Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4835 Szegedi Árpád 2013-04-14 19:23:25

Sziasztok!Ismerõs ez a fajta hátsó dob?Kisebb mint az általam ismert utángyártott cucc,vastagabbnak tûnik.Használ valaki ilyet?A másik utángyártott imád rozsdásodni,ez évekig a földön ázott,és miután lepucoltam(a kép azelõtt készült)egész normálisan néz ki.Lehet csak nekem újdonság:)[url=http://kepfeltoltes.hu/view/130414/PICT1532_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/130414/PICT1532_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]

4834 Bozó Ákos 2013-04-13 15:51:21  Előzmény:Cziráki Péter: 56674

Én októberben vizsgáztattam a Trabimat. Gond nélkül átment a KPM-es vizsgán. Mondjuk a váltó, motor kivételével minden fel lett újítva. Egy kicsit húzasd meg, aztán kitisztul. Nekem is olyan csendes lett utána, hogy haverom meg se hallotta, amikor mentem hozzájuk. :D
Hja meg jó olaj. Bár akkor csak ilyen ócska lukoilos vagy omw-s olajam volt, és azzal is viselkedett, de most vettem egy csomag Castrol részszintetikust.
[i](Módosította Hammster 2013.04.13. 17:54-kor)[/i]

4833 baumann sanyi 2013-04-12 19:08:50  Előzmény:Cziráki Péter: 56672

Szia. Én Decemberben vizsgáztattam(81 es, 2 ütemü ),Bp-en,uj tulaj lettem. Nem kellett katalizátor. :)
[i](Módosította Transformers 2013.04.12. 21:09-kor)[/i]

4832 Cziráki Péter 2013-04-07 16:09:45

Köszönöm! Remélem gond nélkül átmegy majd a vizsgán.

4831 Őry Gábor 2013-04-05 18:24:11  Előzmény:Cziráki Péter: 56672

Nem kell katalizátor, ha tudja a 2000 alatti CH-érétket. Egy jól összerakott autó tudja. Kevés helyen vizsgáztatnak kétütemût, viszont a KPM-nél igen, és nekem konkrétan igen lazán mérték, ha egyátalán mérték.

4830 Cziráki Péter 2013-04-05 13:03:07

Sziasztok!

1,5 éve kaptam egy kétütemû Trabantot.
Szeretném meghagyni veteránozni.
A jövõ hónapban lesz mûszakis.
Kell katalizátor a vizsgához?
Van valakinek tapasztalata ez ügyben?


Elõre is kössz!

4829  Spityu 2013-03-27 22:15:38  Előzmény:Zwick Gábor: 56670

Bálint - ha még él - tud benne segíteni, ismeri a gyártót.

4828 Zwick Gábor 2013-03-27 21:52:35

Érdeklõdöm hogy [url]http://www.baro-ker.hu/product_info.php?products_id=3883[/url] ezt a fajta alaplapot ki gyártja illetve hol lehet ennél olcsóbban megkapni, tovább nincs valakinek egy scennelt példánya a hozzátartozó leírásról?

4827 Szegedi Árpád 2013-03-22 19:49:36  Előzmény: Spityu: 56668

Sziasztok!Köszi az infókat.

4826  Spityu 2013-03-22 16:52:16  Előzmény:Szegedi Árpád: 56666

PM ment.

Jocking jól leírta a különbséget. Pontosabban azt, hogy nem nagyon van. :)

4825 jocking . 2013-03-22 09:22:03  Előzmény:Szegedi Árpád: 56666

A rugós tárcsának az a lényege, hogy a középsõ rész, amin a nyelestengely lyuka van, külön van választva a külsõ résztõl, amin a kuplungtárcsa bevonata van. Tulajdonképpen két darabból van, a két rész között vannak a rugók. Ennek elvileg az az értelme, hogy a nyomatékátadás "rugalmasabban" történik, ami elvileg a kuplungnak és a váltónak is jobb, bár az a tapasztalat, hogy nemigazán van különbség a rugós és a rugótlan tárcsa között a gyakorlatban.

Az utángyártott tárcsákról nekem annyi a tapasztalatom, hogy nekem a 2T-ben rugós volt, rugósat is raktunk bele, de soha semmi baja nem volt (tudtam ellenõrizni, mert 6*10e23 alkalommal volt kiszerelve a motor), pedig már 7. éve van benne.

4824 Szegedi Árpád 2013-03-22 08:45:18  Előzmény: Spityu: 56665

Szia!Köszi,érdekelne az elérhetõsége.De vajon mi a külōnbség a két tipusú tárcsa kôzt,minek bonyolították meg?

4823  Spityu 2013-03-21 20:39:22  Előzmény:Szegedi Árpád: 56664

Az utángyártott rugósak tipikusan ilynek. De nem tudnám "márkához" kötni.

Tegyél bele gyári új merev közepût, tudok 2-3ezerért, ha kell, elküldöm az elérhetõségeit. Nem kell aggódnod, teljesen jó lesz a merev is.
Rugósból a gyári új ritka, csak elvétve látni (mondjuk 2 évente 1x), a merev sokkal gyakoribb.

4822 Szegedi Árpád 2013-03-21 20:12:31

Sziasztok!601-es Trabihoz milyen kuplungtárcsát szoktatok használni?Az általam egyetlen ismert "BSX",lapos fehérdobozost tettem bele decemberbe,de mostanra kinyomta a rugókat,volt ami eltört.Nem tudom,hogy ez véletlen selejtes cucc volt,vagy ennyire "utángyári"a minõsége.Gondolom gyári rugós fajta nem nagyon kapható.Köszi

4821 Őry Gábor 2013-03-05 19:53:45  Előzmény:Kárász Endre: 56662

Már csak egy csillagkulcsot kell szereznem. A villással eléggé korlátozottan lehet meghúzni.

4820 Kárász Endre 2013-03-04 20:44:15  Előzmény:Őry Gábor: 56657

Fú, teljesen hülye vagyok! Valóban rosszat néztem:) Egyébként a "Hogyan tovább?" a lendkerékre 14,3mkp nyomatékot ír. Csak hogy ne legyen egyértelmû...:D

Ezen a 98+akármennyin én is gondolkodtam már. Jobb nem jut eszembe, mint hogy a 100+40 az azt jelenti, hogy 100 és 140 között. Így még stimmelne is a két forrás számadata. Én múlt héten szereltem fel, 14-re húztam meg.

4819 Pátkai Antal 2013-03-03 17:23:09

Sziasztok!
Nem bont mostanság valaki 2T kombit?
Kéne róla a tetõ tetõkárpittal korrózió mentes hátsó ajtó és szintén rozsdamentes balos ajtó. Ha a tetõ oszlopokkal együtt lenne az nagyon jólenne.
Válaszokat elõre is köszi.

4818 Őry Gábor 2013-03-03 07:30:59  Előzmény:Kárász Endre: 56659

Nem horganyzottak, feketék, de így korhû. Az a helyzet, hogy még nem láttam szûz ESKA kadmiumozott turbinaház-csavart.

4817 Kárász Endre 2013-03-02 20:37:15  Előzmény:Őry Gábor: 56658

Ezt most nem teljesen értem. A Trabinál alkalmazott csavarok majdnem mind kadmiumozottak voltak. Ma már nem alkalmazzák ezt a bevonatot, mert drága és egészségtelen (kivéve repülés és atomenergia-ipar). Viszont helyette lehet venni horganyzottakat. Abból is van több féle: fehér és sárga horgany. Az elõbbi tényleg elég hülyén néz ki egy NDK autóban, de az utóbbi majdnem olyan, mint az ESKA, csak kicsit fényesebb, sárgásabb, csiricsárébb. Viszont manapság éppen az a helyzet, hogy a nagyszilárdságú csavarokból (10.9) galvanizáltat, fõként sárga horganyzottat nehezebb beszerezni. Az általam látogatott csavarnagykert pl. konkrtétan olyan beszállító látja el áruval, ami csak 8.8-ig galvanizál, efölött csak feketített kivitelben készít. (Az a magyarázata, hogy a galvanizálás során fenáll a veszélye annak, hogy hidrogén diffundál a fémbe, ami elridegíti, törékennyé teszi azt. A nagyszilárdságú csavarok alapanyaga erre sokkal érzékenyebb.)
Tehát ha te találtál sárga horganyzott nagyszilárdságú csavart, akkor pont hogy belecsaptál a tutiba :)

4816 Őry Gábor 2013-03-02 08:41:53  Előzmény:Kárász Endre: 56654

Bontóban sajnos neház, mert általában a motort nem szedik szét. Vettem nagyszilárdságú csavarokat, persze nem a szilárdság, hanem a színe miatt. Hogy nézne ki a turbinaház horganyzott csavarokkal?

4815 Őry Gábor 2013-03-02 08:40:08  Előzmény:Kárász Endre: 56652

Köszi a linket, de szerintem az az ékszíjtárcsa. A lendkerék 98,1+39,2 lesz. De mit jelent, hogy 98,1+39,2?

4814 Kárász Endre 2013-03-01 21:02:03  Előzmény: Spityu: 56655

Sõt, a tengelycsonké 160-200Nm! Az 553-as és az 551-es SRI még valami olyasmit is ír, hogy 220-260Nm!!! De itt valami módosításról is szó van, tehát lehetséges, hogy ez csak valami átmeneti állapot volt.

4813  Spityu 2013-03-01 20:27:10  Előzmény:Kárász Endre: 56652

Jajj, tényleg! Ezen fel is röhögtem. Valószínûleg szándékosan ilyen kevés, talán mert vékony az anya? És úgy rémlik, hogy a tengelycsonké viszont 120. Legalábbis úgy rémlik, hogy hasonló menet, és sokkal több az elõírt nyomaték. (persze a menetátmérõ és a meghúzási nyomaték nem mindig párosítható össze...)

4812 Kárász Endre 2013-03-01 20:24:14  Előzmény:Őry Gábor: 56639

Olyan peremes csavart max. bontani lehet valahonnan... Minap elcsodálkoztam, amikor láttam, hogy 10.9 szilárdságú. Erre a célra, pláne alumíniumba teljesen felesleges. Az 5.6 is elég lenne.

4811 Kárász Endre 2013-03-01 20:00:02  Előzmény: Spityu: 56650

Valamit tényleg nagyon kerestem, amit sehol se leltem. De most meg arra nem emlékszem, hogy mi volt az :D Szerintem valami más.

4810 Kárász Endre 2013-03-01 19:58:37  Előzmény:Őry Gábor: 56649

A német "Hogyan tovább?" írja, legalábbis az [url=http://trabitechnik.com/index.php?page=43&lang=de&page_number=2]újabb[/url] kiadása:

Mutter der Keilriemenscheibe M 24x1,5 44,1+ 9,8Nm 4,5+1mkp

4809 Őry Gábor 2013-03-01 19:43:28  Előzmény: Spityu: 56650

OK, köszi!

4808  Spityu 2013-03-01 19:15:56  Előzmény:Őry Gábor: 56649

Talán pont ezt kérdezte nemrég Endre. Nem biztos, lehet, hogy csak én vetettem fel akkor.
Zsiguli motoron a múlt héten húztam meg a 38-as kulcsnyílásút elöl az ékszíjtárcsánál, a menete kb. akkora és olyan lehet, mint a Trabanté. Arra 120Nm-t írt a könyv. Szerintem 100-120-szal húzd meg.

4807 Őry Gábor 2013-03-01 19:12:02

A lendkerék felõli fõtengelyanyának mekkora a meghúzási nyomatéka? Ezt az apróságot kifelejtették a könyvbõl.

4806  István 2013-03-01 17:17:33  Előzmény:Németh János: 56647

Szia! köszi a tippet,de nem találom,biztos levették már.
Olyan ez ,mint a fehér holló,pedig még állítólag boltban is árulták.

4805 Németh János 2013-02-28 10:54:21  Előzmény: István: 56646

csao.

Sokáig volt zaprodon fenn. Nézd meg hátha fenn van még.[right][/right][right][/right]

4804  István 2013-02-28 10:45:11  Előzmény:Németh János: 56645

Sziasztok!

Trabant nyitható oldalüveg után vadászok.
Ha valaki tud ilyen alkatrészt vagy ezzel kapcsolatban információval
szolgálni,kérem segítsen.
Köszönöm!colin

4803 Németh János 2013-02-28 05:41:18  Előzmény:Kunyi Tamás: 56644

csinálok képet és küldöm mailen

4802 Kunyi Tamás 2013-02-27 20:47:10  Előzmény:Németh János: 56643

Helló!
A képet megköszönném. Nekem 4T-be lesz, de nem akarok sz*rt venni :/
Lehet teszek fel a képbõl részletet.

4801 Németh János 2013-02-27 05:55:26  Előzmény:Kunyi Tamás: 56642

csao. Elvileg igen, nekem is azt mondták. Aztán kifoftam egy nagyon régi tipust amin a kuplung pedál felfogatásánál az öntvény lefelékanyarodik. Eredmény fél év alatt 3 bovden egy kuplungcsere és elégizmos lett a lábam mert nem voltvalamikönnyû. Hiába kapott átalakitott pedált.
Aztán találtam egy srácot az eredetit felhegesztette(az alu részt 500 v 1000ft) most fas...za.
Ha kell elérhetõség adok.
Megvan az átalakitott is képet rakok fel ha érdekel.

4800 Kunyi Tamás 2013-02-26 19:51:24  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 56641

Köszönöm!

4799 Holnapy Gergely dr. 2013-02-26 19:50:14  Előzmény:Kunyi Tamás: 56640

Igen.

4798 Kunyi Tamás 2013-02-26 19:45:07

Sziasztok!
Valaki meg tudná nekem mondani, hogy Trabant 1.1 és 601 pedálsora megegyezik-e?
Mert én nem emlékszem rá, sajnos :/

4797 Őry Gábor 2013-02-26 06:50:00  Előzmény:Kárász Endre: 56638

Utóbbi.

4796 Kárász Endre 2013-02-25 22:09:07  Előzmény:Őry Gábor: 56637

Melyikre gondolsz? Az M8 tõcsavarra, ami a turbina aluházát a blokkhoz fogja, vagy pedig a peremes fejû M6 csavarokra, amik a fekete, lemezbõl készült hûtõlevegõházat rögzítik a hengerfejekhez?

4795 Őry Gábor 2013-02-25 18:51:50

Nincs valakinek ötlete arra nézvést, hogy a turbinaházhoz honnét lehet szerezni eredeti, vagy azzal megegyezõ csavarokat? Legalább 10 darab kéne. Az eredetieket sikerült elhagynom valahol, illetve részben beépítettem.

4794 Muczán Gábor 2013-02-24 14:57:05

Kedves Klubtagjaink, veterán-, nosztalgia-, és hobbiautós Társunk!

Köszönjük, hogy sok klubtagunk illetve MNHJR regisztráltunk 2011-évi adójának 1 százalékát egyesületünknek ajánlotta.

Most ismét erre kérünk benneteket. Ezzel segítitek közös klubirodánk fenntartását is, mely az elmúlt, „recessziós” években
komoly, és nehéz feladat elé állított bennünket folyamatosan.


F E L H Í V Á S!
Felkérjük a kedves Klubtagjainkat, mindenkit, aki segíteni kíván rajtunk, hogy adójuk 1%-ával támogassák Egyesületünket.
Adószámunk: 18073221-1-43
Köszönettel vennénk, ha minket jelölnétek meg kedvezményezettnek az adótok 1%-áról szóló nyilatkozatotokban.
Az elmúlt években is sokan gondoltatok ránk. Reméljük, hogy érdekvédelmi tevékenységünkkel, egyéb "szolgáltatásainkkal" megelégedésetekre dolgoztunk adományaitokért.

4793 Kovács Adrián 2013-02-24 12:27:02

Sziasztok!
Egy kérdésem lenne hozzátok, hátha tudtok valami okosat mondani! :)
Van 1990-es évjáratú 1.1es trabantom. Már egy ideje küszködök vele, befolyik a benzin az olajba.
Elvileg csak az ac-nál tud befolyni, de hiába cserélem õket, pár hónap és megint befolyik. A membránon nem látszk semmi.
Mit tegyek?
Elõre is köszi!

4792 Kiszter István Balázs 2013-02-15 17:54:40

Sziasztok!

A minap ELLOPTÁK sajna ezt a trabit.

Elkapták az elkövetõt,de ahova vitte ott már semmi nincs belõle.Az a legviccesebb,hogy igazoltatták amikor ment vele és papírok nélkül továbbengedték!?! Ha felismered az utcán vagy bontóban, MÉH telepen látsz egy hasonlót, légyszi hívj a 30/480 90 87 es számon. Nagyon egybe volt a gép, fáj a szívünk érte :(

filpo

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/130215/DSC03342_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/130215/DSC03342_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/130215/DSC03343_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/130215/DSC03343_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/130215/DSC03344_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/130215/DSC03344_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]


A hátsó lámpán volt festékhiba, a motorháztetõn egész pici, hátsó lökös picit megnyomva, de alig látszik, rózsaszín kalaptartó, 3küllõs sportkormány, kék csíkos huzat elõl. A rádióhely takaró mûanyag hiányzik


[i](Módosította filpo 2013.02.15. 18:55-kor)[/i]
[i](Módosította filpo 2013.02.15. 19:03-kor)[/i]

4791 Bajáki Péter 2013-02-04 21:31:43  Előzmény: Spityu: 56632

Egyezünk. Innentõl kezdve az a kérdés, hogy keresztapuéba belerakott szakaszos kapcsoló ötállású lehetett-e, illetve, hogy a 6 voltos ablaktörlõmotor képes volt-e két sebességre. .... Hmm. Miért nem próbálom ki a sajátomat? :D (1981) De kár, hogy nem vagyok otthon!

4790  Spityu 2013-02-04 21:09:53  Előzmény:Bajáki Péter: 56631

Elsõ forgalomba helyezés.

Mivel:
- barna kárpitos,
- és az enyém szürke,
- és az enyémben 5 állású volt

a tiédben is normálisnak mondható az 5 állású, mivel késõbbi gyártmány.
[i](Módosította Spityu 2013.02.04. 22:11-kor)[/i]

4789 Bajáki Péter 2013-02-04 21:03:35  Előzmény: Spityu: 56630

A '84-es már barna kárpitos volt. GB-s rendszámú. Nem tudom, hogy az EFH mit jelent, így nem tudok rá válaszolni.

4788  Spityu 2013-02-04 16:53:38  Előzmény:Bajáki Péter: 56629

Szerintem nem bonyolítod, mindkettõ stimmel Endre leírásába. 1. és 4. változat.

A '84-es mikori EFH-s volt? Kárpit?

4787 Bajáki Péter 2013-02-04 02:01:47

Na, akkor hogy bonyolítsam a helyzetet, én is írok valamit.

Keresztapu Trabija '78-as standard, 6 voltos, sima ablaktörlõ motorral felszerelt autó (volt).

Gyári, saját kapcsolója: BE / KI
Gyári, vásárolt kapcsolója: Volt közte szakaszos is, de hogy milyen sebességgel, azt meg nem mondom.

A '84-es Trabinkkal egyszer mentünk szakadó esõben, és apu a folyamatosról a nagyon gyors folyamatosra kapcsolta: de annyira esett, hogy nem bírta törölni. Azóta sem éltem át olyan esõt. Kb. 4-5 éves lehettem, nem több. Hmm, de rég volt. Akkor még hátul, középen állva, a két ülésbe kapaszkodva figyeltem az utat. :-) De jó is volt!! :-)

4786 Kárász Endre 2013-02-03 21:44:04  Előzmény: Spityu: 56627

Ja, akkor tuti 5 állású volt neked eredetileg is. A többire meg már inkább alszom egyet :)