így marad a felújítás.

4694 Kunyi Tamás 2012-12-14 19:17:24

Wáwáwáá :D Na és nekem mit hozott a Mi(a)kulás bácsi kedves Márkatársak?
Egy eredeti, vadiúj, ZÖLD ködlámpa kapcsolót!!!! Nem nagy dolog ugyan, de Ti is tudjátok milyen ritka. Attól féltem ez nem világítós, mert sehol nem találtam errõl egyértelmû infót, még képet is alig. De meg lett. És örülök neki.
Bár 4T-ben katalógus szerint asszem fekete, izzó nélküli elsõ ködlámpakapcsoló van, de ez a zöld mégis csak királyabb. Amúgy 1987 februári gyártmány, és még a rizsszem izzó is eredeti benne! Holnap rakok fel képet, mert így este nem színhû, sõt fekete a kép, holnapra felteszem a képet. Most boldog vagyok, csak lenne már kész a járgány...

4693 Muczán Gábor 2012-12-14 07:00:46  Előzmény:Bajáki Péter: 56534

Ez egy gyárinak tûnõ vékony, bitumentartalmú zajcsillapító lemez, mely rá lett "melegítve" a kocsi belsõ fenéklemezére az 1.1-nél. Ezzel így nincs probléma.
Ettõl függetlenül még lehet hogy a kocsi meg lett -nepperizálva-, de az a képeken általában nem látszik, csak mikor személyesen odahajol az ember...

A piacon döntõ többségében nepperizált darabok tûnnek fel, kiváltképp az 1.1 limuzin kategóriában, mert arra ugrik a Német, Holland gyûjtõ. Habár azt vettem észre, hogy ezek árát annyira feltornázták a kis Trabi nepik, hogy inkább kerülik a drága, jól kinézõ darabokat, és az ócskább, de nem piszkált, nem sárra fújogatott alanyokat viszik.

MG

4692 Bajáki Péter 2012-12-13 23:43:43

Szép 1,1-es a jófogáson. Nem vagyok négyütemû párti, de ilyenek után megfordulok... :-)

[url=http://www.jofogas.hu/vi/6865857.htm?g=haoiyxfy-3pdvtfggh5m-080heqn&gp=3][img]http://img.jofogas.hu/images/53/5344155327.jpg[/img][/url]

Kérdés: az alábbi képen a gyári hegesztés látható, vagy küszöbcsere történt valamikor?

[img]http://img.jofogas.hu/images/53/5308974209.jpg[/img]

4691 baumann sanyi 2012-12-10 22:56:22  Előzmény:Németh János: 56532

Köszi:)

4690 Németh János 2012-12-10 21:20:31  Előzmény:baumann sanyi: 56529

csao. Érden szabo auto haus néven van egy vizsgaállomás. Szerintem érdemes megkérdezni, enyém ott vizsgázott elözö honapban.

4689 baumann sanyi 2012-12-10 18:56:56  Előzmény:Reining Ádám: 56526

Várom. :D Köszi

4688 baumann sanyi 2012-12-10 18:54:54  Előzmény:Bajáki Péter: 56527

Meg beszél mindenféle hülyeséget is:(

4687 baumann sanyi 2012-12-10 18:51:53  Előzmény:Őry Gábor: 56528

Köszi. De bp-re gondoltam ,sajnos nem 3 ft már a benzin ;)

4686 Őry Gábor 2012-12-10 16:21:06  Előzmény:baumann sanyi: 56525

Ajánlhatom a zalaegerszegi KPM-et is. Hozzáállásuk több, mint korrekt! Mondjuk Bp-tõl kissé messze van...

4685 Bajáki Péter 2012-12-09 21:43:46

[b]Trabant a Barátok Köztben! [/b]

[url=http://www.rtlklub.hu/most/34551_baratok_kozt_kinga_es_adam_vegre_osszejonnek_bevalik_zsofi_t][img]http://www.kephost.com/images4/2012/12/9/a1_2012_12_9_u2hqkmsh27.jpg[/img][/url]

Sajnos nem egy szép gyári állapotút választottak ki a szerepre, hanem egy furcsa feketét. ... de akkora lehetetlenségek vannak benne, hogy az valami hihetetlen. Pl. amikor betolják, indítózik közben. Minek??? :D Áhhh....

Amúgy érdekes megoldás a patentozott mûbõr tetõ.

[i](Módosította BajakiPeter 2012.12.09. 22:46-kor)[/i]

4684 Reining Ádám 2012-12-08 13:21:16  Előzmény:baumann sanyi: 56525

Kistarcsán és Dunakeszin van olyan vizsgaállomás ahol nem azt várják el a 25 éves Trabanttól amit egy 1 éves autó produkál, lazák mint a rigalánc a srácok és figyelembe veszik, hogy Trabant van a vizsgapadon és úgy állnak a dolgokhoz.
Idáig ahány Trabit odavittünk friss vizsgával hoztuk el. Ha megér neked 15 km-re vinned Pesttõl az autódat a friss vizsga reményében akkor megadom az elérhetõségüket.

4683 baumann sanyi 2012-12-04 10:42:44

Üdv. Létezik hogy bp-en már a harmadik müszakiztato állomást keresem fel ,vizgáztatás iránt érdeklödve -és mindenhol azt mondják ök nem vizsgáztatnak kétütemüt? Akkor hol ? Köszi

4682 baumann sanyi 2012-12-04 10:40:01

Üdv. Használ vki 2T szintetikus olajat ? Mik a tapasztalatok? keverési arány ? Köszi

4681  Spityu 2012-12-03 20:58:01  Előzmény:Támba Csaba: 56522

Köszi! Speciel ebbõl van több, meg stimmel is. Ilyen megy bele, oszt' jó napot...

4680 Támba Csaba 2012-12-03 19:47:45  Előzmény: Spityu: 56521

0,5 mm-re emlékszem.

4679  Spityu 2012-12-03 19:38:44  Előzmény:Támba Csaba: 56520

Köszi!

Lehet, hogy gyárim van, mivel egyszerre vettem több másik tömítéssel, amik között van gyári hengertalptömítés is. A vastagságra nem emlékszik valaki? Mintha olvastam volna valami hivatalos doksiban, de nem találom a könyvben...

4678 Támba Csaba 2012-12-03 19:35:56  Előzmény: Spityu: 56519

Elvileg a gyári picit lelóg (sohasem mértem mennyire), de aligha találsz már eredetit. Tehát valószínûleg mindkettõ "maszek".
Én vörösréz lemezbõl csináltam magamnak. Babra meló, de kibírja a motor teljes élettartamáig kifújás nélkül.

4677  Spityu 2012-12-03 19:26:37

Hali!

Érdeklõdni szeretnék, hogy vajon melyik lehet a gyári hengerfejtömítés 2T-nél (ha egyik sem, akkor milyen az):
- a hengerre rátéve kicsit kisebb a henger tömítõfelületénél, 0.3mm vastagságú,
- a hengerre rátéve, lelóg a tömítõfelületrõl, 0.5mm vastagságú

Mindkettõ jó amúgy, tehát a belsõ átmérõ és a csavarkiosztás teljesen passzol, de nyilván az egyik utángyártott. melyik lenne az?

Köszi elõre is!

4676 Őry Gábor 2012-11-29 19:35:39  Előzmény:Kárász Endre: 56516

Na végre, összejött a hátsó fék. Fél mm-t leszedettem a betétekbõl. Már csak egy kis reszelés kell az egyik távtartón, és kész!

4675 Őry Gábor 2012-11-27 20:37:29

Teljesen ül az utánállító. Szerintem a gyári duma a 202-es dobról és az 5 mm betétrõl marhaság. A mûhely végül is úgy jrát el, ahogy a szerelési könyv írja, úgyhogy nem reklamálhatok. Vagy szar utángyártott fékpofa. Mindegy, holnap viszem vissza, lefaragtatok fél mm-t a betétekbõl, vagy ha nem, akkor új betét, vékonyabb. De a távtartót asszem vissza kell hegesztetnem 95 mmre, és elõrõl kezdeni az egészet. A legjobb, hogy mindezt csak az egyik oldalon csinálja, a másikkal kis túlzással el mernék indulni.
202 mm fölé menni nem lehet?
[i](Módosította orygabor 2012.11.27. 21:37-kor)[/i]

4674 Kárász Endre 2012-11-27 19:59:22  Előzmény:Őry Gábor: 56514

Ez azért csúnyán hangzik! Az utánállítók gyáriak? Talán megér egy próbát, hogy fent csak a hosszú rugót teszed be, a nyomólemez kimaradhat. Nálam elõször azért csinálta, mert a munkahengerben a két dugattyú nem akart elmozdulni, és a két pofa féloldalas volt: az egyik nagyon kint volt(ezt nem engedte vissza a dugattyú), a másik teljesen felütközött az alaphelyzehtben lévõ önbeállóra. Egyébként csodát tett, amikor az összeszerelés után párszor kézzel megrángattam a kézifék bovdenjét. Spitsu figyelmeztetett, hogy az is lehet a gond, ha a dob nem jól ül a menesztõn. Ezt egy kerékfelszereléses, meghúzásos mókával lehet segíteni.

4673  Spityu 2012-11-27 18:34:01  Előzmény:Őry Gábor: 56514

Kérdéseidre nem tudok konkrét választ adni. Az utángyártott bowdeneknél a rugót hosszúra hagyják, összenyomott állapotban elõbb felütközik a bowden vége, minthogy a fékpofák nekifeszülnének rendesen a dobnak - bizonyos esetekben.

Persze, ha gyári bowdened van, akkor nem ez lesz a probléma forrása. De a füleket is kizárnám. Mindkettõre azt mondanám, hogy a fékdob-fékpofa párosokkal van a baj.

A besülés sanszos. Egyszer (azt hiszem, már írtam errõl az esetrõl) szerelés közben két fogra behúztam a kéziféket, mivel ki kellett vennem sebességbõl, hogy tudjam forgatni a motort kézzel (karbi tisztítás, ékszíj levételéhez). A szerelés végére elfeledkeztem arról, hogy be van húzva kicsit a fék, és kb. 2km után már nagyon lomha lett a kocsi. Szidtam is magamat, hogy kellett nekem hozzányúlni a karbihoz?! És akkor bevillant, hogy a kézifék két fogra be van tépve, ami így éppen csak fogott. A surlódástól azonban bedagadt, és egyre jobban kezdett fogni. Kiengedést követõen elszabadult a [s]pokol[/s] 28HB4-1. :D

4672 Őry Gábor 2012-11-27 17:43:50

Az mennyire normális, hogy az egyik kézifék-távtartóból 3 mm-t kellett lereszelnem, hogy fel tudjam szuszakolni a dobot, valamint még az utánállító tartófülein is kellett hajlítgatni, hogy felférjen? Így is szorul, nem merek vele elindulni, mert mi van, ha besül ezer méter után?

4671 Őry Gábor 2012-11-26 20:50:17  Előzmény:Kárász Endre: 56511

A könyv szerint 202 mm-re szabályozott dobhoz ennyi kell. 202-re van szabályozva.

4670 Őry Gábor 2012-11-26 20:03:54  Előzmény:Kárász Endre: 56511

5 mm. És ha túl vastag, mit csináljak? Mekkorának kellene lennie?

4669 Kárász Endre 2012-11-26 19:35:00  Előzmény:Őry Gábor: 56510

Önbeállókat visszaállítottad alaphelyzetbe? A munkahengerben nem szorul a dugattyúk egyike? Mert olyankor az egyik pofát kijjebb tartja. Ha semmi sem segít, akkor az utolsó vigaszom az, hogy én is teljesen felujítottam a fékeket, és a jobb hátsó nálam is fog. Ráadásul nem is a teljes kerületen, csak kb. fél fordulatnyit. Pedig vadi új gyári dobokat tettem fel.

Ja, nem lett túl vastag a betét?

4668 Őry Gábor 2012-11-26 19:20:20

Azt hiszem most ráb@sztam! Új fékpofa, plusz dob felszabályozás volt, egyszerûen nem tudom feltenni a dobot. A kézifék spannolóját már szinte teljesen kitekertem. Ja, és 5 mm-es betétet tettek rá.
???????????
[i](Módosította orygabor 2012.11.26. 21:02-kor)[/i]

4667 Rell Miklós 2012-11-25 19:51:39  Előzmény: Spityu: 56508

És vajon az új forgalmihoz kell-e törzskönyv? Mert a törzskönyvhöz meg ha jól tudom, eredetvizsga kell, így meg már kapásból valami 30-40000 lenne csak egy sima ideiglenes kivonás meghosszabbítás... ennyit meg nem akarok azért fizetni, hogy a garázsban foglalja a helyet :S
Abban sem bízok, hogy valaki adásvételi után bontási igazolással kivonatja, mert tudtommal ahhoz is elõbb át kéne írni... :( kocsikat megcserélni (garázs ->

4666  Spityu 2012-11-25 07:52:50  Előzmény:Rell Miklós: 56507

Hali!

Nem vagyok benne biztos, de ha betelik az ideiglenes kivonástól a forgalmi, akkor újat kell csináltatni (ez biztos), az összeg 6000 (ez nem biztos). Normális, hivatalos adás-vétel esetén a törzskönyvet meg kell csináltatnia az új tulajnak (nem biztos), összege szintén 6000 (ez sem :D). Majd valaki talán kijavít, vagy megerõsít.
Veterános szempontból tényleg taszító valamilyen szinten a két számcsere, még ha hivatalos is. A motorcsere még csak-csak elmegy, de az alvázé már nem annyira (privát vélemény).
Be tudnád linkelni a hirdetést, vagy képeket a kocsiról? A legkíméletesebb megoldás szerintem az alkatrésznek való eladás bontási igazolással, akkor legalább nem lesz belõle egybõl kiskanál. Ez utóbbi igazolás legyen a vevõ gondja, adás-vételivel add el, hogy a teljesítmény adót stb. ne kelljen fizetned, ill. tudd igazolni magad, ha az új tulaj szabálysértést követne el a kocsival. Nem tudom, hogy mennyire kohószökevény, de én inkább az értékes kocsit tartanám a garázsban, ezt meg kint, okosan ponyvázva.
Fontos, ha mondjuk január 10-én eladod, akkor a teljesítmény adót neked kell fizetned arra az évre, mivel január 1-jén a te neveden volt a kocsi. Tegyük fel, hogy következõ év januárjában sem íratja át a saját nevére az új tulaj, de rendes adás-vételit kötöttetek. Nos, ebben az esetben nem tudom, hogy kinek kell fizetnie, talán ilyenkor lehet kérni a forgalomból való kitiltást? Passz. Vagy ideiglenesen kivont kocsira alapból nem kell fizetni teljesítmény adót?
Fontos, hiperpigmentáltaknak semmiképpen se add el, abból tuti szívás lesz!

Közben megtaláltam a hirdetést. Bálint árulta egy idõben az õ '72-es kombiját, neki sem sikerült eladni, pedig szinte minden megvolt hozzá, csak lakatolni kellett volna (+felújítás) és nem is volt túlárazva. Nincs pénze az embereknek.
[i](Módosította Spityu 2012.11.25. 09:00-kor)[/i]

4665 Rell Miklós 2012-11-24 23:39:03

Hali mindenkinek... hosszú idõ után újra itt vagyok, most egy kérdéssel:
(senki ne értse félre, nem hirdetés akar lenni)
Van egy 73-as 601-es trabim, a család öreg autója, és szeretnék tõle megválni, mivel 2 másik kocsim van és 3 már túl sok, az ésszerûség pedig azt diktálja, hogy ettõl váljak meg.
Egy ideje már hirdetem a hasznaltauto.hu-n, és itt is hirdettem, de kezdem feladni.
Nem volt túl sok érdeklõdõm, de azok nagy része szerintem papírok nélkül akarta volna a kert végében szétjáratásra, azt meg nem szeretném, mert nem akarok magamnak bonyodalmakat, és mert végülis szeretem ezt az autót, és fájna ha tudnám hogy rossz sorsra jutott (annál még az alkatrésznek eladás is jobb szerintem). De akármilyen olcsón is adnám, az átírás, forgalombahelyezés, javítás mind annyiba kerülne, hogy annyit szerintem senki nem akar adni egy ilyen trabantért :( kora miatt veteránautósnak jó lehente, viszont azokat meg a motor- és kasznicsere riasztja el gondolom (mivel ezek cserélve voltak). Hát szóval... adjam fel, és vigyem a bontóba? Sajnálnám. Pláne hogy még mûködik is... Vagy õrizgessem továbbra is a garázsban, és fizessem utána félévenként az ideiglenes kivonatás díját? Máshol tárolni nem tudom. Viszont így meg a másik, értékesebb kocsim van kint :S Egyáltalán, meddig lehet az ideiglenes kivonatást húzni? már lassan betelik a forgalmiban az a lap. további nehezítõ körülmény, hogy ennek a kocsinak nincs még törzskönyve (mivel amikor újonnan meg lett véve akkor ilyesmi még nem volt, és amióta kötelezõ azóta ideiglenesen ki van vonatva) Mit tanácsoltok?

4664 Őry Gábor 2012-11-23 15:08:12  Előzmény:Őry Gábor: 56505

Nem segített. Ugyanolyan szar volt. Valszeg betétcsere lesz, vagy legalább alapos alkoholos tisztítás.

4663 Őry Gábor 2012-11-22 20:01:52  Előzmény:Németh János: 56504

Holnap viszem mérésre, majd kiderül, segített-e a terápia. Szemre minden rendben van.

4662 Németh János 2012-11-22 19:55:29  Előzmény:Őry Gábor: 56503

csao. Én is most generálpztam a 4t men. Fékdobszabályozás megoldja szerintem, vagy az a automata állito adta meg magát nem lehet?

4661 Őry Gábor 2012-11-22 18:58:53  Előzmény:Kárász Endre: 56502

Köszi!

Közben leelenõriztem mindkettõt, és egyformák. A betétek nagyjából egyformán kopottak, így egyelõre nem tudom mitõl fog féloldalasan a kézifék. Elõször azt hittem, hogy a távtartók nem egyforma hosszúak. Mindenesetre megkentem rendesen a kézifék karján a drótkötél átvetõjét, remélem használ.

4660 Kárász Endre 2012-11-22 17:22:12  Előzmény:Őry Gábor: 56500

Vonalzóval 95mm-t mértem. Az esetleg ronthatta a mérés pontosságát, hogy a két horony nincs egyvonalban. A hosszabik a fékpofára szegecselt karon fekszik fel, a rövidebbik pedig magán a (felfutó) fékpofán. Mivel a kar a pofa benti (tehát a féklaphoz közelebbi) oldalára van szegecselve, ezért a hosszúkás horony is beljebb esik.
A "Hogyan tovább?" könyvben viszont rábukkantam egy érdekes mondatra, miszerint ebbõúl a kitámasztóból elõbb 4mm vastagságút gyártottak, majd késõbb 5mm vastag anyagból csinálták. A 4mm-es "széttartási" távja a könyv szerint 2mm-rel kisebb.
[Forrás: 178. oldal 6.3.4. téma 10. pontja. Igaz, két 10. pont is van, ez a második felsorolásban van.]

4659 Kunyi Tamás 2012-11-22 15:46:28

Szevasztok!
KMGY mûszerbõl van többféle is? Egyik aljában csak KMGY felirat van és vékony a karima. A másikban a KMGY felirat alatt ott szerepel a MADE IN HUNGARY felirat is és ez vastag karimás.
Mindkettõ eredeti? Akinek van, az kérem ossza meg tapasztalatát!
Köszönöm!

4658 Őry Gábor 2012-11-22 13:40:37

Nem tudja-é valaki, hogy a 2T kézifékmechanizmusból a pofákat széttartó tárvtartónak mekkora a hossza? Pontosabban a széttartási távolsága?

4657  Spityu 2012-11-21 12:16:43  Előzmény: Spityu: 56493

[url=http://www.bama.hu/baranya/kek-hirek-bulvar/hamis-csapagyak-baranyaban-is-471876]MUHAHA![/url] - csak tudnám melyik az a két bolt, van sejtésem. :D

4656 Kozma Bence 2012-11-20 14:15:35

Értem, köszi mindkettõtöknek! :) Vadászok még egy kicsit neten, ha nem találok akkor megyek csapágyboltba.

4655  Spityu 2012-11-20 10:53:13  Előzmény:Kárász Endre: 56496

Szerintem nem Beru, szimplán hamkó. De majd összehasonlítom a DDR gyertyát a Beruval. Ami biztos: DDR gyertya vs. ál-DDR: tökmás, errõl már írtam korábban.

4654 Kárász Endre 2012-11-20 10:44:25  Előzmény: Spityu: 56495

Új csilli-villi "hamis" Isolator: BERU...

Ezt a Zsombiban ma mondta az eladó. Igaz, nem a fiatal srác, hanem a kevésbé hozzáértõ fickó.

4653  Spityu 2012-11-19 17:14:18  Előzmény:Kárász Endre: 56494

Igen. Ezen én is szoktam agyalni, ha valami olyan ritka, akkor tuti nem hamisítják, nem éri meg. Lehet, hogy így van a csapágynál, de akad rá ellenpélda is.
Durva amúgy, kb. 1200-ról indult a gyári csapágy, néha volt, néha nem. Gondolom, pár hónapja megint szerzett nagy nehezen néhány darabot, és most azt árulja. Ezen az áron már nem táraznék be, de még megvenném.
Arra viszont nagyon kíváncsi lennék, hogy a hamko Isolatorokat merre gyártják. :)

4652 Kárász Endre 2012-11-19 17:07:00  Előzmény: Spityu: 56493

Egyébként amikor Zsombinál még volt ezen az irreálisnak tûnõ alacsony áron SKF csapágy, akkor direkt rákérdeztem a hamisításra az SKF hivatalos partnerénél. Válasz:
-Nincs kifejezett SKF védjegy vagy ismertetõjel, aminek a megléte garantálja az eredetiséget
-"Mit mondott, 6206 C2?? Jaaaa, na olyat biztos nem hamisítanak, az olyan ritka!" :D

4651  Spityu 2012-11-19 17:01:53  Előzmény:Kárász Endre: 56492

Így van! Minden szó igaz. A gyári és a ZKL-ZVL simán alkalmazható, C2 mindkettõbõl, ez nagyon fontos, és tényleg kell. MGM-bõl én csak a régiben bízok, amit még a régi idõkben gyártottak le.
Pár éve én is egy normálisnak nevezhetõ csapágyboltban vettem ZKL-ZVL-t, valóban valahonnan az ország másik végébõl hozták át. SKF-et pedig csak SKF boltban vennék, vagy ahol tutira eredetit árulnak (amúgy fogalmam sincs, hogy mik az ismérvei a hamisnak - a rövid futásidõn kívül).
ZKL-ért 800-1500 Ft a reális, gyáriért 1000-2500. Az 500 forintosokat szerintem is hanyagold.
A 2T-be természetesen gyári megy, anno be is táraztam belõle kb. 1millió km-re. :D
Mégegyszer: csak C2, a többi paraméter mellékes; porvédõ nem szükséges, gyárilag egyik oldalt sincs. Ha olyat építek be, amin van, akkor a befelé nézõket ki szoktam feszíteni, de kívülrõl is megkenem õket párazárás céljából.