Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról, történelemrõl, sajátosságokról. Szereléssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Barkács-szakkörbe várunk.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4808  Spityu 2013-03-01 19:15:56  Előzmény:Őry Gábor: 56649

Talán pont ezt kérdezte nemrég Endre. Nem biztos, lehet, hogy csak én vetettem fel akkor.
Zsiguli motoron a múlt héten húztam meg a 38-as kulcsnyílásút elöl az ékszíjtárcsánál, a menete kb. akkora és olyan lehet, mint a Trabanté. Arra 120Nm-t írt a könyv. Szerintem 100-120-szal húzd meg.

4807 Őry Gábor 2013-03-01 19:12:02

A lendkerék felõli fõtengelyanyának mekkora a meghúzási nyomatéka? Ezt az apróságot kifelejtették a könyvbõl.

4806  István 2013-03-01 17:17:33  Előzmény:Németh János: 56647

Szia! köszi a tippet,de nem találom,biztos levették már.
Olyan ez ,mint a fehér holló,pedig még állítólag boltban is árulták.

4805 Németh János 2013-02-28 10:54:21  Előzmény: István: 56646

csao.

Sokáig volt zaprodon fenn. Nézd meg hátha fenn van még.[right][/right][right][/right]

4804  István 2013-02-28 10:45:11  Előzmény:Németh János: 56645

Sziasztok!

Trabant nyitható oldalüveg után vadászok.
Ha valaki tud ilyen alkatrészt vagy ezzel kapcsolatban információval
szolgálni,kérem segítsen.
Köszönöm!colin

4803 Németh János 2013-02-28 05:41:18  Előzmény:Kunyi Tamás: 56644

csinálok képet és küldöm mailen

4802 Kunyi Tamás 2013-02-27 20:47:10  Előzmény:Németh János: 56643

Helló!
A képet megköszönném. Nekem 4T-be lesz, de nem akarok sz*rt venni :/
Lehet teszek fel a képbõl részletet.

4801 Németh János 2013-02-27 05:55:26  Előzmény:Kunyi Tamás: 56642

csao. Elvileg igen, nekem is azt mondták. Aztán kifoftam egy nagyon régi tipust amin a kuplung pedál felfogatásánál az öntvény lefelékanyarodik. Eredmény fél év alatt 3 bovden egy kuplungcsere és elégizmos lett a lábam mert nem voltvalamikönnyû. Hiába kapott átalakitott pedált.
Aztán találtam egy srácot az eredetit felhegesztette(az alu részt 500 v 1000ft) most fas...za.
Ha kell elérhetõség adok.
Megvan az átalakitott is képet rakok fel ha érdekel.

4800 Kunyi Tamás 2013-02-26 19:51:24  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 56641

Köszönöm!

4799 Holnapy Gergely dr. 2013-02-26 19:50:14  Előzmény:Kunyi Tamás: 56640

Igen.

4798 Kunyi Tamás 2013-02-26 19:45:07

Sziasztok!
Valaki meg tudná nekem mondani, hogy Trabant 1.1 és 601 pedálsora megegyezik-e?
Mert én nem emlékszem rá, sajnos :/

4797 Őry Gábor 2013-02-26 06:50:00  Előzmény:Kárász Endre: 56638

Utóbbi.

4796 Kárász Endre 2013-02-25 22:09:07  Előzmény:Őry Gábor: 56637

Melyikre gondolsz? Az M8 tõcsavarra, ami a turbina aluházát a blokkhoz fogja, vagy pedig a peremes fejû M6 csavarokra, amik a fekete, lemezbõl készült hûtõlevegõházat rögzítik a hengerfejekhez?

4795 Őry Gábor 2013-02-25 18:51:50

Nincs valakinek ötlete arra nézvést, hogy a turbinaházhoz honnét lehet szerezni eredeti, vagy azzal megegyezõ csavarokat? Legalább 10 darab kéne. Az eredetieket sikerült elhagynom valahol, illetve részben beépítettem.

4794 Muczán Gábor 2013-02-24 14:57:05

Kedves Klubtagjaink, veterán-, nosztalgia-, és hobbiautós Társunk!

Köszönjük, hogy sok klubtagunk illetve MNHJR regisztráltunk 2011-évi adójának 1 százalékát egyesületünknek ajánlotta.

Most ismét erre kérünk benneteket. Ezzel segítitek közös klubirodánk fenntartását is, mely az elmúlt, „recessziós” években
komoly, és nehéz feladat elé állított bennünket folyamatosan.


F E L H Í V Á S!
Felkérjük a kedves Klubtagjainkat, mindenkit, aki segíteni kíván rajtunk, hogy adójuk 1%-ával támogassák Egyesületünket.
Adószámunk: 18073221-1-43
Köszönettel vennénk, ha minket jelölnétek meg kedvezményezettnek az adótok 1%-áról szóló nyilatkozatotokban.
Az elmúlt években is sokan gondoltatok ránk. Reméljük, hogy érdekvédelmi tevékenységünkkel, egyéb "szolgáltatásainkkal" megelégedésetekre dolgoztunk adományaitokért.

4793 Kovács Adrián 2013-02-24 12:27:02

Sziasztok!
Egy kérdésem lenne hozzátok, hátha tudtok valami okosat mondani! :)
Van 1990-es évjáratú 1.1es trabantom. Már egy ideje küszködök vele, befolyik a benzin az olajba.
Elvileg csak az ac-nál tud befolyni, de hiába cserélem õket, pár hónap és megint befolyik. A membránon nem látszk semmi.
Mit tegyek?
Elõre is köszi!

4792 Kiszter István Balázs 2013-02-15 17:54:40

Sziasztok!

A minap ELLOPTÁK sajna ezt a trabit.

Elkapták az elkövetõt,de ahova vitte ott már semmi nincs belõle.Az a legviccesebb,hogy igazoltatták amikor ment vele és papírok nélkül továbbengedték!?! Ha felismered az utcán vagy bontóban, MÉH telepen látsz egy hasonlót, légyszi hívj a 30/480 90 87 es számon. Nagyon egybe volt a gép, fáj a szívünk érte :(

filpo

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/130215/DSC03342_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/130215/DSC03342_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/130215/DSC03343_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/130215/DSC03343_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/130215/DSC03344_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/130215/DSC03344_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]


A hátsó lámpán volt festékhiba, a motorháztetõn egész pici, hátsó lökös picit megnyomva, de alig látszik, rózsaszín kalaptartó, 3küllõs sportkormány, kék csíkos huzat elõl. A rádióhely takaró mûanyag hiányzik


[i](Módosította filpo 2013.02.15. 18:55-kor)[/i]
[i](Módosította filpo 2013.02.15. 19:03-kor)[/i]

4791 Bajáki Péter 2013-02-04 21:31:43  Előzmény: Spityu: 56632

Egyezünk. Innentõl kezdve az a kérdés, hogy keresztapuéba belerakott szakaszos kapcsoló ötállású lehetett-e, illetve, hogy a 6 voltos ablaktörlõmotor képes volt-e két sebességre. .... Hmm. Miért nem próbálom ki a sajátomat? :D (1981) De kár, hogy nem vagyok otthon!

4790  Spityu 2013-02-04 21:09:53  Előzmény:Bajáki Péter: 56631

Elsõ forgalomba helyezés.

Mivel:
- barna kárpitos,
- és az enyém szürke,
- és az enyémben 5 állású volt

a tiédben is normálisnak mondható az 5 állású, mivel késõbbi gyártmány.
[i](Módosította Spityu 2013.02.04. 22:11-kor)[/i]

4789 Bajáki Péter 2013-02-04 21:03:35  Előzmény: Spityu: 56630

A '84-es már barna kárpitos volt. GB-s rendszámú. Nem tudom, hogy az EFH mit jelent, így nem tudok rá válaszolni.

4788  Spityu 2013-02-04 16:53:38  Előzmény:Bajáki Péter: 56629

Szerintem nem bonyolítod, mindkettõ stimmel Endre leírásába. 1. és 4. változat.

A '84-es mikori EFH-s volt? Kárpit?

4787 Bajáki Péter 2013-02-04 02:01:47

Na, akkor hogy bonyolítsam a helyzetet, én is írok valamit.

Keresztapu Trabija '78-as standard, 6 voltos, sima ablaktörlõ motorral felszerelt autó (volt).

Gyári, saját kapcsolója: BE / KI
Gyári, vásárolt kapcsolója: Volt közte szakaszos is, de hogy milyen sebességgel, azt meg nem mondom.

A '84-es Trabinkkal egyszer mentünk szakadó esõben, és apu a folyamatosról a nagyon gyors folyamatosra kapcsolta: de annyira esett, hogy nem bírta törölni. Azóta sem éltem át olyan esõt. Kb. 4-5 éves lehettem, nem több. Hmm, de rég volt. Akkor még hátul, középen állva, a két ülésbe kapaszkodva figyeltem az utat. :-) De jó is volt!! :-)

4786 Kárász Endre 2013-02-03 21:44:04  Előzmény: Spityu: 56627

Ja, akkor tuti 5 állású volt neked eredetileg is. A többire meg már inkább alszom egyet :)

4785  Spityu 2013-02-03 21:38:12  Előzmény:Kárász Endre: 56626

Nem, gombnyomásra szivattyúz. Gyárilag is, ez tuti. A kapcs rajzos anomáliát továbbra sem értem. Az lesz szépen, hogy a kezelési alapján fogok eljárni. Úgy rémlik, hogy a kezelésimben mellékelt kapcsolási rajzon tényleg 5 állású van.

4784 Kárász Endre 2013-02-03 21:35:34  Előzmény: Spityu: 56625

Az eredeti értetlenkedésem amiatt volt, hogy azt hittem, hogy a mechankius kapcsolóból csak egy fajta volt: a gyors/lassú motorhoz való háromállású. Ezét nem fért a fejembe, hogy akkor mi volt az egysebességes motornál.
Igen, szerintem nálad háromállású volt beépítve. Plussz vezetéket nem igényel, az intervallumos funkciót a kapcsolón belül oldották meg. Neked még huzogatós az ablakmosó?

4783  Spityu 2013-02-03 21:29:50  Előzmény:Kárász Endre: 56624

Háttõ... mi a kérdésed, már nem azért? :D Azt értem, amit írsz.

Viszont a helyzet nálam: a leírásod alapján nekem ki/lassú/gyors állású kapcsolónak kellene lennie, azonban ki/lassú/gyors/sûrû szakaszos/ritka szakaszos van. Továbbá: valamikor 2003 környékén "meghalt az ablaktörlõ" cserélve lett a motor és a kapcsoló is (a motor jó, az õsszel revízióztam, fater nem volt körültekintõ). Lehetséges az, hogy 3 állású volt és 5 állású lett beépítve a meghibásodást követõen? A vezetékek gyáriak, nincs plussz vezeték.

Bocsánat, azt írtad, hogy a Standard-nál van a 3 állású. Rémlik is, hogy a kezelésiben "S és de Luxe kivitel" van a kapcsolási rajznál, vagyis nálam mégis 5 állású volt gyárilag - azt hiszem.
[i](Módosította Spityu 2013.02.03. 22:33-kor)[/i]

Most megnéztem [url=http://www.trabantklub.hu/twk/gallery/001/601/601_magyar84.jpg]ezt[/url]. Bár ne tettem volna. Itt a S és a Standard kivitelt említi megegyezõnek, 12V-os rendszert ábrázol és 3 állású a kapcsoló...
[i](Módosította Spityu 2013.02.03. 22:35-kor)[/i]

4782 Kárász Endre 2013-02-03 21:19:30  Előzmény:Kárász Endre: 56623

Huh, bocsánat... Azt hiszem, sikerült rájönnöm a megoldásra. ELõször rosszul gondoltam: a kis mechanikus kapcsolóból is kellett kétfélének lennie.
[url=http://oldtimer-ersatzteile-hermel.de/product/2683/scheibenwischer-schalter-wartburg-trabant-ifa-alte-ausf.-%282511%29.html]Itt[/url] van egy, aminek a fotóján jól látható, hogy csak 31b lába van, ez passzol az egysebességeshez. Ugyanis a gyors törléshez a 31c jelû kivezetést kell letestelni, míg a lassúhoz a 31b jelût. Ezek szerint valahogy így kellett kinéznie a 12V-os Trabiknál:
[b]Standard[/b]
0: KI
1: BE

[b]De Luxe[/b]
0: KI
1: LASSÚ
2: GYORS

Majd valamikor késõbb, amikor már mindkettõt csigás, kétsebességes motorral szerelték:
[b]Standard[/b]
0: KI
1: LASSÚ
2: GYORS

[b]De Luxe[/b]
0: KI
1: LASSÚ
2: GYORS
3: SÛRÛ SZAKASZOS
4: RITKA SZAKASZOS

Valaki emlékszik olyan Standardra, ami a legeslõ variációt tudja? Semmi intervallum, semii gyors/lassú, csak ki-be? Ja, visszamegy alaphelyzetbe a kar.

4781 Kárász Endre 2013-02-03 20:53:33  Előzmény: Spityu: 56622

Igen, ez a durva! 1983. 10. 3-ától kijönnek az alapkivitelûek 12V-os homlokfogaskerekes motorral, ami csak egy sebességre képes. Úgy tudom, akkoriban három fajta forgókapcsoló létezett:
-a hatlábú elektronikus ide nem jó, mert az kétsebességes motorhoz van
-az egyszerû, pici kapcsoló,
[imgw]http://www.zsombishop.hu/images/2009_02270006.JPG[/imgw]

ami nem tudott intervallumot, de tudtommal három állású volt, emiatt ez is csak a kétsebességeshez jó
-Ezek szerint az ötlábú elektronikussal szerelték volna, ami az egyebességeshez van?

Azért nem áll össze a kép, mert a Kezelési Útmutató szerint a Standardokba a fotón láthatót szerelték, vélhetõen csigás motorral, míg a De Luxe kivitelbe a hatlábú ment.
Szóval miért csináltak 12V-os egysebességes motort?
(Egyébként meg lehet érteni, hogy mit akarok elmakogni? :D )
[i](Módosította Endre 2013.02.03. 21:54-kor)[/i]

4780  Spityu 2013-02-03 20:25:30  Előzmény:Kárász Endre: 56620

Úgy tudom, régen valóban csak ki/be üzem volt. Vagy legalábbis az egy újítás volt, hogy a ciklust mindig befejezte, ha lekapcsoltad (nem állt meg az üveg közepén), ezért kell a gyújtást levenni mûködõ ablaktörlõnél télen, ha pl. kartonpapírt akarsz a szélvédõre tenni.

Az én 84-esemben sajnos cserélve lett a kapcsoló, és nem vagyok benne biztos, hogy megfelelõ került bele. Ugyebár a kapcsoló vezérli az egészet. Úgy emlékszem, hogy 4 féle üzemmódja van, de jelenleg nem tudom kipróbálni.

Amúgy volt mindenféle kivitel. Mûanyag házas 12V, 6V, fémházas 12V, 6V. Szabi szerint elõször, amikor a 6V-os rendszert felváltotta a 12V-os, mûanyag házassal szerelték, csak késõbb tértek át a fémházasra. SRI-ben szerintem leírják, meg kellene nézni.

Így is van: 1983.10.3-tól van 6V helyett 12V-os ablaktörlõmotor, de Luxe változatnál csigás, alapkivitelnél homlokfogaskerekes. Az én kocsim 84 február elsõ heteiben készült elméletileg (március végi EFH), abban már csigás volt. Standard.
[i](Módosította Spityu 2013.02.03. 21:31-kor)[/i]

4779 Holnapy Gergely dr. 2013-02-03 20:23:28  Előzmény:Kárász Endre: 56620

Igen, akkor vagy be-, vagy kikapcsolt állapotban volt, egy kétállású kapcsolóval. A még korábbi trabikban a lenti képen lévõ ablaktörlõ motornak még alumínium burkolata volt. A bal oldali "zongorakapcsolókon" volt (500-600-korai 601-nél) a kétállású kapcsoló.

4778 Kárász Endre 2013-02-03 19:54:06

Az imént próbáltam kideríteni, hogy mi a különbség a hat-, és az ötlábú ablaktörlõ-kapcsoló között. Aztán megint leesett a tantusz:
-A hatlábú tud gyors/lassú üzemmódot és kétféle szakaszos mûködést.
-Az ötlábú csak egyféle gyorsaságot tud, de cserébe négy(?)féle szakaszosat.

Feltûnt valakinek, hogy ezek szerint régebben csak egyféle sebességre képes motorral szerelték volna a Trabikat? Úgy tudom, a fémházas, csigaáttételes motor az újabb, ez a kétsebességes.
[img]http://www.zsombishop.hu/images/2009_09100009.JPG[/img]
A mûanyagházas, homlokfogaskerekes motor pedig az egysebességes.
[img]http://www.baro-ker.hu/images/tr%20601%20ablaktorlomotor%206v%20regi.JPG[/img]
De mi volt akkor, amikor még nem volt elektronikus kapcsoló? Akkor csak egy "KI" és egy "BE" állása lett volna?

4777 Kiss Krisztián 2013-02-03 12:51:28

Képekröl nézve,nem is rossz:[url]http://www.jofogas.hu/bekes/Trabant_1_1_es_volskvagen_motorral_8074943.htm[/url]

4776 Szegedi Árpád 2013-02-02 19:18:46  Előzmény: Spityu: 56557

Üdv!A múltkor volt szó a "feliratos" 7.6-os hengerfejrõl.Nem találtam meg,lehet csak halucináltam..Viszont felmerült egy fontos kérdés:) A múzeumi P800RS képeit nézegetve feltûnt,hogy fém turbina van rajta,pedig ha jól emlékszem '85-tõl van 800RS,akkor meg már mûanyag lapátos turbina szokott lenni.Mi lehet az oka,hogy fém turbina van rajta?Biztos nem csak az volt kéznél..Lehet könnyebb,vagy más a lapát kiosztása,vagy csak úgy:)

4775 Bajáki Péter 2013-02-02 17:49:49

Egy éves váltással evezzünk a modern évekre:

Valakinek egészben, ikertestvérnek egy 1,1-es Trabit?
[url]http://www.jofogas.hu/vi/8024817.htm[/url]

[img]http://img.jofogas.hu/images/35/3531566727.jpg[/img]

Nem tudom, hogy újra forgalomba helyezhetõ-e, ill. közelrõl milyen. De amúgy nem néz ki rosszul.

... és most vettem észre, hogy a 601-es hátfala van! De cuki! úú, banyek, ez még 601-es ikertesónak is elmenne némi optikai átalakítás után.

[img]http://img.jofogas.hu/images/35/3561696340.jpg[/img]
[i](Módosította BajakiPeter 2013.02.02. 18:58-kor)[/i]

4774 jocking . 2013-01-31 20:06:40  Előzmény:Kunyi Tamás: 56615

Igen, ez a gyártás utáni megkésett értékesítés valóban fennáll egy mai gyárnál. De a tervgazdálkodás korában, ahol az ember 10 évet várt egy autóra a hangyaf@sznyi kínálat miatt nem hiszem, hogy így ment az eladás.

4773 Kunyi Tamás 2013-01-31 19:36:32  Előzmény:Támba Csaba: 56613

Más a gyártás ideje, és más a forgalomba helyezés ideje. Az én off autóm forgalmijába gyártás éveként és az elsõ forgalomba helyezés éveként is 2000 van beírva, holott alvázszám alapján a gyári(!) alkatrészkatalógusban simán 1999-esnek tünteti fel. A legyártott autók nem egybõl kelnek el, hiszen nem tudni pontosan mekkora kereslet van rá. Így lehet egy szériából gyártanak pl 1000-et amibõl csak 950 kel el az elsõ évben, a másik 50-et csak rá egy évre sikerül értékesíteni.
Szerintem így megy ez valahogy. De vonatból láttam már autóparkot. Vagy 200 darab lehetett, ha nem több, különbözõ színekben. Bár nem értem, hogy állhattak a szabad ég alatt.

4772  Spityu 2013-01-30 22:48:25  Előzmény:Támba Csaba: 56613

A fene sem tudja. Talán utaztatták körbe-körbe a SZU tagállamai között - papíron -, és visszaigényelték az 1988-ban bevezetett ÁFÁ-t. :D

4771 Támba Csaba 2013-01-30 22:28:20  Előzmény: Spityu: 56611

Nekem pl. van 4 db P70 a garázsban. 3 1958-as gyártású, 1 pedig 1957-es.

És az 1957-es rendszám és forgalomba helyezési idõ (1958. XI.hó) szerint is a 3. a sorban idõrendben. Ha 1957. decemberében készült is akkor is majd egy év telt el, mire forgalomba került. Ezt hogy csinálták?

4770 Kunyi Tamás 2013-01-30 21:50:52  Előzmény:Ackermann Balázs: 56605

Wááá :D :D Na akkor valami tényleg van ebben a Trabantban! Nem beszélve az akkor még újnak számító kompozit karosszéria elemekrõl - annyi különbséggel hogy nem szénszálat használtak, de az eredmény hasonló lett.

4769  Spityu 2013-01-30 21:50:27  Előzmény:Támba Csaba: 56610

Igen, tudom, hogy változott a darabszám, az akkori gazdaságban volt minden, csak következetesség és realitás nem. Ahogy a mostaniban sincs. :)

Épp ezért bele is vettem a számításba, hogy a videón bemondott perc/darab értékhez a videó készítése évének darabszámát rendeljük hozzá. A készítés évét talán az egyes alkatrészek alapján be lehetne lõni: spirálrugó, H1-1, bánat tudja mi van még rajta.
[i](Módosította Spityu 2013.01.30. 22:50-kor)[/i]

4768 Támba Csaba 2013-01-30 21:41:56  Előzmény: Spityu: 56607

Jó kis agyalás, de azért az akkori tervgazgálkodás útvesztõi jelentõsen felülírták a dolgot. Pl. igen rendesen változott az éves darabszám is.

4767 baumann sanyi 2013-01-30 18:46:37  Előzmény: Spityu: 56607

Üdv . Nem semmi,tudományosan kielemzitek a dolgot :D

4766 Kárász Endre 2013-01-30 17:49:50  Előzmény: Spityu: 56607

Ha úgy számolom, hogy az év mind a 365 napján folyt a gyártás, akkor az enyémnek 1990. március 28-án kellett készülnie. Az a baj, hogy az EFH viszont 1990. március 11. Ha úgy veszem, hogy csak hétköznap volt gyártás (tehát 365-(2*52)=261 nappal osztom az éves darabszámot), akkor március 3-ra esik a feltételezett szülinap.

4765  Spityu 2013-01-30 17:13:15  Előzmény:Bajáki Péter: 56603

HÚÚÚÚÚ! Köszi ezt a pdf-et. Kiszámoltam, az én kocsim saccolt gyártási dátuma és a forgalmiban lévõ EFH dátum között 46 nap telt el.

Ha már EFH, az pontosan mikor történt? Amikor fater átvette a Merkur telepen, vagy ott csak ideiglenes papírt adtak és el kellett csattogni az akkori ocsmányirodába vele? 1984-et írunk.

Játsszunk! Számoljátok ki minél többen a szállítási, tárolási idõt! :)

A gyártási ütemet talán ki lehet következtetni, elég pontosan... Biztosan írják valahol (német fórumon...), hogy hogyan is termeltek, de ezt nehéz lesz kideríteni közvetlenül.
Továbbá tegyük fel, hogy az évek folyamán változott a termelékenység, de a munkarend nem.
Továbbá a gyári videón valahol mondják, hogy hány percenként ("vier" rémlik, de a másodpercek is fontosak volnának) készül el egy kocsi, ill. egy év (a gyári videó forgatási évének!) darabszámát el kell osztani a napok számával, így kapunk egy átlagértéket. Továbbá osszuk el egy nap perceinek számát a gyári videóban közölt perc/autó értékkel, így megkapjuk a ténylegesnek mondhatót. A kettõ értékbõl lehet következtetni arra, hogy 0-24-ig tolták-e Szerintem csak a nagy ünnepeken nem volt munka, ezen dátumokat adatbázisból bármikor elõ lehet kutatni.

Figyelembe kell még azt is venni, hogy egy gyártósoron csak Limo készült-e vagy Limo/Tramp-Kübel/Universal is? Az addig OK, hogy az Universal kasztnija másutt készült, de arról nincs infóm, hogy a készreszerelés hány soron ment... A mi esetünkben viszont nem számít, hogy egy kivitel egyszerre több szálon is ment-e, vagy csak egyen.

Remélem, érthetõ. :D
[i](Módosította Spityu 2013.01.30. 18:26-kor)[/i]

4764 Támba Csaba 2013-01-30 17:01:16  Előzmény:Ackermann Balázs: 56605

Nem egészen...csak majdnem. Az eredeti sztorit kiteszem a Kocsmába:)

4763 Ackermann Balázs 2013-01-30 11:44:08  Előzmény:Kunyi Tamás: 56604

Jók a meglátásaid Májkül! :D Lényegében igen, itt ez kényelmesen meg is volt valósítható mindenféle hülye szelepek nélkül... :)

Mindig mondtam, hogy a 2T Trabant versenytechnika, alu blokkal, Hemi hengerfejjel. Csak egy '50-es évekbeli lekicsinyített amerikai fecskefarkú tepsinek van álcázva.

4762 Kunyi Tamás 2013-01-29 19:45:17

Hali!
Nem ismerem annyira a 2T Trabant motorját, de most láttam egy eladó hengerfejet hozzá, és úgy látom, mintha az égéstere félgömb alakú lenne.
Jól láttam?
Mert akkor ez olyan mint egy hemiszférikus motor, hiszen értelemszerûen abban is félgömb alakú az égéstér és akkor a 2T Trabiban is Hemi-motor van, nem? :D

4761 Bajáki Péter 2013-01-29 11:33:02  Előzmény:Kozma Bence: 56601

[b]Bence:[/b]

Tudtommal nincs olyan adatbázis, ami napra pontosan meg tudná mondani a Trabantok gyártási idõpontját. De meg lehet próbálni a kiszámítását arányosítás segítségével. Az alábbi pdf-ben megtalálhatóak évenként az alázszámok:

[url]http://www.trabant-original.de/wp-content/uploads/Kaufberatung-Trabant-6012.pdf[/url]

Ennek segítségével megtudható, hogy pl. 1980-ban hány limuzint gyártottak. Elosztod 12 hónapra. A Trabant.cz adatbázisa segítségével finomítod a hónaphatárokat, egyszerû próbálgatással. Mittudomén kijön, hogy '80 márciusában 90 db Trabantot gyártottak, ####x alvászámtól ####y alvázszámig, úgy, hogy az intervallumban benne van a tiéd is. Ez alapján már heti pontossággal be tudod lõni. Nem tudom, hogy mi volt a munkarend a gyárban, dolgoztak-e éjszaka, dolgoztak-e hétvégén. Ha éjszaka nem is, de hétvégén igen, akkor mondjuk a 90/30=3 db / nap. (ez csak példa!) És ha a tiéd az ####27-es, akkor március 9-én gyártották a [u]becslésem[/u] alapján.

Ennél többet nem tudok tenni az ügy érdekében. :-)

4760 Kovács Ádám 2013-01-25 20:55:29

Sziasztok
4T trabin mindkét kipufogódob hangtompító , vagy van más szerepe is valamelyiknek?

4759 Kozma Bence 2013-01-22 21:19:59

Üdv!

Trabi gyártási idõpontját meglehetne valahogy határozni napra pontosan? :)